בית פורומים עצור כאן חושבים

פנג שווי ואומנויות הלחימה המזרחיות ומהי עבודה זרה?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/1/2007 01:45 לינק ישיר 
פנג שווי ואומנויות הלחימה המזרחיות ומהי עבודה זרה?

בעקבות דיון שהיה לי עם רעי החלטתי לפתוח שירשור בסוגיה.
האם פנג שווי  הינו עבודה זרה או לא? וגם אם לא האם יש דבר כזה ע"ז מדרבנן? או שמא מדובר בכישוף? דרכי האמרוי? או כל מיני מרעין בישין אחרין?
ובכלל איך מגדירים ע"ז? מדוע לאכול גזר כדי שהויטמנים יגרמו לעינים לראות יותר טוב הינו דבר מותר? אבל להשביע את השד שאחראי על הראיה הינו דבר אסור? מדוע הכוח האלקטרומגנטי הינו כוח טבעי מותר לכל דבר אבל כוחות מסוג אחר הינם כישוף? שהרי נטען לטעון שסתם מדובר בכוחות שקיימים בטבע והם משפיעים על איך שהאדם מסדר את ביתו.

לענ"ד לא נראה שניתן לחלק בין עובד ללא עובד, למרות שכמדומני יסביר כך הרמב"ם, כיון שרוב חכמי ישראל סבורים שכישוף עובד.

הרחבת הכותרת

תוקן על ידי עצכח ב- 19/10/2008 10:20:54




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/1/2007 02:49 לינק ישיר 

"פנג שוואי אינו תורה רוחנית"

מעיין הודפת את התפיסה המקובלת לגבי פנג שוואי: "פנג שוואי איננה תורה רוחנית, אלא שיטה מדעית המבוססת על סטטיסטיקה, על איסוף נתונים סביבתיים ואנושיים ועל קבלת החלטות על סמך ניתוח מעמיק של הנתונים שנאספו.

"תורות פיזיקליות מודרניות כמו תורת הקוונטום, כאוס, תורת המשחקים ואחרות מגיעות למסקנות עליהן דיברה הפנג שוואי כבר לפני 3,000 שנה, למשל כי לכל פרט תפקיד ומקום בעולם. הקידמה והטכנולוגיה מאפשרות לעולם להתחבר לעקרונות הפנג שוואי יותר בקלות ומכאן כוחה ויכולתה לתפוס גם את האדם המודרני", אומרת מעיין.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3351983,00.html

_________________

בברכה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/1/2007 10:52 לינק ישיר 

לינקי,
כשאני רואה את הציטוט הזה, ואף מבלי לעיין במקור, ברור לי שגם אם פנג שואי אינו ע"ז, לפחות חלק  מחסידיו הם אווילים. והרי המשוואה: פנג שואי = תורת המשחקים + קוונטים + כאוס. לצערי שכחו להכניס כאן את מרחבי הילברט, השערת פרמה, הפניצילין, הסליל הכפול, תורת המיתרים, הגנום, ועוד כמה דברים.
זה מזכיר לי את מציאת תורת הקוונטים אצל חז"ל, וכך ניתן להפוך גם את תושבע"פ למדע אמפירי (אם כי הידע הוא אפריורי, כמובן).

מה יש לדון בדברי האיוולת הללו?

לפני שבוע ראיתי איזה שוטה אחרת (ד"ר עיבל משהו) בדף לפרשת השבוע, מחרטשת את המוח עם תורת הקוונטים והקבלה לילדים מפגרים. שמעתי שהיא מקהילה קהילות ברבים ודורשת מדברותיה ברחבי ת"א ההזויה.
ועוד שמעתי על 'המרכז לחקר הקבלה' (בעיקר באספקטים הכלכליים והמסחריים שלה - הפעילויות כרוכות בתשלום) ע"ש מוסאיוף (?) באוני' בר-אילן. אז אם זה קורה באקדמיה, מה לנו כי נלין על 'מדעני הפנג-שואי'.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/1/2007 11:17 לינק ישיר 

פנג שווי זה כמו כל האמונות התפלות לא?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/1/2007 18:08 לינק ישיר 

לא, מה פתאום! זה מדע אמפירי מדוייק שכולל את תורת הקוונטים והכאוס והגנום ביחד, והכל היה כבר ידוע לפני כשלושה מיליארדי שנים.

_________________

מיכי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/1/2007 18:37 לינק ישיר 

 

מיכי
ובלי קשר לדיון האם ההזיות הללו נכונות או לא, האם יש לך משהו לומר בשאלה האם מדובר בע"ז או לא? שהרי אם מדובר בע"ז החובה למחות בהוזים הללו גדולה כפל כפלים.. לא?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/1/2007 18:49 לינק ישיר 

מרובקה,

קראתי את הערך שהפנית אליו בויקיפדיה, ואיני רואה שם ולו רמז לעבודה זרה (רק תורת הקוונטים, כאוס, ותורת המשחקים נטו). מדוע אתה חושב שזוהי ע"ז? לכל היותר אלו שטויות.

עבודה זרה דורשת אליל כלשהו, פרסונלי או לא (דומני שמבחינה פורמלית דרוש אליל פרסונלי). אמנם יש להבחין בין כפירה לבין ע"ז (ראה את המאמר של פיקסלר ונדל ותגובת הרב אריאל בתחומין כא, כב?, שם עולה הנקודה הזו לדיון). אבל אפילו כפירה אינני רואה שם.

ובכלל, מה יכול להיות כפירה וע"ז במדע אמפירי בנוי לתלפיות שכולל את תורת הקוונטים והכאוס ותורת המשחקים גם יחד, וכל זאת עוד לפני מתן תורה. כעת לא נותר לנו אלא לבחון למה חכמי הפנג שואי לא בנו את העירופלאן כבר אז? כנראה חששו מהשפעת התרבות המערבית על חייהם, וגם סתם כי לא בא להם.

 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/1/2007 18:56 לינק ישיר 

האם יחוס כוחות מהותים אינו ע"ז? האם המחשבה שיש כוחות שקובעים את מהלך חיינו אינו אמונה בסוג של אלים (המילה אל הינה כוח) וכיון המיטות לפיהם אינו סוג של פולחן אליהם? הרי פולחן אינו רק הקטרה והקרבה?
ברור שכיום מנסים כל מיני הוזים לקשור זאת לתאוריות מדעיות אלו או אחרות אבל הרושם שלי שבבסיס מדובר על משהו שכן קשור לתפיסות ה"תאולוגיות" עד כמה שניתן להגדיר את תורת המזרח בתור תאולוגיה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/1/2007 21:45 לינק ישיר 

מרובקה

האם כל כח הוא אל?. האם האמונה בכח הצנטריפוגה פסול או בכח הגרויטציה?אדם הבונה את ביתו ופתח פתחים לפי הרוחות המנשבות או המחממות הוא עע"ז?כידוע מהגמרא כי יש כוחות לככבים המשפעים על העולם למשל בר"ה יב.
 או השפעתם של הכוכבים על אופיו וחיו של האדם   .שבת קנו. הקדמה לפרקי אבות של הרמב"ם . ועוד הרבה הרבה אחרים. האם האמונה בזה היא ע"ז? בפרשת השבוע נאמר  פרעה אומר למשה ראו כי רעה כנגד פניכם, מסביר רש"י כי היה כוכב ששמו רעה, והוא מסכן את ישראל. בהמשך משה אומר לה" לאחר חטא העגל כשה" רצה להרוג את העם. למה יאמרו מצריים כי ברע הוצאתם. רק לאחר ארבעים שנה הצליח יהושע לבטל את הכח של הכוכב הזה, רק לאחר ששפך את . דם המילה  באומרו ראו הסרתי חרפת מצריים מעליכם.
אבל אם בין מחפשי ע"ז אתה, מה דעתך להתפלל בקברים אל המתים ?(כן כן אני מכיר את הבדיחה שמבקשים מהמת שיהיה שליח. האם זה תמיד כך?) הרי לפי הש"ע אסור אפילו קדיש להגיד בבית הקברות. ובודאי לא להתפלל וללמוד.
ומה דעתך שהולכים ומבקשים  בקשות מהרבי. או מהגודויל- שהרבי יעזור ושהרבי יושיע,   האם זה לא ע"ז
האם התפילות באומן זה לא ע"ז

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2007 00:03 לינק ישיר 

דברי ירוחם הן אכן שאלות נכבדות.
וכבר הקשה כן ידידי נדב שנרב, מזמן: האם לברוח משוטר כי הוא יכול לענוש אותך זוהי ע"ז? לכאורה רק כוח אלוהי יש בו משום ע"ז. מאידך, כיצתד נגדיר כוח אלוהי? משהו שלא מבינים אותו? אז כל כוח מדעי עד שהבנו אותו היה ע"ז? אלא מה שרגילים אליו? נו אז גם הדרקון של הפנג שואי הם רגילים אליו. האם הקריטריון הוא כוחות נכונים מול לא נכונים? כיצד נדע? האם כלי המדידה המדעיים הם האצטרולב שמגלה עבודות זרות?

דומה כי התנאי המהותי לכך שאעבור על איסור ע"ז הוא 'קבלה באלוה' של הכוח הנדון (ראה רמב"ם פ"ג ה"ו מהל' ע"ז). כוח שאנו פועלים כדי שהוא לא יזיק לנו באופן טבעי ומכני אינו אלוה (האם לשוטר יש בחירה?...). אמנם לפי"ז גם חלק מהתפיסות המכניסטיות של הקבלה הן בבחינת ע"ז, ואכ"מ.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2007 08:43 לינק ישיר 

תניא, אבא בנימין אומר: כל ימי הייתי מצטער על שני דברים; על תפילתי שתהא סמוכה למיטתי, ועל מיטתי שתהא נתונה בין צפון לדרום. אמר רבי חמא בר חנינא ואי תימא רבי יצחק: כל הנותן מיטתו בין צפון לדרום, הוויין לו בנים זכרים, שנאמר: "ממתים ידך ה' ממתים מחלד חלקם בחיים וצפונך תמלא בטנם ישבעו בנים" וגו'  (תהלים יז).

ועל פי קבלה:

אמר לו רבנו [רבי חיים מוולוזין לגאון מווילנא]: "הלא בעניין הנותן מיטתו בין צפון לדרום מחולקים הם?". השיב שאינם מחולקים רק הפירוש בזוהר הקדוש הוא באופן אחר, ואמר לו הפירוש בזוהר הקדושץ (דב אליאך (עורך), כל הכתוב לחיים, ירושלים תשמ"ח, עמ' קנז-ח).

תוקן על ידי נישטאיך ב- 29/01/2007 8:57:46




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2007 10:09 לינק ישיר 

 

לענ"ד ההשקפה הדומיננטית בגמרא - כל שיש בו משום רפואה אין בו משום מעשה האמורי - הייתה מכשירה את התורה הנ"ל לבוא בקהל ישראל, בהנחה שיש לה תוצאות ניכרות בעיני קהל ישראל (באותה מידה שהיו לרפואות שגויירו בגמרא תוצאות ניכרות, למרות שאני מניח שחלקן לא היו עומדות כיום במבחן מדעי מקובל).

מאידך, ברור שכיום אף אחד לא יכשיר תורה ממקור זר לבוא בקהל, בלי קשר לתוצאותיה. המצב כיום הוא תוצאה של שני תהליכים שעברה היהדות ביה"ב, לאחר תקופת חז"ל:

א. התגבשות הקבלה, ובעיקר הקבלה המעשית והפיכתן לחלק אינטגרלי ומהותי במה שמקובל לזהות כיהדות. ברגע שיש מיסטיקה יהודית עם פרקטיקה מיסטית שנתפסת כקדושה, הרי שאין מקום לתופעות רוחניות במקומות אחרים וממילא כל מה שלא נובע מהקבלה (או לחילופין קודש על ידה) הופך להיות סיטרא אחרא טמא.

ב. הפילוסופיה היהודית שהטילה ספק באפשרותן של תורות מיסטיות ורפואות מיסטיות (במיוחד הרמב"ם), שאמנם לא זכתה למשול בכיפה (ואף בעניין זה, חלק מממשיכי דרכו של הרמב"ם לא הלכו בדרכו בעניין זה), אבל ההד שלה המשיך להתקיים בחלק מיהדות אירופה (בעיקר גרמניה והליטאיות של פעם) שגילמו אדישות לתופעות כאלו בכלל, לרבות כאלו שמקורן לכאורה יהודי.

ר' מיכי,

האם ההתנגדות שלך לתורה הנ"ל הייתה עומדת בעינה לו היה חתום עליה מקובל יהודי כשר או שההתנגדות שלך היא גם למקבילות יהודיות לתורות כאלו?

 

 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2007 10:13 לינק ישיר 

 ועוד בעניין פנג שווי     הגמרא אומרת הרוצה שיחכים ידרים והרוצה שיעשיר יצפין.
מה ההבדל??



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2007 10:15 לינק ישיר 

.


ירוחם, אתה באמת רוצה לפרש כך את אותו מאמר של הגמרא?


כבר עדיף לך להזכיר שעשירי התקופה חיו בגליל, ולא ביבנה...







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2007 10:16 לינק ישיר 

 ממללא,
איפה ראית התנגדות שלי לתורה הנ"ל? להיפך, אמרתי שעל פניו אני לא רואה בה אפלו שמץ של ע"ז. ההתנגדות שלי היתה לחלק מחסידיה השוטים שרואים בה איחוד קדום של תורת הקוונטים, הכאוס ותורת המשחקים. לשוטים כאלה אני מתנגד (או, ליתר דיוק: מגחך) בה במידה גם בקבלה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2007 10:49 לינק ישיר 

מואדיב
כנראה בגלל שנהגו לפי הגמרא הזו.
כל כוונתי היתה שגם הגמרא מאמינה שיש השפעות לרוחות השמיים, על בני האדם,
 ולא לדבר על השפעות אחרות,= כדאי לראות את הגמרא בפסחים בסביבות דף  קיא קיב.

ר" מיכי וממלא
עבודה זרה זו עבודה זרה. ולא משנה עם המוני עמך בית ישראל קיבלו את זה. וזה הפך חלק אינטגרלי של היהדות, היא עדיין עבודה זרה,  גם את הבעל והאשתורת קיבלו רוב עמך בית ישראל
ותקופה מסוימת גם פסל מיכה היה  חלק מתוך האמונה של העם, ביחד עם תורת משה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > פנג שווי ואומנויות הלחימה המזרחיות ומהי עבודה זרה?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.