בית פורומים ישיבת הגולשים התמימים חבד

למה בימינו יש פחות ניסים גלויים מאשר בעבר

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/8/2006 12:20 לינק ישיר 
למה בימינו יש פחות ניסים גלויים מאשר בעבר

רעיון חדש שלי:

בעבר, כל נס גלוי היה מחזק את האמונה של אנשים בה' (לפחות לזמן קצר).

בימינו יש בעולם הרבה אנשים שמאמינים בה' ממילא, אבל יש ביניהם ויכוחים על פרשנויות, איך בדיוק צריך לעבוד אותו.

אם יקרה נס גלוי לאחד מהם, זה לא יחזק את האמונה בה', אלא בעיקר ישמש כאמצעי כדי להוכיח שאותו אדם הוא הצודק בפרשנות שלו. זה יחזק את הגאוה של אותו אדם שהנס קרה על-ידו.

לכן, מי שרוצה לזכות לנס גלוי, צריך להיות ענו מכל אדם, ולגמור בדעתו שגם אם יקרה לו נס, הוא לא ייחס אותו לזכותו ולצדיקותו האישית, ולא ישתמש בו כדי לנגח זרמים אחרים.




דווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-7/8/2006 17:43 לינק ישיר 

"דווקא שמעתי על כמה דברים מופלאים שנעשו בהתערבותם של צדיקים מסויימים כמו הרבי מליובאוויטש" - אני לא יודע, לא נתקלתי בזה באופן אישי.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-8/8/2006 00:49 לינק ישיר 

אתה אומר שמי שזכה לנס גלוי זה בזכות היותו האדם שהוא???

לא נראה לי.

וגם ההתגלות לא חייבת להיות חיובית...אומנם זו התגלות וזה מעל כוחות הטבע, אבל זה יכול להגיע גם בצורה שלילית,לא? או שאתה מדבר רק על ניסים...?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/8/2006 09:17 לינק ישיר 

אני התכוונתי לשאלה הבאה:  בהנחה שה' רוצה להציל מישהו, ולשם כך דרוש נס, האם הנס הזה יבוא בצורה נסתרת או בצורה גלויה?

ולכן העליתי השערה, שהדבר תלוי באופיו של האדם - אם יש חשש שהאדם ינצל את הנס כדי להתגאות, אז הנס יהיה נסתר.







דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-8/8/2006 11:03 לינק ישיר 

רעיון נפלא.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-16/8/2006 14:36 לינק ישיר 

אכילת מצות היא הצד של הגוף בשלמותו עם הנפש היודעת שלמצריים אין ממשות אימיתית.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-16/8/2006 14:55 לינק ישיר 

שמתם לב שיש כאן איזה 3 אשכולות שרצים על אותו נושא.

ולעינינו-

גם ללא יהודים יש דרכים ושיטות להיות מוסריים ורוחניים ולעשות את רצון ה'. בהחלט מגי.

אבל כשיהודי אוכל  מצות בפסח הוא מוסיף קדושה בעולם. היינו-

      דרך הצינור של מצוות התורה הוא מתקרב לה' כמו שהוא למעלה מגדרי הבריאה.

וזה נדרש מאיתנו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/8/2006 23:00 לינק ישיר 

צריך לעשות מה שנדרש. וזהו. ואולי גם להגיד תודה על ההזדמנות, וזהו. ולא להסתכל החוצה ולדקלם  "אני יותר טוב מהשני כי אני מוריד קדושה לעולם". מחשבה כזאת היא בלוק חוסם.  



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-17/8/2006 01:29 לינק ישיר 


מגי כתבת :

לגבי מה שסמיילי אמרה, שבגלל אחרים - כמובן, בגלל החילוניים - כולם סובלים. אולי יעמדו רגע הדתיים וינוחו מסגולתם, ויעצרו את שטיפת-המוח עליה גדלו וישאלו את עצמם - שמא כולם סובלים בגלל טעויות שלהם, ולא משום שהחילוניים לא שומרים שבת? אולי יעמדו הדתיים וישאלו את עצמם מדוע העם כולו בורח מהיהדות כמו ממגיפה, ואיפה הטעות שלהם עצמם, במקום להפנות כל הזמן אצבע מאשימה החוצה?

מגי עצם ההתגוננות שלך מתמיהה אותי.
לא התקפתי למה להתגונן.
הבאתי כדוגמא את המצב שבו האחד מקיים את שנאמר בעשרת הדיברות ושומר שבת לדיקדוקיה (וזה לא רק קידוש יש מלאאא דברים שקשורים ל39 מלאכות ותולדות רבות היוצאים מהם שנעשו במשכן במדבר ונאסרות לעשיה בשבת כגון ממחק זורע קוצר וכו')
 ואילו יהודי השני מחלל שבת ולא משנה באיזו מידה, ומי שחוטף את ה"מכה" משמים עשוי להיות הדוס ונניח שבנו נפטר או הוא נהיה חולה או עני או השד יודע מה (ויש דוסים הגונים וטובים לא כלם מושחתים וגרועים כמו שהתקשורת שוטפת)

עולה השאלה מדוע ה"צדיק" (ולא משנה אם הוא צדיק ממש אבל לפחות מקיים פה אחת מעשרת המצוות הכי חשובות ביהדות !) דווקא הוא נענש ?!

