בית פורומים עצור כאן חושבים

שקרים קדושים – מי שמכם?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/6/2011 14:05 לינק ישיר 
שקרים קדושים – מי שמכם?

 

נניח, כי אי אפשר לה לאמת להתקיים ללא שקרים קדושים.

נניח, כי מותר לשקר שקרים קדושים.

נניח, כי למרות שהדבר עלול לגרום לא להאמין כלל למשקר (כיוון שמורה היתר הוא לעצמו לשקר כאשר הוא סבור שהשקר קדוש, איזה ערך יש בכלל למה שהוא אומר?) מכל מקום לא חיישינן להכי.

מי שמכם לשקר?

אתם (אני כולל בתואר זה את כל המצדדים בשקרים קדושים) נוטלים לעצמכם את החרות לספר דברים שלא נבראו (גיהנום וגן עדן) ושלא יהיו (חיים לאחר המוות, משיח) ועוד שקרים כיד ה' הטובה עליכם, כדי "לאלץ" את התמימים לאחוז בדת אותה ברצונכם להנחיל לכם.

וכי אינכם בגדר גונב איש ומכרו?

וכי אין גניבת הנפש חמורה מגניבת הגוף?

כאשר הנכם עושים זאת ליקר לכם מכול, לצאצאיכם היקרים שלא טעמו טעם שקר, וכי אין זה משום מעביר בנו ובתו למולך?




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 14:11 לינק ישיר 

צודק.
מי שהמציא את המושג שקר קדוש הוא שקרן לא קדוש בכלל.

ייתכן,
אל תקשיב לזה. הכל אמת לאמיתה, אל תוותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 14:16 לינק ישיר 

ראובן היה חולה נפש שלא הסכים לקחת תרופות. מה עשתה אשתו הפקחית? שמה את התרופה בתוך הקפה שלו וכך הוא שתה את התרופה שלא בידיעתו. מה דעתך על זה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/6/2011 14:44 לינק ישיר 

כניקך כך תגובתך



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 15:03 לינק ישיר 

נוכאיינר והאשה לא בדקה את ההשלכות האחרות שיש לתרופה  היה לה חשוב השקט בבית ומה יגידו השכנים וההורים שלה     ובעלה מת משטף דם במח.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/6/2011 15:54 לינק ישיר 

ייתכן, נראה לי שמן הראוי לבאר על מי הולכים דבריך. מי הוא זה החכם הזה שגילה לך כי גהינום וגן עדן הוא שקר קדוש. המצאת זכרו בכתובים, או שדימיתי לראותו כאן בפורום? (מלבד הרעיא מהימנא פרשת פנחס, אשר כבר הכה אותו היעב"ץ על קדקדו, וצווח על תלמידי רמח"ל שהשתמשו בו).
נראה לי כי גם אלו שאמרו שעניני הגהינום הם משל, כוונתם היתה שהגם שאין שום דבר גשמי מכל זה, הכוונה היא שגודל הצער וההפסד לנשמה בחטא הוא כמו צער הגוף בענשים הנ"ל. ולכן אם היו אומרים לציבור 'יש צער שהוא ענין רוחני' זה לא היה מעניין אף אדם או לכל הפחות את הרוב, כי כך טבעו של אדם שאין הוא שם על לב מה שלא מוכר לו. אבל כאשר המחישו את הדבר בגודל ושיעור של צער ויסורים, ואמרו שכך יש לנשמה צער ויסורים מן החטא, התקבל הדבר באופן יותר קרוב לאמת. כי הובן עד כמה יש ליזהר מן החטא. לפיכך אם היו אומרים את ההגדרה היותר מדוייקת המובנת לחכמים, היו עושים שקר קדוש כי הציבור לא היה מבין את הדברים נכוחה. ואני לא בטוח שמה שאומרים בשם הגר"א שאמר לתלמידו שנעשה חולה שהכל כפשוטו, אין הכוונה גם כן, שכל הצער המדובר עליו הוא כל כך מצער כמו המתואר בראשית חכמה. אבל לא שהכוונה לענין גשמי כמתואר שם.

ולדעתי אם יש שקר קדוש, כזה הוא תארו. שגם אם ייאמר הענין המדוייק יותר הוא יובן בצורה שקרית.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 16:10 לינק ישיר 

ייתכן, ממש תגובה ענינית.
ושם האחר, אני מדבר באופן שאין שום השפעה שלילת, הוא פשוט מפחד לקחת את התרופה מסיבה טפשית [הוא הרי חולה נפש].



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/6/2011 16:13 לינק ישיר 

ייתכן היקר: האם אתה דמגוג ללא תקנה באמת ?? מה זה הכותרת מי שמכם ? כביכול אנו משקרים ?!

יש גהינם ויש גן עדן יש עולם הבא ויש הכל השאלה רק איך מסבירים זאת, לילד מסבירים זאת יותר עם דמיון ושגודל מבין שזה לא בדיוק כך רק יותר גרוע, כלומר אם היינו מספרים לו את האמת בוודאי היה צריך לעבור טיפול פסכיאטרי,
הבעיות מתחילות אם הילד לא לומד בצעירותו, ופתאום רואה עולם מתברר לו שאין ממש כמו שלימדו אותו בגן אצל הגננת, ועד שילמד שהגהינם האמיתי יותר גרוע מהגהינם משל ההורים ?! אז כבר מאוחר מידי,

אתה משתמש עם המילה "שמכם" ואני ישאל מי שמך ? האם אתה בעל בית על האנושות וההורים איך לחנך ??
החינוך הזה מצליח ביותר, אין להורים שמחנכים כך צורך בחוקים חדשים בכל יום ויום בכנסת לצורך אלימות ורצח נערים בידי חבריהם,

עכשיו אני עבור איתך לגבי השקרים הגדולים בכל האנושות,
1, האם באמת תאווה היא אהבה ?? למה אנו משקרים יום יום לבנות שצרכי תאווה זו אהבה,
2, למה אנו לבושים עם בגדים ?? להסתיר מה ? את הגיל המתקדם או את הגיזרה הדפוקה ? למה אוכלים עם כפית ומזלג ?
3, איך הורים מכניסים תינוקת למכונית בזמן שמבחינת סטטיסטי מעל 3500 בכל יום נהרגים ומעל 8000 נפגעים בכל יום ויום, האם אנו לא משקרים להם, ומי שומך לעשות זאת לסכן אותה ? מילא משקר לעצמך אבל למה משקר לה ??
4,האם לא תשאל איך בכלל מולידים ילדים בלי לשאול אותם קודם, בזמן שנמנו וגומר שטוב לו שלא נברא כלל וזה לכל הדעות,
5, כל המשחקי בידור סרטים משחקי במה ותיאטרון, הכל בכל מכל הם לא שקר ?
5, האם יש חברה מסחרית אחת שלא משקר = פירסומות,
6, רוב ענישה בחוק הם שקר ולא למעשה למה באמת ?
7, האם ראיתה פעם דוגמנית בגודל טבעי ?? שוב שקר גדול ! כך לגבי כל השחקנים,
8, החיוך הנצחי של ההורים כלפי הילדים הם לא שקר ?
9, האם החיוך הנצחי של המוכר המוכרת בקניון ובכל חברה מסחרית,
10 עצם המושג עורך דין מוכר לך ? השופט וכל הסביב יודעים בדיוק איך עובד השקר הזה,
11, האם למדדת קידום מכירות ??
12, מזה כל הקוסמטיקה והמיליארדי המוצרים בעולם לשם כך,
13, האופנת בביגוד באנושות הם לא שקר אחד גדול,
14, בכלל היקום זה שחור לבן אז אייך יש צבעים בכלל, הרי הם באים לשקר, לא ???
15, האם ידוע לך שאין חיים בלי חלום ותקווה, אז זה לא שקר ?
16, על תורת המשחקים בוודאי שמעת, ומה נראה לך שהמשחקים של פעם יותר שקריים מתורת המשחקים ???

האם אתה עוד לא ירדת לסוף דעתו של שלמה המלך שאמר מוסיף דעת מוסיף מאכוב ????
האם אתה עוד לא מבין שהבל הבלים פירוש שהכל שקר, ועל שקר החן והבל היופי בודאי שמעת,
האם אתה לא מבין שכאן זה העולם השקר,

רק דבר אחת זו אמת לאמיתה, הגן עדן והגהינם, ומכמה סיבות,
1, טבעו של היקום מענישה אם לא יודעים את חוקיה, כמו אש ששורף ורעל שהורג וכל המחלות שעוד לא יודעים מנין הם באים,
2, החברה עצמה שופטת והורגת ועושות את הגהינם, תנסה לא לשלם דוח חניה או תשלום משכנתא וכדומה,
3, אחד את השני מנסה לאכול חיי, הקנאה בין האנשים, השנאה המטורפת בין העמים ובתוך העמים,

ואתה שואל איפה הגהינם ????? היא כאן בעולם הזה (וגם כאן בפורום אם לא הרגשת)

לפחות ביהדות לומדים ספרי מוסר כל יום ויום, ילדים נערים ומבוגרים עד יום מותם, ילדות ונערות ונשים עד יום מותם,
ואתה בא להטיף לנו מוסר ??????????????    


תוקן על ידי maxmen ב- 26/06/2011 16:17:55





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 16:23 לינק ישיר 

ייתכן

אתה צודק. אני אישית מפסיק לספר שקרים קדושים. אני בודק את עצמי. רגע. מתי שיקרתי שקרים קדושים?

***
וביתר רצינות

אני מבין שאתה בא אלי, ואולי אל מי שאני אמור לייצג, בטענה שלך.

ואני מסכים. למחצה.

אמירת חלק מן האמת, מסירתה באופן מטעה, שקר "לשם שמים", כל אלו הם באמת הכרחיים, מוסריים, תועלתניים. לא תמיד. לפעמים הם מסוכנים. אבל אי אפשר אחרת.

בדומה למה שאמרו לך, קח את השאלה הסוקרטית המפורסמת: חבר בא אליך לבקש את הסכין שלו כדי להרוג מישהו (אין בכך ספק). האם תחזיר לו? אבל החזרה היא מוסרית.

כאשר החולה בא לרופא ואומר לו: אמור לי את האמת, מה המצב שלי. הוא באמת רוצה שקר.

כבר כתב אחד מראשוני הרופאים בהיסטוריה, ואולי הראשון שבהם (שכחתי היכן קראתי זאת. אולי גוגל ימצא):

כאשר אני אומר לחולים את האמת, הסיכוי שלהם להחלים קטן.

כאשר אני משקר ואומר להם שהם יבריאו בקלות, הם מבריאים הרבה יותר.

אז מה לעשות?

***
ועוד נושא שמונח בדבריך:

מה הם השקרים הקדושים שמצאת במסורת היהודית?

היכן במקורות היהדות מצאת על גן עדן וגהנום, על עונשים שנענשים בו? כבר הוכיחו (או השתדלו להוכיח) חכמים (ליברמן, דן, כעת מיכה פרי בספר שרציתי לסקור "מסורת ושינוי) שתיאורי הגהנום מתחילים בימי הבינים, והם כנראה ראקציה לפירסומים נוצריים. זה לא שקר קדוש. זו טעות דמיונית).

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 16:35 לינק ישיר 

הרב מיימוני:
ותוסיף את דבריו של פרופ' דני כהנמן חתן פרס נובל שטוען שהדתיים יותר מאושרים לפי המחקרים המדעיים,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 16:37 לינק ישיר 



מקס,  כהנמן לא מדבר על דתיים חושבים ...   :)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 16:41 לינק ישיר 

ספרן כתב:
מקס,  כהנמן לא מדבר על דתיים חושבים ...   :)


ברור הרי מוסיף דעת מוסיף מכאוב,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 17:18 לינק ישיר 

 

אני מקווה שלפחות באשכול זה נדבר אמת. רק אמת. (על "כל האמת" אני מוותר, בינתיים).

אילו אמיתות הדת הייתה מוכחת כרפואה וכסכנת הסכין לקורבן, היה מקום להשוות ולדון.

אילו אשליית החולה או אי החזרת הסכין היו שווים בחומרתן לשקרים הקדושים, היה מקום להשוות ולדון.

כאשר יש אי אלו עוררין על הדת, אינני סבור כי למאמין בה יש את הזכות "לכוף" אותה על אחרים ועל צאצאיו על ידי שימוש בשקרים קדושים.

אני יוצא מתוך הנחה המבוססת על הכרות אישית נרחבת, כי רוב החרדים לדבר ה', חרדים בעיקר מעונש ומצפים לגמול. כמה מתוכם ימשיכו לסבול את עול התורה והמצווה, ביום היוודע להם כי חיים רק פעם אחת?

מי שסבור באמת כי יש חיים לאחר המוות וכי יש בהם גמול ומשיח עומד לבא אי פעם, "זכותו" לשכנע אחרים בהבל בו הוא עצמו מאמין.

מי שזה פחות ברור לו, עליו לתת לזולתו, קל וחומר לילדיו התלויים בו, את כל האפשרות להחליט איך מתאים להם לנהל את החיים, ללא צל של שכר ועונש, בזה או בבא.

מי שרוצה להמשיך לדון בכנות בשאלה, עליו להצהיר על אמונותיו בסוגיה זו. לאחר מכן עליו לשתף אותנו מה הוא מספר לילדיו או מה מספרים להם בבית הספר אליו הוא שולח אותם.

ולשאלת הרב מיימוני על המסורת (למרות שלא התכוונתי לכך).

זה בסדר לפברק סיפור בריאה?

זה בסדר לפברק סיפור מבול?

זה בסדר לפברק אותות ומופתים?

אני כמובן שואל לשיטת אותם ראשונים כי הדברים אינם כפשוטם. האם כולם מבינים זאת, או שיש כאן סוג של קריצה מצד הכותב. החכמים יבינו. הטיפשים לא יבינו ויאמינו.

ועוד דבר. המקרא מלא בשכר ועונש בעולם הזה. האם זה עומד במבחן המציאות? האם אלוהים אכן מתכון לתגמל את אלו הבוחרים בחיים, או שמא הוא נוקט מסיבות השמורות לו במדיניות של צדיק ורע לו רשע וטוב לו. זכותו. אני מצפה שיספר לנו על כך ולפחות לא ישלה אותנו כי בחירה בטוב תגרור חיים טובים.

 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 17:36 לינק ישיר 

ייתכן,
לא אתה זה שסיפר איך הוא אומר דברי תורה עם ילדיו בשולחן שבת ?

לגבי עצם הנושא אני מסכים איתך לגמרי, אין כזה דבר שקרים קדושים. יש לשקר מפני השלום וכד', אבל גם זה מותר רק בהקשרים שוליים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:40 לינק ישיר 

מגיל 13 פתוח לכל ילד את הארון הספרים בכל בית, ועוד ההורים מדרבנים אותו ללכת ללמוד בבית מדרש ושם יש את כל הסיפרות, ושם כתוב הכל בכל מכל כל,

זה שהוא לא רוצה ללמוד ?! אף אחד לא אשם בזה,

אני אשאל אותך אחרת, כידוע שרשע כדאי להיות, (למי שלא חושב עמוק יותר,) אז אולי זה שקר לומר ולחנך שטוב וכדאי להיות ילד טוב,

אני אישית מחנך את ילדי באמת שלי המוחלט, אני לא משקר להם אני פשוט מסביר להם את האמת שהגהינם זה כאן ולגן עדן נזכה כולנו והדורות הבאים אם כל האנושות תתנהג בטוב, כל האנושות ערבים זה לזה,
אני מסביר להם כמה זה כדאי להיות רשע מבחינת רווח זמנית, רשע גונב אז יש לו כסף, מה שאין כן הצדיק חייב לעבוד קשה להשיג לו כסף, ובסוף הרשע גם גונב ממנו את כספו,
אבל לומר שזה נכון לחנך כך בכללי כלומר כל זמן שאני בקונטרול איתם ואני אישית דואג ורואה מה קורה איתם כל יום ויום, אז בסדר גמור,
אבל מורה שיש לו אחריות לכל סוגי הילדים בכיתה והוא מזהה ילדים שבלי איום רציני הטובים בכיתה יסבלו, אז בוודאי שישקר שיש שוטר וכדומה,

הרמב"ם אומר בתחילת (פירוש המשנה לרמב"ם) מסכת סנהדרין פרק י

"דע שבעלי התורה נחלקו דעותיהם בענין האושר שישיג האדם בקיום המצות הללו אשר צונו ה' בהם על ידי משה רבינו, ובנקמה אשר תבואינו בעברינו עליהם מחלוקות רבות מאד כפי שנויי שכליהם, ונשתבשו בכך המחשבות שבוש רב, עד שאפשר שלא תמצא כלל אדם שנתברר אצלו ענין זה, גם לא תמצא בו דברים סדורים לאף אחד אלא בערבוב רב"

כל בחור יכול ללמוד זאת, זה נמצא בכל ארון ספרים בבית ובית כנסת\מדרש, מי משקר כאן ריבונו של עולם ?????




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2011 20:51 לינק ישיר 

שים בדעתך כי נער קטן הביאוהו אצל המלמד ללמדו תורה וזהו הטוב הגדול לו לענין מה שישיג מן השלמות, אלא שהוא למעוט שניו וחולשת שכלו אינו מבין מעלת אותו הטוב ואל מה שיגיעהו בשבילו מן השלמות, ולפיכך בהכרח יצטרך המלמד שהוא יותר שלם ממנו שיזרז אותו על הלמוד בדברים שהם אהובים אצלו לקטנות שנותיו, ויאמר לו קרא ואתן לך אגוזים או תאנים ואתן לך מעט דבש, ובזה הוא קורא ומשתדל לא לעצם הקריאה לפי שאינו יודע מעלתה אלא כדי שיתנו לו אותו המאכל, ואכילת אותן המגדים אצלו יקר בעיניו מן הקריאה וטוב הרבה בלא ספק, ולפיכך חושב הלימוד עמל ויגיעה והוא עמל בו כדי שיגיע לו באותו עמל התכלית האהוב אצלו והוא אגוז אחד או חתיכה דבש, וכשיגדיל ויחזיק שכלו ויקל בעיניו אותו הדבר שהיה אצלו נכבד מלפנים וחזר לאהוב זולתו, יזרזו אותו ויעוררו תאוותו בו מאותו הדבר החמוד לו, ויאמר לו מלמדו קרא ואקח לך מנעלין יפים או בגדים חמודים, ובזה ישתדל לקרא לא לעצם הלימוד אלא לאותו המלבוש, והבגד ההוא נכבד בעיניו מן התורה והוא אצלו תכלית קריאתו, וכאשר יהיה שלם בשכלו יותר ויתבזה בעיניו זה הדבר ג"כ ישים נפשו למה שהוא גדול מזה, ואז יאמר לו רבו למוד פרשה זו או פרק זה ואתן לך דינר אחד או ב' דינרין, ובכך הוא קורא ומשתדל ליקח אותו הממון, ואותו הממון אצלו נכבד מן הלמוד, לפי שתכלית הלמוד אצלו הוא שיקח הזהב שהבטיחוהו בו, וכשיהיה דעתו גדול ונקלה בעיניו זה השיעור וידע שזה דבר נקל יתאוה למה שהוא נכבד מזה, ויאמר לו רבו למוד כדי שתהיה ראש ודיין ויכבדוך בני אדם ויקומו מפניך כגון פלוני ופלוני, והוא קורא ומשתדל כדי להשיג מעלה זו ותהיה התכלית אצל מכבוד שיכבדו אותו בני אדם וינשאוהו וישבחו אותו.

וכל זה מגונה ואמנם יצטרך למיעוט שכל אדם שישים תכלית החכמה דבר אחר זולתי החכמה, ויאמר לאיזה דבר נלמד אלא כדי שנשיג בו זה הכבוד וזה הוללות על האמת, ועל למוד כזה אומרים חכמים שלא לשמה, כלומר שיעשה המצות וילמוד וישתדל בתורה לא לאותו הדבר בעצמו אלא בשביל דבר אחר, והזהירו החכמים על זה ואמרו (אבות פ"ד מ"ה) לא תעשה עטרה להתגדל בהם ולא קרדום לחפור בהם, והם רומזין למה שביארתי לך שאין לשום תכלית החכמה לא לקבל כבוד מבני אדם ולא להרויח ממון ולא יתעסק בתורת השם יתברך להתפרנס בה, ולא תהיה אצלו תכלית למוד החכמה אלא לדעת אותה בלבד, וכן אין תכלית האמת אלא שידע שהוא אמת והתורה אמת ותכלית ידיעתה לעשותה. ואסור לאדם השלם שיאמר כשאעשה אלה המצות שהם המדות טובות ואתרחק מן העבירות שהם המדות הרעות שצוה השם יתברך שלא לעשותה מה הוא הגמול שאקבל על זה, לפי שזה כמו מה שיאמר הנער כשאני קורא זה מה יתנו לי והם אומרים לו דבר פלוני, לפי שכשאנו רואים מיעוט שכלו שאינו מבין זה השיעור והוא מבקש לתכלית תכלית אחר אנו משיבים לו כסכלתו, כמו שנאמר ענה כסיל כאולתו, וכבר הזהירו חכמים על זה ג"כ כלומר שלא ישים האדם תכלית עבודת השם יתברך ועשיית המצוה בשביל דבר מן הדברים, והוא מה שאמר האיש השלם המשיג אמיתת העניינים (שם פ"א מ"ג) אנטיגנוס איש סוכו אמר אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס אלא היו כעבדים המשמשים את הרב על מנת שלא לקבל פרס, ואמנם ר"ל בזה שיאמין באמת לעצם האמת וזהו הענין שקוראין אותו עובד מאהבה, ואמרו ז"ל (ע"ז יט.) במצותיו חפץ מאד אמר ר' אליעזר במצותיו ולא בשכר מצותיו, וכמה היא מבוארת והיא ראיה ברורה על מה שקדם לנו מן המאמר. וגדול מזה מה שאמרו בספרי (וכענין זה בנדרים סב.) שמא תאמר הריני לומד תורה בשביל שאהיה עשיר, בשביל שאקרא רב, בשביל שאקבל שכר לעולם הבא, תלמוד לומר לאהבה את ה' אלהיך כל שאתם עושים לא תעשו אלא מאהבה.

 

הנה התבאר לך זה הענין ונתבאר שהוא כוונת התורה ויסוד כוונת החכמים עליהם השלום, ואין מעלים עיניו מזה אלא אויל משתגע שקלקלוהו ושבשוהו המחשבות הסכלות והרעיונים הגרועים. וזו היא מעלת אברהם אבינו עליו השלום (סוטה לא.) שהוא היה עובד מאהבה, ולעומת הדרך הזה ראוי להיות ההתעוררות. ולפי שידעו החכמים ז"ל שזה הענין קשה עד מאד ואין כל אדם משיג אותו, ואם השיגו אינו מסכים בו בתחילת ענין ואינו סובר שתהיה אמונה ברורה, לפי שהאדם אינו עושה מעשה אלא כדי שתגיע לו ממנו תועלת או שתסור ממנו פסידא ואם אינו כן יהיה אצלו אותה מעשה הבל וריק, האיך יאמר לבעל תורה עשה אלה המעשים ולא תעשה אותם לא לירא מעונש מן השי"ת ולא להנחיל שכר טוב, זה דבר קשה עד מאד לפי שאין כל בני אדם משיגין האמת עד שיהיו כמו אברהם אבינו ע"ה, ולכן התירו להמון כדי שיתישבו על אמונתם לעשות המצות לתקות שכר ולהנזר מן העבירות מיראת עונש, ומזרזין אותם על זה ומחזקים כוונתם עד שישיג המשיג וידע האמת והדרך השלם מה הוא כמו שעושין בנער בשעת הלמוד כמו שהבאתי המשל, והאשימו לאנטיגנוס איש סוכו בביארו להמון מה שביאר ואמרו בזה הזהרו בדבריכם כמו שנתבאר באבות (פ"א מי"א).

 ואין ההמון מפסידין מכל וכל בעשותם המצות מיראת העונש ותקות השכר אלא שהם בלתי שלמים, ואולם זה טוב להם עד שיהיה להם כח והרגל והשתדלות בעשיית התורה ומזה יתעוררו לדעת האמת ויחזרו עובדים מאהבה, וזה הוא מה שאמרו ז"ל (פסחים נ:) לעולם יעסוק אדם בתורה ואפילו שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > שקרים קדושים – מי שמכם?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 7 8 9 לדף הבא סך הכל 9 דפים.