בזכות השתתפות ניק המעוניין בעילום שמו, הפרס יהיה כפול.
אם יש לכם מה לעשות עם שבעים מליון ש"ח קראו את ההמשך
הגרלת הלוטו הגדולה תערך במוצאי שבת הקרובה בעזרת השם
אין צורך לנחש מספרים.
"זכה מלאכתו נעשית ע"י אחרים"
כל שעליכם לעשות כדי להיכנס להגרלת הלוטו הוא לקרוא את ההלכה הבאה בעיון. ולרשום את שמכם.
מי שמקבל על עצמו שעה ביום של שמירת הלשון במהלך השבוע הקרוב הבעל"ט יכפיל את זכייתו.
נא לציין את השעה (מי שלא יציין לא יוכל להכפיל את זכייתו)
ההשתתפות היא על הפרס הראשון והשני והשלישי.
סכום הזכיה בניכוי מיסים ומעשרות שמוקדשים לכולל רשב"י יתחלק בין המשתתפים לפי התנאים הנ"ל.
מי שנרשם היום לאחר השעה 23:10 ביום ההגרלה לא יוכל להשתתף בהגרלה.
לרפואה שלימה:
שרה בת חנה
אברהם בן אסיה
עמרם בן תמר
דניאל בן רבקה
יוסף בן אהובה מסעודה,
אהובה בת עליזה
דניאל בן עליזה
ברוך בן אסתר
ישראל חיים בן נעמי
אברהם בן לאה
אברהם צבי בן אסתר לאה
יהודה דוד בן מרים
להצלחה וישועה:
תמר בת דינה
יוסף מרדכי בן נאוה
תהילה קילא בת נאוה
חגי בן נאוה
אורי ברוך בן נאוה
אביטל כנרת בת נאוה
לזיווג הגון
רבקה בת אסתר
אורית אביבה בת עליזה
לזש"ק:
רחל ברכה בת מרים
מרים אסתר בת לידיה
דנה בת שרה
ולעילוי נשמת:
משפחת עטר ז"ל
יריב בן ציונה
שושנה בת מלכה
יעקב ישראל בן שושנה
איילה בת שושנה
עטרת תפארת בת שושנה
מוריה בת שושנה
ידיד בן שושנה
אביגיל בת שושנה
*
מאיר צבי בן חיים אליעזר
שמשון יוסף בן פנחס יצחק
שרה הדסה בת יצחק
זוהרה חיה בת רחל
חיים בן ראובן
רמי דוד בן סוזן שנפטר בדמי ימיו
שלושת הנערים שנקטפו בדמי ימיהם
אייל יפרח,
גיל-עד שאער,
נפתלי פרנקל
מזל בת רבקה
עו"ד אלקנה בן יעקב אהרון שילמד זכות עבורנו.
לעילוי נשמת רבי אהרון יהודה ליב בן ר' נח צבי שטיינמן.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
בעקבות הארת אחד המשתתפים, לכתוב את אותה ההלכה פעמיים ברציפות, כדי לשנן אותה שתהא שגורה (הלוואי)
ההלכה ביום שלישי ושבת תהא זהה.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ספר הלכות לשון הרע ורכילות
דיני המספר לשון הרע
סימן ד
אופני התר לספר לשון הרע
א. לספר על אדם בינוני שעבר עברה שבין אדם למקום:
כשאי אפשר לדונו לכף זכות, והוא אדם ששונא תוכחה.
אם הוא לץ ששונא מוכיחו, ובודאי לא יקבל תוכחה, ואנשים כאלו נקל להם לשנות באיולתם ויוכל להיות שיבוא עוד הפעם לידי חטא, אם שניים ראו וכוונתם לשם שמים, ולא מחמת שנאה, טוב שיגידו לדייני העיר כדי שייסרוהו בהצנע (ופעמים אפילו ברבים אם השעה צריכה לכך) ויפרישוהו מהאיסור להבא. וגם מותר לספר לקרוביו, אם רואה שיאמינוהו ויוכיחוהו על זה. אך מאוד צריך להתיישב בדבר, שעל פי רוב אינם מאמינים כלל ויבואו לידי מחלוקת, ואז שב ואל תעשה עדיף.
ואם רק אחד ראה, אסור לו לגלות אפילו לבית דין, אף אם כוונתו טובה, כדי שיוכיחוהו. (ואם סיפר, אין השומע חייב להוכיח את החוטא מחמת זה. ומכל מקום אם נראה לפי הענין שהדבר אמת. אינו יכול לפטור את עצמו מתוכחה). אבל מותר לגלות בהצנע לרבו ולאיש סודו (אם הוא איש צנוע אשר לא יספר לאחרים) אם יודע שיאמין לו כשני עדים. ומותר לרבו לשנאותו ולהרחיקו מחבורתו עד שידע שישוב מדרכו הרעה. אבל אסור לרבו לגלות לאחרים, ואפילו למי שיאמין לרבו כשני עדים. וההתר לגלות לרבו ואיש סודו הוא אפילו על אחד שאין דרכו לשנות באיולתו. ועל איש אשר דרכו לשנות באיולתו, אפשר שיכול לגלות לרבו אף אם אין רבו צנוע כל כך ואפשר שיוודע ממנו להמון, אם רבו הוא אדם שדבריו יהיו נשמעים בתוכחה לחוטא שלא ישנה עוד באיוולתו, כיון שכוונת המספר היא לתועלת. ורבו ואיש סודו אסורים להפסידו ממון או להכותו.