בית פורומים עצור כאן חושבים

מלמד שאין השכינה שורה,,,,(אלוקי ישראל)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-9/8/2012 23:11 לינק ישיר 
מלמד שאין השכינה שורה,,,,(אלוקי ישראל)

תלמוד בבלי מסכת יבמות דף סד עמוד א
ת"ר: (במדבר י') ובנחה יאמר שובה ה' רבבות אלפי ישראל

מלמד, שאין השכינה שורה על פחות משני אלפים ושני רבבות מישראל,

על דרך החז"ל הזה יש עוד הרבה חז"לים בזו הדרך,

לגבי תפילה (כל בי עשרה שכינתא שריא,) לגבי לימוד לגבי פרו ורבו לגבי בתי משפט ועוד ועוד,
(לגבי פרו ורבו: מי שלא עוסק בפרו ורבו הוא ממעט את הדמות = אלוקים,)

שאלתי\חקרתי היא מאוד פשוטה,
איזה סוג אלוקים מדובר כאן ? האם באלוהי אריסטו ?

ברצוני להוכיח מכאן (יש מהרבה במקורות להוכיח אבל באשכול הזה נדון דווקא בהוכחה הזו) שאלוקי ישראל של חז"ל (ק"ו של התנ"ך) הוא אלוקים אחר לגמרי, (בכל אופן לא אלוהי אריסטו)

ובכן מה הקשר בין רבבות ישראל לבין אחד מישראל מצד האלוקים, למה לא שורה השכינה על אחד ורק רבבה וכו'
מה הקשר לגבי תפילה בין אדם שמתפלל ביחידות לבין עשרה ?

למה בכלל האלוקים נקרא אלוקי ישראל ?
למה אָנֹכִי יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי:
ולא אנכי האלוקים שבראתי את היקום,
למה לא יהיה לך אלהים אחרים, האם יש אלוהים אחרים ?

מכאן ברצוני להוכיח שאלוקי ישראל באמת עומד מול אלוהים אחרים,
שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד, כלומר תשמעו בני ישראל האלוקים שלנו (מול אלוהים אחרים) הוא הוא אחד (ולא הוא הוא האחד, כי אם רצו לומר שהוא הוא האחד אז מה הטעם בלומר אלוקינו = שלנו ? היו צריכים לומר שמע ישראל יש אלוקים, וזהו,)

לכן נראה לי לומר, שבתנ"ך ובחז"ל לא חשבו בכלל על אלוקים האחד,
דיברו כל הזמן על אלוקי ישראל דווקא,
כל אדם הוא צלם אלוקים,
שני צלמים יחד (איש ואישה) מולידים\יוצרים צלמים כמו האלוקים בעצמו,

(כולם מתקשים בפשט הפסוק

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים (למי אמר ?) נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ (מי שלא עוסק בפרו ורבו ממעט את הדמות ) וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל הָאָרֶץ וּבְכָל הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ:

וחושב אני לומר שעצם שכל הטבע משתתף בקיום האדם, הוא חייב אוויר מים מזון אורגני את השמש והירח וכל חוקי הטבע,
אז לא פלא שכביכול האלוקים אומר נעשה אדם, למי הוא אומר ?! פשוט חוקי הטבע אמרו הלכה למעשה = אובולוציה !!!)

כל זוג\קן משפחתי צריך חברה כמו של אחד מהזוג צריך את השני,
החברה כולה הם יחד אלוקים, וזה הפשט שאין השכינה שורה על פחות מי וגו', מינימום גודל חברה חייבת להיות המספר הזה,
וכאן מתאים לאומר אלוקנו = שלנו,
וכאן אפשר לומר שאנו עושים את האלוקים, כל חברה עושה לעצמה את האלוהים שלה,

מהם האלוהים של כל חברה ?
פשוט חוקיה התבוניים או הבלתי תבוניים,
כי אין האדם חופשי מחוקי החברה שהוא נדבק בה, במילא חוקיה הם השולטים עליו, ושליטה = אלוהים,
ולכן מתאים לומר לנו (לבני ישראל) לא יהיה לך אלוהים אחרים = חוקי חברה אחרים,

לסיכום:
הקדמונים התייחסו לכל שליטה כאלוהים,
מי השולט על האדם ? כמובן התבונה השכל !! או השכל התבונה של החברה = החוקה,
רק זוג עם חוקי תבונה (חוקי המשפחה) שורדת,
רק חברה עם חוקי תבונה (חוקה\תורה) שורדת,
כמובן צריך שהחברה תהיה מורכבת מהרבה אנשים (רבבה) כך יש לה כוח ותבונה חזקה מכאן שליטה תבוני אייך לשרוד יותר,

ובכן אדם הוא כבר צלם,
שנים (איש ואישה) כבר מיצרים חיים ממש,
עשרה (איש) כבר ברמה של אלוקים חזק יותר,
רבבה היא המינימום שאפשר לקראו לו אלוקינו = שלנו,
הטיעון שלנו שהוא אחד = אחד האמיתי, מה שאין כן שאר החברות הם אלוהים אחרים = 1 אחרים לנו 2, לא אמיתי, כי לא הולכים אחרי הטבע וחוקיה = חוקי האלוקים, הם הולכים אחרי שרירות ליבם האישי, וכופים חוקי חברה על אחרים בכדי לשלוט בהם לשעבד אותם,
לא כך הוא אלוקינו, אלוקינו לא רוצה שליטה של אחד על זולתו, (לכן לא רצה מלכות בתחילה) במילא כל חוקיה הם בדרך לחירות אישי של כל אדם בחברה,

רק החוקה שלנו הוא אמתיתי, ולכן הוא אחד,
וזה עומק דברי חז"ל, ישראל והתורה וארץ ישראל והאלוקים "חד הם"
שאין רבבה או אין חוקה או אין ארץ ישראל ?! אז אין אלוקינו !!

ולכן לדעתי אין לנו חלק באלוהי אריסטו, ואין לנו חלק באלהי הנוצרים והאיסלם,
מצידינו הוא אליל כמו כל האלילים שאפשרי לדבר בשמו ככל העולה על ליבם,
אין לנו חלק באלוהי הפילוסופים, רק בלבלו לנו את המוח עם האלוהים האחד, עד כדי כך שזה גרם לכפירה לבוא לעולם, ויחד עם זה ההפקרות,

לא כן אלוקינו = שלנו,
שנהיה אומה בלי שנאה ובלי מחלוקות וריבים כל הימים, אז נהיה אומה אחת = אלוקים אחת,
וכאלוקים אין לנו גבולות לאן אנו יכולים להגיע, אפי' לנצח את המוות,

כדי לזכות לכך אנו חייבים ללמוד וללמד את התורה\החוקה שלנו,
להבין את עומקה, להבין את הצדק האבסולוטית שבא,
הצדק החברתית, המוסר והערכים האבסולוטיים שבא,
אז נזכה לכל הבטחות הנביאים כפשוטו, לחם ומים ודיור חינם, ויהיה לנו זמן לעמול בתורה ובתבונה = מדע, ואז ננצח את כל המחלות ואפי' את המוות,

אבל אם נלך אחרי אלוהים אחרים = חוקי חברה של אומות אחרות ששם רוב חוקיה משעבדת את האדם לחברה בע"מ,
אז נהיה עבדים לדמיון, מילא עבדים של פעם ידע והכיר למי הוא עבד, יכול היה לבקש רחמים וחמלה מהאדון,
היום אין אדון, החברה היא דמיון, אז ממי יבקש רחמים ?
אותו דבר הכסף, הכסף הוא דמיון, וכל בני האומות משועבדים לכסף,
הכסף היא גם אלהים = כוח שליטה, אבל אלוהים אחרים, ועוד בע"מ = דמיון,

לכן תורתינו אלוקינו דרש שמיטת כספים כל שבע שנים, ושלל את הריבית לגמרי, ושחרור עבדים כל שבע שנים,




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2012 21:44 לינק ישיר 

הכל טוב ויפה אבל מה לעשות שבתורה כתובים ניסים ושידוד חוקי הטבע.
וההסברים שלך שמדובר במאורעות טבעיים לחלוטין שהגיעו בתזמון מדויק לפי הזמנה
אעפס נראים קצת חלשים.


