בית פורומים עצור כאן חושבים

בד"ה: הרב יהודה עמיטל

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-9/7/2010 07:36 לינק ישיר 
בד"ה: הרב יהודה עמיטל


http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%9C


_________________



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/7/2019 12:20 לינק ישיר 
מואדיב

.

תשע שנים לפטירתו, ומתלמידיו כותבים בימים האחרונים לא מעט עליו.

הנה ציטוט מהדף של הישיבה:


"
פעם הרב סיפר, שבתו שאלה אותו האם אברכים מהישיבה באים להתייעץ איתו על בעיות בענייני זוגיות, והוא השיב בפשטות: "לא". כשהוא נשאל מדוע, הרב השיב, בקצרה כדרכו, בארבע מילים המבטאות מסר נוקב: "אני לא זקוק לזה...".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2019 07:10 לינק ישיר 

עבודת השם לאחר השואה

https://www.etzion.org.il/he/06-%D7%90%D7%A3-%D7%A2%D7%9C-%D7%A4%D7%99-%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%A8-%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%A8-%D7%9C%D7%99?fbclid=IwAR3_i3htV3VZghrYm3zlnDBFObQ0VUZgIUKcw97DFl9eZZspZJFtBce1pXM



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/8/2016 16:44 לינק ישיר 

היום חל היארצייט של הרב עמיטל זצ"ל. הדימוי הציבורי שלו הוא צו-פיוסי, מתון ומפשר. ובאמת הוא היה כזה. אבל ברוב מורכבותו, היה לו גם צד אחר. לטובת מי שלא זכה להכיר את אישיותו המורכבת של רבנו, אני מצרף סיכום ערוך ומקוצר של חלקים משיחת הרב עמיטל בישיבה בחנוכה תשנ"ג, על בסיס סיכומיו של הרב עמיחי גורדין ועריכה קלה שלי:

"יש לנו בעיה. אי אפשר לדבר עם הציבור החילוני בשפת האמונה, שהרי הם לא מאמינים. אז מה עושים? מוכרים להם את הערכים הסוציאליים של השבת ואת הערכים התרבותיים של השבת ואת הערכים הלאומיים של השבת, כמה זה חשוב וכמה זה יפה וכמה זה מועיל לחינוך של הילדים. דברים יפים מאוד, אבל העיקר חסר...

אנחנו אומרים שהשבת חשובה, אבל לא שישראל ישמור על השבת אלא שהשבת תשמור על ישראל. יש כל כך הרבה נימוקים יפים. אבל אם כך למה שלא נקיים סעודת שבת ביום רביעי? איפה פה הקב"ה?

אנחנו מוכרים להם את השבת בלי הנשמה, בלי האמונה בקב"ה. זה כמו לשכנע כמה זה חשוב ויפה לקיים סעודת שבת ביום רביעי. אי אפשר לדבר על תורה בלי מחויבות. אין תורה בלי מחויבות לקב"ה.

כמה פעמים אנחנו מדברים במקום תורה על מורשת היהדות. במקום קודשי קודשים על קודשי ישראל ועל קודשי האומה ועל המסורת ועל צור ישראל...

אנחנו מנסים למכור תורה בלי הקב"ה. אנחנו רואים את הגודל של היהדות ואת המסרים העצומים של היהדות, ואנחנו כל כך רוצים לחלוק את העושר הזה עם הציבור הרחב. הבעיה היא שכדי למכור את זה לחברה החילונית אנחנו מוציאים מהיהדות את הנשמה...

שולם על כך מחיר. גם אצלנו. התרגלנו לשפה כזאת. פתאום יהודים דתיים התחילו לדבר על קודשי ישראל ועל מורשת היהדות ועל המסורת היהודית. התווכחתי על כך עם אנשים טובים מאוד מהקיבוץ הדתי לפני חצי יובל שנים. אני יודע שזה נובע מרצון טוב מאוד, אבל אמרתי להם שיבדקו לאורך שנים את הביטאון 'עמודים' של הקיבוץ הדתי ויראו כמה פעמים שם שמים מוזכר. יש שם הרבה מינוחים של 'מורשת יהדות' וכל מיני ביטויים כאלו, אבל שם שמים חסר. מתוך כוונה טובה התרגלנו להשתמש בשפה שאנחנו מדברים עם החילונים. ככה אנו מדברים גם עם עצמנו...

ומה באמת בנוגע להידברות עם אלו שאינם דתיים? בהקשר הזה צריך להבדיל בין 
שתי קבוצות בחברה הישראלית של היום. יש כאלו שמחפשים את התכנים של היהדות; לא מטעמים לאומיים, אלא מתוך הבנה שאדם בלי שורשים הופך להיות אבר מדולדל...

אבל יש גם כאלו שדוגלים רק בחופש, שכופרים בכל מחויבות. גם במחויבות שבין איש ואשתו. שדוגלים במתירנות מינית מוחלטת. קשה לראות איך נוכל לנהל איתם שיג ושיח... איתם אנחנו יכולים לדבר רק בשפה של התנהגות אישית. אם נקפיד על טוהר מוסרי, על כנות מוחלטת ועל אחריות וראש גדול - אולי כך נוכל להתמודד".

התמונה של ‏חיים נבון‏.
* rel="async" method="post" data-ft="{"tn":"]"}" action="https://www.facebook.com/ajax/ufi/modify.php" id="u_jsonp_6_t" style="margin: 0px; padding: 0px;">



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/8/2011 10:10 לינק ישיר 


http://musaf-shabbat.com/2011/08/18/%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%a9-%d7%a7%d7%95%d7%aa%d7%99-%d7%92%d7%9c%d7%a2%d7%93/



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/7/2011 09:41 לינק ישיר 
לאברהם העיברי

 

'המוצא כלאים בבגדו פושטן אפילו בשוק' לא ברור שהכוונה היא במצב שיהיה ערום לגמרי אלא שיוריד חולצה וישאר עם גופיא או אפילו שפלג גופו העליון חשוף בגמ' לא מפורש שזה אפי' אם ישאר ברחוב ערום לגמרי מגמ' רק מפורש אפי' שזה מצב שגורם לו בושה וללכת ברחוב בפלג גוף עליון חשוף לאדם מן היישוב זו בושה גדולה לפי הרב עמיטל  הגמ' לא היתה צריכה לפרט שהחובה לפשוט כוללת אפילו ערום לגמרי כי זה פשוט שלא. יש גם הלכה שמוכר כסותו לקנות נר חנוכה – האם כוונה שבדרך חזרה מהחנות שבה קנה את הנר חנוכה ילך לביתו ערום לגמרי עם נר חנוכה בידו?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/7/2011 08:39 לינק ישיר 

מיימוני,

ראה הדיון באשכול זה:

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=480561&forum_id=1364



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/7/2011 00:29 לינק ישיר 

סגסג

עתה ראיתי דבריך. והם ראויים לעיון ולציטוט, נפלא!

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/7/2011 23:55 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/11/2010 22:20 לינק ישיר 

סגסג,

עד ארבעת השורות האחרונות אני חותם על כל מילה שלך!

אך מה שכתבת: "הנושא הוא,האם אנו יכולים לטעון שכיון שבשכלנו זה יותר חמור מאיסורים אחרים המפורשים בתורה,זה דוחה לאיסורים המפורשים בתורה,זה שאלה מענינת בהחלט"- בזה אני לא מסכים.  אינני חושב שזו שאלה שניתן לדון בה (עכ"פ בפן המעשי שלה. לגבי ה'מדוע', אפשר לדון, אם כי לדעתי התשובה ברורה, חלקהּ טמון בשתי השורות האחרונות של תגובתך),   שהרי חכמי הגמרא הכריעו שכלאיים פושטן אפילו בשוק.  ומכאן היתה שאלתי על מסקנותיו המעשיות של הרב עמיטל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/11/2010 21:49 לינק ישיר 

עצם הדבר שיתכן דברים שלא כתובים בתורה,אבל כיון שהאדם מבין שאין ראוי לעשותם,אסור לו לעשותם,זה דבר פשוט וברור,וכבר כתוב כן כמדומני בהקדמת רב ניסים גאון לברכות.
ובפשטות נראה שדברים שמבינים שהם אסורים,לא שראוי שלא לעשותם,החומר שלהם כמו דאורייתא,כיון שמבינים שאין ראוי לעשותם,א"כ בודאי שה' אוסר את זה,וה"ל כדאורייתא.
והרי כל חובת קיומנו את המצוות,נובע מכך שהאדם מבין בשכלו שיש לו לקיים מצות בוראו,וא"כ בודאי שגם דברים אחרים שמבין בשכלו יש לו לקיים.
ונראה,שבעצם יש שתי סיבות שיש לקיים דברים שהשכל מחייבם,א' מצד עצם זה שהשכל מחייבם,גם בלא שזה ציווי ה',ב',כיון שזה דבר שהשכל מחייבו א"כ פשוט שגם אין רצון ה שנעשה את זה,וא"כ אסור לנו לעשות את זה בגלל שזה נוגד את רצון ה'.
הנושא הוא,האם אנו יכולים לטעון שכיון שבשכלנו זה יותר חמור מאיסורים אחרים המפורשים בתורה,זה דוחה לאיסורים המפורשים בתורה,זה שאלה מענינת בהחלט.
אבל צריך לקחת בחשבון,שאין אנו מתימרים להבין את טעמי המצוות,וא"כ יש קושי להניח שמסברה הדבר שאנו מבינים בשכלנו הוא חמור יותר ממה שנתפרש בתורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/11/2010 19:49 לינק ישיר 

אחד המגיבים כתב:
"מתוך החשיבות שהוא מייחס למוסר הטבעי, הוא קובע כי ישנם איסורים בסיסיים, שדווקא כיוון שהם יסודיים, לא נכתבו בתורה אלא הם קודמים לה - כגון אכילת בשר אדם שאף שאינם איסורים מן התורה שבכתב, אולי אף יגברו על איסורים כאלו במצבים מסוימים."
אכן קראתי על כך , לא מזמן, בספרו 'והארץ נתן', וכמדומני שהביא שם 2 דוגמאות. א- אכילת בשר אדם מול אכילת בשר בע"ח אסור. ב- אדם עירום שנמצא בבית בוער, ויש לו רק בגד אשה. מתוך האפשרות לצאת ערום או לצאת עם בגד אשה [ולעבור על 'לא ילבש] , כותב הרב, צריך לצאת עם בגד אשה. כי לצאת ערום נוגד את המוסר הטבעי, וממילא זו עבירה חמורה יותר מ'לא ילבש' [אם זכרוני אינו מטעני, הביא זאת בשם ספר 'דור רביעי' לנין החת"ס].

שאלתי, כיצד זה מתיישב עם דברי הגמ' בברכות י"ט: 'המוצא כלאים בבגדו פושטן אפי' בשוק, מ"ט, אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה'.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/8/2010 22:37 לינק ישיר 

אופס
טעיתי וסליחה עם כולם.
ניתן לעיין בויקיפדיה בערך על הרב יהודה עמיטל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2010 18:11 לינק ישיר 

יוחנן
תתחיל ב




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2010 16:27 לינק ישיר 

אני מבין שה"נפלא" הוא רגשי-אמוציונאלי.
מישהו יכול לפרט קצת מעניני הגותו . מה חידש? ומה היתה משנתו בנושאים שונים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2010 13:26 לינק ישיר 

נפלא!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בד"ה: הרב יהודה עמיטל
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.