בית פורומים בחדרי חרדים

י' יפרח שואל שאלות קשות מהרב טל

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/5/2016 21:58 לינק ישיר 
י' יפרח שואל שאלות קשות מהרב טל

שהבדילנו מן הטועים – תגובה לרב שמואל טל
~
הרב שמואל טל גילה את האור בהתנתקות. ברגע בו נכנסו כוחות הכיבוש לפנות אותו מהישיבה בנווה דקלים (הוא הורה לתלמידיו שלא להתנגד אפילו לא פסיבית), הבין ראש הישיבה הנערץ ששקר נחלוהו רבותיו ושהרב קוק רימה אותו. כבר אז הבשילה בליבו ההחלטה להפוך יחד עם תלמידיו לחרדי. ניאו-חרדי ליתר דיוק, כי קוד הלבוש בקהילת "תורת החיים" הוא חרד"לי ולא חרדי.
השבוע פרסם הרב טל מניפסט בעלון "קרוב אליך" שעוסק בענייני עבודת ה', ובו הסביר את מניעיו. (קישור בתגובה ראשונה).
~
עיקר טענתו של הרב טל הוא שמדינת ישראל היא מפעל שמד עצום מימדים שלא היה כמותו בתולדות עם ישראל. אלו דבריו: "לא היה בכל תולדות ישראל אף צורר שהצליח לגרום למאות אלפי יהודים לעזוב את דתם כמו שהצליחו ראש הממשלה הראשון וחבר מרעיו. לא היו אף פעם אימפריות של כפירה וטומאה בישראל כדמותן של האוניברסיטאות והתקשורת הממלכתית בישראל שמפיצות כל כך הרבה כפירה וטומאה בחסות ומכוח המדינה. לא היה מזמן בית שני מציאות שהנהגת עם ישראל ושליטתה על יראי ה' ונאמני התורה מסורה בידי כופרים ומרשיעי ברית"
~
אל מול 'מפעל הרשע' הזה מציב הרב טל את "ממלכת ה'" המתוקנת. ראש הישיבה מאריך להסביר ש"אין שני מלכים משמשים בכתר אחד" ולכן כל אחד מאיתנו צריך להחליט אם הבעל הוא הא-לוהים ואז ללכת אחריו או שה' הוא הא-לוהים ואז ללכת אחריו.
~
קטונתי, באמת שקטונתי ליד כבוד הרב, אבל כמה שאלות קטנות אני מוכרח לשאול: אתה מתאר כאן את ממלכת ה' המדומיינת שפעלה כאן בעבר על פי התורה בקדושה ובטהרה ונשלטה בידי מלכים צדיקים ויראי שמים. ואני באמת אשמח מאד אם תאיר את עיני מתי בכל ההיסטוריה של העם היהודי היתה מציאות כזו?
~
האם בתקופת המדבר שבה עם ישראל לא הפסיק לחטוא [עגל, מרגלים, מתאוננים, קורח] ולחטוף עונשים? אולי בתקופת השופטים בה מעיד הכתוב "אין מלך בישראל איש הישר בעיני יעשה" ומתאר כיצד העם לא הפסיק להינגף במלחמות בגלל עבודה זרה שאכלה בכל פה? או שמא בתקופת שאול שרצח עיר כוהנים שלמה? בתקופת דוד שרובה היה דם ומלחמות ומרידות, מקדש לא היה אבל כן מגפות אכזריות בעקבות חטאים קשים של המלך? או אולי בתקופת שלמה שלמרות שחז"ל מתארים אותה כתקופה היחידה אי פעם בה "איתשכח סיהרא בשלמותא" – הכתוב מספר לנו שהמלך נשא אלף נשים, כולל עמוניות מואביות וחיתיות ואת בת מלך מצרים, ומוסיף לתאר כיצד מסיבת החשק האינסופית של המלך הובילה למצב שנשיו הטו את לבבו והכניסו צלמים לבית המלך? או שמא בתקופת ירבעם בה הכפירה האנטי דתית של המלך הכריחה את העם לעבוד עגלים בבית אל ובדן בחג אשר בדה מליבו רק כדי שלא יעלו לירושלים? או בתקופת אחאב שבה נביאי ה' היו צריכים להתחבא במערות כי אשת המלך הייתה תופסת אותם ורוצחת אותם? ואולי בתקופת ירמיהו בה המלכים כלאו ועינו את הנביאים שלא באו להם טוב בעין?
~
מתי הייתה מלכות ה' הקדושה כבוד הרב? בתקופת התנאים? אבל הרב בוודאי למד סדר טהרות ויודע ש95 אחוז מהעם לא שמרו אז על טהרה, ולכן לא אכלו כשר במושגים של אז, ובין תלמידי החכמים ועמי הארצות הייתה איבה וטינה ומשטמה בגלל שהם חיו בקהילות נפרדות לגמרי? אז אולי הכוונה היא לסוף ימי הבית השני, כפונטיוס פילטוס צלב כ30 אלף יהודים (ישו היה אחד מהם) וחלק מהצליבות וההוצאות להורג היו בעקבות הלשנות של כתות שטענו שחז"ל הם 'לייטים' מידי כי הם רק נוטלים ידים על לחם ולא טובלים את כל הגוף? ואולי הכוונה למרד הגדול או מרד בר כוכבא, שבה ידוע לכבודו שהמצביא היה מחסל רבנים שלא הסכימו איתו, והמהלך הפוליטי הסתיים בסוף עם חצי מליון הרוגים?
