בית פורומים עצור כאן חושבים

מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-4/7/2006 16:46 לינק ישיר 
מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש

לדעתי גם הומו מוצהר שרואה בבחירתו לשנות את 'דרך' יחסי המין הטבעית יושר וצדק, יכול להבין שלדתיים נחשב הדבר לתועבה. לכן אמור החילוני להתחשב ברגשות הדתיים באשר לדבר עצמו ובאשר למעמד הקדושה שהם מיחסים לירושלים ובפרט כשהם מהוים רוב (או כמעט?) של האוכלוסיה בעיר הזאת.

נתאר לעצמנו לו היתה קבוצת בני אדם הדוגלת ביחסים בתוך המשפחה מבקשת לערוך 'מצעד בשר בבשר'. אני די בטוח שאז היו הרבה יותר חילונים לוקחים את זה בהבנה. אלא מה? הרגל חברתי? בכן לציבור הדתי לא שונה משכב זכר בכלל (או כמעט?) ממשכב שאר בשר.

(מענין אותי אם המצעד היה רק של נשים 'מסוללות', אם גם זה היה מעורר כזו התנגדות אצל הדתיים, אבל נראה שגם במקרה כזה שמאחר ויש פגיעה בדרכי המיניות שלהם בצורה מוצהרת בריש גלי, מהוה הדבר ניגוד מספיק לאופי של ירושלים שלהם ולכן צריך כלל הציבור להתחשב בהם.)





דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 17:23 לינק ישיר 

אין צורך "להבין" שהדבר נחשב לתועבה בעיני דתיים - הם הרי מצהירים על כך. השאלה היא, האם המושג "תועבה" צריך לקבל מעמד ציבורי מיוחד, בניגוד ל"מרגיז", "מקומם", "מעצבן" או "מביא את הסעיף" - שכולם מותרים במסגרת חופש הדיבור וחופש ההפגנה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2006 18:04 לינק ישיר 

אדרבה. לו היה מתקיים מצעד של חובבי ילדיהם, ואפילו תחת סייגים כדי לעמוד במסגרת החוק. שמא היו טוענים כי הם רק מעוניינים בהפניית הזרקור למצוקתם.
האם לא הייתה הארץ רועשת?
האם היו אומרים "חופש הדיבור"?
לא נראה. כי הדבר נחשב תועבה גם בעיני כלל הציבור החילוני. ועל כן, משמעות הדרישה לסובלנות היא הנחה שמותר לעשות מצעד בעד דברים שעושה מיעוט אחד ונחשבים תועבה בעיני מיעוט אחר בתנאי שאין זה "הציבור הנאור" של השופט ברק. אבל כנגד הסכמה כוללת כזו המגובה בזעמם של חברי כנסת, מסופקני אם מישהו יטען "חופש הדיבור".




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2006 18:18 לינק ישיר 

ליבוסי על עיר היבוסי

ישנן הרבה הצהרות של פנטיים למיניהם שאיננו מבינים להם בסיס הגיוני ולכן אנו מיחסים למצהירים היזוי שקרי וגיבוב שטויות ולא מוכנים 'לקבל' (לתת לגיטימציה) להצהרות ולעמדות שלהם כאשר איננו חשים ניזוקים מכך. במקרה הזה גם אם אנו סבורים שכולם מותרים, לא נדרוש לכפות את ההיתר על אחרים שבחרו להם צורת חיים כזו. בנוסף כפי שציינתי זה גם המקום שלהם שלכן יש לכבד את הנוהגים שלהם ואת זה שהם רואים את הנוהגים שלנו כמזיקים להם. ישנן דוגמאות למכביר מעישון והליכה בעירום במקומות ציבוריים לכניסה עם נעליים למסגד ולבית כנסת בלי כיפה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 18:26 לינק ישיר 

