בית פורומים בחדרי חרדים

ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/4/2020 15:30 לינק ישיר 
מנחה_חדשה

נוירולוג כתב:
קוויים לדמותה של צביעות 
הביקורת אינה עניינית כלל וכלל.
כמה לא מפתיע לראות את ניקי חצר רשב"ם צווחים ותוקפים את הפלג ורבניו, בו בזמן שאת אותו הדבר אפשר לומר עליהם ועל מנהיג הציבור הליטאי שהנחה את הציבור לנהוג בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות.
מה ההבדל בין ה"רוצחים" מפלג זה, ל'רוצחים" מהפלג השני?
ידוע שתקופות של חרדה וחוסר ודאות מגבירות מחלות נפש כגון אובססיה. מומלץ במיוחד לגשת לטיפול תומך.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 16:23 לינק ישיר 

אומר לי חבר שמכיר היטב את הרב דויטש: 'תבדוק כמה פעמים במשך השנה הוא מפספס תפילה בציבור. סתם כך'. החבר הוסיף לי עוד משהו (ידוע) על הרב דויטש ותפילה אבל אחסוך את זה מהקוראים לע"ע.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 16:36 לינק ישיר 

מכתבו תמוה מכמה אנפין, אך ההגיונות השזורים בדבריו המנומקים יפה, מחייבים בכל זאת הערכה ובדיקה מחודשת. מבחינת היראים לדבר ה'.

ברור, שהתורים בסופרים ובחנויות זה לא רק בשביל מצות ויין, לא הכל 'פיקוח נפש' ורובו ככולו הוא בשביל שוקולדים ופטיפורים ודברים שונים, שהרשות השלטונית (בכל מקומות העולם) סוברת (די בצדק) כי זה 'חיוני' בשביל האזרחים. וא"כ מותר לנו איפוא להביע תמיהה וכאב, כי מבחינתנו 'תפילה בציבור' עומדת באותו משוואה של שוקולד וקוקה קולה, וחד פעמי, ודנונה - כמו שהעדר מוצרים אלה בבית אמור להטריף את הדעת, גם לנו העדר תפילה בציבור כמעשה יום יום, ונעילת (ורתיכת) שערי בתי הכנסיות אמור להטריף אותנו (יראי ה') שבעתיים. והיה מקום לטרוח הרבה לסדר איך נוכל להמשיך בזה.

אם כי שמעתי סברות מדוע לאסור מניינים לעומת קניות בחנויות ונסיעות באוטובוסים, רובן הן מגדרי 'לא פלוג' שיש בגזירות חכמי ישראל, שהיות ורבים לא נזהרים (באופן די טבעי) מלהידבק ולהתקרב זה לזה אחרי התפילה ולפניה וכו' (כפי שהתברר בשבועיים שהתירו להתפלל עם מעט אנשים ובמרחבים חיצוניים), וגם התפילה היא סדר קבוע שאנו עושים 3 פעמים ביום, ובתפילות החג זה שעות ארוכות, כך יוצא שיהודי חרדי/דתי אמור להגדיל את סיכויי ההדבקה שלו במידה כפולה ומכופלת. לעומת קנייה בחנויות. ובהיות שקשה השמירה והפיקוח על כך, על כן אנו אוסרים כל המניינים, אפילו אלו שישמרו היטב על הכללים.
אולם כל זה אכן מסביר את הגישה העקרונית שלהם, אולם בוודאי הפרת הוראה זו, יש בה הפרת 'תקנת מדינה' ולא הפרת 'צו רופא'.
זאת ועוד, אנחנו החרדים, הרי אנו גם עומדים בסופרים ובאוטובוס, ובנוסף לכך גם מתפללים עם מניינים. כך שאנו מכפילים את אחוזי סיכויי ההידבקות לעומת שאר אזרחי ישראל.

