בית פורומים עצור כאן חושבים

האם בחורים\ילדים בני 12 שנה הם זבל? על ההקבצה בישיבות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-23/6/2010 21:53 לינק ישיר 
האם בחורים\ילדים בני 12 שנה הם זבל? על ההקבצה בישיבות

קיבלתי עכשיו טלפון מישיבה (שאני תורם שם,) והראש ישיבה שאל אותי למה הפסקתי לשלוח בחורים ולהמליץ על הישיבה שלנו, אמרתי שהמלצתי ואתם לא קיבלתם אותם לכן הפסקתי להמליץ עליכם,

ותשמעו את התשובה של הראש ישיבה "כי שלחת לנו רק זבל"

מיד הדם עלה לי לראש ושאלתי אותו מה פירוש זבל ? ילד בן 12 שנה הוא זבל,
לא הוא עונה אבל יש גם בני 12 שקוצים,
אמרתי איך ? למה ? האם הוא לא עבר ברית מילה, הרי כל אדם פרא יולד ?? וזה הרי תפקידינו לחנך, לא (בבתמיה)
ועוד שאלתי: איך בת"תים יכולים ללמד בכיתה כל הילדים בלי הבדלי כשרונות,
וברגע שהילד מגיע למכינה לישיבה קטנה כבר אי אפשר ללמד רק חייבים לחלק את הכשרוניים לבלתי כשרוניים ???
שני שאלות זעקתי לו
1, איך אפשר לומר על ילד שהוא שייגץ ?
2, מנין ולמה סלקציה עכשיו ? כלומר למה יכלו המלמדים בת"תים להסתדר טוב ? ואתם חייבים סלקציה ?

ועוד זעקתי (וזרקתי עליו את כל חמתי,)
שלחתי אליך ילד שאבא ואמא שלו הפסידו את ילדותם וחתנו אותם בגיל 18 ואמרו להם כמה חשוב להוליד ילדים אפי' על חשבון ימי הבחרות ושהם יגדלו משפחה עם הרבה ילדים וטוב שהאבא ילמד תורה כל היום והאמא תעבוד לפרנסתם ביחד עם לגדל את ילדיהם לתורה ויראת שמים וכו'
וכך עשו גידלו את הילד עשו לו ברית מילה ושלחו אותה לחידר והתפללו כל השנים להצלחתו בלימוד וביראת שמים, ובד ובד גידלו עוד עשר ילדים שהקטן רק עכשיו נולד, הכל מתוך עוני וויתור על חיים טובים וכו'
והנה אתה אומר שהילד שלהם זבלללללל ????
למה ? ריבונו של עולם כי הוא לא יבין את שיעוריו של המג"ש שהמציא מתוך המוח המטופש שלו,
בכלל שאלתי אותו: מי הוא זה ואיזה הוא שקובע את רמת הלימודים ???
האם מצוות לימוד תורה היא מגמה אוניברסיטאית ??? שבוחרים לפי כשרונות ??
אולי גם בלקיים את המצוות נעשה סלקציה כלומר לא כולם צריכים לקיים מצוות למשל ילד זבל שכזה ??
ידוע לי שיש עמים שהם אסורים לבוא בקהל וגם ממזרים,
אבל ילד שלא יבין את מוחו המטופש של המג"ש, כזה ילד גם אסור לבוא בקהל ??? זה כבר חידוש חדש מבית מדרשו של הנאצים,
סיפר לי ראש ישיבה שאחרי שהוא מחליט ועשה סלקציה הוא נוסע לכותל לעשות התרת קללות, (כלומר הקללות של ההורים ע"ז שלא קיבל את בנם לישיבה)
שאלתי, אם זה הרמה שלך (כלומר מאמין בקללות והתרתם) אז כמה כבר יכול להיות הרמה של הישיבה שלך,

(אני מתחנן בפני המנהלים לא למחוק את האשכול אפי' שפתחתי כבר אשכול השבוע)

הכותרת הוחלפה בידי מיימוני לפי תקנות הפורום (ביטויים חריפים, הנושא לא היה ברור).


תוקן על ידי maxmen ב- 23/06/2010 21:54:23




תוקן על ידי עצכח ב- 24/06/2010 01:35:20




תוקן על ידי עצכח ב- 24/06/2010 01:36:57




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/6/2010 22:48 לינק ישיר 

ברוך הבא אל העולם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/6/2010 23:44 לינק ישיר 

אוי! מקסמן, מקסמן! איזה אדם טוב אתה, ירבו כמותך בישראל ובכל העולם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/6/2010 23:56 לינק ישיר 


מקסמן

אני מנסה לכתוב בכל דרך אפשרית, כעת בכתבן, כי הייד פארק נטפל דווקא לאשכול הזה ואינו מאפשר להגיב. לפחות לי.

אז כך.

האופן שבו הצגת את הדברים לדעתי אינו מתאים כלל לפורום שלנו. זו פשוט רכילות (איני יודע אם במובן ההלכתי נטו) על כשלון.

יש מקום לשאול וראוי לשאול אם זו תופעה מייצגת. ואז צריך מאד להיזהר שהדיון לא יתנהל בסגנון בח"ח.

אני חוזר על מה שמצאתי בדברים שלדעתי הוא בעל חשיבות.

ראש ישיבה מתלונן שנשלחים אליו בחורים ברמה של "זבל".

אחד הסימנים לכך הוא שאינם מסוגלים להבין את דברי הר"מים.

כנראה גם החינוך שקיבלו בבית רחוק ממושלם גם לפי הקריטריונים המקובלים במחנה החרדי שלנו, וככל הנראה בנוסחתו הירושלמית קלאסית.

אתה העלית כמה נקודות חשובות, ועליהן יש להוסיף. אני מציג את השאלות ואת ההערות החשובות לדעתי.

