בית פורומים בחדרי חרדים אלעד

חדשות אלעד "חסיד או מתחסד"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/3/2007 12:35 לינק ישיר 
חדשות אלעד "חסיד או מתחסד"

כמי שמעין בעיתונות המקומית בסופי השבוע מקומם היה לקרוא השבת את העיתון חדשות אלעד
ולא בגלל הביקורת על השרות הפסיכולוגי שיכול מאוד להיות כי לביקורת יש מקום.
 אני מדפדף הלאה לעמוד 46 ורואה את הטור " מפנקסו של בן תורה " כשהחתום הוא לא פחות מאשר
 הרב פ. נבנצאל .

לא הייתי מזדעק בשעה לחוצה כזו של היום לכתוב על העניין אילו מי מכם כותבי הפורום היה מעיר לתשומת לב העיתון, עורכו או בעליו על  " עילגותו של הרב הנ"ל " וזאת בלשון המעטה, ספק רב אם החתום על המאמר אכן בן תורה, הייתי מעז לכנות אותו " רב תסכולים" מכל מקום בעיר שמתנהלת ע"פ גחמותיו של רב כזה או אחר, לא פלא שבית הדפוס מייצר לנו טור רווי תיסכול של בעל עיתון עילג.

כדי שאתם חברי הפורום לא תטריחו עצמכם לחפש בפחי האשפה את העיתון אני מביא לכם כמה מהפנינים המובחרים של העמוד שכותרתו " נוראות האינטרנט והסלולארי"  "החתום בידי  "בן התורה"  " הרב פ. נבנצאל ".

את הקטע ההתחלתי של המאמר עד כמה שהבנתי מגעת מנסה הכותב לייחס למכשירים הסלולרים  הלא כשרים רחמנה ליצלן המצויים בידי תושבי העיר בכלל ובידי עובדי המועצה בפרט, ואלה הם דבריו:
 " .... מעבר לדבר העקרוני , שבן של הורים מסוג זה הוא תלמיד שיונק בבית אוירה של אחד שלא מסכים להקריב ולו במעט למען דבר כה עקרוני שזה מוכיח שהורים אלו לא ישקיעו גם בחינוך ילדיהם כי הם אנשים מהסוג שעושים כל מה שבא להם . ואם הם לא משקיעים כנראה שסגנון הדיבור של ילדיהם ועוד כמה דברים מהסוג הזה לא עומד בראש מעייניהם, ואם גם משקיעים הרבה אנחנו יודעים שלמרבה הצער לא תמיד מצליחים אך כשלא משקיעים מה יעשה הבן ולא יחטא." 
אתם הבנתם את זה ? זה רק הפתיח לחיסול החשבונות הנה ההמשך המלומד ש " בן התורה" 

" אך יש כאן עניין נוסף- הורים אלו כל אחד מסיבתו שלו , מוציאים עצמם מעול החברה החרדית במעלתה. כולם יודעים ( מלבד עורך עיתון עלוב שבכל  ארבע כנפות הארץ אינו מצליח להתרומם שבעבר עבר על כל איסורי התורה הניתנים למכשילה בעיתון שהיה עורך של השבועון שהותיר זיכרון של גועל מרוכז אצל בני כל הדור ההוא- " יום השישי" שלמרות שיש כאלו שמתפרנסים ממאבקים אלו אך אין בזה ולו קורטוב של הצדקה כי המאבק אינו צודק אי אפשר לתאר את גודל ההצלחה של המאבק המקודש זה, רבים חללים נפלו  על מכשירים אלו!" 
ואת זה הבנתם ? אני לא , זה סגנונו של בן התורה חיסול חשבונות עם עיתונים מתחרים בטרמינולוגיה שראויה להיקרא כאחרון התגרנים בשוק .

