בית פורומים לשמוע אל הרינה ואל התפילה

מדוע החזנים היום אינם יוצרים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-9/2/2010 20:45 לינק ישיר 
מדוע החזנים היום אינם יוצרים

אולי השאלה הזאת הועלתה בעבר אבל לפחות לחדשים יותר שיהיה הזדמנות מדוע החזנים היום משתמשים ביצירות שהלחינו חזני העבר האם פעם החזנים היו יותר יצירתיים ומוזיקלים וכוונתי לקטעי חזנות לקונצרטים ולא לאילתורים שבנוסח התפילה שבזה יש היום הרבה חזנים מוכשרים שיודעים להתפלל לא פחות מהחזנים בעבר ונכון שיש היום מעט יוצרים גדולים כגון החזן משה שטרן המנצח מרדכי סובול אבל השאר זה חזנים שיצרו יצירה אחת או שנים אבל אף חזן היום לא בנה רפרטואר משלו

תוקן על ידי Cb3000 ב- 09/02/2010 20:53:25




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/2/2010 21:36 לינק ישיר 

יצירות ל"תפילה" או ל"קונצרט"?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/2/2010 21:44 לינק ישיר 



מי  אמר  שאף  אחד   לא  אשר יצר
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=87G1F3UkRWw&v=xknhvTmkH5Y
                                                 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/2/2010 22:04 לינק ישיר 

ארבל הפסדת את ילד הפלא
http://www.youtube.com/watch?v=vZ6JKVi491E&NR=1

_________________

בעזרת השם




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/2/2010 22:11 לינק ישיר 

אולי אין הרבה חזנים-יוצרים, כי לרוב החזנים-הצעירים של היום אין הכשרה מוסיקאלית של ממש. כל מה שהם יודעים זה מה שהם למדו בבתי-ספר לחזנות או משמיעת מוסיקה של חזנים אחרים. על-מנת להלחין צריך ללמוד מוסיקה בצורה רצינית ומקיפה, לא בבית-ספר לחזנות אלא במוסד-מוסיקאלי אקדמאי של ממש. ואת זה - הצעירים לא עושים.





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/2/2010 22:12 לינק ישיר 



http://www.youtube.com/watch?v=I7LOpm9eIfw


הנה לינק לקטע שכתבתי לפני כמה שנים. מענין אותי מה אתם חושבים.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/2/2010 22:20 לינק ישיר 
נראה לך שכל החזנים היוצרים למדו מוסיקה ברצינות אני לא מבקש לשמוע גאונות גלנצית וכדומה אני רוצה לשמוע חזנות טובה ומרגשת אפילו פשוטה העיקר שהחזן יוציא את מה שיש לו למכור לפי היכולות שלו ולא חיקוי או

חזן_לוין כתב:

אולי אין הרבה חזנים-יוצרים, כי לרוב החזנים-הצעירים של היום אין הכשרה מוסיקאלית של ממש. כל מה שהם יודעים זה מה שהם למדו בבתי-ספר לחזנות או משמיעת מוסיקה של חזנים אחרים. על-מנת להלחין צריך ללמוד מוסיקה בצורה רצינית ומקיפה, לא בבית-ספר לחזנות אלא במוסד-מוסיקאלי אקדמאי של ממש. ואת זה - הצעירים לא עושים.




תוקן על ידי Cb3000 ב- 09/02/2010 22:23:48




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/2/2010 22:23 לינק ישיר 
ובהקשר ליצירה עלי עשור של החזן לוין

זו יצירה נפלאה שמעתי אותך מבצע את זה גם בשבת ונהנתי נו נו אולי תמשיך ותלחין עוד יצירות



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/2/2010 22:25 לינק ישיר 
אני מתכוין גם וגם אבל מה שמפריע לי יותר זה לקונצרט פשוט נמאס לי לשמוע כל קונצרט את אותם יצירות זה משעמם

טנור כתב:
יצירות ל"תפילה" או ל"קונצרט"?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/2/2010 23:51 לינק ישיר 



   האם אתה, החזן לוין, למדת מוסיקה בצורה רצינית ומקיפה במוסד להשכלה גבוהה, ולכן אתה מסוגל להלחין, מה שלפי דבריך אחרים אינם מסוגלים?

