בית פורומים ישיבת הגולשים התמימים חבד

ספר משלי - פירוש בסגנון ויקיפדיה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/12/2005 09:29 לינק ישיר 
ספר משלי - פירוש בסגנון ויקיפדיה

ספר משלי הוא אחד הספרים הפחות נלמדים בתנ"ך,

כדי לעזור לאנשים המעוניינים ללמוד את הספר, פתחתי אתר שבו ניתן למצוא פירוש היפרטקסט לספר משלי:

http://mishlei.tora.us.fm

(האתר קיים כבר הרבה זמן, אך רק עכשיו הוא הגיע לרמה שמאפשרת ללמוד את כל הספר מתחילתו ועד סופו דרך האתר).

לכל פרק בספר משלי יש דף, בכל דף ניתן לקרוא את הטקסט של הפרק, וליד הפסוקים הקשים יש (בדרך-כלל) משפט קצר שמסביר אותם - מעין "תרגום לעברית מודרנית" של הפסוק.

מובן שהתרגום תלוי בפרשנות, אפשר לחלוק על התרגום המובא שם ולהציע תרגומים אחרים; משום כך, כל תרגום הוא למעשה היפר-קישור: הקלקה על הקישור מובילה למאמר מורחב יותר שמסביר על הפסוק, מביא פירושים נוספים, ומביא נימוקים מדוע נבחר דווקא פירוש מסויים ולא פירוש אחר.

כמוכן, לכל מאמר ניתן להוסיף תגובות - להציע פירושים שונים או נימוקים שונים, וניתן גם לערוך את המאמר; אפשרות זו הופכת את האתר למעין "ויקיפדיה" תנ"כית.

עורכים נוספים יתקבלו בברכה, תגובות והערות יתקבלו בשמחה!



דווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-21/12/2005 10:43 לינק ישיר 

קודם כל קבל ישר כח על ההשקעה.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-21/12/2005 11:20 לינק ישיר 

אולי תביא לכאן איזה נקודה שנראה לך שנרצה ושנוכל לעיין בה יחד.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/12/2005 11:43 לינק ישיר 

בשמחה. הנושא הוא: האם העושר הוא ברכה או קללה? (כלומר: האם טוב לאדם להיות עשיר?)

מצד אחד נאמר (משלי י22): "ברכת ה' היא תעשיר, ולא יוסף עצב עמה" , מכאן שהעושר הוא ברכה למי שזוכה לו;

מצד שני נאמר (משלי ל8): "שוא ודבר כזב הרחק ממני, ראש ועשר אל תתן לי, הטריפני לחם חקי", מכאן שהעושר הוא כמעט קללה - נרדף לשוא ודבר כזב, או לפחות דבר לא רצוי!



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-21/12/2005 11:52 לינק ישיר 

שאלה מצויינת.

מזכיר לי שבסביבות תשי"ג-ט"ו בפורים,

היתה התוועדות ב770. שם נמצא הרבי מליובאוויטש.

ובאמצע ההתוועדות, הרבי עצר הכל ושאל את הקהל - מי רוצה להיות עשיר?

קהל האלפים הנבוך לא ידע מה לעשות עם עצמו והשתרר שקט.

אף אחד לא העיז להרים את ידו.

חוץ משלשה. גוטניק ועוד איזה שניים שהיום שלושתם מליונרים רציניים.

אני לא יודע מה בדיוק הרבי אמר אבל אני יודע שהרעיון הוא שכל מי שלא הרים את היד הוא פראייר.

על כל פנים מה שאני חושב הוא שבדור שלנו, אולי בניגוד לדורות קודמים, ראוי וצריך כל יהודי להיות עשיר.




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-21/12/2005 12:13 לינק ישיר 

מדוע הדור שלנו שונה מדורות קודמים בעניין זה?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-21/12/2005 12:17 לינק ישיר 

ראשית כל בוא נעיין מה הם הייתרונות ומה הם החסרונות בלהיות עשיר.

מה דעתך?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-21/12/2005 13:55 לינק ישיר 

שלום

האם "העושר הוא ברכה או קללה"

הנני חושב שקביעת ברכה או קללה בעושר של אדם, תלויה אך ורק במי הוא אותו האדם! (העושר עצמו אינו יכול להיות קללה או ברכה הוא יכול להיות רק עושר)

האדם הוא זה שמשפיע על חייו אם לברכה ואם לקללה, בכל דבר ולא רק בעושר.
אדם שמתחשב בזולת ובעצמו, אדם שעובד על מידותיו אדם שמכבד את סביבתו, סביר להניח שבידיו העושר יהיה ברכה.

כל טוב ואושר לכולנו ;)





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/12/2005 09:57 לינק ישיר 

היית מרים את היד שם בפורים אצל הרבי, או לא?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-22/12/2005 13:40 לינק ישיר 

חלק מהיתרונות: העשיר לא צריך להיות תלוי באנשים אחרים על-מנת לחיות, וכך יכול לעבוד את ה' כבן חורין; העשיר יכול להשתמש בעושרו על-מנת לקדם פרוייקטים שתורמים לרווחת הכלל; לעשיר יש יותר חברים (כמו שנאמר "הון יוסיף רעים רבים").

חלק מהחסרונות: העשיר עלול לשכוח את ה' ולומר "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה" (כמו שנאמר "פן אשכח... ואמרתי מי ה'..?"); העשיר עלול לשכוח את אחיו העניים משום שאינו מרגיש את סבלם (כמו שנאמר "נשיאים ורוח וגשם אין - איש מתהלל במתת שקר", "תחנונים ידבר רש ועשיר יענה עזות"); העשיר אינו יודע כמה מחבריו הם אמיתיים וכמה באו בגלל הכסף (כמו שנאמר "הון יוסיף רעים רבים").



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-22/12/2005 14:35 לינק ישיר 

הראל, ישר כח.

אתה מציג כאן דברים כבדים וראויים להתייחסות כל אחד מהם.

אבל כבר באופן כללי, ניתן לראות כבר בהשקפה ראשונה,

שהייתרונות הם ודאיים,

ואילו החסרונות הן רק באופן של ספק, היינו שרק יש חשש שמא אולי החיסרון הזה יהיה קיים.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-22/12/2005 18:08 לינק ישיר 

אני חולק עליך: גם היתרונות אינם ודאיים. בכוונה הצגתי 3 יתרונות ו3 חסרונות זה כנגד זה, כדי להראות שכל יתרון יכול להיות גם חיסרון:
א. לגבי עבודת ה' - העושר עשוי להביא לחירות אך הוא עלול גם להביא לגאווה ולכפירה; בנוסף לכך הוא עלול דווקא להביא לשיעבוד נוסף כי כידוע "יש לו מנה - רוצה מאתיים".... (לכן אמרו חז"ל "איזהו עשיר - השמח בחלקו", אולם באשכול זה אנו מדברים על עושר חומרי, כמשמעות המילה בלשון רוב בני האדם).
ב. לגבי פרוייקטים של תרומה לקהילה - העשיר עשוי לעשות זאת, אך הוא גם עלול לשכוח את קשייהם של העניים מרוב עושרו, ולדאוג רק לעצמו.
ג. "הון יוסיף רעים רבים" - זה גם יתרון וגם חיסרון בו זמנית.

בקיצור, שום דבר ממה שאמרתי לא וודאי, לא היתרונות ולא החסרונות.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-19/1/2006 09:16 לינק ישיר 

תכלס, היית רוצה עכשיו 20 מיליון ש"ח?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-19/1/2006 09:22 לינק ישיר 

יש לו מנה רוצה מאתיים.

כך שאם אני יחשוב מה אני רוצה גם 20 מיליון לא יספיק , ואם אני לא יחשוב כמה אני רוצה כל סכום יספיק.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/1/2006 09:25 לינק ישיר 

בשיחה של הרבי הנ"ל,

ההיית מרים את היד?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-19/1/2006 10:15 לינק ישיר 

בהחלט כן!

כי אם הרבי נותן יש לקבל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > ישיבת הגולשים התמימים חבד > ספר משלי - פירוש בסגנון ויקיפדיה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.