בית פורומים בחדרי חרדים

ת"א: מזכיר בית הדין הרבני הורשע בשוחד

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/11/2002 11:50 לינק ישיר 
ת"א: מזכיר בית הדין הרבני הורשע בשוחד

דוד איינהורן הנפיק תעודות גיור כוזבות לחמש נשים בתמורה לשוחד של אלפי דולרים; הוא זוכה מעבירה של מעשה מגונה; הפרקליטות דורשת לגזור עליו עונש מאסר בפועל


בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר את המזכיר הראשי של בית הדין הרבני בעיר, דוד איינהורן, בשלוש פרשיות שוחד. איינהורן זוכה מעבירות של מעשה מגונה. הפרקליטות דורשת לגזור על איינהורן מאסר בפועל. גזר הדין במשפט נדחה למועד מאוחר יותר.

איינהורן הנפיק תעודות גיור כוזבות לחמש נשים בתמורה לשוחד. בין היתר הוא נפגש בפרנקפורט עם שתי נשים שביקשו להתגייר ודרש מהן לשלם לו 2,500 דולר תמורת הרישום הכוזב במחשב. כעבור יומיים הועברו אליו 5,000 דולר. במקרה אחר קיבל איינהורן באמצעות מתווך שוחד של 10,000 ליש"ט מתושבת לונדון שביקשה להתגייר. בעלה של מגישת הבקשה שילם לאיינהורן 10,000 ליש"ט נוספים בעת ביקור בבריטניה.

איינהורן זוכה מסעיף אישום לפיו אילץ את שתי הגיורות מפרנקפורט לטבול במקווה עירומות בנוכחותו ובנוכחות שני גברים נוספים.

(וואלה)



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/11/2002 12:14 לינק ישיר 

ר' זיסער,

מקרב רחוקים,
ומזרזם לשוב אל אבינו שבשמיים.

מסביר להם את הלכות טהרה וטבילה.

תודה לך ר' זיסער שבזכותך ייקל עלינו להבין את מהות המקווה ונחיצותו.

מקרב רחוקים ,
ומחזיר תועים אתה ר' זיזער.


הוי הוי הוי .

חשבת לאלפית השניה מה מסוגלים דבריך להשמיד אצל מי שהדברים לא כל כך נהירים לו?
חשבת כמה אלפי שיחות תורניות מושמדות בזה הרגע כדי להשיג סקופ אחד עלוב בחדרי חדרים...






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/11/2002 18:20 לינק ישיר 

התבהרות, בסוכה ובעובי הגרביים עוד הבנתי איתך, הפעם מילא לא!

אולי תזבירי לי שאבין מה התכוונת?


פעם חשבתי שרע אפשר למצוא רק רע, היום הוכחת שרע אפשר למצוא בכל דבר - רק צריך להיות רע ומוצאים רע!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/11/2002 19:38 לינק ישיר 

זיסער,
תאמין לי .
ניסיתי .
בחיי שניסיתי להבין למה התכוונת עם הרע הזה.
ממש לא הצלחתי .
נשגב מבינתי הצנועה..

בטח היה שם רעיון גדול....

סורי.
תנסה עוד פעם.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/11/2002 19:57 לינק ישיר 

חסה טרייה עולה בדרך כל 8 ש"ח לקלח, מה שאין כן בלא טרייה שעולה 4 ש"ח לקלח.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/11/2002 20:35 לינק ישיר 

זיסער הבסת אותי בגדול.
אל העומק הזה לא הצלחתי להמריא...

לא נורא.
בשטינק הבא של איזה פקיד רבני אחר בטח ניפגש שוב.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/11/2002 00:42 לינק ישיר 

הייתי מזועזע היום לשמוע שר דוד איינהורן נאשם בכאלו האשמות מתוך הכירות אישית שלי איתו קשה לי להאמין לכאלו דברים בתקוה שתוכח חפותו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/11/2002 08:02 לינק ישיר 

חברים יקרים, פעם אחרונה שדוד אינהורן הואשם במשהו (לפני קרוב לעשור) הוא יצא זכאי וצח כשלג וטענו שהכל היה עלילה שטפלו עליו. גם במקרה הזה כפי ששמעתי ממקור בבית המשפט פסק הדין מתבסס על יסודות רעועים (בלשון המעטה) כאשר מהטענות העיקריות הוא זוכה לחלוטין.

שלא נדבר על הטענות שהועלו בתחילת הדרך לפיהם גורמים במפלגה פוליטית שידועה בכפיות טובה כלפי מנהיגיה לשעבר ניסתה ללכלך ולהטיל עליו רפש בכדי לזכות במקומו בבית הדין.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/11/2002 13:33 לינק ישיר 

התבהרות,

גם אני לא מבין אותך,

כל ביקור, ולו חטוף ביותר בפורום זה, מביס בנוק אאוט אלפי שיחות תורניות.

!welcome to teh real world



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2002 15:40 לינק ישיר 

שנתיים וחצי מאסר בפועל נגזרו על דוד איינהורן, לשעבר המזכיר הראשי של בית
הדין הרבני בת"א, שזייף תעודות גיור תמורת שוחד.

(מעריב)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/11/2002 22:35 לינק ישיר 

טראומה במקווה

מאת צבי הראל

כל אחת מהן שילמה במזומן, כל אחת מהן סיפרה כי כאשר טבלה במקווה עירומה, צפו בה שלושה גברים. השבוע הורשע המזכיר הראשי לשעבר של בית הדין הרבני בתל אביב, הרב דוד איינהורן, בקבלת שוחד מארבע נשים מחו"ל שביקשו להתגייר, אך זוכה מעבירה של מעשה מגונה שנעשה לשם גירוי או ביזוי מיני


ביום רביעי השבוע גזר בית משפט השלום בתל אביב על הרב דוד איינהורן, המזכיר הראשי
לשעבר בבית הדין הרבני בתל אביב, 30 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי של עשרת אלפים
שקלים. השופט דוד רוזן הרשיעו בקבלת שוחד של כ35- אלף דולר מארבע נשים מחו"ל שביקשו
להתגייר. הנשים תיארו בבית המשפט כמה כסף שילמו לנאשם, על פי דרישתו. כל אחת מהן,
התברר, שילמה במזומן סכום שנתפר לפי מידותיה.

בצד הרשעותיו בעבירות השוחד ועבירות הזיוף (תעודות גיור כוזבות) זוכה איינהורן, בן 53, מעבירה של מעשה מגונה שבוצע לשם גירוי או ביזוי מיני. התובעת עו"ד פיה גלבר טענה כלפיו, כי יחד עם שני גברים נוספים, הורה לשתיים מן הנשים לטבול במקווה בבאר שבע כשהן עירומות.

כדי להוכיח את טענתה היה על התובעת לפתוח אשנב להליכי הגיור. אם כל מתלוננת חשה מושפלת ונבוכה כאשר שילמה שלמונים לנאשם תמורת הגיור - הרי שבעת הטבילה בעירום לעיני שלושה גברים, חשה כל אחת מהן מבכוכה והשפלה גדולות פי כמה. "זה היה בשבילי אירוע טראומטי", העידה אחת מהן.

אחד מעדי התביעה העיקריים היה מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן-דהן. בעדותו סקר את נוהלי הגיור המתקיימים בבתי הדין הרבניים וסיפר כי ככל הידוע לו נשים אינן טובלות בעירום לפני גברים. סניגוריו של הנאשם, עורכי הדין אילן זוהר וגיל-עד חריש, ניסו לערער את דבריו,
אך ללא הצלחה.

כמו כן העיד מטעם התביעה מרדכי גז, סופר גטין, שסיפר על הנוהל בהליך הגיור בבית הדין הרבני בבאר שבע. גם הוא העיד שנשים גיוריות אינן טובלות במקווה בעירום לנגד עיני גברים.
בתשובה לשאלה, מהי הפרוצדורה של הטבילה לגיורות, השיב גז כי "ברגע שטובלים את האדם או האשה, צריכים להיות נוכחים שלושה גברים, לאו דווקא דיינים. כאשר אשה טובלת, עליה להיות מכוסה בחלוק, כדי לשמור על צניעותה. לאחר שטבלה טבילה ראשונית, הבלנית קוראת לשלושת הגברים והם רואים אותה בתוך המים, לבושה בחלוק. הטבילה הראשונה היא טבילה כדין - האישה עירומה וללא חלוק - והיא נעשית רק לעיני הבלנית. בטבילה השנייה קוראים לשלושת הגברים, אך היא טובלת מכוסה בחלוק לעיני שלושתם".

שתי המתלוננות שחוו את הטבילה בבאר שבע הן חברות מגרמניה. אחת מהן העידה, כי בשלב מסוים ירדה במדרגות, הותירה את המגבת אצל הבלנית, ונכנסה למקווה כשהיא עירומה. בעודה עירומה בתוך המים, הבחינה בגברים העומדים ומדברים אליה בעברית. "אני לא הבנתי", סיפרה המתלוננת והתכוונה כי לא הבינה על מה שוחחו שלושת הגברים. "הסתובבתי ואז ראיתי את שלושת הגברים מעלי עם הפנים שלהם מופנות אלי". לדבריה, היא חשה כה מבוישת ומרומה עד, כי "הכי טוב אם הייתי טובעת בתוך המקווה".

הסניגור ניסה לעורר ספקות. "כשהלכת מהמקלחת למקווה לא היה אף גבר שהסתכל עליך?" שאל את אחת המתלוננות.

מתלוננת: "נכון".

סניגור: "כשהורדת את המגבת האם לא היו גברים במקום?"

מתלוננת: "איני יודעת כי לא סובבתי את הראש".

סניגור: "בשלב שראית גברים רק ראשך היה מחוץ למים?"

מתלוננת: "נכון".

סניגור: "האם נכון שרק לאחר שהבלנית אישרה את טבילתך היא קראה לעדים?" (לשלושת הגברים).

מתלוננת: "לו האשה (הבלנית) היתה קוראת, ממילא לא הייתי מבינה מה היא אומרת".

סניגור: "בעצם אינך יודעת אם שלושת הגברים ראו אותך עירומה או לא?"

המתלוננת נזהרת בתשובתה: "לא יודעת באיזה שלב היו הגברים. לפני שהייתי בתוך המים - או לא. אני רק יכולה לומר שכשהייתי במקווה לא ידעתי באיזה נקודת זמן הגברים נכנסו ומתי ראו אותי ובאיזה מצב ראו אותי. כשיצאתי מהמקווה, לאחר שטבלתי שלוש פעמים, הגברים כבר לא היו שם".

השופט רוזן נתן אמון מלא בעדותה של מתלוננת זו. לדעתו, לא ניסתה העדה להעצים את חלקו של איינהורן ולא ביקשה "להקדיר" התמונה שתיארה. היא מתארת את עשיית הנאשם "תוך שהיא מנכה כל פרט ונתון שאינו ודאי מבחינתה", קבע.

גם המתלוננת השנייה תיארה את הטבילה במקווה בבאר שבע כאירוע טראומטי למדי בעבורה. המלים שבחרה היו קשות. "המים היו מלוכלכים. קרים. על הקיר היה עכביש. שערות במים. האקוסטיקה היתה גרועה. הרגשתי לא טוב".

השופט רוזן התערב ושאל את העדה, מי היו הגברים במקום והיא השיבה: "אני לא ראיתי אותם, הם עמדו מאחורי. כשיצאתי מהמים זיהיתי אותם. הם עמדו עם הגב אלי. נאשם 1 (איינהורן) נאשם 2 (הרב שלמה קליין שההליכים נגדו הופסקו עם מותו, צ"ה). ואדם נוסף שאני לא יודעת את שמו".

סניגור: "האם כשנכנסת למים את ראית את שלושת הגברים?"

מתלוננת: "לא, כי הייתי עם הגב אליהם".

סניגור: "וכשהסתובבת ראית את גבם של השלושה?"

מתלוננת: "נכון".

סניגור: "אז איך את ידעת שמדובר בנאשם 1?" (איינהורן).

מתלוננת: "הם היו שלושה ונאשם 1 הוא איש רחב. יכולתי לזהות אותו מאחורה".

סניגור: "אני אומר לך שזה לא היה נאשם 1".

מתלוננת: "יכול להיות. מישהו אמר את התפילה ואני חזרתי אחריו".

סניגור: "את לא יכולה להצביע על נקודת זמן שאת ראית אותם מביטים בך עירומה?"

מתלוננת: "נכון. הם עמדו עם הגב ואף אחד לא הסתובב לראות אותי עירומה (...) לא הרגשתי טוב שם מההתחלה. אף אחד לא נגע. אף אחד לא הסתכל עלי (...) אבל אני לא הרגשתי לא טוב שם".

סניגור: "כשנכנסת למים את ראית את שלושת הגברים?"

מתלוננת: "לא, כי הייתי עם הגב אליהם".

הכנות מעדותה של מתלוננות זו, כמו מתלוננות אחרות בתיק, השתקפה גם כאשר הסניגור שאל אותה בקשר לכספים ששילמה לאיינהורן: "לא הבנת שמשהו לא חוקי בלשלם כסף?"

מתלוננת: "אני הבנתי מנאשם 1 (איינהורן) שזו הדרך היחידה. זה מה שהוא אמר לי וכך הבנתי. רציתי להיות יהודייה".

בהתייחסו לעדותן של המתלוננות קבע השופט, כי לא ניתן לומר שהן התייצבו על דוכן העדים כמי שששו אלי קרב. בפרק המסכם בהכרעת הדין קבע, כי אין די בעדויות של שתי המתלוננות להוכיח כי הרב איינהורן חזה בעיניו במערומיהן.

(הארץ)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/11/2002 22:56 לינק ישיר 

"הגיד לך אדם מה טוב ומה השם א-להיך דורש ממך - כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם א-להיך" (מיכה ו)

כמה אירוני,

הרב דוד איינהורן היה אחד הרבנים הרפורמים הבולטים בארה"ב של המאה התשע-עשרה.

הוא לא הסתובב עם הציציות בחוץ ולא עם כובע גדול, אבל בחיים איש לא היה יכול לייחס לו האשמות כעורות כמו אלה שיוחסו לזה ששמו כשמו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/11/2002 22:58 לינק ישיר 


סטיפן ווייז היה "רב" רפורמי.

מרדכי אהרנפרייז היה ,רב" רפורמי.

הם לא הסתובבו עם כיפות גדולות ועם ציציות גדולות, ואת רצח העם שאפשר לייחס להם, אי אפשר לייחס לשום רב חרדי או דתי.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/11/2002 23:31 לינק ישיר 

פ' יקר,

הרב סטפן וייז שותף לרצח עם???
(את הרב השני איני מכירה, אבל גם נשמע מופרך).
זו אמירה חמורה, מעציבה וחסרת ביסוס.

אני מבקשת שתסביר וגם תביא מקורות שמוכיחים דברים כל כך חמורים.

ידוע שבפורום הזה יש כאלה שבעיניהם דמם של חלק ניכר מבני העם היהודי מותר, אבל אתה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/11/2002 23:42 לינק ישיר 



בבקשה:

סטיפן ווייז: "כחש" (בן הכט), "שרופי הכבשנים מאשימים", "המליון השביעי" (וכמדומני גם "הציונות הפוסט אוגנדית במשבר השואה) וספרים נוספים, אביא מקור בע"ה.

מרדכי אהרנפרייז: פרוטוקול של הפרלמנט השבדי (צילום שלו יש ב"שרופי הכבשנים מאשימים") ועוד.

אביא בע"ה - אם תרצי - בימים הקרובים מקורות נוספים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/11/2002 23:42 לינק ישיר 

1. התבהרות ואקדמאי,
רעיון אינו נשפט על פי נושאי דגלו, אלא על פי מהותו.
2. סטפן וייז היה מראשי הסוכנות היהודית שועד ההצלה בשוויץ היה זרוע שלה.
נדמה לי שהיה חבר הועד המנהל יחד עם חיים ויצמן.
שניהם, היו אלה שעשו סלקציה מי יהא זכאי לעלות לארץ, ומי ישאר שם. המונח 'ישאר שם' מטעה, כי אין בו את העוצמה של המשמעות המעשית שלו. מבחינת סטפן וייז (שוב, אם אני זוכר נכון) החרדים יכלו 'להשאר שם'.

תן לי יבנה וחכמיה
[:-)]
אצה - צמח חסר פרחים ופירות



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ת"א: מזכיר בית הדין הרבני הורשע בשוחד
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.