בית פורומים עצור כאן חושבים

מכתב אישי לרועי ישראל-גדוילים\רבנים\מנהלים\עסקנים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/9/2010 23:41 לינק ישיר 
מכתב אישי לרועי ישראל-גדוילים\רבנים\מנהלים\עסקנים

מכתב אישי לרועי ישראל = גדוילים\רבנים\מנהלים\עסקנים\פוליטיקיאים\עיתונאים,,,,

כהרגלי בימים הנוראים אני לוקח איתי לבית כנסת ספר ללמוד (התפילות הארוכות וכו') כי יש הרבה זמן ריק שאפשר ללמוד בהם,

השנה לקחתי את ספר "יחזקאל" בר"ה הספקתי ללמוד שני שליש ספר, 

היום (יום כיפור) הגעתי לפרק שריגש אותי עד דמעות, ורציתי לשתף אותכם "רועי ישראל" ברגשות שלי באותם רגעים,


יחזקאל פרק לד

(א) וַיְהִי דְבַר יְקוָק אֵלַי לֵאמר:

(ב) בֶּן אָדָם הִנָּבֵא עַל רוֹעֵי יִשְׂרָאֵל הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם לָרעִים כּה אָמַר אֲדנָי יְקוִק הוֹי רעֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הָיוּ רעִים אוֹתָם הֲלוֹא הַצּאן יִרְעוּ הָרעִים:
(במקום לרעות את הצאן אתם רועים את עצמכם,)

(ג) אֶת הַחֵלֶב תּאכֵלוּ וְאֶת הַצֶּמֶר תִּלְבָּשׁוּ הַבְּרִיאָה תִּזְבָּחוּ הַצּאן לא תִרְעוּ: ( כלומר ע"ח הצאן ב"ה, מעמד ציבורי אתם בונים לעצמכם ע"ח הבלתי מוכשרים, פרנסה יש, לחתן את הילדים יש, קל לכם להחמיר בהלכות כי זה פרנסתכם, ואתם דורשים מהצאן את אותו התנהגות בזמן שהם חייבים לפרנס את עצמם לבד לחתן את הילדים לבד, לא מקבלים את צאצאיהם במוסדות בכדי לעשות את הישיבות והמעמד שלכם גבוה כביכול,)

(ד) אֶת הַנַּחְלוֹת לא חִזַּקְתֶּם (כלומר, נתנו לגרש את יהודי עזה מביתיהם, נותנים להמשיך לתת לילדים דירות כי לכם זה דיי קל, אבל לצאן אין אפשרויות כמוכם לקנות דירות לצאצאיהם, במקום שתלחמו בשביל הזוגות הצעירים שיקבלו דירות,) וְאֶת הַחוֹלָה לא רִפֵּאתֶם (מעניין למה חז"ל אומרים ניתן רשות לרופא לרפות, כאן משמע שזה חיוב ממש, יכול להיות שיש כאן חיוב על הרועים לשלוח בחורים ללמוד רפואה,)

וְלַנִּשְׁבֶּרֶת לא חֲבַשְׁתֶּם (ההורים הנשברים תחת עול חיי העוני)  וְאֶת הַנִּדַּחַת לא הֲשֵׁבתֶם (במקום לעזור לנושרים, אז מקפידים יותר ויותר על הבחורים והבנות ) וְאֶת הָאבֶדֶת לא בִקַּשְׁתֶּם (נכון שאולי אתם מנסים להחזיר בתשובה, אבל את הדור השני שלהם אתם לא מקבלים למוסדות,) וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אתָם וּבְפָרֶךְ: (מה כבר ביקשתי ? שואל האלוקים, ואתם יורדים לבחורים ולבנות בחייהם, איזה כובע ואיזה לבוש מתי לצחוק ואיזה פלאפון, אסרתם מופעי זמר וכדומה, כמה מוכשר הוא, האם יש לו אח או אחות מקולקלים כביכול, בקיצור כל הסטיגמות למיניהם אתם פשוט מקיימים את הנביא כפשוטו "וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אתָם וּבְפָרֶךְ" )  

(ה) וַתְּפוּצֶינָה מִבְּלִי רעֶה וַתִּהְיֶינָה לְאָכְלָה לְכָל חַיַּת הַשָּׂדֶה וַתְּפוּצֶינָה: (במקום שישמעו את ליפא שמלצער ויעקב שוואקי

בהופעות זמר, הם שומעים את שריד חדד וכדומה) 

(ו) יִשְׁגּוּ צאנִי בְּכָל הֶהָרִים וְעַל כָּל גִּבְעָה רָמָה וְעַל כָּל פְּנֵי הָאָרֶץ נָפצוּ צאנִי וְאֵין דּוֹרֵשׁ וְאֵין מְבַקֵּשׁ: (אם כבר היה הרבי מחב"ד שעשה קצת, קצצו לו את הכנפיים, ואם הרב אמנון יצחק עושה כבר משהו ? הוא מתלכלך עם שטויות כמו פאות ונגד זמרים וכדומה ולא כאן המקום לבקר אותו,רק זאת אני אומר לו, להחזיר יהודים בתשובה לא אומר לעשות אותם חרדים, והמבין יבין, ממתי להחזיר בתשובה היא גם להכניס אותם תחת עול העסקנים ועיתונאים חרדים ??)

(ז) לָכֵן רעִים שִׁמְעוּ אֶת דְּבַר יְקוָק:

(ח) חַי אָנִי נְאֻם אֲדנָי יְקוִק אִם לא יַעַן הֱיוֹת צאנִי לָבַז וַתִּהְיֶינָה צאנִי לְאָכְלָה לְכָל חַיַּת הַשָּׂדֶה מֵאֵין רעֶה וְלא דָרְשׁוּ רעַי אֶת צאנִי
(כלומר לא עושים כלום לטובת הצאן ) וַיִּרְעוּ הָרעִים אוֹתָם (רק את עצמם הם רועים כלומר מעמד וכסף) וְאֶת צאנִי לא רָעוּ: ס (רק וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אתָם וּבְפָרֶךְ:)  

(ט) לָכֵן הָרעִים שִׁמְעוּ דְּבַר יְקוָק:

(י) כּה אָמַר אֲדנָי יְקוִק הִנְנִי אֶל הָרעִים וְדָרַשְׁתִּי אֶת צאנִי מִיָּדָם וְהִשְׁבַּתִּים מֵרְעוֹת צאן וְלא יִרְעוּ עוֹד הָרעִים אוֹתָם וְהִצַּלְתִּי צאנִי מִפִּיהֶם וְלא תִהְיֶיןָ לָהֶם לְאָכְלָה: ס
(כלומר שלא רק המדינה תקצץ כספים למוסדות, רק גם לכם האלוקים יקצץ "ולא תהיין להם לאכלה", למי שיש לו עין בריא רואה שכל הגזרות כלפי הישיבות התחילה בזמן שהישיבות התחילו לבחור רק בחורים מוכשרים)  

(יא) כִּי כּה אָמַר אֲדנָי יְקוִק הִנְנִי אָנִי וְדָרַשְׁתִּי אֶת צאנִי וּבִקַּרְתִּים:

(יב) כְּבַקָּרַת רעֶה עֶדְרוֹ בְּיוֹם הֱיוֹתוֹ בְתוֹךְ צאנוֹ נִפְרָשׁוֹת כֵּן אֲבַקֵּר אֶת צאנִי וְהִצַּלְתִּי אֶתְהֶם מִכָּל הַמְּקוֹמת אֲשֶׁר נָפצוּ שָׁם בְּיוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל:
(כלומר "ענן וערפל" שהצאן רואים את הרועים=הגדויליים בענן וערפל, כלומר לא מבינים לאן הרועים רועים אותם, ולכן נפצו הצאן לכל הרוחות,) 

(יג) וְהוֹצֵאתִים מִן הָעַמִּים וְקִבַּצְתִּים מִן הָאֲרָצוֹת וַהֲבִיאתִים אֶל אַדְמָתָם וּרְעִיתִים אֶל הָרֵי יִשְׂרָאֵל בָּאֲפִיקִים וּבְכל מוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ:

(יד) בְּמִרְעֶה טּוֹב אֶרְעֶה אתָם וּבְהָרֵי מְרוֹם יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה נְוֵהֶם שָׁם תִּרְבַּצְנָה בְּנָוֶה טּוֹב וּמִרְעֶה שָׁמֵן תִּרְעֶינָה אֶל הָרֵי יִשְׂרָאֵל:

(טו) אֲנִי אֶרְעֶה צאנִי וַאֲנִי אַרְבִּיצֵם נְאֻם אֲדנָי יְקוִק:
(אולי היה כדאי ? כי בסוף אלוקים בעצמו ירעה אותנו)

(טז) אֶת הָאבֶדֶת אֲבַקֵּשׁ וְאֶת הַנִּדַּחַת אָשִׁיב וְלַנִּשְׁבֶּרֶת אֶחֱבשׁ וְאֶת הַחוֹלָה אֲחַזֵּק וְאֶת הַשְּׁמֵנָה וְאֶת הַחֲזָקָה אַשְׁמִיד אֶרְעֶנָּה בְמִשְׁפָּט: (כלומר, השמנים החזקים שאכלו ע"ח הציבור = הצאן ? "אשמיד ארענה במשפט", כלומר כל הראש ישיבות והמנהלי סימנרים ומנהלי ת"ת, והעיתונאים שלא נלחמו בשביל הצאן רק בשביל הרעים כביכול = דעת תורה וכדומה, וכל הועדות למיניהם ועדת הורים וועדת איכלוס) 

(יז) וְאַתֵּנָה צאנִי כּה אָמַר אֲדנָי יְקוִק הִנְנִי שׁפֵט בֵּין שֶׂה לָשֶׂה לָאֵילִים וְלָעַתּוּדִים:

(יח) הַמְעַט מִכֶּם הַמִּרְעֶה הַטּוֹב תִּרְעוּ וְיֶתֶר מִרְעֵיכֶם תִּרְמְסוּ בְּרַגְלֵיכֶם וּמִשְׁקַע מַיִם תִּשְׁתּוּ וְאֵת הַנּוֹתָרִים בְּרַגְלֵיכֶם תִּרְפּשׂוּן:

(יט) וְצאנִי מִרְמַס רַגְלֵיכֶם תִּרְעֶינָה וּמִרְפַּשׂ רַגְלֵיכֶם תִּשְׁתֶּינָה: ס

(כ) לָכֵן כּה אָמַר אֲדנָי יְקוִק אֲלֵיהֶם הִנְנִי אָנִי וְשָׁפַטְתִּי בֵּין שֶׂה בִרְיָה וּבֵין שֶׂה רָזָה:

(כא) יַעַן בְּצַד וּבְכָתֵף תֶּהְדּפוּ וּבְקַרְנֵיכֶם תְּנַגְּחוּ כָּל הַנַּחְלוֹת עַד אֲשֶׁר הֲפִיצוֹתֶם אוֹתָנָה אֶל הַחוּצָה:

(כב) וְהוֹשַׁעְתִּי לְצאנִי וְלא תִהְיֶינָה עוֹד לָבַז וְשָׁפַטְתִּי בֵּין שֶׂה לָשֶׂה:
(כאן כבר מדבר הנביא לכל מיני ועדת הורים למיניהם, עיין ערך עמנואל וביתר, וגם ועדות איכלוס למיניהם,)

(כג) וַהֲקִמתִי עֲלֵיהֶם רעֶה אֶחָד וְרָעָה אֶתְהֶן אֵת עַבְדִּי דָוִיד הוּא יִרְעֶה אתָם וְהוּא יִהְיֶה לָהֶן לְרעֶה:

(כד) וַאֲנִי יְקוָק אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלהִים וְעַבְדִּי דָוִד נָשִׂיא בְתוֹכָם אֲנִי יְקוָק דִּבַּרְתִּי:

(כה) וְכָרַתִּי לָהֶם בְּרִית שָׁלוֹם וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְיָשְׁבוּ בַמִּדְבָּר לָבֶטַח וְיָשְׁנוּ בַּיְּעָרִים:

(כו) וְנָתַתִּי אוֹתָם וּסְבִיבוֹת גִּבְעָתִי בְּרָכָה וְהוֹרַדְתִּי הַגֶּשֶׁם בְּעִתּוֹ גִּשְׁמֵי בְרָכָה יִהְיוּ:

(כז) וְנָתַן עֵץ הַשָּׂדֶה אֶת פִּרְיוֹ וְהָאָרֶץ תִּתֵּן יְבוּלָהּ וְהָיוּ עַל אַדְמָתָם לָבֶטַח וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְקוָק בְּשִׁבְרִי אֶת מטוֹת עֻלָּם וְהִצַּלְתִּים מִיַּד הָעבְדִים בָּהֶם:
(שזה אומר שאלוקים יוריד מאיתנו את העול של הרועים, כלומר דעת תורה והשקפה וישיבות וסימנרים בקיצור כל מה שכתבתי לעייל וגם מה שלא כתבתי ויש הרבה,)

(כח) וְלא יִהְיוּ עוֹד בַּז לַגּוֹיִם וְחַיַּת הָאָרֶץ לא תאכְלֵם וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח וְאֵין מַחֲרִיד: (כלומר: ההשקפה הזאת (החרדית) עשה אותנו לבז בגוים, וגם בין האחים)

(כט) וַהֲקִמתִי לָהֶם מַטָּע לְשֵׁם וְלא יִהְיוּ עוֹד אֲסֻפֵי רָעָב בָּאָרֶץ וְלא יִשְׂאוּ עוֹד כְּלִמַּת הַגּוֹיִם:

(ל) וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְקוָק אֱלהֵיהֶם אִתָּם וְהֵמָּה עַמִּי בֵּית יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדנָי יְקוִק:

