בית פורומים עצור כאן חושבים

ולא נחם אלקים,,,"פן" ינחם,,, מחשבת משה רבינו ?!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-29/1/2013 14:47 לינק ישיר 
ולא נחם אלקים,,,"פן" ינחם,,, מחשבת משה רבינו ?!

כולם וממש כולם שוברים את הראש בפסוק הזה, "ולא נחם האלוקים דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא כי אמר האלוקים פן ינחם העם בראתם מלחמה ושובו מצרימה"

הרציונאלים והקבליסטים כל אחד מנסה להסביר את האבסורד, אייך האלוקים שכביכול הכל יכול מתרגש מכמה פלשתים בזמן שלא מתרגש מקריעת ים סוף למשל, הוא האלוקים שעשה את כל המופתים במצרים ממה הוא מפחד ?

(אני לעצמי אהבתי בצערותי את פשט חז"ל "כי קורב השבועה של אברהם ואבימלך" כלומר יש שבועה ואי אפשר עוד (לא הגיע הזמן) להילחם בפלשתים,
אבל יש בעיות בפשט הזה, א, זה רק מעבר (צריכים לעבור דרכם) ולא חייב להיות מלחמה, ב, הלשון "פן" מוזרה, או שיהיה מלחמה, אז יכתוב כי אמר האלוקים ינחם העם וגו' בלי ה"פן" = הספק, כי אין לו ספיקות לכאורה, ג, לפי הפסוק האלוקים משוכנע שיהיה מלחמה, השאלה היא האם הוא לא יכול למנוע מהם לעשות מלחמה ? הרי בלב פרעה ידע לשחק, אז למה לא ידע לשחק בלב הפלשתים,)

עיינו בראשונים ובעיקר בחז"לים, ויש הרבה כיווני מחשבה וחשיבה, זה מאוד מעניין כל ה"פן"נים בתורה,

אבל אני מצאתי השבת מציאה שאין כדוגמתו, (על דרך הרמב"ן הידוע אייך פועל הנבואה)

"ספר צפנת פענח"

מובא במקדמוניות היהודים (דף קלה) דע כי המנהיג הנכבד השלם אשר שכלו תמיד באלהיו כמו מרע"ה וכו' האיש אשר אלה לו יקרא מלאך האלהים וייוחסו כל מעשיו למעשה האלהים וכל מחשבותיו גם כן ייוחסו לדבור האלהים מאשר (= כי) השם ית' סבה לכל מעשה טוב ושלם ומאתו הכל וכן הוא סבה לכל עצה קיימת אף בהיותה מכת האפשר ולזה נאמר "ולא נחם אלהים כי אמר אלהים" "ויסב אלהים" "וראו את ה'" "ה' ילחם ויסע האלהים" 

והנה המקור בפנים  
                                            "מקדמוניות היהודים" (דף קלה)

דע כי המנהיג הנכבד השלם אשר שכלו תמיד באלוהו כמו מרע"ה ידע דרכי השם וסודותיו על האמת

והשתדל להנהיג אומה גדולה בררך הישרה כפי  שכלו והשגתו ומעיין תמיד בענייניהם עד שלא יפלו באפשרות הנזק
 
לא בדרך אשר מוליכם ולא מהאנשים הרודפים אחריהם עד שלא יבואו להתרעם בהנהגות

והנה המנהיג השלם הזה כפי שלמות נפשו העליונה לא יחטא כלל בהנהגותיו אך יצליח בכל  דרכיו

איש אשר רוח אלהים בו והאיש אשר אלה לו יקרא מלאך האלהים

וייוחסו כל מעשיו למעשה האלהים וכל מחשבותיו גם כן ייחסו  לדבר האלהים

מאשר (= כי ) השם ית' סבה לכל מעשה טוב ושלם ומאתו הכל וכן הוא סבה לכל עצה קיימת אף בהיותה מכת האפשר

ולזה נאמר "ולא נחם אלהים כי אמר אלהים"   "ויסב אלהים" "וראו את ישועת ד'"    "י"י ילחם לכם" "ויסע מלאך האלהים" "הנה אנכי שולח מלאך" "כי מלאכיו יצוה לך לשמרך" "וישלח מלאך ויוציאנו"
 
וכאלה הרבה אין מספר ואשר צריך שתדעהו ויתבארו אלה העניינים כלם כי נמשל ההנהגה הישרה על פי השכל

בתכלית השלמות וההצלחה הבאה מאת האלוה בלי ספק החונן מאתו בינה והשכל על האדם השלם הזה המנהיג נקרא המנהיג מלאך האלהים כמו שביארנו ונקראת ההנהגה ההיא ענני כבוד המסתיר כמו צל יומם מחורב ומאיר בלילה כמו אש וכן אמר דוד על המשכיל ההוא יושב בסתר עליון וגו' מפני שהנהגתו בשלמות,


אני חושב שזה דיי ברור שמחשבותי ודרכי יש סימוכין אצל הקדמוניים,
לא ברמז רק במילים ברורות ממש,
הרבה כאן בפורום ובקהילה לא רצו לקבל את הרמב"ן הידוע, והנה קיבלנו את זה שלדעתי אין ברור יותר מיזה,

ללא מכירים אני הצטט שוב את הרמב"ן,

רמב"ן ויקרא פרק י פסוק ג

ולדעתי בדרך הפשט אין צורך לכל זה, כי דבר השם, גזרותיו ומחשבותיו וענין דרכיו, והדבור יאמר בכל אלה, דברתי אני עם לבי (קהלת א טז), חשבתי מחשבה זו. וזה הדבר אשר מל יהושע (יהושע ה ד), זה הענין, על דבר הכסף (בראשית מג יח). וכן ותהי אשה לבן אדוניך כאשר דבר ה' (שם כד נא), גזר, וכמוהו באבירם בכורו יסדה ובשגוב צעירו הציב דלתיה כדבר ה' אשר דבר ביד יהושע בן נון (מ"א טז לד):
והנה אמר משה, המקרה הזה הוא אשר גזר השם לאמר אל לבו, בקרובי אקדש, שלא יהרסו אל קדושתי, ועל פני כל העם אכבד, שיהיו נוהגים כבוד במשכני:



תוקן על ידי maxmen ב- 29/01/2013 14:49:49

  




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2013 15:47 לינק ישיר 

מי הוא מחבר הספר?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2013 16:14 לינק ישיר 

דייר כתב:
מי הוא מחבר הספר?


החכם ר' אליעזר אשכנזי בן הר' נתן הבבלי
החיבור נכתב ה' אלפים קכ"ד שזה אומר לפני 650 שנה,
הספר נקרא צפנת פענח על סודות התורה,

אגב: פעם חכמת הסוד היית באמת חכמת הסוד = השמור מכסילים\טיפשים,
היום הפכו את חכמת הסוד לטיפשות עצמה,

אם הטריק של תורה משמים ניצלו כל הדתות והכתות,
אז גם את התורת הסוד ניצלו למכור לנו לוקשים,
אבל על באמת תורת הסוד היא דווקא הרציונאליות שבתורה,
ולמה שמרו זאת בסוד ?! כי אז הילדים והטיפשים יפרקו עול התורה ועול הדעת והתבונה,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2013 16:21 לינק ישיר 

רצית להגיד כי כל מי שלא חושב כמוך הוא או ילד או טיפש, אני חושב ההפך ממך כל מי שמתיחס  לאמונה מכליו ומידיעותי של בן המאה ה7 הוא טיפש שלא חושב לבד הוא צריך שאחרים עם ידיעות של ימי הבינים יחשבו בשבילו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2013 16:38 לינק ישיר 

ושםהאחר כתב:
רצית להגיד כי כל מי שלא חושב כמוך הוא או ילד או טיפש, אני חושב ההפך ממך כל מי שמתיחס  לאמונה מכליו ומידיעותי של בן המאה ה7 הוא טיפש שלא חושב לבד הוא צריך שאחרים עם ידיעות של ימי הבינים יחשבו בשבילו


זה לא פר מה שאתה עושה,
אני כבר שנים נזעק אייך לא רואים את הפשוט של התורה וחז"ל והגאונים והראשונים עד גאוני הפשטנים של ימינו,
ונלחמים איתי כל הזמן וטוענים כלפי שאני ממציא דת חדשה (דת מקסמן) וכדומה,

והנה אני מביא ספר שדיי היה מקובל (לא על כולם כמובן) אברבנל מביא הרבה מדבריו ומי דרך חשיבתו,

אז אתה מאשים אותי במה ? נווו באמת

 



תוקן על ידי maxmen ב- 29/01/2013 16:41:57




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2013 17:03 לינק ישיר 

לדייר היקר הנה עתק מספר מקדמוניות היהודים,



































דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2013 21:29 לינק ישיר 

מקסמן אתה בטוח שמדובר באדם דתי?
ההסברים על מכות מצרים וקריעת ים סוף זה בדיוק דעות המשכילים שמדובר בתופעות טבע ללא שום השגחה
מיוחדת.
האם ממנו אתה מביא ראיה?
בלי קשר כל ההסברים האלה הם ממש אקרובטיקה לשמה.
מה זה השטויות האלה שמשה ידע איפה יורד מן ולפי זה התנהלו מסעות בני ישראל.
נו באמת????
אז למה היום לא רואים תופעות כאלה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2013 21:56 לינק ישיר 

ההסבר גם יפתור איך ה' אומר בליבו "פן" שזו מילה המורה על התלבטות, בזמן זהמיינסטרים הוא שה' יודע מראש מחשבות אדם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2013 22:49 לינק ישיר 

דייר כתב:
מקסמן אתה בטוח שמדובר באדם דתי?
ההסברים על מכות מצרים וקריעת ים סוף זה בדיוק דעות המשכילים שמדובר בתופעות טבע ללא שום השגחה
מיוחדת.
האם ממנו אתה מביא ראיה?
בלי קשר כל ההסברים האלה הם ממש אקרובטיקה לשמה.
מה זה השטויות האלה שמשה ידע איפה יורד מן ולפי זה התנהלו מסעות בני ישראל.
נו באמת????
אז למה היום לא רואים תופעות כאלה?


אתה יכול לתת כל הסבר אחר חוץ מהסבר על טבעי,
זה עיקר מחשבתו, והוא לא הראשון יש הרבה חז"לים על זו הדרך,

מה שמעניין בו מול הפשטניים אחרים, שהוא גם מביא דעת חז"ל לדרך החשיבה הזאת,
כלומר לא היה כמו המשכילים שלא ראו ממטר את חז"ל,

אגב: אני מתפלא למה נתפלת דווקא על זה ולא על חשיבתו על נבואה,
על ניסי התנ"ך ידוע מהרבה משלמה המלך וחז"ל וגאונים וראשונים שהלכו ברך הזו, כל אחד על פי דרכו ועל פי אומץ ליבו,
אבל לומר שנבואות מדויקות נכתבו אחרי המאורע ?! זה חייב להיות ממש אמיץ מאוד לומר זאת בגלוי (אם כי לדעתי רוב החכמים חשבו כך)

האם היה דתי ?
בוודאי הוא היה דוס דוס דוס האם בזמנו היו חילונים בכלל ? לא חילונים ולא משכילים !!!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2013 23:15 לינק ישיר 

מקסמן יקירי אם הכל טבעי אז למה אנחנו לא רואים את זה היום.
נשתנו הטבעים?
פתאום סדרה של מכות טבע אחת אחרי השנייה הים נבקע לשניים מן שיורד נותנים מכות על סלע ויוצאים מים.
קצת מוגזם אתה לא חושב?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2013 23:33 לינק ישיר 

דייר כתב:
מקסמן יקירי אם הכל טבעי אז למה אנחנו לא רואים את זה היום.
נשתנו הטבעים?
פתאום סדרה של מכות טבע אחת אחרי השנייה הים נבקע לשניים מן שיורד נותנים מכות על סלע ויוצאים מים.
קצת מוגזם אתה לא חושב?


אם הכל טבעי המחבר המקרא (= משה המגילות ואחריו הספר תורה בא"י) כתב זאת באופן שנראה על טבעי,
ולכן כל המכות לא מחוייב המציאות היו אחד אחרי השני או כולם יחד במכה אחת,
בכל מקרה ברור לנו שיציאת מצריים היית במצב שההימפריה המצרית היו בצרות אחרת לא יכלו לצאת משם,

לא רחוק לומר שמשה שהיה מלומד ומגיל 19 טייל בכל העולם יש מדרשים שהיה אפי' מלך ונהל מלחמות, והכיר טוב טוב את מדבר סיני בזמן שהקים את משפחתו והיה רועה צאן יתרו,

בגיל שמונים הוא הגיע לעשות את המהפיכה יחד עם אהרן שהיה מנהיג של העם ויחד עם אחותו מרים שהיית מנהיגה,
היו להם שיתוף פעולה בבית המלוכה שהיא בת פרעה,

כאלה כוחות יכולים לעשות את הבלתי אפשרי,
(אגב: נושא גויס בחורי הישיבות תביא את אותו דבר בארצינו הקדושה)
להביא אנרכיה מוחלטת, ופעם אנרכיה היו הסיבות הראשונות לכל מחלות מצרים,
עד לפני מאות שנים בכל אומה שהיית אנרכיה מיד הגיעו כל מכות מצריים, מגיפות ורציחות ומה לא,
זה טבעי אז וטבעי עד לא מזמן,
היום זה אחרת, היום יודעים להישמר מהכל כמעט,

איפה היה מן:
יש עשרות הסברים על כך,
אבל ברור לפשטנים שמשה ידע מכך או פשוט היא גוזמא כמו כל הגוזמאות,
בכל אופן לא היית להם אלוהים בייביסיטר, כי אם כן איפה הוא נעלם ? ולמה טרח שלא יצא מיזה כלום,
עשרה שבטים נעלמו, ואחריהם בכל דור נעלמים רוב האומה,

אומרים בשם הסטייפלר: שבכל דור דור צריכים את האבן עזרא של הדור,
כלומר: בכל דור ודור צריך חכמים שיהיו שפויים,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2013 00:31 לינק ישיר 

מצאתי לכם את הספר (צפנת פענח) להורדה

http://download.hebrewbooks.org/downloadhandler.ashx?req=7429






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2013 08:27 לינק ישיר 

הרמב"ם במורה ח"ג פרק ל"ב דן בשאלה הזו.
וז"ל:

"וכשם שהאל הערים להתעות אותם במדבר עד שיאזרו אומץ - שֶכֵּן ידוע שהחיים במדבר, כשהגוף פרוע ומלוכלך, מחייבים אומץ-לב, והיפוכם מחייב פחדנות, וגם נולדו אנשים שלא הורגלו לשעבוד והשפלה - וכל זאת היה על-פי ציוויים אלוהיים באמצעות משה רבנו: על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו, את משמרת ה' שמרו על פי ה' ביד משה (במדבר ט', 23) - כן בא מכלול זה של מצוות בחסד אלוהי כדי שיישארו עם מין העשׂייה שהיו מורגלים אליו, כדי שתיכון האמונה אשר היא הכוונה הראשונה
משאֵלתך מה מונע את האל לצווֹת עלינו את כוונתו הראשונה, ולתת לנו יכולת לקבל זאת, מתחייבת לך שאלה שנייה, וייאמר לך: ומה היה מונע את האל מלהוליכם דרך ארץ פלשתים (שמות י"ג, 17) ומלתת להם יכולת לעמוד במלחמות, ואז לא היה צורך באותו סיבוב בעמוד הענן יומם ועמוד האש לילה (שם, שם, 22)?
וכן מתחייבת שאלה שלישית בדבר הסיבה לפירוט ההבטחה והאיום על כל (מצוות) התורה, וייאמר לך: מכיוון שכוונתו הראשונה של האל ורצונו הם שנאמין בתורה זאת ונעשׂה מעשׂיה, מדוע לא נתן לנו יכולת לקבל זאת ולנהוג לפי זאת תמיד, ולא יחבל לנו תחבולה בכך שהוא מיטיב עִמָנוּ כשאנו מצייתים לו, ונוקם בנו כאשר אנו ממרים את פיו, ועושה את הטובות האלה כולן ואת הנקמה הזאת כולה? הרי גם זאת תחבולה שהוא מחבל לנו כדי שישׂיג מאתנו את כוונתו הראשונה. מה מונע אותו מלגרום שקיום מעשׂי הציות שבהם הוא רוצה וההימנעות מן העבירות שאותן הוא שׂונא יהיו טבע הטבוע בנו?
התשובה לשלוש שאלות אלה וכל כיוצא בהן היא תשובה אחת כללית, והיא שאף-על-פי שהנסים הם השתנות טבעו של נמצא מפרטי הנמצאים, הרי את טבעם של פרטי בני-אדם אין האל משנה בשום אופן על דרך הנס. בגלל העיקרון הגדול הזה אמר: מי יתן והיה לבבם זה להם [ליראה אֹתי ולשמֹר את כל מצְוֹתי כל הימים, למען ייטב להם ולבניהם לעֹלם] (דברים ה', 26). משום כך באו הציווי והאיסור והשׂכר והעונש. כבר הבהרנו יסוד זה על ראיותיו בכמה מקומות בחיבורינו.
לא אמרנו זאת מכיוון שאנו מאמינים ששינוי טבע אחד מפרטי בני-אדם יקשה עליו יתעלה. אדרבה, זה אפשר, נמצא בגדר היכולת. אבל הוא לא חפץ בזה מעולם ולא יחפוץ בו לעולם בהתאם לעקרונות התורה. לו היה בחפצו לשנות את טבעו של כל פרט מקרב בני- אדם למה שהוא יתעלה רוצה מאותו פרט, שליחת הנביאים וכל מתן המצוות היו לריק."







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2013 12:19 לינק ישיר 

ידוע שהשם "אלוקים" הוא שם מושאל גם לדיינים שופטים ואנשי מעלה.
כך שאפשר להסביר שהאלוקים בפסוק הזה מתייחס למשה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/1/2013 12:53 לינק ישיר 

חיזוק לדבריך

שמות פרק ד

(טז) וְדִבֶּר הוּא לְךָ אֶל הָעָם וְהָיָה הוּא יִהְיֶה לְּךָ לְפֶה וְאַתָּה תִּהְיֶה לּוֹ לֵאלֹהִים:




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2013 14:11 לינק ישיר 

הפסוק האולטימטיבי
""מִזְמוֹר לְאָסָף: אֱלֹהִים נִצָּב בַּעֲדַת אֵל בְּקֶרֶב אֱלֹהִים יִשְׁפֹּט"
אפשר לקרוא עוד כאן
http://tora.us.fm/tnk1/kma/qjrim1/elhim.html


תוקן על ידי דייר ב- 30/01/2013 14:12:50




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > ולא נחם אלקים,,,"פן" ינחם,,, מחשבת משה רבינו ?!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.