בית פורומים עצור כאן חושבים

הדפסת כסף

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-16/10/2011 01:37 לינק ישיר 
הדפסת כסף

בתקופת התנ"ך, התלמוד, וגם כנראה דורות רבים אחר-כך, אמצעי התשלום היו מבוססים על כסף וזהב, שכמותן בערך קבועה. כך, כשאדם הלווה בלי ריבית, הוא באמת קיבל בחזרה את אותה כמות כסף שהלווה.

בדורות האחרונים, בוטלה ההצמדה לכסף וזהב, והממשלות נוהגות להדפיס שטרות לפי שיקול דעתן. כתוצאה מכך, כמות אמצעי התשלום גדלה במהירות רבה (בישראל, כמות השקלים גדלה כמעט פי 4 ב-8 שנים:

http://www.bankisrael.gov.il/press/heb/110920/110920z.htm ), ומכאן שגם הערך שלהם יורד. כך למשל, אדם שהלווה בלי ריבית בשנת 2002, למשך 8 שנים, קיבל בחזרה כסף שערכו פי 4 פחות ממה שהלווה.

למרות ההבדל המשמעותי הזה, ההלכה - עד כמה שידוע לי - עדיין מתייחסת לשטרות כאל הבסיס להלוואה. למעשה, בימינו, מי שילווה מטבעות העשויים מהמתכת כסף, ייחשב למלווה בריבית, כי המתכת כסף נחשבת "פירות"!

האם ידוע לכם על דיונים הלכתיים מקיפים בסוגיה זו? אני מתעניין במיוחד בשתי שאלות:
א. האם בכלל מותר לממשלה להדפיס כסף בלי הגבלה? לכאורה, כאשר הממשלה מדפיסה כסף, היא פוגעת במלווים (או גם בכל מי שמחזיק שטרות) וגורמת לכך שהכסף שלהם שווה פחות.
ב. במצב שבו הממשלה מדפיסה כסף, האם הלוואה בריבית אכן צריכה להיות לפי השטרות (שערכם אינו קבוע)? או אולי במצב זה ראוי להלוות על-בסיס מתכות יקרות כמו פעם?




דווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-27/4/2015 11:02 לינק ישיר 


maxmen כתב:


הדרך האולטימטיבית והיעילה ביותר לשנות את השיטה המוניטרית (= זיוף הכסף על ידי הבנקים) ?!

 מערכת המשפט ובתי הדין !!! (= שינוי המוסר והערכים הדוגמטיים)

 /

 אבל אם ההוגים והשופטים והרבנים ואנשי הדת בכל העולם האנושי הנאורה, יחכימו את ההמונים שכסף מזויף לא צריך להחזיר ?! כל השיטה\הבלון תתפורר תוך רגעים ספורים !!

 /

 ולכן לדעתי הכתובת הם ההוגים ו   השופטים והדיינים ואנשי הדת בכל הדתות.

/

 



רצונך להיטיב ראוי לשבח.
אבל...החלפת נבלה בטרפה לא הולכת להיטיב עם הפרט.

"אִם אֶרְעַב לֹא אֹמַר לָךְ כִּי לִי תֵבֵל וּמְלֹאָהּ"  והבן.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2015 04:03 לינק ישיר 



הדרך האולטימטיבית והיעילה ביותר לשנות את השיטה המוניטרית (= זיוף הכסף על ידי הבנקים) ?!

 

מערכת המשפט ובתי הדין !!! (= שינוי המוסר והערכים הדוגמטיים)

 

אחת הקשיים של פעיל חברתי הנחמד ושל לוחמי הצדק החברתי הנחמדים היא, להילחם נגד מפלצות כמו הבנקים,  מה עוד שאפי' הפוליטיקאים מפחדים מהם ככה שכל מי שמנסה לעשות משהו בעניין, מיד הם נשאלים: האם אתם לא נאיביים ??!!  מה, אתם יכולים לשנות את השיטה ? מה, ללכת נגד המפלצת עצמו ?? אני חושב שכל פעיל חברתי נפגש כבר עם השאלה הדמגוגי הזה. תראו למשל בראיון עם מחבר הספר החדש "יוצרים כלכלה חדשה" בעז הירש היקר. כאן https://www.youtube.com/watch?v=4GUzJo6VFhc בדקה 1:32 המראיין: יש פה דוק של נאיביות, לא ?!

 

ובכן, על מה סומכים הבנקים והשיטה ?? הם סומכים על הדוגמטיות של ההמונים שחושבים שכל דיני ממון הטבעיים חלים בשיטה השקרית הזו. למשל אדם פשוט ונאור ברחוב, חושב שאם לקח הלוואה מהבנק, הוא חייב להחזיר לבנק את הכסף + ריבית. הוא לא חושב ככה בגלל השוטר והשופט והוצאה לפועל = הגננת, הוא חושב שזאת הצדק ודיני ממון הטבעיים שלנו. ולכן אדם פשוט ונאור מחזיר את חובותיו אפי' בלי גננת = מערכת האכיפה.

 

אבל אם ההוגים והשופטים והרבנים ואנשי הדת בכל העולם האנושי הנאורה, יחכימו את ההמונים שכסף מזויף לא צריך להחזיר ?! כל השיטה\הבלון תתפורר תוך רגעים ספורים !!

 

היה שופט אמיץ (בארה"ב) שבאמת זיכה אדם מהבנק על המשכנתא שלקח בגלל זיוף הכסף של הבנק = רזרבה חלקית. ואם כל השופטים ובתי הדין פשוט יסבירו להמונים שכסף מזויף (בשיטה הנוכחי) לא צריך להחזיר, אז פשוט העוול הנורא תעלם מאליו. ולכן לדעתי הכתובת הם ההוגים והשופטים והדיינים ואנשי הדת בכל הדתות.

 

בהצלחה לכל הפעילים החברתיים הנחמדים.

 

בברכה

 

Max maxmen

https://plus.google.com/101747152814511281988/posts/7bp6Z5WZju8


תוקן על ידי maxmen ב- 27/04/2015 04:07:44




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2015 02:28 לינק ישיר 
ספר חדש בנושא מבועז הירש "יוצרים כלכלה חדשה"

 http://www.amitit.co.il/#!איך-ויתרו-מדינות-על-זכותן-לייצר-כסף-והעבירו-אותה-לבנקים-פרטיים/cjds/553d3c0a0cf2731334f6f5bf

איך ויתרו מדינות על זכותן לייצר כסף והעבירו אותה לבנקים פרטיים?

27.4.2015

הספר "יוצרים כלכלה חדשה"

ספרו החדש של ההיסטוריון בעז הירש, "יוצרים כלכלה חדשה", מתאר בצורה מרתקת את התפתחות מערכת הכסף במאות השנים האחרונות עד השתלטות הבנקאות הפרטית עליה. הספר מציע תכנית מהפכנית לשינוי המערכת. הנה קטע קצר מתוכו.                        

 

 

"רבים חושבים כי המדינה מייצרת את הכסף, אך הם יופתעו לגלות כי לא זה המצב כיום בישראל (ובעולם כולו). רובו המכריע של הכסף הנמצא כיום בשימוש מיוצר על ידי המערכת הבנקאית, שברובה נתונה לשליטתם של אנשים פרטיים. הכסף כולו נוצר כחוב על ידי המערכת הבנקאית, בשעה שהיא יוצרת הלוואות. למעשה, הכסף פשוט מומצא במחשבי הבנקים.

*****

עידן חדש החל בעולם עם נפילתה של האימפריה הביזנטית בראשית המאה ה-13. עידן זה נמשך כחמש מאות שנה, ובישר את בואן של מערכות ייצור הכסף הפרטיות. בתקופה זו ייצור הכסף נותר עדיין, בעיקרו, בידי השליטים או בידי מערכות השלטון הדתיות, אך לאט-לאט, החלו להופיע מערכות ייצור כסף פרטיות לצד אלו של השלטון המרכזי.

 

באירופה שלאחר המאה ה-13 החלו להופיע ניצני הבנקאות הראשונים: בספרד (קטלוניה) ובאיטליה (גנואה). זמן קצר לאחר מכן החלה להופיע הבנקאות הפרטית המשפחתית. הבולטות במשפחות שעסקו בתחום זה הן משפחת מדיצ'י (Medici) מאיטליה, אשר בשנת 1458 כבר החזיקה בשבעה סניפים בכל רחבי אירופה, ומשפחת פוגר (Fuger) מגרמניה, שהקימה את הבנק הראשון שלה בדרום גרמניה בשנת 1367, ובתוך מאה וחמישים שנה השתלטה על מרבית מכרות הכסף באירופה והיתה למשפחת הבנקאים הגדולה ביותר באירופה בראשית המאה ה-16.

 

השינוי המשמעותי ביותר במעבר מייצור כסף על ידי המדינה לייצור הכסף על- ידי בנקים פרטיים באופן מאסיבי החל במאה השבע-עשרה באנגליה. בתקופה זו החלו להופיע ניצנים ראשונים של ויתור מצד השלטונות על ייצור הכסף ושילובם של גורמים פרטיים בתהליכים אלו. גורמים שלטוניים עשו יד אחת עם בעלי הון פרטיים למטרות רווחים אישיים.

 

בשנת 1600 העניקה המלכה אליזבת הראשונה לכמה סוחרים אמידים זכיון להקמתה של חברת הודו המזרחית הבריטית. זיכיון זה הקנה להם זכות לסחור באופן בלעדי במרחב שבין כף התקווה הטובה למיצר מגלן. עד מהרה הניב המסחר עם מזרח אסיה רווחים עצומים וראשי חברת הודו המזרחית, שהיו בידיהם עתה כמויות גדולות של כסף וזהב, החלו ללחוץ על המלך ועל חברי הפרלמנט לאפשר לחברה לייצר כסף באופן עצמאי במטבעה המלכותית. לאחר כמה שנים עלה הדבר בידיהם, תוך שימוש במניפולציות ובשוחד, ובשנת 1666, חוקק חוק שאיפשר לגורמים פרטיים לייצר כסף ולהכניסו למחזור הכספים במדינה (Free Coinage Act, 1666). חוק דומה נחקק בצרפת של לואי ה-14 בשנת 1679. כמה שנים מאוחר יותר, בשנת 1694, נעשה צעד נוסף ומשמעותי בוויתור הריבון על השליטה המוניטרית בארצו, כאשר הוקם לראשונה בנק מרכזי בבעלות פרטית, Bank of England, שנשלט על ידי בעלי הון פרטיים והיה אחראי לייצור הכסף ולאספקתו תוך שמירה על מחוייבותו לאינטרסים של המערכת הבנקאית הפרטית. החל מסוף המאה ה-17 נשלטה האימפריה הבריטית כולה על ידי אינטרסים כלכליים פרטיים לצד שיקולי טובת המדינה. מאז ועד היום מתרחשים במדינות רבות משברים כלכליים קשים בתדירות גבוהה, הרבה יותר מכל תקופה מקבילה לפני כן.[2]

 

הוגה הדעות העיקרי שתמך בהפרטת מערכת ייצור הכסף היה הבריטי אדם סמית (Smith) אשר שטח את משנתו הכלכלית בספר "עושר האומות" (1776). הוא גרס, בניגוד לאריסטו ואפלטון, כי יש למחוק את התפיסה על פיה הכסף נוצר מכוחו של החוק וביקש להצמיד את ערכו ואת כמותו לסחורות מן הטבע (כסף או זהב). תפיסה זו של אדם סמית קנתה לה אחיזה בקרב מרבית כלכלני העולם מאז ועד היום.

 

מול עמדותיו של אדם סמית התייצבו שורה ארוכה של כלכלנים והוגי דעות מרכזיים שטענו כי יש להשיב למדינה את הזכות לייצר את כספה ולקבוע את כמותו. בין אישים אלה ניתן למנות את  הכלכלנים דוויד ריקרדו (Ricardo), גיאורג פרידריך קנאפ (Knapp) והנרי ג'ורג' (George) וארבעת הנשיאים הראשונים של ארצות הברית – ג'ורג' וושינגטון (Washington), ג'ון אדאמס (Adams), תומאס ג'פרסון (Jefferson) וג'יימס מדיסון (Madison) תמכו באופן נחרץ בייצור הכסף על ידי המדינה. אולם כל אלה לא הצליחו לעמוד מול עוצמתם הפוליטית והכלכלית של הבנקאים, שביניהם ניתן למנות את משפחת רוטשילד (Rothschild), שהקימה אימפריה בנקאית כלל-עולמית בעלת עוצמה החל מסוף המאה ה-18, וכן את משפחות רוקפלר (Rockefeller), וורבורג (Warburg), מורגן (Morgan) ואחרים - ועד היום נותרה מערכת ייצור הכסף ברובה המכריע בבעלות גופים פרטיים.

 

גם בתקופת המאבק להקמת ארצות הברית, היתה מערכת ייצור הכסף מקור למחלוקות רבות. שטרות הכסף שיוצרו על ידי הקולוניות השונות טרם הקמתה של וביטולם על ידי בריטניה היוו, לדעת רבים, סיבה מרכזית לפרוץ המהפכה. דור המייסדים (בנג'מין פרנקלין, ג'יימס מדיסון, תומס ג'פרסון ואחרים) תיעב את המוסדות הבנקאיים האירופיים וגרס כי יש ליצור מערכת שבה המדינה היא השולטת על ייצור הכסף[3]. במשך כמה תקופות קצרות בהיסטוריה האמריקנית, בשנים 1812–1817 (תקופת נשיאותו של ג'יימס מדיסון), בתקופת אנדרו ג'קסון (Jackson) ומרטין ון ביורן (Van Buren) (שנות השלושים של המאה ה-19), בעת מלחמת האזרחים בתקופתו של הנשיא לינקולן ובשנים 1907–1913 – הנפיקה ממשלת ארצות הברית חלק מכספה באופן עצמאי. אולם, למעט תקופות קצרות אלו, ידם של הבנקאים היתה על העליונה וייצורו של הכסף בארצות הברית היה נתון בידיים פרטיות.

 

סיפור הקמתו של הבנק הראשון של ארצות הברית, מייד לאחר המהפכה, מדגים היטב את הבעייתיות שבמתן הזכות לייצורו של הכסף לידיהם של גורמים פרטיים. בשנת 1791 הוקם הבנק הראשון של ארצות הברית – First National Bank of United States. הבנק הוקם כש-80% מן הבעלות עליו היתה בידיים פרטיות ו-20% בידי המדינה. הבנק החל את פעילותו בעיקר בהלוואת כספים למדינה, שזה מקרוב קמה. לאחר חמש שנים תפח חובה של המדינה לבנק וזו הסכימה, בתמורה למחיקת החוב, לוותר על מחצית מאחוזי הבעלות שלה. שש שנים לאחר מכן חזר הדבר על עצמו והמדינה ויתרה על המחצית השניה של אחזקותיה בבנק. וכך, בשנת 1802, אחת עשרה שנה לאחר שנוסד הבנק הלאומי הראשון, הוא הפך להיות בנק בבעלות פרטית מלאה. הבנק הלאומי הראשון של ארצות הברית (1791–1811) ובעיקר הבנק הלאומי השני ( 1817–1836) היוו דוגמה רעה לבנקאות מרכזית פרטית. כתוצאה ממהלכי הבנקאות הפרטית נוצרו מחזורי עסקים (Business Cycles) הרסניים לכלכלת ארצות הברית, השוק הוצף באשראי זול נושא חובות, נוצרה דפלציה והבנקאים הפרטיים הגדילו את עושרם על חשבון ציבור החייבים.

 

לאחר יותר ממאה שנים של תהפוכות במערכת הבנקאית האמריקנית נוסד ב-1913 הבנק המרכזי האמריקאי –The Federal Reserve tem – שהוא מוסד פרטי המצוי בשליטתם של הבנקים הגדולים. מוסד זה הוא האחראי על מערכת ייצורו של הכסף בארצות הברית מאז ועד היום[4]"

 

ראיון עם כותב הספר בעז הירש

https://www.youtube.com/watch?v=4GUzJo6VFhc

 

את ספרו של בועז הירש ניתן לרכוש דרך האינטרנט:

מהדורה מודפסת בקישור כאן

   http://bookpublish.co.il/shop/products-page/featured/%D7%99%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94/

מהדורה אלקטרונית (במחיר מוזל) בקישור כאן

http://bookpublish.co.il/shop/products-page/e-book/%D7%99%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-duplicate/

 

[1] Alexander, Del Mar, (1899), History of Monetary Crimes, pp. 36-48

 

[2] William, A., Shaw (1896), The History of Currency, 1252-1896. ממחקר זה עולה כי בהיסטוריה הבריטית עד סוף המאה ה-19, למעט פעם אחת (בתקופת הנרי השמיני), עמדו המלכים על זכותם ליצור כסף באופן המשרת את עמם וזאת ללא משברים כלכליים משמעותיים.

 

[3] ראה Zarlenga, עמ' 15–16.

 

[4] לתהליך הקמתו של הפדרל רזרב ראו ספרו של אדוארד גריפין: The Creature Jekyll Island: A Second Look at the Federal Reserve, 1998. פרטים רבים על אודות אופן הקמתו ושנותיו הראשונות של הפדרל רזרב ניתן למצוא בספר:  Eustace, Mullins (1954), The Federal Reserve tem Conspiracy, New Jersey.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/4/2015 02:55 לינק ישיר 

מואדיב כתב:

אתה יכול לחזור אחורה, למשל, לשטות שכתת כי עד הרומאים לא היה כסף 


מדרש תנחומא (בובר) פרשת תרומה סימן ו 

ודניאל היה רואה ארבע מלכויות אלו ומתיירא, שנאמר אתכרית רוחי אנה דניאל (דניאל ז טו), ומה היה דניאל רואה, אלא כיון שראה נבוכדנצר את החלום, ודניאל בא ופתר לו, אמר לו אנת הוא (רישא דידהבא) [ראשה די דהבא] (דניאל ב לח), חדוהי ודרעוהי די כסף (שם שם /דניאל ב'/ לב), זו מלכות בבל, ובתרך תקום מלכו אחרי ארע מינך (שם שם /דניאל ב'/ לט), מעוהי (וירכתוהי) [וירכתה] די נחש (שם שם /דניאל ב'/ לב), זו מלכות מדי, ומלכו תליתאי אחרי (דנחשא) [די נחשא] די תשלט בכל ארעא (דניאל ב לט), שקוהי די פרזל (שם שם /דניאל ב'/ לג), זו מלכות יון, ומלכו רביעאה (תהוי תקפא) [תהוא תקיפה] כפרזלא, (ורגלוהי) [רגליא] מנהן (די פרזל) [פרזל] ומנהון (די) חסף (שם שם /דניאל ב'/ מ מב), זו אדום, למה נמשלה בברזל ובחרס, אמרו רבותינו המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של חרס. 

אמרו רבותינו המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של "חרס". שאין גוף המטבע שוה את ערכו, כמטבעות מתכות שבימי החכמים, אלא שהערך רק כתוב עליו, וגופו אינו אלא חומר זול שאינו שוה את הערך הנקוב עליו, כשטרי כסף של נייר (ביאור האמרים) שאין שטר הנייר אלא כחרס, כלשון חז"ל (גיטין י:): "שטרא, חספא בעלמא הוא" - שטר, חרס בלבד הוא", כאשר כבר נתקיים ומלכיות הרשעה האירופאיות היו הראשונות בעולם במעשה שקר זה; (המדרש המבואר)

מה שמעניין בחז"ל הזה שהם זיהו את השקר כבר אז והבינו את גודל הבעייתיות עד כדי כך שראו בזה את עיקר הגלות במלכות הרביעית = רומית.

כבר ציינתי שיובל הררי בספרו (ובקורס) רואה גם את התפתחות המושג "כסף" באנושות מאז הרומאים, כלומר הרומאים היו האימפריה הראשונה ששלטו עם המטבע שלהם.

ברצוני שנבין את הבעיה.
עד הרומאים לכאורה לא היית המטבע של האימפריה שולטת בכל העולם. כלומר כל אומה היית לה את המטבע שלה והמטבע של כל אומה היית טבעית לגמרי על פי ערך המטבע עצמה. כלומר באמת שוק חופשי.
אבל מאז הרומאים, המשטר קובע את ערך המטבע בכוח ולכן הוא לא צריך שהמטבע עצמה תהיה בעל ערך. (נכון שעד לפני עשרות שנים עוד אפשר היה לקבל מהמשטר זהב ממש על כל נייר = על הדולר למשל היה כתוב כמה זהב שווה השטר. אבל היום גם זה לא.)

לסיכום:
יש שתי דרכים אייך הכסף יכול לפעול (= אייך האדם ייתן אימון בכסף). 1, שוק חופשי = ערך אמיתי שהשוק\הבן חורין קובע. 2, המשטר קובע בכוח ולכן הוא באמת יכול להשתמש עם נייר\חרס.
ולכן הגלות הרביעית על פי חז"ל הוא שהמשטר הוא הקובע את המטבע בכפייה והיא לא חופשית כמו שהיה עד הרומאים. 
כלומר הצלחת המלכות הרביעית לשלוט על כול העולם מעל אלפיים שנה, הוא דווקא בגלל השליטה בכסף על ידי קיבעת הכסף על ידי השלטון.


תוקן על ידי maxmen ב- 12/04/2015 03:05:09




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/2/2015 01:45 לינק ישיר 



חזרתה של הבלטה; 67% מהצעירים מחזיקים חסכונות בבית ולא בבנק

סקר שנערך בארה"ב מצא ש-29% מהאמריקאים שומרים כסף במזומן במקום מסתור בביתם; לא תאמינו היכן המקום הפופולארי ביותר להסתרת השטרות, רמז - לא מתחת לרצפות

שירות כלכליסט

03.02.15, 14:49

אתם בטח עדיין זוכרים היכן נהגתם להחביא את דמי הכיס שלכם כשהייתם ילדים. רובנו דאגנו להסתיר את השטרות המקומטים בקופסה עם מנעול, קופת חיסכון, בין הדפים של אנציקלופדיה, או כל מקום אחר הרחק מהישג ידם של האחים הקטנים.

כשמתבגרים פותחים כבר חשבון בנק ונפרדים לשלום מקופת החיסכון הילדותית. אולם, סקר חדש שערכו באמריקן אקספרס מצא שלא מעט אמריקאים עדיין מחזיקים במקום מסתור לכסף בבית. לפי הסקר, 29% מהנשאלים הודו כי הם שומרים לפחות חלק מהחסכונות שלהם במזומן ובמטבעות, 53% מתוכם מאחסנים את הכסף במקום מחבוא.

בני דור המילניום הם בעלי סבירות גבוהה יותר להחזיק במצבור מזומנים ביתי. בין הצעירים ששומרים מזומן, 67% הודו שהם אינם מחזיקים אותו בחשבון בנק.

הסקר הנוכחי אמנם לא בירר היכן האנשים מחזיקים את הכסף, אך בסקר אחר שנערך נמצא כי המקום הנפוץ ביותר הוא המקפיא - 27% משתמשים בו כמקום מחבוא. 19% מאחסנים את הכסף המזומן במגירת הגרביים בעוד ש-11% מחביאים אותו מתחת למזרן. אחד מכל 10 קוברים את הכסף בצנצנת העוגיות בעוד ש-9% משתמשים במקום מסתור אחר.

מבחינת חלק מהנשאלים, שמירה על סכום כסף בהישג יד נועד לצרכי ביטחון: 25% מהמשתתפים בסקר טענו כי הם מתכוננים למצב חירום פיננסי שעלול להתרחש לדעתם השנה, בעוד שאחרים מתקצבים את ההוצאות שלהם בכך שהם שמים בצד מעטפות עם סכומי כסף שנקבעו מראש.

אולם, המומחים מזהירים כי זה אינו מהלך נבון לשמור בבית סכומים גדולים של כסף. במקרה של גניבה או דליקה, ערימות המזומנים בחדר השינה אינם זכאים לאותה הגנה שמספקת קרן הביטוח על הפיקדונות (FDIC) לבנקים.

עם זאת, כן רצוי להחזיק כסף מסוים למקרה חירום. ההמלצה היא לבחור מקום אחד ולעדכן עוד אדם אחד לפחות היכן הכסף מוסתר. בצורה כזו, תופחת הסבירות שתזרקו בטעות את החסכונות שלכם. כמו כן, במקרה של מוות, הכספים האלה לא יאבדו לנצח.



תוקן על ידי maxmen ב- 04/02/2015 01:48:33




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/1/2015 13:55 לינק ישיר 

שים-לב בעשרות השנים האחרונות ערך חברות לא נקבע על-פי איכות מוצריהם וגם לא לפי כמות העמל של העובדים, אלא לפי רווחיהן ולפי ציפיות עתידיות לרווחים ולפי התדמית של מוצריהם. לדוגמא, חברה שעובדיה עמלים הרבה ומייצרת מוצרים איכותיים, אולם יש לה מעט מכירות, ערכה בד"כ נמוך. לעומת זאת, חברה שעובדיה עמלים פחות ומייצרת מוצרים בינוניים אולם משקיעה הרבה באנשי שיווק שישכנעו לקוחות לרכוש את מוצריה, ערכה בד"כ גבוה. הממון שהבנקים מייצרים איננו על סמך עמל אנושי עתידי אלא על סמך צפיה לרווחים עתידיים של החברות בהם הבנקים משקיעים. וכאמור רווחים כאלה תלויים יותר בדמיונות מאשר בעמל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/1/2015 01:37 לינק ישיר 

מם80 כתב:
בחברה כפרית פשוטה בה כל המלאכות וכל המוצרים נדרשים באופן שווה, כסף ייצג עמל ושימש כאמצעי חליפין.
בחברה עירונית מורכבת בה ערך המלאכות והמוצרים תלוי בהיצע וביקוש, כסף משקף ביקוש של מלאכות ומוצרים.
הבעיות מתחילות כאשר הכוחות הדומיננטים בשוק, בין אם זה עתירי ההון בין אם זה הציבור הרחב, לא מנווטים אותו בהתאם לערכים רוחניים ומוסריים אלא קובעים את ערך המלאכות והמוצרים, לאו דווקא בהתאם לאיכות המוצרים, אלא מתאוות ממון או מקלות-דעת. אזי סעודה במסעדה יקרה יותר מספר בחנות ספרים, ומורה לתנ"ך מרוויח כמו טכנאי סלולר.


זה לא קשור בכלל, (מצטער) מה ומי נותן ערך לדבר בזה אתה צודק שהערך נקבע על ידי ביקוש אבל כך היה כל הזמנים בלי קשר לכפר או עיר.
וכסף זה משהו אחר לגמרי, כסף נוצר על ידי צמיחה = עמל. נכון שאייך לבזבז את הכסף תלוי בערכים, אבל יצירת הכסף היא אך ורק על ידי עמל. כל הכסף נדפס היום על ידי חוב, אייך אני מחזיר את החוב ואייך אני יוצר עכשיו כסף על ידי חוב ? על ידי עמל שמומר לכסף = צמיחה מומר בכסף.

בתרגיל פשוט אפשר להבין את זה.
מצאתי חפץ עתיק נגיד כובע של משה רבינו ויש לה ביקוש של מיליונים, האם הכובע מיצר את המיליונים ? לא ולא המפגר שמשלם על כך מתחייב לעמול או לשלוט בעמלם של אחרים בכדי לשלם על הכובע.
הכובע הוא כלום כמו זהב הוא כלום, רק מושגעים נותנים לו את הערך, ואייך אני משלם על כך ? על ידי כסף דמיוני שמודפס על ידי עמל של אנשים. נכון שפעם כביכול הדפיסו כסף על פי ערך כל ההון (וכלול בהם גם הכובע של משה רבינו ) של החברה, אבל היום מדפיסים כל הכסף על חוב על סמך עמל אנושי עתידי, הרי אף אחד לא ייתן לי משכנתא כי בעתיד אני המצא כובע של משה רבינו, נתנים לי משכנתא\אשראי רק על סמך הצמיחה העתידית שלי וצמיחה = עמל.

תוקן על ידי maxmen ב- 21/01/2015 02:22:27




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/1/2015 23:45 לינק ישיר 

בחברה כפרית פשוטה בה כל המלאכות וכל המוצרים נדרשים באופן שווה, כסף ייצג עמל ושימש כאמצעי חליפין.
בחברה עירונית מורכבת בה ערך המלאכות והמוצרים תלוי בהיצע וביקוש, כסף משקף ביקוש של מלאכות ומוצרים.
הבעיות מתחילות כאשר הכוחות הדומיננטים בשוק, בין אם זה עתירי ההון בין אם זה הציבור הרחב, לא מנווטים אותו בהתאם לערכים רוחניים ומוסריים אלא קובעים את ערך המלאכות והמוצרים, לאו דווקא בהתאם לאיכות המוצרים, אלא מתאוות ממון או מקלות-דעת. אזי סעודה במסעדה יקרה יותר מספר בחנות ספרים, ומורה לתנ"ך מרוויח כמו טכנאי סלולר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/1/2015 16:14 לינק ישיר 

חרד_לנפשו כתב:


לעצם העניין...

אני אסביר את זה בלי מילים מקצועיות רק אך ורק בעברית פשוטה ככה שכל ילד יבין את זה.כסף = משהו דמיוני = ניר\קובץ אלקטרוני במחשב. הוא משמש כאמצעי חליפין, ואפשר גם כמובן הלוואות והימורים והשקעות. כסף = עמל אנושי = בעלות על עמל אנושי.
בהפשטה, כסף הוא דרך מוסכמת לייצג את כמות המשאבים שיש לרשותו של אדם.
כיוון שכמות המשאבים גודלת יש צורך להגדיל את כמות הכסף.

מוסכמת ??? לא נכון, היא דרך נכפת עלינו ומכניסה את כל בני אנוש תחת אליל הכסף. הרי מישהו שאל אותך או אותי או את כל אדם בעולם האם זה מוסכם עליו ? יותר נכון האם מישהו מלמד בליבה החינוכית מהי כסף ואייך היא נוצרת ואייך חוק הכסף חייב להתכנס אצל יחידים כמו אצל יוסף ופרעה במצרים ?

היא לא מייצגת את המשאבים היא מייצגת את הצמיחה שזה תוצאה ישירה של עמל אנושי. גם אימפריית ספרד חשבה אחרי שהיא מצא זהב שהיא נהפכת לעשירה יותר ולמעשה אז הפסידה את האימפריה כי שיש
הרבה זהב אין צמיחה וכמובן ערך הזהב יורד. כמות הכסף הוא פונקציה של צמיחה. אני מקווה שאתה מכיר את המשוואה של פרידמן.

ברגיל כמה כסף אמור להיות בחברה ? כמה עמל אנושי שיש !! הרי אמרנו כסף = עמל אנושי.ברגיל מי אמור ליצר את הכסף ? החברה\משטר = מישהו לתת בו אימון. (הרי אתה חייב אימון שהמטבע באמת שווה).תחשבו על מצב שהמשטר מדפיסה כסף מעל העמל האנושי של החברה, אז פשוט ערך הכסף יורד וכן הפוך, אם החברה לא מדפיסה מספיק כסף, אז עמל האנושי יורד כי הם לא מרווחים מספיק.

ליתר דיוק, כמות כסף גדולה מידי גורמת לאינפלציה, וכמות קטנה מידי גורמת לדפלציה.

טוב, הרי אמרתי שאני מדבר עברית פשוטה ולא עם מילים שמי שלא בתחום לא מבין אותם.

במאה האחרונה נמצא רעיון דיי טוב, במקום להדפיס כסף על פי העמל האנושי בהווה, אפשר להדפיס כסף על חשבון עמל עתידי.אייך זה פועל ? יש לי לול מלא תרנגולות ואני רוצה לקנות עוד תרנגולות והעמול בהם, והצמיחה = הביצים יבואו בהמשך כמובן.אז אני בא למשטר\לחברה ואומר להם תדפיסו לי עכשיו כסף על חשבון הביצים שייוולדו מחר.זה נקרא אשראי הלוואה שהמשטר נותן עכשיו כסף שלא קיים, על סמך העמל\הצמיחה העתידית.

אי אפשר לתת משהו שלא קיים. מה שעושים זה נותנים הלוואה, כלומר, משכירים לך כסף קיים.

בוודאי שקיים משהו והוא: הבטחתי לעמול בעתיד. שאני יבין אותך, אתה מתווכח על מציאות ?? החסיד שוטה ביותר של הקפיטליזם החזירי הישראלי מר עומר מואב, אומר שכולם יודעים את זה ומלמדים את זה בקורסים (סתם שקר וכזב, אבל לפחות הוא מודה שזה נכון, הוא רק רוצה להצדיק את זה שבמציאות אף פעם הלקוחות של הבנקים לא באים בבת אחת לפדות את כספם שלא קיים. וגם בזה הוא שקרן כי בקפריסין רצו לבנקים לא מזמן, והמשטר עם יס"ם פשוט הגנו עליהם ולא נתנו לאנשים לגשת לבנקים ולפדות את כספם. בקיצור ביום פקודה שאנשים ירצו את כספם ועמלם, המשטר ידאג להקים משטר צבאי להגן על הנוכלים.

אם ככה היה מתגלגל הרעיון, כלומר שהחברה\המשטר\הציבור נותנת לכל אדם זכות להדפיס את כספו בעצמו על חשבון העמל וצמיחה עתידית ?! אז אף אחד לא היה צריך לשלם ריבית ובוודאי לא ריבית פיגורים ובוודאי לא איום שמישהו ייקח ממנו את עמלו = להשתלט על מפעלו.

לתת לכל אחד להדפיס כסף? איך כמות הכסף תתאים לכמות המשאבים?

בדיוק כמו היום. מה הבעיה ? יהיה משרד ציבורי כמו הבנק וכל אחד ידפיס שם כסף על חשבון עמל העתיד שלו. כמו שהוא מוכיח לבנק ככה הוא יוכיח שם. מה שנרוויח מיזה זה כמובן שאין עליו ריבית ואי אפשר להשתלט על עמלו ומפעלו ולגזול ממנו את דירתו ואת המכנסיים שלו. שמעתה על המושג מע"מ ? ככה כל אדם פרטי יקבל את המושג המשפטי הזה מע"מ

המשטר רק משגיח על משהו טכני לגמרי שזה כמות הכסף,

טכני? זה הדבר שקובע את ערך הכסף (כלומר את עצם קיום המטבע).
 

זה דבר טכני שקובע לגזול ממך 3% מערך הכסף\עמלך כל שנה = יעד אינפלציה.
זה לא המילה שלי זה המילה של מרטין וולף ,(לשעבר בכיר בבנק העולמי והיום נחשב לפרשן הכלכלי החשוב בעולם מטעם הפיננשל טיימס) תשמע אותו כאן ותחכים. 
  

מה עוד שהבנקים הפרטיים באמת מתנהגים כדיקטטורים בלי שהציבור והמשטר נתן להם את הזכות להיות כאלה.אני אתן כמה דוגמאות פשוטות.המשכורת חייב להיכנס לבנק (תנסו לבקש מהמעביד את המשכורות במזומן ?!)ברגע שהמשכורת בבנק, מי שלוט בהם ? כל עו"ד מפגר יכול ברגע לעקל את זה כי הבנק הפרטי משתפת פעולה עמו.אם ככה, כדאי לי שהמשכורת תהיה אצלי ולא בבנק. אבל כאמור אתה חייב שהיא תכנס לבנק. אסור בחוק להחזיק מזומנים. כלומר המשטר כופה עליך את הבנק הפרטי (תחשבו שהמשטר כופה עליך מה לאכול ואיזה אוכל ואיפה לקנות את האוכל, אותו דבר הדיקטטורה בעניין הזה) והבנק הפרטי לא משרת אותך רק את המערכת ועוד הבנק דורשת כסף על כל פעולה.

במחילה מכבודו, שני נושאים שהקשר של אחד לשני קלוש.

חשבונות עו"ש, לא יוצרים כסף. והוצאה לפועל מעקלים גם משכורת ישירות מהמעסיק וגם מעקלים דירות ורכבים ומוכרים אותם. הבנק זה עוד מקום שהם מוצאים רכוש שלך.
הבנק רק מאפשר לממשלה שליטה יותר גדולה על תנועות הכספים.

י
ש כאן שאלה עקרונית האם הבנק הוא לטובתי או הוא חלק של המשטר, אם הוא חלק של המשטר אז למה ברווחיו הוא איש פרטי ? כלומר שכל הרווחים ילך לציבור הרי הוא חלק של הציבור. אי אפשר לאחוז בשני הקצבות מצד אחד לומר אני איש פרטי ואני אשמור על כספך מצד שני לומר שהוא זרוע שלטוני ככה שלכל דרעק ניתן היכולת לגזול את כספי.
בניגוד לרכוש שאז הבעל זרוע יכול לעקל, כסף אי אפשר לעקל וזה סגולתה של הכסף, הבנק כביכול מיועדת לשמור על כספי בכספת. ואם הבנקים משנים סדרי עולם ומביאים למצב שכסף כן אפשר לעקל, אז מי צריך אותם בכלל ??
שהמעביד לא ישלם לי כסף אז אני פשוט לא יעבוד אצלו, ככה גם הבנקים, אם הם לא שומרים על כספי אז אני לא צריך אותם וככה אני נוהג באמת, כל כספי נמצא בגמחים, ולא כי יש לי בעיות עם השלטונות זה פשוט עיקרון פשוט אצלי שאני לא שם את כספי אצל נוכלים שלא יכולים לשמור עליו רק לעשות עליהם רווחים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/1/2015 10:35 לינק ישיר 

maxmen כתב:


לעצם העניין...

אני אסביר את זה בלי מילים מקצועיות רק אך ורק בעברית פשוטה ככה שכל ילד יבין את זה.כסף = משהו דמיוני = ניר\קובץ אלקטרוני במחשב. הוא משמש כאמצעי חליפין, ואפשר גם כמובן הלוואות והימורים והשקעות. כסף = עמל אנושי = בעלות על עמל אנושי.
בהפשטה, כסף הוא דרך מוסכמת לייצג את כמות המשאבים שיש לרשותו של אדם.
כיוון שכמות המשאבים גודלת יש צורך להגדיל את כמות הכסף.

ברגיל כמה כסף אמור להיות בחברה ? כמה עמל אנושי שיש !! הרי אמרנו כסף = עמל אנושי.ברגיל מי אמור ליצר את הכסף ? החברה\משטר = מישהו לתת בו אימון. (הרי אתה חייב אימון שהמטבע באמת שווה).תחשבו על מצב שהמשטר מדפיסה כסף מעל העמל האנושי של החברה, אז פשוט ערך הכסף יורד וכן הפוך, אם החברה לא מדפיסה מספיק כסף, אז עמל האנושי יורד כי הם לא מרווחים מספיק.

ליתר דיוק, כמות כסף גדולה מידי גורמת לאינפלציה, וכמות קטנה מידי גורמת לדפלציה.

במאה האחרונה נמצא רעיון דיי טוב, במקום להדפיס כסף על פי העמל האנושי בהווה, אפשר להדפיס כסף על חשבון עמל עתידי.אייך זה פועל ? יש לי לול מלא תרנגולות ואני רוצה לקנות עוד תרנגולות והעמול בהם, והצמיחה = הביצים יבואו בהמשך כמובן.אז אני בא למשטר\לחברה ואומר להם תדפיסו לי עכשיו כסף על חשבון הביצים שייוולדו מחר.זה נקרא אשראי הלוואה שהמשטר נותן עכשיו כסף שלא קיים, על סמך העמל\הצמיחה העתידית.

אי אפשר לתת משהו שלא קיים. מה שעושים זה נותנים הלוואה, כלומר, משכירים לך כסף קיים.

אם ככה היה מתגלגל הרעיון, כלומר שהחברה\המשטר\הציבור נותנת לכל אדם זכות להדפיס את כספו בעצמו על חשבון העמל וצמיחה עתידית ?! אז אף אחד לא היה צריך לשלם ריבית ובוודאי לא ריבית פיגורים ובוודאי לא איום שמישהו ייקח ממנו את עמלו = להשתלט על מפעלו.

לתת לכל אחד להדפיס כסף? איך כמות הכסף תתאים לכמות המשאבים?

המשטר רק משגיח על משהו טכני לגמרי שזה כמות הכסף,

טכני? זה הדבר שקובע את ערך הכסף (כלומר את עצם קיום המטבע).
 

 מה עוד שהבנקים הפרטיים באמת מתנהגים כדיקטטורים בלי שהציבור והמשטר נתן להם את הזכות להיות כאלה.אני אתן כמה דוגמאות פשוטות.המשכורת חייב להיכנס לבנק (תנסו לבקש מהמעביד את המשכורות במזומן ?!)ברגע שהמשכורת בבנק, מי שלוט בהם ? כל עו"ד מפגר יכול ברגע לעקל את זה כי הבנק הפרטי משתפת פעולה עמו.אם ככה, כדאי לי שהמשכורת תהיה אצלי ולא בבנק. אבל כאמור אתה חייב שהיא תכנס לבנק. אסור בחוק להחזיק מזומנים. כלומר המשטר כופה עליך את הבנק הפרטי (תחשבו שהמשטר כופה עליך מה לאכול ואיזה אוכל ואיפה לקנות את האוכל, אותו דבר הדיקטטורה בעניין הזה) והבנק הפרטי לא משרת אותך רק את המערכת ועוד הבנק דורשת כסף על כל פעולה.

במחילה מכבודו, שני נושאים שהקשר של אחד לשני קלוש.

חשבונות עו"ש, לא יוצרים כסף. והוצאה לפועל מעקלים גם משכורת ישירות מהמעסיק וגם מעקלים דירות ורכבים ומוכרים אותם. הבנק זה עוד מקום שהם מוצאים רכוש שלך.
הבנק רק מאפשר לממשלה שליטה יותר גדולה על תנועות הכספים.

תוקן על ידי maxmen ב- 18/01/2015 17:39:19




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/1/2015 19:32 לינק ישיר 

חרד_לנפשו כתב:
מזמן לא הרגזתי מישהו ככה

בתמימותי עדיין לא הבנתי. מה מרגיז כל כך?


טעות בידיך, נתת לי עוד הזדמנות לספר לגולשים אייך הבנקים שולטים עליהם. 
ותאמין לי כיהודי אין לי מתנה יותר טובה מיזה לקבל הזדמנות לשחרר את בני אנוש מעבדותו לכל אליל במיוחד לאליל הבנקים.
מילטון פרידמן באמת לא הבין את זה, "מעטים האנשים אשר הפיקו תועלת רבה כל כך מהיזמה החופשית ומהקפיטליזם התחרותי כמו היהודים: ומעטים האנשים אשר התנגדו בצורה כה עקבית לקפיטליזם ופעלו כה רבות כדי לערער את יסודותיו האידיאולוגיים כמו היהודים." (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן)

ראה באשכול הזה אני מטפל בטמטום של פרידמן. 
הפרדוקס היהודי (מילטון פרידמן - קפיטליזם וחירות)




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/1/2015 19:13 לינק ישיר 

מזמן לא הרגזתי מישהו ככה

בתמימותי עדיין לא הבנתי. מה מרגיז כל כך?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/1/2015 18:48 לינק ישיר 

יש3 כתב:
"הטמטום שלנו !! אבל טמטום זאת מחלה, זה לא טבע. ולכן יבוא יום שנתרפא מהמחלה."
אין מילים


דווקא יצא לי משפט יפה ועמוק ביותר, הרי כל פילוסופיית המערב - מהגל ועלה, בנויה על כך שהתודעה האנושית היא אסימטרית לטובה (התפתחותית) ולא סימטרית כלומר לא חוק טבע שהיא סימטרי בזמן.

בניגוד להם, נביאי ישראל חשבו שנכון שהתודעה האנושית לא סימטרית כלומר היא בחירית ולכן כל הנבואות של נביאינו הם על תנאי כלומר על פי בחירה לטוב ולרע ככה שהיא חולקת על פילוסופי המערב שהטוב מוכרח לבוא. מה שכן הנביאים יסכימו להם, שלבסוף כל סוף, הטוב מוכרח לבוא.
כלומר בראיה כוללת לכל אורך חץ הזמן, הטוב חייב לבוא, אבל שאתה מסתכל בכל מקום על חץ הזמן ההיסטורי או העתידית, אתה לא יכול לומר שזה רץ לכיוון הטוב רק הכל תלוי בתנאי אייך בני אנוש בוחרים להיות באותו זמן, או מטמטמים או תבוניים.
מכאן הסיבה של הנביאים להטיף מוסר. 

לסיום:
נביאי ישראל יסכימו עם הגל אבל בהסתכלות הכוללת על דרך "חי אני נאם אדני יהוה אם לא ביד חזקה ובזרוע נטויה ובחמה שפוכה אמלוך עליכם" כלומר התבונה לטוב תשלוט ברוח האדם לבסוף.
אבל בהסתכלות של מאות או אלפי שנים בודדות, הנביאים צדקו שהכל תלוי בבחירת האדם האם יהיה תבוני או מטמטם.
ולכן נכון היא לומר שהטמטום היא מחלה ולא חוק טבע. על דרך 
"אין אדם חוטאאלא אם כן נכנסה בו רוח שטות"


תוקן על ידי maxmen ב- 18/01/2015 18:54:25




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/1/2015 18:17 לינק ישיר 

"הטמטום שלנו !! אבל טמטום זאת מחלה, זה לא טבע. ולכן יבוא יום שנתרפא מהמחלה."
אין מילים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/1/2015 17:08 לינק ישיר 

חרד_לנפשו כתב:
מקס,

הבנק יכול להעריך מה היקף ההלוואות הרגילות שהוא נותן. אין צורך לבדוק כל הלוואה בפני עצמה.
ברקע יש מערכת של רגולציה ושל רזרבה שהבנק שומר.

זה דומה לאדם שמשלם בצקים ולא בודק כמה הוא ניצל מהמסגרת. בסופו של דבר יש ברקע מסגרת של אשראי שמגבילה אותו והוא מעריך שהוא עומד בה.


כבר דשנו מספיק בעניין, ויש שתי סיבות לא להבין ש1+1=2.
1, בעיות במוח = מוטציה.
2, עושה עצמו תמים ורוצה שכולם יהיו תמימים באמת. בניגוד עליו שהוא רק עושה את עצמו, את זולתו הוא מנסה לשכנע ככה שהם יהיו באמת כאלה. למזלו התודעה הציבורית עוד לא הפנימה את זה, אבל יבוא יום שההמונים יכניסו את כל הבנקים לבתי הכלא.

אני הסביר את הדבר עוד פעם לטובת הגולשים ואני מקווה שזאת תהיה הפעם אחרונה כי כמה צריך להסביר ש1+1=2 ??
ואני אסביר את זה בלי מילים מקצועיות רק אך ורק בעברית פשוטה ככה שכל ילד יבין את זה.

כסף = משהו דמיוני = ניר\קובץ אלקטרוני במחשב. הוא משמש כאמצעי חליפין, ואפשר גם כמובן הלוואות והימורים והשקעות. 
כסף = עמל אנושי = בעלות על עמל אנושי.

ברגיל כמה כסף אמור להיות בחברה ? כמה עמל אנושי שיש !! הרי אמרנו כסף = עמל אנושי.
ברגיל מי אמור ליצר את הכסף ? החברה\משטר = מישהו לתת בו אימון. (הרי אתה חייב אימון שהמטבע באמת שווה).
תחשבו על מצב שהמשטר מדפיסה כסף מעל העמל האנושי של החברה, אז פשוט ערך הכסף יורד וכן הפוך, אם החברה לא מדפיסה מספיק כסף, אז עמל האנושי יורד כי הם לא מרווחים מספיק.

במאה האחרונה נמצא רעיון דיי טוב, במקום להדפיס כסף על פי העמל האנושי בהווה, אפשר להדפיס כסף על חשבון עמל עתידי.
אייך זה פועל ? יש לי לול מלא תרנגולות ואני רוצה לקנות עוד תרנגולות והעמול בהם, והצמיחה = הביצים יבואו בהמשך כמובן.
אז אני בא למשטר\לחברה ואומר להם תדפיסו לי עכשיו כסף על חשבון הביצים שייוולדו מחר.

זה נקרא אשראי הלוואה שהמשטר נותן עכשיו כסף שלא קיים, על סמך העמל\הצמיחה העתידית.
למי זה טוב ? זה טוב לכלום כי אז הצמיחה לא תלויה בעמל העכשווי.
נגיד למשל שאני רוצה לבנות\ליצור תרופה לסרטן שעולה לי טריליון דולר, אבל אין טריליון דולר מיותר בשוק, אז מה עושים ? נחכה עד שיהיה ? כלומר אנו צריכים שאנשים ירצו לשים כסף בצד ככה שנוכל ליצור את התרופה. ואין סיכוי שיעשו זאת הרי כל אחד עם הצורות שלו.
ולכן החברה\המשטר מייצרת את הכסף  עכשיו על חשבון העתיד,  כלומר שהתרופה תצא לשוק, היא תחזיר את הכסף.
(צריך רק להבין שהחברה לא יכולה להדפיס טריליון דולר ולהכניס לשוק, הרי אמרנו שערך הכסף תיפול, ולכן החברה חייבת שהיא תהיה הלוואה (= ערך. כאומר בהמשך לגבי דירה, זאת דמיון כי אין ערך להלוואה באמת) ולא סתם הדפסה)

כל הצמיחה הגדולה במאה האחרונה מגיע מהרעיון הזה, להדפיס כסף בהווה על חשבון עמל עתידי.
אם פעם חיכו למישהו שיחסוך וייקחו ממנו הלוואה בריבית ואז נתחיל את ההשקעה והעמל ואז יבוא הצמיחה ?! היום לא צריך לחכות יותר, פשוט החברה\המשטר יכולה לתת לך להדפיס את הכסף עכשיו על חשבון הצמיחה העתידית. 

אם ככה היה מתגלגל הרעיון, כלומר שהחברה\המשטר\הציבור נותנת לכל אדם זכות להדפיס את כספו בעצמו על חשבון העמל וצמיחה עתידית ?! אז אף אחד לא היה צריך לשלם ריבית ובוודאי לא ריבית פיגורים ובוודאי לא איום שמישהו ייקח ממנו את עמלו = להשתלט על מפעלו.

אבל המציאות היא מטורפת לגמרי.
את הרעיון המציאו הבנקים הפרטיים. והם מדפיסים כסף בזכותי (הרי בלי הבטחתי לעמול מחר אין הם יכולים להדפיס כסף מאוויר) ועוד מבקשים ממני ריבית וריבית פיגורים ועוד משתלטים על מפעלי ולוקחים את זה לעצמם.

קחו לדוגמא דבר פשוט כמו דירה.
אני נכנס לבנק ומבקש מהבנק להדפיס לי כסף לקנות את הדירה.
הם מדפיסים את הכסף עכשיו על ערך הדירה שהיא עוד לא שלי, הרי אני צריך את ההלוואה קודם בכדי לקנות אותו.
ועצם זה שאני בא לבנק עם הרצון לקנות את הדירה, מאפשרת לבנק להדפיס את הכסף עכשיו.
הם מדפיסים את הכסף מהאוויר ואני הולך לקנות את הדירה, ואז אם המצב טוב אז אני משלם להם ריבית על הקוסמות הזה, ואם לא הולך לי טוב אז אני משלם ריבית פיגורים (שלא תדעו מזה לעולם אבל הבנק מאוד מעוניין בכך), שלבסוף גם הדירה נהיה שלהם. (תבדקו את הנתונים, ולא תשנו בלילה עם יש לכם עוד קצת אנושיות).
בכל אופן כל הכסף שלקחתי, הקבלן בתורו מכניס לבנק ולבנק יש כבר כפול כסף מדומיין בכדי לתת עוד אשראי לאחרים.

בקיצור כל הסיבוב הזה, עושים אנשים פרטיים (הבנקים הפרטיים)  ולא החברה או המשטר\הציבור.
המשטר רק משגיח על משהו טכני לגמרי שזה כמות הכסף, הרי אמרנו שאם יהיה יותר כסף בשוק אז ערך הכסף יורד.
מה עוד שהמשטר ביודעין מורידה את ערך הכסף שלנו ב3% כל שנה. בקיצור המשטר דואגת לדבר אחד שלא ייפול ערך הכסף יותר מהיעד שזה 3% 

אם הבנקים היו חלק מהמערכת המשטרי\שלטוני, אז לפחות היית לחברה שליטה בגולם הזה, הרי המשטר והמערכת היא מפלצת של הציבור והציבור יכול כביכול לשלוט בו. אבל לא ולא, הבנקים הם פרטיים ולציבור אין שליטה בהם כמובן.
נשאלת השאלה אייך הם שם בכלל ?? מה עוד שהבנקים הפרטיים באמת מתנהגים כדיקטטורים בלי שהציבור והמשטר נתן להם את הזכות להיות כאלה.

אני אתן כמה דוגמאות פשוטות.
המשכורת חייב להיכנס לבנק (תנסו לבקש מהמעביד את המשכורות במזומן ?!)
ברגע שהמשכורת בבנק, מי שלוט בהם ? כל עו"ד מפגר יכול ברגע לעקל את זה כי הבנק הפרטי משתפת פעולה עמו.
אם ככה, כדאי לי שהמשכורת תהיה אצלי ולא בבנק. אבל כאמור אתה חייב שהיא תכנס לבנק. אסור בחוק להחזיק מזומנים. כלומר המשטר כופה עליך את הבנק הפרטי (תחשבו שהמשטר כופה עליך מה לאכול ואיזה אוכל ואיפה לקנות את האוכל, אותו דבר הדיקטטורה בעניין הזה) והבנק הפרטי לא משרת אותך רק את המערכת ועוד הבנק דורשת כסף על כל פעולה.
מה יש לאדם מהבנק ??

אני אתן לכם דוגמא מפחידה סיפר לי רבי מורי סיפור מטורף: כידוע את קציבת הילדים הבנק לא יכול לעקל עד חודש, הוא חייב לתת את זה לבעל החשבון. ובכן בנק פג"י בגאולה אציע לחבר הכולל שלו דבר כזה, במקום שתבוא כל חודש להוציא את הקיצבה, אנחנו נשמור על הכסף בחיסכון לילדים ותבוא פעם ב,, להוציא את הכסף. (האינטרס של הבנק ברור הרי כל חיסכון נותן להם זכות להדפיס כסף במאות האחוזים, על כל מאה שקל כתשעים שקלים וחוזר חלילה וחלילה, מה עוד שאם הכסף בעו"ש הבנק לא יכול לעשות על זה כלום = התקנון החדש לגבי הנזילות)
החבר כולל עשה בדיוק ככה, והנה הוא בא להוציא את הכסף בשביל הילדים, והנה הבנק חילק את זה לכל דיכפין.
זה לא כסף שלו אפי' הרי זה של ילדיו = קיצבת ילדים. בנק פג"י בגאולה (רחוב עמוס) לקח את הכסף של הילדים וחילק את זה לכל דיכפין. מה עוד שההוא היה יכול לקבל את זה כל חודש אבל הבנק עשה עליו סיבוב לטובתם ולטובת המערכת.

זה נקרא "עבדות לבנקים הפרטים"
מילא עבדות למשטר שהיא לפחות דמוקרטית כלומר יש לעבדים דמיון שיש להם שליטה במשטר. אבל עבדות לבנקים הפרטים ?? למה ???


הטיעון הדמגוגי של הבנקים היא, שאם ניתן למשטר להדפיס את הכסף אז המשטר יהיה מושחת ודיקטטורי וגם לא מועיל כי יש להם אינטרסים. כלומר אינטרס הציבור הרי המשטר הוא הציבור.
מה קיבלנו מהבנקים הפרטיים ? שהם שולטים בנו בלי בחירות ודמוקרטיה ?? שהמפלגות שרוצות לרוץ בבחירות תלויים בהם ?? כלומר אייך שנהפוך בא ונהפוך בא, מקום של הבנקים בבתי הכלא לגרדום.

אז על מה בונים הבנקים ? על הטמטום שלנו !! אבל טמטום זאת מחלה, זה לא טבע. ולכן יבוא יום שנתרפא מהמחלה.


תוקן על ידי maxmen ב- 18/01/2015 17:39:19




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הדפסת כסף
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 18 19 20 לדף הבא סך הכל 20 דפים.