(לא) וְאַתֵּן צאנִי צאן מַרְעִיתִי אָדָם אַתֶּם אֲנִי אֱלהֵיכֶם נְאֻם אֲדנָי יְקוִק: פ 


(והיות שרק נבואות שנצרכו לדורות נכתבו ? חשבתי לכתוב לכם את הנבואה הרלוונטית מאוד לדור שלנו, ומעניין שזה מהפרקים שמנבא לעתיד ובהמשך יש את הנבואה של גוג ומגוג ובנית הבית המקדש וכו')


כותב מתוך כאב ולשם שמים

maxmen

קיצור הכותרת בהתאם לכללים
תוקן על ידי - עצכח - 26/09/2010 08:59:20



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/9/2010 23:57 לינק ישיר 

נסיון יפה.

אבל אולי תמצא עוד פרקים לפרש ועוד למי לכוון, כי פרושים ניתן לפרש הרבה כמחשבתו של הפרשן.

לגופם של דברים, לדעתי כל אדם אמור לדאוג לעצמו, כי הקב"ה ברא לו שכל.

אם הוא מצפה שאיזה רב או עסקן ינהל לו את החיים הוא טועה בתפקיד שלהם.

רבנים נועדו לענות תשובות על שאלות ועסקנים לפתור בעיות.

אני יודע שמיד תכתוב שזו השקפה לא נכונה, אולם אתן לך דוגמה:

היהדות נלחמה שנים בהשכלה, עד שבא הרש"ר הירש וקבע שהשכלה אינה סותרת את היהדות. מה תעשה לכל הרבבות שנטשו את היהדות כי קיבלו את הדרך הקודמת.

כנ"ל בפולין, לאחר מלחמות גדולות נגד לימודים, פתחו רשת בתי ספר חרדים בשם "יסודי התורה" שלימדו בהם מקצועות חול, עבודה וכד' (בעברית שלנו לימודי ליבה).

ז"א שיש כנראה גדולי ישראל נדירים שהם אחד לדור שראויים להדריך את הדור. השאר הם למדנים טובים, אבל אינם ראויים להנהגה. עכשיו תמצא במי מדובר?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 00:25 לינק ישיר 

שרפ:
אני הספר שלך עוד סיפור מעניין שקרה לי,
בליל כיפור ראיתי שלהרב יש מחזור\סידור האר"י על הסטנדר שלו, ניגשתי עליו ואמרתי לו שאולי יש לחשוש ביום הכיפורים לדעות שחושבים שקבלה הם אמצעי ח"ו ??
חזרתי למקומי, והרב ניגש אלי ושאל בפני כולם, אם יש לי משהו נגד קבלה וכדומה, עניתי שלא במיוחד אבל לדעתי ביום כיפור כדאי לחשוש ולהיות תמים עם אלוקיך,
הרב ניגש למקומו וסגר את הסידור ולא התפלל בזה כל הצום,
היום: אחרי שהתרגשתי מהפרק הנ"ל, נתתי לרב את הפרק ואמרתי לו שזה מאוד ריגש אותי,(ולא אמרתי לו למה)
אחרי התפילה אמר לי הרב שהוא למד את הפרק שוב ושוב והבין מה מאוד ריגש אותי בפרק, ואחרי הסבר הבנתי שהוא כוון בדיוק למה שכתבתי לעייל, אז אמרתי לעצמי שזה כאילו סימן בשבילי לכתוב את זה בפורום כאן, (אגב אני לא מאמין בסימנים אבל בכל זאת) 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 00:31 לינק ישיר 

בנתיים זה נראה שאתה הרב שלו...
אני חושב שאפשר באמת לפתוח אשכול על הנושא של דאגת הרבנים לבעיות הגשמיות של הדור.
אני חוושב שמי שרוצה לדאוג לציבור לרוחניות שלו, צריך גם לדאוג לגשמיות שלו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/9/2010 01:18 לינק ישיר 

סגסג:

