בית פורומים עצור כאן חושבים

הפרדוקס של פרשת זכור

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/2/2007 18:44 לינק ישיר 
הפרדוקס של פרשת זכור

.



נו, השקרן מכרתים מכה שנית.



אנו מצווים בכל שנה לזכור ולהזכיר כי צריך לשכֵּח את זכר עמלק. למחות את זכרו. להשכיח.


ואל תשכחו להשכיח גם בשנה הבאה.




_________________




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 18:50 לינק ישיר 

http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=341947&whichpage=#R_3

_________________


בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 18:55 לינק ישיר 

הבעיה היא שלך. זה שאתה לא מצליח להשכיח אותו השנה.
אם הית משכיח אותו השנה לא הית צריך להשכיח אותו בשנה הבא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 19:04 לינק ישיר 

על שאלתו של השרידי אש למה לא מברכים על משלוח מנות איש לרעהו. התשובה שלו היא תשובה יפה. ואני אומר איך אפשר לברך איש לרעהו? אתה בטוח שהוא באמת רעך=חבר שלך?
ח"ו תברך ברכה לבטלה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 19:09 לינק ישיר 

מואדיב,
אינני זוכר אם כבר עסקנו בזה, אבל אני לא ממש מבין מה הפרדוכס כאן? עלינו לזכור את שעשה עמלק, ולמחות את זכרו (=כל חלק ממנו). לא מהזיכרון אלא מהמציאות.
ולהיפך, ככל שנזכור יותר כך סביר יותר שבמציאות הוא לא יהיה. ע"ע 'שואה' והמסתעף.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 19:27 לינק ישיר 

הרב מיכי
איך אפשר לשכח בשהגמרא בבבא בתרא  נותנת לנו סימן לזכירת סוגיא-- עמלק סימן



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 20:05 לינק ישיר 

ירוחם,

_________________

מיכי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2007 20:48 לינק ישיר 


ירוחםשמ,

עיין שם (ב"ב מו ע"ב) בדברי היעב"ץ, ותמצא נחת.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/2/2007 00:26 לינק ישיר 

אחד משם,
אכן מעניין. נוראות נפלאתי על היעב"ץ שפלפל כה בדבר שכלל אינו קשה. אנו לא מצווים לשכוח את זכר עמלק, שהרי בכל שנה אנו מזכירים אותו. התורה עצמה אומרת לנו זכור ואל תשכח (בלאו ועשה). אנו מצווים לדאוג שהוא לא יימצא ולא שלא ייזכר. והמילה 'זכר' בהקשר זה פירושה הוא 'חלק', כלומר שלא יישאר אף חלק של עמלק במציאות (ולא בזיכרון).
ופלא על היעב"ץ שלא הבין דבר כה פשוט, והניח שיש מצווה לא להזכירו.
אמנם יש להליץ עליו טוב, שאולי סתם הקשה שבאמת לא סביר שהשתמשו בעמלק כסימן, שזה למעליותא. אבל אם זו היתה קושיתו, אזי תירוצו אינו מעלה לה ארוכה.
סוף דבר, נראה דפורים תורה הוא.

_________________

מיכי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/2/2007 07:22 לינק ישיר 

התשובה שלי: http://www.tora.us.fm/tnk1/klli/mdrjim/jmj.html



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-28/2/2007 10:10 לינק ישיר 

וכבר שאלתי כאן ולא נעניתי בתפילתנו כל בוקר אנו אומרים שהמלחמה בעמלק הסתימה.
היכן ומה אנחנו אומרים, כרעיון הזה.
אם גם הפעם אף אחד לא יענה, לא תהיה לי ברירה אלה  לגלות לכם בעצמי.

נו אז איפה כל המתפללים כל בוקר בכוונה? וחושבים על מה שהם אומרים? נו ! נו !



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/3/2007 00:29 לינק ישיר 

מתוך פירוש הרב הירש ז"ל על הפסוק 'תמחה את זכר עמלק - לא תשכח' (דברים כה יט)

לא תשכח. אל תשכח דבר זה אם יבוא יום ותרצה להידמות לעמלק, וכמוהו לא תכיר את החובה ולא תדע את ה', אלא רק תבקש הזדמנות, בדברים קטנים או גדולים, לנצל את עליונותך כדי להזיק לבריות.

אל תשכח דבר זה אם יבוא יום ותבקש להסיר מלבך את תפקידך ואת שליחותך כישראל, שקיבלת על עצמך בקרב האנושות. אל תקנא בזרי הדפנה שעולם סכל קולע לאותם המאושרים שהחריבו את אושר הבריות. זכור את האדמה רווית הדמעות המצמיחה את הדפנה לאותם הזרים.

אל תשכח דבר זה כאשר יבוא יום ואתה עצמך תסבול מהגסות ומהאלימות של עמלק, שמור על קומתך הזקופה ! שמור על האנושיות ועל ערכי הצדק אשר למדת מפי אלוהיך. העתיד הוא לנו, וסוף האנושיות והצדק לנצח את הגסות ואת האלימות, ואתה בעצמך נשלחת כדי לבשר ולקרב – על ידי עצם גורלך ודוגמתך – את הניצחון הזה ואת העתיד הזה.

'לא תשכח' – וכדי שלא תשכח 'זכור': מזמן לזמן חדש בליבך את זכר עמלק ואת מה שנאמר לך על עתידו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/3/2007 09:19 לינק ישיר 

.

אילפא -




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/3/2007 11:20 לינק ישיר 

אני מצטרפת למואדיב.
למרות שבעל הדברים - הרש"ר הירש - אינו זקוק לשבחי, הם ניתנים לו ברוחב לב.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/3/2007 14:20 לינק ישיר 

בואו נאמר ששמעתי כבר בעבר פשטים מוצלחים יותר (במובן הפרשני). ואם כבר באפולוגטיקה פרשנית עסקינן, אני הייתי מציע לפרש את הציווי להשמיד את עמלק כנסוב על השמדת המחלות והמזיקים, ואז בכלל אני אהיה נאור ומוסרי ואוניברסליסט להפליא (כדאי להוסיף לחיזוק שעמלק בגימטריא גו'ק ודיזנטריה עם הכולל).
מסקנה: העובדה שמסקנה כלשהי מוצאת חן בעינינו, אינה אומרת בהכרח שהפירוש שמוליד אותה הוא סביר ואמין.

אכן, דרוש חסידי חביב, שמניח את המבוקש (כתמיד), ואינו שם בראש מעייניו את הקשר לכתוב.

_________________

מיכי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/3/2007 14:47 לינק ישיר 

רשר"ה= חסיד?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הפרדוקס של פרשת זכור
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.