בית פורומים בחדרי חרדים

תחליף לחוק טל מבית גולשי בחדרי חרדים,

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/5/2012 21:25 לינק ישיר 

כבר כתב סבר פלוצקר, ובצדק, כי "שירות לאומי" במסות גדולות, יהווה קטסטרופה לאומית מהמעלה הראשונה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 02:21 לינק ישיר 

בןציוןכהנא כתב:
לפני מספר שבועות פתחתי כאן אשכול על המניעים השונים של הציבור החרדי להימנע מגיוס לצה"ל, נראה לי שזהו דיון חשוב כשאנחנו באים לחפש פתרונות. כעת אסתפק ברעיון כללי.

על מנת למצוא פיתרון לשירות של גברים חרדים בצה"ל, צריך לדעתי לדאוג להסדר שונה מול כל קבוצה חרדית. להבנתי, לכל קבוצה יש עקרונות מעט שונים, אם כי ברור שגם בקבוצות האחרות ניתן למצוא את אותן עקרונות אבל במינון שונה מעט.

ל"עדה החרדית" ול"נטורי קרתא" צריכים לאפשר פטור מלא משירות צבאי, על סמך הצהרה של התנגדות לציונות ואי הכרה במדינה ובמוסדותיה. ניתן לקבוע שאי הצבעה בבחירות ולימודים במוסדות שאינם מתוקצבים על ידי המדינה, יהוו אסמכתא לכך. ברור לדעתי שלא ניתן לגייס בכפיה מי שאיננו מכיר במדינה ובסמכותה בשום דבר ועניין. אינני מכיר את המספרים המדויקים, אבל אני מעריך שמדובר בכמה מאות בשנה, שממילא בדרך כלל נפטרים משירות באמצעות פטור מסיבות נפשיות.

לציבור הליטאי, חשוב להבטיח מכסה גבוהה של לומדי תורה, שתהווה ככל הנראה גם בטווח הארוך למעלה מ-50% מהמחזור השנתי בישיבות הליטאיות, בשלב ראשון יגויסו רק אחוזים בודדים ובכל שנה יעלו האחוזים עד לשיעור מוסכם, המתגייסים יהיו אלו שנפשם לא חשקה בתורה ובמסלול מותאם. המתגייסים לא יתגייסו כולם בגיל 18 אלא בהדרגה, בגיל 23 יוענק פטור למי שעדיין יהיה במעמד "תורתו אומנותו".

לציבור החסידי, צריך לדאוג לסביבת שירות יותר סטרילית מבחינת נשים, ולדרישות הלכתיות ומנהגים (מקוה, תפילות וכיו"ב) ולתנאי שירות (חופשות ושכר) שיתאימו לנורמות של אירוסין ונישואין בגיל צעיר. ברוב העולם החסידי אין אפשרות לשירות צבאי של שלוש שנים מגיל 18-21 באופן שיפגע למעשה במידה רבה ביכולת להשתדך ולהינשא בתוך תקופת השירות.

לציבור הספרדי, נראה לי שנחוץ עוד יותר מאשר לקבוצות האחרות, למצוא כלים שיחזקו את החייל החרדי מבחינה דתית במהלך שירותו הצבאי, בכדי שלא נראה חיילים שביציאתם מצה"ל רמתם הדתית פחותה בהרבה מאשר בכניסתם. למרות שהסכנה קיימת בכל חייל חרדי, נראה לי שבציבור הספרדי החשש גדול יותר ואכמ"ל.

מעבר להבדלים שציינתי בין הקבוצות, ברור שמבחינת העולם החרדי התנאי החשוב ביותר בכדי לאפשר שירות צבאי, הוא היכולת לדאוג לאורך כל השירות לשימור זהותו הדתית והחברתית של החייל החרדי, זו בודאי משימה קשה ומורכבת בפרט כשמדובר בצעירים בני 18 ובמפגש עם כלל החברה הישראלית. המענה הנדרש טמון בקשר מתמיד של החייל החרדי, עם העולם הרוחני בקהילה שאליה הוא משתייך, אם זה מרכז החסידות שלו או עולם הישיבות שהוא גדל בו או כל מסגרת תורנית אחרת. את הרעיון הזה הבינו בציונות הדתית כשיצרו את ישיבות ההסדר ואת המכינות הקדם צבאיות, ועל החרדים למצוא את המסלול הרלוונטי עבורם.

