בית פורומים ספרים וסופרים

שמירת שבת כהלכתה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-24/11/2008 10:54 לינק ישיר 
שמירת שבת כהלכתה

זכה בעל ה"שמירת שבת כהלכתה" שהלכה כמותו וברוב בתי ישראל כשמתעוררת שאלה בהל' שבת פוסקים כמותו.

לאחר שיצאה המהודרה הראשונה של שש"כ יצא לאור חוברת עם הערות על הספר, מה  שם החוברת? האם היא נמצאת באוצה"ח או בספריות אחרות, והאם העריכה מחדש של הספר נעשתה בגלל החוברת הנ"ל? ומהם השינויים העיקריים בין המהדורה הראשונה לשניה?
נ"ל שהשינוי העיקרי הוא בדין דוד שמש לחומרא. האם כל השינויים שנעשו הם לחומרא או שיש גם שינויים לקולא?


עודכנה כותרת



תוקן על ידי ספרות ב- 18/05/2010 15:24:59




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 11:33 לינק ישיר 

 

נראה שטעות קלה יש בזיהוי וצ"ל הרב דב אפרים לנדוי. מראשי ישיבת סלבודקה. [כן מסתבר ואסמכתא לכך ממקו"א]

על הספר, התקבלותו והפולמוס סביבו העירו כאן בעבר





תוקן על ידי אלייעזר ב- 24/11/2008 12:14:22




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 11:59 לינק ישיר 

אלייעזר. תודה רבה.
מאיזה ספריה הכרטיס שהבאת?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 12:16 לינק ישיר 

ספריה לאומית



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 13:45 לינק ישיר 

חלק מן ההשגות נובעות מהבדל בחשיבה ההלכתית בין הרש"ז אוירבך לתלמיד הרב קרליץ.
הראשון מתבסס על ניתוח הפעולה הטכנית, והאחרון על המשמעות הפסיכולוגית סובייקטיבית.

במהדורת תשכ"ה הותר למרוח לקה כדי לעצור התפשטות קרע בגרב ניילון, משום שזו מניעת קלקול ולא תיקון.
ר"ד לנדו השיג שבמבט כולל יש כאן תיקון של הגרב שלא היתה ראויה ללבישה.
במהדורת תשנ"ג פרק טז, עג, כתב שטוב להימנע ממריחת לקה, ובהערה רלא כתב שרש"ז חזר ודן בהיתר.

השגות נוספות:
מסירת שיקול דעת הלכתי לבע"ב, במידרג של היתרים, מקום הצורך, צורך גדול וכיו"ב.
היתר בפנים הספר, שמנוגד למסקנה של הדיון בהערה.
הפניה למקור הלכתי, שאיננו תומך בדין שמובא בשמו. ראה מודעה בהקדמה למהדורה החדשה, שכל וע"ע הוא דעה חולקת.

ראה גם ס' חיי עולם לרי"י קנייבסקי, ח"ב פ"א בהערה. יהיה מי שיטען שמדובר בפוליטיקה של הידע.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 13:48 לינק ישיר 

שינוי לקולא:
במהדורת תשכ"ה, אסר להקפיא מים במקרר, משום נולד.
בחדשה פרק י, ד כתב: טוב להימנע... אלא אם כן יש צורך גדול בכך.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 14:00 לינק ישיר 

האם את החוברת לא חיבר ר' יחיאל זילבר זצ"ל?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 14:06 לינק ישיר 

לא.
הקונטרס של רמ"מ קארפ נגד קיצור מצוות התלויות בארץ לר"ח גריינימן/ר"י בויאר, דומה בסגנונו ובחריפותו.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 14:13 לינק ישיר 

החוברת קיימת באוצר החכמה אך הם נמנעים מלהכניסה למאגר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 15:06 לינק ישיר 

למה להתבייש ולא להזכיר את פסק הדין המהפכני (אז) בנושא דוד שמש בשבת?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 16:35 לינק ישיר 

השגות חריפות כתב ר' יחיאל זילבר על שונה הלכות של רח"ק. עיקר הביקורת היא על פסיקה שלא נעשית בעיון הראוי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 16:37 לינק ישיר 

מי מוכן להסביר לי כיצד ולמה שונה ההלכה בנושא דוד שמש בשבת?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 17:46 לינק ישיר 

מסתבר שיותר מכל סברה, חזקות הן האבנים המנפצות את חלונות ביתך (וגם את זכוכית הקולט של דוד השמש שלך)...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 18:35 לינק ישיר 

chouteng כתב:
השגות חריפות כתב ר' יחיאל זילבר על שונה הלכות של רח"ק. עיקר הביקורת היא על פסיקה שלא נעשית בעיון הראוי.



איפה זה כתוב?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/11/2008 20:23 לינק ישיר 

הספר של רי"ז נקרא 'ביאור הלכה', חלק ממנו מצוי באוצר. הוא התחרט עליו מאד ותלה הרבה ממאורעות חייו בפרשה זו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/11/2008 20:45 לינק ישיר 

[בירור הלכה]



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > שירה ספרות ופרוזה > ספרים וסופרים > שמירת שבת כהלכתה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.