בית פורומים עצור כאן חושבים

מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-23/4/2004 00:15 לינק ישיר 
מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם

ראש חודש אייר חלף והותיר לי שאלה שמטרידה אותי זמן רב, אך אף פעם לא טרחתי לברר ואולי כאן תיפתר במהרה. ישנם סידורים שבהם נכתב כי יש נוהגים לומר בראש חדש לאחר תפילת הלל את הפסוק "ואברהם זקן .." איני יודע למה, ויש המשך: ישנם סידורים שכתוב עוד לאחר מכן: "ויאמר זבדיה : ישמרני ויחיני כן יהי רצון מלפניך אלקים חיים ומלך עולם אשר בידו נפש כל חי אמן" מה זה ? מי היה זבדיה ואיך זכה להכנס דווקא לראש חודש ? 

***

האשכול שנפתח בנושא זבדיה המלאך התפתח לדיון על שמות מלאכים ואיזכורם, ובכלל פניה למלאכים - לצד המקור הראוי למידע אודות נושאים אלה.

הכותרת תוקנה וההערה נכתבה בידי מיימוני.


תוקן על ידי עצכח ב- 06/07/2009 9:53:07




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/2/2011 21:09 לינק ישיר 

יש אנשים שמסיבות שונות לא מאמינים בעצמם, חושבים שרק בפרוטקציה אפשר להשיג דבר אצל הרשויות הארציות והשמימיות. הם צריכים מתווכים,
כך החלה הע"ז לפי הרמב"ם, וכך היא המשיכה לתוך המאה העשרים ואחד, אנשים פונים למתווך- רבי, בבא ,מקובל, קבר, מתים וכו' הרמב"ם נשאר אותו רמב"ם במסקנותיו.

בעניין יקום פורקן מן שמיא- כאן אין פניה למתווך. השמיים -  הכונה אלוקים, לידע כללי אם תצטרך למלאכים לא פונים בארמית- הם לא מבינים את השפה הזו, כך לפחות כתוב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/2/2011 20:49 לינק ישיר 


בשבת, עמד לידי אדם. שלאחר הלל, אמר בקול -זבדיה ישמרני ויחייני וכו'. זה היה נראה לי איזו טקסט נוצרי. אבל בדקתי פה באשכול הזה ואני רואה שיש לזה מקורות יהודיים.
אחרי זה חשבתי על התפילה יקום פורקן מן שמיא וכו'. האם היא לא דומה לטקסט זבדיה, כי מה הפירוש מן-שמיא. אם הכוונה לאלוהים, אפשר לבקש ממנו ישיר. מי נמצא בשמיא חוץ ממנו ??.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/7/2009 20:12 לינק ישיר 

ירמיהו
מה ענין אתחלתא דגאולה ו לענין מצות ישוב א"י ? איפה הזכרתי זאת?  באיזכור ביטול צום י"ז, הגמרא שם לא מדברת על הג.אולה. רק במצב של עם ישראל.

 ממה למדת ממני שיש גלות  בא"י? גלות= כשאדם  עובר ממקומו הגאוגרפי למקום אחר, א"י הוא מקומו של כל יהודי ויהודי, לפ התורה.

הדת והאמונה שאתה מאמין בה או 100 יהודים אחרים, אינה הדת  והאמונה שלכל היהודים מאמינים בה- לכל 2 יהודים יש 9  אמונות ודעות, ואפילו אם כן,  חוסר אמונה אינה גלות. למרות  שיש שאומרים כך.

אין התר הלכתי לא לגור  בא"י- אם אפשר!, אנוס רחמנא פטרי- במצווה זו ובכל מצוה אחרת, אבל מי שלא מקיים מצווה שהוא יכול לקימה, הוא עברין כלפי אותה מצוה,

עד כמה שאני יודע ואני חושב שגם אתה- אין בהלכה פטור מקיום מצוה לאף אחד- כאמור אם הוא יכול לקימא.
הרמב"ם היה חותם על מכתיביו- מאדם שעובר כל יום על  2 -לאוים,  מצות ישוב א"י כפי שהוא מסביר,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 17:38 לינק ישיר 

ב"ה.

ירוחםשמ,

הנה, אתה עצמך כותב כי ניתן לחיות בארץ במצב של גלות (שלטון זר). כלומר: לא (רק) הגיאוגרפיה קובעת את הגלות, אלא (גם) המצב.
לגבי המצב כיום יש ויכוח בין הרואים בו אתחלתא דגאולה ובין אלו שלא.
אגב, למרב האירוניה, על ביטול צום שבעה עשר בתמוז כיום אפילו רבני האתחלתא דגאולה לא חשבו. רק מבית מדרשם של קיצוני תמהוני המשיחיים יצאה סברה כזו.

ודאי שישנה מצוות יישוב א"י, ואני שמח על הזכות שנפלה בחלקי.
יחד עם זאת לא כל מי שלא מקיים אותה הוא עבריין. אם אין באפשרותו - אנוס הוא. אם הוא פטור מטעמים שההלכה מכירה בהם, הוא לא שווה למי שאוכל נבלות וטרפות מטעמים של טעם ומחיר שההלכה לא מכירה בהם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 16:48 לינק ישיר 

ירמיהו
בכל חמש מאות השנים של בית שני, ארץ ישראל היתה תחת שלטון זר ,בבלים פרסים יונים ורומאים,,
הגמא בר"ה י'ח דנה על ביטול צום י'ז בתמוז, במצב שאין שמד- אין היום שמד

כבר בתקופת המלכים היו ריכוזים יהודים בגלות, בגלות, יותר טוב תמיד- שאל את המרגלים,
על אלו תנאים טובים עם ישראל היה צריך לותר בכדי להכנס לארץ. לא פלא שלא רצו אז להכנס לארץ.
 ומאותה סיבה היום לא רוצים, כיהודי אתה מחויב להרבה הרבה מצוות, שאני בטוח שלא את כולם אתה שמח ונח לך לעשות- אבל אתה עושה מכיון שזו מצוה ואתה חייב.
יש מצוות ישוב ארץ ישראל ומי שלא מקיים אותה  , הוא עבריין  של המצוה הזו,
 
ואם הוא גם מסביר את העבירה שלו בהסברים אלו, או אחרים ,הוא עברין גדול יותר .
בדיוק כפי שמישהוא מסביר למה הוא אוכל טריפות- כי זה יותר טוב- וזול .


אור עליון- סליחה- אבל אנחנו לא מדברים אותה שפה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 15:58 לינק ישיר 

בס"ד

ירוחם

לא הבנתי, מה שאומרים במוסף שייך רק לעבר? גם  "ואין אנו יכולים לעלות ולהיראות ולהשתחוות לפניך ולעשות חובותינו בבית בחירתך, בבית הגדול והקדוש"...?


הבנתי אותך נכון?
 

תוקן על ידי אור_עליון ב- 21/07/2009 16:00:55




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 15:51 לינק ישיר 

ב"ה.

ירוחםשמ,

חלילה לי מהתעלם מדברי הרמב"ן ומדברי החת"ס, וכמובן שאיני מתווכח לומר כי אין מעלה בקריאת שמע בא"י. אני מתווכח על המסקנה שאתה מבקש להעלות מדבריהם. לדעתי, אין בדבריהם מקום ללמוד שהישיבה בא"י גם בלא לקיים מצוות כדוגמת ק"ש, היא במקום קיום מצוות.

אני גם לא כופר בטובה ומעלים עיני חלילה מכל הדברים היפים שאתה מתאר על מצב היהדות בדורנו, שכמובן צריך להודות לה' עליהם. אגב, חלק מן התיאורים נכון גם לחו"ל. גם בכל שנות הגלות היו תקופות טובות יותר וטובות פחות. אני אוהב את הארץ ואת יושביה ושמח בפריחתה (ומצר על העניינים הלא רצויים שקיימים בה). האם זה עושה את זה לא גלות ("אויס גלות")? לדעתי - לא. ישנם מקומות וישנן תקופות בהן הגלות מרה וקשה (גם כשהיו בארץ, כמו למשל, מיד, לאחר חורבן הבית), וישנם מקומות וישנן תקופות בהן המצב נעים ונחמד, גם בחו"ל, עד של"ע שוכחים שנמצאים בגלות (כמו אותה כפרית שהעדיפה לשלוח את הקוזקים לא"י עם המשיח). אולי זה מלמד כי התפתחו התנאים לגאולת ישראל, אבל לע"ע למרבה הצער זה עדין גלות!

אכן בתפילת מוסף מדובר על מה שקרה. אך מתואר מצב גלותי בו אין אנו יכולים להקריב את המוספין. בית המקדש חרב זה מצב של גלות.

בהגדה של פסח לא אומרים רק עבדים היינו בלשון עבר. אומרים גם (בארמית) השתא עבדין בלשון הווה. הרי אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות! (שוב: אני יודע כי יש השקפה שונה, הרואה בהקמת המדינה אתחלתא דגאולה, ולפי כך גם כבר אין שעבוד מלכויות - אנחנו עצמאים!) 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 15:16 לינק ישיר 

ירמיהו
 אתה מתעלם מהרמב"ן- אתה מתעלם מהחתם סופר- האומר בפרוש כי אינו דומה קיום מצוות ק"ש, בח"ול לקיומו בארץ.

התפילה חוברה  ותארה מצב, שהתרחקנו מאדמתו- וזה נכון -היה אז, ולכן אין כל בעיה להגיד את זה בלשון עבר- כמו שנאמר בתפילה בלשון, עבר, וגם שבית המקדש חרב , גם זה נכון, אז מה הרבותא לשיטתך בתפילה הזו??? שאנו בגלות,?
כשישבים מסובין בהגדה של פסח ומספרים- עבדים הינו- סימן שאנו עבדים?


אבל הרי גם לפי שיטתך- כם - המשיח- קודם מקבץ נדחי ישראל, נלחם מלחמות ה'- מלחמה- ממש ולא ר"ת.

יש ב"ה קיבוץ גלויות בלי עין הרע, יש מלחמות ה'- יותר מידי- יש בניו הארץ, יש לומדי תורה כמו שאף פעם לא היו- יש מוסדות חסד כמו שאף פעם לא היו- וכו וכו' כמו שאף פעם בהיסטוריה של עם ישראל היה
אדרבא תן זמן בהיסטוריה של עמנו, שבה היהודים- וליהודים היה כה טוב כמו בימנו אנו, מכל הבחינות.!!!
אתה יכול להגיד לא טוב, אם תראה זמן בעבר שהיה יותר טוב, אבל סתם להגיד מילים  שאנו בגלות- על סמך מה אתה אומר את זה ????מכיוI שכך לימדו אותך להגיד?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 14:28 לינק ישיר 

ב"ה.

אוי לי! כבר האדם השני שמטער בגללי.

לפחות תן מ"מ!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 14:11 לינק ישיר 

בס"ד

ירמיהו

ישנה שיחה שלימה של הרבי בנושא. אינך מצפה ממני לפרש ולפרט לך כאן את כל התוכן. אני מאוד מצטער בשבילך שאינך מן החכמים והנבונים. חבל, דווקא חשבתי שכן.

_________________

בברכת הצלחה,
בשורות טובות




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 14:00 לינק ישיר 

ב"ה.


ירוחםשמ,

אני רואה שאנחנו נגררים בכל זאת לדיון הזה. אם כי אני לא מרגיש כל כך בנוח מפני כמה סיבות.

בכל אופן, בדבריך יש עירוב של כמה טענות שלא עם כולן יש לי ויכוח. מעלת א"י וקיום המצוות בה העולה מן המקורות שאתה מביא, אינה עומדת בויכוח. 

אני לא מבין אחרת את הרמב"ם. עם ישראל קיים כל עוד ישנה ישיבה בא"י. (ומדובר לאורך כל ההיסטוריה גם בתקופות שהן גלות לכל הדעות.) אך עדין לא משמע מכך שהישיבה בארץ היא במקום קיום כל המצוות.

מכיוון שאני מפרש את הגלות כהגדרה של מצב ולא של מקום, לא מתאים לשאול אותי "אז איפה זה לא גלות", אלא "אז איזה מצב אינו גלות", ואני מניח שתשובתי לשאלה זו מובנת לך לבד. (אם כי אני יודע שיש הרואים בהקמת מדינת ישראל את הבית השלישי, ולשיטתם כנראה גם המצב כבר אינו גלות). וכבר קדמני אור_עליון בצטטו את נוסח תפילת המוספים ברגלים ובימים הנוראים, נוסח המקובל גם בא"י.
 

אור_עליון,

א. טענתי לא הייתה על כך שאתה בא אליו בטענות, אלא על התבטאויות צורמות שנשתרבבו לדיון כולל זלזול כביכול בידיעותיו.

ב. איני מן החכמים שדי להם ברמז, ואף לא מן המבינים שדי להם בציטוט. אנא, פרש שיחתך אם היא רלוונטית לנושא הנידון.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 13:38 לינק ישיר 

בס"ד

ירמיהו,

א. בענין נישטאיך. בוודאי שהוא יודע ספר, אם לא היה יודע ספר לא הייתי בא אליו בטענות.

ב. אכן לא באתי להוכיח מהרבנית חיה מושקא. הערתי היתה במאמר המוסגר. (ואם במאמר המוסגר עסקינן, אז ידועה היא שיחתו של בעל התניא עם נכדו הצמח-צדק. אדמו"ר הזקן אמר לו תורה על הפסוק: "אשה כי תזריע וילדה זכר". חז"ל אומרים בנדה - איש מזריע תחילה יולדת נקבה, אשה מזרעת תחילה יולדת זכר. איש מזריע תחילה יולדת נקבה - זוהי אמך. אשה מזרעת תחילה יולדת זכר - זהו אתה. כך שהקשר בינינו הוא עצמי...וד"ל (נדפס בלוח היום-יום).

ירוחם

"גלות זה כל מקום גיאוגרפי חוץ מארץ ישראל"...

באמת? אז איך אתה מסביר את מאמר חז"ל: בנים שגלו מעל שולחן אביהם?

תפילת מוסף - "ומפני חטאינו גלינו מארצנו (אומרים באה"ק?...) ונתרחקנו מעל אדמתנו, ואין אנו יכולים לעלות ולהיראות ולהשתחוות לפניך ולעשות חובותינו בבית בחירתך, בבית הגדול והקדוש"....

כל עוד בית המקדש לא בנוי כולנו גם היהודים שחיים באר"הק נמצאים בגלות!!!

_________________

 



תוקן על ידי אור_עליון ב- 21/07/2009 13:55:50

בברכת הצלחה,
בשורות טובות




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 12:12 לינק ישיר 

ירמיהו

שו"ת ציץ אליעזר חלק טז סימן נד ד"ה ג) כפועל

כפועל יוצא מזה הוא שגם סוד העיבור וחשבונו שבו תלוים ועומדים כל החגים והמועדים אינם אלא בארץ ישראל ובבניה "ואילו  הנחנו דרך משל שבני ארץ ישראל יעדרו מא"י - חלילה מאל מעשות זאת כי הוא הבטיח שלא ימחה אותות האומה מכל - ולא יהיה שם ב"ד ולא יהיה בחו"ל ב"ד שנסמך בארץ הנה חשבוננו זה לא יועילנו כלום בשום פנים" (ספר המצות להרמב"ם עשה קנ"ג).

מה שייך עם רועי הבקר מקיימים או לא מקיימים מצוות, ? אם אין יהודים בא"י אין עם ישראל.,
כלומר כי כל יהודי וגדולי חו"ל - בלי יושבי הארץ - אפילו שהם רק רועי בקר- כל גדולי הגולה לא שווים כלום-

 וזה מה שאומר הרמב"ם. איך אפשר להביו זאת אחרת? איך אפשר להגיד שבא"י זה גלות?
אפשר להבין שאדם מרגיש בגלות, זה בעיתו של האדם. אם כאן זה הגלות? אז איפה לא גלות?

 שציצית שקולה כנגד כל המצוות- היא אולי שקולה אבל לא במקום ,




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 11:41 לינק ישיר 

ב"ה.

ירוחםשם,

צר לי מאוד כי הכאבתי לך. זו ודאי לא כוונתי. וכבר הקדמתי כי אין ברצוני לדון בויכוח אידיאולוגי זה. (דוקא עניין קידוש החודש שהבאת ממחיש לצערי את הדברים. העובדה היא שגם ביושבנו כאן אנחנו מתנהגים להלכה כמו בגלות).

שוב: האם אותם שלושה רועי בקר פטורים מכל המצוות? הרי גם על ציצית אמרו ששקולה כנגד כל המצוות. אז זה פוטר אותי מן הישיבה בארץ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/7/2009 10:45 לינק ישיר 

ירמיהו
דבריך על מהות הגלות תמוהים מאד מאד, חשבתי שזה רק מבית מדרשם של סאטמר וחבר מרעיהם,
חבל לי וכואב מאד, שגם אדם כמוך- נדבק מזה, ואפילו לא מנסה ללמוד ולהבין את הרמב"ן כפשוט כפי שנכתב.

הרמב"ם והגמרא מעמידים במקום גבוה יותר שלשה רועי בקר בארץ ישראל, מכל חכמי חוץ לארץ.
 גלות זה כל מקום גיאוגרפי חוץ מארץ ישראל- ואידך פרושה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 15 16 17 לדף הבא סך הכל 17 דפים.