א. האם מותר לראש ישיבה להתבטא בסגנון כזה (נוער זבל)? לדעתי ברור שלא, וכמסתבר הוא פסול לתפקידו.

ב. האם מותר לישיבה לבחור את מי לקבל ואת מי לא? פשוט שכן. יש מספר מקומות מוגבל ויש עוד ישיבות.

ג. האם העובדה שבחור אינו מבין את הר"מ שלו מעידה על טיבו של הבחור או על טיבו של הר"מ? כלומר, האם יתכן שאי ההבנה נובעת מכך שהר"מ אינו בעל כשרון ביטוי. או, גרוע מזה, בעל הבנה שטחית בלימוד?

ד. מתוך הדברים נשמעת ביקורת על צורת חיים שבה הורים אינם מסוגלים לספק לילדיהם כלים חיוניים לחיים וגם לא למצוא להם מערכת חינוכית. האם ניתן וראוי לעשות משהו? מה?  




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2010 00:46 לינק ישיר 

מיימוני כתב:

מקסמן

אני מנסה לכתוב בכל דרך אפשרית, כעת בכתבן, כי הייד פארק נטפל דווקא לאשכול הזה ואינו מאפשר להגיב. לפחות לי.

אז כך.

האופן שבו הצגת את הדברים לדעתי אינו מתאים כלל לפורום שלנו. זו פשוט רכילות (איני יודע אם במובן ההלכתי נטו) על כשלון.

סליחה צדיק: למה רכילות ? לא הלכתית ולא מצפונית וכו' 

יש מקום לשאול וראוי לשאול אם זו תופעה מייצגת. ואז צריך מאד להיזהר שהדיון לא יתנהל בסגנון בח"ח.

זה מיצג ועוד איך (בפרטי אני אתן לך את שם הישיבה בלי שום בעיה ואז תראה אם זה מיצג) ואני לא גולש בח"ח במילא אני לא מכיר את הסגנון שם, סיפרתי סיפור ואני מעוניין שידונו בזה 
1, האם אפשר לומר על ילד בן 12 שהוא שייגץ (לא מבחינת לומר, רק מבחינת עובדה הרי הוא עוד כחומר ביד היוצר)
2, מי קבע את רמת הלימודים ולמה, הרי לא לומדים כאן מקצוע ? לומדים ובעיקר מתחנכים לאהבת השם ותורתו ומצוותיו,
כל מה שלומדים זה בכלל לא רלוונטית לחיו של הילד,
3, האם ילד שכזה מתחיל את חייו ברגל שמאל (כי המג"ש רוצה ללמד אותו סוגית שינוי קונה ייאוש קונה וכו' וגם את שעוריו של ר' שמואל סיפר לי מג"ש בישיבה טיפולית שהוא מוסר שם את שיעוריו של ר' שמואל בלי שום בעיה והוא לא מבין למה שהיינו בחורים אמורו לנו ששיעוריו הם קשים) בעצם אתה אוסר אותו לבוא בקהל השם ?
4, מה לגבי ההורים ? כן לפני שקיבלו שכל חיתנו אותם, וכל שאיפותם ורצונם היא שהילד יגדל לתורה ומצוות ובגלל זה הם חיים כמו שהם חיים עד שהגיעו שילדם צריך להרשם למכינה לישיבה, אז מה ? תשלח את ילדם לישיבה פחות טוב ?
הרי הישיבה הפחות טובה היא גם פחות טוב ביראת שמים כלומר יש שם גם בחורים מבתים לא טובים כביכול, אז איך אתה רוצה שהם ההורים יסכימו לדבר שכזה,
5, איך מסבירים הראשי הישיבות את הפרדוקס שכתבתי לעייל: איך בת"תים יכולים ללמד בכיתה כל הילדים בלי הבדלי כשרונות, וברגע שהילד מגיע למכינה לישיבה קטנה כבר אי אפשר ללמד רק חייבים לחלק את הכשרוניים לבלתי כשרוניים ??? (זה קורה גם במוסדות שהילד מגיע מאותו מוסד כלומר יש שם ת"ת וגם ישיבה קטנה ושהוא מגיע להכנס למכינה אז עושים את הסלקציה) 
  

אני חוזר על מה שמצאתי בדברים שלדעתי הוא בעל חשיבות.

ראש ישיבה מתלונן שנשלחים אליו בחורים ברמה של "זבל"

איך הוא קובע בכלל ? לפי פגישה עם הילד לחמש דקות.

אחד הסימנים לכך הוא שאינם מסוגלים להבין את דברי הר"מים.

לא ולא הוא רוצה לעלות את רמתו של הישיבה ולכן הוא קובע שהילד לא יבין

כנראה גם החינוך שקיבלו בבית רחוק ממושלם גם לפי הקריטריונים המקובלים במחנה החרדי שלנו, וככל הנראה בנוסחתו הירושלמית קלאסית.
 
לא ולא !! בתים ירושלמים וחסידים עם כל החומרות

אתה העלית כמה נקודות חשובות, ועליהן יש להוסיף. אני מציג את השאלות ואת ההערות החשובות לדעתי.

א. האם מותר לראש ישיבה להתבטא בסגנון כזה (נוער זבל)? לדעתי ברור שלא, וכמסתבר הוא פסול לתפקידו.

הוא פסול לא בגלל ההתבטות, (אנחנו לא עוסקים כאן בפוליטיקה) הוא פסול בגלל שהוא חושב שילד יכול להיות זבל מבחינתו כמובן, הוא לא התכוון מבחינת שיכלית או יראת שמים שזה לא רלוונטי בגיל הזה בכלל, כי הוא הילד עוד כחומר ביד היוצר בגיל הזה,

ב. האם מותר לישיבה לבחור את מי לקבל ואת מי לא? פשוט שכן. יש מספר מקומות מוגבל ויש עוד ישיבות.

זה עיקר טענתי שאסור לו לעשות סלקציה פשוט לקבל לפי תור\מספרים,

ג. האם העובדה שבחור אינו מבין את הר"מ שלו מעידה על טיבו של הבחור או על טיבו של הר"מ? כלומר, האם יתכן שאי ההבנה נובעת מכך שהר"מ אינו בעל כשרון ביטוי. או, גרוע מזה, בעל הבנה שטחית בלימוד?

שוב לימוד בישיבה זה לא ללמד מקצוע, זה בעיקר לחנך להיות יהודים יראי שמים, וגם בכדי לדעת לקיים את תורה ללמוד וללמד לשמור ולעשות   

ד. מתוך הדברים נשמעת ביקורת על צורת חיים שבה הורים אינם מסוגלים לספק לילדיהם כלים חיוניים לחיים וגם לא למצוא להם מערכת חינוכית. האם ניתן וראוי לעשות משהו? מה?
 
אני לא מבין מאיפה אתה לוקח את הפרשנות הזה מתוך דברי,
אמרתי שחנכו את ההורים 1, להתחתן מוקדם 2, להוליד הרבה ילדים 3, שהאבא ילמד בכולל 4, שהאמא תפרנס וגם יוליד וגם יחנך, וכל זה למה הם עושים ? כי הם רוצים לגדל בית נאמן לאלוקים ותורתו, בא הראש ישיבה ואומר להם שכל עבודתם היה לריק ?? למה רבונו של עולם !! כי הראש ישיבה צריך וחושק שיהיה לו ישיבה על רמה ??

אני כבר לא מדבר על העוול הנורא שכל ראש ישיבה הגיע למעמדו בזה שהתחיל דווקא עם פחות מוכשרים ואז שקיבל את האימון הציבור הוא מחליט לעלות את רמתו של הישיבה על חשבון הילדים והוריהם   



שומר: תודה

תוקן על ידי maxmen ב- 24/06/2010 01:01:52




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2010 01:00 לינק ישיר 

מקסמן

האם אין מקום לדחות בחור מכיוון שאין התאמה לאופי ורמת הישיבה והבחורים מבחינה חברתית, ולטובתו?

אם יורידו את הרמה, יהיו בחורים אחרים שלא ייהנו משום שזה לא יאתגר אותם נניח. ומה לעשות, שמעטים הרמי"ם שהם גם למדנים גדולים וגם בהירים.
כמובן שכל זאת בהנחה (שאני לא מסכים איתה) שלא משנה באמת איך לומדים ומה אומרים, אלא רק שהבחורים ייהנו מהלימוד.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2010 01:04 לינק ישיר 

שומר היקר:
אז למה בת"ת הכל היה בסדר ?? 
הפרדוקס הזה זועק עד השמים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2010 01:33 לינק ישיר 

מקסמן

יש כמה נקודות שבהן צריך לדון.

לגבי מה שלא התכוונת לרכילות, הריני מתנצל בפניך. סיפור כזה שלך יכול להיות מלב דואב ואוהב כשלך ויכול לשמש למטרות אחרות. וכמי שאחראי לא להניח לפורום לגלוש לתחומים מסויימים שאין צריך לפרט, חששתי. ועמך הסליחה.

ולגבי הסיפור עצמו.

א. אני סבור לא רק שהתייחסות לילד כ"זבל" כדבריך פסולה אלא גם שימוש בביטוי הזה בקשר לילדים ואולי בכלל בהקשר דומה. אני מצפה מראש ישיבה שיהיה אדם למופת ולא רק תלמיד חכם. כמובן, חוששני שזו ציפיה גבוהה שלא תמיד מתממשת. אבל צריך לשאוף, וגם שראש הישיבה עצמו ישאף.

ללימוד זכות, אפשר מאד שהמילה "זבל" בלכסיקון שלו נושאת פחות טעם רע מאשר בלכסיקון שלי. משל למה הדבר דומה, שהיה אומר שהוא "חלש מדי" לישיבה שלו, בין מצד כישוריו, בין מצד בגרותו, או מכל טעם אישי אחר.

ב. טענת שבתלמודי תורה מלמדים את כולם אז מדוע עושים הבחנה בישיבות. וזו נקודה שראוי לדון בה. כמדומה שכבר שומר תוכחת העיר על כך.

נראה לי שאפשר לראות בחלוקה לישיבות קטנות דבר דומה למדיניות ה"הקבצה" שהיתה נהוגה (ואולי עדיין) בבתי ספר בארץ ובעולם. מכנסים יחד תלמידים באותה רמה כדי להתאים להם את הלימוד בקצב ובצורת הסבר שמתאימה להם.

זה לפחות האידיאל.

שים לב שבחיידר באמת הטובים לומדים והחלשים כמעט לא.

ג. כתבת בצדק שהמטרה בישיבה היא להאהיב על הלומד את התורה, להקנות לו יחס לתורה ולחיים ולמצוות ועוד.

כל זה נכון אבל לא רק. המטרה היא גם לטפח ולסייע במידת האפשר לצמיחת תלמידי החכמים של הדור הבא. כלומר, הדאגה היא לתלמיד אישית לטובתו וכן לסייע לדור כולו.

יש גם מניעים אישיים של ראש הישיבה, כפי שכתבת, שהוא חפץ שרמת הישיבה תעלה ויהיו לו אתגר וכבוד. אבל זה לדעתי בחינת "מתוך שלא לשמה בא לשמה".

אם הישיבה לא הוגדרה מתחילה כישיבה "טיפולית", "מכינה" וכל השמות היפים שיש היום, האם יש מחוייבות של ראש הישיבה לשמור על רמה יותר נמוכה כאשר הוא שואף גדולות?