אז התשובה עשויה להיות
הוא חטא בחטאים אחרים
בנו /בתו הוריו, חטאו והוא "משלם" עבורם (שכת' נושא עוון אבות על בנים)
או
שהוא נענש במקום יהודי אחר זר לו בכלל.

זוהי מחשבה מטרידה ומרגיזה אבל היא קיימת במציאות היהודית
זה לא רק "כל ישראל חברים" "ואהבת לרעך כמוך" וכו'
זה גם "כל ישראל ערבים" לטוב ולרע

כשהיתי ילדה לימדו אותי לדוגמא בבית יעקב - (בי"ס ששייך לרשת החינוך העצמאי ומשרת ילדות בלבד),
שבערב ראש השנה כדאי להתאמץ ולהתגבר על מידות רעות ומאד להתאפק בהתנהגות כלפי הורים ומורים ולהרבות במצוות כי אלוקים יושב ושוקל במאזניים את כל מעשי העם אז כל מצווה נוספת שאת עושה יכולה להטות את המאזניים לחיים או למוות חלילה של כל אדם מישראל.

מבינה מגי ?
כבר כילדה ידעתי שיש לי אחריות לעם. לא מהתנשאות אלא כעובדת חיים.
אז נראה לי שככה חינכו את כל הדתיים שאני מכירה. ומילדות.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-17/8/2006 01:34 לינק ישיר 

מצד שני רציתי להוסיף שגם חינכו אותי לא לעשות חשבונות שמים
לפעמים אדם מת כי הוא סיים את תפקידו בעולם
לפעמים תפקידו להיוולד באיזו משפחה ולמות בגיל חדש ולגרום שם לזעזוע
כדי לקרב לה'

לפעמים אדם מפוטר מעבודתו כדי לתת לו גישה לעבודה טובה יותר עבורו
צריך להאמין שהכל לטובה
גם הרע



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-23/8/2006 12:31 לינק ישיר 

נבואה הינו סוג של נס מוזכר בפרשתינו (ח"תת של מחר)
לאחרונה קראתי מאמר מעניין ב גלובס:

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000125236&fid=2

נראה שהמודעות לעניין הנבואה מחלחלת גם לעולם העסקים (אם כי עד כה רק על דרך השלילה).
לסיום אצתת את דבריו של הרבי  מפרשת שופטים משנת תשנ"א (1991): "ישנה ההוראה כנ"ל, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטייך" ו"יועצייך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בנ"י וכל האנשים דדור זה, בכל עיניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית, גם ב"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)",

 

עד- הנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא".




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/8/2006 12:42 לינק ישיר 

על מי דיבר הרבי?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-24/8/2006 03:54 לינק ישיר 

כנראה שרבי התכוון לעצמו!




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/8/2006 15:38 לינק ישיר 

אבל בשיחה שאתה מזכיר שאמר הרבי,
הוא אומר שצריך להודיע לכולם שיש נביא
ושהנביא אומר שהנה הנה הנה הגאולה מגיעה.

האם הדברים שהרבי ציוה לקהל המאזינים היה להם בלבד
וכוונתו היתה רצינית
ומשהו קרה ולא התגשמה הנבואה,
אבל הדברים אינם רלוונטים לקוראי השיחה של היום, ואין הם מצווים להודיע לכולם שהנה הנה הנה?

או שהיא רלוונטית גם להיום?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-27/8/2006 16:49 לינק ישיר 

אופס, שכחתי לרגע, הרי בישיבה צריך קצת להתפלפל. "בהחלט" זו לא תשובה מספקת. אז כמו יהודי טוב אשאל אותך אם, לדעתך, יכולות להיות השלכות שליליות לפרסום הנבואה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2006 20:00 לינק ישיר 

אתה זוכר את אדם וחוה?
כשם שהמגע עם העץ איננו הורג, אולי כך גם אכילת הפרי, כך חשבה חוה.

לדעתי יש לפרסם את האמת!

מה היא האמת המדוייקת?

הבנתי ממך שאין אתה חושד חלילה שיש מקום חס ושלום לשום אופן או הזכרה של עניין שקרים קדושים בנידון דידן . דבר שאין לו אפשרות במקרה קדוש שכזה.

אולי פשוט איננו מבינים בדיוק על מה מדובר.

[ואגב, מצינו בגמרא במסכת שבת דף נ"ה עמוד א', מקרה אחד על נבואה בזמן בית ראשון, המבטיחה לצדיקים שלא ימותו עם הרשעים,

בפועל הם מתו לצערנו. הטענה היא שמידת הדין קטרגה על כך שהם לא מיחו ברשעים

כך מובא גם בהשגות על הרמב"ם.]



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > ישיבת הגולשים התמימים חבד > למה בימינו יש פחות ניסים גלויים מאשר בעבר
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר