בית פורומים עצור כאן חושבים

אלו משלשים בשילוש ואלו מעשרים בעישור!!!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-5/6/2004 00:55 לינק ישיר 
אלו משלשים בשילוש ואלו מעשרים בעישור!!!

בימי חורפי קראתי את המשפט הנ"ל
"אלו משלשים בשילוש ואלו מעשרים בעישור!!!
ואיני מצליח (פגעי הזמן המאכלים את תאי הזיכרון) להיזכר במקורו.
מה שזכור לי ,שזה נאמר כביקורת על "עשר הספירות" בקבלה.
וכן במעורפל נראה לי שזה ר' יהודה די מודינה.
אבקש מהסיני-ים לעזור לי.
נ.ב לדאבוני אני נמצא בגלות נידחת, (רמז...) ואין עימי ספרים, או אפשרות להשיג ספרים. אם יוכל המוצא לצרף צילום אודה לו בכל לב.
ושכרו ישולם משמים!



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/1/2011 20:19 לינק ישיר 

דת היהדות; פולי, מונו או א-תאיסטית?
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=202733

בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2004 16:08 לינק ישיר 

מסתברא

לא זכיתי להבין מה באת לומר בדבריך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2004 15:48 לינק ישיר 

הנוצרים גם למדו מדרש בכדי לבסס שישו הוא משיח, אז מה? הם היו אבי המעוותים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2004 11:05 לינק ישיר 

אידך גיסא

בעוד שהריב"ש כותב את דבריו כביקורת על הקבלה (אמנם הוא תולה זאת "באחד מן המתפלספים" אך יש הטוענים שזו דעתו העצמית) הרי הרמח"ל בהקדמה "לקנאת ה'צבאות" כותב מסה שלמה כדי להפריך דעה זו ולהסביר את נושא הספירות באופן שלא יפגע כלל ביחוד ה' השלם.

מיימוני, ודאי ראית את דברי הרמח"ל , האם זה לא נתן לך מימד חדש על הנושא, כך שתוכל "לחיות עם זה בשלום"?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2004 03:28 לינק ישיר 

מימוני
שמת לב בודאי שנזהרתי בדברי והוספתי את המילה "אולי"
מכיון שנוצרה ביהדות תורה שלמה של משלים ואלגוריות.
חשבתי אולי לדחוק את זה לענין זה.
מבחינה טקטואלית עדיין ניתן לדחוק, הרי הספירות
מתחילות מעולם האצילות ועולם זה לפחות לקבלה הליטאית נברא ככל נברא אחר (כמעט).
וגם יד ה' טקסטואלית מורה על הגשמה.
גרשם שלם ( ש-בקמץ ל-בסגול) אינו אוטוריטה -לטעמי- שאכפוף ראשי בפניו. ועל סיבותי ,אולי באשכול המיוחד לו.
שוב
אחר כותבי עיינתי באשכול על נושא זה.
דבריך שם הם ללא גוזמא מופת ליושר וצניעות
אני לצערי איני כמוך ,ולא כאן המקום.
בכל מקרה הדיון די מוצא שם. ואם תהיה לי איזז תובנה חדשה אשמח לשתפך בה.
ואקוה גם מצידך.




תוקן על ידי - קעלעמר - 06/06/2004 4:24:36



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2004 02:43 לינק ישיר 

קעלמער

אם הבנתיך, אתה טוען שכל הדיבורים על ספירות הן רק ביחס להנהגת העולם, ולא תפיסתן כחלק מן הא-להות.

אבל מה נעשה שמבחינה טקסטואלית דבר זה אינו מדוייק. כמדומה שזוהי המחלוקת המפורסמת על טיבן של הספירות, אם הן עצמות או כלים.

מה נעשה לקביעות - אפילו בזוהר כמדומה לי - שהספירות הן כן אלהות?

מה נעשה עם בעית הריבוי? מה נעשה עם האשמתו של גרשם שלום כי כאן הכניסו המקובלים פלירומה לתוך האלהות?

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2004 02:15 לינק ישיר 

מימוני
ה"רוחני" אינו פתרון ראוי.
ואולי פתרונו באלגוריה ,כדוגמת "ושכנתי בתוכם"
והנמשל הוא, בצורת יחס(?) הא-ל לבריאתו, ואין כאן נסיון לעסוק בהגדרתו של הא-ל.
או אם תרצה אלו הן תפיסותינו. ביחסו של הא-ל לבריאתו.
אם כי גם אני לדאבוני לא מבין את התפיסה הזו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2004 22:01 לינק ישיר 

קעלמער,
שו"ת הריב"ש הוא המקור המוקדם ביותר הידוע לי, אך לרשימת המאוחרים יותר אוכל להוסיף גם את "קנאת ה' צבאות" של הרמח"ל, כמדומני בהקדמה.

מיימוני,
ברוך מחייה המתים! היו כאן כמה דיונים שממש חיכו לך.



אידך גיסא



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2004 21:48 לינק ישיר 

אכן, יש כאן שאלה מהותית. גם אם נסכים שהקבלה של הספירות מצליחה להינצל מן ההאשמה המתבקשת שהיא מכניסה תיאורים מתחום העולם והאדם לתוך הא-להות, ונקבל את ההתנצלות המקובלת שהיא מדברת על תחום "רוחני" - תהיה משמעותו של זה אשר תהיה - עדיין עומדת השאלה:

האם אין כאן ריבוי בתוך האחדות?

כיצד ניתן להפוך את "ה' אחד" של המקרא ואת האחד הפילוסופי (אמנם הקשה כל כך להגדרה ולתפיסה) לאחדות מלאכותית שנוצרת מתוך חיבורם של מרכיבים שונים שכולם יחד הם אלהות?

אני מניח שיש למקובלים תשובה טובה על זה, אלא שהיא אינה ידועה לי. ואולי יואילו המתמצאים בתחום לספק תשובה ולהניח את נפשי התמהה.



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2004 20:58 לינק ישיר 

ויכוחים ובירורים על הקבלה (מתוך אשכול המומלצים)

קדמות הזוהר (מיימוני)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=150702

פני הקבלה (מבחן)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=422039

מי כתב את הזוהר (אבידוש)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=425423

אמונה בקבלה - חובה, היתר, איסור (מיימוני)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=650206

הקבלה מאז ולתמיד (ספודיק)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=355637

הקבלה וי"ג העיקרים (מיימוני)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=345691

ספר הזוהר כרב מכר (גרוינעם)
http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=516966

מעמד היהדות הקבלית בישראל (בוגיעלון)
http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=357685

שאלות בענין הזוהר (zur30) (נסגר מפני כפילותו, אך נוסחו שם שאלות בצורה יפה)
http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=519619

מדונה- על קבלה. מוקדש למקובלי הפורום
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=624440

עצמות, כלים או סתירות (קבלה) (מיימוני)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=420666

ספר "מלחמות השם (ממללא)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=842072

דת היהדות; פולי, מונו או א-תאיסטית? (בוגיעלון)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=202733

*

מבחינה היסטורית מעניין לציין, כי אכן היו נוצרים שלמדו את הקבלה במאה ה-16 בהתלהבות רבה, ומצאו בה סיוע רב לאמונה ב'שילוש הקדוש'. הכוונה היא לא רק ל'עשר הספרות' אלא אף ל'שלושת המידות' של חסד-גבורה-תפארת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2004 05:20 לינק ישיר 

נראה לי שהניסוח המשובש שלי בקלות משתלב באחד הפיוטים..
והוא לטעמי טוב יותר.
מכיון שאני חדש בפורום הזה אין לי מושג אם נוצר דיון בנושא זה אם לאו ,(תחושתי שלא יתכן שלא .)
בכל מקרה ראוי הדבר שידון .
אני זקוק ללינק דחוף...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2004 02:35 לינק ישיר 

חן חן
שימחתני
מה שאומר שעדין מסתובבים להם מספר תאים במוחי....



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2004 01:34 לינק ישיר 

אתה מתכוון כנראה לדברי הריב"ש, ראה: שו"ת הריב"ש, מהדורת ד' מצגר, ירושלים תשנ"ג, א, סימן קנז, עמ' קסה: "...וכבר שמעתי אחד מן המתפלספים מספר בגנות המקובלים והיה אומר הע"ג מאמיני השלוש והמקובלים מאמיני העשיריות".

דברי הריב"ש הובאו בידי ר' יהודה אריה די מודינה, בספרו: ארי נוהם, מהדורת נ"ש ליבוביץ, ירושלים תרפ"ט, עמ' מד, ועמ' פו-פז.

תוקן על ידי - ממדבש - 05/06/2004 2:09:57



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > אלו משלשים בשילוש ואלו מעשרים בעישור!!!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר