בית פורומים עצור כאן חושבים

הכוונות מחליפות את המעשים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/8/2013 13:01 לינק ישיר 
הכוונות מחליפות את המעשים

נקודה למחשבה.

אנו מתבשרים שהרב שטיינמן מורה לכוין בקריאת פרשת כי תצא בשבת הקרובה במחיית עמלק על יאיר לפיד:
http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=57952
לא, אינני מתכוין לדבר על הסתה. זו לא נראית לי הסתה, אלא פטפוט בעלמא. אין כאן שום חשש קרוב שמישהו יעשה משהו, כפי שיתבאר.

מה שיש כאן הוא לכל היותר דוגמה נוספת לאימפוטנטיות החרדית. שום דבר אינו רלוונטי לביצוע מעשי, והכל הוא בעצם סיסמאות, כוונות בתפילה ובקריאת התורה, ובעיקר זעקות שבר על כל עכבר כאילו היה פיל ("אבן מקיר תזעק", "לב מי לא ייקרע", "זעקת הכלה האומללה והיתומים הנאנקים").
הרי בפרשת כי תצא אין על מה לכוין, שכן זו לא קריאת פרשת זכור אלא סתם פרשת השבוע. יתר על כן, גם בפרשת זכור מה שהציבור החרדי עושה הוא אך ורק קריאות וכוונות (ולפעמים פולסא דנורא). אה, שכחתי, גם ויכוח סוער האם זייייכר בציר"ה או בסגו"ל. זו מהות מחיית עמלק בעולם התורה. חיים בסרט. אף אחד לא מעלה בדעתו שמדובר כאן בציווי שגם אמור להתממש בצורה כלשהי. גם "כי תצא למלחמה על אויבך" זוהי לכל היותר כוונה בקריאת התורה, וכמה דרשות בסעודת שבת. "ונתנם ה' אלוקיך בידיך" זו תקווה לביאת המשיח. מסירות נפש או עול מלכות שמים הם כוונות וחובות קריאה בק"ש. דינא דמלכותא זו סוגיא לסברות כרס בלימוד עיון. למה לי קרא סברא היא - זה עיקרון שנלמד אותו בהתלהבות אבל ח"ו לא ניישם. כל חידוש הלכתי נאמר להלכה אבל לא למעשה. תוס' לומד על כוכבי השמים מפסוק במקום לצאת החוצה להסתכל. מדע זה נפ"מ לשאלה האם מותר או אסור ללמוד אותו, והאם הוא מתאים לתורה. דין תכלת או דיני הר הבית יילמדו ממדרשי חז"ל, אבל ח"ו לא מתצפיות וממצאים ארכיאולוגיים. דיבורים, דיבורים, דיבורים...
בתפיסה המצחיקה והילדותית הזאת, הכוונות כולן בידינו, אבל המעשים, ובעצם המציאות המעשית כולה, נותרים כולם לקב"ה, או לחילונים שלוחיו. אנו מזדנבים אחריהם, מבקרים אותם (או את הבבואה והסטראוטיפים שלהם שנוצרים בהכרתנו הסלקטיבית, שהרי אסור להיזון ממידע ישיר) על רשעותם, חולבים אותם ככל שאפשר, ומפרשנים את המשמעות של מה שהם עושים. החרדים, ובעצם רוב ככל 'בני תורה', אומנותם (המפוקפקת) רק בפיהם. מדברים, מדברים, מדברים, ולא עושים מאומה. כדרכנו מאז  ומעולם.
האמת, טוב שכך (אם הם היו מתחילים גם לעשות, או לקחת את עצמם ברצינות, היינו בצרות אמיתיות)...

הסיסמאות הפסאודו-הלכתיות הופכות בתמונה הזאת לצורה לומר דעות או להביע עמדות. הפסוקים איבדו את תכניהם המעשיים הלכתיים והפכו לכוונות ולבסיס לדרושים. הרב שטיינמן רוצה לומר שיאיר לפיד הוא מזיק, אז הוא אומר זאת בצורה פסאודו-הלכתית: יש לכוין בקריאת פ' כי תצא עליו. ברור לו שאף אחד לא יעשה מאומה פרט לכוונות ותפילות, כך שהכל בסדר. לכן דומני שבאמת אין כאן הסתה, או אפילו בדל שמץ סכנה. יש כאן אך ורק ביטוי לניוון הגדול והרמייה העצמית שבהם נמצאת החברה הזאת. אין לנו על מי להישען רק על אבינו שבשמים. רחמנות ממש.
אם בכל זאת יש חשש שמישהו יעשה משהו, הרי זה אותו ילד שחושב בתמימותו שהמלך הוא עירום, כלומר שאם הרב שטיינמן אומר משהו הוא באמת מתכוין לזה. כולם יצחקו עליו ויגנו אותו כמובן, כי הוא לא מבין את כללי המשחק. הוא לא מבין ש"הכל דיבורים" עבר משלי יחימוביץ להגשתו של הרב שטיינמן. 




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/8/2013 11:46 לינק ישיר 

אייזין כתב:
לגבי קרי''ש נאמר ואם תלמיד חכם הוא אינו צריך ופירש רש''י ת''ח - שרגיל לחזור על משנתו תמיד .

היכי דמי חילול השם אמר אחד האמוראין כגון אני אם אלך ארבע אמות ללא נטילת ידיים .


הספר הזה שאתה רגיל לצטט ממנו,  יש אפשרות, גם לאחרים לעיין בו?
אני סקרן לדעת מה שם הספרים שלך?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/8/2013 07:08 לינק ישיר 

לגבי קרי''ש נאמר ואם תלמיד חכם הוא אינו צריך ופירש רש''י ת''ח - שרגיל לחזור על משנתו תמיד .

היכי דמי חילול השם אמר אחד האמוראין כגון אני אם אלך ארבע אמות ללא נטילת ידיים .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/8/2013 17:37 לינק ישיר 

אייזין יקירי.
כעת רק נותר לך למצוא ציטוט מחז"ל שמגדיר מיהו ת"ח ומיהו רבו, ואתה מסודר. ואח"כ עליך גם למצוא ציטוט מחז"ל מתי זהו חילול השם ששם לא חולקים כבוד לרב. אכן, הכל נמצא בחז"ל, אבל עוד לא המציאו את מי שיכול למצוא בהם את כל זה. אבל אם אתה נהנה מהסיסמאות הללו - מי אני שאעמוד בדרכך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/8/2013 15:25 לינק ישיר 

כי דבר השם בזה אומרת הגמרא בסנהדרין זה המבזה את רבו היכרת תכרת מב' עולמות . .

אז מי שמבזה תלמידי חכמים נכנסים בגדר מאבדי עולם הבא .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/8/2013 08:56 לינק ישיר 

נכון, גם אלו שכנגד מצטטים את חז"ל. כולם מצטטים. ראה שבועות כו ע"א, גבי ר' אמי ור' אסי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/8/2013 07:46 לינק ישיר 

הם פשוט מצטטים את חז''ל על הכופר בתורת ''משה'' .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/8/2013 05:05 לינק ישיר 

הודעות מטעם הממונים על העולם הבא:

 הגר"ח קנייבסקי: "מי שיש לו סמארטפון - אין לו  עולם הבא

http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=58192

______________

מו"צ 'העדה' תומך בראב"ד • "אין להם חלק לעולם הבא"

http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=58163




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/8/2013 04:55 לינק ישיר 

חדשות מהעולם הבא:






תוקן על ידי נישטאיך ב- 19/08/2013 04:58:52




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/8/2013 09:14 לינק ישיר 

דה וינצי 

התכונתי לכונתו,
ולעצם הנחתך שאלתי היא למה?מצאת אלטרנטיבה ?או שזה יותר טרנדי כאן בפורום?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2013 14:03 לינק ישיר 

לפעמים ביטולו היא קיומו .




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2013 10:59 לינק ישיר 

אייזן הצדיק כביכול,איך אתה מבזבז את זמנך בפורום וקורא דברי מינות במקום לשמור על העולם שלא יתמוטט שהרי כל דקה שאתה לא לומד תורה אתה מחריב את העולם.תתביש לך.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2013 10:56 לינק ישיר 

אייזין, לא פירטת מתי עלינו לכוין את הכוונה הזאת? בזמן 'אשר יצר' של הבוקר? או אולי בזמן ברכות התורה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2013 07:53 לינק ישיר 

דברי הרב שטיינמן הם אמיתיים וברורים בזמן שהרשעים רודפים את הדת ולומדיה .

כל המרים ידו על תורת משה התורה תתבע ממנו את עלבונה .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 23:45 לינק ישיר 

בהקשר לצאת הכוכבים שהוזכר בתו"ד פותח האשכול.
שי' ר"ת אכן לכאו' חורגת מהמציאות הפשוטה. לצערי עדיין לא זכיתי ללמוד את הסוגיא אף פעם בצורה יסודית, אך פעם [עוד בימי בחרותי] רפרפתי על על העניין וזכור לי שזו פחות או יותר טענת החזו"א. הוא טוען שכל הנידון של הראשונים זה כשלא ידוע אם יצאו הכוכבים, אך כשיצאו הכוכבים הרי לילה לפנינו, וכך נהג, לצאת ולראות אם יצאו הכוכבים, וגם את זמן חזו"א 'הרסו' ע"י שעשו ממוצע של צה"כ,וראיתי פעם לוח של חזו"א לחומרא, וחזו"א רגיל. אם הבנתי נכון הקולא זה הממוצע והחומרא זה הזמן המקסימלי. יתכן ואני טועה, כי למדתי את העניין ממש מזמן אבל כך 'נשלף' לי מהזיכרון.
דרך אגב ידוע שהגרי"ז פעם הגיב לר' יחזקאל אברמסקי ששאל אותו על ר"ת ממראה עיניו עת ישבו בצוותא בגזזוטרא בבית וגן.
הגיב הגרי"ז "אצלנו פוסקים הלכה מהשו"ע. לא מהמרפסת". הי לך הרב מיכי... לא רק תוס', אלא גרי"ז מפורש. כנראה שזו מח' יסודית בין הגרי"ז לחזו"א, בהלכה בפרט, אך בההיררכיה התורנית בכלל, איך מקיימים את יחסי אנושיות-דתיות. וקצרתי.
בהקשר לר"ת עצמו שמעתי שפשוט הוא היה גר בצרפת ושם פשוט השקיעה הייתה אכן ארוכה ומכאן צמחה פרשנותו לטקסטים הרלוונטיים.
כך שיתכן ואין לתלות בר"ת את גישת הגרי"ז הנ"ל.


תוקן על ידי דה_וינצי2 ב- 13/08/2013 23:47:21




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 23:33 לינק ישיר 

mdabraham כתב:
נקודה למחשבה.

אנו מתבשרים שהרב שטיינמן מורה לכוין בקריאת פרשת כי תצא בשבת הקרובה במחיית עמלק על יאיר לפיד:
http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=57952
לא, אינני מתכוין לדבר על הסתה. זו לא נראית לי הסתה, אלא פטפוט בעלמא. אין כאן שום חשש קרוב שמישהו יעשה משהו, כפי שיתבאר.
וכו' עד סה"ד.


אני לע"ע מניח לרב שטיינמן חזקת חפות כל עוד ולא יהיה מקור יותר מיהמן שהדברים נאמרו על ידו. 
אבל זה ברור שיתכן וישנם רבנים שיכולים להתנסח בכזו צורה.
מה יהיה? אנה אנו באים? הן במישור ההסתה, הן במישור האחריות, השייך גם לתרבות הפטפטת, תרבות ה'פטומי מילי' כמו שהיטיב לנסח זאת פותח האשכול.
שם נמצא הציבור החרדי?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הכוונות מחליפות את המעשים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.