אם היה מדובר בבחורים שכבר בישיבה, שניזוקים עקב העלאת הרמה, ניחא, זו טענה. אבל אם הבחור אינו מתאים לישיבה במובן זה שהישיבה לא תביא לו תועלת, האם ראש הישיבה צריך לעצב את פני הישיבה כך שתתאים לכל הרמות? אתמהה. הרי באמת יש הרבה ישיבות. ואי אפשר לחייב פלוני לפתוח ישיבה לצורך פלמוני.

ג. אני טעיתי וחשבתי שכוונתך למתוח ביקורת על אורח חיים שבו מתחתנים צעירים מאד ומביאים ילדים בלי שיש יכולת לפרנסם, ותוך שיטת חינוך שמצמיחה דור חדש של עניים (ולמעשה גם עניים ברוח מבחינות מסויימות).

גם אם לא זו כוונתך, אני סבור שזה בהחלט משתמע מהסיפור. וראש הישיבה, כאדם שמכוון את דרך הלימוד, אחראי לכך שהוא מחזק את הדרך הזו במקום להוסיף עליה ולהרחיב אותה ליתר פתיחות.

כמובן, אין הוא יכול לעשות זאת במידה שתגרום תרעומת להורים. יתכן גם שזה אסור לו כיון שהם מצפים ממנו שישמור על סגירות ועל דרך החינוך "מדור לדור".

וזה מחזיר אותנו לשאלה איך משנים ומה ראוי לשנות במערכת החינוך ובאידיאולוגיה שלנו, וזה כמדומה מעבר לנושא האשכול שפתחת. והוא, אם אסכם, כיצד יש לחנך בחורים מגיל 12 ומעלה והאם הקבצה לפי כשרונות היא מן הראוי.

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < language="">




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2010 08:17 לינק ישיר 

הוצג כאן המתח הידוע בין חינוך להמונים לבין חינוך לאליטיזם, שלענ"ד הוא מלכוד ללא מוצא.
ברור שהביטוי זבל הוא לא במקום.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2010 11:33 לינק ישיר 

מקס,

"אמרתי שחנכו את ההורים 1, להתחתן מוקדם 2, להוליד הרבה ילדים 3, שהאבא ילמד בכולל 4, שהאמא תפרנס וגם יוליד וגם יחנך, וכל זה למה הם עושים ? כי הם רוצים לגדל בית נאמן לאלוקים ותורתו"

מן הסתם איננו חולקים אותה השקפה, ובכל זאת אעיר, שמי שבונה בית על הבסיס שמתחתנים בגיל 18, מולידים הרבה ילדים, הבעל בטלן והאמא שפחה, וחיי העוני הם אידאל, צריך לקחת בחשבון גם את פרי הביאושים של האידאלים הללו, והוא שליטה של כל מיני בעלי זרוע או בעלי ממון בחברה הזו. זו חברה שמגדלת מתוכה בריונים, כדרך חיים.

ראש הישיבה שיצא מתוך האשפתות והצליח להתברג בג'וב עם משכורת, והוא מגלגל סכומי כסף גדולים במסגרת השנור וההלוואות המקובלים בעסקים האלה, הוא פונקציונר עם כח. ואת הכח הזה הוא יוציא על מישהו. ככל שאותו מישהו יזכיר לו יותר את המקום ממנו הוא בא, הוא יפעיל עליו יתר כח.

[וזה לא קשור למדיניות הקבלה למוסד - בכל מוסד חייבת להיות מדיניות כזו, בהנחה שהביקוש עולה על ההיצע]

 


_________________

אוי לשכן
ואוי לשכנו




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-24/6/2010 15:12 לינק ישיר 

מיימוני היקר: התלבטתי האם להמשיך את הדיון איתך ואז הגלשים לא יחזיקו ראש או לכתוב ישר לגולשים, (בשניהם אני לא מוכשר מי יודע מה, אבל בכל זאת אני מקווה שכמו שהחופץ חיים דיבר באידיש והבינו את כאבו כך יבינו הגולשים את כאבי וכאב הדור והאסון הגדול שמגזר החרדי עומד לפתחו) החלטתי לכתוב בערבוביה כלומר אני ענה לך וביחד לפנות לגולשים,

קודם אני חייב לומר שהנושא הזה כואב לי ולכל הורה (הרי לא כל בניו של ההורה הם אותו דבר בכשרונות במילא כל הורה סובל את ההשפלה המיותרת)  לא מהיום הזה, רק שנים שאני זועק ע"ז, וכתבתי ורמזתי עשרות פעמים כאן בפורום, רק אתמול שקיבלתי את הטלפון הנ"ל אמרתי שאפי' שפתחתי כבר אשכול השבוע אני חייב לכתוב כל עוד דמי רותח,

נתחיל ושאלוקים יהיה בעזרי אמן ואמן,,,,

מהי תורה ?
מהי מצוות לימוד תורה ?
מהי תפקידם של הישיבות ?
מה הם ההישגים שישיבה צריכה לשאוף ?
מה נקרא הצלחה\הישיג  בחינוך ילדינו ?