   ועוד שאלה. האם שמואל מלבסקי, שמואל ויגודה, יהושה וידר, יוס'לה רוזנבלט, יוסף מנדלבאום, ועוד חזנים רבים שהצטיינו דוקא בהלחנה, למדו במוסד להשכלה גבוהה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/2/2010 00:19 לינק ישיר 

לא, גם משה שטרן  עד כמה שידוע לי לא למד מוסיקה באקדמיה אבל הוא למד את תורת המוסיקה באופן יסודי ומקיף באופן פרטי מאביו, והחזנות סוג של התמחות מתוך מכלול המוסיקה שלמד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/2/2010 00:20 לינק ישיר 

גוי-גמור, בפתח תגובתי כתבתי ״אולי״, ומותר לחלוק על דעתי. לשאלתך: אני בוגר הקונסבטוריון למוסיקה בתל-אביב, והמשכתי בלימודים באקדמיה למוסיקה של אוניברסיטת נטאל בדרבן, דרום-אפריקה. למיטב זיכרוני, החזנים שמואל ויגודה, יוסל׳ה רוזנבלט, הרשמן, קוורטין, דוד ומשה קוסביצקי - היו בעלי השכלה מוסיקאלית פורמאלית. הם, ורבים אחרים. כמובן, שהיו הרבה מוסיקאים מוכשרים ומעולים בהיסטוריה , שלא היתה להם הכשרה מוסיקאלית ובכל זאת הצטיינו. אבל ככלל - הכשרה מוסיקאלית דרושה כדי לכתוב מוסיקה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/2/2010 05:11 לינק ישיר 
חזנים יוצרים

זה נכון וראוי ללמוד מוסיקה ולדעת לחבר יצירות, אולם היו חזנים בעלי  שם שלא הצטיינו בידיעת מוסיקה בכל אופן
היה להם יצירות בעלי אופי מיוחד, ואיני רוצה לנקוב בשמות.
החזנים בדורות הקודמים על אף שהם לא ידעו מוסיקה (קריאת תווים וכדו,) בכל אופן כל אחד עבד על עצמו
שיהיה לו קו (STYLE)  משלו, ובזאת היתה גדלותם,
מה שאין זה כיום, כיום לצערנו, החזנים לומדים הכל מתקליטים, וקשה לי להבין את צורת שירתם, כאשר אני
שומע תקליט של חזן, כאן הוא שר רזא דשבת של פינצ'יק שקולו היה- קונטרה טנור- הפרק השני זה
קוורטין שקולו היה - בריטון -. מכאן הוא עובר ל-לייב גלאנץ שקולו היה -טנור לירי- וממשיך לרוזנבלט
שקולו היה - טנור בריטונלי.
אם להשוות לאופרה, טנור לירי לא ישיר לעולם תפקיד של טנור דרמטי וכן להיפך.
אינני כותב זאת לשם  ביקורת,אולם זו האמת המצערת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/2/2010 08:19 לינק ישיר 