~
ואולי כוונתך בכלל ל-2000 שנות הגלות שמאז? כי אם כן אשמח להפנות את כבודו לכל מיני מחקרים שמלמדים מה באמת הייתה רמת ההקפדה על המצוות במשך כל התקופה הזו: האם ידע כבוד הרב שרוב היהודים בפולין לפני המלחמה היו אוכלים חזיר, האם ידע שקהילות שלמות בגרמניה נמחקו לא בגלל 'לימודי חול וכפירה' אלא בגלל התנצרות או התבוללות מלאה? ואת זה הם עשו, אגב, בלי בן גוריון. האם הרב רוצה הפניה לשו"תים של הנודע ביהודה מהם אפשר ללמוד על היקפי הזימה שרווחו בקהילות הקודש?
~
האם בצפון אפריקה המצב היה שונה? כן ולא. לפני מותו של סבא שלי ע"ה תחקרתי אותו על מה שהלך במרוקו. אז נכון, היו מקובלים ורבנים ופייטנים והכל. אבל רוב הציבור היה בדיוק מה שמכנים היום 'מסורתיים'. הולכים לבית כנסת, עושים קידוש, ואחרי זה עושים כל מידי דברים שמחבר השולחן ערוך לא היה חותם עליהם.
~
ומאידך, אשמח מאד אם כבוד הרב יצביע לנו על תקופה אחת בהיסטוריה שבה 40 אלף איש קיבלו מידי שנה דחיית גיוס בגלל לימוד תורה בישיבות? יפנה אותי כבוד הרב לשנה אחת בכל ההיסטוריה של העם היהודי, שבה כמות הפרסומים התורניים הגיעה למחצית ממה שיש בכל שנה ממוצעת היום? הראה לי דור אחד שבו אדם יכל ללמוד תורה במשך 15 שנה אחרי החתונה על חשבון המדינה והתורמים בלי לרעוב ובלי להחסיר פת לחם מעצמו ומילדיו (ויש אלפים רבים כאלה היום)? תן לי נקודה אחת על ציר הזמן שבו כמות הישיבות בכל העם היהודי התקרבה בכלל לכמות הישיבות והכוללים שיש היום רק בארץ ישראל?
~
איזו כפיות טובה זו לדבר על דור של 'שמד שלא היה כמוהו'!
~
אבל נשים רגע בצד את חוסר המודעות ההיסטורית המשווע. נניח שבפולין ובגרמניה ובהונגריה היה טוב יותר, ושהיהודים לא סבלו שם מנחת ידם של צוררים כבן גוריון. נגיד שהמטרה של המאמר המופרך הזה היא רק אפולוגטית, לעורר את עם ישראל לתשובה.
~
יסביר לי כבוד הרב איזו תועלת הוא מקווה להפיק כשהוא כותב ש"הדתיים לייט הם שם מכובס למשומדים לתיאבון"???
האם הוא מקרב מישהו בנאצות הללו, משכנע מישהו שיש לו תוכן רוחני בעל ערך להציע? האם הרב התייאש מעם ישראל ומציע במרירותו לחסידיו להיסגר אקווריום סטרילי שירחף בחלל העולם כמו זקני אתונה במדרש? האם הרב לא יודע שעם כל הכבוד העצום לישיבות, ערש הולדת נשמת האומה, 'החיים עצמם' הם לא ישיבה מתמשכת?
~
רוב עם ישראל מאז ומעולם היה מסורתי, עם כיפה או בלי כיפה. למסורתי יש את מה שכינה האדמו"ר הזקן "אהבה מסותרת". כן, הוא אולי לא חיי להט דתי יוקד כמו אצל מי שעבודת ה' ממלאת את כל עולמו, אבל הוא עיקר בניין ומניין האומה. הוא זה שמשלם את המיסים שמחזיקים את ישיבת 'תורת החיים' והוא עיקר השלד של העם שאותו בחר ה' כדי להשכין בו שכינתו.
~
ברור שצריך 'כלי קודש'. עם ישראל לא היה מגיע למה שהוא בלי הרשב"י והבבא סאלי ור' נחמן מברסלב והרב קוק והרבי מלובביץ. אבל האם כל גדולי עולם אלה חשבו פעם להתייחס בכזה בוז וזלזול לעם שבשדות? הבעש"ט היה שופך אש וגופרית על המגידים שהיו מוכיחים את העם ומתנשאים עליו. הוא גילה שבתוכחה הזו אין שום תיקון, אלא רק ניקוז לחצים פסיכולוגי של אנשים מרי נפש שיודעים להגדיל את עצמם רק דרך דריכה על כל מי שלא רוקד לפי החליל שלהם.
~
נסיים בהערה קטנונית על הפתיחה המניפולטיבית של הטקסט. "כמובן שלקורא ישנה הבחירה עד כמה לפתוח את עצמו כדי לבחון את הטענות המובאות כאן, אל מול הנטיה הטבעית להישאר בתפיסה שהוא נוקט בה", כותב הרב טל. פירוש: מי שלא מסכים איתו הוא כנראה לא מספיק 'פתוח' כדי לבחון באומץ את הטענות, ואם הוא חושב אחרת אין זאת אלא 'נטיה טבעית' לקיבעון ולא שהוא אשכרה חושב אחרת. אבל זה באמת קטנוני.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 22:55 לינק ישיר 

מה שעשה אותם לגדולים היה שהיתה להם "תורת חיים" ולא "תורת מוות".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 22:45 לינק ישיר 

מואי כתב:
זה כל אחד יכול להציג.

השאלה היא תמיד אם דרכו היא דרך אמת.

24,000 תלמידי ר"ע נראה לך שלמדו בישיבות כמו היום? הרי גם התנאים היו בעלי מלאכה.

מואי, מה שעשה את תלמידי רבי עקיבא לגדולים לא היה זה שהם היו נגרים...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 22:20 לינק ישיר 

יבי
כל מה שכתבת יש גם בחרדים. והוא לא רצה לבקר את החרדים בבחינת אהבה מקלקלת את השורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 22:05 לינק ישיר 

לגבי טענתו של הגר"ש טל על אפיקורסות שבן גוריון ומרעיו הפיצו, אני מתפלא מדוע אינו טוען גם על דברים חומריים כפערי שכר, שחיתות, ניאוף, מחבלים שדוקרים יהודים תמימים, אי עמידה בהבטחות לבוחר ועוד ועוד - כל זה מותר?על אלו אין הקב"ה מדקדק עם עם ישראל?
הטענות שהוא הביא הן של ישיבה בוחר, ואילו הנביאים עסקו רבות בכל היבט של סטיה.

תוקן על ידי יבי ב- 08/05/2016 22:13:34




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 14:38 לינק ישיר 

פלדלפי כתב:

א. ההסתכלות הנכונה לפי מי שמאמין בתורה הקדושה היא לא כמה רופאים הישיבה הוציאה אלא כמה חולים היא מנעה בזכות לימוד התורה וכ"ש שלא מענין כמה חוקרי חלל שחוקרים כל החיים גלקסיות רחוקות ולא יוצא מזה כלום 

אלו סיפורים. לך לבאבות ויספרו לך איך כל יום כל העולם ניצל בזכותם, אז תתחיל להסתובב במשתאות ולקרוא זוהר... לכן אני מחפש עובדות מי מקדם את העולם.



ב. 90% מהאנשים בעולם לא רופאים ולא מדענים וגם לא מקימים ישובים אלא בס"ה אנשים שחיים חיים רגילים

גם אצל אנשים רגילים יש שדרך החיים נותנת להם יותר אושר. אבל אם בכלל העולם רק 10% מהאנשים פועלים לקידום האנושות, שיראו לך מקום שבו 20% מהאנשים פועלים כך.
 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 14:10 לינק ישיר 

יחיעמי כתב:


סקופער יצחק וכוהעובדות שהתנאים והאמוראים עבדו- נכונות, וכן ידוע שהיו כאלה שרק למדו.
אך צריך לדעת שישנה דרך ליחיד, וישנה דרך לרבים.
וידועה מחלוקת רשב"י ורבי ישמעאל, וידוע מה רבים עשו ועלתה בידם.
ולכן לענ"ד המדד האם ללמוד או לצאת לעבוד הוא 1. האם אפשר לקיים משפחה משכר הכוילל (כל אחד לפי רמתו)-וזה כולל דירות לילדים ושאר הוצאות גדולות 2. כל עוד לא נעשים לנטל על הציבור בעקבות הלימוד.
ואחד קשור בשני כמובן.
ברור לכולם שחשוב להישאר בכולל כמה שיותר שנים (למי שמתאים לו), אך צריך לשים לב מתי זה כבר פוגע בסביבה- קרי-המשפחה,הציבור.

תוקן על ידי יחיעמי ב- 08/05/2016 12:39:01




נשלח מהאנדרואיד שלי

תוקן על ידי יחיעמי ב- 08/05/2016 12:39:39



לומדי תורה היו ויהיו,
ואם למדינה יהיה זכות הם ישתתפו בזה,
ואם לא, יש לאלוקים שפע של דרכים לדאוג להם,
לימוד תורה פוגע במשפחה ? פוגע בציבור ?
כנראה שבמקרה נקלעת לאתר חרדי,
כי תגובה זו מעידה על בורות בערכי יסוד של היהדות,
אז הנו נהיה אתכם ובלעדיכם,
השאלה אם תשכילו לתמוך בזאת או תסכילו,
וזאת כבר בידכם.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/5/2016 12:31 לינק ישיר 

סקופער יצחק וכוהעובדות שהתנאים והאמוראים עבדו- נכונות, וכן ידוע שהיו כאלה שרק למדו.
אך צריך לדעת שישנה דרך ליחיד, וישנה דרך לרבים.
וידועה מחלוקת רשב"י ורבי ישמעאל, וידוע מה רבים עשו ועלתה בידם.
ולכן לענ"ד המדד האם ללמוד או לצאת לעבוד הוא 1. האם אפשר לקיים משפחה משכר הכוילל (כל אחד לפי רמתו)-וזה כולל דירות לילדים ושאר הוצאות גדולות 2. כל עוד לא נעשים לנטל על הציבור בעקבות הלימוד.
ואחד קשור בשני כמובן.
ברור לכולם שחשוב להישאר בכולל כמה שיותר שנים (למי שמתאים לו), אך צריך לשים לב מתי זה כבר פוגע בסביבה- קרי-המשפחה,הציבור.

תוקן על ידי יחיעמי ב- 08/05/2016 12:39:01




נשלח מהאנדרואיד שלי

תוקן על ידי יחיעמי ב- 08/05/2016 12:39:39




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 12:12 לינק ישיר 

מואי כתב:
שאלה מעניינת, מה ההבדל אם היא "ראשית צמחית גאולתנו" או לא?
הנסים שנעשו נעשו. הצלחות שהיו היו. הכישלונות שהיו היו.

כאשר מציגים לי רב עם משנה תורנית באמת שקשה לטעון נגד משנתו התורנית. בדיבורים הרי כולם חזקים ולא ניתן לחקור ולברור מה עומד מאחורי הדברים.

לכן אני שואל איך הוא עזר לעם ישראל ולאנושות:
כמה ישובים הוא הקים.
כמה רופאים יש בין תלמידיו.
כמה מדענים הוא הוציא.
כמה אנשים הוא הצליח לשדרג את מעמדם הכלכלי.

אלו דברים שניתן "לכמת" אותם.

אל תדאגו, תירוצים לכולם יש, אני מחפש עובדות.

א. ההסתכלות הנכונה לפי מי שמאמין בתורה הקדושה היא לא כמה רופאים הישיבה הוציאה אלא כמה חולים היא מנעה בזכות לימוד התורה וכ"ש שלא מענין כמה חוקרי חלל שחוקרים כל החיים גלקסיות רחוקות ולא יוצא מזה כלום 

ב. 90% מהאנשים בעולם לא רופאים ולא מדענים וגם לא מקימים ישובים אלא בס"ה אנשים שחיים חיים רגילים  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 11:58 לינק ישיר 

יש לרב יהודה יפרח [ת"ח מעמיק ורציני, וגם עו"ד, וגם עיתונאי] שתי טענות מרכזיות שלא נענו כאן:
א. מעולם לא היתה בעם ישראל תקופה מושלמת מבחינה רוחנית. אי אפשר לסתור זאת, ויש על כך פירוט מסתכל אצל המקובלים האחרונים כמרן בעל ה'לשם' זצוק"ל.
ב. רוב עם ישראל בעלבתים, מאז ועד היום, וטענות הגר"ש טל הן מתוך האקוואריום הישיבתי, כאילו אין בלתו. וכיון שהעולם הוא אנשים מפרנסים רחמנ"ל, דבריו לא רלוונטיים, כי המתח הרוחני שלו אינו זהה לשל 97% מעמישראל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 09:53 לינק ישיר 

סקופער כתב:

מואי,

איך נדע מהי דרך האמת? יש לך דרך מוכחת לדעת מהי דרך האמת? או שזה יחזיק בכה וזה יחזיק בכה לעולם?

עניתי ליחיעמי שאמר שעל שאלת התנאים שעבדו אין תשובה...


תשובה דווקא יש,
אבל במשל/השערה,
כי הלו אין לנו שום מושג באנשים הנשגבים הנקראים תנאים,
ואתן את המשל מהדורות האחרונים,
יהודים שעבדו למדו לא (הרבה) פחות מאברכי כוללים בימינו,
אם למדו מינימום שש ושבע שעות ביום,
כלומר כ3-4 שעות לפני העבודה וכדומה לאחר העבודה,
ואתן לך 2 דוגמאות שימחישו לך זאת,
קרוב משפחתי (לפני שנים רבות) כשהגיע אל סבו וסיפר לו שהוא אברך כולל, סבו בדק איתו כמה שעות הוא לומד בכולל (כמו בימינו),
התפלא סבו ואמר לו, ועל זה אתה לוקח כסף ???,
אני (כלומר סבו) כשעבדתי למדתי את השעות הללו,
אז היך אתה בכלל לוקח כסף על זה ?!.
ועוד דוגמה,
היה יהודי שלמד בישיבת חכמי לובלין בטרם השואה,
והבחורים בתחילת דרכם נבחנו 400 דף גפ"ת בעל פה,
ומי שבחן אותם זה לא הראש ישיבה ואפילו לא מג"ש,
אלא בעלי הבתים שתורמים כסף לישיבה,
והם בחנו את הבחורים,
כשגם בעלי הבתים ישבו ללא ספרים (כלומר ידעו את החומר בעל פה),
ותראה לי מי כיום יכול לעבוד וללמוד מספר שעות שכזה,
אז בשל ירידת הדורות אין מצב לשלב את שניהם,
ולכן הכרחי כאלו שמקדישים את יומם ללימוד התורה.
נ.ב. גם אז שהיתה אפשרות ללמוד כך היו כאלו שהקדישו את עצמם לתורה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/5/2016 09:36 לינק ישיר 

הוא אשר אמרתי שזה יגיד בכה וזה יגיד בכה. לשיטתי ת"ח העמל בבית המדרש מוסיף לעולם פי כמה וכמה מכל מדען ממציא תרופה מצילת חיים. אמנם לא רואים את זה בעיניים אבל זו האמת.

וכבר צעק הח"ח על אותם עשירים שמוכנים לתרום מיטות בבתי חולים ואינם מוכנים להחזיק ת"ח שמונעים את הצורך במיטות בבתי חולים...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/5/2016 09:35 לינק ישיר 

האם מרבית התנאים והאמוראים עסקו במלאכה? 
האם רוב הגאונים והראשונים עסקו במלאכה?

האם אלו שעסקו במלאכה דאגו לפיתוח תרופות, להוספת השכלה חיצונית ?

יש מישהו מגדולי הדורות האחרונים שאתה מקבל אותו והשקפתו כהשקפתך, או שכולם כלולים אצלך בזלזול בגדולים?!

אני מבין שהבית יוסף, הש"ך והט"ז, בעל קצוה"ח ובעל הנתיבות, ר' עקיבא איגר והנודע ביהודה לא תרמו לשיטתך לאנושות, ולכן אתה לא מתפעל מהם או מדבריהם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 08:45 לינק ישיר 

מדען שמפתח תרופה המאריכה חיים ו/או מוסיפה איכות חיים.

מי שמוסיף שלווה לאנשים (טוב פת חרבה ושלוה בה מבית מלא זבחי ריב).

מי שדואג לתוספת תעסוקה.

מי שדואג לתוספת השכלה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/5/2016 08:22 לינק ישיר 

איך תגדיר מה זה קידום העולם? הרי גם בזה יש יאמרו בכה ויש בכה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/5/2016 08:07 לינק ישיר 

כן.

לבדוק את שמירת תורה ומצוות הולכת ביחד עם קידום העולם או עוצרת אותו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > י' יפרח שואל שאלות קשות מהרב טל
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.