אם כי ברור, שאילו היתה כאן מדינה חרדית, 'מדינת הלכה', אולי היו ראשי המדינה אומרים, המשיכו להתפלל עם מניינים, ואל לצאת למכולת אלא בשביל 'פת במלח' כדי קיום הנפש - אכן, כולם ירעבו ממתקים ושאר מרעין טבין, ובמקום זה נשקיע את מעט היציאה המורשית למרחב הציבורי - לתורה ולתפילה.
לדאבוננו, ראשי המדינה כאן רואים את התפילה כאירוע תרבותי, ומאחר שבתי הקפה ושאר מקומות בילוי ופנאי סגורים, דין בית כנסת כדין מקומות הללו.
ועל זה יש להתאונן ולבכות. וכן, גם מותר לפקפק על הפרה הקדושה ששמה 'צו בריאות העם' ועל הסיבות שמביאים את הצווים הללו.

אכן למעשה בוודאי אין מורים הלכה כמותו, ולו רק מפני הכלל שגילו לנו חז"ל מדוע אין ההלכה כ'בית שמאי' איידי דחריפי טובא; הווי אומר, סברותיהם של החריפים והעילויים, הם יותר בכיוון הלמדני והפילוסופי, אך ביישום ההלכתי והפרקטי - אין הלכה כמותם (ולמטיבי לכת, זה סוד המחלוקת של הפלג כנגד הזרם המרכזי בקרב הליטאים, ומסביר גם את החלוקה הפנימית בין ראשי הישיבות ובין מנטליות המשתייכים לפלג זה או זה: איכות מול כמות. חריפות מול פשטות. אויבר-חוכם מול פרקטיזם)

תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:40:44



תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:50:17




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 21:02 לינק ישיר 

כשקונים בסופר בן אדם הולך לעצמו ומשתדל לגמור מהר ככל האפשר. בתפילה זה יכול להגיע לשעתיים פלוס שההגעה מראש היא לשהות משותפת. אם היו ממשיכים מנינים כרגיל, זה היה כולל גם פיצוחים ופטפוטים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 21:05 לינק ישיר 

אגב, מעניין למה לקח לו שבוע להוציא את המכתב. ההשערה עפ"י ההיכרות איתו, מאד לא מחמיאה, בל' המעטה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 21:08 לינק ישיר 

ומה שאני תמה זה ההתפעלות מהנימוקים שלו. כולנו אמרנו את זה כשהמשיכו מוסדות הלימודים החרדיים. התברר שהתוצאות לרעיונות האלו גרועות במיוחד. מי שמתעקש לומר את זה כעת, לא מראה על חכמה, אלא על עקשנות וגאווה. וגם ציונות (איך פסק הלכה עצמאי כביכול, מבוסס על מה שהמדינה קובעת???).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 21:45 לינק ישיר 

לא יאומן כמות השנאה של  'מנהשורה'.
אמנם זה מתאים לחברי כת השונאים הארורים.

'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם'.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 21:54 לינק ישיר 
ולשרה_בן

איש רע וטיפש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 22:00 לינק ישיר 

timobl כתב:
לא יאומן כמות השנאה של  'מנהשורה'.
אמנם זה מתאים לחברי כת השונאים הארורים.

'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם'.
תאמר תודה שלא אמרתי אפי' עשירית ממה שצריך לומר על הרב דויטש. עובר על דברה בעשרת הדברות. עדיף שבמקום להתעסק עם ריבית כל היום שילמד ברמב"ם פ"ד ה"ט מהלכות רוצח ושמירת נפש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 22:24 לינק ישיר 

הרב רובין מהר נוף כבר אמר לפני כשלושה שבועות: עם 'סברות' של 'חבורות' בעניין העומד על הפרק, אפשר להיחשב כרוצח



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 22:45 לינק ישיר 

יוחנןש כתב:
מכתבו תמוה מכמה אנפין, אך ההגיונות השזורים בדבריו המנומקים יפה, מחייבים בכל זאת הערכה ובדיקה מחודשת. מבחינת היראים לדבר ה'.

ברור, שהתורים בסופרים ובחנויות זה לא רק בשביל מצות ויין, לא הכל 'פיקוח נפש' ורובו ככולו הוא בשביל שוקולדים ופטיפורים ודברים שונים, שהרשות השלטונית (בכל מקומות העולם) סוברת (די בצדק) כי זה 'חיוני' בשביל האזרחים. וא"כ מותר לנו איפוא להביע תמיהה וכאב, כי מבחינתנו 'תפילה בציבור' עומדת באותו משוואה של שוקולד וקוקה קולה, וחד פעמי, ודנונה - כמו שהעדר מוצרים אלה בבית אמור להטריף את הדעת, גם לנו העדר תפילה בציבור כמעשה יום יום, ונעילת (ורתיכת) שערי בתי הכנסיות אמור להטריף אותנו (יראי ה') שבעתיים. והיה מקום לטרוח הרבה לסדר איך נוכל להמשיך בזה.

אם כי שמעתי סברות מדוע לאסור מניינים לעומת קניות בחנויות ונסיעות באוטובוסים, רובן הן מגדרי 'לא פלוג' שיש בגזירות חכמי ישראל, שהיות ורבים לא נזהרים (באופן די טבעי) מלהידבק ולהתקרב זה לזה אחרי התפילה ולפניה וכו' (כפי שהתברר בשבועיים שהתירו להתפלל עם מעט אנשים ובמרחבים חיצוניים), וגם התפילה היא סדר קבוע שאנו עושים 3 פעמים ביום, ובתפילות החג זה שעות ארוכות, כך יוצא שיהודי חרדי/דתי אמור להגדיל את סיכויי ההדבקה שלו במידה כפולה ומכופלת. לעומת קנייה בחנויות. ובהיות שקשה השמירה והפיקוח על כך, על כן אנו אוסרים כל המניינים, אפילו אלו שישמרו היטב על הכללים.
אולם כל זה אכן מסביר את הגישה העקרונית שלהם, אולם בוודאי הפרת הוראה זו, יש בה הפרת 'תקנת מדינה' ולא הפרת 'צו רופא'.
זאת ועוד, אנחנו החרדים, הרי אנו גם עומדים בסופרים ובאוטובוס, ובנוסף לכך גם מתפללים עם מניינים. כך שאנו מכפילים את אחוזי סיכויי ההידבקות לעומת שאר אזרחי ישראל.

אם כי ברור, שאילו היתה כאן מדינה חרדית, 'מדינת הלכה', אולי היו ראשי המדינה אומרים, המשיכו להתפלל עם מניינים, ואל לצאת למכולת אלא בשביל 'פת במלח' כדי קיום הנפש - אכן, כולם ירעבו ממתקים ושאר מרעין טבין, ובמקום זה נשקיע את מעט היציאה המורשית למרחב הציבורי - לתורה ולתפילה.
לדאבוננו, ראשי המדינה כאן רואים את התפילה כאירוע תרבותי, ומאחר שבתי הקפה ושאר מקומות בילוי ופנאי סגורים, דין בית כנסת כדין מקומות הללו.
ועל זה יש להתאונן ולבכות. וכן, גם מותר לפקפק על הפרה הקדושה ששמה 'צו בריאות העם' ועל הסיבות שמביאים את הצווים הללו.