אם יבצעו את כל המהלכים הללו, נראה לי שהיעד לגייס בעוד 10 שנים כ- 50% מכל שנתון בחינוך החרדי (עליה של 5% בכל שנה) הוא בגדר יעד מציאותי אם כי לא קל להשגה. מתוך הקבוצות שהזכרתי, נראה ששיעור המתגייסים הגדול ביותר יהיה מהציבור הספרדי, שלמיטב ידיעתי בדור ההורים מרביתם שירתו בצה"ל, לאחריהם החסידים, שאינם רואים פסול ביציאה של מרבית הצעירים לעולם העבודה, לאחריהם הליטאים שכנראה שהמתגייסים שבתוכם יעשו זאת בגיל מבוגר יותר, וכמובן שמ"העדה החרדית" לא נראה כמעט מתגייסים.

אם נכניס לתוך התכנית הזו גם מסלולים גדולים יותר של מורים חיילים, עתודאים בתואר ראשון ובהנדסאים ושירות אזרחי ולאומי, נראה שהיעד קל הרבה יותר להשגה.

מבחינת צה"ל, היערכות לדאוג לצרכי החייל החרדי בהיבטים של כשרות מהודרת; זמני תפילות; הרחקה מבנות; סביבה דתית מהוגנת (ללא ניבולי פה של חיילים חילונים וכיו"ב) ומתן מענה לצרכים דתיים ברמה המקובלת (עירוב, פעילות בשבת ועוד), היא בהחלט אתגר גדול שספק גדול עד כמה הוא יהיה מוכן לקחת על עצמו, גם למען המשימה החשובה של שיוויון בנטל. זוהי שעת מבחן גדולה לכל הצדדים.


אכזבתני בנציון...
הערכתי את ההגיון שלך יותר מאשר הוא מתבטא בהצעה זו.

ארוך לי קצת בשעה זו להתיחס לכל הנקודות הדורשות התיחסות, אבל על קצה המזלג:
א. הערה עקרונית: כבר כתבתי לך באשכול אחר, שכל נסיון להגביל את מספר הלומדים אינו קביל מפני שאין שום אפשרות לחזות אלו בחורים עתידים לראות ברכה בלימודם ולהפוך לגדולי תורה.
ב. אינני רואה הבדל ביסוד ההשקפה של העדה החרדית ושלנו. וכי מפני שמתנגדים הם למדינה יפטרו אותם מתשלום מס הכנסה? הסכמתנו לכך שמי שאינו לומד עליו לשרת, היא דה פקטו, וכמו שצריך לשלם מסים, אין פה שום הזדהות עקרונית עם מוסדות המדינה.
ג. אתה כותב: "בשלב ראשון יגויסו רק אחוזים בודדים ובכל שנה יעלו האחוזים עד לשיעור מוסכם, המתגייסים יהיו אלו שנפשם לא חשקה בתורה ובמסלול מותאם". 
ומי לידך יתקע ששיעור אלו שלא חשקה נפשם בתורה יגיע לשיעור המוסכם?
ד. עוד כתבת: "לציבור החסידי, צריך לדאוג לסביבת שירות יותר סטרילית מבחינת נשים, ולדרישות הלכתיות ומנהגים (מקוה, תפילות וכיו"ב)".
לא חושב שאמור להיות הבדל בין הציבור החסידי והליטאי מבחינה זו, ודאי לא לגבי הרחקה מנשים, במסגרת כגון זו. כמובן שישנן גם דרישות הלכתיות שדוקא הציבור הליטאי יזקק להם.
ה. עוד כתבת: "לציבור הספרדי, נראה לי שנחוץ עוד יותר מאשר לקבוצות האחרות, למצוא כלים שיחזקו את החייל החרדי מבחינה דתית במהלך שירותו הצבאי, בכדי שלא נראה חיילים שביציאתם מצה"ל רמתם הדתית פחותה בהרבה מאשר בכניסתם. למרות שהסכנה קיימת בכל חייל חרדי, נראה לי שבציבור הספרדי החשש גדול יותר ואכמ"ל".
אני חושב שכל מילה מיותרת... הכללות כאלו פשוט לא מתאימות לאדם אינטלגנטי כמוך. [ולמען הסר ספק - אני אשכנזי...].
ודי בזה לשעה זו...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 02:32 לינק ישיר 

אחד העקרונות שאני חושב שהממשלה תוכל להתגמש עליהם הוא גיל הגיוס, חוץ מלוחמים קרביים אין באמת חשיבות גדולה לגיוס בגיל 17-18 או גיל 27-28 אם אתה משרת כפקיד או טבח או נהג או מהנדס או משגיח כשרות.

מצד שני, ברור שגם עיקר הכעס החילוני קשור בדיוק ללוחמים הקרביים, אלה שגם מתים במלחמות ובלוחמה בטרור, לא בטוח שהם ישמחו אם החרדים יתגייסו רק כג'ובניקים.

פתרון אפשרי יכול להיות חיזוק הרמה הדתית של הנח"ל החרדי או הקמת נח"ל חרדי למהדרין עם יותר הקפדה והשגחה רוחנית ועם משגיחים בשכר מטעם רבנים מרכזיים בציבור החרדי יחד עם הסכמתם לשיעור גיוס קרבי של אחוז מסוים מבני הישיבות שיילכו כולם לשירות קרבי בנח"ל החרדי למהדרין.

כיום בערך 30% מבני המחזור בכלל המגזר היהודי משרתים בצה"ל שירות קרבי, אז אפשר לקבוע את האחוז הזה כמכסת גיוס בחורי ישיבות לנח"ל החרדי למהדרין, ולכל האחרים לתת דחיית שירות ל-10 שנים בהן יספיקו ללמוד בישיבה וללמוד בכולל 6 שנים ורק אחרי זה להתגייס לצה"ל ל-3 שנים מלאות לתפקיד לא קרבי שבו הגיל לא משמעותי תוך ביטול התניית העבודה (כלומר גם מי שיתחיל לעבוד או ללמוד לא יגויס מיד).

במקביל אפשר גם להרחיב את העתודה האקדמית לגבי שאר הציבור באופן שייתן דחיית שירות גם לחילונים שלא מיועדים לשירות קרבי ויממן להם תואר אקדמי במקצועות מדעיים באופן שיציב אותם בגיל 24 עם תואר וניסיון במקצוע מדעי, זה מהלך שיפיג את הטינה בציבור החילוני כלפי דחיית השירות לרוב החרדים.

התוצאה של כל המהלך הזה תהיה ש-70% מהחילונים ילמדו באוניברסיטאות/מכללות בגילאי 18-21 (כמקובל בארצות המערב כיום) ו-70% מהחרדים ילמדו בישיבה בגילאי 18-21 ורק 30% מהחילונים והחרדים ישרתו בשירות קרבי בגיל זה, וכל היתר ישרתו בשירות עורפי בגיל מאוחר יותר למשך 3 שנים.

יחד עם זאת זה פתרון מורכב ועדיין הפתרון הפשוט לדעתי הוא לבטל את גיוס החובה ולעבור לצבא התנדבותי ללא שכר.


תוקן על ידי אזנים_לכתל ב- 09/05/2012 02:42:13




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 02:34 לינק ישיר 

מיאניומשמי כתב:
הערה עקרונית: כבר כתבתי לך באשכול אחר, שכל נסיון להגביל את מספר הלומדים אינו קביל מפני שאין שום אפשרות לחזות אלו בחורים עתידים לראות ברכה בלימודם ולהפוך לגדולי תורה.

זאת אמירה שבעצם שוללת מראש כל גיוס אפילו של בחור אחד לנח"ל החרדי, אז פשוט תגיד שאתה מתנגד לכל גיוס בכל צורה שהיא וגמרנו. באשכול הזה אנחנו מתמקדים ברעיונות יצירתיים לחלופות לחוק טל, אם לא שמת לב.

תוקן על ידי אזנים_לכתל ב- 09/05/2012 02:38:28




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 03:12 לינק ישיר 

בן ציון כהנא
הרעיון שלך רעיון נפלא .
הצבא לא ערוך לתוכנית כזאת .ואין סיכוי שהוא יאמץ אותה בחום .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 03:18 לינק ישיר 

השאלה את מי באים לרצות (כלומר מי הצייד במשל של לצנינים).
צה"ל אישית לא באמת מעוניין לראות את בחורי הישיבות מסתובב לו בין הרגליים, ובכלל.
מצד שני הוא צריך משהו לענות לאלו שממיתים עצמם ב'מאהל הפראיירים' שלא מוכנים למות בעזה כאשר בחורי הישיבות מתים בג'ילבון.
לאלו, לכאורה, לא אכפת שבני הישיבות לא מתים הרי גם 'לוחמי' הקריה ולהקת הנח"ל לא מתים, אכפת להם רק שהם משרתים ואחרים לא ושאין שיויון בנטל. ולכן הם מסתפקים בבן ישיבה שמשרת כסועד קשישים ב'יד שרה' למרות ששום כדור לא ישרוק לו ליד האוזן

אי לכך, הצעתי היא פשוט להרחיב ולהחיל את מסלולי השירות האזרחי הקיימים על כל בני הישיבות, יכיר בכל לומדי התורה כמשרתים את המדינה (ולמי שעקשן, אם לטפל בנוער נושר זו תרומה למדינה ולחברה ע"י מיגור הפשע, עצם החזקת הישיבה שהיא מניעת נשירה מלכתחילה תוגדר מעתה 'מניעת סיכונים מוקדמת')
-  תשלום הדתות יוגדר מעתה כ'דמי כלכלה', 
-  כל בחור ישיבה או אברך כולל יצטרך 'להחתים' אצבע בתחילת הסדר ובסופו ויצטרך למלא 9 שעות נוכחות יומיות בבית המדרש + שלש תפילות + מבחנים.
-  מי שלא יעמוד בתנאים הללו יעלה למשפט צבאי וישלח לכלא 7 שיבנה במיוחד לצורך כך (ויהיו הרבה).
-  שטח הישיבה יוגדר כבסיס צבאי (אפשר לסדר משרד קבוע לקצין שיפקח על המערכת מתי שבא לו ) והכובע והחליפה יוכרו כמדים רשמיים לחיל זה,
- הייתי נסחף ומציע גם דרגות 'עילוי' 'עילוי משנה' וכו' והשכר יעלה בהתאם, כמובן.

צה"ל יהיה מבסוט שמספר המתגייסים במגזר החרדי עלה וישלח את לוחמיו למות ברוגע (בטקס בהר הרצל), 'החרדים החדשים' (קרי, החילונים הישנים) יפסיקו לטעון שהאברכים בכולל מערבבים את התה, המשגיחים וראשי הישיבות גם ישמחו מהמשטר הצבאי הקפדני ורק מאהל הפראיירים ימשיך ויעבור להפגין מול טייבה (אלעק).


תוקן על ידי אפיקטוזין ב- 09/05/2012 03:19:22




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 05:50 לינק ישיר 

מיאניומשמי כתב:
אכזבתני בנציון...
הערכתי את ההגיון שלך יותר מאשר הוא מתבטא בהצעה זו.

אני חושב שכל מילה מיותרת... הכללות כאלו פשוט לא מתאימות לאדם אינטלגנטי כמוך. [ולמען הסר ספק - אני אשכנזי...].
ודי בזה לשעה זו...


לצערי, אינך הראשון ואולי גם לא האחרון שטועה בהערכת ההיגיון והאינטלגנציה שלי, לפחות כעת כשהאמת המצערת נודעה לך ימנעו ממך אכזבות נוספות.

לגופן של טענותיך, אתייחס לדברים באופן מסודר, בגופן אדום בין טיעון לטיעון.

א. הערה עקרונית: כבר כתבתי לך באשכול אחר, שכל נסיון להגביל את מספר הלומדים אינו קביל מפני שאין שום אפשרות לחזות אלו בחורים עתידים לראות ברכה בלימודם ולהפוך לגדולי תורה.

הטענה שאין אפשרות לחזות אלו בחורים יראו ברכה בלימודם ויהפכו לגדולי תורה נראית לי מופרכת כשמדברים על צעירים בני 18, היא נסתרת הן מהמקורות והן מהמציאות המוכרת לנו, אני אסתפק במספר דוגמאות

  1. גַּם בְּמַעֲלָלָיו יִתְנַכֶּר-נָעַר אִם-זַךְ וְאִם-יָשָׁר פָּעֳלוֹ. (משלי ל,יא)
  2. אמר מובטח אני בזה שמורה הוראה בישראל ולא היה ימים מועטים עד שהורה הוראה בישראל (פסחים ג,ב ובעוד מקומות)
  3. אביי ורבא הוו יתבי קמיה דרבה אמר להו רבה למי מברכין אמרי ליה לרחמנא ורחמנא היכא יתיב רבא אחוי לשמי טללא אביי נפק לברא אחוי כלפי שמיא אמר להו רבה תרווייכו רבנן הויתו היינו דאמרי אינשי בוצין בוצין מקטפיה ידיע (ברכות מח,א)
  4. מכאן לתלמיד שלא ראה סימן יפה במשנתו ה' שנים שוב אינו רואה (חולין כד,א)
  5. אנו מכירים היטב את המציאות שבה התלמידים הטובים יותר הולכים ל"ישיבות גדולות" טובות יותר, והתלמידים הטובים פחות הולכים ל"ישיבות גדולות" פחות טובות, ולמרבית הפלא ברוב מוחלט של המקרים המיון הזה מוכיח את עצמו גם לטווח ארוך, למרות שהוא מתבצע בקרב מסיימי ישיבות קטנות (גילאי 16-17).
  6. על פי נתוני הלמ"ס ומשרד החינוך אחוז הנשירה בחינוך החרדי הוא 7.7% בשנה מכיתות ט' ומעלה, למיטב ידיעתי האחוז אצל הבנות החרדיות נמוך יותר ואצל הבנים החרדים גבוה יותר. אם נחשב 8% נשירה משיעור א' ישיבה קטנה, נגיע עד שיעור ב' בישיבה גדולה לכ-30% נושרים.

ב. אינני רואה הבדל ביסוד ההשקפה של העדה החרדית ושלנו. וכי מפני שמתנגדים הם למדינה יפטרו אותם מתשלום מס הכנסה? הסכמתנו לכך שמי שאינו לומד עליו לשרת, היא דה פקטו, וכמו שצריך לשלם מסים, אין פה שום הזדהות עקרונית עם מוסדות המדינה.

גם אם ההבדל בין "העדה החרדית" אלינו הוא רק דה פקטו, אבל דה יורה אנחנו סבורים כמו העדה החרדית, הטענה שלי במקומה עומדת. אין זכות ויכולת לגייס בכפיה מי שגם באופן מעשי לא מכיר בקיומה של המדינה, אבל בהחלט ניתן לגייס מי שבאופו מעשי מכיר בקיומה של המדינה, גם אם ברמה האידיאולוגית הוא מתנגד להקמתה.

ג. אתה כותב: "בשלב ראשון יגויסו רק אחוזים בודדים ובכל שנה יעלו האחוזים עד לשיעור מוסכם, המתגייסים יהיו אלו שנפשם לא חשקה בתורה ובמסלול מותאם".
ומי לידך יתקע ששיעור אלו שלא חשקה נפשם בתורה יגיע לשיעור המוסכם?

כמדומני שעניתי על כך בתשובה א' בפיסקה מס' 6

ד. עוד כתבת: "לציבור החסידי, צריך לדאוג לסביבת שירות יותר סטרילית מבחינת נשים, ולדרישות הלכתיות ומנהגים (מקוה, תפילות וכיו"ב)".
לא חושב שאמור להיות הבדל בין הציבור החסידי והליטאי מבחינה זו, ודאי לא לגבי הרחקה מנשים, במסגרת כגון זו. כמובן שישנן גם דרישות הלכתיות שדוקא הציבור הליטאי יזקק להם.

אני חושב שישנו הבדל בנידון בין ליטאים לחסידים, אבל בכל מקרה זה לא עניין מהותי. הנקודה שבאתי להדגיש היא שישנם הבדלים ברמת ההקפדה הדתית בנושאים שונים בין קבוצות חרדיות שונות, וצריך למצוא מענים שיתאימו גם למקפידים יותר.

ה. עוד כתבת: "לציבור הספרדי, נראה לי שנחוץ עוד יותר מאשר לקבוצות האחרות, למצוא כלים שיחזקו את החייל החרדי מבחינה דתית במהלך שירותו הצבאי, בכדי שלא נראה חיילים שביציאתם מצה"ל רמתם הדתית פחותה בהרבה מאשר בכניסתם. למרות שהסכנה קיימת בכל חייל חרדי, נראה לי שבציבור הספרדי החשש גדול יותר ואכמ"ל".
אני חושב שכל מילה מיותרת... הכללות כאלו פשוט לא מתאימות

צר לי מאוד אבל לא מדובר בהכללות, אלא בהיכרות טובה יותר עם המציאות. שיעורם של הנושרים מקרב עדות המזרח גבוה בהרבה משיעורם היחסי בקרב הציבור האשכנזי, וניתן למצוא לכך הסברים ללא הכללות או גזענות. הדבר קשור לכך שבציבור הספרדי ישנה פחות דיכוטומיה בין חרדי; דתי; מסורתי וחילוני, ולכן המעבר מצד לצד על קו הרצף הוא קל ושכיח יותר. בנוסף, התופעה קשורה לאפליה השכיחה בחברה החרדית בכלל ובמוסדות החינוך בפרט, שגורמים ליותר צעירים לעזוב את החברה החרדית והדתית. התעלמות מעובדה ברורה זו, איננה נובעת בהכרח מגדלות נפש.



תוקן על ידי בןציוןכהנא ב- 09/05/2012 05:52:29




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/5/2012 06:58 לינק ישיר 

בן ציון,

אין הרבה שמכירים כמוך את הביקרוקרטיה והמסורבלות של המערכת הצבאית לעמוד בהתחייבויות מינימליות גם בפרויקט קטן כמו שח"ר. למרות שלדעתי, על אף החריקות המערכת איכשהו חלקית מצליחה לאכול את זה.
אבל, כאשר יהיה מדובר בהיקף גדול יותר, פתי מי שיאמין שהצבא "רוצה" ומסוגל להתמודד עם המורכבות של זה.
בתוך הצבא, יש אמנם אנשים שבאמת יהיו מוכנים לעשות הכל כדי לבוא לקראת המגזר, אבל הפיקוד למעלה והמערכת המורכבת, המסורבלת והבירוקרטית לא תצליח להתמודד עם זה, גם אם יהיו כללים כתובים וברורים לגיוס חייל חרדי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 07:03 לינק ישיר 

אזנים_לכתל כתב:

מצד שני, ברור שגם עיקר הכעס החילוני קשור בדיוק ללוחמים הקרביים, אלה שגם מתים במלחמות ובלוחמה בטרור, לא בטוח שהם ישמחו אם החרדים יתגייסו רק כג'ובניקים.

בדקת בתקופה האחרונה מה היחס באחוזים בין חילונים לדתיים לעומת יחסם באוכלוסיה ביחידות קרביות?!
בדקת גם כמה אחוזים מתוך הצפונבונים של המדינה מתגייסים ליחידות קרביות וכמה אחוזים מתוכם ג'ובניקים שמשרתים קל"ב? 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 07:15 לינק ישיר 

מוקי, אתה צודק, הייתי צריך לכתוב הכעס של הציבור הכללי, שהרי אנו יודעים עד כמה המפז"לניקים גם הם מתרעמים בנושא זה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 13:11 לינק ישיר 

להפסיק את חוק גיוס חובה.

יחסוך הרבה כסף לצבא, שחייב להחזיק הרבה צעירים שלא מתאימים, ואין מה לעשות איתם, ורק צריך להאכיל אותם, ולשלם עליהם נסיעות, רופאים, פסיכולוגים, וכו'.

מי שרוצה ומתאים, יתקבל , ויקבל משכורת מתאימה לתפקידו.

הצבא יהיה יותר קטן, אבל הרבה יותר איכותי.

הבעיה של הצבא זה לא הבחורים החרדים שלא מתגייסים, אלא ההמון שכן! מתגייס.

_______________

השאלה הבאה: מה תיהיה הטענה אז על הציבור החרדי, באיזה פינה שיקרית יחפשו אותם.


נ.ב. תודה למביא המשל על הדוב, נראה לי מתאים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 13:13 לינק ישיר 

איזה רעיונות יצירתיים, נראה לי שהעיתונאים וחברי כנסת רבים שותים בצמא את הדברים פה ולפי זה יפעלו,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/5/2012 14:29 לינק ישיר 

א221 כתב:
להפסיק את חוק גיוס חובה.

יחסוך הרבה כסף לצבא, שחייב להחזיק הרבה צעירים שלא מתאימים, ואין מה לעשות איתם, ורק צריך להאכיל אותם, ולשלם עליהם נסיעות, רופאים, פסיכולוגים, וכו'.

מי שרוצה ומתאים, יתקבל , ויקבל משכורת מתאימה לתפקידו.

הצבא יהיה יותר קטן, אבל הרבה יותר איכותי.

הבעיה של הצבא זה לא הבחורים החרדים שלא מתגייסים, אלא ההמון שכן! מתגייס.


הרעיונות שהעלית היו כנראה כלולים באופן כזה או אחר בדו"ח ועדת שפר שהוקמה ע"י צה"ל בשנת 2002, אבל משום מה המלצותיה נדחו על ידי הצבא וכנראה אף לא הוצגו לממשלה.ראה כאן http://blog.idfpro.org/2009/07/blog-post.html

וכן כאן (דו"ח ועדת שפר בקובץ וורד) https://docs.google.com/uc?export=download&id=0BysXt1tOAUzwM2JhZGVhYzYtOWVlOC00MjAwLTgzZDQtOTI0ZWRhNTk1MTYx

תוקן על ידי בןציוןכהנא ב- 09/05/2012 14:34:05




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/5/2012 15:27 לינק ישיר 

הייתי נותן כמה נקודות או רעיונות: להתחיל בגיוס לא לפני גיל 25 לרווקים או שנתיים לאחר החתונה לנשואים. לחלק את הגיוס ל2 סוגים . למי שירצה אחר כך להמשיך בכולל ולא לצאת לעבודה לפני גיל 40 . לאלה שירות אזרחי מקוצר עד חצי שנה שעליו יהיו אחראים אנשים מהצבא אבל רק אחראים דתיים או חרדים בלבד. השירות יתבצע בסביבה דתית וחרדית ככל שניתן ומי שיילך למסלול זה לא יצטרך לעבור בבקו״ם ולהתקל בכל המראות שרואים בצבא אלא יתבצע מחוץ למחנות הצבא הקיימים , במקום נפרד לגמרי. מסלול שני יהיה למעוניינים לצאת לעבודה והוא יהיה כמו שחר כחול או משהו דומה . עדיף שיכלול גם רכישת מקצוע לאזרחות וגם יתוגמל היטב . מי שיפנה למסלול זה ייחשב לו כצבא רגיל ויוכל אחר כך מיד לצאת לעבוד.צריך להבין שבשביל לבצע כזה שינוי קיצוני בלי שזה יהיה בכפיה צריך תגמול ענק למי שהולך בו ואחר כך כשזה ייהפך לנורמה מקובלת יותר אפשר להוריד את התגמול בהדרגה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2012 15:30 לינק ישיר 

ברכת_החמה כתב:
הייתי נותן כמה נקודות או רעיונות: להתחיל בגיוס לא לפני גיל 25 לרווקים או שנתיים לאחר החתונה לנשואים. לחלק את הגיוס ל2 סוגים . למי שירצה אחר כך להמשיך בכולל ולא לצאת לעבודה לפני גיל 40 . לאלה שירות אזרחי מקוצר עד חצי שנה שעליו יהיו אחראים אנשים מהצבא אבל רק אחראים דתיים או חרדים בלבד. השירות יתבצע בסביבה דתית וחרדית ככל שניתן ומי שיילך למסלול זה לא יצטרך לעבור בבקו״ם ולהתקל בכל המראות שרואים בצבא אלא יתבצע מחוץ למחנות הצבא הקיימים , במקום נפרד לגמרי. מסלול שני יהיה למעוניינים לצאת לעבודה והוא יהיה כמו שחר כחול או משהו דומה . עדיף שיכלול גם רכישת מקצוע לאזרחות וגם יתוגמל היטב . מי שיפנה למסלול זה ייחשב לו כצבא רגיל ויוכל אחר כך מיד לצאת לעבוד.צריך להבין שבשביל לבצע כזה שינוי קיצוני בלי שזה יהיה בכפיה צריך תגמול ענק למי שהולך בו ואחר כך כשזה ייהפך לנורמה מקובלת יותר אפשר להוריד את התגמול בהדרגה.

למה שנתיים סתם מעניין,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > תחליף לחוק טל מבית גולשי בחדרי חרדים,
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.