מהי תורה ?
תורה מלשון הוראה !!
 ולכן זה רלוונטי לכל יהודי ולכן אומרים חז"ל (דברים רבה (וילנא) פרשת כי תבוא פרשה ז סימן ח)
א"ר שמעון בן יוחאי מנין אתה אומר אילו היו ישראל חסרים אפילו אדם אחד לא היתה השכינה נגלית עליהן דכתיב (שמות יט) כי ביום השלישי ירד ה' לעיני כל העם על הר סיני מעשה בר' שהיה דורש בבית המדרש הגדול וכשהיה מבקש ליכנס לדרוש היה אומר ראו אם נתכנסו כל הקהל ומהיכן אתה למד ממתן תורה מנין שנא' (דברים ד) באמור ה' אלי הקהל לי את העם ואשמיעם את דברי,

כמה פשוט, כך אלוקים נהג וכך רבי הקדוש נהג,
אפי' בחירתו של משה רבינו כמנהיג וללמד תורה לא הייתה בגלל כשרונותיו, להפך הוא טען שהוא כבד פה, וחז"ל אומרים שבחרו בו בגלל רחמיו לבעלי חיים וכו' (לא מוכשר ולא שפיץ, ואפי' הצאן לא היה זבל בעיניו של משה רבינו המנהיג, ולכן בחר אותו האלוקים, ומזל שכך,)
ק"ו: מה בבחירתו של מלמד תורה לא חייב להיות מוכשר כי להורות תורה זה לא רלוונטית,(כי רלוונטי כאן אך ורק אישיותו רחמיו ואפ' רחמיו כלפי בעלי חיים ) ק"ו התלמידים לא חייבים להיות מוכשרים בכדי לקבל את התורה,
ואם נאמר שמלמד תורה כן חייב להיות מוכשר ללמד ? (שאני מסכים עם זה) אבל ברור לנו שזה אך ורק בגלל שיוכל הוא להכשיר ילדים לא מוכשרים ובינוניים לתורה ולמצוות, ולא ללמד מוכשרים במילא, הרי האחד שיוצא להוראה לא צריך את המלמד המוכשר דווקא, כי הרי הוא מבין מדעתו,
רצוני לומר שתפקידו של המלמד תורה היא דווקא כלפי הבינוניים והבלתי מוכשרים, כי הילדים הם עוד כחומר ביד היוצר לעשות מהם עובדי השם וגדולי הדור הבא, וידוע שגדולי הדור גדלו דווקא מתוך רצון עז ולאו דווקא מכשרונות, ובכדי להכניס רצון ואהבת התורה ? הילד לא צריך להיות שפיץ מספיק שהוא יהיה בינוני ומטה,
אילו היה מדובר בילד חלש בכל הבחינות, בעיות משכל וכו' החרשתי (ולא בצדק) אבל מדובר בילדים בינונים ומעלה ובינוניים ומטה, והכל בגלל טובתו ומעמדו של המג"ש והישיבה ??
מיימוני היקר כמה בא לי לבכות שראיתי את דברך אלה "שהוא חפץ שרמת הישיבה תעלה ויהיו לו אתגר וכבוד. אבל זה לדעתי בחינת "מתוך שלא לשמה בא לשמה".
והלכת בדרכיו מה הוא רחום אף אתה היה רחום מה הוא חנון וכו'
שואלים למה לא אומרים את זה גם כלפי קנא ונוקם ?? התשובה היא שברחום וחנון יש את הכלל שמתוך שלא לשמה בא הלשמה, אבל כלפי קנא ונוקם ? אם יקנא שלא לשמה הוא רוצח,
היתכן לדאוג לחינוכו של המחנך (שהוא כבר קנקן ישן) במקום לדאוג לחינוכו של הילד ??
ועוד בזמן שמדובר בדיני נפושות ממש עיין באשכול הסמוך "גודל המחטיאו יותר מההורגו"   

מהי מצוות לימוד תורה ?
בכדי לקיים את התורה ! ואי אפשר לקיים בלי ללמוד ולא רק בגלל ידיעה רק גם שלא ישכח ולכן חייב ללמוד כל חייו אפי' שיודע כבר את כל התורה,
לדעתי היו חייבים ללמוד הלכה למעשה מהמקרא עד השולחן ערוך דרך מכילתא ספרא ספרי משנה וגמ' עד הלכה למעשה,
אבל בינינו אין מג"ש שיודע וק"ו ללמד את הדרך הזאת, ולא משום הקושי הוא לא יודע ? כי פשוט לא לימדו אותו ולא את הדורות הקודמים,
כל שיטת הלימוד היא שיטה השקפתית ולא עניינית, הרי מיותר לעלות את העניין באשכול כאן, כלנו יודעים כמה ביקורת היו כל הזמנים והדורות נגד השיטה הזאת, דוגמא קטנה ביקורת של לפני 900 שנה הנה, ספר יסוד מורא לראב"ע שער א
ויש הוגה בתלמוד להתפאר על כן כל עסקיו בסדר נזיקין גם הוא מקבל שכר להורות הפתאים וליישר המעוותים רק אם היו כל ישראל צדיקים לא היו צריכים לסדר נזיקין.

נכון שהשיטה\ההשקפה ניצחה בעניין, אבל הביקורת צריכה להיות הכוכב הצפון שלנו הטרנספונדר שלנו בכדי לא לאבד את הדרך,
ועוד ?? הרי בכדי ליסם את השיטה חייבים להבין מהי ? ולמה ? ובשביל מי ? יש את השיטה\ההשקפה הזאת,
ודעתי שהשיטה בא למשוך את המוכשרים\משכילים לישיבות בכדי שח"ו לא ילכו לרעות בשדות זרים,
ובכן 1, מדובר בבוגרים יותר 2, לא על חשבון הבינוניים וחלשים, כלומר הרי להציל את המשכילים חייבים כי אי אפשר עם בלי משכילים, אבל אם זה בא על חשבון העם הפשוט ? לא יהיה למשכילים בשביל מי להיות משכילים כי העם הפשוט יברח לו לשדות זרים, מה הועילו חכמים בתקנותם ??

מהי תפקידם של הישיבות ?

