בית פורומים עצור כאן חושבים

יש לתובנות סיכוי ?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/6/2012 23:47 לינק ישיר 
יש לתובנות סיכוי ?

מאז שאני מכיר את עצמי אני מנסה לדרוש מעצמי לעמיק,
ובכן כל שאני מעמיק יותר ולומד יותר אני רואה הנה כבר קדמוני קדמונים או אחרים בדורינו,
לדוגמה לא מזמן האשימו אותי כמה חברים שאני קומוניסט,
אני כחרדי שלא יודע ולא למד שום כלום על קומוניזם, הלכתי ללמוד בעקבות האשמה הנורא את קרל מרקס,
התברר לי שזה ספריה שלימה, נווו לך תלמד את כל הספריה,
בכל אופן לא התיאשתי (ואני חייב לומר שמרקס לא היה קומניסט הוא פשוט היה יהודי עם ראש יהודי מקורי,)
למדדתי את עיקר ההגותו גם שמעתי כמה הרצאות בעניין, וכמה נפלא הנה באמת היה אדם ענק,
גם אצלו ראיתי הרבה מהתובנות שלי,

בקיצור:
שאלתי פעם את המגש בישיבה האם ידע מה שכותב הרמב"ם, אמר לי כן, אז שאלתי אותו למה הוא לא סיפר לנו,
זה לא ההשקפה שלנו,
כמה כעסתי עליו ואמרתי לו אנו לומדים תורה ולא השקפה, לו יש השקפה אז למה ללמוד ? בוא פשוט נשרוף את כל התורה ונכתוב השקפה,
גם ששמעתי בפעם הראשון שהיעב"ץ כתב ואשים את ספר הזוהר בזיוף, שאלתי למה לא ידעתי זאת כבר בחידר,

כעסי העיקרי היום היא על זו הדרך,
רוב התובנות מכל ההוגי זמנינו כבר היו בדורות העברו,
שאנו נולדנו לשנות האלפיים היינו כבר מילדות אמורים לדעת את כל זה,
אבל משום מה לא ולא, אנו לומדים אך ורק השקפה, כל חברה כל תרבות נותנת לילדים השקפה,

אם זה הדרך שכל ההגות מאז ומתמיד נלמדת באופן שהילד מקבל את ההשקפה של החברה שלו, אז איזה סיכוי יש לנו בכלל ?

ניקח לדוגמה את היהדות,
הרי כל לומד ומעמיק יודע שאין דעה אחידה בשום כלום אפי' משה שתרגם את איוב. בתורה הוא אוחז בדעה ובחשיבה אחרת לגמרי,
אז למה שאנו לא נקבל את כל הדעות ישר בחידר\בבית ספר, מין סיכום דעות מין יסודות החשיבה של כל ההגות היהודית מאז ומתמיד, בלי לתת השקפה או מה, ק"ו לא להסתיר את ההגות שלא מוצא חן בעיני מישהו,

אותו דבר לגבי הנאורות:
מרקס הוא קומוניסט כמו שאני יפני, אז אייך זה שאת מרקס שונאים כל כך ?
מילא הוא ביקר את החילוניות ואמר שהם אנוכיים, אבל לא אמר שהם חייבים להיות אנוכיים,
מילא הוא ביקר את היהודים שכל ענינם זה אך ורק ממון, אבל לא מחייב שזה חייב להיות כך,

אז מה אני מרגיש,
אני מרגיש שכל (השליטים ב)בני אנוש הם פשוט מנוולים, במקום לתת לילדינו את כל ההגות נטו אז כל חברה מוכרת ומטמטמת את הנוער עם השקפה,

ומה שמרגיז הכי הרבה,
שעל הכל כבר דנו לפני אלפי שנים, ואף אחד בעצם לא מחדש כלום היום,
אז כמו אז גם היום אין לנו סיכוי, המנוולים ישלטו בנו בכל מקרה,
והיסוד היא למנוע מהילדים את הידע התובנות ולתת להם את ההשקפה החברתית,
עובדה שאין כמעט אנשים שמכירים את מרקס, (זה לא פלא הרי ללמוד ספריה שלימה לא קל לאף אחד) חוץ מי מה שרצו לומר לנו עליו בכדי לא ללמוד אותו שנרגיש גועל ללמוד אותו,
אותו דבר לגבי היהדות,
רוב האומה לא יודע מה יש בה, (זה לא פלא הרי ללמוד מאות אלפי ספרים לא קל לאף אחד) חוץ מי מה שרצו לומר לנו עליהם בכדי שלא נלמד אותם ושנרגיש גועל ללמוד את היהדות,
אותו דבר לגבי הדתים והחרדים
הנוער ישמע רק מה שרוצים שהוא ישמע על הדתיים והחרדים,

בעצם התובנות נמצאים איפה שהוא בספרות, אבל לצעירים זה לא מגיע, כי כל חברה מונע ממנו את התובנות,
רק מי שלומד באמת לשם החכמה הוא זוכה בכך אבל רוב ההמון העם לא מקבל אך ורק מה שהשליט רוצה שהוא יקבל,

שאלתי האם יש סיכוי ?
אם השליטה בתובנות היא בידי השליטים של החברה אז מה הסיכוי שלנו ?
לו היינו מקבלים את התובנות. אז כבר לפני אלפי שנים היינו כבר בגאולה, הרי כל התובנות כבר ידעו ודנו לפני אלפי שנים,
גאולת האנושות תלויה בתובנות, וכל זמן שמונעים את התובנות אין סיכוי לגאולה,

מה דעתכם ?



תוקן על ידי מנהלי_משנה ב- 27/06/2012 09:45:44




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 06:55 לינק ישיר 


מאקס,

תתחיל מכך שתדמיין בכנות ככל האפשר, כיצד היית נוהג לו הגעת לעמדה שילטונית.

 החינוך בגיל הרך עובד בעיקר כאשר מוצגות לפני החניך עמדות ברורות ואחידות.

גם מבוגרים, מאנשי ההמון, מעדיפים שאחרים יחליטו בשבילם. ראה ספרו המצויין של אריך פרום "מנוס מחופש".

גם התורה עצמה נוהגת קודם כל ללמד על "יד ה'' ו"עיני ה'' ורק בשלב מאוחר יותר מתודעים, אם זוכים לכך,  לפרשנותו של הרמב"ם. כנראה ש"שקרים קדושים" מתאימים לטבע האנושי בראשית חינוכו. ולרוב העולם, הבורח מחשיבה, לאורך ימיו ושנותיו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 09:36 לינק ישיר 

הפתרון
אינטרנט
הכל פתוח הכל נגיש כל אחד בודק מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה איפה שהוא רוצה.
מתדיין עם מי שהוא רוצה ללא הבדלי דת מין גזע השקפה תרבות.
צופה מסוף העולם ועד סופו כפשוטו (google earth)
בקיצור ימות המשיח.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 09:40 לינק ישיר 



Shlomo Tikochinski



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 10:03 לינק ישיר 

ספרן
לפני מספר שבועות הייתי נוכח ששאלו את הרב שרלו, מדוע הוא פרסם את טעמי פסקו בנושא הריון של רווקות. השאלה לא היתה על עצם הפסק, אלא רק על הפרסום.
הוא ענה שבימינו אין סודות, ושהוא מאמין בחכמת ההמון, כלומר שאם פסק מגיע לידי הצבור, תגובות הצבור מועילות גם לפוסק לתקן ולשפר את פסקו.

האם גישה זו אינה עומדת בסתירה מסוימת לשק"קים, לפחות לגבי מבוגרים?


תוקן על ידי בעלבעמיו ב- 27/06/2012 10:04:16




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 10:21 לינק ישיר 

בע"ב,

בעלי גישה שמרנית יותר אכן יחששו. ולמעשה, הכל עניין של מידה וניסוח מתאים. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 10:30 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 11:22 לינק ישיר 

מקס, 
דבריך (+ שאלתו של ספרן) מסבירים למה חכמים והרמב"ם בפרט הבינו שיש הכרח במשיח כדי לשנות את המצב.
פשוט, עמדה שלטונית תמיד מתקיימת במסגרת העולם הזה, וצריכה להתמודד עם נתוניו, ממילא רק כאשר יש שלטון שהנחלת התורה ושלטונה עומדת בראש מעייניו , והוא גם מצליח בכך (ראה לשונו הזהב המפורסמת של הרמב"ם בענין)  הרביית החכמה מתאפשרת, כאשר לשלטון יש דאגות אחרות, הרביית חכמה שלא לדבר על סתם גילוי של מלכות שמיים, נתפסת (ולא מעט בצדק) כמאיימת ומסוכנת עבורו. (וראה למשל את ההתמודדות של ירמיהו מול המלכות בת זמנו)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 11:40 לינק ישיר 

אש"צ
אני לא בטוח שהיינו רוצים לחיות תחת שלטון שדואג לתיקון נשמותינו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 11:53 לינק ישיר 

בעל,
תזכיר לי איפה הוזכר כאן תיקון נשמות ? בדברי שלי ודאי לא.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 11:54 לינק ישיר 

מקס
ידידי היקר אני הוא זה שהאשמתי אותך בקומוניזם. יגעת לריק- מרקס אכן לא היה קומוניסט- הוא היה אבי הסוציאליזם. הרעיוני. (אגב הוא לא התגלח עם תער- ולא התגלח בספירת העומר ותשעת הימים.)
את משנתו הסוציאליסטית הפכו ושידרגו בלי הכר, החברים לנין - בוכרין- טרוצקי- ויהודים אחרים וטובים, את הביצוע בפועל ביצע החבר- יוסף ויסנורוביץ דיגשווילי -סטאלין,בהשראתו הרוחנית של החבר לנין.-

השעבוד הגדול הוא להיות משועבד לחכמי העבר וההוה. ושעבוד גדול ממנו להיות משועבד  לאמונות-ודעות
של עצמך, שערמת בימי חייך- ואתה יודע בודאות כי הם היום הבל ורעות רוח, ובכל זאת  אתה ממשיך איתם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 12:11 לינק ישיר 

בעל,
במחשבה שניה , האם הבנתי נכון שבעיניך מטרת התורה היא תיקון נשמות ?
           אם כן הרי שזה מקור הטעות שלך בהבנת דברי.
                  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 12:40 לינק ישיר 

איש
אולי תוכל בבקשה להסביר לי מה זה תיקון נשמות? במוחי הדל אני מבין כי הגוף הגשמי יכול להתקלקל, והוא צריך אולי תיקון. אבל הנשמה?

אנחנו הרי אומרים אלוקי הנשמה שנתת לי טהורה היא....



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 12:44 לינק ישיר 

ספרן כתב:

מאקס,

תתחיל מכך שתדמיין בכנות ככל האפשר, כיצד היית נוהג לו הגעת לעמדה שילטונית.

אני חושב שיש לנו דוגמא טובה ממשה רבינו, הוא התחיל עם הרצוי ועבר למצוי, וזה מטרת העיקרית בלימוד התורה, כלומר כל מנהיג וכל דור חייב להצעיד את הדור קדימה, כלומר להגיע לרצוי שהיא חירות האדם ונצחותו האישית,
לדעתי כל הטענה שיש מצוי היא נוכלות לשמה של השליט, כדאי לו להישאר שליט ולא להוביל את הצאן להשכלה יתירה שאז יפסיד את השילטון,

 החינוך בגיל הרך עובד בעיקר כאשר מוצגות לפני החניך עמדות ברורות ואחידות.

שוב, אנו לוקחים צורך אמצעי כמו חינוך ומנצלים זאת לעולמים, נכון שהחניך מקבל את חוקי החברה האחדותיים בדורו הוא בכדי לדעת להתנהג כפי החוק והחוקה העכשווי,
אבל החוקה עצמה חייבת להתקדם בכל דור, אחרת אנו דורכים במקום,
ששליטי החברה רוצים להגיע לרצוי אז בכל דור היינו מתקדמים ולא עוצרים או חוזרים אחורה,

שוב ושוב, אני מסכים שהחיניך חייב לקבל משהו אחדותי וברור, אבל יחד אם זה לחנך אותו שאין אלילות, שאתה תגדל יחד עם כל בני דורך, אתם תצעדו את הדור קדימה,
היום בעצם כל תרבות מקדשת את התרבות כאלילות כך גם את החוקה,

גם מבוגרים, מאנשי ההמון, מעדיפים שאחרים יחליטו בשבילם. ראה ספרו המצויין של אריך פרום "מנוס מחופש".

ברור, אבל רוצה להיות בטוח שעל מי שהוא סומך עושה הכל לטובתו, אם זה הרפואה ואם זה המחוקקים וכדומה,
אני נזעק דווקא על כך, כי והיות שלא כל אדם יכול להשכיל בכל, חייב להיות חלוקה, וכל חכם סומך בנושא אחר על חכם אחר, וכאן הניצול, על זה זעקתי, 


גם התורה עצמה נוהגת קודם כל ללמד על "יד ה'' ו"עיני ה'' ורק בשלב מאוחר יותר מתודעים, אם זוכים לכך,  לפרשנותו של הרמב"ם. כנראה ש"שקרים קדושים" מתאימים לטבע האנושי בראשית חינוכו. ולרוב העולם, הבורח מחשיבה, לאורך ימיו ושנותיו.

שוב, אנו מניחים שמתאים לטבע האנושית כך אנו מניחים שרוב בני אנוש בורח מחשיבה,
וזה יכול להיות נכון במצב קיים, אבל זה לא נכון כמטרה, כלומר המטרה היא לחנך להשכלה לחנך לרצון להשכיל,
אנחנו (התורה והמדע) מאמינים שהאדם מנצח את הברירה הטבעית, ולכן אין שום הנחה מראש כלפי האדם, המוח היא פלסטית ולכן יש ביכולתינו לחנך בלי גבול,
מבחינת חברתית תרבותית תלוי באיזה משחק אנו מכניסים את ההמון,
אפשרי כמו הנאורות להכניס אותם למשחק השגיות חומרית כמו עושר וכו'
אפשרי להכניס אותם למשחק לקדם את ההשכלה את המדע את הרפואה,
לקדם את חירות האישי של האדם,
לקדם את האדם שלא יצטרך לאמצעים כמו חברה וחוקי חברה, כמו מדינה ושילטון, כמו צבא ומלחמות, כמו כסף ורכוש,
כל האמצעים האלה היא השיעבוד שלא מקדמת את האדם לשום מטרה רצינית רק עבדות ומחד מתים,

אי אפשר שהתקדמות התבונה באנושות תתנהל במקרה, תתנהל באופן אובוליציונית מקרית,
זה כל מטרת התורה, שאנו נשלוט במקרה,

לדעתי השליטים רוצים לקבע את החברה רוצים לקבע את המדינה ושילטון, בזמן שכל זה הם רק אמצעיים,
החינוך היא רק ללמד את החניך איך לשרוד בחברה (את השבעים שנה) ואולי גם יצליח להיות שליט,
אין חזון אין משמעות חיים אין כלום בעצם,
והסיבה לכך היא כנ"ל שהשליט לא רוצה בכך,




התלבטתי או לפתוח את האשכול הזה, או לפתוח אשכול בעניין ירושה וקניין, (אולי בשבוע הבא אני ייפתח אשכול בעניין)
ההתלבתות היית מה קודם,
רציתי שנבין שקניין וירושה היא החלטה אנושית, אין שום מושג כזה בטבע,
למה האנושות החליטה שמה שאני רוכש נשאר שלי ועוד לדורות.
אם יש דבר כזה בטבע זה רק הצאצאים, אוקיי ?
החיים חייבים לעבור דרך הורים (מי התא הראשון בטבע אחרוה בזמן עד ניצחון המוות בעתיד)
אז כולנו בעצם קניין של התא הראשון, (והיות שאנו לא יודעים על מודעות עצמית שהיית לו במילא אין לנו לייחס לו קניין)
יותר נכון קניין של האדם התבוני הראשון שהוליד מדעת (מה שאין כן בעלי חיים מולידים לא מדעת באופן דטרמיניסטית) מתוך רצון בנצחותו האישית, (למה מדעת ? כי האדם יכול להנות מינית בלי להוליד, יכול לשמש עם חיות ועם זכרים או בכלל לאונן)

יוצא לנו שאם קיים קניין טבעי אז זה רק החיים\הצאצאים,
כל שאר הקניינים הם אמצעים, אדמה מים וכו',
נח עשה גורל בין בניו, לחלק את העולם (רעיונית כמובן, הרי לא ידע שיש ביבשת אמריקה אנשים)
ואין טעם לחלק רק לדור אחד, במילא כאן נצרך שהחלוקה תהיה לדורות, מכאן הקניין והירושה לדורות,

עד כאן בערך עיקרי האשכול שרציתי לפתוח,
בהמשך האשכול מתבקשת השאלה, למה שהחניך לא ידע מזה ?
למה לא ללמד תורה באופן הפשוט של סיפור התורה,
מכאן אני מגיע לאשכול הזה,
האם יש סיכוי לתובנות ?

