בית פורומים עצור כאן חושבים

בעל המאה הוא בעל הדעה? ואת מי אני משרת?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/2/2006 11:36 לינק ישיר 
בעל המאה הוא בעל הדעה? ואת מי אני משרת?

ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין והוא כהן לאל עליון:
ויברכהו ויאמר ברוך אברם לאל עליון קנה שמים וארץ:
וברוך אל עליון אשר מגן צריך בידך,ויתן לו מעשר מכל:


ויאמר מלך סדם אל אברם,תן לי הנפש והרכש קח לך:
ויאמר אברם אך מלך סדום,הרימותי ידי אל ה' ,אל עליון קנה שמים וארץ:
אם מחוט ועד שרוך נעל ואם אקח מכל אשר לך,ולא תאמר אני העשרתי את אברם

מה ידע אברם שלא רצה ולא לקח ממנו כלום?

אני רוצה לקשר את הדברים לימים אלו

אמשיל את זה למידיניות

לפי מה שאני מבין אם משלמים לי מהמדינה,ואני עומד לפני ה'
יוצא ממה שאני מבין שאין ה' מתחשב בדעותיי אם משלמים לי
יוצא מכאן שהשם יתייחס לתפילותיי רק כאשר הן תואמות את המידיניות שכן בעל הממון הוא בעל הדעה(לפי מה שאני מבין)
ואין ביכולתי להשפיע בדעותיי(תפילותיי) על ה' בקשר למדיניות


כלומר יוצא מכאן כאשר משלמים לי
אני משרת את המדינה,ואין ביכולתי "להשפיע" על הדבר בתפילותיי

מהדבר הזה
מה סוד הדבר במשטר מלוכני?
לאיזה משטר אנחנו מצפים שיהיה בימות המשיח?
לאיזו חברה?








דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 11:49 לינק ישיר 

למה אתה צריך לקחת מהמדינה?. מהמדינה מקבלים שרותי בריאות ביטחון
וכו.וכו. הרבה דברים . בשביל זה צריכים לשלם. במיסים. בכסף.ולא לקחת.
בגלל זה כנראה ה" לא מקשיב לך . תלמד לתת ולא לקחת.  מודה ועוזב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 11:53 לינק ישיר 

ירוחםשמ

ואם יצאתי לפנסיה,מה אז?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:06 לינק ישיר 

אז אתה מקבל משלך. מהכספים  שחסכת מיגיע כפך.לפנסיה שלך.
יגיע כפך כי תאכל אשרך וטוב לך.

מודה ועוזב תוקן על ידי - ירוחםשם - 27/02/2006 12:05:53



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:12 לינק ישיר 

;מעגל היוצר אסכם את שאלתך כדי לראות אם הבנתי נכון. א. הבאת את הסיפור היפה מהמקרא, על אברהם שזכה בשלל המלחמה נגד המלכים, אך החזיר למלך סדום את השלל שנלקח ממנו, ממלך סדום, כדי שלא יאמרו שהוא, מלך סדום, העשיר את אברהם. ב. דייקת מזה שאם אברהם היה לוקח את הכסף, אזי היה נתון באיזה אופן למרותו של מלך סדום. ג. דייקת עוד שהלוקח ממון מחברו שוב אין ה' שומע את תפילותיו. ד. שאלת אם מי שלוקח ממון מהממשלה שוב אין ה' שומע את תפילתו. והנה, התשובות נראות פשוטות א. לפי משפט המלחמה, במיוחד לפי המקובל בימי אברהם ומלך סדום, כל מה שאברהם זכה בו היה באמת שלו. כאשר מלך סדום אמר שהוא מעניק את הכל לאברהם, היה זה שקר דיפלומטי מחוכם מאד. הכל היה שייך עוד קודם לכן לאברהם. אז מדוע אברהם החזיר את הכל? ראשית, אולי חס על מלך סדום ועל אזרחיו שנותרו בלא כלום. אך הוא גם חשש מחילול השם, שמלך סדום ילך לכל מקום ויתפאר כי אברהם התעשר בגללו, ואולי אף יאשים את אברהם שגזל אותו. למרות שזה שקר, אנשים ממהרים להאמין לדברים רעים. ואברהם לא רצה לתת פתח לתעמולה כזו. ולכן ויתר. ב. איני מסכים למה שכתבת. אם אברהם היה משאיר לעצמו את הכסף, לא היה חייב מאומה למלך סדום וממילא לא היה כפוף לו כלל. אמנם זה נכון שמי שמקבל מחברו, מפתח בו איזו תלות. אבל זו דרך העולם. וזה לא קשור כלל לסיפורו של אברהם. כל בני האדם תלויים זה בזה. אריסטו החכם היווני אמר פעם במשפט מפורסם מאד כי מי שחי לבדו, ללא חברה, הוא אל או בהמה. אדם זקוק לחברה כדי להתקיים. לפחות פיזית. והאדם לוקח מאחרים אך גם נותן להם. (ויש על זה מאמר חשוב ומעניין מהרב דסלר). ג. בוודאי שהשם שומע כל אחד, בלי קשר למה שהוא לוקח או מקבל. כמובן, מי שגוזל מאחרים הוא רשע, ולכן יתכן שהשם לא ירצה להתחשב בו כל כך. אך הגמרא אומרת דבר מופלא. כי אפילו גנב, שעומד לפני מעשה הגניבה, ועוד מעשה כזה שעלול להוביל אותו לרצח - עדיין ה' שומע את תפילתו. תפילה היא דבר כה גדול, הקשר הישיר והמופלא כל כך בין הנברא לבורא, עד שאפילו הרשע אינו מאבד את הזכות הזו לחלוטין. ד. ממילא נמצאנו למדים שמי שלוקח דברים מהמדינה, שהמדינה מחלקת לו בדין, אין בכך שום פסול. ואין זה מעכב את התפילה מלהישמע. אמנם, אם אדם מרמה את המדינה, כיון שזה נראה פסול, הריהו ככל גנב שראוי לעונש, בדיני שמים, ולכן תפילתו פחות תזכה להתחשבות. אבל כמדומה שלא על כך שאלת. למשל, מי שמקבל ביטוח לאומי בוודאי אינו נקרא בכלל מי שהוא רשע ולכן ה' חלילה לא ישמע תפילתו. סיכום הדברים: א. דרך העולם היא שאנו נוטלים מאחרים ונותנים להם. ואין בכך פסול. ב. מותר לקבל מהמדינה כל מה שהמדינה נותנת בדרך החוק. למשל, ביטוח לאומי. ג. מי שגוזל או אפילו מרמה את המדינה (וזה כמובן לא כולל את הנאמר בסעיף הקודם) עושה מעשה רע ולכן פחות מתחשבים בתפילתו. ד. אפילו רשע יכול להתפלל והשם ישמע תפילתו. לגבי אברהם, הסיפור אינו קשור כלל לנידון שלנו, והיתה זו מידת חסידות מופלאה של אבי האומה שלנו. שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:14 לינק ישיר 

האמנם ירוחםשמ?!

הפנסיה היא חוק שהמדיניות חקקה,ואינני רוצה להיות כפוף לחוקיה באשר הם, בדעותיי(תפילותיי).


אתה לא מתייחס לנושא כלל



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:21 לינק ישיר 

מיימוני
ואני בכל זאת חושב שכאשר משלמים לי,אני משרת אותם(אם אני רוצה ואם לא)

למה הוטב לאברם בגרר,למה במצרים?

היתכן שכתוצאה מזה ירדנו למצרים?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:31 לינק ישיר 

אתה לא יכול לחיות במדינה שאת חוקיה אין אתה מקבל. מימיה אתה שותה
בכבישייה אתה מתהלך משוטריה וחילייה אתה מוגן. את כספה אתה לוקח.
ונהנה מכל מענגיה. אתה מעיז להשוותה לסדום? אתה הוא הדומה למלך סדום
שלוקח את הכסף מאברהם.  אברהם התנהג במידת החסד .והפך את
מלך סדום. לשנורר.

ברא דשתיה ביה מיה לא דשדי בי קולא. מודה ועוזב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:36 לינק ישיר 

ירוחםשם:
חס וחלילה,אני מקצין בכוונת תחילה-ואני אוהב את הארץ הזאת.
אבל כפי שאתה יודע יש חוקים שאינם מתיישבים יפה,ואינני רוצה להיות כפוף להם


ואת זה אני מנסה לומר




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 12:44 לינק ישיר 

וירוחםשמ
אל תגיד לי מה המדינה עשתה בשבילי רק,גם אני שירתתי אותה משרת אותה ובטח אשרת אותה

חלילה לי מלדבר רעה על המדינה-כי יקרה היא לי.

 אם הרגזתי אותך על זה שעשיתי את ההשוואה עם אברהם אבינו אני מצטער(אני מצטער מאוד)

אני לא מתכוון להתנצח,אין לי כוונה כזאת


תסנה שוב להבין מה ניסיתי לומר





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:00 לינק ישיר 

מר ירוחםשמ

לך תראה מי יושב בכנסת,ואחר כך תדבר....

אחמד טיבי ועוד אחרים ....



לך תלמד .............



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:16 לינק ישיר 

מעגל היוצר.
יושבים שם  גם הרב ליצמן פרוש הלפרט גפני רביץ ואחרים טובים וטובים פחות.
יש לך אפשרות להחליפם. באם הם לא נראים לך.
בחנוכה אתה אומר הלל על נצחון החשמונאים.האם אתה יודע כי רק ארבעים
שנה הם היו מלכות ישרה.? לאחר מכן המלכות הית מהמושחתות ביותר.
 ינאי המלך לא נתן כסף לישיבות וכוללים הוא העדיף להרוג אותם.ראה גמ"
בברכות. וכן הורדוס ראה ב"ב ג.  אבל משום מה אף אחד לא הפסיק להגיד
הלל. על נצחונם. אני כבר לא מדבר על ההלכות שיש לנהוג בכבוד המלכות.
הבנתי טוב את שאלתך.

רק שים לב איפה אנחנו חיים? בעל המאה הוא בעל הדעה. הינו פתגם
באידיש. (המקור הוא במשלי. בצל חוכמה בצל כסף) לוקחים פתגם ובונים
עליה הלכות??!!
מודה ועוזב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:28 לינק ישיר 

 *:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

מעגל היוצר ברוך הבא

 

 

חושבני שקישרת בין דברים שאינם קשורים, ושמא מהרהורי לבך אתה כותב.

 

 

ראשית, על דבר אברהם ענה לך יפה מיימוני. מדרכי הקניין אז היתה תפיסת שלל במלחמה. מה שנשלל ממלך סדום כבר לא היה שלו, אלא בקניין גמור של התופס, ובא אברהם אבינו ושלל מהשולל את שללו – והרי של זה קניין גמור שלו לכל דבר ועניין.

 

לעניות דעתי הדלה, לדבריך, כאילו המקבל נתון למרות הנותן במקרים אלו, אין על מה להסתמך.

ראשית, כפי שהוסבר לעיל, משום שהשלל היה קניין גמור.

שנית, משום שאברהם לא סירב לקבל מעשר ממלכיצדק מלך שלם, כפי שלא מאן להעזר בענר, אשכול וממרא. שמא תאמר – לשיטתך – כי אברהם הפך נתון למרות, בצורה מסויימת, של אחד מאלו המוזכרים?

 

 

דומני כי טעותך נובעת מהמסקנה אליה אתה מכוון, בחינת ציור המעגלים סביב החץ לאחר נעיצתו. עוד דומני, כי אתה מבלבל בין "המדינה" (ישות מופשטת שעדיין לא ביררנו כאן מה מהותה ומה דינה, דין קהילה? דין מלכות? ) לבין "מוסדות המדינה". טענתך אודות זהותם של חברי פרלמנט מסויימים יכולה להיות טענה עקרונית נגד התנהלות מוסדות המדינה, כפי שהיא יכולה להיות, מצד שני, טענה על "קלקול" ולא על "מהות" במוסדות המדינה (תהא זו אשר תהא).

 

אגב, אם סבור אתה כי קלקוליה כה גדולים, שמא עליך לנהוג כהמלצת הרמב"ם וללכת לחיות לבדך במדבר, ולא ליהנות ממנעמיה של המלכות, מדרך כבושה ועד בטחון מפני איש את רעהו חיים בלעו.

 

 

נ.ב.

שרת האינטרנט עליו נמצא הפורום שלנו, נהנה גם הוא משירותים שמספקת המדינה. קווי התקשורת הונחו על ידי חברה ממשלתית (שהופרטה, אך עדיין פועלת תחת זכיון של המדינה), ההסכמים לקווי תקשורת בינ"ל נחתמו על ידי המדינה ובהשתדלותה הנמרצת, וכו'. שמא נאה דורש ונאה אינו מקיים?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:30 לינק ישיר 

ירוחםשמ
החכמת אותי(באידיש)
,לא הייתה כוונתי לומר מי טוב יותר ומי טוב פחות
אלו אנשים ואיזה זרמים ביהדות הם  המקובלים עליי
מבחינתי כל עוד דוגלים במדינה יהודית נטו (שאליה כפופים גם הגרים)או  ארץ ישראל באמת ולא בכאילו

אין לי בעיה


ועזוב אותך...לא הבנת מה ניסיתי לומר.....

ואין לי כח להסברים מעבר לזה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 14:09 לינק ישיר 

תודה מאודיב

אז הנה אני שואל,מה מהותה של המדינה?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 16:14 לינק ישיר 

.




מעגל היוצר, עתה הקשית שאול.*:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

 

לו התשובה לשאלתך היתה פשוטה, לא היו לומדים באוניברסיטה בחוג שנקרא "מדעי המדינה", ופילוסופים יוניים רבים היו מוחקים את הגותם מהגליונות עליהם נכתבו על ידי תלמידים שקדנים.

 

יש מי שיענה לך כי המדובר במסגרת חברתית (ביוונית=פוליטית) של עם החי בטריטוריה מוגדרת, ומכאן, התשובה קרובה למה שאני קורא – בלשון ההלכתית – "קהילה".

זה הקצה השמאלי של הסקאלה.

 

מנגד, בקצה הימני, יש מי שטוענים כי המדינה היא מהות בפני עצמה, ישות עצמאית, בעלת אינטרסים וערכים משל עצמה. התומכים בגישה זו יכולים לבוא מגישת הרב קוק ולדבר אודות יסוד כסא ה' בעולם, או לסבור כי דין המדינה כדין מלכות, ונשיא בעמך לא תאור.

 

להבדיל אלף אלפי הבדלות, בגישת קיומה העצמי של ישות המדינה, תמכו גם לובשי בגדים בצבע חום, אך דומני שאל לנו להרחיק הדיון החוצה.

 

 

 

 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בעל המאה הוא בעל הדעה? ואת מי אני משרת?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.