בחז"ל יש רק דוגמא אחד איך צריך להיות דרך קבלת תלמיד לישיבה (וגם את זה לא קיבלו בסוף) "תוכו כברו" שזה אומר אך ורק רצון אמיתי ללמוד, בלי שום קשר לכשרונות,
ואיך מגיעים למידה של תוכו כברו ??
זה תפקידם של הת"תים והישיבות, הרי אי אפשר לדרוש מילד להיות כבר מלידה במידה כל כך גדולה כ"תוכו כברו"
(וברור שדרישת המידה הייתה כלפי בוגרים יותר, ובכל מקרה בטלו את התנאי הזה בסוף)

תפקידם של הישיבות היא המשך לת"ת הם מקבלים ילדים בני 12 שהם כחומר ביד היוצר לעשות מהם יהודים טובים ועובדי השם ועמו ותורתו וללמד אותם איך לעיין וללמוד במקרא במשנה ובשולחן ערוך להכניס בהם אהבת תורה ואהבת השם ולהיות יהודים טובים, ובמיוחד שאחרי שהם יוצאים לעבוד ברחוב בכדי לפרנס ולהקים משפחה, יראו כולנו שהבחור בא מישיבה, והבחור עצמו יתגאה בדרכו ובדרך תורתו וילך בראש מורם כל חייו הוא ובניו ובנותיו בעבודה ובבית וברחוב, מתוך ידיעה ברורה ושכנוע עצמי שזוהי הדרך הנכונה והישרה ודרך השם,
ולגבי האחד מאלף שיוצא להוראה ? גם הוא צריך את חינוכו של הישיבה בכדי שלא נגיע למצב שהשכן יהיה צודק בביקורת שלו עיין תגובת השכן לעייל,
 
מה הם ההישגים שישיבה צריכה לשאוף ?

ברור שההישגים חייבים להיות ברמה רוחנית גבוה שאנו לא נפחד לשלוח את בנינו לעבוד ברחוב, הרי אנו צריכים להכין את הדור לחיים מציאותיים כפי שנפסק בשולחן ערוך אורח חיים הלכות בית הכנסת סימן קנו 
אח"כ ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה  סופה בטלה וגוררת עון, כי העוני יעבירנו ע"ד קונו; ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר, אלא עראי, ותורתו קבע, וזה וזה יתקיים בידו; וישא ויתן באמונה; זה תפקידם של הישיבות לחנך שישא ויתן באמונה,   
ערוך השולחן אורח חיים הלכות משא ומתן סימן קנו
אח"כ ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון כי העניות מעבירין את האדם על דעתו ועל דעת קונו ומי שיש לו אומנות דבר טוב הוא וכך אמרו חז"ל בקידושין [כט.] שחייב אדם ללמד את בנו אומנות וכל שאינו מלמדו אומנות כאלו מלמדו לסטות וכמה טועים בזה לאמר שהאומנות הוא דבר של בזיון שהרי כמה תנאים ואמוראים שהיו בעלי מלאכות ואיתא במדרש רבה בראשית [פ' ע"ד] חביבה היא המלאכה מזכות אבות שזכות אבות הצילה ממון ומלאכה הצילה נפשות שנאמר [בראשית לא, מב] לולי אלקי אבי אברהם וגו' כי עתה ריקם שלחתני את עניי ואת יגיע כפי ראה אלקים ויוכח אמש כלומר שלא הרגו לבן ליעקב בפגעו בו ומעלה גדולה היא למי שמתפרנס ממעשה ידיו שנאמר [תהלים קכח, ב] יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך אשריך בעוה"ז וטוב לך לעוה"ב שכולו טוב:

אבל מה ? גם כאן ניצחה ההשקפה הפחד מהרחוב והצבא וכו' וכו' ולכן מחנכים אותנו ללמוד כל היום,
וכאן אני זועק חמס, הרי ההשקפה הזאת חל גם על הבינוניים והחלשים כלומר דורשים גם מהם ללמוד כל היום גם אחרי הנישואין, ללכת ללמוד בכולל ולהקריב את חייהם  אפי' שזה נגד הטבע ונגד השולחן ערוך ודעת חז"ל,
והם מתוך מסירות נפש להשקפה העכשווית מוכנים לגדל משפחה מתוך קשיים בלי פרנסה, הכל בכדי ללכת בדרכם של הרבנים והגדולים וההשקפה, 
והנה מביא הוא ואשתו את עמלם (שהם הבנים) ואומרים לו הוא לא מתאים לישיבה ???,
רגע זועק האבא, רגע רגע גם אני לא מתאים לישיבה אז למה שלחו אותי ללמוד בכולל כל חיי ??
הרי מובן מאליו שרוב רובם של אברכי הכולל לא בדיוק המוכשרים שפיצים, הרי שליחת האברכים לכולל היא לא עניין של להיות דיין או רב (גם זה, אבל לא רק זה) כלומר ההשקפה שלחו אותנו כולנו ללמוד בכוללים ולא לעבוד, (בלי מוכשרות או עם מוכשרות זה לא העניין,) העיקר ללמוד תורה, אז למה כלפי הבן זה לא כך ??

