בית פורומים עצור כאן חושבים

דיכוי דתי על ידי המדינה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-4/4/2013 11:19 לינק ישיר 
דיכוי דתי על ידי המדינה

http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=52828

מדווח כאן שנאסר על נשות הכותל לומר קדיש להתעטף בטלית ולקרוא בתורה. המשטרה תאכוף את ה'פרשנות' הזאת לחוק. בעיניי זה ממש לא יאומן (רק האיסור על יהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית דומה לזה).
יש כאן שתי בעיות במצטבר:
א. כיצד מדינה דמוקרטית מדכאת מיעוט דתי ולא נותנת לו את חופש הפולחן?
ב. מה עוד שמה שהן עושות אין בו בעייה הלכתית. זו התעקשות מכוערת וחסרת בסיס. שימוש בכוח כדי לדכא, ותו לא.
אני מניח שחלק מאותם שמדכאים את זכותן של אלו לעשות כהבנתן מתקוממים (ובצדק) כנגד האיסור על יהודים להתפלל בהר הבית.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 22:42 לינק ישיר 

ירובעל,
הכפיה שורשה בתפיסה ההלכתית-מעשית של ההלכה. 
השאלה היא האם התכלית בתורה \ הדת \ המוסר  היא הפעולה המעשית או המעשה מתוך הכרה. התפיסה ההלכתית שטוענת שהעיקר  הוא המעשה בפועל ולא הכונה והתוכן הרעיוני היא המביאה לכפיה. כפיה על המצוות וכפיה על הציבור. כי העיקר שהתוצאה המעשית תיהיה 'נכונה'.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/5/2013 21:20 לינק ישיר 

דה וינצ'י,
כי המדינה לא יהודית, ובודאי לא דתית. זה כמו להיזקק למגנוני כוח של גויים לטפל בבעיות פנימיות שלנו. להבנתי, זו המשמעות של דין מוסר.
הבהרה, לפני שכולם קופצים: אין כוונתי לטעון שפנייה למוסדות המדינה יש בה דין מוסר. אלו שטויות. כוונתי להיגיון שביסוד הדין הזה, לפיו שימוש בכוח חיצוני אינו מבוקר הלכתית, ולכן פנייה אליו תביא לכך שכל המזדמן ינצל אותו לצרכיו. להבנתי, זוהי הסיבה שצריך רשות מבי"ד לפנות לערכאות של גויים גם כשזה מותר הלכתית.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 18:44 לינק ישיר 

שאלת הבנה: סטינו מנושא האשכול? [הנושא על מהות הענישה בעבר ובהווה חשוב, אך הנושא כאן הוא האם מותר וראוי, שפוי ואנושי להשתמש בו במקרה זה]



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/5/2013 15:36 לינק ישיר 

דומני שהכפיה המבוקרת כאן היא לא רק כפיה ע"י המדינה אלא גם עונש מיתה על חילול שבת או משכב זכור לא היה מתקבל כיום על הדעת. וב"ה נמצאו פתרונות פורמליים המאפשרים התחקמות אלגנטית מהעניין. כנ"ל אשכולות סמוכים ושאינם סמוכים המצויים כאן לרוב. 
ולא רק בדורנו מתחמקים. כבר היו התחמקיות גם בזמן שהיו סנהדרין, סביב שלל סוגיות העדות, ההתראה, וכו'. [עי' שלהי פ"ק במכות].