לכבוד גוי גמור וכל חברי הפורום בנוגע למה שנכתב בפורום אודות החזנים הגדולים מדור העבר אם למדו מוסיקה וקומפזיציה הנה רוב החזנים למדו עכ"פ קצת מחכמת קומפזיציה ומוסיקה, וזה ידוע לכל מי שקורא בספרי הביוגרופיה של החזנים הגדולים ששמם נזכרו בהפורום, רק שיש חזנים שלמדו בעיון ובמשך זמן רב ולכן היו בקיאים גדולים בחכמה זו, ויש מהם שלמדו רק היסודות שנצרכו להם כדי שיוכלו לחבר יצירות חשובות שנתחבבו על הציבור, ויכולים לראות מהיצירות של החזן אם השלים עצמו בשטח זה כראוי לדוגמא החזן המפורסם פינחס מינקובסקי בראשית דרכו בעולם החזנות הלך ללמוד מוסיקה וקומפזיציה מפי החזן שלמה סולצר, (אבל סולצר כבר הי' לעת זקנותו וסגי נאור לכן לא הצליח לקבל ממנו כראוי, לכן השלים עצמו אח"כ אצל מומחים אחרים החזן יושע ווידר נסע לווינה בימי נעוריו כדי ללמוד ולהשלים עצמו חזן גרשון סירוטא ידוע שכשהי' משמש בחזנות בוורשא שלחו אותו ראשי הקהילה לווינא כדי שישלים עצמו חזן יוסף רוזנבלט עוד מימי נעוריו כשנסע עם אביו ר' רפאל מעיר לעיר כדי להופיע בתפלות ביחד, העמיד לו אביו כמה מורים חשובים שילמדו עמו לקרות ולכתוב תווי הנגינה וגם חכמת המוסיקה וקומפזיציה - כן כתב בנו הרב שמואל רוזנבלט בספרו גם ידוע כי רוב חזני מדינת רוסיא הלכו ללמוד מוסיקה וקומפזיציא בהקונסרבטריום המפורסמים שם כגון חזן רויטמן, פינטשוק ועוד חזן אפרים זלמן רזומני היה כמעט החזן היחידי שהיה חזן גדול ומפורסם אבל לא למד משום מורה שום דבר רק היה חזן בחוש מיוחד מעצמו חזן יוסף מנדלבוים כנראה שלא למד משום מורה מיוחד חכמת המוסיקה וקומפזיציה אלא שהיה לו חוש עצמי בשטח זה - ובאמת חוש זה היה אצל כל גדולי החזנים, שזה עשאו אותם לחזנים טובים - אבל כידוע שחזן מנדלבוים ידע לקרות וגם לכתוב קצת תווי הנגינה אבל מחמת שלא היה לו מורה בשטח זה יכולים לראות הרבה פעמים שהסלסולים והקלרטורה הם ארוכים ומיותרים יותר מדאי ובאמת יש להאריך בזה ולהזכיר שמות עוד הרבה שמות חזנים גדולים איפוא למדו, אבל לא צריך להאריך בזה עוד גם יש להוסיף נקודה חשובה כי רוב החזנים ידוע ששרו בילדותם במקהלות של חזנים מפורסמים כמו חזן ברוך שור חזן זיידל רובנר, חזן ירוחם הקטן ועוד וממילא ספגו בקרבם הרבה ידיעות ומומחיות עוד בילדותם, וזה סייע אותם בשנים אח"כ כשנעשו חזנים בעצמם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/2/2010 08:23 לינק ישיר 

לחוננתנו אתה צודק מאה אחוז אבל קוורטן הי טנור (ולא בריטון)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/2/2010 08:54 לינק ישיר 

חוננתנו מה שניסית לדמות את החזנות לאופרה שכל אחד מבצע יצירה שמתאימה לסוג קולו זה כבר לא בעיה של החזנים של היום זה היה גם בחזני העבר שלמשל טנורים היו שרים יצירות של חזנים באריטונים ולהפך. ורזא דשבת של פינציק למשל זה יצירה שמתאימה לכול סוגי הקולות ויש עוד המון יצירות כאלו רק זה תלוי אם החזן עם מספיק שכל( מוזיקלי) כדי לדעת כדי לדעת איך לבצע שיתאים לקולו. ובהקשר למה שמבין אמת כתב על הקולרטורה המופרזת של יוסלה מנדלבוים זה מעולם לא הפריע לי ואפילו זה מש שמשך אותי לשמוע אותו כי זה הדבר שהוא מצטיין בו יש לו סלסולים מדויקים ועדינים ודוקא קוורטין אפשר לומר שהוא הפריז בסלסולים שלו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > הכל סביב המוזיקה > לשמוע אל הרינה ואל התפילה > מדוע החזנים היום אינם יוצרים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.