בית פורומים בחדרי חרדים

וורט לפרשת חיי שרה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-12/11/2006 13:55 לינק ישיר 
וורט לפרשת חיי שרה

בפרשה חיי שרה אנו לומדים על השידוך של יצחק אבינו, אברהם שולח את אליעזר עבדו לחרן לקחת אשה לבנו יצחק.
הרבה שאלות והרבה לימודים יש בפרשה מופלאה זו אך נעסוק בנקודה אחת מופלאה, לאחר שרבקה השקתה את הגמלים, אליעזר שואל אותה 

כג ויאמר בת-מי את, הגידי נא לי; היש בית-אביך מקום לנו, ללין.  כד ותאמר אליו, בת-בתואל אנוכי--בן-מלכה, אשר ילדה לנחור.  כה ותאמר אליו, גם-תבן גם-מספוא רב עימנו--גם-מקום, ללון. 

ועכשיו תשימו לב לשאלה המוזרה ולתשובה המוזרה עוד יותר.
מה פתאום אליעזר שואל נערה קטנה היש בית אביך מקום ללין?היה צריך לשאול היכן יש כאן בסביבה מקום ללין.זה לא ביתה של רבקה והיא לא קובעת אם יש מקום או אין מקום, ואם יכנסו אורחים או לא, היא לא מחליטה בעניין זה , יש לה הורים והם מחליטים אם להכניס אורחים.

והתשובה שלה עוד יותר מוזרה תשימו לב נערה קטנה מזמינה לבית הוריה... את אליעזר ואנשיו, עם עשרה גמלים....והיא מוסיפה בביטחון יש לנו מקום ולא רק לילה אחת אלא כמה לילות...וגם יש לנו בשפע אוכל לכל הגמלים... ברוכים הבאים.... אני המחליטה בבית....לפי ההיגיון היה עליה קודם לשאול את הוריה ואח"כ לומר לו כמה לילות תוכל לישון אצלנו והאם יש לנו מספיק אוכל לגמלים וכו'... מה ראתה רבקה לנהוג בבטחון מוחלט בעניין זה.
זה כמו שאדם זר שואל ילד בן שש ברחוב יש לך מקום לינה בבית? והוא עונה וודאי,תבוא תישן תאכל, רק תבוא....



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2006 00:22 לינק ישיר 

אכן שאלה יפה מאד ובהשקפה ראשונה (לצערי ללא עיון) לענ"ד ניתן ליישב, שהרי בסוף הפרשה הקודמת לאחר העקידה נא' ויוגד לאברהם לאמר הנה ילדה מלכה גם היא בנים לנחור אחיך וכו'...ובתואל ילד את רבקה וכו'.. ופירש רש"י שהקב"ה בישרו שנולדה בת זוגו של יצחק. וממילא כשאליעזר שואל את רבקה בת מי את והיא עונה לו שהיא בתו של בתואל מבין אליעזר שהיא ממשפחתו של אברהם אדונו ומן הסתם גילה לה מהו יחוסו ובשליחות מי הגיע לכאן ואם כן, הריהו בשליחות מבני משפחתה ולכן ודאי שאפשר להיענות בחיוב להצעת הלינה.  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2006 00:40 לינק ישיר 

gaby , הייתה לך הברקה יוצאת מהכלל הניתוח המעמיק והפשטות ביחד ניכרו בתגובה שלך.
אבל תשים לב שאליעזר עדיין לא יודע מי היא!!! 
כג ויאמר בת-מי את הגידי נא לי היש בית אביך מקום לנו ללין.

בנשימה אחת הוא שואל אותה מי את ואם יש בבית אביך מקום ללון.

מכאן שעדיין לא ידע שהיא ממשפחתו של אברהם, הרי כתוב שלאחר ששמע ממנה מי היא השתחוה והודה לה' וכו'

השאלה אם כן כפולה,איך הוא שואל נערה אם יש לה מקום לינה ? ואיך היא משיבה לו באותו מטבע ואף יותר, גם לינה יש, גם מקום לגמלים, גם אוכל לעשרה גמלים, כל זה ללא ידיעת ההורים..... מדהים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2006 01:10 לינק ישיר 

אי אפשר להשוות את הגילאים של אז לזמנינו. הרי היא התחתנה בגיל חד ספרתי. אם זה היה קורה היום, היו עוצרים את ההורים שלה. רק אצל הרב שיק מיבניאל יכולה היתה להתחתן. ולכן אם בגיל כה צעיר היא התחתנה, הרי שהיא יכולה היתה להציע לאורח למרות הגיל הצעיר שלה להגיע לביתם, ללון, וגם מספוא לגמלים. כמו שנאמר, לא משנה הגיל, העיקר התרגיל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2006 01:20 לינק ישיר 

קרצ , נכון שהיא הייתה מפותחת כמו בת 20 אבל עדיין היא נמצאת ברשות אמה ואביה, הכנסת אורחים בצורה כזו נדבנית 10 גמלים...דורש קצת ליידע את ההורים...ולפחות לקבל את רשותם.
הקושיא היא גם עליו, מן הנימוס אליעזר היה צריך לשאול היכן יש בעיר הזאת מקום ללון, והשאר כבר יבוא יקראו לו אליהם ילך, אם לא, ילך למקום אחר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2006 07:41 לינק ישיר 

אולי,
אליעזר רק התעניין אם יש מקום. אם זה בכלל שייך מבחינה פיזית. אם כן, כמובן שהוא ילך לבקש מבתואל. ורבקה רק נותנת לו את האינפורמציה שההורים שלה לא עניים מרודים ושיש מקום ויש אפשרות טכנית ללון אצלם.
שניהם מבינים שעדיין הכל תלוי האם בתואל יסכים לקבלו.
אולי. זה על פי פשט פשוט.

אבל יתכן ויש כאן גם ענין של המשך הבחינה של רבקה. אם היא תענה לו ותאמר: מה אתה שואל אותי, אני רק ילדה קטנה, לך תשאל את אבא שלי שזו התשובה המתבקשת, הרי שהיא לוקה בהכנסת אורחים. רבקה שהיתה יותר שייכת לחסידות אברהם אבינו, משתוקקת מאד לאורחים ומתלהבת ועונה שיש מקום ברווח וכו', הגם שזה לא מתפקידה ומסמכותה לקבל אורחים, זה מראה על נטיית הלב שלה. ואת זאת רצה אליעזר לבחון. אולי.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2006 19:10 לינק ישיר 

שאלה זו (האחרונה) שאלנו עד כה מספר תלמידי חכמים והתקשו לענות.
למי יש  סברא ליישב הדבר.

השאלה בקצרה, למה לא חששה רבקה לזמן את אליעזר לבית אביה ואחיה שהיו אנשים רשעים, מסוכנים, חומדי ממון, וחשודים על רציחה.
(ואכן ראינו שפעמיים הם ניסו להרוג את אליעזר)

 נדיבות לב בצל הסכנה, הייתכן? 

 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 20:13 לינק ישיר 

כנראה שרבקה ראתה את הניסים שקרו לאליעזר ולא חששה שיקרה משהו..
סתם סברא



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/11/2006 15:07 לינק ישיר 

שרה ניפטרה ברגע ששמעה שיצחק לא נשחט לעולה
חששה שרה אולי יצחק לא ראוי להישחט אולי יש בו פגם שהוא לא טהור
אמרה שרה אם כך הפגם בחינוך הוא בי !!!
מייד פרחה נשמתה
(על פי אחד המדרשים )



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/11/2006 15:18 לינק ישיר 

ישר כוח! זו אכן התשובה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/11/2006 22:08 לינק ישיר 

באשכול אחר מישהו חזר לפ' נח, אני לא יחזור רק לפ' חיי שרה.

ברש"י כתוב שלמה כתוב "ויאמר אחי' ואמה"  שבתואל מת.

ובמדרש רבה כתוב שמה שכתוב "תשב הנערה אתנו ימים" אלו ז' ימי אבל.

אך אליעזר לא קיבל את זה והתעקש ש"אל תאחרו אותי",

למה אליעזר לא הי' יכול להראות דבר כה טבעי ו"מענטשלאך",
 
שכקורה אסון לא בורחים מהבית, ונשארים ללוי' של האבא ומתאבלים?

מילא אם סתם מבלבלים אותו בכל מיני תירוצים מובן העדר הסבלנות, אבל במצב כזה?






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/11/2006 07:06 לינק ישיר 

שמא יתחרטו ויחזרו מהסכמתם הראשונה.
האנושיות הכי גדולה זה לקחת את רבקה ולהוציאה מבית לבן הרשע וכל שכן להביאה ליצחק שהוא זיווגה מהשמיים,כשראה אליעזר את הסכנה שבבית לבן  העדיף ללכת ולא להמתין, כי חמירא סכנתא מאיסורא, למרות שהאבל אסור לצאת מביתו אך במצב הנוכחי היה חשש שלבן יעכב את יציאתה. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/11/2014 02:22 לינק ישיר 

שבוע טוב ובשורות טובות



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > וורט לפרשת חיי שרה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר