בית פורומים לשמוע אל הרינה ואל התפילה

דיווח מקונצרט סיום עונת המנויים הירושלמית תשע״ב

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-3/7/2012 20:52 לינק ישיר 
דיווח מקונצרט סיום עונת המנויים הירושלמית תשע״ב

בס״ד
ערב טוב לחברי הפורום וצופיו
בשעה זו מתקיים קונצרט החזנות המסיים את עונת המנויים בסדרת קונצרטי החזנות בתיאטרון ירושלים לשנת תשע״ב
היכל אולם שרובר מלא עד אפס מקום, כאשר על הבמה מעל למאה חברי מקהלות והתזמורת הסימפונית של רשות השידור

הקונצרט נפתח ביצירה בלחנה של נעמה זיסר, יצירה המכילה יללות, אזעקות ומוטיבים שונים המביאים לידי ביטוי את אווירת שקשוק הרכבות אל מחנות ההשמדה ועלייתם השמימה של עם ישראל בזמן השואה.
על מקהלות החזנים: הירושלמית, זמרת יה, רמתיים ושירת ישראל - מנצח מאסטרו אלי יפה
ניתן לשמוע בשידור חי את הקונצרט בלינק הבא: http://www.isr-radio.com/%D7%A7%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%94

כעת המקהלות מבצעות יחדיו את כי ניחם ה ציון בלחנו של אלי יפה
החזן שלמה גליק מבצע את לחנו של זאב בוגשסטר המוכר מהחזן משה קוסביצקי - הבט משמיים, טעם שונה ליצירה בעקבות עיבוד חדש
החזן קולין שחט מבצע את יצירתו של אלי יפה לקולנו תשמע וציון מתוך תחנון, יצירה עם מלודיה חוזרת וריצצטיב שנכתב ליכולותיו של המבצע.
החזן שמעון וולס, אני מאמין בלחן אלי יפה, יצירה שקטה עם מלודיה קליטה ומעט חזנות.
החזן שלמה גליק מבצע כעת את קנא לשמך בלחנו של יוסי גרין, יצירה שבוצעה במקור על ידי החזן הלפגוט, מלווים את החזן זמרים מכל המקהלות.
החזן בנימין מולר באינטרפרטציה שונה ליצירתו של שמואל מלבסקי לקהילות הקודש, המקהלות מלוות ברספונסים...

תוקן על ידי yeoda ב- 03/07/2012 20:59:42

תוקן על ידי yeoda ב- 03/07/2012 21:12:03

תוקן על ידי yeoda ב- 03/07/2012 21:18:43

תוקן על ידי yeoda ב- 03/07/2012 21:30:59

תוקן על ידי yeoda ב- 03/07/2012 21:37:58



תוקן על ידי פורוםחזנות ב- 04/07/2012 09:53:27




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2012 21:48 לינק ישיר 

ואאאווו..  ביצוע מדהים ומרגש של החזן בנימין מולר לקטע של שמואל מלבסקי אב הרחמים, היו רגעים שניסיתי להקשיב אם אנו שומעים את מולר או מלבסקי, ביצוע מושלם של החזן והמקהלה עם ליווי מוסיקאלי מרגש ומדוייק  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/7/2012 22:17 לינק ישיר 

חלקו השני של הקונצרט החל
החזן שמחה הלפגוט בלחנו של החזן משה שטרן שיבנה בית המקדש, למרות זמזום האזעקה בקצה האולם המשיך החזן בביצוע היצירה, () פן שונה המוכר ממשפחת הלפגוט
החזן קולין שחט - אחי גיבורי התהילה בלחן שייקה פייקוב, שיר ישראלי ההולם את המבצע
החזן בנימין מולר בביצוע פומבי ראשון עם השיר שהלויים בלחן של יוסלה רוזנבלט, מבנה היצירה מזכיר את יצירתם של אלתר/גנטשוף, סגנון שונה מיצירותיו המוקלטות של רוזנבלט, שומעים את טביעת האצבע המובהקת של החזן אליהו גרינבלט.

יהודה

תוקן על ידי yeoda ב- 03/07/2012 22:30:25



תוקן על ידי פורוםחזנות ב- 04/07/2012 09:54:17




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2012 22:41 לינק ישיר 

יהודה צודק, השיר שהלויים נשמע שונה מיצירותיו של רוזנבלט, וחבל שבסוף הקטע גברה העייפות על קולו האדיר של מולר.  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 02:24 לינק ישיר 

 02:55:36

תוקן על ידי יעפ ב- 04/07/2012 02:58:21




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2012 10:22 לינק ישיר 

קולות מהקונצרט,להורדה
http://www.mediafire.com/download.php?8y9hfcnxfgaec7x

_________________

בעזרת השם




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 13:51 לינק ישיר 

לא אכביר במילים- לא נתחיל בתחרות "הקונצרט הכי טוב שהתקיים מאז ומעולם..." וכדומה.

מי שהיה אמש בקונצרט זכה להשתתף בארוע מוסיקלי - חזני מהמדרגה הראשונה, חוויה מיוחדת במינה .

ועוד עליית מדרגה בקונצרטים של מאסטרו יפה ותזמורת ירושלים.

חברי מקהלות החזנים ונגני התזמורת סיפרו על העבודה הרבה שהשקיע יפה בהצלחת הפרוייקט, עובדה שנראתה אתמול על הבמה בשליטתו על מספר כה רב של נגנים וחזנים והכל ביד רמה ובזרוע נטוייה.

מי שלא נכח ושמע את היצירה "קהילות הקודש" בביצוע החזני מושלם של החזן מולר \ התזמורת ומקהלות החזנים תחת שרביטו של יפה, פשוט הפסיד! הקהל התרגש עד דמעות, קירות אולם "שרובר" רחב הידים הזדעזעו....

"עטרת נצחון תעטרם" ביצירה אבינו שבשמיים נשמעה כתרועת שופרו של משיח...

נגיעות הג'אז ביצירה "שמע ישראל" בלחנו של יפה ובביצועו של גליק, העלו חיוך רחב בקהל.

לשמוע את הדור הבא במשפחת הלפגוט- בדמותו של החזן הצעיר שמחה . היה משובב נפש...

הפרגון בין כולם- מראה שאפשר לעשות דברים גם אחרת...

כאמור, מחכים לראות מה התכנית לעונה הבאה.


כולנו ציפייה לקראת העונה הבאה....



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 14:29 לינק ישיר 

קונצרט ברמה גבוהה של כל המשתתפים ומאוד נהניתי ממנו,,,,,,,,,מהכורסא בבית
תודה לכל המשתתפים ומחכה לסדרה הבאה

העובדה שהמאסטרו הראשי ,אלי  יפה, מרשה לעצמו ללא כחל /שרק  שיקליטו את
הקונצרט ישירות מהאולם  ,מראה על בטחונו במשתתפים שהוכנו כראוי לאירוע .

"לחכמי הפורום" הנוהגים "לנתח באיזמיל הקאמרטון" כל תו / תג של יצירות שונות
המובאות ב-Live בפורום : נשמח לראות את תגובתכם ליצירות שבוצעו

( "חכמי הפורום" כוונתי ל : שמאלצי / לאמשחשבתם ועוד )




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 14:56 לינק ישיר 

אני לא נוהג ללכת לקונצרטים ובמיוחד לא כשמדובר בקונצרטים עם תזמורות בומבסטיות, אני מעדיף קונצרט עם פסנתר ומקהלה. אבל אני רק דעת יחיד בעולם "שפוי" אכן כך ואין תקווה, להזיז כפתור במערכת לא עולה כסף ולא עולה במאמץ כך שבחוצפה ובעזות מצח העברתי מיצירה ברוכה של לואיג'י בוקריני להאזין לקונצרט חזנות. קשה לי עדיין להאמין שעשיתי את זה. זה מהלך היסטורי מבחינתי
כאמן שיודע פרק ויותר אני ורצה להעביר כמה הערות
אקדים ואומר, אני מאוד מעריך את אלי יפה כמוסיקאי וכפרשן דגול של התפילה, אני מעונין שהוא ימשיך להצליח כי מדובר באמן אמיתי בעל נפש ואפי של אמן ואין לו מתחרים. כל זה טוב ויפה כמוסיקאי כמנצח, עד שזה מגיע לקונצרט חזנות בהכוונתו לא רק המוסיקלית מעשית שאז  יש קצת חריקות

 לצערי היתה לי הרגשה של חובבניות מהוקצעת, והנה הסבר
כשאני בא ומפיק קונצרט, האם חשוב לי רק שיבצעו את אותם יצירות שתכננתי מראש ובא לי לעשות אותם, וכלל לא מעניין אותי מי המבצע איך המבצע אלא העיקר שהיצירות יבוצעו. מבלי לחשוב על כל אחד והמכשולות שלו. האחד עם הקולרטורה הלוקה בחסר, השני עם המנעד הלוקה בחסר, השלישי עם המוסיקליות הלוקה בחסר וכן הלאה וכן הלאה. 
ומה סדר העדיפויות שלי התזמורת? המקהלה? או חלילה החזנים?, זה גם משנה לאיזה סוג של קהל אני פונה,
לדעת איך לסדר את היצירות לפי גודלם לפי חשיבותם, ברגע שאני מביא 2 חזנים צעירים כתגלית אזי אני מוכרח לשים אותם במקום אסטרטגי כדי שיקבלו חשיבות למרות שהם שרים רק יצירה אחת, לדוג' לשים אחד מהם בסוף החלק הראשון, וזה גם לא חייב להיו מבחינת מיקום היצירה אלא יכול להיות גם כשיווק, ברגע שאני מביא חזן צעיר כתגלית תתן לו את הכבוד המגיע לו תעודד אותו ויותר חשוב תעודד את הקהל לעודד את החזן.
צריך לדעת איזה חזנים מתאימים לקונצרטים ואלו שרק לתפילות!
כשאני כותב עיבוד חלק מהמחשבה צריכה להיות על החזן ועל ההתמודדות שלו בזמן שהוא לחוץ מול 900 עיניים בולעות וטורפות, אז המעברים צריכים להיות יותר ברורים הכל צריך להיות בהיר שום דבר לא אמור להוות בעיה לא לחזן לא למנצח ולא לקהל שמרגיש כל פעימה של החזן (כוונתי לפעימת לב)
וזה עוד כלום! אני עדיין לא נגעתי ואפילו באחוז מתוך העולם הקשה והמסובך הזה שיש לי מעט הבנה בו ולא כי אני חושב שאני יודע אלא כי למדתי והשקעתי את זמני ומרצי עבור זה.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני מבין את הקשיים של מפיקים ומארגני קונצרטים אני יודע היטב מה קדם למה. כל ההערות הם אך ורק כדאגה לשיפור, ההערות כולם הערות בונות הכל באהבה
אני לא מצטער שהקשבתי לקונצרט! ולא רק שאני לא מצטער אלא אני יכול לומר בבטחה שהיו דברים שנהנתי מהם, קחו דוגמא לאיך חזן מבצע יצירה מבנימין מולר וכן יש עוד הרבה דברים מהנים בקונצרט,
הקונצרט הזה נתן לי חשק ללכת בשנה הבאה אולי לסדרה הירושלמית, כמובן שאני מאמין שהכל יסודר על הצד הטוב ביותר עד אז
הבוקר היו לי שיחות עם כל מיני אנשים שאף נכחו בקונצרט והם גם העירו ועוררו על הנושא, אז לפרלמנט יו"ש הנה העברתי את הדבים בצורה ברורה.


תוקן על ידי Bnei ב- 04/07/2012 14:57:19



תוקן על ידי Bnei ב- 04/07/2012 15:04:40




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2012 15:08 לינק ישיר 

שלום לכולם !
גם אני נוכחתי בקונצרט אתמול ומאד נהנתי,,,,,, 
אלי יפה שלט בתזמורת ובמקהלה, אני מאד התרשמתי מהמקהלה 120 קולות על הבמה זה לא דבר שרואים כל יום,
אהבתי את הלחן לקולינו תשמע, המלודיה פשוט מדהימה,
ואת הלחן לשמע ישראל יצירה עם הרבה רגש ועם הרבה עליזות ! ושלמה גליק נתן לזה ביצוע מאד יפה !
וכמו שכתבו הביצוע של הערב זה קהילות הקודש, בנימין מולר נתן לזה ביצוע מעעעעעוווולה עם הרבה רגש,, והמקהלות פשוט שבחו את היצירה, והתזמור היה יוצא מן הכלל,,היה אפשר לבכות מזה !!!!
והלחן לכי נחם השם ציון, שמה המקהלה הוכיחה את עצמה בפיאנו ובקצב, פשוט הייתם נפלאים !!!!!
רואים שהמנצחים השקיעו בכם מאמץ רב,,,
והלחן להשיר שהלויים אני אישית לא כ"כ התחברתי אבל התזמור היה מעניין,
התזמורת עשתה פשוט עבודה נהדרת, אהבתי את היכולות שאלי הוציא מהתזמורת ביצירה הראשונה, אני מסכים שזה היה נשמע מוזר אבל פתאום אתה רואה קולות שהתזמורת מוציאה, זה מאד הרשים אותי היצירה הזאת,
וכל הכבוד לנעמה זיסר על העיבוד,,,
והחזנים עשו את העבודה כמו שצריך,, לבצע יצירות כאלה זה דורש השקעה רצינית,, והם שיחקו אותה !!!
קולין שחט עם הקלאסיות ושלמה גליק עם היכולות שיש לו
ובנימין מולר חזן אמיתי מי אני שיגיד עליו משהו, זה חזן !!!!
והצעירים הראו לנו שיש עתיד לחזנות !
תודה רבה לאלי יפה על ההשקעה ושבשנה הבאה הוא דאג לנו לארבעה קונצרטים,
וליואל ברקוביץ על ההפקה ולכל העוסקים במלאכה
להתראות בשנה הבאה,,,,,,,,,,,,
מחכה יקי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2012 15:24 לינק ישיר 

קונצרט אחד הגדולים!!!!!!
נהנתי מכל רגע!!!  הצעירים וולס והלפגוט התעלו על המבוגרים!!! גליק הוכיח שהוא לא רק יודע לעלות גבוה ויש לו גם משחק והופעה ועוצמה!! מולר מרגש לבכות ממנו!!!  וקולין האופרה במיטבה!!
אלי יפה ענק שבענקים עם תיזמורים אלופים ועם מקהלות אדירות היה ענק!!!!
הקשקוש הקלאסי בפתתיחה היה לגמרי לא מובן מה רצו ממני אני עומד בצפירה!!!
מחכה ומצפה לשנה הבאה!!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 16:30 לינק ישיר 

שרגאפייבל
והחכם בעת ההיא יידום.
הייתי, שמעתי, וה ת א כ ז ב ת י!!!
ציפיתי להרבה הרבה יותר. הן ממאסטרו אלי יפה והן מההפקה.
כתבתי בעבר על ליהוק שגוי, הפעם היה גרוע לא פחות.
רוב החזנים היו במצב קולי לא טוב זה יותר וזה פחות ואלו שכן תפקדו סבלו מבעיות קצב או ששרו במנעד שלא מביא את יכולותיהם לידי ביטוי ולכן לא הצליחו לגרום לעסק לעבוד.
bnei היה עדין מאוד בביקורת ואני מסכים עימו לכל מילה הפעם.
היצירה הראשונה לא מתאימה לאוזן ששמעה בימיה רק חזנות, מדובר ביצירה "מודרנית" שמצריכה חיבור מסויים לז'אנר, אני בהחלט נהניתי ממנה.
כל שאר התגובות הלקקניות כאן ראויות להישלח לפח האשפה של ההיסטוריה. הקונצרט היה חלש ביותר, לצערי!
 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 16:53 לינק ישיר 

הייתי ונהנתי מכל רגע
אלי יפה הוא מקצועי מאוד
הופתעתי מחזן שמחה הלפגוט קולו עדין ולא צרכני כמו אחיו יצחק מאיר
אני מעדיף אותו
חבל שקולו של חזן מולר נשבר בסוף השיר שהלויים
זה קטע חזני יפה אבל מזכיר יותר את גנשוף ולא את רוזבלט
קהילות הקודש היה גדול מכולם
סה''כ ערב מקסים
ולשמאלציסימו אני מבין שאתה אוהד מושבע של הדר' וחבל שאתה משמיץ
אם אינך אוהב את הסגנון תישאר בבית
נקודה נוספת לזכות הקונצרט המחיר העממי שווה  לכל נפש 60 ש''ח לכולם
ולא המחירים הגבוהים בהנגר האיום
חופשה נעימה שנה טובה ולהתראות בעונה הבאה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 17:54 לינק ישיר 

אדוני הנכבד!
להאשים אותי בחיבה למרדכי סובול דומה לייחס להמן את אהבת מרדכי!!!
אפשר לומר שנים לא צחקתי כפי שהצחקתני אתה!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 18:35 לינק ישיר 

הייתי בקונצרט ונהניתי מאוד.
מעניין האם זהלאמהשחשבתם חושב אחרת משמאלציסימו
לפחות זהלאמהשחשבתם מעודן יותר בתרבות הכתיבה. הוא בטוח לא המן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2012 19:21 לינק ישיר 

אני מצטט מכותרת התכניה " קונצרט סיום סדרת החזנות והמוסיקה ליטורגית יהודית"
כותרת משנה "מופע החזנות של השנה"
המשך כותרת המשנה "200 קולות על במה אחת"

אם ננתח את הכותרות , אזי יפלו הביקורות.
קטע הפתיחה "מכונות" (בטעות נרשם "משואה לתקומה") קשור לנושא הקונצרט,אם כי ללא קריאה בעיון בתכניה,קשה להבין את היצירה.הקטע בא להציג את תהליך ההשמדה ההמוני שבוצע ב"יעילות" על ידי "מכונות אדם". זוהי יצירה קשה להבנה לאוזן שאינה מיומנת להאזנה למוסיקה קלאסית-מודרנית.הקטע בהחלט שייך למוסיקה יהודית.
בקטעי המלל של המוסיקה היהודית שמענו את קולין שחט שבא מעולם האופרה כך שיכולנו לשמוע גם ביצועים לקטעים שאינם "חזנות".גם הקטע "קולנו תשמע ותחון" שהלחין אלי יפה,הוא בעיקרון קטע שהוסיפו לו רצטטיבים חזניים.קטע זה והקטע "אחי גיבורי בתהילה"שהלחין שייקה פייקוב , מתאים לקולין שחט ככפפה ליד.
"מופע החזנות של השנה" - היה מתאים לקרוא לו "מופע המוסיקה היהודית של השנה".העיבוד לקטעי החזנות היה לפעמים שונה מהקצב של המלחין המקורי (לא אכנס לפרטים מפני שהנושא דורש דיון בפני עצמו)."השיר שהלוויים היו שרים" מבקש ביצוע ראשוני ללא תזמורת סימפונית,כדי להתרשם מהלחנתו של יוסל'ה רוזנבלט,ורק בעתיד להשמיע אותו עם עיבוד סימפוני.
"200 קולות על במה אחת" - להזמין 4 מקהלות עבור קטע אחד ("כי ניחם ה' ציון") ולווי לעוד שניים וחצי קטעים נראה לי מוגזם.
עד כאן להיום

_________________

בעזרת השם




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > הכל סביב המוזיקה > לשמוע אל הרינה ואל התפילה > דיווח מקונצרט סיום עונת המנויים הירושלמית תשע״ב
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.