מזכיר קצת את ירחמיאל ביגן שהתחיל לדבר על פסוקים בהופעה (שירו לו).
אבל כמובן שפריד נראה פי אלף יותר טוב
נשלח ב-13/11/2003 15:22
יפה ומרנן את הלב. בן תורה אמיתי!
נשלח ב-13/11/2003 15:34
מי שמכיר את אברהמ'ל פריד (ר' אברהם שבתאי הכהן פרידמן בשמו המלא והאמיתי) איננו מתפלא, הוא אברך בן תורה כמו כל אחיו.
(אגב, העולם לא יודע כי סבו - אבי אביו - היה גאב"ד קרעניץ. תושבי קראון הייטס - בורו פארק - ויליאמסבורג הותיקים זוכרים אותו היטב בשם ה"קרעניצער רב", היה א שיינער איד ונחשב מגדולי הרבנים בדור הקודם).
תוקן על ידי - לפיד - 13/11/2003 15:34:42
נשלח ב-13/11/2003 15:42
בן תורה אמיתי?
חוות יאיר סימן ר"ה "צורבא מרבנן חריף ובקי ומתמיד יודע נגן בכמה מיני כלי זמר שאל האם הרשות בידו לנגן בכינור לפני חתן וכלה .. או שאסור לו לבזות את עצמו מפני כבדו תורתו.. ואם כן לפי מה שכתבתי לדעת הרא"ש לא נכון לההוא צורבא מרבנן לעשות כן.. ורק בנידון שכולי עלמא ידעי דאין לו שכר בעמלו ושהוא עושה לשם שמים ואין בו שום נדנוד חשד, למה נאסור לו?"
וכך בפתחי תשובה יו"ד רמ"ד סק"ד.
נשלח ב-13/11/2003 16:08
"ודוד מכרכר בכל-עז לפני ה' ודוד חגור אפוד בד. טו ודוד וכל-בית ישׂראל מעלים את-ארון ה' בתרועה ובקול שׁופר. טז והיה ארון ה' בא עיר דוד ומיכל בת-שׁאול נשׁקפה בעד החלון ותרא את-המלך דוד מפזז ומכרכר לפני ה' ותבז לו בלבה".
(שמואל ב' פרק ו')
תוקן על ידי - המדפיס - 13/11/2003 16:43:59
נשלח ב-13/11/2003 16:13
המדפיס הנכבד
הערה: לפני ה'. וכאשר שרים צריך לשורר לפני ה' ודוד לא קיבל כסף על הריקוד שלו לפני ה'.
תוקן על ידי - טוב5 - 13/11/2003 16:33:27
נשלח ב-13/11/2003 16:24
בהלכה יש מחלוקת (הספרים לא מונחים תחת ידי ואני כותב מזכרון, תקנו אותי אם אני טועה) האם חזן ובעל תפילה אמור לקבל שכר על זמרתו. בפרט בימים הנוראים בהם יש לקחת חזן הגון. אם-כן, הדעה הנ"ל שהבאת היא אחת מני רבות ואינה להלכה.
מה גם, שמי שמכיר את הזמר הנ"ל יודע שהוא אברך בן-תורה והסיבה שהוא מתעסק בשירה היא בעקבות הוראה "מלמעלה".
נשלח ב-13/11/2003 16:30
המדפיס, מה שנראה פשוט, היתר לקחת שכר אינו כלל שייך להיתר בזיון של מנגן בכלי שיר.
האם מגיד שיעור לא לוקח שכר עבור פעולתו?
אלא שיש מלאכה ויש מלאכה.
והערתי היתה על "בן תורה אמיתי". ומה שהיתה הוראה מלמעלה זה לא משנה את ההלכות. אז הזמר הסכים להיות יותר מחוץ לבית המדרש מאשר בבית המדרש. זה משנה את המציאות?
נשלח ב-13/11/2003 16:36
על-פי מה קבעת שהוא יותר מחוץ לבית המדרש מאשר בבית המדרש?
לפני כשנה וחצי התקיימה הופעה גדולה במטרופוליטן במנהטן. הקונצרט היה יחד עם מרדכי בן-דוד והיה אחד הגדולים בהיסטוריה של המוזיקה החסידית. בין הזמרים-אורחים היה בן-משפחתי וזה העיד בפני - וסיפר על-כך בהתלהבות - שכל זמן החזרות באולם האופרה, והן בשעות המנוחה בחדרי האירוח וכו', "לא פסיק פומיה מגירסא" - פריד פשוט ישב ולמד הכל רגע מזדמן ואף הזמינו ללימוד בחברותא. באחת מהשיחות שניהל עימו, ניסה פריד לשדלו לחדול מהשירה ולהתרכז בלימוד וכו'.
נשלח ב-13/11/2003 16:45
טוב5 למה אין לי ספק למה אתה מתכוון כשאתה אומר "בן תורה"???
רק מהצליל הזה של "בן תיירע" אני חוטפת צמרמורת.
ישנם כאלה (ואני מדגישה ישנם) שהופכים את תורתם ל"כסת"ח" שלהם. הסיבה והתירוץ לכל עצלות, לכל גאווה, לכל יוהרה ולכל חטא שבין אדם לחברו.
במקום להטיף פה מוסר לכולם ולספוק כפיים בפאתוס לך תפתח איזה ספר ותלמד משהו.
בחיי. שקית ההקאה שאירגנתי לעצמי באשכול אחר עוברת ישירות לאשכול הזה.