כן כן: זה מה שיפה בפרק הזה, שהוא מדבר על גשמיות דווקא, כלומר הוא מדבר על הרועים שחיים על חשבון הצאן,
 (ג) אֶת הַחֵלֶב תּאכֵלוּ וְאֶת הַצֶּמֶר תִּלְבָּשׁוּ הַבְּרִיאָה תִּזְבָּחוּ (כלומר את חייכם יש לכם מהצאן ו)הַצּאן לא תִרְעוּ:
ועוד ?? אתם לא דואגים להם
(ד) אֶת הַנַּחְלוֹת לא חִזַּקְתֶּם (כלומר דיור לצעירים) וְאֶת הַחוֹלָה לא רִפֵּאתֶם וְלַנִּשְׁבֶּרֶת לא חֲבַשְׁתֶּם וְאֶת הַנִּדַּחַת לא הֲשֵׁבתֶם וְאֶת הָאבֶדֶת לֹא בִקַּשְׁתֶּם וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אתָם וּבְפָרֶךְ: (כלומר הישיבות והסימנרים וההשקפה ביחד עם העסקנים והעיתונות וודעת הורים ואיכלוס, אתם פשוט יורדים לחיים של הצאן "וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אתָם וּבְפָרֶךְ:" בזמן שכל קיומיכם היא מהצאן, הרי הם מרווחים את פרנסתם מהציבור)
(ה) וַתְּפוּצֶינָה מִבְּלִי רעֶה וַתִּהְיֶינָה לְאָכְלָה לְכָל חַיַּת הַשָּׂדֶה וַתְּפוּצֶינָה:
(ו) יִשְׁגּוּ צאנִי בְּכָל הֶהָרִים וְעַל כָּל גִּבְעָה רָמָה וְעַל כָּל פְּנֵי הָאָרֶץ נָפצוּ צאנִי וְאֵין דּוֹרֵשׁ וְאֵין מְבַקֵּשׁ:

(לגבי הרב שלנו, הוא מזקני הרבנים ורב מאוד חשוב, לכן הוא שאל אותי אם יש לי נגד הקבלה, ואם כן לא היה מקבל את דעתי, אחרי שהבין שאני בתמימות אומר את זה, בענוותו הגדולה סגר את הסידור, וזה יפה מאוד מצידו, ואת האמת ? זה הביך אותי שעשה זאת,) 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 02:01 לינק ישיר 

מצאתי עכשיו מקבילות בעוד נביאים והנה,


זכריה פרק י

(ב) כִּי הַתְּרָפִים דִּבְּרוּ אָוֶן וְהַקּוֹסְמִים חָזוּ שֶׁקֶר וַחֲלמוֹת הַשָּׁוְא יְדַבֵּרוּ הֶבֶל יְנַחֵמוּן עַל כֵּן נָסְעוּ כְמוֹ צאן יַעֲנוּ כִּי אֵין רעֶה: פ
(כמה שזה נכון רבונו של עולם, כמה מופתים למיניהם וכמה שקרים מוכרים לנו הרועים,)
(ג) עַל הָרעִים חָרָה אַפִּי וְעַל הָעַתּוּדִים אֶפְקוֹד כִּי פָקַד יְקֹוָק צְבָאוֹת אֶת עֶדְרוֹ אֶת בֵּית יְהוּדָה וְשָׂם אוֹתָם כְּסוּס הוֹדוֹ בַּמִּלְחָמָה:

זכריה פרק יא

(טז) כִּי הִנֵּה אָנכִי מֵקִים רעֶה בָּאָרֶץ הַנִּכְחָדוֹת לא יִפְקד הַנַּעַר לא יְבַקֵּשׁ וְהַנִּשְׁבֶּרֶת לא יְרַפֵּא הַנִּצָּבָה לא יְכַלְכֵּל וּבְשַׂר הַבְּרִיאָה יאכַל וּפַרְסֵיהֶן יְפָרֵק:

 

ירמיהו פרק כג

(א) הוֹי רעִים מְאַבְּדִים וּמְפִצִים אֶת צאן מַרְעִיתִי נְאֻם יְקוָק: (מאז תקופת ההשכלה עד היום, כמה יהודים הפסדנו ??)
(ב) לָכֵן כּה אָמַר יְקוָק אֱלהֵי יִשְׂרָאֵל עַל הָרעִים הָרעִים אֶת עַמִּי אַתֶּם הֲפִצתֶם אֶת צאנִי וַתַּדִּחוּם וְלא פְקַדְתֶּם אתָם הִנְנִי פקֵד עֲלֵיכֶם אֶת רעַ מַעַלְלֵיכֶם נְאֻם יְקוָק:
(ג) וַאֲנִי אֲקַבֵּץ אֶת שְׁאֵרִית צאנִי מִכּל הָאֲרָצוֹת אֲשֶׁר הִדַּחְתִּי אתָם שָׁם וַהֲשִׁבתִי אֶתְהֶן עַל נְוֵהֶן וּפָרוּ וְרָבוּ:




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 07:59 לינק ישיר 

סגסג כתב:
בנתיים זה נראה שאתה הרב שלו...
אני חושב שאפשר באמת לפתוח אשכול על הנושא של דאגת הרבנים לבעיות הגשמיות של הדור.
אני חוושב שמי שרוצה לדאוג לציבור לרוחניות שלו, צריך גם לדאוג לגשמיות שלו.


בשביל זה הם הקימו את ועד הרבנים וקופת העיר.