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 15:32 לינק ישיר 

ר' מיכי.
אני מסכים עם עיקר דבריך. רק לא הבנתי למה השתמשות בשלטון המדיני של בג"ץ שונה משימוש ברצועה למלקות או מאבני הסקילה?
מה עושה את המדינה לחיצונית יותר מאשר מקל בידי ההנהגה הרבנית?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 15:26 לינק ישיר 

תלמיד, לא התכוונתי להבחנה מבחינת השאלה של הכרה נפשית. כל מסגרת משפטית או דתית מפעילה מנגנוני כוח כאלה או אחרים. זה חלק מכל מבנה חברתי. הבנתי שהשאלה היתה האם ראוי להשתמש במנגנוני כוח חיצוניים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 12:36 לינק ישיר 

תלמידטועה כתב:
ירובעל
לעדכנך - הדת היהודית הסתמכה על הכח (וכל ישראל ישמעו - את בצוע פס"ד מוות - ויראו)

כל דת והאמת היא שכל תפיסה אנושית פוליטית, כלכלית, מדעית משתמשים בכמה כוח שמתאפשר להם על מנת לכפות את דעתם על אחרים. איזון נייד מושג על ידי זה שלאף אחד אין כוח מוחלט. כידוני המדינה מושכרים לכל מי שבמקרה השיג יתרון פוליטי לאותו הרגע. לכן כעת ניתן לכפות בכוח הזרוע אופני חתונה או תחבורה ואפשר שתהיה קונסטלציה פוליטית שהדברים יהיו אחרים. המדינה יצאה קצת מבולבלת מבית המשפט המחוזי כש ר"ח אחד היא אוסרת ור"ח אח"כ היא מגינה. למרות שבית המשפט העליון והכנסת ניסו לייצר מעין חוקה ע"י חוקי ייסוד בכ"ז הכידונים עדיין לשכרה.

אני עוסק בצד המטא-דתי: האם ראוי לה לדת להשען על כידונים. בודאי שכך תמיד היה ואולי גם תמיד יהיה. רק טענתי שזה לא שאלה דתית ואפילו לא שאלה חוקית או פוליטית. כל מי שיש בידו יינסה לכפות את דעתו על הזולת. צריך רק להתפלל שנהיה בצד הנכון של הכפית



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 12:05 לינק ישיר 

אני לתומי הנחתי שכפיה ע"י בי"ד אינה מובילה להכרה נפשית וכו', אבל אולי ניישם כאן את הר"מ לגבי כפיית גט



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/5/2013 11:39 לינק ישיר 

תלמיד,
נכון, אבל אלו היו כידוני שלוחי בית הדין ולא כידוני המלכות/הציונים (שזה כידוע בגדר מויסר).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2013 10:59 לינק ישיר 

ירובעל
לעדכנך - הדת היהודית הסתמכה על הכח (וכל ישראל ישמעו - את בצוע פס"ד מוות - ויראו)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 23:36 לינק ישיר 

ירובעל, אתה מעלה את הבעייה מצד הדת, אבל אני לא מבין את התנהלות המדינה. גם אם הדת (מי זה?) רוצה להישען על כידוני המשטרה, האם זה אומר שהמשטרה צריכה לספק לה את זה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 15:31 לינק ישיר 

אני לא מבין מה עניין הלכה לשאלה דנן. מה זה משנה אם יש סימוכין הלכתיים לנשות הכותל או לא. העיקרון הוא שדת לא ראוי לה להשען על כידוני המדינה. דת בהגדרתה היא החלטה נפשית וערכית ואם אין בה כדי לפגוע בגופו או ברכושו של הזולת אין היא עניינו של אף אחד. נלעג בעיניי שנזקקים למדינה כשצריך לדכא מישהו אחר אבל צועקים חמס כאשר המדינה באה עם דרישות משלה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 14:30 לינק ישיר 

זה גם אומר שמשום מה יש הסוברים שבכדי להתפלל בכותל ראוי להתנהג באלימות. מה שאומר שאנחנו בדרך להיות צלבנים. [וכבר ראיתי כותרת האומרת 'הכותל בידינו'].



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 10:30 לינק ישיר 

זה אומר שאסור להיכנע לאלימות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 10:20 לינק ישיר 

ואם החילונים היו יורים החרדים שמתפללים בכותל הם לא היו מתפללים בו.
מה זה אומר?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > דיכוי דתי על ידי המדינה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.