ואם חשבתם שבזה הסתיימו הגיגיו של "בן התורה" הנה ההמשך

" אין ספק שחרפתה של אלעד  שנותני השרותים המוניציפאליים שנבחרו מכח הציבור ....... עומדים ומצפצפים על גדולי ישראל בדברים שהם חמורים שבחמורים"

מעניין מי הם אותם "גדולי ישראל" שנותני השרותים המוניציפאליים בעיר אלעד לא סרים למרותם?
ונמשיך עם תרגיל הפוך על הפוך מבית מדרשו של רב המעללים ובן התורה המתוסכל.

" אני כה רחוק מפוליטיקה - (שמעתם?) אך אי אפשר שלא להזכיר לשבח את הרב הרבסט שהוא היחיד! שהבין שלא יתכן שתרכב על גדולי ישראל מצד אחד אך מאידך גיסה לא תשמע להם , בפרט בדברים שהם ציפור נפשה של היהדות החרדית"

מה לכל הרוחות קשור כאן הרבסט? וכי לצביקה הרבסט אין מכשיר לא כשר?, אבל מה זה חשוב יש איזושהיא קרבה או שיתוף פעולה בין הצביקות אז בוא נתקע שם טריז...

והנה בא הקטע שהוציא אותי  משלוותי ובגינו החלטתי לכתוב את מה שאני חושב על אותו " בן תורה מתוסכל" ועל " רב המעללים " שהם בבחינת הלך העורב אצל הזרזיר, הנה תקראו את הציטוט:

 " אני לא כל כך מזועזע מאותם שבחרו לתת אופציה של סלולארי לא כשר (שמבחינתי זה כמו שתהיה הגשת בשר חזיר ובשר כשר לכל עובדי ואורחי המועצה וכל אחד יבחר במה שרוצה ) אך אני יותר מזועזע איך זה עובר בשקט אצל הציבור איך יתכן שהם עוברים ברחוב ק"ו מבקרים במוסדות התורה או משתתפים באירועים של בני תורה ואין מוחים בהם? זה הזעזוע הכי גדול שיש בסיפור הזה.......  איך מודעות מחאה לא מציפים את עירנו? האם אין אתם סבורים שיש כאן קטרוג על העיר ויושביה? האם לא ארעו מספיק אירועים טראגיים בעיר שיהיה בהם כדי לעוררנו?"

זה הקטע הראשון של בעל ההגיגים

מקוצר זמן לא אביא בפניכם את הקטע הקשור לאינטרנט רוח הדברים הוא אותו דבר.

ואני שואל את עצמי לפעמים שאלות שנותרות ללא מענה.

1. עד להיכן מגיע החוצפה? וכי תחלואי העיר הזו עומדים על המכשיר הלא כשר? האם שנאת החינם שלכם וזריעת הרס בכל חלקה טובה לא מפילה בנו חללים? 
 
2. האם רב המעללים שמתעורר כל בוקר ומסתכל במראה אומר לעצמו איזה חידוש תורה אכתוב? איזה קירוב לבבות אעשה? באיזה מעשה חסד אעסוק? האם אכנס את תושבי העיר כולה לתפילה וזעקה לרחמי שמיים? או מה שמעניין אותו זה באיזה חלקה עוד לא תקעתי את ציפורניי? באיזה קומבינת תיווך קרקעות, מבנים, קראוונים, אעסוק היום?

3. האם הציבור החרדי שקורא את גיבובי האשפה האלה מאמין ולא מוחה? הציבור החרדי כל כך טיפש שמוליכים אותו שולל במאמרים עילגים שכל מהותם היא סגירת חשבון עם כל מי שלא מיישר קו עם גחמות של רב מעללים ,ובעל עיתון שבעבור חופן מודעות מוכן למכור את נפשו לשטן?

4. ואיפה לעזאזל יניב העורך הרהוט שעוד משמש עבורי סיבה לטרוח ולקחת את העיתון מתיבת הדואר? איך אתה משלים עם מאמרים מהסוג הנחות שיוצאים מקולמוסו של בעל הבית שלך? האם גיבוב דברי ההבל בעמוד הזה לא מוציאים אותך משלוותך? האם לך או לבעל הבית שלך יש טלפון כשר? האם אתה והמעסיק שלך לא מבקרים תדיר באתרי האינטרנט? 

5. האם עלה בדעתכם "עיתונאים קטנים שלי" לדווח פעם אחת באובייקטיביות על "מעלליהם של רבני המעללים" , על הניסיון האחרון להשתלט על מחלקת הדת ועל ההרס והחורבן שניסיון כזה יכול להמיט על העיר ועל יושביה, או שנוח לכם תמיד להשתלח בשליח ולא בשולח!!

התחסדות או חסידות את זה כבר אמרנו?!

אין לי ספק שתחלואי העיר הזו אינם נעוצים בתפקודו של ראש המועצה הוא בסה"כ השליח, ואם שלוחו של אדם כמותו הרי מי שצריך לשים את המפתחות על השולחן ולפטור אותנו מעונשו זה השולח, הפטרון, השליח כנראה עושה את אשר ביכולתו לשרוד את המיים הבאושים שמגישים לו השכם והערב " גדולי התורה" בעיר או אם תרצו רבני המעללים.

מהמצפה לישועות 
 





תוקן על ידי בןחורין ב- 18/03/2007 12:48:34




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/3/2007 12:48 לינק ישיר 


תגיד משה, אתה העתקת ככה לבד מילה במילה קטעים שלמים מהטור הזה.. או שמישהו עשה עמך חסד ושלח לך את הקובץ ?!...

_________________

 
 
לשים בך ביס עם כל הנשמה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/3/2007 12:55 לינק ישיר 

מר משה בן חורין,

ענק,

אם זה לא היה הציבור האידיוטי שלי, הייתי צוחק. עצוב שכך אנחנו נראים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/3/2007 13:03 לינק ישיר 

דרך אגב, גם העיתון המתחרה חוטא באותו חטא.

אצל יניב לפחות נותנים קרדיט לפורום בלי להתבלבל. אצל אלון לא תראה את זה אף פעם. זותומר'ת, הוא יכול לשבת ולהעתיק את כל הכתבות מהפורום, אבל את האינטרנט הוא אף פעם לא יזכיר ואם יזכיר רק לגנאי.

איך אמר תלמאי(?) המלך "אל תיראי אלא מן הצבועים שעושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפינחס".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/3/2007 13:31 לינק ישיר 


בן חורין יקר

טבעו של מדור "מפנקסו של בן תורה", שהוא מביא את ההשקפה התורנית-ישיבתית ללא כחל ושרק. ההשקפה הזאת, מה לעשות, מתנגדת לסלולארי הלא כשר, בלי הנחות.

אינני אברך ויש ברשותי סלולארי פרטי לא כשר, בעיקר מטעמי נוחות. לא נוחות של האס.אמ.אס. אלא בגלל שזהו טלפון עסקי ולקוחות מכירים את המספר ומתקשרים אליו גם בטווח של שנים. הסלולארים של העיתון - כשרים כולם.

אוי ואבוי אם בעיתון לא יהיו השקפות ודיונים, אלא רק ע"פ מה שאני חושב ורואה לנכון. זה לא יהיה תקין.

העיתון נותן במה לכולם וכמו שאתה, בתור דתי-לאומי, נזעק על המאמר, כך נזעקים חרדים בני תורה על מאמרים אחרים ועל נתינת במה לציבור הדתי לאומי. זה עדיין לא אומר שלא אתן להם מרחב התבטאות (להבדיל מעיתונים אחרים).

לעניין רמיזתך: הרב גרוסמן לא כותב את המדור הזה, תנוח דעתך.

לעניין כתיבה נגד רבנים: צר לי לאכזב אותך, אבל כל עוד אני נמצא - זה לא יקרה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/3/2007 23:10 לינק ישיר 

מר יניב יהב ידידי תגובתך מאכזבת

כשטענתי נגד המאמר שפורסם לא הייתה לי בעיה כלל עם הטיעון של טלפון כשר כן או לא
אני מכבד כל מי ששומע לדעת תורה ומיישם אותם הלכה למעשה, מה שמקומם הוא שאתם
כאמצעי תקשורת מסתתרים תחת גלימתו של רב כזה או אחר ותחת הכותרת של מדור המתקרא
"מפנקסו של בן תורה" אתם מחסלים חשבונות עם כל מי שעמד בדרככם.

נראה לי שלא קראת את המאמר , הוא רווי שיטנה והתבטאויות של תגרנות בשוק, אם כך מתבטא בן תורה
אוי לנו ואבוי לעיניים שקוראות את דברי ההבל שיצאו תחת ידו של אותו רב.

כקורא אובייקטיבי מהצד העמוד הזה נראה לי " סיציליאני " לחלוטין, כך מתבטא דון ויטו כשהוא מאיים על
תושבי פאלרמו בסיציליה, ולא רב שמנהל פנקסנות של חשבון נפש.

אני עדיין מנסה להבין מה הקשר בין העיתון ארבע כנפות, עיתון יום השישי, צביקה הרבסט, הפוליטיקה המקומית, המקרים הטראגיים בעיר לטלפון הסלולארי..... נשגב מבינתי.

אינני מצפה ממך או ממעסיקך לתקוף את הרבנים פשוט אין לכם אומץ, לאלה שאתם מכנים רבנים ומלככים את פינכתם יש חסינות, עד אשר אותם רבנים יגמרו את השימוש בכם ויגלגלו אתכם במדרגות כי אין צורך בכם יותר, עד הפראייר הבא!!  עוד לא השכלתם להבין שאתם בסה"כ כלי משחק בהשגת המטרות שלהם ותו לא , הם בזים לכם ומנצלים את השתפנותכם המתמדת כי בסיציליה כמו באלעד מטען הצד הוא פשקויל נוטף ארס שיסגור לך את מקור הפרנסה (שהרי בסרט הסנדק הזה כבר היית), האקדח ברקה הוא בדמות חרם ונידוי מהמניין, מכונית התופת בסיציליה זה חיי גיהנום שאתה ושכמותך באלעד נידונים כי חלילה אסור ליגוע "ברבנים" .

שאלת את עצמך פעם ומה עם האמת?
איך אתה עולה על משכבך בכל לילה כשאתה בתוכך יודע את האמת ואינך חושף אותה?

יניב ידידי
תגובתך הזכירה לי את הימים בהם להבדיל אלף אלפי הבדלות מרן הרב עובדיה יוסף היה שח בבית הכנסת הבוכרים בכל מוצאי שבת את דרשתו השבועית ובכל יום ראשון היה הלוליין התורן בש"ס מנסה לתת פרשנות רש"י לדבריו בתקשורת.
 וההבדל הוא אחד מרן הרב עובדיה יוסף אינו רב מעללים, הוא רב פעלים, המעסיק שלך הוא לא בן תורה הוא שוטה הכפר שנלכד ברשתו של רב המעללים עד שיבוא הפראייר התורן הבא , ואותך אני לא מאשים אתה בסה"כ רוצה לגמור את החודש בשלום, רק אל תשכח שהמקלדת של " בן התורה שלך" מפילה לפעמים בדרך חללים. 

ודבר אחרון לסיום
קיבלתי בתיבה שלי שלוש תגובות מכותבים קבועים כאן בפורום התומכות בעמדתי אך מחשש פן יחשף זהותם הם אינם כותבים את הדברים "בריש גלי", חברים תנוח דעתכם אני לא ניזון מתמיכות אנונימיות, מספיק לי לראות את פרצופכם כל אימת שאנחנו מתראים פנים אל פנים ולהבין עד כמה חשוב לכם לעצור את סיציליה בשערי העיר.

לילה טוב
 
 

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/3/2007 00:25 לינק ישיר 


משה,

השבוע זאת הייתה הפעם הראשונה שהמדור ההשקפתי "הטיף" למשהו. האמירה "אתם מחסלים חשבונות עם כל מי שעמד בדרככם" (באמצעות המדור) חוטאת לאמת. אגב, מי זה "אתם"?

לגבי הפיסקה השנייה שלך אתה צודק. נכון, לא קראתי את המאמר, הוא נשלח בשלמותו למשרד בבני ברק לצורך עימוד. אני רק הצינור.

ציטוט שלך: "אינני מצפה ממך או ממעסיקך לתקוף את הרבנים פשוט אין לכם אומץ, לאלה שאתם מכנים רבנים ומלככים את פינכתם יש חסינות, עד אשר אותם רבנים יגמרו את השימוש בכם ויגלגלו אתכם במדרגות כי אין צורך בכם יותר, עד הפראייר הבא". ס"צ.

את מה שאתה מכנה "אומץ", אני מכנה "אומרים לך על ימין שהוא שמאל". בלי הנחות ובלי בלבולים. כך חונכתי וכך אנהג.

ב"סרט הסנדק" לא הייתי. למעשה, פנו אלי מ"מפתח העיר" אחרי הפרשה ההיא ובעקבותיה.

אתה שואל אם שאלתי את עצמי פעם מהי האמת. אני אומר לך את האמת שלי: מבחינה חינוכית, אין מקום לכתוב נגד רבנים, נקודה. זה כמו לשרוף את היער בגלל שקר.

לא רציתי להיגרר לוויכוח על הפן האישי אבל אני רואה שזה לא הולך. כתבת שאני בסך הכול רוצה לגמור את החודש בשלום. סליחה שאני מעיד על עצמי כרגע, אבל למרות שאני לא איש של הרבה עקרונות, יש לי כמה. בשם העקרונות הבודדים שלי, לא היססתי גם להניח את המפתחות על השולחן וללכת.

ולסיום, אינני יודע מה טיבן של התגובות שקיבלת באישי, אני רק יודע שכמה וכמה ניקים לא היססו בעבר, וגם לא בהווה, להביע את דעתם על רב כזה או אחר. אני יודע שיש כאלה במועצה שבוחרים מטעמי נוחות להפיץ כאילו כל הביקורת האחרונה, ובמיוחד התחקיר, הם בגלל הרב. אתה אדם אינטליגנט, תשאל את עצמך מהו האינטרס שלהם.

ואידך זיל גמור...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/3/2007 00:55 לינק ישיר 

בן חורין

כל מילה בסלע, סיקול ממוקד כמו בימים הטובים,

הכותרת צריכה להיות "בגדי המלך החדשים" כולם רואים שהמלך הוא עירום, עירום מיראת שמים אמיתית  כפי המצופה  מנושא תפקיד זה  וכמאמר חז"ל ת"ח  מרבים  שלום בעולם,אך  הוא מאמץ  את הפסוק  מבראשית  "והנחש  היה ערום מכל חיית השדה"  וכל הריזומה  שלו  מתבטא  בעוד  חירחור  מלחמה  או מריבה אינטרסנטית וקטנונית,  עליו איני מתפלא זה האיש זה שיחו וזה שיגו, אך  פליאתי היא על תושבי העיר שלא מביעים את סלידתם הנאמרת "בחדרי חדרים"  ומטיחים אותה בפניו , או יותר נכון מטיחים  אותו החוצה מהעיר,  והם לא מבינים שהוא האסון של העיר ,  שלהם.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/3/2007 01:03 לינק ישיר 

ברמה העקרונית יש הרבה צדק במה שכותב בן חורין.

בקטע הביקורתי, אני חושב שזה לא רציני לדחות את כתבות הביקורת בטענה "יש לבוס שלך אינטרסים".

ונניח, נניח שיש לו אינטרס. אז מה?

מבחינת המועצה יש כאן שאלה אחת "נכון או לא נכון". ליאני לא ניזון מכספי משלם המיסים ואם יש לו אינטרס זה ענינו.

ראש המועצה ניזון גם ניזון מכספי המיסים (ראש המועצה כדוגמא. הכוונה לכל נושא משרה ציבורית) ואם התחקיר נכון הוא חייב לנו דין וחשבון.

לגבי "ימין שהוא שמאל" אני חושב שזה ברור. גדולי ישראל החל מהרב אלישיב, הרב שטיינמן הגר"ח קנייבסקי וכו' הורו כבר מזמן" אפילו אומר לך המרא ימין, עשה שמאל! אומר לך שמאל, עשה ימין!".

לאף אחד מגדולי ישראל אין אמונה במרא. כולם יודעים מה האינטרסים שלו, וכמה הוא מזיק לעיר. כולם יודעים, ושותקים...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/3/2007 21:50 לינק ישיר 

יניב ידידי כמה הבהרות

1. "אתם" זה מערכת העיתון חדשות אלעד, העורך, המו"ל והרב שמכווין את העיתון., אלא אם כן ישנן ישויות נפרדות בעיתון וכל אחד עושה ככל העולה על רוחו מבלי לשאול את העורך שעד כמה ידיעתי מגעת זה אתה ובאחריותך!!!.

2. לגבי " הפסקה השניה" חבל שלא קראת וחבל שזה לא עבר דרך צינור הסינון שלך, כי אם זה סתם איזה רב שחמד לו לצון להשתלח בכל העולם ובן דודו אז על אחת כמה וכמה היה לך קל לערוך את הגיגיו, בשביל כאלה "רבנים" או בני תורה מתלהמים יש עורכים אינטיליגנטים ויודעי תחביר כמוך שאמורים לפחות תחבירית לתקן או לעדן אותם או אז כל האשכול הזה היה מיותר לחלוטין.

3. " אומרים לך על ימין שהוא שמאל" - תלוי מי אומר רבני פעלים או רבני מעללים ודיי לחכימה.

4. מבחינה חינוכית נראה לי שאתה חי בקרחת יער, אם באופן הזה אתה מגן על רבנים שסרחו אתה עלול למצוא עצמך מהר מאוד ללא עצים.

5. אני לא נכנס איתך לויכוח אישי חלילה, מעולם לא טענתי נגדך או נגד עיתונך דבר , נהפוך הוא אני חושב שיש בהחלט מקום לעיתון שלכם וריבוי דעות בניגוד ל"תמימות דעים" בעיקר עם רבני מעללים בעיר שלנו הרי זה משובח, רק מה נראה לעיני כל כי השבת הגזמתם, אין לי חלילה טענות כנגד התחקירים שלכם אם הן נכונות ולא מגמתיות אז אדרבה יישר כוח, רק שמשום מה זה מריח לי לא טוב, אתה יודע אני מהרהר בקול, אי סגירת חוזה הפרסום בין המו"ל שלך לבין המועצה, החבירה של המו"ל שלך לרב המעללים, הקרע שנתגלע בין צביקה לבין רב המעללים בעניין עמותת הדת, התחקיר שפתאום הופיע לאחר טיזר מלפני שבועיים, לא נראה לך צפוף מידיי?
 
אתה יודע מה אני גם מהמר שיהיה לזה המשך בשבועות הקרובים בייתר שאת , אתם תנברו ותנפחו ותחפשו מתחת לאדמה איך לתקוע את "הדייג החצוף" שהעז פעם אחת לאמר לכם עד כאן, ואני מוכן להמר רחוק יותר ולאמר
ש "תיק צביקה" התחיל להתגלגל במורד רחוב יהודה הנשיא.
 צביקה כבן תורה וכמי שלמד את הגמרא בקידושין דף מ"א ע"ב יודע:
 " ששלוחו של אדם כמותו" וכשמעמיקים בסוגיה בהמשך יש מסקנה אחת מתבקשת " דאין שליח לדבר עבירה".

ואידך זיל גמור

לילה טוב

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/3/2007 23:17 לינק ישיר 


פששש... כבוד הרב בן חורין,

העמקתי בסוגיה ומסקנתי היא:

"אין לך בן חורין אלא מי שיושב ועוסק בתורה".

_________________

 
אנחנו נבחרנו לכל החיים !




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/3/2007 01:17 לינק ישיר 


משה היקר,

אני אכתוב לך תגובה ואפילו אפתח כמה קלפים ששמרתי קרוב ללב ושיתפתי בו חברים מעטים. אבל קודם תשובות.

1. ה"אתם" שלך הוא קצת קונספירטיבי. יש אומנם השפעות לכאן ולכאן אבל ממש לא מדובר באיזו שהיא מדיניות הומוגנית.

2. הסקתי מסקנות אישיות בעקבות הדברים שנכתבו במדור "מפנקסו של בן תורה", לא מצאו חן בעיני הדברים ובוודאי לא דרך הגשתם והחלטתי להטיל וטו. המדור הזה נפסל על ידי אישית ולא יופיע יותר. אחפש כותב אחר בע"ה למדור ההשקפתי.

3. לא לא לא ושוב לא. אני חוזר ואומר: הנזק החינוכי לא שווה שום פרסום פומבי. מה גם, שבמקרה הספציפי הזה, אני חולק עליך (אני מקווה שמותר לי).

4. ע"ע תשובה 3.

5. גם אם אנסה להיות "יותר צדיק מהאפיפיור", יש גם אמוציות בעבודה הזאת. לא פעם פסלתי חומרים שהגיעו מכתבים כשחשדתי שיש בהם עניין אישי, אבל היו גם פעמים בהם שיכנעתי את מצפוני ש"זה בסדר" ונתתי לרגשותיי/הם דרור.

הקרע בין שמוליק ליאני לצביקה כהן לא נולד ביום אחד, בוודאי שלא בעקבות סירובו של צביקה לחתום לרב גרוסמן (אחרי שהוא התחייב אישית לשמוליק שהוא יחתום והיפר את הבטחתו, לטענתו של שמוליק). אותו קרע השפיע, אבל בצורה שונה ממה שאתה חושב והנה ההסבר:

לפני שקיבלתי על עצמי את עבודת העריכה, אמרתי לשמוליק שאני חושש. כל הזמן היה מישהו  אליו יכולתי לפנות ולהתייעץ כשנדרשו החלטות עדינות, ופתאום אין לי. למזלי, שמוליק ואני "משלימים אחד את השני". לפעמים הוא "מרגיע" אותי ולפעמים להיפך. לפעמים אני "מחמם" אותו ולפעמים להיפך.

בנקודת הזמן הזו נוצרה קונסטלציה שלא קרתה אף פעם: שנינו תמימי דעים שהתנהלות המועצה מול מערכת העיתון לא הוגנת ולא אמינה ופתאום נעלם לו הבלם הטבעי הזה.

מאי משמע "נעלם הבלם"? פשוט מאוד.

טבע האדם שהוא "עצלן" ברמה כזו או אחרת. כשאתה עוסק בכתיבת עיתון שבועי בעיר לא גדולה, העבודה קשה יותר מכתיבה בעיתון אזורי דוגמת "קול העיר". כלומר, אתה משתדל שהחומרים יהיו במקסימום מקומיים, בלי להתקשקש ולדווח על "איש שנפל מאופניים". מכיוון שכך, אתה הולך ומחפש חומרים כמעט כל יום, מגשש, בודק, מתקשר לאנשים וכמובן מקבל זרימה קבועה של חומר.

למועצה שלנו אין דובר. לכן, החומרים לא זורמים. לו היה למועצה מעט שכל בקודקודה, היא הייתה ממנה אדם ש"יפציץ" את העיתונים המקומיים בחומרים מוכנים. עליהם, יכולים הכותבים להוסיף נופך, לחדד וכו'. אני מבטיח לך שזה היה מעסיק את כולם ומונע מהמועצה הרבה עגמת נפש...

בזמן "רגיל", אתה מבצע חקירה ודרישה או עובד על כתבה מושקעת אחת לשבועיים בערך (לא משנות כרגע הנסיבות), בזמן שאתה כועס על התנהגות המועצה, אתה מתחיל להשקיע ולחטט. כשחופרים, הרבה לכלוך יוצא. והוא לא סתם יוצא. אתה לא עושה הנחות ושמח על כל מעידה של המועצה (זה לא סותר את העובדה שכל אות נכונה).

כרגע המצב הוא כזה: שנינו כועסים על התנהלות המועצה ואני חופר ומשקיע אנרגיות כשמראש נקודת ההנחה שלי היא שלילית (מבלי לשנות מהעובדות!).

זאת התוצאה.

אז מה זה אומר על מי שהעט בידו? שהוא חוטא למלאכתו? אני סבור שלא. אני מביט באומץ במראה ולא חושב שאני עושה עוול בחשיפת כל מיני דברים לא תקינים.

האם זה אומר שבשאר הימים "הרגילים" הכותב חוטא בכך שהוא לא חופר וחופר כדי למצוא עוולות? אין לי תשובה ברורה. גדולים ומוכשרים ממני מתנהגים בדיוק אותו הדבר וזו כנראה אחת מחולשות המקצוע.

ולסיכום (איך שזה נראה מכאן): לא יוצאים בכתבות מרעישות בשביל להתנקם, המציאות שנוצרת מהווה קרקע פוריה שזה יקרה. זה עדיין לא פסול. אף אחד לא משפיע על העיתון לבד. גם לא אני כעורך. יש תהליכים, יש ייעוץ משפטי, יש עכבות אובייקטיביות, יש שהזמן נגמר טרם הושלם התחקיר, יש.... הרבה מרכיבים. אל תהפוך את זה לכל כך פשוט.



תוקן על ידי אאללעעדד ב- 20/03/2007 1:21:39




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/3/2007 13:11 לינק ישיר 

בניגוד לקוראים אלעד, שם בהחלט ניתן לזהות מגמתיות לטובת נותני השלמונים, קרי המועצה, בעיתון שלכם אנו בהחלט מקבלים דיווחים אובייקיבים על נעשה ושאינו נעשה בעירנו. אך מדבריך האחרונים שכתבת אני מבין מבין השורות שיצר הלוחמנות שלך כנגד המועצה מתעורר כל אימת שמבוקשך אינו ניתך לך, כלומר "בימים רגילים" (כלשונך) הכל טוב ויפה, גם אם מתקבל איזשהו דיווח על סירחון המועצה הוא יטוייח ויטושטש לחלוטין, ואז באמת נשאלת השאלה איך אתה עולה על משכבך ביודעך יותר מכולנו על מעשי שחיתות ועוולות שנעשו/נעשים , ובימים ש"אינם רגילים" ( קרי הפסקת פירסום וכיו"ב) אתה נותן ליצר התחקירן האלים שבך לפרוץ.


האם צדקתי בניתוחי?
מתנצל מראש אם הדברים פגעו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/3/2007 13:27 לינק ישיר 


טובת,

כתבתי בפירוש ובכנות מלאה: העצלנות הטבעית של היומיום ה"רגיל", מפנה את מקומה למוטיבצית יתר בימים כעוסים.

גם כתבתי מפורשות שכנראה ויש בזה טעם לפגם ברמה כזו או אחרת.

זה לא אומר שלא חוקרים, דורשים ומפרסמים גם בימים "רגילים"

זה לא אומר שאם מגיע לידינו מידע בימים "רגילים" (בלי חקירה ודרישה), הוא לא מתפרסם בגלל שמדובר בימים "רגילים"

כמובן שיש גם דרכים לבקר וזו נקודה נוספת. לא פעם כתבתי שאנחנו מונעים לפעמים פרסומים כשהמועצה (או כל גוף אחר) מבטיחים לטפל בתמורה לאי נתינת הפומביות. בזמן שהמועצה או הגוף חדלים לשתף פעולה מתוך חשיבה נקמנית-משהו, הפרט הזה של המשוואה מתבטל

אני מקווה שזה הסבר ברור יותר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/3/2007 13:50 לינק ישיר 

כן. בהחלט.

תודה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/3/2007 22:28 לינק ישיר 

מפאת קוצר הזמן אגיב על דבריו של יניב (ויש לי הרבה מה) בפעם אחרת.

לגבי האייקון - תודות לחברי אלעדי
ולהזכיר את " הימים הטובים" לאקטיבקול

לילה טוב

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים אלעד > חדשות אלעד "חסיד או מתחסד"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.