בית פורומים עצור כאן חושבים

נס מהי ??

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-14/2/2012 04:40 לינק ישיר 
נס מהי ??

באשכול הסמוך ובהרבה דיונים כאן ובכלל בחיים האמתיים מדברים על נס\נסים, כן קורה נסים או לא,האם פעם כן היה או לא היה נסים, בתכלס לדעתי צריך קודם להסכים מהי נס,
ובכן ניגש לפרק את השאלה וננסה להגדיר מחדש מהי נס, ושהאלוקים יהיה בעזרי, אמן ואמן,,,,

על רוב החכמים\הפילוסופים מוסכם שאם יש אלוקים (בוודאי יש, רק לצורך הדיון כמובן, ובכן ואפי הכופרים בקיומו, גם חושבים שמי היש הראשון (= החומר שעשה את המפץ.) מתחיל כל היש וכל האפשרויות ) אז רק את החלק של היש מאין ביקום צריך אותו כביכול, והשאר לא נטריח אותו, כלומר כל המשך העשיה מיש ליש לכאורה היא בעצם חיסרון לאלוקים,
(הרי האדם מצליח לעשות נפלאות יש מי יש, אז מה הגדלות שלו ובשביל מה להטריח, יותר נכון לומר שלו האדם ידע את כל מה שאפשר לעשות יש מי יש אז הפכנו להיות כאלוקים ממש, כלומר לתת את הגדלות לאלוקים בעשיה של יש מי יש היא בעצם לומר עליו שהוא חכם גדול שיש לו את כל הנתונים ביקום ועוסק ביש מי יש, רק צריך לגנוב ממנו את הנתונים והנה אנו כאלוקים, וזה כמובן אבסורד לתת לו כזו מן גדלות ילדותית, יותר מזה: הנתונים הרי קיימים כבר במציאות, אז זה בעצם כבר לא שייך לו, וזה שלא התגלה לי או לכל אדם זה חיסרון האדם ולא גדלותו של האלוקים, כלומר אי אפשר להפוך חיסרון של האדם למעלה\גדלות לאלוקים, הרי זה אבסורד,)

ובכן, לכל הדעות יש מאין בלתי אפשרי,
וגם לאלוקים זה בלתי אפשרי הרי הוא לא מתחרט, (וזה עומק חשיבת קהלת וחז"ל שאין חדש תחת השמש)

נעצור כאן ונאמר אולי נס פירושו יש מאין ?!
אז אמרנו האלוקים לא מתחרט !!!
האדם יצליח לעשות יש מאין ?!
אז הוא (האדם שהצליח) האלוקים !!! כלומר אין לנו לתת לאלוקים שום מעלה חוץ מזה, ואז אם האדם יכול לעשות יש מאין אז כבר אין אלוקים, או לחלופין האלוקים הוא אדם ח"ו ותו לא,

טוב: ברור שבלתי אפשרי לעשות יש מאין, וגם כאמור האלוקים בעצמו לא עושה זאת, (אם יעשה זאת פעם זה רק באופן שלא יהיה יותר יש אז יתחיל אולי שוב לעשות יש מאין, על דרך בונה עולמות ומחריבן, ושוב צריך לעמיק האם אפשרי שיבטל היש לגמרי, כי לדעתי לבטל את היש היא נס כמו הנס של יש מאין, וגם צריך לעמיק מהי בכלל לפני היש, האם האלוקים יכול לבטל את עצמו ח"ו)

נשאר לשאול האם יכול לעשות יש מאין בתוך היקום, כלומר נס יש מאין מקומי פרטי וכדומה,
ובכן הרי אמרנו שכל היקום והיש בו. מגיע מהמפץ הראשוני ורק את זה ניתן לאלוקים, ומאותו רגע הכל חוקתי דטרמיניסטי עם אקראיות\חופש מוגבלת, אז כל התערבות באמצע היא שינוי מעשה בראשית\המפץ, כלומר חזרה בזמן להרוג את הסבא שלי,
וזה כמובן בלתי אפשרי,
ולכן אפי' יש מאין פרטי מקומי בלתי אפשרי,

אז נשאר לנו להגדיר נס כיש מיש: (אין נס יש מאין בשום מצב כנ"ל)

וכאן הכשל הגדול, 
הלוח הכפל קיים לפני שהמציאו אותו, ולכן אין זה נס,
וכאן מדובר לא על יצירה פיזית יש מיש, רק על המשכלות, כלומר אפי' במושכלות אין יש מאין,
וכן כל השפות באנושות המתמטיקה וכדומה כל אלה הם גם לא יש מאין, רק יש מיש,
ק"ו בן בנו של ק"ו שכל עשיה ביקום הם יש מיש שרואים בחושים ממש,

בסך הכל מדובר על נתונים קיימים שהאדם צריך לגלות,
והיות שרק מעמיק מגלה דברים, אז בהכרח העושה נסים הוא נוכל מנוול ותו לא, (כמובן אם לא מגלה את סודו שזה בעצם לא שלו) 

לסיכום:
נס היחיד היא היש מאין הראשוני, (= המפץ = הגורם הראשוני למפץ) ואין יותר יש מאין, (כי זה סתירה לעצם הנס הראשוני)
שאר הנסים יש מיש הם נוכלות ותו לא,
פשוט מדובר על נתונים קיימים שהלץ גילה ומשתמש לטובתו הוא, 

נשאר לשאול האם האלוקים יכול לעזור עם יש מיש:
ובכן אפשרי באמת, כמו המקרה ביקום בוחר לו במקרה, וכמו האדם יכול לנצל את החופש ביקום לבחור, כך האלוקים יכול להתערב לטוב ולרע, ולא יהיה סתירה לא לו ולא ליקום, למשל התערבות האלוקים בחופש היא כמו התערבות האדם והמקרה בחופש, וזה קורה בכל רגע ורגע ביקום,
אבל אין כאן נס, זה כמו האדם מציל טובע במים, אין כאן נס יש כאן תשומת לב מקרי (או האלוקים גרם לו לשים לב, הרי יש לאלוקים אפשרות להתערב במקרי, כמו שהמקרי בוחר כנ"ל) של המציל שרואה אדם טובע במים, ומכאן הכל טבעי דטרמינסטי (= חינוכו ומצפונו כבר פועלים סיבתית כלפיו, ונכון שחינוכו ומצפונו הם בחירתם של ההורים  וההורים להם שבדורות העברו שבחרו להיות מצפוניים וחוקקו חוקי חינוך)

לסיכום מה יצא לנו ?

נס = יש מאין, ורק חד פעמי, (ברגע שיש עוד פעם אז אין גם הפעם הראשונה והבינו)

אין נס יש מיש, (יש נתונים קיימים שעוד לא התגלה, במילא שהתגלה לנו אז לזולתינו זה נראה כנס אבל לא היא כנ"ל)

יש השגחה פרטית ביקום: מצד שהאלוקים יכול להתערב בלעזור במצב מקרי, (מאוד חשוב להבין זאת, הוא לעלם לא יתערב ביקום, אבל יכול להתערב מקומי פרטי ורק במצב מקרי, כמו הרץ בחוף הים ריצת הבוקר שלו, ושומע מוזיקה בנגן, ועיניו פעולים מקרי לגמרי, (כלומר ענייניו היא כרגע הריצה והאזנה למוזיקה)
במים יש אדם שטובע,
כאן יכול להיות שהאלוקים יגרום לרץ לשים לב (על ידי שיראה בעיניו הפועלים מקרי) להאדם הטובע במים,

מה דעתכם ??   


תוקן על ידי maxmen ב- 14/02/2012 04:56:31

  




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/2/2012 07:39 לינק ישיר 

נכון שהרמב"ם כתב כך, שהוא ניצרך רק לרגע הבריאה, אבל ניסית לחשוב גם קצת אחרת, שאיין למעשה הבדל ביין הרגע הראשון לאחרי"ז.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/2/2012 20:51 לינק ישיר 

תורה_ודעת כתב:
נכון שהרמב"ם כתב כך, שהוא ניצרך רק לרגע הבריאה, אבל ניסית לחשוב גם קצת אחרת, שאיין למעשה הבדל ביין הרגע הראשון לאחרי"ז.


קודם זה לא דעת הרמב"ם זה דעת התורה במעשה בראשית. רק במשל הם נמתחו לשש ימים בשביל שבת,
ובכל אופן אפי' במשל הרי שאר הימים הם יש מיש, והרמב"ן גם אומר שרק ביום הראשון נברא היש מאין,
וכן יש הרבה בחז"ל על זו הדרך, כמו המחלוקת בחז"ל כמה ימים ברא את היקום אחד או שש,
כמובן קהלת שאין חדש מתחת השמש שחז"ל אימצו את הדעה ואמרו על כל נסי התורה שנבראו בבין השמשות משום חשיבת קהלת, כלומר כל החכמים בכל הדורות ההבנו זאת, וזה פשוט לכל מבין גם בחכמי האומות,

לגבי מה שאמרת שאין הבדל בין הרגע הראשון לאחרי זה:
בוודאי יש הבדל, רק אם תחשוב על יקום קדמון, אז אין הבדל, אבל היום אף אחד לא חושב כך, (לא לבדיוק הרי לא מוסכם האם היקום דינמי או סטטי, בכל אופן ההשקפה המדעית היא. שהיקום היא התחלתי (לא נצחי או כן נצחי זה כבר לא יודעים))



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/2/2012 23:07 לינק ישיר 

קודם כול הקדמה קטנה, תם התקופה, שאריסטוליוס היה אלוהים והרמב"ם(או כל הדומים לו) היו נביאיו. אריסטוליוס היה חכם אדיר הוא הצעיד העולם מאה צעדים קדימה, הרמב"ם היה חכם גדול הוא הצעיד היהדות מאה צעדים קדימה. יישר כייח ענק להם, אם הם באים לביקור אצלינו,אני מארח את שתיהם אצלי כמה שירצו על חשבוני, וזהו. מאז הם וכל החכמים הדומים להם, המחשבה והבינה האנושיית היתקדמה הרבה קדימה, אבל כאן קרה לדעייתי דבר מאוד מעניין, בעוד בהרבה סוגיי מדעי הטבע, אנחנו מיתקדמים הלאה והלאה, כלומר מגלים עוד ועוד על מבני העולם על הכוחות שבו על האפשרויות שבו על כל מיני פטנטים שאפשר לייצור בו מממנו עצמו בתיכנון והבנה נכונים, ולא רק בכוחות הטבע, גם בפעולות נפש האדם והכוחות והרצונות שבו ואייך להיסתדר כל מיני חריגות נפשיים ועם כל מיני מצבים למיניהם. למסקנה בכל החזיתות היתקדמות והיתרחבות. בתחום מסוים ההיתפתחות היא לכיוון היתכנסות והתחום הזה הוא ה'פילוסופייא'. שם ככל שמרבים להבין מבינים למעיישה שלא כ"כ מובן, ככל שיורדים לעומק הגדרה של דברים הם נעשים חמקמקים, ומראים שאכן היתקדמנו עוד תחנה אבל התחנה הסופיית ממש לא נראית באופק, ככל שמרבים לתת הסבר הגיוני לדברים בכל תחום, רואים שההסבר הוא בקושי הגדרת הציור של הדברים(ואם כי ציור מוגדר היטיב הרבה יותר ממה שהקדמוניים לא קלטו ולכן דמיינו המון) אבל בתכלית אנחנו נישארים עם חוסר הגעה לדברים עצמם(ממש קיברו של משה). איין לנו בשום דבר המהות והעצם, יש לנו רק הציור והאפשרויות וההקש והנמנע ועוד כדומה, אבל לא ירדנו לתכלית כלל וכלל. מיצד אחד זה ממש מתסכל, ומיצד שיני זה קצת מרגיע, כי פעם חשבו שיש מלאכה גדולה לפנינו ועמלו להספיק כמה שיותר, היום אנחנו רואים ש'לא עליך המלאכה ליגמור'  היא פשוטו כמשמעו, לא ניתן לנו ליגמור.

ניגמר היום גם האמונה הנאיביית וגם הכפירה הנאיביית ביש ניסים או איין ניסים, פשוט מיתברר שפחות ופחות יודעים על מהות הדברים, למרות שיותר ויותר יודעים על ציור ודרך הדברים, וכשכך כשמדברים על 'בראיה' או על 'עולם כמינהגו נוהג' או על 'יש מאין' הם כימעט דיבורים חסריי משמעות אמיתיית, הם יותר בעלי משמעיות של זה מה שניראה לעין, ומכיון שמה שניראה לעין השכל(אם משהו ניראה) הוא יכול להראות על צורך של נס, אין מי שמפקיע את זה, כי ציור מתמיד אין בכוחו להראות שאין משנה בציור כרצונו, אם הוא בעל הציור המתמיד.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/2/2012 19:41 לינק ישיר 

אני לא מבין לאן אתה חותר,
לא אדם הראשון ולא חנוך ולא נח ולא אברהם יצחק ויעקב ולא משה וכל החכמים עד ימינו. לא התרגשו מזה שיש חורים בתבונה האנושית,

דווקא הליצניים האלילות והכתות והדתות כל אלה בונים את דעתם על חשבון החורים בתבונה שקיים בכל דור ודור,

לא אריסטו ולא הרמב"ם המציאו את התבונה,
התבונה המציא האדם הראשון התבוני,
קין: המציא את חוקי החברה,
חנוך: (לפי המסורת שלנו) המציא את השפה והלוח\הזמן,
נח: המציא את החקלאות, והעמים,
אברהם: המציא את ברית המילה, בשביל שרידות צאצאיו לנצח נצחים,
יוסף: המציא את הכלכלה (לדעתי הקלוקלת)
משה: המציא את החירות האישית וחוקי חברה צודקים ושוויונייים, (ביטל את המלכות והמחוקקים הם נבחרי העם וזקניהם, חילק את הארץ לבניה חינם, ושלל ריבית שמביא לעבדות,)
וכמובן שלל את האלילות שזה העיקר, (הרי אנו אומה שרוב ימיה היינו בגלות אך ורק כי אנו עובדי אלילים,)
כלומר כל הוגי דעות ומנהיג הוסיף תבונה לדור ולדורות עד עולם,

שלמה המלך במסים שלו גרם לקרע המלכות (שמשה ושמואל היו מתחילה נגד המלכות) ולבסוף להשמדת עשרת השבטים, 90% מהאומה,
וכן בבית שני אותו דבר, ואחרי בית שני בכל כמה דורות אנו מפסידים את זרעינו לטובת ההתבוללות והשמדות ורדיפות,
כך כבר אלפיים שנה,

תורת אריסטו בתוכן התברר כלא נכון, אבל עצם שהצליח להמציא תורה לאומות גרם להמשך הלימוד וזכינו במה שזכינו היום,
כלומר לו לא היינו הופכים את תורת משה לאלילות אז בוודאי כבר משה היה זוכה בכך ולא אריסטו,
אגם שמשה זכה שהאנושות קיבלה את המוסר והצדק, ועוד נזכה בעזרת השם שכל בני אנוש יתנהג כדעת משה הנצחיים באמת מתוך התבונה הפשוטה, לא לחינם משה הוא אב כל הנביאים והגדול מכולם,
כי מבחינת חוקי חברה צודקים ושוויוניים אין כמו תורת משה,
לא משנה הדרך והפרטים בחוקים משנה היסודות. החוקי יסוד,

החוקי יסוד של משה:
החברה בנויה מאב ואם = משפחה, (לא מתחיל חברה בלי היסוד הזה)
ומכאן חוקי המשפחה\הזוגיות, = לא תנאף = אשת איש, כל זה הביטחון שהאישה לא תוליד לבעל ילדים לא שלו,
משפחה צריכה ארץ\דירה והגנה עליה,= ארץ ישראל וכן כל אומה בארצו,
ולכן יש לכל נולד ביקום דירה חינם, = נחלה חינם,
חברה צריכה עובדי חברה,= שוטרים ושופטים רופאים וצוציאליים וכדומה ולכן כל משפחה תורמת בן אחד = הבכור לעבוד לחברה, (בסוף כשלו ובחר בשבטו (לוי) הנאמנים לו, אבל שוב אנו מדברים כאן על היסודות ולא מה היה אז)

אין הכסף שהיא המצאה אנושית לנוחיות יכול לגרום לעבדות: (כמו שיוסף קנה את המצריים למלך\לפרעה)
ולכן שלל משה את הריבית ושלל את העבדות והתיר רק לשש שנים, וכן שלל למכור את הנחלה לצמיתות,
וכמובן שמיטת כספים כל שש שנים,

ושכל בני אנוש יתנהגו כך, אז כל אדם איש ואישה יכלו אחרי יום עבודה להתיישב וללמוד מעשה בראשית ומעשה מרכבה,
כלומר המדע יהיה נחלת הכלל, 
אז מהר מאוד ימצא כל התרופות לכל החלאיים, ונזכה לחיי נצח, (ואל תשאל על תכלית כי אמר אמר שיש, לי אישית ולכל הוגי הדעות בכל הדורות ראו את כל הנ"ל כתכלית, ולא צריך יותר מזה)

וכדי שנצליח בכך:
אמר לנו משה רבינו דבר יסודי אחת, האלילות הם המפריע היחיד לזכות לכל זה,
אני חשבתי שהכפירה תצליח איפה שמשה כשל,
אבל לא ולא הכפירה השאיר את ההמון בהפקרות ממש, לא תורה ולא תבונה, רק יחידי סגולה זוכים שם בתבונה האמיתית ובדרך כלל זה אלה שעוסקים במדע ובמעשה בראשית,

לסיכום:
אם אנו מחפשים ניסים ?! (יש מיש כי אין נסים אחרים)
אז רק כך נזכה בכך, כמה שנלמד יותר מעשה בראשית ומעשה מרכבה כך נזכה לכל הטוב,
ואם ח"ו נמשיך עם כת ההשקפה והדתות והאלילות והאלוהים אחרים כזעקת הספורנו ?!
אז ימשך הגלות האנושית לעולמים,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > נס מהי ??
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר