בית פורומים עצור כאן חושבים

האלוקים ביהדות, מיהו ומהו ? (כן כן גם הוכחה)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/6/2011 14:43 לינק ישיר 
האלוקים ביהדות, מיהו ומהו ? (כן כן גם הוכחה)

(לפני שאני מתחיל ברצוני לומר לכם מחבתים ומחבשים היקרים, אתם משחקים משחק מלוכלך, ותבינו בהמשך,)

ובכן אני מטייל לי ברחוב ואני שומע קול מאחרי,
היי היי מקסמן אני אלוקים,
אני: אפי' לא הסתובבתי
היי היי אני האלוקים אתה לא שומע אותי ?
ואני: בשלי ממשיך בטיול ולא מסתובב כלל,
אלוקים נכנס לקריזה ופשוט הרעיד את הקרקע מתחתי (טוב אפשר להבין אותו)
אני: מסתובב ורואה אדם ענק בגובה שלושים אלף רגל כמעט, כמעט חטפתי התקף לב במקום, אבל מיד התאוששתי
ואמרתי: היי אלוקים תיזהר עם הראש שלך המטוסים הגדולים (בואינג) טסים בגובה הזה,
אלוקים: מה זה בשבילי המטוסים ? הא ? זבובים קטנים אני באוף מעיף אותם !
אלוקים: תשמע מקסמן אני האלוקים ואני רוצה שתהאמין בי
אני: תראה אתה לא האלוקים,
אלוקים: תשמע חצוף אחת, אני יוכיח לך שאני האלוקים, מה אתה רוצה שאני אעשה ?
אני: לא נעים לי לומר לו שוב שלא יעזור לך אתה לא האלוקים, אבל מצד שני למה לא לנצל ולראות את כוחו,
אני: אלוקים אתה רואה שם את הטבעת של שבתאי (Saturn) ??
אלוקים: הא כן בוודאי, זה יפה נכון ? אני עשיתי זאת, אתה רואה ?
אני: תוריד את הטבעת ותשים אותו על המאדים (Mars) ככה שיושבי הארץ יראו אותו, את שבתאי לא רואים רק עם טלסקופ,
אלוקים: הנה תופס את הטבעת הענקית ומעביר למאדים,
אני: אבל המאדים לא ממלא את החור בטבעת היא קטנה יותר, אז בבקשה תגדיל את המאדים,
אלוקים: אתה משוגע ? אם נגדיל אותו ?! הוא יבלע את כדור הארץ, למה אתה לא מבין הוא קרוב מידי לכדור הארץ,
אני: שמעת אותי נכון ? תעשה זאת,
אלוקים: מחייך אלי בגאווה והנה עכשיו החור מלא, (הוא רואה את תדמהתי,)
אלוקים: נווו מקס האם תאמין בי ??
ואני: (ביננינו מה נגיד לו ?) תשמע אלוקים יקירי אני רוצה לטייל בשמש, 
אלוקים: אוקיי נטייל איתך בשמש, (חביב האלוקים הזה)
אני חייב לספר לכם השמש ?! זה סרט אחר לגמרי, אתם מכירים את הים ? תחשבו שהים רותח עם בועות, אבל לא מים רק אש כמו מים אדומים ורותח עם בועות ענקיות בגובה מאות אלפי רגל
אלוקים: נווו מקס היקר האם תאמין בי ?
ואני: (באמצע השמש והוא יכול לטבוע אותי בתוכו,) מחליף נושא ואומר לו היי אתה רואה את צדק (יופיטר) הענק ? תן לו בעיטה שיעוף לאמצע הגלקסיה שלנו (שביל החלב) לתוך החור השחור,
אלוקים עוזב אותי באמצע השמש (הוא משוגע לא ?) ונותן קפיצה ובעיטה לצדק, והופ הצדק עף לאמצע הגלקסיה ונטחן\נבלע בחור השחור שם,
אלוקים חוזר אלי (עם פרצוף מחייך ועייף ביחד) נווו תאמין בי ??
אני: לא עונה לו,
אלוקים נכנס לקריזה ותופס אותי בגרון, וזועק תשמע מקס אתה ראיתה איפה כוכב הצדק הענק ?! שם אני יזרוק אותך !
אני: ונווו ואז אני האמין בך ?
אלוקים: חצוף אני המית אותך בשמש מיליון פעם וכל פעם אני יקים אותך לתחיה ושוב ושוב עד אין סוף,
אני: בוא לנוח קצת אני עייף, בוא אולי נתיישב על ראש הסרטן, (מזל סרטן)
אלוקים: הא הא הבנתי אותך אתה מזל סרטן ולכן אתה רוצה לשבת עליו, היי היי אני הולדתי אותך בסרטן דווקא כי אני אוהב אותך,
אני: אל תגיד לי שאימא שלי זינתה איתך,
אלוקים: חצוף אחד אני עוד ינקום בך חכה ותראה,
אני: נתתי לו להירגע, והתיישבנו על ראש הסרטן ודיברנו על דא ועל הא, בסוף אלוקים נירגע ומחייך אלי,
אלוקים: אתה עקשן מטורף ולא מתאים כלל למזל סרטן שנולדת בה,
אני: מה לעשות ביננינו אתה לא האלוקים,
אלוקים: טוב אני נכנע ומודה אני לא האלוקים, אבל והיות שעמדת במבחן אני לוקח אותך לאלוקים האמיתי זה שעשה את המפץ הגדול,
אני: תשמע לי מתחזה נבל שכמותך ההוא גם לא אלוקים,
המתחזה הנבל: אתה משוגע לגמרי, אני מזמין אותך אצל האלוקים האמיתי שעשה את המפץ וכל היקום, ואתה אומר שהוא גם לא אלוקים ??
אני: כן ההוא גם לא אלוקים, תבין אלוקים הוא לא זה שעשה את היקום להרשים אותי אוקיי אתה מבין מתחזה שפל שכמותך ??
כי אם ברא את היקום ובתוכו את בני אנוש בכדי שימחו לו כפיים והוא ישמח ?! זה לא האלוקים שלי זה נוכל טיפש שמחפש כבוד, ויוצר רובוטים עם שכל שיבינו אותו וימחו לו כפיים ???
יוצא בעצם שאני יותר גדול ממנו, עובדה שהוא רוצה אותי ושאני יאמין בו ?? תגיד מתחזה שפל, לא נתתנו לכם שכל ??
אתם פשוט נוכלים, לך לך גיבור טיפש,
המתחזה: עוזב אותי בבושת פנים,
אני: היי היי סלח לי לא התכוונתי לפגוע בך,
המתחזה: טוב סולח אתה יותר חכם ממני אין עליכם היהודים,
אני: תשמע יש בכדור הארץ מחב"שים ואתאיסטים אולי הם יאמינו בך אם תעשה להם כמה תרגילים שעשיתה לי,
המתחזה: תעזוב לא צריך תרגילים בשבילם, וחוץמזה חברי הטוב לקח את התפקיד והם מזה מאמינים בו,
אני: מיהו החבר הזה ? ומה שמו ?
המתחזה: "נאור" שמו, הוא כזה ממזר וערמומי ועובד עליהם בעיינים עד כדי כך שהם מלקקים לו בתח,,,,,,
אני: הא נכון איך לא חשבתי על זה, בוודאי ש"נאור" שמו,
אני: היי היי רגע איך השם שלך ? לא אמרת לי מה שמך,
המתחזה: שמי מחב"ת !!!!!!!!!!!!!!!!!!

טוב עד כאן הסיפור שלי עם האלוקים שלכם ידידי המחב"תים והמחב"שים היקרים,

ומי מספר את אותו סיפור ?? ( לא באותו דרך אבל באותו עומק ותוכן ולימוד רעיוני)
חז"ל הקדושים !!!!!!!!!!!
הם מספרים את אותו סיפור בסיפור הידוע של תנורו של עכנאי,

(עד עכשיו אמרתי מיהו לא האלוקים, בהמשך אני יסביר מיהו כן אלוקי ישראל,)
בינתיים אני הולך לעבוד את אלוקי ישראל, שהיא לפרנס את משפחתי, כי אלוקי ישראל לא נותן כסף בלי לעבוד ממש,
ביי ושלום לכם ידידי המחבתים והמחבשים
max   


תוקן על ידי maxmen ב- 06/06/2011 15:35:30





דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2011 10:50 לינק ישיר 

מקסמן

איקון ירוק מאד על הסיפור. אכן הצלחת לבטא ערכים משמעותיים, לדעתי לפחות.

1. האמת חשובה מכל.

2. ה' אינו זקוק לעבודתנו, וגם לא לשבחינו.

3. גם כאשר האדם חווה חויה של התגלות, אסור לו לאבד את הביקורת שלו, כי אולי הוא טועה.

4. לא מתפעלים מניסים ואירועים יוצאי דופן אלא אם כן הם משתלבים בתיאוריה המוקדמת שלנו לגבי האלקים והבריאה.

ואני מצטט

דברים פרק יג 

(א) אֵת כָּל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם אֹתוֹ תִשְׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת לֹא תֹסֵף עָלָיו וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ: פ
(ב) כִּי יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת אוֹ מוֹפֵת:
(ג) וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלֶיךָ לֵאמֹר נֵלְכָה אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יְדַעְתָּם וְנָעָבְדֵם:
(ד) לֹא תִשְׁמַע אֶל דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל חוֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא כִּי מְנַסֶּה יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם אֶתְכֶם לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם:
(ה) אַחֲרֵי יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ וְאֹתוֹ תִירָאוּ וְאֶת מִצְוֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ וּבוֹ תִדְבָּקוּן:
(ו) וְהַנָּבִיא הַהוּא אוֹ חֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא יוּמָת כִּי דִבֶּר סָרָה עַל יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וְהַפֹּדְךָ מִבֵּית עֲבָדִים לְהַדִּיחֲךָ מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוְּךָ יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בָּהּ וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ:
(ז) כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן אִמֶּךָ אוֹ בִנְךָ אוֹ בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ בַּסֵּתֶר לֵאמֹר נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ:
(ח) מֵאֱלֹהֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיכֶם הַקְּרֹבִים אֵלֶיךָ אוֹ הָרְחֹקִים מִמֶּךָּ מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ:
(ט) לֹא תֹאבֶה לוֹ וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו וְלֹא תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו וְלֹא תַחְמֹל וְלֹא תְכַסֶּה עָלָיו:
(י) כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ יָדְךָ תִּהְיֶה בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ וְיַד כָּל הָעָם בָּאַחֲרֹנָה:
(יא) וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת כִּי בִקֵּשׁ לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים:
(יב) וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּן וְלֹא יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה בְּקִרְבֶּךָ: ס


המשכתי והעתקתי עוד פסוקים שאינם שייכים לענין המוגדר שמקסמן פתח בו, כדי ללמד עד כמה אסור לנו להתפעל ממה שנמסר לנו בשם "התגלות" גם אם זה מלווה במופתים, כאשר המסרים האלו מנוגדים לעיקרון של עבודת ה'. (אני הייתי מוציא מזה גם מסקנות לגבי הקבלה... אבל זה נושא אחר וחבל לקלקל למקסמן את אשכולו היפה).

מקסמן, אנא המשך!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2011 10:59 לינק ישיר 

אמנם יש מקום לתגובה.

יש הוגי דעות חשובים, גם בעם ישראל, שהאמינו כי עבודת ה', קשירת שבחים ותהילות לה', היא דבר חשוב גם לה' ואפשר לראות בכך את תכלית הבריאה.

כמדומה שהניסוח המפורסם ביותר הוא של הרמב"ן. ולמרות שהוא מצוטט רבות, לא הצלחתי למצאו ואף לא להיזכר בניסוח שיאפשר לי למצאו בפרוייקט השות.

אולי מישהו אחר ימצא?

וקשרו זאת לפסוק מישעיהו

ישעיהו פרק מג 

(ז) כֹּל הַנִּקְרָא בִשְׁמִי וְלִכְבוֹדִי בְּרָאתִיו יְצַרְתִּיו אַף עֲשִׂיתִיו:

שאותו מפרשים כאילו מטרת הבריאה היא "לגלות כבוד שמים".

אגב החיפוש מצאתי את הרמב"ן הבא, אבל לא זה המקורי שחיפשתי. אבל יש כאן דברים קרובים ואף מרחיבים.

רמב"ן דברים פרק לב 

אבל השם ברא את האדם בתחתונים שיכיר את בוראו ויודה לשמו, ושם הרשות בידו להרע או להטיב, וכאשר חטאו ברצונם וכפרו בו כולם לא נשאר רק העם הזה לשמו, ופרסם בהם באותות ובמופתים כי הוא אלהי האלהים ואדוני האדונים ונודע בזה לכל העמים. והנה אם ישוב ויאבד זכרם, ישכחו העמים את אותותיו ואת מעשיו ולא יסופר עוד בהם, ואם אדם יזכיר כן, יחשבו כי היה כח מכחות המזלות והכוכבים וחלף ועבר. והנה תהיה כוונת הבריאה באדם בטלה לגמרי, שלא ישאר בהם יודע את בוראו רק מכעיס לפניו, ועל כן ראוי מדין הרצון שהיה בבריאת העולם, שיהיה רצון מלפניו להקים לו לעם כל הימים, כי הם הקרובים אליו והיודעים אותו מכל העמים:
וזה טעם כי ידין ה' עמו ועל עבדיו יתנחם (פסוק לו), שיזכור ה' ברחמים כי הם עמו מאז, ויזכור כי הם עבדיו שעמדו לו בגלותם כעבדים לסבול הצרות והשעבוד, וכענין שנאמר (ישעיה סג ח) ויאמר אך עמי המה בנים לא ישקרו. וכבר רמזתי בבריאת האדם סוד נשגב ונעלם צריך ממנו שנהיה לו לעם והוא יהיה לנו לאלהים, כענין שנאמר (ישעיה מג ז) כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו וגו':

ויש להאריך אלא שהיום קצר והמלאכה מרובה...






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2011 11:04 לינק ישיר 

רמב"ן סוף פרשת בא:

לפיכך אמרו (אבות פ"ב מ"א) הוי זהיר במצוה קלה כבחמורה שכולן חמודות וחביבות מאד, שבכל שעה אדם מודה בהן לאלהיו, וכוונת כל המצות שנאמין באלהינו ונודה אליו שהוא בראנו, והיא כוונת היצירה, שאין לנו טעם אחר ביצירה הראשונה, ואין אל עליון חפץ בתחתונים מלבד שידע האדם ויודה לאלהיו שבראו, וכוונת רוממות הקול בתפלות וכוונת בתי הכנסיות וזכות תפלת הרבים, זהו שיהיה לבני אדם מקום יתקבצו ויודו לאל שבראם והמציאם ויפרסמו זה ויאמרו לפניו בריותיך אנחנו, וזו כוונתם במה שאמרו ז"ל (ירושלמי תענית פ"ב ה"א) ויקראו אל אלהים בחזקה (יונה ג ח), מכאן אתה למד שתפלה צריכה קול, חציפא נצח לבישה (עי' ערוך ערך חצף):




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/6/2011 11:34 לינק ישיר 

מצד שני  כל הנבאים דיברו על חשיבותו של מעשי האדם איש כנגד רעהו- על עשיית הטוב והחסד,  במקום הקרבנות= התפילות.

שמואל א פרק טו    וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל הַחֵפֶץ לַיקֹוָק בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים כִּשְׁמֹעַ בְּקוֹל יְקֹוָק

ישעיהו פרק א    (יא) לָמָּה לִּי רֹב זִבְחֵיכֶם יֹאמַר יְקֹוָק שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים לֹא חָפָצְתִּי:

בתורה כתוב שלש פעמים לא תבשל גדי בחלב אימו- עשו מזה חז"ל ואנחנו עולם גדול וחדש שלם.

בתורה כתוב מעל 30 פעם על התיחסות טובה ואהבה לגר,- ואנחנו עושים בדיוק ההפך.

אין להתנהגותנו ולדרישתו וחפצו של הקא'ל ולא כלום- אנחנו עושים מה שמתחשק לנו, ואיך שמתחשק לנו, חפצו אינו רלונטי בסדר היום שלנו.

איך אומר אלוקים אצלנו- ניצחוני בני ניצחוני בני, הוכחנו לו מי בעל הבית בעולם. הרבי הרב והבבא.

 



תוקן על ידי ירוחםשמ ב- 07/06/2011 11:43:58




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2011 11:53 לינק ישיר 

למקס .אתה תותח.                                                     ולעצם העניין נגעת בנקודה החשובה מכל ,מהו האל בשבילי, ואיך הוא מתגלה בליבו של בן זמנינו ,כי נדמה שכל אחד מדבר על אל אחר ,יש שאצלם הוא קוסם על, ואם לא יוכיח את קסמיו למה הוא יושב על כס האל ,יש שאצלם הוא מחשב על , ואם ילחצו על 1000 כפתורי תהלים הוא ירפא לחולה,יש שאצלם ,כמימוני,הוא נגלה מכל ציץ ופרח ומתכול שמים ומאהבת אשה ורע, יש שאצלם הוא אמיתת המציאות כרמבם ולייבוביץ והוא חוץ לעולם ויש שאצלם הוא כל היש ומלא כל הארץ ,יש שאצלם הוא אא"ס [אור אין סוף שהתגלגל כאן לאלע איז סוציולוגיע] ויש המתפללים לאלוהי ישראל,ספירת תפארת כר"י אייבשיץ בספרו הידוע . ועדיין אנו מחפשים מילה ושם למה שאין לו דמיון ושם ,ואין לנו ברירה אלא על ידי ניפוץ אלילי הדמיון והשווא כמו שעשה מקס כי ה' חותמו אמת ופעמים שאדם נמצא בתהום הכפירה אבל זו כרגע אמיתתו ושם נמצא אצלו ה' .וה' לא מתגלה היום דרך פלפולי תיאולוגיה האם ממלים מסוימות בתורה נדע שהיא מזמן אחר ושאר פלפולי הבל המתגלגלים סביבינו [ובכלל כל ההוכחה מהמסורת, ושאב לא מנחיל שקרים לבנו,נסתרת מרבים מחברי הפורום שמנחילים שקרים לבניהם וזה בדור שעוד לא הורגים על מסית ומדיח] וחיפוש האל הוא מחיינו אלה המוכרים כפי שהם וכל אחד מרגיש שהכל מילים מילים וחסרה המילה הגואלת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/6/2011 16:09 לינק ישיר 

(סליחה מכולם רק עכשיו (לא ממש, עד שהתארגנתי לגלוש גם לקח זמן) הגענו בשלום לארץ הקדושה, הבטחתי המשך ואני לא אצליח לעשות זאת לפני החג, רק אולי כמה מילים,)

תודה להרב מיימוני היקר (תגובה לדברך בהמשך,)
תודה לבעל ולירוחם היקרים,
ותודה לרוחדשה היקר על החידוד של הדברים, ותודה לכולם על הפירגון,
באמת עסקתי הרבה מחשבה בהמצאת הסיפור הנ"ל יש שם הרבה פירוש רש"י ותוס'
כמו למה באמת לא הסתובבתי (בתחילת הסיפור שם) למה ערבבתי את אימא שלי ?
למה הכנסתי את ה"נאור" לסיפור ? (תשובה לשאלה האחרונה, פתחתי פעם אשכול ותבינו למה באמת, הנה איך זה שאלוקים עוד קיים ???) ) ובאמת הרבה כוונות היו לי בסיפור הזה, וכדאי לעמיק בסיפור ולראות, או שאני בהמשך אעשה זאת,

כאמור אני לא אספיק היום לדבר על מיהו אלוקי ישראל, רק אחרי החג, אבל בלי כלום אי אפשר, אז רק כותרת,

אלוקי ישראל זה השכל\הבינה\התבונה\החכמה,

(בכדי לא לדבר באוויר אפי' לבינתיים עד אחרי החג, אז אני הצטט רק את זה והנה,)

משנה מסכת חגיגה פרק ב "כל שלא חס על כבוד קונו ראוי לו שלא בא לעולם"
מפרש לנו הרמב"ם (בפירוש המשנה לרמב"ם מסכת חגיגה פרק ב)
כל שלא חס על כבוד קונו, הכוונה בזה מי שלא חס על שכלו, כי השכל הוא כבוד ה'.

חג שמח לכולם
max




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2011 22:12 לינק ישיר 
האנושות. המצאיות הטבעי\המדעי מוכיחים את אלוקי ישראל, וזו ההוכחה,

בכדי להתחיל ברצוני לשאול שאלה פשוטה,

מה יותר חשוב ביהדות. שיש אלוקים או שיש רק אחד ??

או אשאל בדרך ציורית,
חצי מהשבטים נכנסים למשה רבינו ואומרים לו.
תשמע משה אדונינו, כן כן שמענו את האלוקים אבל לא נתת לנו לראותו. עם תירוץ של פן יפרוץ האלוקים וכו' (מזה האלוקים לא שולט על עצמו ? שלא יפרוץ !)
בתכלס עד שאנו לא רואים בעיינים אנו לא מהאמינים שיש אלוקים,

חצי השני של השבטים נכנסים למשה רבינו ואומרים לו,
תשמע משה אדונינו. כן נכון ששמענו את האלוקים ראינו את הקולות. וגם שמענו אותו אומר שרק הוא האלוקים ואין אלוהים אחרים על פני,
אבל מנין לנו ? אולי הוא בעצמו לא יודע שיש עוד אלוהים ? אולי יודע שיש עוד. ושיקר לנו שאין, (ח"ו,)
בתכלס יש עוד אלוקים ועוד הרבה כאלה (ח"ו)

וכאן השאלה את מי משה היה זורק מביתו\מאוהלו מרוב כעס ???

אינטואיטיבית התשובה ברורה שדווקא את החצי השני היה משה רבינו זורק מביתו מרוב כעס,
כלומר יסוד היסודות של היהדות היא שאין רק אחד, מצידינו שלא יהיה בכלל (כמו דעת חצי השבטים הראשונה) אבל העיקר לא שנים או שלוש ועוד ח"ו,
(אפי' עשיתי שאלת תינוק בעניין, שאלתי היום בחג את בתי הקטנה את אותו שאלה. מי יותר גרוע מי שלא מאמין כלל או מי שאומר שיש הרבה אלילים ? ותשובתה המידית היית בוודאי גרוע יותר המאמין שיש הרבה אלילים,)
למה באמת האיטואיציה מיד יודע לענות את התשובה, לזה יש הרבה הסברים !
אבל ברצוני להסביר כאן משהו יותר עמוק,

חשיבותו של האחד חשוב כמו שאין בכלל, והם מבחינתינו אותו יסוד,
כלומר אין בכלל או יש רק אחד = אלוקי ישראל,
זה זה המושג "אלוקים"

וכאן אני רוצה לשאול למה באמת כל כך פיחדו מיותר מאליל אחד,
אם זה אדם הראשון או חנוך או נח או האבות עד משה רבינו,
מה כל כך רע בזה ? מה הבעיה שיהיה כמה אלוקים, שנים שלושה ארבע ועוד (ח"ו)
(הם בוודאי לא הכירו את היקום אפי' לא את הכדור הארץ (=שטוחה הם חשבו) בכדי לומר ולראות בעיינים שלא יכול להיות שיש שנים, חייב להיות אחד או בכלל לא (ח"ו))

מה היית הפילוסופיה שלהם ?
לדעתי (וחשוב מאוד להבין ולרדת לסוף דעתי) הפילוסופיה (\ההשקפה בל"ז) שלהם היית שאם יש (ולא ידעו שאין, להפך היו אז ראיות שיש) יותר מאחד ?! אז אין אנו יכולים לדרוש צדק. לדרוש מוסר, לדרוש ערכים, אפי' לא להמציא שפות וחוקי חברה,

תחשבו על זה. האם נדרוש מוסר מחיה טורפת, נשאל את האריה למה אתה טורף ?
אז למה לדרוש מאדם אחר ? (למשל: מחולה נפש לא נדרוש צדק ומוסר, כי הוא חולה רק שיש תבונה\אלוקים אחד, אם היית יותר מאחד ?! אז אין חולה נפש ! יש סוגי אדם עם תבונה שונה שבא מאלילים שונים)
כלומר אם יש כמה אלילים, אז אליל X ברא אותי עם בינה של 1+1=2 ואליל Y ברא את האפריקאי בבינה של 1+1=5
מי אומר לי שזה לא כך ?
כמו אצל האריה שטורף לא נדרוש מוסר, כך לא נדרוש מאף אדם אולי הם נלדו באליל X או Y,

בקיצור בכדי לפתח שפות וחוקי חברה ומוסר וערכים חייבת להיות תבונה אחת\אלוקים אחד, או בכלל ח"ו,
שהם בעצם האלוקים, אחד וכפירה = אלוקים, וזה המושג "אלוקים" ביהדות,

אני מקווה שמובן לאן אני חותר,
אפשר לדרוש צדק שיש בינה אחד לכל האנושות, אי אפשר לדרוש צדק ומוסר שיש הרבה סוגי בינה,
כמו אצל החיות הטורפות שאין אנו דורשים מהם צדק ומוסר,
ואנו מגדירים אנשים מסויימים (חולה נפש או שיכורים ומסוממים) כבלתי כשירים לצדק, אך ורק כי אנו בטוחים שיש בינה אחת לכל היקום,
אחרת אי אפשר להגדיר אותם כלא כשירים,

גם המדע לא תוכל להגדיר חוק טבע שיש כמה אלילים, אני כבר לא מדבר שלא תתחיל כלל המדע,
חייבים קודם בינה אחידה לכולם בכדי לנסות לחקור ולהבין משהו,

אז יוצא לנו שיסוד היסודות ותחילת ההתחלות של התקדמות האנושות בכל תחום שהיא,
מתחיל אך ורק מהפילוסופיה הראשונית הזאת שהיית באנושות, שהיא שיש בינה אחת ביקום ואין שנים,

ואם הפילוסופים של אז היו יכולים לכפור בכלל ?! מצידם גם זה טוב !
רק מעשית והגיונית לא יכלו להכחיש,
1, לא היית ברור שזה כך שיש רק בינה אחת ביקום, החיות (בעלי חיים טורפים) יוכיחו שאין בינה אחת,
2, ראו הרבה כוחות (דווקא כי לא ראו את כל היקום ולא יכלו להבין זאת מדעית) במילא בוודאי שיש אלוקים אחד או שנים או יותר אולי. בלי שום ספק,

אבל השקפתית (לא מדעית) פילוסופית רצו לטעון כך (שיש דווקא אחד), בכדי לקיים אנושות נורמלית, וצדקו באמת,

ומי יכול היום להכחיש את הבינה\האלוקים האחד והיחיד שקיים בכל היקום,
ורק עכשיו שלכולם ברור שיש בינה אחת אז מתאפשר לכפור באלוקים,
לפני זה לא התאפשר כלל לכפור באלוקים, היינו קודם כל חייבים להכחיש אחד אחד,
ואפשר לעשות זאת רק שיש אחד, והבינו,

אני מקווה שהצלחתי לעביר את מחשבתי,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2011 05:39 לינק ישיר 

הרב מיימוני היקר:

לגבי עבודת השם: כדאי מואד לעיין באשכול הזה מהי עבודת השם מול (להבדיל) עבודה זרה ??

אין שום ספק שחייבים להודות לו כל הזמן,
אבל לדעתי היום אנו בהעתיד שחז"ל כיוונו אליהם באומרם, שבעתיד יבטלו הכל רק הודייה,
היום יותר מתמיד האלוקים זועק מה תצעק אלי דבר אל בני ישראל ויסוע, 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2011 07:45 לינק ישיר 
האויב הגדול ביותר להאדם הוא השכל\האלוקים. כך נדמה לנו,

השכל הוא קר ואכזר בלי רגש הוא מסביר לנו את המציאות האמיתית דורש את דרישותיו השכליים,
וגם מסביר לנו את ההפסד אם לא נשמע לו, לא רק עכשיו. בעיקר את העתיד,

אבל מצד שני הוא הראשון שנמצא לעזרתו, (אם הלך אחרי הרגש וקלקל,)
על דרך "רצון יראיו יעשה ואת שועתם ישמע ויושיעם"
כלומר האדם יכול לעשות את רצונו אפי' נגד שכלו, ובכך ירד לתהום. ובכל זאת השכל יציל אותו בסוף,

האדם יכול (אפי' רצוי ) ללכת אחרי תאוותו (בניגוד לדעת הפילוסופים וכת ההשקפה) אבל שיתן לשכלו לשמור אליו,
ואז יצליח בכל דרכיו, ויזכה לתורה וגדולה במקום אחד,

למה אני אומר זאת ? כי נוצר רושם שבאמת השכל\האלוקים הם נגדו, ולא היא,
אדם רק צריך לעבוד עם שכלו בכל דרכיו ורצונותיו ותאוותיו,

כל הבעיות מתחילות שהאדם רואה את שכלו כאויב ואז הוא עושה הכל נגדו (מרד נעורים שנאת עצמית וכדומה)
ואז באמת יורד לשאול לנצח,
לא נשאר ממנו זכר לא משמו ולא מצאצאיו אם בכלל יש לו,

ולכן חייב כל אדם לומר לעצמו שכל העולם נברא בשבילי, ה"כל" הכוונה לכל ההנאות הגשמיות שקיימות בעולם,
השכל ידרוש את זה ממנו בשאול. שכלו אשאל אותו למה לא נהנת בעולם, וזה בעצם גרם לך ללכת נגד שכלך,

האדם צריך לפרוק עול ההשקפה שסובלת מעין רע,
כת ההשקפה גייסו את האלוקים הדמיוני בכדי לכפות את עין הרע והקנאה שלהם על אחרים,
ולכן תעקו אותנו בגלות אלפי שנים, נתנו\מסרו אותנו כצאן לטבח לאוייבינו, בגשמיות וברוחניות,
ממשיכים להפחיד אותנו עם האלילים שלהם,
הגיע הזמן שנתחיל ללמוד את התורה בעיון, ולהראות להם כמה שהם עםארצים ועובדי ע"ז ממש,
הגיע הזמן שנזעק דיי לאלוהי בעלז\גור\חבד\בריסק\ברסלב\חזו"א\ספרדים\אשכנזים\קבלה\מנהגים\קהילות נפרדות וכו' וכו'
רוצים אנו את אלוקי ישראל האחד באמת,
לא רוצים לא את בית שמאי ולא את בית הלל, לא את סידור נוסח אשכנז ולא את נוסח ספרד, לא את הבית יוסף ולא את הרמ"א,
רוצים שלחן עורך אחת ויחיד, בית כנסת אחת ויחיד לכל בית ישראל,
אנו הצאן לא חייבים לסבול בגלל שלא שימשתם כל צורככם, בידכם ללמוד ולהבין את התורה, ולהביא לנו תורה אחת,
חרות מלשון חרות = בן חורין,
האלוקים נתן לנו חרות להיות בני חורין ולא עבדים לקהילה מבוקר עד ערב מהלידה עד הקבר,

בן חורין פירושו שכל אדם בישראל הוא מלך בעצמו, מלך במשפחתו,
ולא שהוא ומשפחתו צריכים לכרוע ברך לרבי בטיש או לקהילה,
לא שהוא יצטרך לקבץ נדבות בשביל לחתן את ילדיו,
לא שהוא ילמד כל היום ויפול על הציבור כעבד כעני,

התורה שלנו מול תורת האומות היא תורה אישית לא צריך שילטון ומלך ואלילים, כי כל אחד מלך בעצמו, ומקים ממלכה לדורות לנצח נצחיים, ( =המשפחה שלו)
ואתם עשיתם מתורתינו כעבדות לרבי לקהילה לאליל ???

בתורה שלנו כתוב (משנה מסכת חגיגה פרק ב) "כל שלא חס על כבוד קונו ראוי לו שלא בא לעולם"
מפרש לנו הרמב"ם (בפירוש המשנה לרמב"ם מסכת חגיגה פרק ב)
כל שלא חס על כבוד קונו, הכוונה בזה מי שלא חס על שכלו, כי השכל הוא כבוד ה'.

אז תחזירו לנו את שכלינו בחזרה שהיא כבוד השם, 
תלמדו את ילדינו את התורה האמתית ולא את תורת כת ההשקפה והאלילות,
ראש בראשונה חינוך רציונאלי, חינוך התורה שילכו ברחובות בגאווה ובראש מורם, ולא שנפחד כל הזמן שמה יתקלקלו ויפרקו עול האלילות שלמדדתם אצל הנוצרים והאיסלם והפילוסופיה היוונית,

היום קיבלנו שוב את התורה הרציונאלי, ומה שמענו בקריאת התורה,
ללמוד כל היום במקום לפרנס את משפחתינו בכבוד ??
האם שמענו משהו על כת ההשקפה או על עובודת האלילים שלהם,
הרי ההפך, שמענו דברים פשוטים ושכליים לגמרי,
לא לעבוד אלוהים אחרים, = רבעס ואמונות טפילות ובלתי שכליות,
לא תרצח לא תגנוב כיבוד הורים ושמירת שבת, ועוד,

אתם יודעים שעמלכם לריק, אתם יודעים מה קרה לפני מאתיים שנה שהפסדנו 90% מהאומה לטובת ההשכלה וההתבוללות,
אתם יודעים שזה הולך לקרות עכשיו ממש שוב ח"ו,
אתם יודעים שצאצאיכם בסוף יתבוללו בגויים כמו צאצאי ממציאי כת ההשקפה וקהילות נפרדות בדורות העברו
אתם יודעים שדרככם היא הדרך לשאול לנצח,
כך היית מאז שהחכמים לא שמשו כל צרכם בתורה, במקום להעפיל את השכל שהיא כבוד השם,
התחלתם לעשות מקודמיכם אלילים שאין לחלוק עליהם,
כל מחדש ע"ז ביהדות התקבל כקדמון שאי אפשר לחלוק עליו,
אם זה לא ע"ז אז מהי כן עבודה זרה ??

אנו הצאן מבקשים מכם כל חכמי ישראל מכל החוגים והסוגים מי החילונים עד נתורי קרתא במאה שערים,
להסתגר במקום אחד ולא לצאת עד שיערכו שלחן ערוך על פי התורה הרציונאלי שקיבלנו מסיני,
ואז נציל את האמוה שהם עם השם,
נגנוז את כל הסיפרות הלא רלוונטי לדור שלנו, ונקיים את האומה לנצח נצחים בעזרתו של האלוקי ישראל כמובן,

ואם לא נעשה כך ?! לא צריך להיות נביא או חכם לומר שאנו נרד שאולה כמו כל האלפיים חמש מאות השנים האחרונות,

את הגן עדן והעולם הבא הדימיונית שלכם אתם עובדים עבודה מוחלטת, בזמן שאין דעות ברורות בעניין בחז"ל מהם בדיוק,
(ראו ועיינו היטב בפירוש למשניות לרמב"ם סנהדרין פרק י')
אבל את הנצח של צאצאינו ומשפחתינו על זה אתם מוותרים ביודעין ?????
בכל דור ודור אנו בידינו מחסלים את צאצאינו רוחנית וגופנית הכל בגלל אולי אחד מהדעות בחז"ל נכון והעיקר זה העולם הבא הדמיונית ?? הרי אין דעה ברורה בעניין, להפך אפשר לצטט עשרות חז"לים שמשמע ההפך הגמור,

על זה נאמר (משנה מסכת חגיגה פרק ב) "כל שלא חס על כבוד קונו ראוי לו שלא בא לעולם"
מפרש לנו הרמב"ם (בפירוש המשנה לרמב"ם מסכת חגיגה פרק ב)
כל שלא חס על כבוד קונו, הכוונה בזה מי שלא חס על שכלו, כי השכל הוא כבוד ה'. 
 
מצטער נסחבתי כרגיל



תוקן על ידי maxmen ב- 09/06/2011 07:51:45





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2011 11:01 לינק ישיר 

לא נעים להשבית שמחות.
הכל טוב ויפה.
מה לכל זה ולאוסף המצוות, הפולחנים והאיסורים, שמלבד חוסר הקשר שלהם הן לדת מקסמן, הן לדת מיימוני והן לדת לייבוביץ, אנו יודעים בדיוק כיצד, על איזה רקע ועל ידי מי הן נוצרו והתפתחו.
מה הסיבה שכולם מתקבצים סביב אותה מדורת השבט?
דת השכונה?
מחלקת המצבים? 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2011 21:09 לינק ישיר 

מקס אתה לא צריך ללכת עד הרמבם בחגיגה ,הוא כותב את זה בהקדמה על זרעים,ולגבי הרמבם בסנהדרין ,כמדומני שהוא בסך הכול טוען שהעבודה לה למען שכר ועונש אינה מדרגה אלא לקטנים ,אבל להגיד שאין .?הרי זה אחד מהיג עיקרים שהרמבם בעצמו קבע.חוץ מזה שאתה לא יכול להביא רמבם כראיה כדי לקבוע שולחן ערוך חדש ברגע שהרמבם בהקדמה קובע חד משמעית שאת התלמוד לא שייך לשנות עיין שם,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2011 21:20 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
מקס אתה לא צריך ללכת עד הרמבם בחגיגה ,הוא כותב את זה בהקדמה על זרעים,

(היום לא הלכים היום נוחתים עם המטוס לכל מקום ישר,) מה זה משנה זה מה שהיה בזכרוני בזמן הכתיבה,

ולגבי הרמבם בסנהדרין ,כמדומני שהוא בסך הכול טוען שהעבודה לה למען שכר ועונש אינה מדרגה אלא לקטנים ,אבל להגיד שאין .?