אכן למעשה בוודאי אין מורים הלכה כמותו, ולו רק מפני הכלל שגילו לנו חז"ל מדוע אין ההלכה כ'בית שמאי' איידי דחריפי טובא; הווי אומר, סברותיהם של החריפים והעילויים, הם יותר בכיוון הלמדני והפילוסופי, אך ביישום ההלכתי והפרקטי - אין הלכה כמותם (ולמטיבי לכת, זה סוד המחלוקת של הפלג כנגד הזרם המרכזי בקרב הליטאים, ומסביר גם את החלוקה הפנימית בין ראשי הישיבות ובין מנטליות המשתייכים לפלג זה או זה: איכות מול כמות. חריפות מול פשטות. אויבר-חוכם מול פרקטיזם)

תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:40:44



תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:50:17



פלפולי סרק והבל!
בתפילה פיות האנשים מוציאות רסס ללא הפסקה.
הרי לא באים לתפילה כדי לשבת עם פה סגור.
יש שלל סרטונים ברשת שמראים איך כשאדם מדבר יוצא רסס של הוירוס.
ענן הרסס הזה מטייל כמה דקות באוויר ומתפשט גם למרחק של יותר מ2 מטר.
וככל שאתה נמצא יותר זמן בתוך ענן רסס כך הסיכוי שלך להידבק הולך וגובר.
ולכן הסכנה במניינים היא כפולה ומכופלת לעומת התורות במרכולים!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2020 22:48 לינק ישיר 

timobl כתב:
לא יאומן כמות השנאה של  'מנהשורה'.
אמנם זה מתאים לחברי כת השונאים הארורים.

'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם'.


אי אפשר שלא להסכים אתך בכך שהוא מדבר משנאה תהומית, וראיה לכך, שאת כל טענותיו ניתן להפנות גם למרן שהוא סוגד לו בעיניים  עצומות (מרן שר התורה) שעל פי פרסומים זרים נתן הנחיות מסוכנות וחסרות אחריות בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2020 23:37 לינק ישיר 

יוחנןש כתב:


מכתבו תמוה מכמה אנפין, אך ההגיונות השזורים בדבריו המנומקים יפה, מחייבים בכל זאת הערכה ובדיקה מחודשת. מבחינת היראים לדבר ה'.

ברור, שהתורים בסופרים ובחנויות זה לא רק בשביל מצות ויין, לא הכל 'פיקוח נפש' ורובו ככולו הוא בשביל שוקולדים ופטיפורים ודברים שונים, שהרשות השלטונית (בכל מקומות העולם) סוברת (די בצדק) כי זה 'חיוני' בשביל האזרחים. וא"כ מותר לנו איפוא להביע תמיהה וכאב, כי מבחינתנו 'תפילה בציבור' עומדת באותו משוואה של שוקולד וקוקה קולה, וחד פעמי, ודנונה - כמו שהעדר מוצרים אלה בבית אמור להטריף את הדעת, גם לנו העדר תפילה בציבור כמעשה יום יום, ונעילת (ורתיכת) שערי בתי הכנסיות אמור להטריף אותנו (יראי ה') שבעתיים. והיה מקום לטרוח הרבה לסדר איך נוכל להמשיך בזה.

אם כי שמעתי סברות מדוע לאסור מניינים לעומת קניות בחנויות ונסיעות באוטובוסים, רובן הן מגדרי 'לא פלוג' שיש בגזירות חכמי ישראל, שהיות ורבים לא נזהרים (באופן די טבעי) מלהידבק ולהתקרב זה לזה אחרי התפילה ולפניה וכו' (כפי שהתברר בשבועיים שהתירו להתפלל עם מעט אנשים ובמרחבים חיצוניים), וגם התפילה היא סדר קבוע שאנו עושים 3 פעמים ביום, ובתפילות החג זה שעות ארוכות, כך יוצא שיהודי חרדי/דתי אמור להגדיל את סיכויי ההדבקה שלו במידה כפולה ומכופלת. לעומת קנייה בחנויות. ובהיות שקשה השמירה והפיקוח על כך, על כן אנו אוסרים כל המניינים, אפילו אלו שישמרו היטב על הכללים.
אולם כל זה אכן מסביר את הגישה העקרונית שלהם, אולם בוודאי הפרת הוראה זו, יש בה הפרת 'תקנת מדינה' ולא הפרת 'צו רופא'.
זאת ועוד, אנחנו החרדים, הרי אנו גם עומדים בסופרים ובאוטובוס, ובנוסף לכך גם מתפללים עם מניינים. כך שאנו מכפילים את אחוזי סיכויי ההידבקות לעומת שאר אזרחי ישראל.

אם כי ברור, שאילו היתה כאן מדינה חרדית, 'מדינת הלכה', אולי היו ראשי המדינה אומרים, המשיכו להתפלל עם מניינים, ואל לצאת למכולת אלא בשביל 'פת במלח' כדי קיום הנפש - אכן, כולם ירעבו ממתקים ושאר מרעין טבין, ובמקום זה נשקיע את מעט היציאה המורשית למרחב הציבורי - לתורה ולתפילה.
לדאבוננו, ראשי המדינה כאן רואים את התפילה כאירוע תרבותי, ומאחר שבתי הקפה ושאר מקומות בילוי ופנאי סגורים, דין בית כנסת כדין מקומות הללו.
ועל זה יש להתאונן ולבכות. וכן, גם מותר לפקפק על הפרה הקדושה ששמה 'צו בריאות העם' ועל הסיבות שמביאים את הצווים הללו.

אכן למעשה בוודאי אין מורים הלכה כמותו, ולו רק מפני הכלל שגילו לנו חז"ל מדוע אין ההלכה כ'בית שמאי' איידי דחריפי טובא; הווי אומר, סברותיהם של החריפים והעילויים, הם יותר בכיוון הלמדני והפילוסופי, אך ביישום ההלכתי והפרקטי - אין הלכה כמותם (ולמטיבי לכת, זה סוד המחלוקת של הפלג כנגד הזרם המרכזי בקרב הליטאים, ומסביר גם את החלוקה הפנימית בין ראשי הישיבות ובין מנטליות המשתייכים לפלג זה או זה: איכות מול כמות. חריפות מול פשטות. אויבר-חוכם מול פרקטיזם)

תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:40:44



תוקן על ידי יוחנןש ב- 07/04/2020 16:50:17



שים לב שלמרות שאתה טוען שקובעי המדיניות מתייחסים לתפילה במניין כאל בילוי תרבותי בכל זאת את שאר פעילות התרבות הם הפסיקו הרבה לפני שהפסיקו את המניינים. לא רק זה אלא גם הרבה פעילות חשובה במשק הופסקה הרבה לפני המניינים למרות שמבחינתם הם לא רואים ערך במניינים אבל בכל זאת הבינו את הצורך של הציבור בזה והבבילו זאת רק כשלא נותרה ברירה. עוד משהו ייתכן שאם מנייני החצרות היו באמת מתקיימים בפועל על פי הכללים של לא יותר מעשר ושמירת מרחקים בלי התחכמויות (5 מניינים שונים בחצר אחת וכדו') אז ייתכן שלא היינו מגיעים למצב שבו נאסרים המניינים מכל וכל (למעט מנייני מרפסות שכרוכים בשאלות לא פשוטות מבחינה הלכתית).


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 02:10 לינק ישיר 

א) כשכותבים מכתב "צודק" צריך גם לקחת אחריות על כאלה שאינם יודעים/ מסוגלים לשמור מנגיעה מיותרת.

ב) את זה הוא ראה?
בני ברק - מקומות שבהם שהו חולי קורונה
https://www.gov.il/he/departments/news/bnei-brak-corona



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2020 03:09 לינק ישיר 
קלעפער

חיים_התמים כתב:
א) כשכותבים מכתב "צודק" צריך גם לקחת אחריות על כאלה שאינם יודעים/ מסוגלים לשמור מנגיעה מיותרת.

ב) את זה הוא ראה?
בני ברק - מקומות שבהם שהו חולי קורונה
https://www.gov.il/he/departments/news/bnei-brak-corona


שמת לב שככל שחוזרים אחורה כמות בתי הכנסת גדולה יותר?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ר' אשר דויטש במכתב נגד הוראות משרד הבריאות.
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.