באמצע יום בהיר האנושות הגיע לתובנות יוון,
אבל תובנות יוון הגיע באמצע, שיש כבר חברה ויש כבר אנושות, במילא חייבים מדינה וחוקיה,
במשך הזמן (במהפיכה המדעית) רצו האנושות להשתחרר מעבדות,
ואז החינוך הנאור היא חינוך של חירות מעבדות שילטונית, וכך הגענו לדמוקרטיה ולשוק החופשי,
אבל הנאור מפסיד את העיקר, שזה התורה שלנו, הוא רוצה שחרור ומקבל עבדות, וחוסר משמעות בחיים,
הוא מקבל חינוך לשרוד את הטבע ואת החברה באופן הטוב ביותר ומת אחרי שבעים שנה, כעץ יבש,
מה שאין כן התורה,
התורה הולכת בחץ ישר, מי תא החיי הראשון (נכון יותר מי אדם התבוני הראשון) עד ניצחון המוות,
המטרה המשמעות ברורה ביותר,
האדם נשאר לנצח, כל זמן שלא נצחנו את המוות אז נעביר את החיים על ידי הולדת חיים, בתקווה שבדור הבא נתקדם יותר עד הניצחון הגדול על הכרובים שהיא אכילת עץ החיים,

אף אחד לא מקבל את החינוך הזה, אף אחד לא מקבל את התובנות הבסיסיות האלה, היא נמצאת בבניה היתירה אצל הבנות וברובם זה תת מודע ולא מדעת,

השליט מפחד מתובנות מסוג כזה אצל ההמון, שההמון יבין שהכל אמצעי, אז לא ירצה לשחק את המשחק המטופש של לשרוד את החברה ולהשיג רכוש וחומר שמתים יחד איתו,(מבחינותו כמובן)
הוא לא רואה בצאצאיו את הנצח שלו במילא הירושה לבניו נראה לו חוק חברתי מטופש ולא מובן, למה שלא ייתן את הירושה למישהו שחפץ בו ואוהב אותו ?

מה עומק הדבר שאדם מת פתאום הוא יורש את רכושו לבניו ? מאיפה הגיע החוק הזה ? למה לא החליטו שרכוש עוברת לחברה או להפקר ?
תבינו שזה שריד של חכמת הקדמונים, שרוב בני אדם היום לא מבינים אותם כלל,
כי לא נותנים להם את תבונתם של הקדמונים,
השליט רוצה שכולנו נהיה עבדים לבע"מ למדינה הדמיונית, הם לא רוצים שתהיה משמעות חיים אישית,

(טוב אני צריך לרוץ אולי בהמשך נדבר עוד בעניין) 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2012 13:41 לינק ישיר 

מקס,

באופן כללי רוב הדעות והתובנות הן חזרה על דעות ותובנות מדורות קודמים.
דעות ותובנות מקוריות קיימות בד"כ רק כאשר יש התעוררות רוחנית כללית המאפשרת צמיחה רוחנית פרטית באמצעות חינוך מעולה המבוסס על ידיעת המקורות ומעודד מחשבה מקורית מילדות.

בישראל בתקופת בית ראשון היה חינוך כזה לבני טובים (נביאים, מלכים, כהנים, לויים, ומשפחות מיוחסות).
לדוגמא, שמואל שלמה ודניאל. מתקופת בית שני ואילך החינוך היה הרבה יותר הדרגתי וארוך, למעט תנאים שהגיעו לסמיכה בגיל צעיר, או חכמי ספרד הראשונים שהגיעו לתובנות מקוריות כבר בגיל 30-35.

במאה ה-18 למניינם חכמי ארצות מערב אירופה, ובמיוחד האנציקלופדיסטים הצרפתים, ניסו לבסס מחדש את הידע האנושי על בינה. במאה ה-19 הרומנטיקה חיזקה את הרגשות המקוריים של כל לאום ושל כל פרט, ויחד עם החינוך הקלאסי והשכלתנות שהיו מורשת מהמאה הקודמת, צמחו אלפי גאונים שיצרו תיאוריות מקוריות, בד"כ בגילאים של 30-50. בתקופה המודרנית הגאונות התפוגגה, והחל עיסוק בפרטי פרטים. הסיבות לכך הן בעיקר חוסר סבלנות, החינוך ההמוני, התרחקות מהמסורת, התמעטות הלבבות, הבנה דוגמטית של תובנות מדורות קודמים, והשפעת התקשורת והטכנולוגיה.

בעקרון לא כולם מסוגלים ללמוד דברי הגות, ואי-אפשר ללמוד הוגי דעות באמצעות סיכומים העושים באנאליזציה של דבריהם. הדרך היחידה להבין תובנות של הוגה דעות הינה ללמוד את כתביו בשקידה ובעיון, עד שהדברים נעשים קרובים ומובנים.






דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2012 13:41 לינק ישיר 

 

בעב: אני לא בטוח שהיינו רוצים לחיות תחת שלטון שדואג לתיקון נשמותינו

ואני איני מרוצה מסל הדרישות של ה'. אנוחנו לא בעלי הבית




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > יש לתובנות סיכוי ?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.