שאין מה ? שכר ועונש ? בוודאי שיש אבל כאן בעולם הזה, ובעתיד צאצאינו וזה הכוונה של עולם הבא כפשוטו,

הרמב"ם שם במפורש אומר שאין בחז"ל דעות קבועות בעניין עיין שם, לכן אומר ששכר ועונש יש, אבל איפה כאן או שם ?! על זה אין דעה אחת בחז"ל, להפך כפי שאמרתי יש הרבה חז"לים שמשמע מהם שאין כלל גהינם,
לדוגמא שעולה לי כרגע זה החז"ל שאברהם אבינו נפתר חמש שנים קודם בכדי לא לראות את עשיו יוצא לתרבות רעה,


הרי זה אחד מהיג עיקרים שהרמבם בעצמו קבע.חוץ מזה שאתה לא יכול להביא רמבם כראיה כדי לקבוע שולחן ערוך חדש ברגע שהרמבם בהקדמה קובע חד משמעית שאת התלמוד לא שייך לשנות עיין שם,

סנהדרין יכול לשנות הכל, וחייבים מידית להקים סנהדרין, האם נחכה למשיח הדמיוני שיפול מן השמים ??
מיצידי שאחד מהגדוילים יהיה המשיח הזה, העיקר שיקים כבר את הסנהדרין,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2011 21:45 לינק ישיר 

אין לי כח ללכת איתך סחור סחור,אם אין לך תשובה ענינית אז תגיד שאתה חולק עליו,הרמבם כותב שלא ברור מה תהיה השכר לא שאין,ואת מה שהוא חושב שיהיה הוא כותב בארוכה בה תשובה ,שכר ועונש בעולם הזה אתה רואה מפורש שיש את הבעיה של צדיק ורע לו וכו,ולגבי סנהדרין לשנות מה שכתוב בתלמוד הוא שולל מכל וכול,ולא הבנתי את הראיה מאברהם אבינו לגבי גהינום,










דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2011 22:03 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
אין לי כח ללכת איתך סחור סחור,אם אין לך תשובה ענינית אז תגיד שאתה חולק עליו,הרמבם כותב שלא ברור מה תהיה השכר לא שאין,ואת מה שהוא חושב שיהיה הוא כותב בארוכה בה תשובה ,שכר ועונש בעולם הזה אתה רואה מפורש שיש את הבעיה של צדיק ורע לו וכו,ולגבי סנהדרין לשנות מה שכתוב בתלמוד הוא שולל מכל וכול,ולא הבנתי את הראיה מאברהם אבינו לגבי גהינום,


מה אתה רוצה ? מי אמר שאין שכר ועונש, אמרתי שיש בעולם הזה נקודה,
לגבי עולם הבא (הדמיוני) גן עדן וגהינם אין דעה אחידה בחז"ל והרמב"ם מציין זאת שם והנה

פירוש המשנה לרמב"ם מסכת סנהדרין פרק י

דע שבעלי התורה נחלקו דעותיהם בענין האושר שישיג האדם בקיום המצות הללו אשר צונו ה' בהם על ידי משה רבינו, ובנקמה אשר תבואינו בעברינו עליהם מחלוקות רבות מאד כפי שנויי שכליהם, ונשתבשו בכך המחשבות שבוש רב, עד שאפשר שלא תמצא כלל אדם שנתברר אצלו ענין זה, גם לא תמצא בו דברים סדורים לאף אחד אלא בערבוב רב.

לגבי צדיק ורע לו: כתבתי כבר עשרות תגובות בעניין, ואין כזו שאלה כלל, זה הטעות של אלישע ואחריו טעו כולם,

לגבי הסנהדרין:
 בוודאי שיכולים לשנות אין חולק על כך,

לגבי החז"ל של אברהם אבינו:
לדעתם אין חיים אחרי המוות, ויש עוד חז"לים כאלה כמו החז"ל הידוע שירמיהו הלך להעיר אותם, (את האבות ומשה )




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2011 22:47 לינק ישיר 

חברים והגולשים היקרים ברצוני שוב לומר לכם מה שזעקתי  כבר הרבה פעמים ,

והיות שברור לנו מאשכול זה שהאלוקים זה שכלינו, (לא עצמותו כמובן)
ואז השכל שלנו זועק על הפשע הנורא של האנושות (שאנו חלק בפשע הזה אפי' הגדוילים) שאנו מוכנים בשביל נוחיותינו להרוג כל יום ויום 3500 בני אדם נשים וטף, ומעל 8000 אלף פצועים ביום יום,  

שהאנשות החליטה להשתמש במכוניות, רכבות, מטוסים, לנוחיותם 
הם בעצם החליטו כך על חשבונם של מיליוני הרוגים בשנה,
(בעולם נהרגים בכל שנה 1,300,000 ונפגעים 30,000,000 בשנה בישראל לבד כ11 איש בשבוע ובשנה כמה ?)
בעצם זה שאני משתמש במכונית לנוחיותי, אני מסכים בעצם למות כביכול, וכך גם להרוג אחרים, וכך גם שאני שולח את בנותי לנסוע לגן לבית ספר,

אנא אין לחכות לעזרה מאלוקים בעניין כאמור באשכול הזה ובעוד אשכולות, כמו אשכול זה, האם אלוקים אשם בטיפשותו של האנושות ??? (השואה, תאונות דרכים, מחלות, ועוד)

אנו ביודעין גורמים לנו את הצער והשכול הזה,
מתי כבר נשכיל להבין זאת ?? כל עמלינו לריק אפשר לגדל ילד או בת שנים על גבי שנים ופתאום להפסיד אותם בתאונה מטופשת שאנו האנושות המצאנו בידינו ממש,

ושוב מי שלא חס על שכלו טוב לו שלא נברא כלל,
זה דבר השכל הפשוט של כל ילד באנושות,
אם היה היום משה רבינו ?! הוא היה מיד עוצר את הטירוף הזה,
אנא תעשו משהו בעניין,


תוקן על ידי maxmen ב- 09/06/2011 22:49:42





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > האלוקים ביהדות, מיהו ומהו ? (כן כן גם הוכחה)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.