אחרי שהרגנו את ההורים נפשית ורוחנית (וגם שידוכיו של הבן הלך פייפן ולכן גם צאצאיו ילכו פייפן עד סוף כל הדורות וכו')
מה קורה לילד עצמו ??
הרי הילד יכול להיות מוצלח בדברים אחרים כמו לימוד חול וכדומה, ואז לא ירגיש נחות,
אבל ההשקפה לא נותנת לו לעשות כך, בגלל הפחד כנ"ל  
ולכן חייב הילד להרגיש נחות בכוח,( בזמן שבמקום אחר או לימוד אחר ? כן היה מצליח ומוצלח,)

תבינו רבונו של עולם, אוחנו תוקפים אותו מכל הכוונים,
מצד אחד רוצים אנו את הלא לשמה של הראש ישיבה ולכן לומדים לימוד לא רלוונטית לבחור עצמו, על חשבון חינוכו ויהדותו הנכונה, ומורידים את מצב רוחו, 
ומצד שני לא נותנים לו הזדמנות להוכיח את כשרונתיו בלימודים אחרים, וגם יצטרך שידוך סוג ב' והכל מתוך אותו השקפה ודרך חיים ??? היתכן !!
רבונו של עולם תבחרו מה אתם רוצים מבנינו ועמלינו, ללמוד בכל מצב ?? או ללמוד רק אם אני מוכשר\שפיץ !!!, 
ולכן לא פלא שהילד יברח לשדות זרים בהזדמנות הראשונה שיהיה לו,
למה שילד ירצה להיות בחברה שלא תתן לו הזדמנות להוכיח את עצמו, מה הוא חייב רק להוכיח הבנה בנזיקין ??

טעות הייתה לך מיימוני היקר ולהשכן היקר, לא התכוונתי לומר ולדבר על משפחות עניות ושבורות וביקורת על השיטה,
כוונתי הייתה מה שכתבתי בשורות האחרונים, את הדרישה הבלתי אפשרית שאנו דורשים מכלל העם, והעם עושה את זה מתוך מסירות נפש בעיניים עצומות,
כן מוכשרים לא מוכשרים כולנו בכוללים ובישיבות, וכן כך זה בת"תים, ואחרי כל זה שבאים האבא והאמא למסור את בנם בידי מנהיגי ומחנכי הדור (כמו שחנה מביא את שמואל בנה לעלי הכהן) אומרים להם שהילד לא מתאים וכל עמלם לריק היה,  

מה נקרא הצלחה\הישיג  בחינוך ילדינו ?

כמו שאלוקים סומך על ההורים בעיניים עצומות ונותן להם ילדים בכל הרמות משכל ורצונות וכו', כי האלוקים יודע שמתוך אהבתם את צאצאיהם הם יחנכו אותם כל ילד כדרכו הוא, כמו שכתוב "חנוך לנער על פי דרכו"
כך צריכים הת"תים והישיבות לחנך את הנער על פי דרכו, ודווקא מתוך אהבת הילדים והבחורים לפחות כמו ההורים,
וכך נצליח ויהיה לנו הישגים בחינוך ילדינו,
אפי' אם דרכו של הנער יהיה דווקא לעבוד ולא ללמוד, הוא יהיה יראי שמים ויהודי גאה,
וזה יהיה הצלחתינו הגדולה בחינוך,

ואיך רבונו של עולם נכנס כאן במשבצת את העניין של כבוד הראש ישיבה ורמת הישיבה, והלא לשמה שלו ??

אני פונה ללב של חברי וחכמי וגולשי הפורום, למי שיש לו גישה למקבלי ההחלטות במגזר, שישלח בבקשה את כאבם של ההורים למנהיגים ולגדולים, 
"ולא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להבטל ממנו" שכל אחד מהגלשים יעשה משהו בעניין,
ולחלשים במידות שבנינו: אני אומר לכם שכידוע שלכל אב ואם יהיה ויש בן אחד או שנים שהם לא בדיוק השפיץ לשיטתם של המג"שים, במילא זה גם לטובתכם ולצאצאיכם עד סוף כל הדורות,

הפתרון לדעתי היא שעד החתונה ללמד כמו בת"תים, וכך כל אחד יקים משפחה בריאה,
ובכוללים נעשה את הסלקציה לטובת העם כולו, מי ללמד ומי לרב ומי לדיין ומי לעבוד ואיזה עבודה וכו' וכו'
 אבל אני לא מנהיג ולא גדול הדור בכדי להחליט, 


תוקן על ידי maxmen ב- 24/06/2010 15:54:41




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2010 23:26 לינק ישיר 

"סגסג" נתן קישור באשכול של ר' גדליה וראיתי שם שהניק "דל כבודנו" כתב  משהו מעניין
חשבתי שנכון לצטט אותו כאן באשכול והנה מה שכתב

אני רוצה לצטט מדברי הגר"מ קסלר,רבה של מודיעין עילית,בדברי ההספד שנשא בהלוויה: (של ר' ראובן נדל זצ"ל)

"יש לי חוב שאני חייב לר' ראובן זצ"ל, ואני רוצה לפרוע אותו כאן,ואם מישהו ישנה משהו מדרכו בעקבות הדברים,יהיה זה לעילוי נשמתו הטהורה.
בתחילת החורף,בא ר' ראובן אלי הביתה,טרם הכירותיו אז. הוא נכנס אלי הביתה,והתחיל לעשות לי מהומה רבתי:
הייתכן,זעק בסערת נפש,שכאן בקריית ספר,מנהלי מוסדות שופכים דם של הורים וילדים,מחליטים בשרירות נוראה מי כן ומי לא,ללא כל פיקוח,ואף את התשובות השליליות משהים בכוונה,ע"מ למנוע לחצים מצד המסורבים,והרב,שהוא רב המקום,קצרה ידו מהושיע?!
הלא האכזריות הנוראה הזו מורידה ביגון שאולה הורים וילדים כאחד,אני יכול ללמד זכות על מנהלי המוסדות,שהם צעירים ומבוהלים,ועושים דברים בצורה נמהרת ללא כל ישוב הדעת וכובד ראש,אולם ר' ראובן זצ"ל לא הסכים לשמוע בשום אופן כל טצדקי שבעולם על מעשים אכזריים מעין אלו,ובסערת רוח נוראה הטיח דברים קשים על אזלת היד שמתגלית כאן בנושא.
הלואי שמי מהאנשים שהופכים את החיים של מאות משפחות לסיוט,יתעורר מהדברים,וישנה את דרכיו הנלוזות,ויהיה זה לעילוי נשמתו של ר' ראובן זצ"ל,שהיטב חרה לו הדבר עד מוות"  עכ"ד של הרב קסלר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2010 15:45 לינק ישיר 

מקסמן,

זה מתחיל מכך שמסכימים כי מי שאינו מהול הוא 'זבל', כפי שאתה עצמך כתבת בהודעתך הפותחת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/6/2010 15:54 לינק ישיר 

נורת_אזהרה כתב:
מקסמן,

זה מתחיל מכך שמסכימים כי מי שאינו מהול הוא 'זבל', כפי שאתה עצמך כתבת בהודעתך הפותחת.

 
צדיק: אל תקח את דברי למקומות שאתה יודע שלא התכוונתי בכלל,
ואני מתחחנן אליך שאל תהיה מסוג אנשים האלה, אתה בחור חכם ובחור טוב, וחבל



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2010 16:00 לינק ישיר 

מקסמן,

אני מאמין לך שלא התכוונת לכך.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/7/2010 00:29 לינק ישיר 

דרמטי ביותר אייך הרב שטיינמן מתייחס לנושא של האשכול,


http://www.youtube.com/watch?v=vMOZNcbuzEM

המנהל:
זוג בזיווג שני ויש שני סוגי ילדים, הילדים של האימא יותר פתוחים, עכשיו הם גרים בבית שמש והאבא מתעקש שהילדים שלו ושל אשתו ילמדו באותו חידר, המנהל שואל האם נכניס אותם באותו חידר כי הם יותר פתוחים וכו'
האם האחריות של החידר לדאוג את דאגתו של האבא, (כלומר הבעיה שלו עצמו שיהיה לו בבית שני סוגי חינוך של ילדיו,)
הרב שטיינמן: אם אין רק חידר אחד בעיר ? אז תשלח את הילדים לאמריקה ??
המנהל: יש עוד ת"תים בבית שמש,
הרב שטיינמן: מבחינת האב זאת אומרת שאין עוד חידר בעיר (כלומר, לבעיה של האב כאילו אין עוד ת"ת בעיר כי מבחינת חינוכית הוא לא יכול לשלוח ילד לכאן וילד שני לשם,)
המנהל: למה ? כי האבא מתעקש ?
הרב שטיינמן: האם אפשר לומר לאבא את הילד הזה נקבל ואת הילד הזה לא נקבל ? הייתכן ??
המנהל: לא, בגלל שאבא מתעקש, בגלל שאבא מתעקש, האבא רוצה דווקא את החידר הזה ,,,,,,
הרב שטיינמן: (בכעס,) שלח אותו לקומוניזום ??? כלומר מה שייך ? הוא רוצה את החידר הזה אייך אתה יכול לשלוח אותו לחידר אחר של תרבות אחרת,
המנהל: החידרים אחרים הם גם חידרים טובים ?
הרב שטיינמן: הוא רוצה חידר טוב,
המנהל: הוא האבא משוגע רוצה דווקא את החידר הזה,
הרב שטיינמן: (בכעס) הוא לא משוגע, הוא רוצה חידר טוב האם אתה לא רוצה חידר טוב ?? ואם כן אתה משוגע כמוהו לשיטתך, הרי הוא רוצה חידר טוב אז למה הוא משוגענער ?
המנהל: יש הורים שטוענים שהילדים של האם הם בסיגנון אחר, במילא לא רוצים להכניס את הילדים של האם רק של האבא,
הרב שטיינמן: האם אתם רוצים שאבא לא יתחתן עם האישה בגלל זה ?
המנהל: אבל מה זה נוגע לחידר ??
הרב שטיינמן: הם התחתנו ויש להם ילדים משותפים והם צריכים חידר, מה השאלה מה זה נוגע לחידר ???
המנהל: הילדים שלו עצמו כן בחידר אבל הילדים של האימא ??
הרב שטיינמן: אז מה ? תשלח אותם לירח,
המנהל: אז מה בעצם הרב אומר שאפי' שהילד יכול לעזיק והילד לא בדיוק בסיגנון של החידר וגם ילד חלש בלימודים וכו'
הרב שטיינמן: מה פירוש ?
המנהל: הם כן פרומערס (הדוקים) אבל לא בדיוק כמו סיגנון של החידר,
הרב שטיינמן: אתה יכול למדוד הדיקות של זה או זה ??
המנהל: יש אחד מההורים שאומר שהוא כן יכול למדוד,
הרב שטיינמן: (בזעקה) תמיד יש אחד שאומר וכו' זה גאווה, זה גאווה,
המנהל: לא רק הוא יש עוד הורים שאומרים כך,
הרב שטיינמן:(בזעקות) רוצה גאווה גאוווה גאוווה, זה רק גאווה גאווה שום דבר לא, לא תחשוב שזה יראת שמים, גאווה גאווה גאווה במאה אחוז,
המנהל: מדובר באברך חשוב אברך חשוב מאוד, (כלומר ההורה שטוען שהילדים של האימא לא בסיגנון שלנו הוא אברך חשוב,)
הרב שטיינמן: זה גאווה, ואם כך ? הוא בעל גאוותן גדול, (כלומר, אם אברך חשוב טוען דבר כזה ? הוא יותר גאוותן מרגיל)
גם אני למדדתי בחידר עם ילדים לא טובים גם הבריסקר רב למד שם, מנין הגאווה הזאת ? 
המנהל: הילד יכול לקלקל אחרים ?
הרב שטיינמן: מה ? בחידרים הטובים לא יכולים ילדים לתקלקל ??? בכל חידר יכולים לתקלקל, 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > האם בחורים\ילדים בני 12 שנה הם זבל? על ההקבצה בישיבות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.