תוקן על ידי דייר ב- 11/08/2012 21:53:10




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/8/2012 23:21 לינק ישיר 

מקסמן,
וכי מישהו טען שאלהי ישראל ואלהי אריסטו זה אותו אלהים או שיש דמיון ביניהם? אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
הבעיה של כל הוגי הדעות, בעיקר בימי הבינים, לנסות להתאים בין אלהי הדתות לבין אלהי אריסטו, שהוא המושג המופשט, הטהור והשלם ביותר של אלהות. מי שיצר את הסינטזה המקיפה ביותר בעניין הזה היה תומס מאקווינו [עיירה באיטליה], מגדולי התאולוגים הנוצריים .

מה ההבדל בין אלהי ישראל לאלהי המוסלמים?

התורה דיברה על שחרור עבד עברי לאחר שבע שנים ומתן גמול לעבודתו. מדובר בעבד עברי בלבד! הכרזת זכויות האדם של המהפכה הצרפתית רואה באדם יצור בן חורין שאינו יכול להיות עבד ואין לשעבד אותו בשום מקרה, שיעבוד של אדם הוא מעשה פשע. יותר נאור מחוק התורה. יש עוד רעיונות גדולים וחשובים שפיתחו אומות העולם ואינם כלל בתורה, כמו אזרחות, זכויות אזרח, משטר דמוקרטי, זכות לקחת חלק בחיים הפוליטיים, חופש ביטוי, ועוד ועוד.  בשום אופן אינני מוכן לוותר עליהם.
עודד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2012 23:09 לינק ישיר 

דייר כתב:
הכל טוב ויפה אבל מה לעשות שבתורה כתובים ניסים ושידוד חוקי הטבע.
וההסברים שלך שמדובר במאורעות טבעיים לחלוטין שהגיעו בתזמון מדויק לפי הזמנה
אעפס נראים קצת חלשים.


תלמוד בבלי מסכת תמיד דף כט עמוד א

 דברה תורה לשון הבאי, דברו נביאים לשון הבאי, דברו חכמים לשון הבאי,




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2012 23:17 לינק ישיר 

 כִּי תֹאמַר בִּלְבָבְךָ, רַבִּים הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִמֶּנִּי; אֵיכָה אוּכַל, לְהוֹרִישָׁם. יח לֹא תִירָא, מֵהֶם: זָכֹר תִּזְכֹּר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה ה' אֱלֹהֶיךָ, לְפַרְעֹה, וּלְכָל-מִצְרָיִם. יט הַמַּסֹּת הַגְּדֹלֹת אֲשֶׁר-רָאוּ עֵינֶיךָ, וְהָאֹתֹת וְהַמֹּפְתִים וְהַיָּד הַחֲזָקָה וְהַזְּרֹעַ הַנְּטוּיָה, אֲשֶׁר הוֹצִאֲךָ, ה' אֱלֹוקיךָ; כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹוקיךָ, לְכָל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר-אַתָּה יָרֵא, מִפְּנֵיהֶם

זה גם דברי הבאי???
האם לדבריך מדובר היה בשלולית דם, 2 חרגולים ,ילד מצרי שקיבל כינמת, שני בכורים שמתו ביחד,
קצת גשם,וכמה צפרדעים שקרקרו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2012 01:03 לינק ישיר 

שעם מתמרד באומה השלטת יש אנרכיה\אנדרולומוסיה,
בכל שנות ההיסטוריה בימי קדם קרוא אותו סיפורים מגיפות וכל סוגי מיתות משונות,

אנו רואים בתורה כמה התורה משקיע בטומאה וטהרה שיש קיבוץ אנשים, כמו במעמד הר סיני במשכן וספירת העם ועוד ועוד,
התורה מזהירה על מחלות מצריים, (מזכיר את קללות יבשת אפריקה עד ימינו) ועוד ועוד,

דייר ידידי לך אחרי הראשונים ותראה אייך הם מפרשים זאת, אני לא מחדש כאן כלום, חז"ל אומרים על עשרה דברים שנבראו בבין השמשות (מן תירוץ אייך יכול להיות שקורה ניסים נגד הטבע האלוקית) שבתכלס לעומק אומרים שלא היה ולא נברא,

בכל זאת, יש בזה סוג נס, כי בלי הכוח של היחד = אלוקים, בלתי אפשרי לצאת ממצרים בוודאי בלתי אפשרי לחצות ים, בלתי אפשרי לחיות במדבר (אגב: בפרשת השבוע הרגשתה את ההבדל בין הסיפור בשמות ובמדבר לבין דברים בעניין הארבעים שנה במדבר ? הרי בדברים משמע שאכלו שם קש) ארבעים שנה, בלתי אפשרי להילחם נגד מלכים גדולים וענקים,

רוב המהפיכות הגדולות בהיסטוריה היו נסית. כי אדם לבד לא יכול לחשוב ולעשות זאת, רק היחד עם אמונה בצדקת הדרך יכולים לעשות נסים גלויים,

מי יתן שהמהפיכה הבא תהיה מהפיכה תבונית ואמתית שכל בני אנוש יהיו יחד ואז תהיה השם אחד ושמו אחד, אמן ואמן

לגבי רצף הסיפור: אין חולק שהרצף נותן כאן סיפור אגדה, אבל היא נשארת אגדה כי היא נכתבה כך, וזה היית דרך הכתיבה של ימי קדם,
הלומדי תורה ידעו שצריך להיות מבין דבר מתוך דבר ומבין מדעתו, אין להבין את התורה כאגדה,
ראה המהר"ל ועוד שמסבירים אייך לומדים את המקרא,

מסכתות קטנות מסכת סופרים פרק ג

אמר ר' יוחנן כל האוחז ספר תורה ערום, נקבר ערום.

כלומר הלומד תורה כאגדה מת ערום\בלי דעת,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2012 10:02 לינק ישיר 

מקס
אתה צודק שהשראת השכינה בעולם אינו תלוי באלקים המוחלט [אלקי אריסטו] אלא באופן התקבלותו ונוכחתו בעולם. וכמעט השכינה היא תכונה של העולם כשהוא בתיקונו.
אבל לא נכון שרק זה הוא אלקי ישראל. אלקי ישראל הוא גם האלקים המוחלט, שכל סוג וצורה של הופעה שלו הוא חלק ממוחלטותו ועצמיותו. אלא שההופעה שלו בעולם הוא אכן תכונה של העולם ולא נובע ממוחלטתו לבד אלא מהעבודה שבני אדם בוחרים לעשות בעולם הזה, וזה עיקר השכינה ואלקי ישראל. ואכן זו עיקר עבודתינו בשונה מדרך אריסטו שהוא רק להכיר שכלית את האל הקיים במוחלטות אלא באמת לפעול לנוכחות האלהות בעולם ולעצב את דמות האלהים והעולם.
[זהו שהמקובלים מחלקים בין הקב"ה והשכינה, או ז"א וא"ס. א"ס-אלקי אריסטו. ז"א- אלקי ישראל.]



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2012 14:22 לינק ישיר 

מקס

יש נוקטים שהשכינה הוא כבר בגדר נברא ,,

תוס בנדה ,מסביר את השבח של קולך ערב שהוא קלס רק לנקבה ולא לזכר שקלסו בצח ואדום,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2012 20:02 לינק ישיר 

יהיאור כתב:
מקס
אתה צודק שהשראת השכינה בעולם אינו תלוי באלקים המוחלט [אלקי אריסטו] אלא באופן התקבלותו ונוכחתו בעולם. וכמעט השכינה היא תכונה של העולם כשהוא בתיקונו.
אבל לא נכון שרק זה הוא אלקי ישראל. אלקי ישראל הוא גם האלקים המוחלט, שכל סוג וצורה של הופעה שלו הוא חלק ממוחלטותו ועצמיותו. אלא שההופעה שלו בעולם הוא אכן תכונה של העולם ולא נובע ממוחלטתו לבד אלא מהעבודה שבני אדם בוחרים לעשות בעולם הזה, וזה עיקר השכינה ואלקי ישראל. ואכן זו עיקר עבודתינו בשונה מדרך אריסטו שהוא רק להכיר שכלית את האל הקיים במוחלטות אלא באמת לפעול לנוכחות האלהות בעולם ולעצב את דמות האלהים והעולם.
[זהו שהמקובלים מחלקים בין הקב"ה והשכינה, או ז"א וא"ס. א"ס-אלקי אריסטו. ז"א- אלקי ישראל.]


יהי היקר

ברור שאחרי החשיבה הפילוסופית (של שלמה איוב וחכמי יוון) אי אפשר להתעלם מהקשים הפילוסופים ואסור להגשים אותו וכו' וכו'
אבל ברצוני לומר, שרק זה מה שיוצא לנו מהפילוסופים שאסור להגשים אותו, (הגם המדע לא חושב שהגשם נכלה לגמרי במילא מה הבעיה בגשם ? אם נאמר שגשם חייב להיות נברא, אז למה שלא נאמר שאלוהי אריסטו צריך להיות נברא.)
אבל לומר שהוא הבייביסיטר (שזה התוצאות הלכה למעשה של החשיבה הפילוסופית)
או לומר הכל בידי שמים (=דטרמיניזם) ועוד ועוד ?!
כל זה הם נגד יסודי התורה ולכן אנו בגלות הארוך הזה, לא רק עמינו רק גם כל בני אנוש הם בגלות הדעת ומשועבדים לחברה בע"מ ולכסף,

אנחנו חייבים להבין שאי ההתקדמות בצדק אי ההתקדמות במוסר, שיעבוד כל בני אנוש לחברה בע"מ,
אין משמעות חיים (שזה הבעיה החברתית הכי מסוכנת שקיים בנאורות),
כל זה בא כי אנו לא מבינים את הפשטות של תורת משה ואלוקי ישראל,
היום יש לנו את תורת האובולוציה וחקר המוח, שני אלה כל כך רלוונטיים לתורת משה. שלו משה רבינו קם היום מקברו ?!מלאכתו היית יותר קלה !!
אנשי עורף (= שצריך לערוף את ראשם, כך מפרשים חז"ל את המילה עורף) זועק משה רבינו לעמו,
הוא לא אומר חסרי דעת, כי דעת היית להם כנראה. בכל אופן להבין את התורה כפשוטו,
שמשה היה כל כך בטוח שכל הגויים יאמרו עלינו שאנו עם חכם ונבון, (ברוך תהיה מכל העמים = תבורך מכל העמים כנ"ל)
לכאורה לא פלא שמשה זועק אנשי עורף,

מי שקרא את ספרו של יובל הררי וממשיך לא להבין את תורת משה, פשוט חייב להיות קשה עורף (וראה פירוש המילה לעיל)

לסיכום:
אם יש לאדם הנאור את תורת האובולוציה וחקר המוח, וספרו של יובל הררי ?! ולא מבין את פשטות התורה ? פשוט הוא קשה עורף = צריך לערוף את ראשו,
כי הררי מסביר את הבלוף של הכסף, מסביר את השיעבוד של האדם לחברה, מסביר משיח לפי תמו כמה שאין היום את החשיבה של קן המשפחתי שכל בני אנוש מולידים לחברה והחברה הבעלים על הילוד, שוב הבע"מ השתלטה גם על היסוד של קיום האדם,
הוא טוען שהאדם ניצח את הברירה הטבעית אבל האדם הפרט הולך אחרי המקרה ומוליד במקרה ולחברה בע"מ = עבד,
טוען הוא שהחשיבה האנושית היא שידע = כוח, במקום שידע = אלוקים = מוסר וערכים וצדק ובעיקר צדק חברתית אבסולוטי,

אני הייתי מכניס את ספרו בקנון התנכי, כן כן בלי שום צחוק,

מצד שני אני שואל אייך זה שלא קמו אנשים אחרי קריאת ספרו שנזעקים את זעקת האדם ושיעבודו,
איך אף אחד לא נזעק אייך אנו הולכים אחרי בלוף הכסף, אייך החברה גוזלת את האדמות מאזרחיה, אייך החברה משעבדת את האדם לבע"מ וגוזלת לו את ילדיו שזה עיקר נצחיותו, מה אדם משאיר אם לא את ילדיו לדורי דורות,
ואת העיקר גוזלת ממנו את משמעות החיים, 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2012 20:29 לינק ישיר 

מה משמעות החיים לפי שיטתך?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2012 21:34 לינק ישיר 

דייר כתב:
מה משמעות החיים לפי שיטתך?


להיות כאלוקים = יוצר בורא ומטיב,
אייך אנשים לא רואים את הדבר הפשוט הזה,
יוצר חיים: זה המשפחה הקן המשפחתי האישי,
בורא: כל הטכנולוגיות להטיב עם עצמך ועם הזולת, (ולא לשם אינטרס כלכלי ובמקרה כפי טענת יובל הררי)
מטיב: למצוא כל תרופה לכל החוליים, להתגבר על המוות ונחיה לנצח, ואז כולנו נהנה מזיו השכינה, כלומר ישאר רק ללמוד ולהשכיל, להמשיך לייצר ולברוא עד אין סוף. ובעיקר נהנה מכל רגע בחיים בלי שיעבוד ובלי עול, רק בחכמה ותבונה ובכיף,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/8/2012 00:03 לינק ישיר 

מקס
בשבע הברכות אומרים- שמח תשמח רעים אהובים--    מי הם הרעים? הרעים של מי?

כדבריך- החתן והכלה הם הרעים  של הקב"ה. כי הם הופכים לבוראים ויוצרים בריאות חדשות כפי שהוא  עשה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/8/2012 10:58 לינק ישיר 

כמדומני שכמו בהרבה חזלי"ם - גם כאן ירו את החץ ואז סימנו את המטרה.

אולי הם דרשו את זה כי מחנה לויה כלל 22,000 גברים:

כָּל פְּקוּדֵי הַלְוִיִּם אֲשֶׁר פָּקַד מֹשֶׁה וְױאַױהֲױרֹױןױ עַל פִּי יְהוָה לְמִשְׁפְּחֹתָם כָּל זָכָר מִבֶּן חֹדֶשׁ וָמַעְלָה שְׁנַיִם וְעֶשְׂרִים אָלֶף

בכל מקרה גם הדרשה הזאת, כמו הדרשה של מניין (לעדה הרעה הזאת - שפשוטו של פסוק מדבר על כל עם ישראל ולא על המרגלים וכן בכל מקום בחומש) וגם של מניין בתי דין (עדה שופטת, עדה מצלת וכו' עד להגעה למניין 23) הן סוג של דרשות שקודם יורים את החץ ואז מחפשים לסמן את המטרה. 10 נבחר כמספר עגול אבל אז צריך למצוא לו אסמכתא וכן הלאה...
(בגלל זה מצחיק אותי אנשים שממש מתייחסים ברצינות לזה שצריך מניין מן התורה, הרי תפילות נגד תמידין נתנקנו ואם במדבר יכלו להקריב בלי מניין (משה, אהרן וארבעת בניו) למה אי אפשר להתפלל בלי מנין?)



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-15/8/2012 11:05 לינק ישיר 

מי אמר שאי אפשר להתפלל בלי מנין? בהחלט אפשר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/8/2012 19:18 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
מקס

יש נוקטים שהשכינה הוא כבר בגדר נברא ,,

 


נכון. זה מה שאני טוען שכל קיבוץ אנשים בעצם עושה לעצמם אלוהי,
ההבדל היא אם האנשים הם צדיקים והולכים אחרי האמת והצדק והתבונה, אז יש להם את האלוקי ישראל,
אם הולכים אחרי שרירות ליבם ברשעות וכו' אז יש להם אלוהים אחרים, זה גם סוג כוח, הכסף היא גם כוח, חברה בע"מ היא גם כוח,

התורה לא עוסקת באלוקים עצמו התורה מתחיל עם בראשית ברא את היקום, עוסקת בדרכיו, וזה מה שרלוונטי לנו,
אין לתורה עסק במה לפנים מה לאחור,
החשיבות של סיפור הבריאה בא לתת חשיבה יסודית, שכל הצרות של האדם (הקללות) האדם אשם ובידו להיפטר ממנו,

ויקרא רבה (וילנא) פרשת מצורע פרשה טז

אמר רבי אחא מאדם יהא שלא יבאו חליים עליו מאי טעמא דאמר ר' אחא (דברים ז) והסיר ה' ממך כל חולי, ממך הוא שלא יבואו חוליים עליך




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/8/2012 19:21 לינק ישיר 

אדם_ה1 כתב:
כמדומני שכמו בהרבה חזלי"ם - גם כאן ירו את החץ ואז סימנו את המטרה.


מזל שזה כך,
חכמי ישראל הבינו בכל דור מה צריך, ואז הביאו הסמכתא לדבריהם (בעיקר לחסידים שוטים)
אני לא מבין על מה אתה מתלונן, מה רציתה שיעבדו את הטקס כמו הצדוקים למשל ישאירו את עונש מוות ?! או לא נשאיר אש לשבת ?!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מלמד שאין השכינה שורה,,,,(אלוקי ישראל)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.