אינני מבין

למה רק לדתיים יש רגשות שצריך להתחשב  בהן
האם  לקהילת ה"גאים" אין רגשות?  ואולי הדתיים צריכים להתחשב  ברגשותיהם ?
לגבי  ההגדרה אם גיי הוא  סטיה  כבר נקבע ע"י  איגוד  הפסיכולוגים  של ארצות הברית  כב ר קבע  שאין זו סטיה מן הנורמה כי  למעלה מ8 אחוזים מן האוכלוסיה  יש להם נטיות כאלו
ואפילו האיגוד  אסר על הפסיכולוגים  להציע מיוזמתם טיפולים פסיכולוגיים  למי שהוא  נמשך  לבני מינו

לי אישית  נראה אכם  שהדבר הוא תועבה גמורה  אבל  אין אני כופה את דעתי על האחר  בדיוק  כפי  שאין על הצמחוני  לכפות את דעתו על אוכלי הבשר




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 18:30 לינק ישיר 

בוגי

מהזותומרת המקום שלהם?! ובכלל למה החלטת לחלק לפי ערים, אולי נלך לפי כל המדינה ואז יש לחילונים רוב? או שמא נלך לפי רחובות , והרי המצעד אינו מתקיים בשכונת מאטרסדורף , אלא ברחוב יפו , שם יש לחילונים רוב מוחץ?

ואף אחד אינו כופה כאן שום היתר על אף אחד אחר. בינתיים , כל עוד הכוחות המאוחדים של השייכים והרבנים לא השתלטו לנו על החיים ,אנו חיים במדינה חופשית ומותר לאנשים להפגין והפגנה איננה כפייה , למנוע קיום הפגנה זוהי כפייה.

ובסה"כ  יש כאן חגיגה של שלהוב יצרים וצביעות שכל כולה מכוונת לגריפת רווחים פוליטיים , אינני מאמין לרגע אחד בכנות רגשותיהם של כל המוחים ויודע צדיק נפש בהמתו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 18:38 לינק ישיר 

חרד

הכפייה היא לעשות את זה לדתיים מול העיניים.

מייציץ

כשקראתי את משפטך: ' יש כאן חגיגה של שלהוב יצרים וצביעות שכל כולה מכוונת לגריפת רווחים פוליטיים, אינני מאמין לרגע אחד בכנות רגשותיהם של כל המוחים ויודע צדיק נפש בהמתו' הייתי בטוח שכונתך לגייזים רק משקראתי 'מוחים' ו'נפש בהמתו' הבנתי שאתה מדבר על הדתיים. אבל את המשפט יש להחיל בדיוק עליהם.

רחוב יפו הוא הרחוב הכללי של העיר והוא של כל העיר המורכבת ברובה מדתיים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 18:44 לינק ישיר 

הערה קטנה ל-hared:אחוז ההומואים באוכלוסיה הוא כנראה רק 2%-3%. למרות שזה נראה בתקשורת הרבה יותר, ובכך הם מזכירים את היהודים, מיעוט נרדף אחר בהיסטוריה, שהגזימו בהרבה בהערכת גודלו.

אין לי דעה ברורה בנושא המצעד בירושלים, ואולי הדבר הנכון ביותר הוא לנקוט בגישת שלוש מדינות לשלושה עמים, להפריד בין מדינת פלסטין למדינת ירושלים ולמדינת ת"א, אבל מה שברור הוא שיהיר וחצוף מצד מיעוט, בפרט כזה הנסמך על שולחנה של החברה החילונית ועל קצבאותיה, לנסות ולעורר מהומה שכולה סביב השתלחות במיעוט אחר.

ולגבי המונח "תועבה", התורה מכתירה גם את האוכל הלא כשר כתועבה (ויקרא י"א), האם נאסור על פתיחת מסעדות לא כשרות בירושלים ? 
יתרה מכך, על פי התורה, בני העם היהודי כולם הם צאצאיה של "תועבה", מעשהו של יעקב אבינו שנשא שתי אחיות (תועבה על פי ויקרא י"ח). האם נאסור על יהודים לצעוד בירושלים ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 19:12 לינק ישיר 

בוקר_אור

המצעד הוא הפגנת ההיתר ואינו דומה לפתיחת מסעדה שהיא שרות לדרישת צרכי הציבור וכשם שלא דורשים הדתיים לסגור בתי בושת כך אינם דורשים לסגור מסעדות. אבל בהחלט אם יארגנו מצעד של אוכלי חזיר זה כבר שונה.

שלא כחרד, איני מתעב אותם אבל אני טוען שגם אם סוברים שדרכם צודקת יותר מההטרוסקסואליות, יש לכבד שלא להניף את זה בעיני מי שזה פוגע בקדוש לו בפרט כאשר ניתן לעשות את המצעד באלף מקומות אחרים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 19:44 לינק ישיר 

בוגי  

האם  עולה בדעתך  לבטל את התהלוכות  של הכנסיה היוונית שלפי כל אמת מידה זה פוגע ברגשות  של יהודי מאמין
האם עולה בדעתך לבטל  את זמזום המואזינים  המולמיים?
האם עולה בדעתך  לאסור  על יהודי גלויי ראש להסתובב ברחובה של עיר  כי זה פוגע  ברגשות הדתיים
האם היית מקבל  טענה של ניאו נאצים  או של נוצרים  אנטישמיים  לאסור  על יהודים להסתובב ברחובות ערי אירופה  בגלל שזה פוגע  ברגשותיהם ?
בוקר!

את נתוני הסטטיסטיקה לגבי אחוז הלא הטרוסקסואליים
שמעתי ברדיו  כאשר  המראיין הוא דר' יצחק נוי בתוכניתו השעה הבינלאומית ברשת ב'  שמראיין מדי פעם  פסיכיאטר ידוע
פרופ'  ויצטום
כך שנתונים אלו  כנראה מגובים באיזה שהוא מחקר אקדמאי

תוקן על ידי - hared - 04/07/2006 20:01:42



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 19:53 לינק ישיר 

בוגי

לא הבנתי איך הנושא הזה קשור לפורום.

האם הנושא הוא מערכת האמונות והערכים של קהיליות שונות: אנו, החרדים, האורתודוכסים, החילונים וה-איני יודע איך לכנותם, אלא שאני זוכר שמישהו בפורום חידש מונח שהיה מוצלח מאד.

בצדק שאלו אותך מדוע אין יוצאים נגד מצעדים אחרים.

והתשובה האפשרית היא שלהם כבר התרגלנו. ולזה עדיין לא.

העיסוק במניעי עורכי התהלוכה נראה לי נטול ערך. גם לדעתי היא נערכת ממניעים פסולים, אבל האם כותב כאן מישהו שזקוק להבהרה הזו?

ומלבד זאת, לפי אלו קריטריונים אנו יכולים לתבוע לבטל את התהלוכה? החברה הישראלית המודרנית, כמו בכל מדינה דמוקרטית (כשהכוונה היא ל"ליברלית") מקבלת את הכלל שכל מה שלא פוגע בזולת הוא חוקי ומותר. ופגיעה ברגשות אינה נחשבת לפגיעה אלא לעתים נדירות ביותר (עם רגישות יתר בארץ לצרכיהם של מיעוטים כמו בני דתות אחרות וכמובן עורכי התהלוכה עצמם, סמיילי עצוב). לפי הקריטריונים הליברליים, האם יש מקום לטעון נגד התהלוכה? מכוח מה? מכוח היות ירושלים בעלת היסטוריה עתיקה שאינה עולה בקנה אחד עם התהלוכה? ומה אם יבוא מישהו ויאמר שזה שעורכים את התהלוכה זה סימן לכך שהחברה הפכה לליברלית יותר, וזה חשוב מאד, ואדרבה ראוי לחגוג זאת ולהפוך זאת ליום שמחה לדורות?

זה נשמע אבסורדי ורע. אבל סבורני שאילו הייתי בן הקבוצה החילונית-ליברלית, הייתי עשוי להרגיש כך. אם כי יתכן שהייתי דווקא יוצא נגד העדר שלי ותובע להתחשב במיעוטים הדתיים... שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 22:57 לינק ישיר 

אני לא יודע אם מקובל כאן לדון בכגון דא או אם דנו בזה בעבר (אם כן, תודה מראש למי שיביא לינק). למה גאווה היא תועבה בעיני דתיים וחרדים, הרבה מעבר לכתוב בויקרא. לדעתי הומוסקסואליות מוצהרת (בשונה מהומוסקסואליות שאינה מוצהרת ומופגנת) חותרת תחת אמונות היסוד הכי עמוקות ובסיסיות של האדם הדתי בצורה שאינה ניתנת ליישוב, ויסלחו לי דתיים גאים. שני היבטים עיקריים:
אדם דתי מניח תכליתיות בעולם ומניח טבעיות. הוא מבדיל בין מה שהוא 'טבעי' לעולם למה שאיננו. הומוסקסואליות היא פעילות מינית ללא תכלית (והנאה לא יכולה להחשב לתכלית בהקשר הזה. כך גם לגבי אוננות), והיא איננה 'טבעית'. עיקר הקסם שלה, במקומות בהם יש לה קסם, הוא בדיוק מהסיבות הללו. איזה חופש.
הרוחות שנשבו במערב והביאו עמן בין היתר את בשורת ההומוסקסואליות זרות לאדם הדתי מהותית. לפעמים אפשר להשכיח את זה או לא לשים לב, ההומוסקסואליות מחדדת ומכריחה את הנ''ל להתעמת עם אמונותיו היסודיות ביותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:13 לינק ישיר 

לפני כמה שנים, ליוויתי קבוצת נוער יהודי אמריקאי במהלך ביקורה בירושלים. התיידדתי (לא כמעשה דוד ויהונתן) עם נער בשם ג'ייסון וערב שישי אחד, הלכנו יחד לתפילה. בדרך חזרה לאכסניה, הוא צעד ברחוב יפו עטוף טלית, למרות שאינו דתי אדוק. הוא הסביר שבעיר מגוריו, יש עוינות שקטה ליהודים ולכן אינו יכול לשאת שם שום סימן חיצוני לזהותו הדתית. באותו ערב הוא התענג על ההנאה להפגין בריש גלי את מה שנגזר עליו להצניע עד אותו יום.

זה באשר למניעיהם של עורכי מצעד הגאווה.

לגבי הסבריו המאלפים של BT77 (אדם דתי מניח תכליתיות וטבעיות):
1. תמיד תענוג לשמוע אנשים דתיים מסבירים שהומוסקסואליות מנוגדת למה שמקובל בטבע ומיד אחר כך גוערים בחילונים על שאינם מתגברים על טבעם החייתי.
2. אין ספק שמה שעובר לאדם דתי בראש כשהוא בדרכו לבדיקת חוט הערוב, זו התכליתיות שיש בכל פעולה שלו בעולם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2006 23:14 לינק ישיר 

ביטי

היו כבר אשכולות בנושא הזה. יותר מדי לטעמי.

הניתוח שלך עם זאת יכול להפוך את האשכול של בוגי לדיון האם דת מניחה "טבעיות".

אני סבור שלא.

יש גם הבנה אקזיסטנציאליסטית של הדת.

ואם אנו דורשים את טעם הכתובים, יש באמת לשאול מדוע נאסר הנוהג הזה.

ואולי זה יביא אותנו למסקנה כי הדת אינה ליברלית. ואינה מניחה לאדם לעשות כחפצו, או אפילו לפי נטיותיו.

עצם השאלה אם בעיה זו היא מולדת או בבחירה כבר נידון בפורום. לינקי?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:17 לינק ישיר 

http://www.giditherapy.com/shrink-friendly/a23.html



http://pedia.walla.co.il/?w=/%D7%94%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%91%D7%99%D7%94

תוקן על ידי - hared - 04/07/2006 23:20:55



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:22 לינק ישיר 



כבר הבטיחה לנו התורה "וכל גיא ינשא".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 73 74 75 לדף הבא סך הכל 75 דפים.