נ.ב. אם עסקינן בנ"ך הרי שהפסוק המתאים לחוסר גמישות מחשבתית של ההנהגה הוא הוא בירמיהו "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 08:14 לינק ישיר 

שרפ
מה זה בשביל זה?
בשביל שלא יגידו שלא מטפלים בגשמיות,או אתה מתכוין שבאמת זה דוגמא לכך שכן מטפלים גם בגשמיות.
אבל,באמת כשכתתבי לא חשבתי על קופות צדקה אלו,זה נכון,זה באמת דוגמא לטיפול בבעיות גשמיות,שכמובן לא הוקמו כדי שלא יגידו אלא כדי לטפל באמת בבעיות העוני.
למעשה,הבעיה הגשמית שבאמת נונת מקום לשאלה למה לא מטפלים בה,זה כמו שצויין כאן,זה בעית הדיור,שזה בעית הבעיות של הציבור החרדי מבחינה גשמית.
הרי במידה מסוימת,כל הקופות הם כמו להקים בית חולים מתחת לגשר,אם היו פותרים את בעיות הדירות המון מבעיות העוני היו נפתרים.
הבעיה,שאם היה מקום להאמין שבמשך השנים הבעיה תפתר,מה שקורה הוא שהבעיה מחמירה, גם בפרויקטים רגילים הדירות מאוד יקרות, ואז אמנם מנסים להגיע לפתרון, לקנות במקומות מרוחקים יותר,אבל מה שקורה שכיון שהבעיה מחמירה אז כל הפתרונות לא פותרים באמת את הבעיה, אלא מסתפקים בזה שהיא לא מחריפה, וזה שלא צריך לשלם על דירה שבע מאות אלף ש"ח אלא שלוש מאות אלף ש"ח זה כבר פתרון, בשעה שגם זה בעיה קשה.
יתכן מאוד שהסיבה שמפחדים לטפל בבעיה זו,כי מבינים שהטיפול בזה אמור לגרור אחריו שינוי בעוד נקודה בציבור החרדי, זה שכולם נשארים בכולל ולא יוצאים לעבוד,אם יחליטו שלא משלמים על דירות יתכן מאוד שהבעל יצטרך לצאת לעבוד כדי לדאוג לעצמו לדירה או לכסף לשכירות דירה, ואת זה לא רוצים לעשות. 

 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/9/2010 08:33 לינק ישיר 

סגסג כתב:

למעשה,הבעיה הגשמית שבאמת נונת מקום לשאלה למה לא מטפלים בה,זה כמו שצויין כאן,זה בעית הדיור,שזה בעית הבעיות של הציבור החרדי מבחינה גשמית.
הרי במידה מסוימת,כל הקופות הם כמו להקים בית חולים מתחת לגשר,אם היו פותרים את בעיות הדירות המון מבעיות העוני היו נפתרים.
הבעיה,שאם היה מקום להאמין שבמשך השנים הבעיה תפתר,מה שקורה הוא שהבעיה מחמירה, גם בפרויקטים רגילים הדירות מאוד יקרות, ואז אמנם מנסים להגיע לפתרון, לקנות במקומות מרוחקים יותר,אבל מה שקורה שכיון שהבעיה מחמירה אז כל הפתרונות לא פותרים באמת את הבעיה, אלא מסתפקים בזה שהיא לא מחריפה, וזה שלא צריך לשלם על דירה שבע מאות אלף ש"ח אלא שלוש מאות אלף ש"ח זה כבר פתרון, בשעה שגם זה בעיה קשה.
יתכן מאוד שהסיבה שמפחדים לטפל בבעיה זו,כי מבינים שהטיפול בזה אמור לגרור אחריו שינוי בעוד נקודה בציבור החרדי, זה שכולם נשארים בכולל ולא יוצאים לעבוד,אם יחליטו שלא משלמים על דירות יתכן מאוד שהבעל יצטרך לצאת לעבוד כדי לדאוג לעצמו לדירה או לכסף לשכירות דירה, ואת זה לא רוצים לעשות. 


סגסג,

זה פורום של חושבים, אז לפחות ענית בגוף השאלה את התשובה על השאלה.

איך ניתן לפתור את בעיית הדיור כאשר אנשים אינם עובדים (וגם עבודת האשה היא ברור המקרים איזו עבודת דחק ועם משפחה ברוכת ילדים).

הרי ברגע שיהיו דירות בזול, מי שעובד יהיו לו את האמצעים לרוכשה לפני מי שאינו עובד. וא"ת שהמדינה תסבסד מהמיסים שאנו משלמים דיור לחרדים, הרי בשביל זה יש בג"צ.

נ.ב. כמו שגם כתבת, קופות צדקה אינן פתרון. הפתרון האמיתי הוא מחשבה, מותר האדם מן הבהמה. אם אדם לא ידאג לחינוך ילדיו והשכלתם כפי שדורשת ההלכה, כאשר הוא מסתמך על רבנים כאלו, הרי שהוא עברין. גם המדינה שמשתפת פעולה עם "נבחרי הרבנים על ידי הציבור" הללו אינה נקיה (אם כי שם תתכן טענה להקל שזה אונס).

כאשר מספיק אנשים יפנו לדרכים של מציא מקומות לימוד חליפיים לילדיהם, פתאום "הגדולים" יגיעו לשם ויספרו כמה יש צורך לנהוג כך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 09:48 לינק ישיר 

היה טיפה ארוך לקרוא...


תוקן על ידי torahcodes ב- 19/09/2010 09:50:18




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/9/2010 13:22 לינק ישיר 

שרפ וסגסג היקרים,

כואב לי שזה רק מה שמצאתם בנביא הנ"ל דיור וגשמיות וכדומה,

אני רציתי לעורר את הפרדוקס הגדול בהנהגה של הציבור החרדי בכל הדורות כמעט במיוחד בדורות האחרונים,

כל רב\פוסק\אדמור\מנהל\עסקן וכדומיהם, חיים על כספי ציבור, שזה אומר שהם ממש לא מרגישים ולא יודעים בכלל אייך ובמה אפשר לחיות, 
מה הבעיה שלהם להיות נגד לימודי חול לבחורים ??? הרי הם יש להם פרנסה להם ולצאצאיהם,
מה הבעיה למשל להלחם על קברים ועוד מלחמות מיותרות,
בזמן שהם לא מתפרנסים ולא מסתובבים בחברה הכללית, והמבין יבין,
מה הבעיה לתת דירות לילדים ?
מה הבעיה להחמיר במצוות ? כלומר כהיום ההלכה היא כבית שמאי ולא כבית הלל, כי הם באמת יכולים להחמיר על עצמם כבית שמאי, כי בסך הכל זוהי פרנסתם,
בעניין מופעי זמר, מה הם מבינים לרוחם של בחורים ? לבנים שלהם יש עוני בבית ?? בעיות שלום בית בגלל העוני ?
טוב: אפשר לתת אלפי דוגמאות,

הדבר הזה משפיע על כל פסק ופסק בעניין הלכה ובענייני הציבור בגשמיות ורוחניות,
לכן דווקא הפרק הזה מדבר בדיוק על העניין הזה והפרק מתחיל עם המילים האלה
 יחזקאל פרק לד
(א) וַיְהִי דְבַר יְקוָק אֵלַי לֵאמר:
(ב) בֶּן אָדָם הִנָּבֵא עַל רוֹעֵי יִשְׂרָאֵל הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם לָרעִים כּה אָמַר אֲדנָי יְקוִק הוֹי רעֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הָיוּ רעִים אוֹתָם (את עצמם במקום את הצאן) הֲלוֹא הַצּאן יִרְעוּ הָרעִים:
(ג) אֶת הַחֵלֶב תּאכֵלוּ וְאֶת הַצֶּמֶר תִּלְבָּשׁוּ הַבְּרִיאָה תִּזְבָּחוּ (זוהי הטענה שבגלל שאתם חיים על כספי ציבור אז למה ?,,,) הַצּאן לא תִרְעוּ:
    



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 14:55 לינק ישיר 

רציתי להוסיף בעניין הפסוק הזה

(כח) וְלא יִהְיוּ עוֹד בַּז לַגּוֹיִם וְחַיַּת הָאָרֶץ לא תאכְלֵם וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח וְאֵין מַחֲרִיד: (כלומר: ההשקפה הזאת (החרדית) עשה אותנו לבז בגוים, וגם בין האחים)
 
אפשר לפרש שלא רק לבז מבחינת כלכלית, רק גם כשפרשתי שהשקפה החרדית היא מטומטמות לגבי ידיעת הנביאים וחז"ל
בכל המדעים,
לדוגמא האשכול הסמוך בעניין הצופן התנכי,
עשרות פעמים צצטי את הספורנו הזה "כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים" והטעם שראוי להקפיד שתהיו נחשבים חכמים ונבונים לעיני העמים,,,,,,,,,,,,,, ואם יחשבו אתכם העמים לסכלים ??? יהיה חלול ה' באמור לכל עם ה' אלה:

כמה אנו לבז בעיני העמים עם השטויות האלה, ואני כבר לא מדבר על לקצץ בנטיעות בגלל זה,

האם לא הגיע הזמן שחכמינו יתחילו ללמוד ולשנות את ההשקפה המטומטמת הזאת ?? רבונו של עולם
ראיתי לא מזמן בעיתון המשפחה שמביא עדות נגד מומחים על מקום קודש הקודשים, בזה שאדמור אמר איפה בדיוק המקום,
לא ידעתי האם לצחוק או לבכות, הרי העורכים שם הם לא מטומטמים,

אני כבר לא מדבר שהאדמור הזה חייב מיתה כי אמר דבר נבואה בלי שאלוקים אמר לו לומר, כי כידוע אין נבואה היום, ומי שמדבר בשם נבואה או רוח הקודש הוא חייב מיתה מדאורייתא




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 15:06 לינק ישיר 

maxmen כתב:

ראיתי לא מזמן בעיתון המשפחה שמביא עדות נגד מומחים על מקום קודש הקודשים, בזה שאדמור אמר איפה בדיוק המקום,
לא ידעתי האם לצחוק או לבכות, הרי העורכים שם הם לא מטומטמים,



העורכים לא מטומטמים, אבל הקוראים אולי כן, ובעלי העתון צריכים להתפרנס ולכתוב את מה שימכור יותר עותקים.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/9/2010 15:33 לינק ישיר 

למקסמן

מהי התיחסותך לדבריו של הרמב"ן:



"הרמב"ן (לבבא בתרא יא ע"א) המנסח זאת כך "אף על פי שנטלה נבואה מן הנביאים היינו נבואה שהיא במראה וחזון אבל נבואת החכמים שהיא בדרך חכמה לא ניטלה אלא יודעים האמת ברוח הקודש שבקרבם "



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/9/2010 15:56 לינק ישיר 

צענערענע כתב:
למקסמן

מהי התיחסותך לדבריו של הרמב"ן:



"הרמב"ן (לבבא בתרא יא ע"א) המנסח זאת כך "אף על פי שנטלה נבואה מן הנביאים היינו נבואה שהיא במראה וחזון אבל נבואת החכמים שהיא בדרך חכמה לא ניטלה אלא יודעים האמת ברוח הקודש שבקרבם "

צענע
השאלה אייך ההתיחסות של הרמב"ן לגבי נבואת הנוצרי ומוחמד, כלומר ברור שהרמב"ן לא חולק שאין נבואה ורוח הקודש, ושאין בעצם הבדל ביניהם, 
 
כי מה לי אם אולוקים מדבר בדרך נבואה ? ומה לי אם מדבר ברוח הקודש ? העיקר זה התוכן, (כלומר הקשר האלוקי איתנו,
ואם היה כזה קשר ? לא הייתה בכלל מחלוקות בהלכה, ולא היו אומרים שתורה לא בשמים היא,)
אז מה לפי דעתו השתנה ?
לכן חייבים לשבור את הראש להבין את הרמב"ן ולא אותי,
אפשר לפרש אולי שדעתו לילדים, כלומר כמו שהאבן עזרא כותב "גם יש דרש להרויח נפש חלושה בהלכה קשה, ויש דרש מסברא ידועה. ויש שהוא בהלכה שאיננה קבועה. גם יש דרש שהוא טוב לאחרים, וידריך בדרך תבונה את הנערים"

 ברור שבדרך חכמה אפשר לדעת ולומר דברים, אבל אז החכם יכול להוכיח את דברו לכל ילד, כלומר אין כאן הטענה שדברי החכם הוא משמים רק מהחכמה,

תוקן על ידי maxmen ב- 19/09/2010 15:58:13




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/9/2010 16:53 לינק ישיר 

אגב סיפור עיתון המשפחה בעניין מקום קודש הקודשים ועניין סיכסוך ישראלי פלסטיני,

מעניין שהמלבי"ם נתן כבר את דעתו לבעיה, והנה (אני מפחד לומר את זה)

מלבי"ם יחזקאל פרק מ פסוק ב

(ב) במראות אלהים הביאני. מבאר שלא היה שם בפועל רק שכן ראה במראה וגם ר"ל ששם ראה את המראה הידועה שהוא מראות המרכבה (כמ"ש בס' מ"ג) ומראה המקדש מכוון לעומת המרכבה העליונה כמ"ש במק"א, ויניחני אל הר גבוה מאד, כמ"ש נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים, ועליו כמבנה עיר מנגב, הנה יתבאר (לקמן סי' מ"ה וסי' מ"ח) כי העיר לעתיד תהיה בדרום המקדש רחוקה ממנו מ"ה מיל, לכן ראה כמבנה עיר כי העיר רחוקה מאד, ומכוונת נגדו מצד נגב ואינה עומדת במקום שעמדה בראשונה סמוך למקדש:




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מכתב אישי לרועי ישראל-גדוילים\רבנים\מנהלים\עסקנים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.