בית פורומים בחדרי חרדים

ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/4/2020 08:59 לינק ישיר 
ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.

הרב אשר דויטש מבכירי רבני הפלג הירושלמי, יוצא במכתב התקפה חסרת תקדים נגד משרד הבריאות,
וקורא לחזור להתפלל במניין, במקומות סגורים עם חלונות, או במקומות פתוחים.
הוא טוען כי רשויות השלטון ממציאים גזירות נגד היהדות.
ויש למחות בתוקף כנגד מה שהביאו בערים החרדיות חילונים לסייע בניהול המאבק בנגיף.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 17:49 לינק ישיר 
ירון777

נצל כתב:
בוא וראה מה בין תקיפי קדמאה לבין סמרטוטי השתא, בילדותי לפני כשבעים שנה,
למדתי בעץ חיים אצל המלמד הגאון והדרשן המופלא רבי שבתי יודלביץ זצ"ל, שהיה
כידוע ליודעים מלמד מיוחד במינו שחידש הרבה בתחום החינוך והתלמידים היו מאוד כרוכים אחריו
עד לידידות אישית הדוקה. הוא היה נוהג פעם בשוע לספר סיפור בהמשכים על גדולי ישראל,
ופעם בשבוע היה מדגים לנו דרשה (לאחר זמן חשבתי שבכך היה מתרגל את הדרשות
שאח"כ נשא לצבור והיו מאוד פופלאריות אז. אע"פ שאביו הגאון רבי .......... (חתנו של ר' אריה לוין זצ"ל)
לא היה מהקנאים (כשהיה בזמנו מועמד לרבנות זכרון משה התנגדו לו הקנאים), הוא
עצמו היה מהקנאים  הירושלמיים (היה מחברי ברית הקנאים והיה אסיר במחנה הריכוז ג'למי,
ופעם ערך לנו סעודה ג' בשבת בחדר קטן, 'חדר עבודה' שהיה לו במאה שערים וסיפר
לנו באריכות את חוויותיו במחנה זה). כל זה הקדמה לדרשה אחת שנשא פעם בפנינו,
ילדי חיידער ירושלמי בעץ חיים, באחד הימים, שכיום על רקע המתחולל יש בה עניין רב.
בדרשה זו, תיאר לנו באריכות את דמותם של שמעי בן גרא  ושל ברזילי הגלעדי - כמבואר
בפסוקים במלכים א פרק ב:
(ז) וְלִבְנֵ¸י בַרְזִלַּ´י הַגִּלְעָדִי© תַּֽעֲשֶׂה־חֶ₪סֶד וְהָי¦וּ בְּאֹכְלֵ³י שֻׁלְחָנֶ¡ךָ כִּי־כֵן© קָרְב³וּ אֵלַ₪י בְּבָרְחִ¥י מִפְּנֵ¦י אַבְשָׁלµוֹם אָחִֽיךָ:
(ח) וְהִנֵּ³ה עִ°מְּךָ שִֽׁמְעִ¸י בֶן־גֵּרָµא בֶן־הַיְמִינִי¨ מִבַּחֻרִים¢ וְה´וּא קִֽלְלַ©נִי© קְלָלָ³ה נִמְרֶ₪צֶת בְּי¦וֹם לֶכְתִּ³י מַחֲנָ¡יִם
      וְהֽוּא־יָרַ´ד לִקְרָאתִי© הַיַּרְדֵּ₪ן וָאֶשָּׁ¸בַֽע ל´וֹ בַֽיי לֵאמֹ₪ר אִם־אֲמִֽיתְךָ¦ בֶּחָֽרֶב:
(ט) וְעַתָּה© אַל־תְּנַקֵּ₪הוּ כִּ«י אִµישׁ חָכָ¦ם אָ¡תָּה וְיָֽדַעְתָּ© אֵ³ת אֲשֶׁ³ר תַּֽעֲשֶׂה־לּ₪וֹ וְהוֹרַדְתָּ· אֶת־שֵׂיבָת«וֹ בְּדָ¦ם שְׁאֽוֹל: 

על פי חז"ל והמפרשים תיאר את שמעי בן גרא כראש ישיבה זקן ונכבד לבוש בפראק
מהודר ובעל זקן לבן ארוך כמו אליהו הנביא (היה רבו של שלמה המלך ...),
ואעפ"כ ציוה את שלמה כמבואר 'והורדתו את שיבתו בדם שאול'.
ואילו ברזילי הגלעדי, אדם המוני פשוט לבוש במכנסי חאקי קצרים ובסנדלים 
בעל רעמת שיער מדובללת וידיים גסות ומיובלות מרוב עבודה קשה, ואליו
הוא מצווה את בנו שלמה לקרבו ולהכניסו בין אוכלי שולחנו (בסעודות המלך ...).
כשאני נזכר בדרשה זו אני משתומם היום על ערכי החינוך שהחדיר בנו, והרחוקים
כל כך מאופיים של הקנאים הפתאים, שרשעותם והשתוללותם מגעת עד לפעולות
הגורמות למות ולרצח אנשים תמימים. 
הנה הנני יושב באחת משכונות ירושלים, ועל אף הסידורים שהודיעו עליהם בעניין שריפת
חמץ השתא, מגיע לאפי ריח של שריפה כבכל שנה, וכנראה שכמה מטורפים לא ויתרו
על הריקוד מסביב למדורות, כעובדי האש רח"ל. 

יפה כתבת



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 13:00 לינק ישיר 

טום888: האם בגלל מחלת הנפש
אין לו דין רודף?

קיצר במקום שיש להאריך. מן הסתם כוונתו לפסק של הגר"נ קרליץ זצ"ל, שפרסמו בכתב על
המדובר הזה שעליו לפנות לטיפול אצל רופא נפש. אני משער שלא קיים את הפסק הזה
ועדיין בטירופו עומד, אלא שעתה י"ל שהוא מסית ומדיח, לרצח ממש, ואיך יתכן שהרבנים
שותקים, האם אין חשוב כמו כבודו של הרב שהמדובר הזה ביזהו בזמנו?
 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 12:54 לינק ישיר 

אויר_ים כתב:
ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.

הרב אשר דויטש מבכירי רבני הפלג הירושלמי, יוצא במכתב התקפה חסרת תקדים נגד משרד הבריאות,
וקורא לחזור להתפלל במניין, במקומות סגורים עם חלונות, או במקומות פתוחים.
הוא טוען כי רשויות השלטון ממציאים גזירות נגד היהדות.
ויש למחות בתוקף כנגד מה שהביאו בערים החרדיות חילונים לסייע בניהול המאבק בנגיף.


נשלח מהאנדרואיד שלי



האם בגלל מחלת הנפש
אין לו דין רודף?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 12:49 לינק ישיר 
נצל

'כך הורונו מן השמים' -

בבלי מכות כג ע"ב -
אלא הא דאמר רבי יהושע בן לוי: שלשה דברים עשו ב"ד של מטה והסכימו ב"ד של מעלה על ידם, מאן סליק לעילא ואתא ואמר! אלא קראי קא דרשינן, ה"נ קראי קא דרשינן. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 11:29 לינק ישיר 
תקיפי קדמאה

בוא וראה מה בין תקיפי קדמאה לבין סמרטוטי השתא, בילדותי לפני כשבעים שנה,
למדתי בעץ חיים אצל המלמד הגאון והדרשן המופלא רבי שבתי יודלביץ זצ"ל, שהיה
כידוע ליודעים מלמד מיוחד במינו שחידש הרבה בתחום החינוך והתלמידים היו מאוד כרוכים אחריו
עד לידידות אישית הדוקה. הוא היה נוהג פעם בשוע לספר סיפור בהמשכים על גדולי ישראל,
ופעם בשבוע היה מדגים לנו דרשה (לאחר זמן חשבתי שבכך היה מתרגל את הדרשות
שאח"כ נשא לצבור והיו מאוד פופלאריות אז. אע"פ שאביו הגאון רבי .......... (חתנו של ר' אריה לוין זצ"ל)
לא היה מהקנאים (כשהיה בזמנו מועמד לרבנות זכרון משה התנגדו לו הקנאים), הוא
עצמו היה מהקנאים  הירושלמיים (היה מחברי ברית הקנאים והיה אסיר במחנה הריכוז ג'למי,
ופעם ערך לנו סעודה ג' בשבת בחדר קטן, 'חדר עבודה' שהיה לו במאה שערים וסיפר
לנו באריכות את חוויותיו במחנה זה). כל זה הקדמה לדרשה אחת שנשא פעם בפנינו,
ילדי חיידער ירושלמי בעץ חיים, באחד הימים, שכיום על רקע המתחולל יש בה עניין רב.
בדרשה זו, תיאר לנו באריכות את דמותם של שמעי בן גרא  ושל ברזילי הגלעדי - כמבואר
בפסוקים במלכים א פרק ב:

(ז) וְלִבְנֵ¸י בַרְזִלַּ´י הַגִּלְעָדִי© תַּֽעֲשֶׂה־חֶ₪סֶד וְהָי¦וּ בְּאֹכְלֵ³י שֻׁלְחָנֶ¡ךָ כִּי־כֵן© קָרְב³וּ אֵלַ₪י בְּבָרְחִ¥י מִפְּנֵ¦י אַבְשָׁלµוֹם אָחִֽיךָ:
(ח) וְהִנֵּ³ה עִ°מְּךָ שִֽׁמְעִ¸י בֶן־גֵּרָµא בֶן־הַיְמִינִי¨ מִבַּחֻרִים¢ וְה´וּא קִֽלְלַ©נִי© קְלָלָ³ה נִמְרֶ₪צֶת בְּי¦וֹם לֶכְתִּ³י מַחֲנָ¡יִם
      וְהֽוּא־יָרַ´ד לִקְרָאתִי© הַיַּרְדֵּ₪ן וָאֶשָּׁ¸בַֽע ל´וֹ בַֽיי לֵאמֹ₪ר אִם־אֲמִֽיתְךָ¦ בֶּחָֽרֶב:
(ט) וְעַתָּה© אַל־תְּנַקֵּ₪הוּ כִּ«י אִµישׁ חָכָ¦ם אָ¡תָּה וְיָֽדַעְתָּ© אֵ³ת אֲשֶׁ³ר תַּֽעֲשֶׂה־לּ₪וֹ וְהוֹרַדְתָּ· אֶת־שֵׂיבָת«וֹ בְּדָ¦ם שְׁאֽוֹל: 

על פי חז"ל והמפרשים תיאר את שמעי בן גרא כראש ישיבה זקן ונכבד לבוש בפראק
מהודר ובעל זקן לבן ארוך כמו אליהו הנביא (היה רבו של שלמה המלך ...),
ואעפ"כ ציוה את שלמה כמבואר 'והורדתו את שיבתו בדם שאול'.
ואילו ברזילי הגלעדי, אדם המוני פשוט לבוש במכנסי חאקי קצרים ובסנדלים 
בעל רעמת שיער מדובללת וידיים גסות ומיובלות מרוב עבודה קשה, ואליו
הוא מצווה את בנו שלמה לקרבו ולהכניסו בין אוכלי שולחנו (בסעודות המלך ...).
כשאני נזכר בדרשה זו אני משתומם היום על ערכי החינוך שהחדיר בנו, והרחוקים
כל כך מאופיים של הקנאים הפתאים, שרשעותם והשתוללותם מגעת עד לפעולות
הגורמות למות ולרצח אנשים תמימים. 
הנה הנני יושב באחת משכונות ירושלים, ועל אף הסידורים שהודיעו עליהם בעניין שריפת
חמץ השתא, מגיע לאפי ריח של שריפה כבכל שנה, וכנראה שכמה מטורפים לא ויתרו
על הריקוד מסביב למדורות, כעובדי האש רח"ל. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 10:56 לינק ישיר 
לטוני ספל יש טעם זהה, אולי טוני למדן גדול יותר

אבאבאווער כתב:
הכותרת מאוד מטעה יש הרבה טעם בדבריו

תוקן על ידי אבאבאווער ב- 07/04/2020 09:52:23



מאות מתו בלואיזיאנה. זה לא מונע מכומר אחד להמשיך ולקיים תפילות המוניות למרות הסכנה שבהתקהלויות והאיסור עליהן, הכומר טוני ספל קיים שלשום תפילה המונית - ונעצר. "שמתי את היד על הראש של אלה שחולים בסרטן ובכל מיני מחלות אחרות והתפללתי עבורם כבר כמה ימים שהרשויות במדינת לואיזיאנה מתריעות מהסכנה הגדולה שצפויה לתושבים נוכח העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. נכון להיום (שלישי) כ-15 אלף נדבקו בו, ויותר מחמש מאות מתו. לואיזיאנה נמצאת במקום החמישי במספר החולים בכל ארה״ב. המושל, ג'ון בל אדוארדס, קרא לתושבים לשמור על ריחוק חברתי אחד מהשני ואסר על התקהלויות של יותר מעשרה בני אדם. ההגבלות האלה לא מנעו מהכומר טוני סְפֶּל לזמן שלשום את מאמיניו הרבים לתפילת יום ראשון המסורתית, שקיבלה משמעות דתית מיוחדת לכבוד חג הפסחא הקרוב, ולציון טקסי ״השבוע הקדוש״ בימים האחרונים שלפני החג.לא פחות מ-1,220 מאמינים, כפי שמספר כעת ספל בשיחה עם ״הארץ״, הגיעו למיסה החגיגית. לפי דיווחים, חלקם הגיעו ממרחק של יותר מ-150 קילומטרים באמצעות הסעה מאורגנת שכללה 26 אוטובוסים. במציאות שבה רחובות לואיזיאנה ריקים, אנשים חוששים לצאת מהבתים, ומניין הקורבנות ברחבי ארה״ב מזנק מיום ליום, מדובר במספר בלתי נתפס."בשבוע שעבר הגיעו לתפילת יום ראשון כ-1,800 מאמינים, כנראה שלא מעט חששו להגיע השבוע בגלל הקורונה", הוא אומר כעת. ספל, בן 42, מייסד ומנהיג הכנסייה Life Tabernacle Church (״כנסיית משכן החיים״) שבעיר באטון רוז', נעצר לאחר מכן על ידי הרשויות. "זה כבוד עבורי להיות הכומר הראשון מהכנסייה האפוסטולית שנעצר במאה ה-21 על ידי הרשויות", אמר. אם לשפוט לפי הנחישות הדתית והשכנוע הפנימי העמוק, כנראה שזאת גם לא הפעם האחרונה שספל עשוי להיעצר על ידי המשטרה המקומית. ספל הואשם בשישה סעיפים שונים הקשורים להפרת צו המושל בנוגע לאיסור התקהלות המונית. ביום ראשון, כפי שהוא מספר, כבר הסתפק המושל בחמישה סוכנים פדרלים שעמדו מחוץ לכנסייה, והשקיפו מהצד על החגיגה הדתית שלפי כל אזהרות המומחים, אם תוביל להדבקה המונית – עלולה לגבות בהמשך גם חיי אדם. "בדיוק כשם שחברי הכנסייה שלי נרדפים במדינות מוסלמיות ובמדינות קומוניסטיות רק בגלל שהם מטיפים את בשורת הנצרות, כך אני נרדף על ידי הממשל המקומי. אין פה שום דבר חוץ מרדיפה ואפליה דתית״, טוען. ספל לא מבין את הבעייתיות שבהשוואה מסוג כזה, שממנה נרמזת הצדקה לעבירה על החוק. "זה לא משנה באיזו מדינה אני חי, החוקים שעל פיהם אני נוהג מגיעים מהתיאולוגיה הנוצרית ומהברית החדשה, לא מהממשל". ולא רק את הכנסייה שלו רודף, לדבריו, הממשל. "יש פה גם מתקפה על מעמד הביניים", הוא אומר. "המושל מאשר לחנויות הגדולות להישאר פתוחות, בהן ענקיות הכלבו״, מתרעם ומוסיף כי ״באותו זמן מכריח את בעלי העסקים הקטנים לסגור״. ספל נשאל האם הוא לא חושש שבשם אותה אמונה דתית, שבמסגרתה הוא נאבק בכל הכוח למשל בהפלות, הוא בה בעת עלול להעמיד בסכנה את חייהם של מאות מאמיניו. ״אם להאמין לממשל היינו כבר צריכים להיות עם מיליון וחצי קורבנות", הוא מגיב בביטול למה שהוא מתאר כהיסטריה המונית שמזין הממשל הפדרלי בכוונה תחילה. "זה מה שהאנשים שמייעצים לטראמפ רוצים, לכונן שיטת משטר סוציאליסטית, וזה בדיוק מה שאתה רואה עכשיו. במקום שהמשטר יפחד מהאנשים, כפי שצריך להיות במשטר דמוקרטי, האנשים מפחדים עכשיו מהממשל״, טוען ספל. הכומר מספר כי לא חשש מהמגע עם המאמינים הרבים שהגיעו לתפילה. "אמרתי למאמינים שלי שאין לנו מה לפחד חוץ מהפחד עצמו. לא רק שלא שמרתי על מרחק אלא שאף בירכתי את המאמינים, שמתי את היד על הראש של אלה שחולים בסרטן ובכל מיני מחלות אחרות והתפללתי עבורם״. לדבריו של ספל, בכנסייה חברים כעשרת אלפים מאמינים בסך הכל. הוא לא חושש לספר כי קיבל בימים האחרונים אלפי הודעות נאצה מרחבי ארה״ב, בהן הואשם בכפירה בנצרות ובסיכון חיי מאות. זה לא מרתיע אותו. בשיחה, שנערכה עמו ביום שני, אמר "מחר אני מצפה לחמש מאות מאמינים בתפילה בערב. אין לי שום כוונה לוותר. אני נחוש יותר מאי פעם ומוכן לסבול בשם האמונה וההליכה בדרכו של ישו״. תגיות: נצרות וירוס קורונה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 10:56 לינק ישיר 

לא יהיו
ואם יהיו, הם יהיו שאהידים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 05:04 לינק ישיר 

אויר_ים כתב:
ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.

הרב אשר דויטש מבכירי רבני הפלג הירושלמי, יוצא במכתב התקפה חסרת תקדים נגד משרד הבריאות,
וקורא לחזור להתפלל במניין, במקומות סגורים עם חלונות, או במקומות פתוחים.
הוא טוען כי רשויות השלטון ממציאים גזירות נגד היהדות.
ויש למחות בתוקף כנגד מה שהביאו בערים החרדיות חילונים לסייע בניהול המאבק בנגיף.


נשלח מהאנדרואיד שלי



הוא יהיה אחראי לכל החולים הנדבקים ??
וחלילה אם יהיו נפטרים ??


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2020 04:08 לינק ישיר 

יוחנןש, יישר כח!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2020 03:09 לינק ישיר 
קלעפער

חיים_התמים כתב:
א) כשכותבים מכתב "צודק" צריך גם לקחת אחריות על כאלה שאינם יודעים/ מסוגלים לשמור מנגיעה מיותרת.

ב) את זה הוא ראה?
בני ברק - מקומות שבהם שהו חולי קורונה
https://www.gov.il/he/departments/news/bnei-brak-corona


שמת לב שככל שחוזרים אחורה כמות בתי הכנסת גדולה יותר?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 02:10 לינק ישיר 

א) כשכותבים מכתב "צודק" צריך גם לקחת אחריות על כאלה שאינם יודעים/ מסוגלים לשמור מנגיעה מיותרת.

ב) את זה הוא ראה?
בני ברק - מקומות שבהם שהו חולי קורונה
https://www.gov.il/he/departments/news/bnei-brak-corona



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 23:37 לינק ישיר 

יוחנןש כתב:


מכתבו תמוה מכמה אנפין, אך ההגיונות השזורים בדבריו המנומקים יפה, מחייבים בכל זאת הערכה ובדיקה מחודשת. מבחינת היראים לדבר ה'.

ברור, שהתורים בסופרים ובחנויות זה לא רק בשביל מצות ויין, לא הכל 'פיקוח נפש' ורובו ככולו הוא בשביל שוקולדים ופטיפורים ודברים שונים, שהרשות השלטונית (בכל מקומות העולם) סוברת (די בצדק) כי זה 'חיוני' בשביל האזרחים. וא"כ מותר לנו איפוא להביע תמיהה וכאב, כי מבחינתנו 'תפילה בציבור' עומדת באותו משוואה של שוקולד וקוקה קולה, וחד פעמי, ודנונה - כמו שהעדר מוצרים אלה בבית אמור להטריף את הדעת, גם לנו העדר תפילה בציבור כמעשה יום יום, ונעילת (ורתיכת) שערי בתי הכנסיות אמור להטריף אותנו (יראי ה') שבעתיים. והיה מקום לטרוח הרבה לסדר איך נוכל להמשיך בזה.

אם כי שמעתי סברות מדוע לאסור מניינים לעומת קניות בחנויות ונסיעות באוטובוסים, רובן הן מגדרי 'לא פלוג' שיש בגזירות חכמי ישראל, שהיות ורבים לא נזהרים (באופן די טבעי) מלהידבק ולהתקרב זה לזה אחרי התפילה ולפניה וכו' (כפי שהתברר בשבועיים שהתירו להתפלל עם מעט אנשים ובמרחבים חיצוניים), וגם התפילה היא סדר קבוע שאנו עושים 3 פעמים ביום, ובתפילות החג זה שעות ארוכות, כך יוצא שיהודי חרדי/דתי אמור להגדיל את סיכויי ההדבקה שלו במידה כפולה ומכופלת. לעומת קנייה בחנויות. ובהיות שקשה השמירה והפיקוח על כך, על כן אנו אוסרים כל המניינים, אפילו אלו שישמרו היטב על הכללים.
אולם כל זה אכן מסביר את הגישה העקרונית שלהם, אולם בוודאי הפרת הוראה זו, יש בה הפרת 'תקנת מדינה' ולא הפרת 'צו רופא'.
זאת ועוד, אנחנו החרדים, הרי אנו גם עומדים בסופרים ובאוטובוס, ובנוסף לכך גם מתפללים עם מניינים. כך שאנו מכפילים את אחוזי סיכויי ההידבקות לעומת שאר אזרחי ישראל.

אם כי ברור, שאילו היתה כאן מדינה חרדית, 'מדינת הלכה', אולי היו ראשי המדינה אומרים, המשיכו להתפלל עם מניינים, ואל לצאת למכולת אלא בשביל 'פת במלח' כדי קיום הנפש - אכן, כולם ירעבו ממתקים ושאר מרעין טבין, ובמקום זה נשקיע את מעט היציאה המורשית למרחב הציבורי - לתורה ולתפילה.
לדאבוננו, ראשי המדינה כאן רואים את התפילה כאירוע תרבותי, ומאחר שבתי הקפה ושאר מקומות בילוי ופנאי סגורים, דין בית כנסת כדין מקומות הללו.
ועל זה יש להתאונן ולבכות. וכן, גם מותר לפקפק על הפרה הקדושה ששמה 'צו בריאות העם' ועל הסיבות שמביאים את הצווים הללו.

אכן למעשה בוודאי אין מורים הלכה כמותו, ולו רק מפני הכלל שגילו לנו חז"ל מדוע אין ההלכה כ'בית שמאי' איידי דחריפי טובא; הווי אומר, סברותיהם של החריפים והעילויים, הם יותר בכיוון הלמדני והפילוסופי, אך ביישום ההלכתי והפרקטי - אין הלכה כמותם (ולמטיבי לכת, זה סוד המחלוקת של הפלג כנגד הזרם המרכזי בקרב הליטאים, ומסביר גם את החלוקה הפנימית בין ראשי הישיבות ובין מנטליות המשתייכים לפלג זה או זה: איכות מול כמות. חריפות מול פשטות. אויבר-חוכם מול פרקטיזם)

תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:40:44



תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:50:17



שים לב שלמרות שאתה טוען שקובעי המדיניות מתייחסים לתפילה במניין כאל בילוי תרבותי בכל זאת את שאר פעילות התרבות הם הפסיקו הרבה לפני שהפסיקו את המניינים. לא רק זה אלא גם הרבה פעילות חשובה במשק הופסקה הרבה לפני המניינים למרות שמבחינתם הם לא רואים ערך במניינים אבל בכל זאת הבינו את הצורך של הציבור בזה והבבילו זאת רק כשלא נותרה ברירה. עוד משהו ייתכן שאם מנייני החצרות היו באמת מתקיימים בפועל על פי הכללים של לא יותר מעשר ושמירת מרחקים בלי התחכמויות (5 מניינים שונים בחצר אחת וכדו') אז ייתכן שלא היינו מגיעים למצב שבו נאסרים המניינים מכל וכל (למעט מנייני מרפסות שכרוכים בשאלות לא פשוטות מבחינה הלכתית).


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 22:48 לינק ישיר 

timobl כתב:
לא יאומן כמות השנאה של  'מנהשורה'.
אמנם זה מתאים לחברי כת השונאים הארורים.

'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם'.


אי אפשר שלא להסכים אתך בכך שהוא מדבר משנאה תהומית, וראיה לכך, שאת כל טענותיו ניתן להפנות גם למרן שהוא סוגד לו בעיניים  עצומות (מרן שר התורה) שעל פי פרסומים זרים נתן הנחיות מסוכנות וחסרות אחריות בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 22:45 לינק ישיר 

יוחנןש כתב:
מכתבו תמוה מכמה אנפין, אך ההגיונות השזורים בדבריו המנומקים יפה, מחייבים בכל זאת הערכה ובדיקה מחודשת. מבחינת היראים לדבר ה'.

ברור, שהתורים בסופרים ובחנויות זה לא רק בשביל מצות ויין, לא הכל 'פיקוח נפש' ורובו ככולו הוא בשביל שוקולדים ופטיפורים ודברים שונים, שהרשות השלטונית (בכל מקומות העולם) סוברת (די בצדק) כי זה 'חיוני' בשביל האזרחים. וא"כ מותר לנו איפוא להביע תמיהה וכאב, כי מבחינתנו 'תפילה בציבור' עומדת באותו משוואה של שוקולד וקוקה קולה, וחד פעמי, ודנונה - כמו שהעדר מוצרים אלה בבית אמור להטריף את הדעת, גם לנו העדר תפילה בציבור כמעשה יום יום, ונעילת (ורתיכת) שערי בתי הכנסיות אמור להטריף אותנו (יראי ה') שבעתיים. והיה מקום לטרוח הרבה לסדר איך נוכל להמשיך בזה.

אם כי שמעתי סברות מדוע לאסור מניינים לעומת קניות בחנויות ונסיעות באוטובוסים, רובן הן מגדרי 'לא פלוג' שיש בגזירות חכמי ישראל, שהיות ורבים לא נזהרים (באופן די טבעי) מלהידבק ולהתקרב זה לזה אחרי התפילה ולפניה וכו' (כפי שהתברר בשבועיים שהתירו להתפלל עם מעט אנשים ובמרחבים חיצוניים), וגם התפילה היא סדר קבוע שאנו עושים 3 פעמים ביום, ובתפילות החג זה שעות ארוכות, כך יוצא שיהודי חרדי/דתי אמור להגדיל את סיכויי ההדבקה שלו במידה כפולה ומכופלת. לעומת קנייה בחנויות. ובהיות שקשה השמירה והפיקוח על כך, על כן אנו אוסרים כל המניינים, אפילו אלו שישמרו היטב על הכללים.
אולם כל זה אכן מסביר את הגישה העקרונית שלהם, אולם בוודאי הפרת הוראה זו, יש בה הפרת 'תקנת מדינה' ולא הפרת 'צו רופא'.
זאת ועוד, אנחנו החרדים, הרי אנו גם עומדים בסופרים ובאוטובוס, ובנוסף לכך גם מתפללים עם מניינים. כך שאנו מכפילים את אחוזי סיכויי ההידבקות לעומת שאר אזרחי ישראל.

אם כי ברור, שאילו היתה כאן מדינה חרדית, 'מדינת הלכה', אולי היו ראשי המדינה אומרים, המשיכו להתפלל עם מניינים, ואל לצאת למכולת אלא בשביל 'פת במלח' כדי קיום הנפש - אכן, כולם ירעבו ממתקים ושאר מרעין טבין, ובמקום זה נשקיע את מעט היציאה המורשית למרחב הציבורי - לתורה ולתפילה.
לדאבוננו, ראשי המדינה כאן רואים את התפילה כאירוע תרבותי, ומאחר שבתי הקפה ושאר מקומות בילוי ופנאי סגורים, דין בית כנסת כדין מקומות הללו.
ועל זה יש להתאונן ולבכות. וכן, גם מותר לפקפק על הפרה הקדושה ששמה 'צו בריאות העם' ועל הסיבות שמביאים את הצווים הללו.

אכן למעשה בוודאי אין מורים הלכה כמותו, ולו רק מפני הכלל שגילו לנו חז"ל מדוע אין ההלכה כ'בית שמאי' איידי דחריפי טובא; הווי אומר, סברותיהם של החריפים והעילויים, הם יותר בכיוון הלמדני והפילוסופי, אך ביישום ההלכתי והפרקטי - אין הלכה כמותם (ולמטיבי לכת, זה סוד המחלוקת של הפלג כנגד הזרם המרכזי בקרב הליטאים, ומסביר גם את החלוקה הפנימית בין ראשי הישיבות ובין מנטליות המשתייכים לפלג זה או זה: איכות מול כמות. חריפות מול פשטות. אויבר-חוכם מול פרקטיזם)

תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:40:44



תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:50:17



פלפולי סרק והבל!
בתפילה פיות האנשים מוציאות רסס ללא הפסקה.
הרי לא באים לתפילה כדי לשבת עם פה סגור.
יש שלל סרטונים ברשת שמראים איך כשאדם מדבר יוצא רסס של הוירוס.
ענן הרסס הזה מטייל כמה דקות באוויר ומתפשט גם למרחק של יותר מ2 מטר.
וככל שאתה נמצא יותר זמן בתוך ענן רסס כך הסיכוי שלך להידבק הולך וגובר.
ולכן הסכנה במניינים היא כפולה ומכופלת לעומת התורות במרכולים!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 22:24 לינק ישיר 

הרב רובין מהר נוף כבר אמר לפני כשלושה שבועות: עם 'סברות' של 'חבורות' בעניין העומד על הפרק, אפשר להיחשב כרוצח



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.