בית פורומים עצור כאן חושבים

וישתחו לעם ארץ ( אברהם) וישתחו לשם (עבד אברהם)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-10/11/2012 18:28 לינק ישיר 
וישתחו לעם ארץ ( אברהם) וישתחו לשם (עבד אברהם)

שבוע טוב לכולם,

שמתי לב השבת (בפרשת חיי שרה) למשהו מעניין ומוזר ומיזה נזכרתי בסיפור יפה,

אברהם אבינו רוצה מקום לקבור את שרה, וקונה מבני חת את המערה,
עצם שהסכימו למכור לו הוא מודה להם ומשתחווה להם פעמיים,

בראשית פרק כג

(ז) וַיָּקָם אַבְרָהָם וַיִּשְׁתַּחוּ לְעַם הָאָרֶץ לִבְנֵי חֵת:
(יב) וַיִּשְׁתַּחוּ אַבְרָהָם לִפְנֵי עַם הָאָרֶץ:

מצד שני עבד אברהם, במקום להודות לרבקה שמזמינה אותו לביתה ולהודות למשפחת רבקה הוא משתחוה למי ? לאלוקים !!!

בראשית פרק כד

(כה) וַתֹּאמֶר אֵלָיו גַּם תֶּבֶן גַּם מִסְפּוֹא רַב עִמָּנוּ גַּם מָקוֹם לָלוּן:
(כו) וַיִּקֹּד הָאִישׁ וַיִּשְׁתַּחוּ לַיקֹוָק:

(נב) וַיְהִי כַּאֲשֶׁר שָׁמַע עֶבֶד אַבְרָהָם אֶת דִּבְרֵיהֶם וַיִּשְׁתַּחוּ אַרְצָה לַיקֹוָק:

ומיזה נזכרתי בסיפור יפה,
פעם יצא לי להציל מישהו ממוות בטוח,
וההוא לא הפסיק להודות לאלוקים,
שאלתי אותו למה אתה חושב שהאלוקים הציל אותך הרי אני הצלתי אותך,
הטיפש: אתה רק היית שליח טען,
אני: תשמע האלוקים לא שלח אותי (לא קיבלתי ממנו שום דיבור או טלפון) אני לבד מיוזמתי הצלתי אותך,
הטיפש: מה אתה לא מאמין באלוקים ?
אני: אני מאמין באלוקים אבל אני אצלתי אותך,
הטיפש: אתה כופר,
אני: אני לא כופר אבל אתה רוצה לטעון שהאלוקים הציל אותך שלא תהיה חייב לי,
הטיפש: מה פתאום ?
אני: עובדה שאתה לא מודה לי ואתה מתווכח איתי,
הטיפש: בוודאי שאני מודה לך וכל המציל כאילו מציל עולם מלא וכו' וכו'
אני: לא "כאילו" רק בוודאי הרי כל צאצאיך שתוליד מהיום הם שלי,
(וההוא לא ידע עם מי נפל כאן) ע"כ

השבת הרגשתי כמה צדקתי בוויכוח, אברהם מול עבדו, תלמיד חכם מול עםארץ, זה ההבדל הגדול, וזה התוצאות,

מה דעתכם ?




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/11/2012 18:45 לינק ישיר 

.


רס"ג לא סבר כמוך. את התנהגותו של אברהם תרגם, בתוספת מלה "לתודה". כלומר, אברהם קד לאות תודה.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/11/2012 18:53 לינק ישיר 

מקס
אברהם קנה את חלקת הקבר- הוא השחוה מתוך נימוס כי הסכימו למכור לו, בהתחלה הרי הם סירבו.
עבר אברהם הרי ביקש מה' הקרה לפני היום, וה' באמת מלאה את בקשתו. ולכן הוא הודה לה' ללבן ולרבקה הרי הוא נתן מתנות יקרות.
לא ירדתי לעומק הסיפור שלך, ולא הבנתי את הסיפא בדיוק.
אבל אפילו כשאדם ניצל או נושע על ידי שליח- בדרך כלל השליח לא יודע כי הוא השליח. - על האדם קודם להודות לשליח שהוא ביצע בפועל ובצורה טובה את שליחותו ורק לאחר מכן להודות לשולח,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/11/2012 21:18 לינק ישיר 

מואדיב כתב:
.


רס"ג לא סבר כמוך. את התנהגותו של אברהם תרגם, בתוספת מלה "לתודה". כלומר, אברהם קד לאות תודה.




הוא מה שאמרתי,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/11/2012 21:22 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:
מקס
אברהם קנה את חלקת הקבר- הוא השחוה מתוך נימוס כי הסכימו למכור לו, בהתחלה הרי הם סירבו.
עבר אברהם הרי ביקש מה' הקרה לפני היום, וה' באמת מלאה את בקשתו. ולכן הוא הודה לה' ללבן ולרבקה הרי הוא נתן מתנות יקרות.
לא ירדתי לעומק הסיפור שלך, ולא הבנתי את הסיפא בדיוק.
אבל אפילו כשאדם ניצל או נושע על ידי שליח- בדרך כלל השליח לא יודע כי הוא השליח. - על האדם קודם להודות לשליח שהוא ביצע בפועל ובצורה טובה את שליחותו ורק לאחר מכן להודות לשולח,


לעומק מה שאני רוצה לציין כאן שלרוב ההודיה לאלוקים בא מאי הכרת הטוב ומחוייבות למטיב,
הרי ההוא חייב את חייו וחיי צאצאיו עד סוף כל הדורות לי כי הצלתי אותו,
והוא לא רוצה להכיר בזה בגלל זה הוא מוכן להודות לאלוקים הכל העיקר לא להודות לי,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/11/2012 23:12 לינק ישיר 

מקס,
בפשטות ההשתחוויות מגיעות בכל פעם שיש איזו צומת בעייתית במשא ומתן , שם מרגיש המשתחחוה צורך לבטל את נוכחותו כדי שכל המהלך לא יעלה על סרטון.
 מושא ההשתחוויה הוא המקום בו המשתחווה חושש שנוכחותו מפריעה אברהם בטוח לגמרי שנוכחותו לא מפריע לנוכחות הא-להית להופיע, אבל לעפרון ובני חת היא עלולה בהחלט להפריע (זר שפתאום מנסה להפוך לבעל בית-אדמות בעיר) לכן בכל צומת בעייתית הוא משתחווה להם, עבדו לעומת זאת, יודע שכל המהלך שלו נעשה בשליחות אברהם וע"י סיעתא דשמיא, ולזה הוא חושש להפריע , לכן בכל צומת בעייתית הוא מנסה "להעלים" את עצמו ע"י ההשתחואה , כך שהביטוי להשגחה הא-להית לא יתעמעם.
                   
                 בהקשר הזה מעניין לשים לב לזה אל מול ההשתחוויות של יעקב לעשו , בפגישה בינהם בפרשת וישלח.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/11/2012 00:22 לינק ישיר 

כל אחד מהאבות אברהם יצחק ויעקב החשיב את עצמו כגר בא"י ולא כתושב. על-כן מאחר שבני חת קראו לאברהם נשיא, השתחווה להם למען ידעו שאינו מחזיק עצמו נשיא להם אלא שהם בכבוד למעלה ממנו (עפ"י פירוש אור החיים).



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2012 06:19 לינק ישיר 

אני אתן עוד דוגמא אולי יבינו לאן אני חותר,


היה או יש כזה מנהג של צה"ל. לבקר בבני ברק, פעם ביקרו ראשי חיל האוויר בבני ברק. וכמובן גם ביקרו בישיבת פוניבז וגם את הראש ישיבה הרב שך זצ"ל,
הרב שך כבר היה זקן מופלג שלא היה יכול לקום מכסו לבד, ברגע שמפקדי צה"ל נכנסו לחדר אז הרב שך ביקש ממקורביו להקים אותו מכסו,
המפקדים בצדק אמרו שלא רוצים להטריח את הראש ישיבה,
הרב שך: אני מוכרח לקום לכבודכם אתם מגינים עלינו ועל כל יושבי ארץ ישראל, על כך אני מודה לכם וקם לכבודכם,

ע"כ הסיפור,

ובכן האם תלמיד אחד מפוניבז חושב שמפקדי חיל אוויר מגינים עליו ?
או שהוא חושב שלימוד תורה בישיבה מגן, וכמובן האלוקים מגן, במילא למי להודות ? הרי מפקדי חיל אוויר רק שליחים ?!
זוהי בדיוק הסיפור של אליעזר,
העםארצים והעבדים הולכים לפי החשיבה הזו,

אבל התלמידי החכמים כמו הרב שך הולכים בחשיבה של אברהם אבינו,
כמו אברהם ידע להודות לבני חת כך הרב שך ידע להודות למפקדי צה"ל,


תוקן על ידי maxmen ב- 13/11/2012 06:20:09




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2012 09:14 לינק ישיר 

מקס,
לא הבנתי את הקשר בין המשל (היפה לכשעצמו) לנמשל , וכי בני חת שמרו על אברהם באיזהשהוא אופן ? ככל שכתוב בתורה הם סתם חיו באיזור , לפי חז"ל יותר מכך הם כבשו את האיזור מבני שם שלהם (ובאופן אישי לפי ההבטחה הא-להית לאברהם בפרט ) האיזור יועד. (שאברהם היה מבניו) 
ועוד קשה שאתה חושב שאליעזר שאברהם מעלה את האפשרות שהוא יהיה יורשו (!!!) לא למד מאברהם דבר פשוט כזה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/11/2012 02:26 לינק ישיר 

אישציפור כתב:
מקס,
לא הבנתי את הקשר בין המשל (היפה לכשעצמו) לנמשל , וכי בני חת שמרו על אברהם באיזהשהוא אופן ? ככל שכתוב בתורה הם סתם חיו באיזור , לפי חז"ל יותר מכך הם כבשו את האיזור מבני שם שלהם (ובאופן אישי לפי ההבטחה הא-להית לאברהם בפרט ) האיזור יועד. (שאברהם היה מבניו) 
ועוד קשה שאתה חושב שאליעזר שאברהם מעלה את האפשרות שהוא יהיה יורשו (!!!) לא למד מאברהם דבר פשוט כזה.


מה שאני אומר היא דבר פשוט מאוד,
התורה מספרת לנו שני סיפורים אחד אחרי השני ורואים כאן (האם זה נכתב בכוונה או לא ?! האם זה הפשט של שבעים פנים לתורה ?! אני לא יודע אבל זה עובדה וזה בולט מאוד) שני סוגי התנהגויות,

אברהם מתנהג כפי שחכם מתנהג,
אליעזר מתנהג כפי שתמים מתנהג,

כדי שנבין יותר אני הרחיב לשאול כמה שאלות,

אברהם שולח את העבד להביא לו כלה ליצחק,
העבד בתחילה די רציונאלי ושואל אם ח"ו הכלה לא תרצה לבוא,
ואברהם משיב אין מה לעשות, חפש במקוםפ אחר אבל העיקר לא מבנות המקום,

בסוף העבד לא מקיים את שליחותו, הוא מתחיל לעשות מופתים\גורלות,
וכאן הבן שואל אם במופתים עסקינן אז למה אברהם לא עושה את המופתים ?
לעשות מופתים צריך את העבד ? בשביל זה שלחו אותו ?
אם חשיבת העבד היית לזרוק את העניין לאלוקים ושאלוקים יחפש בשבילו ויתן לו את הבחורה הנכונה אז למה אברהם לא עשה את אותו טריק ?

ברור לנו שאברהם שלח אותו כי אין דבר כזה גורלות ואין שואלים בגורלות (רק במקום שאין הכרעה אפשר לתת לגורל להכריעה) במקום שאתה יודע מה אתה רוצה ומה אתה צריך לחפש,

חז"ל כבר אומרים שאליעזר לא שאל כהוגן, כלומר אין זו דרך נכונה,

בכל אופן אנו רואים שלא רק בזה לא נהג כהוגן ונהג כמו כל התמימים,
גם בכל ההיתנהגות שלו אנו רואים דפוס התנהגות כזו,
והדפוס התנהגותית הזו היא בדיוק כפי כל התמימים,

ואצל אברהם אנו רואים את ההפך,
אלוקים מבטיח לו את הארץ והוא קונה אדמות וכורת ברית עם אבימלך וכו' וכו'
אלוקים מבטיח לו כי ביצחק יקרא לך זרע, ומתחתן שוב (עם קטורה) ומוליד משפחה שלימה חדשה,

שאנו רואים את התנהגות אברהם ושאר גבורי התורה, אנו רואים שנבואה והבטחות אלוקיות הם לא כפי שאנו מבינים אותם,
לו נבואה והבטחה היית כמו שאנו כילדים מבינים אותם, אז אין אפשרות להבין את התנהגותם כנ"ל,

הבטחת הארץ לאברהם לא היית הבטחה ממש,
התבונה של אברהם הבטיחה לו את הארץ,
כמו שכל תבונתו של כל בר דעת מבטיח את הארץ ישראל כהיום לדתיים ולחרדים,
אברהם פשוט הבין שיושבי הארץ הם עצים ייבשים,
הוא ידע שצאצאיו הוא יחנך על משמעות האמיתית של החיים, במילא הם יהיו עצים חיים,
זה עומק העניין של הבטחת האלוקים, כך בדיוק עובדת הנבואה,

לשאלתך האם העבד לא למד מאברהם את הדבר הפשוט הזה:

ובכן האם אפשר ללמד את כולם את הדבר הפשוט הזה ? או שתשמע  ממשכילים כאן הפורום שאם ייוודע להם שלא היית מעמד הר סיני הם יחללו שבת ?!
כלומר אפי למשכילים אי אפשר ללמד את סודות התורה, שמה ייצאו לתרבות רעה,

ועוד: אין תלמיד יורד לתבונתו של רבו עד ארבעים שנה,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > וישתחו לעם ארץ ( אברהם) וישתחו לשם (עבד אברהם)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר