בית פורומים אוהבי תורה

"השתפכות הנפש"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/11/2005 10:47 לינק ישיר 
"השתפכות הנפש"

בס"ד

בבלוג "השתפכות הנפש" בעז"ה נעבור על ספר "השתפכות הנפש" שלוקט מדברי ר' נחמן מברסלב ותלמידו ר' נתן מנמירוב, זצ"ל. בספר זה נמצאים יסודות רבים של ברסלב בכל מה שקשור לדבקות, ביטול, שמחה בתפילה, טכסיסי מלחמה נגד היצר, הדרך להגיע לתפילה בכוונה מעומק הלב, ובעקר-
איך מתקרבים לאבינו שבשמים.

http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=hishta




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/11/2005 11:25 לינק ישיר 

זרוק לנו פיתיון לכאן...

דבר איתנו כאן על אחד היסודות

ומי יודע? אולי נרצה עוד ותיהפך לנו לסם חיים.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-4/1/2006 00:49 לינק ישיר 

בס"ד

למשל, כתוב "תפלה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו".
המלבי"ם מבאר ש"שיחו" הוא צרותיו. כלומר, העני מספר לקב"ה את הצרות שלו.
מה המשמעות של הדברים, הרי הקב"ה יודע את הצרות טוב מאד?
את נקודת היסוד בנושא זה אמר רבי נחמן לרבי נתן, במהלך שיחה ארוכה של חיזוק ונתינת עצות. הוא אמר לו שענין זה עולה מעל הכל. כאשר רבי נתן שמע את הדברים, הוא ידע שמעכשיו אין שום דבר בעולם שירחיק אותו. מה באמת כל כך יסודי בדברים הללו, שהם יסוד היסודות בעבודת ה'?

כמו לפני ידיד אמיתי:
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=561820



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2006 09:40 לינק ישיר 

מאני, זה אזרחי בניק השני שלי.

שוב פעם לא נכנסתי ללינק.

ואין זו מחאה אלא הצעה, אתה לא מביא לכאן בשר!! אתה רק מספר שיש בשר טעים מאד במקום אחר ונותן לינקים.

אתה נראה כמו פירסומת וזהו.

לתת בשר אני מתכוון לומר לנו את הנקודה. מה ר' נחמן אומר? ולא רק לומר לנו שהוא אומר דברים נפלאים.

תפילה לעני כי יעטוף ולפני הוי' ישפוך שיחו.

- תפילתו של העני עוטפת את כל תפילותיהם של שאר בני ישראל ומעלה אותם אל ה'

- וכל כך למה? משום שדווקא העני פונה ישירות אל ה' [לפני ה'] ואין לו שום דבר אחר להישען עליו [מה שאין כן מי שלא עני].

ומה רבי נחמן אומר ?

-




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2006 13:24 לינק ישיר 

בס"ד

הבעל שם טוב מפרש את הפסוק במשל:

משל למלך שהיה שמח במיוחד, והודיע לבני ממלכתו שביום זה אפשר לדבר עם המלך ישירות, ואין חומות של שרים ושומרים שצריך לעבור. כל אחד יכול לבקש את כל משאלות ליבו, זה בזהב וזה בכסף, ואין המלך חושש שיקחו יתר על המידה, כי כלום חסר בבית המלך? חבל שאפשר רק ביום זה לבדו, מן הסתם הרהרו כולם. אך עמד שם עני אחד בצד, ומשאלה שונה בליבו. "הוד מעלתו, אני הקטן הייתי רוצה לבקש רק דבר אחד- - שאוכל לדבר איתך בכל יום. לא להגיש דף תלונות והצעות שיפור, אלא פשוט לשוחח איתך. לומר לך את מה שבלב שלי". הבקשה הזאת עולה מעל כל הבקשות, בזה שהיא הכלל של כולם. אם הוא ידבר עם המלך בכל יום, ממילא כל חסרונותיו ייעלמו, שכן אם יהפוך לבן בית אצל המלך גם עליו נאמר- "כלום חסר בבית המלך"?

מפרש הבעל שם טוב- התפלה של העני היא פשוטה וקטנה- כי יעטוף. הוא מבקש דבר אחד, אבל הוא בעצם עוטף וכולל את כל שאר הדברים שיכול הוא לבקשם. מהי אותה בקשה? לפני ה' ישפוך שיחו. לא להודיע מה הוא צריך, לא לבוא ולומר: "היה נחמד אילו היה לי עכשיו כך וכך דברים". הוא פשוט רוצה לפרש את שיחתו. השיחה היא לאו דווקא מלאה חידושים ורעיונות. היא אמירה פשוטה שנובעת מעצם החיים שלי. אני בעצם אומר את עצמי בשיחה, מה אני מרגיש ואיך אני חי. מאחר וזה רצונו היחיד, ממילא הוא הופך ל"בן בית" אצל הקב"ה, כביכול.

בגלל זה שופכים את הצרות. לא צריך לדבר על הדברים שאנחנו רוצים, אלא על עצם המציאות. את היסוד הזה, שאפשר לדבר לפני ה' כמו לפני ידיד אמיתי, אמר רבי נחמן לתלמידו בתוך שיחה ארוכה של חיזוקים. חיזוק הוא אימוץ והחזקת דבר שכבר קיים, אבל הוא לא יצירתו מחדש. הוא רק חיזוק של דבר שכבר נמצא. או במלים של חז"ל- אין מזרזין אלא למזורזין, אין מחזקין אלא למחוזקין.

השכל שלנו מכיר היטב בעובדות, ואף על פי כן לפעמים הוא אדיש לחלוטין אליהן. לקרוא את הדברים ולזכור אותם מחדש- יתכן שיעזור ויתכן שלא. על כל פנים, התשובה שעל פי רוב אנחנו מחפשים היא לא שכלית. להגיד שצריך ללמוד תורה, להגיד שצריך להתחזק במידות- זה כולנו יכולים לומר.

ההתעוררות מקימה אותנו מהשינה. הידיעות חבויות אצלנו, באופן שאינו קשור לחיים שלנו. אנחנו יודעים שכך צריך להיות- אבל בחרנו לעצמנו דרך אחרת בחיים. ההתעוררות בעצם מגלה לנו, שאותם הדברים שחשבנו שאינם קשורים אלינו, דווקא הם נמצאים בבריח היסוד של החיים, והם לא דיבורים בשמים, אלא בפיך ובלבבך לעשותו. זאת מהותם של החיזוקים וההתעוררויות- לגלות את כל השכל בתוך החיים שלנו, בתוך מערכת הרגש שלנו. למצוא את הקשר שלנו עם הדברים גם במצב שאנחנו נמצאים בו.

את המסר הגדול הזה אמר רבי נחמן לתלמידו, והוא העיד-
"והבין מכך אשר רק על ידי עצה זאת בודאי יזכה לכל מה שצריך בעבודת השם כי כל מניעות מחשבות שיסבב היצר הרע בדעתו וכל מיני מניעות שימנענו, כולם יספר לפני השם יתברך ויבקש מאתו רחמים ותחנונים על כל דבר שיעזרהו להיות כראוי לאיש ישראלי באמת".

לא משנה כמה רחוקים נהיה, כמה מניעות שירחיקו אותנו במערכת הלב מהידיעות השכליות שעלינו לקיים, תמיד יהיה אפשרי להתחזק מחדש, להשיב את הכל אל הלב- להתחזק, על ידי השיחה לפני ה'.

"שפכי כמים לבך". לא צריך להעביר את המים; רק לשופכם. הרגשות צריכים להיות במצב של מים- שישתנו כפי המקום בו הם נקלטים. אסור שהם יהיו סגורים בתוכינו. נוכח פני ה'- את הלב צריך לשפוך לפני ה'. בצורה הזאת משתפים כביכול את הקב"ה בתוך כל הצרות שלנו. עצם מציאות זאת מביאה לדבקות, ועל כן הבין רבי נתן שלא משנה כמה מניעות יעמדו בפניו, אם יתחזק בשיחה לפני ה', יוכל להגיע לכל מה שירצה.

זהו החיזוק הגדול ביותר- ההשבה הגדולה ביותר שאפשר להשיב אל הלב. הקישור הרגשי הגדול ביותר שאפשר למצוא. החידוש העצום שאת הריחוק והכאב בעצמו, מתוכם אפשר להוציא את הדבקות. מזה שאין לי חשק ורצון לשום דבר, גם מזה אני יכול להוציא דבקות.

לכן תפלת העני עוטפת את הכל. הוא הופך בכך ל"בן בית" כביכול אצל הקב"ה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2006 14:04 לינק ישיר 

ישר כח!

כעת, כשאתה מביא את הדברים לכאן,

האם אתה מוכן לדון עליהם או שאתה מסתפק בלקנות לנו עוד ספר?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-4/1/2006 14:40 לינק ישיר 

בס"ד

אני בשמחה אהיה מוכן לענות בל"נ לשאלות, אם אכן ביכולתי לענות עליהן. אמנם המטרה העיקרית שלי היתה בלימוד הספר עצמו, במסגרת של בלוג. אם אתה מתכוון לדיון מעמיק על כל דבר בפורום הזה, חוששני שהזמן הוא העושק אותי. אך שוב- המטרה העיקרית היא לחשוף את הדברים בפני אלו שלא מכירים אותם, לכן אם תרצה קרא לזה "פרסומת", שם שקצת נשמע לי זול לדברי תורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2006 14:48 לינק ישיר 

זה בדיוק מה שאני אומר.

שכל הפרסומות האלו מוזילות את התורה. נותנות להם מעיין תדמית של משהו שנמצא במדף וכל הקהילה רק מדברת על זה שזה טוב וקדוש אבל אף אחד בפועל לא פותח וקורא ולימוד ברבים מאן דכר שמיה.

לכן אני מעדיף שלא תעשה כאן פירסומת אלא שלכשתמצא את הזמן אז תבוא ותלמד איתנו על אחת הנקודות בהם אתה מוצא עניין ושיש לך גם סבלנות ורצון להתעסק עם אחרים שמוצאים עניין בדברים שהבאת.

ולשם כך יש פורום.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2006 19:56 לינק ישיר 

שלום,

אני אורחת חדשה בפורום זה, אך מגלה בו עניין.

אם אוכל להשמיע את קולי הצנוע, הייתי מעוניינת לשאול שתי שאלות. אה, ולפני כן לומר, שאני דוקא מוצאת את זה טוב, שהובאו פה דברים בהרחבה, זה פשוט מעניין.

שאלה אחת היא, שאלת תם (יותר נכון תמה): מה הכוונה פה ל'עני'. האם הכוונה מבחינת ממון? או שזה לקוח בהשאלה למשהו אחר?

ושאלה אחרת, מכיון שאני חדשה פה, הסתכלתי קצת בפורומים, ושאלתי את עצמי, מעניין איזה סוג של דתיות יש בפורום זה. וחשבתי לי 'בטח מן הסוג המרכזי', זאת אומרת, אני עומדת מן החוץ, לא שייכת לקבוצה דתית, ןיודעת רק שיש כל מיני קבוצות דתיות.
ואז ראיתי לשמחתי הרבה שיש פה עיסוק בכתבי ברסלב, שאותם אני אוהבת מאוד. מעניין אותי לדעת איזה סטטוס יש להם בעיני זרמים אורטודוקסיים אחרים. האם הם נחשבים 'לעוף מוזר', משהו בשוליים, או שיש להם לגיטימיות מלאה?
אני שואלת זאת פה בהנחה, שלא נפלתי על פורום ברסלבאי מובהק.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/6/2006 09:03 לינק ישיר 

הברסלברים שמסתובבים כאן בדרך כלל, שמים לינק לאיזה ישיבה או לחנות ספרים ובורחים.

בזה הם חושבים ואולי בצדק שהם "הופכים את העולם".

טרם ראיתי אשכול אחד ענייני בהיידפארק המבוסס על איזה שהוא כתב אחד של ברסלב, לצערי.

אולי הם סתם עושים רוח ואולי הם צנועים.  לא יודע.




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-13/11/2013 10:25 לינק ישיר 
ספר השתפכות הנפש

את הספר השתפכות הנפש בהוצאה הנאמנת למקור של קרן רבי ישראל דב אודסר זצ,K ניתן לרכוש בחנות ברסלב באתר הקרן לחצו כאן: השתפכות הנפש



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2013 10:27 לינק ישיר 
ספר השתפכות הנפש

ניתן לרכוש כאן: http://www.breslovbooks.co.il/%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%A4%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%A4%D7%A9-1.html



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > אוהבי תורה > "השתפכות הנפש"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר