בית פורומים עצור כאן חושבים

קבלת התורה כהלכתו (לכבוד חג מתן תורה)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-14/5/2013 01:06 לינק ישיר 
קבלת התורה כהלכתו (לכבוד חג מתן תורה)

קבלת התורה כהלכתו (לכבוד חג מתן תורה)

 

קריאת התורה בחג היא אותו קול\שפה שיצא אז במעמד הר סיני. הרי האמצעי = השפה\הקול נשמרה באמצעי הכתב. ואנו באים בכל שנה ואומרים שוב את אותו מילים.

ההבנת האדם אז והבנת האדם היום וקבלתם בהסכמה, היא הנותנת את כל תוקפו. כלומר, תוכן המסר שמעובר עלינו (על ידי האמצעים האלה =השפה הקול הכתב) והם מתקבלים בהבנתינו ומסכימים עמם ?! זו קבלת התורה האמיתית.

מה שאין כן המקבל את הקול כציווי מוחלט בלי הבנה. אז הוא מקבל את האמצעי (הקול והשפה) כריבון = אלילות. שאפשר שאיזה לץ עמד שם בהר וזעק שם כל מיני מילים ואתה טיפש רץ אחריו ומאמין לו. ואם הלץ הזה היה זועק ש1+1=5 ?! הייתה עוד רץ אחריו = אלילות לשמה.

ולכן אי אפשר קבלת התורה באמת אם לא קיבלנו את התורה בהבנה עצמית. כלומר שלא יעזור ללץ כלום אם לא קיבלנו את דבריו כאמת מתוך הכרתינו את האמת מתוך נטיעת הבינה מראש בתוכינו מעצם הבריאה.

יותר בהרחבה:

שהאלוקים רוצה לומר לנו משהו, הוא חייב שזה לא יסתור את בינתינו שהוא בעצמו נטע בנו. ולכן לעולם לא יכול האלוקים לומר לנו ש1+1=5

כל מה שיאמר לנו חייב להיות נכון מבחינתינו במילא כבר לא משנה האם האלוקים עמד שם בהר באמת או שיתרו עמד שם בהר. כי לא הקול והשפה מחייבת אותנו, רק התוכן מחייבת אותנו אחרי שהסכמנו לתוכן.

 

שאנו באים לקבל את התורה מחדש בחג. אנו לא רק מקבלים את עשרת הדברות. אנו מקבלים את כל התורה.

שזה אומר כל הסיפור מאדם הראשון עד הכניסה לארץ ישראל.

ושוב נעשה את אותו תרגיל כנ"ל.

האם אנו חייבים לקבל שהסיפור נכון ? כלומר עובדה היסטורי אמיתית ? (מתי נכתבה ? ושאר שאלות מבקרי המקרא)

לא ולא. מה שאנו מקבלים זה העובדה שאנו כל אחד כפרט עכשיו, אנו אדם הראשון.

כלומר כל אדם הוא ראשון לכל צאצאיו לנצח.

רק במקום להתנסות שוב בכל הכשלים שכל אדם וצאצאיו עברו מאז ההומו סאפיינס. אני לומד מהכשלים שלהם להתנהג אחרת, להתנהג באופן יותר תבונית.

זה מה שמלמדת התורה שלנו. היא נותנת לנו שלבי ההתפתחות האבולוציונית שכל אדם חייב לדעת.

שלב ראשון.

ההומו סאפיינס מאבד את המשיכה הדטרמיניסטית לבת\ן מינו ולכן שרידותו היא פונקציה תבונית ולכן ממציא את השפה ואת חוקי המשפחה.

כלומר זאת עובדה בכל פרט בהווה, עכשיו ממש יכול להחליט שבא לו להיות גיי או סתם לא בא לו כלום. כלומר שום דבר בטבע לא מכריח אותו לשרידותו האישית באבולוציה עד ניצחון המוות. במילא את התובנה של אדם הראשון התנכי אני מקבל ומבין שאני חייב חוקי משפחה תבוניים.

את המטפורה התנכי הייתי מתקן קצת ומספר זאת כך.

"האימא של חוה אמנו חייבת לתפוס זכר בכוח ולקשור אותו באיזה מערה ולהזדווג  עמו ולתת לו תשע חודשים לחכות עד שתיוולד הנקבה הבא. ואז הזכר הדפוק יאמר (בראשית פרק ב) זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה כִּי מֵאִישׁ לֻקֳחָה זֹּאת:"

עד אותו מעמד הזכר לעולם לא יכול היה לומר עצם מעצמי ובשר מבשרי. רק זאת הפעם (על פי לשון החשיבה התנכית) הבין שהילדה שלו, עצם מעצמי ובשר מבשרי.

השכנוע התבונית הזאת לזכרים, להיות עם הנקבות ממינם דווקא ?! היא גאונות של התנך !!!

שלב שני.

כל המשפחות חייבים אדמה\ארץ. ולכן נח מחלק את אסיה בגורל וממציא את חוק הירושה.

שלב שלישי.

שיש חברה לא צריך את חוקי המשפחה והאדמה שייך לחברה ולא לפרט (נמרוד\חמורבי). אברהם אבינו לא מסכים להפוך את האמצעי = חברה כעיקר, וכך הפרט נהפך לעבד לחברה הדמיונית. אז ממציא את ברית המילה ממציא חוק שתשמר החברה הטבעית והולך לארץ שנפל בגורלו (ארץ ישראל נפל בגורל שם)

שלב רביעי.

יוסף במצרים ממציא את הכלכלה המודרנית. מצליח לקנות את כל האומה המצרית על אדמתם למלך. שלבסוף גם בני ישראל בעצם נהפכו לעבדים למלך ולשיטה.

שלב חמישי.

משה מצליח להוציא אחד מחמש ישראלים ממצרים, ואומר להם כמה תובנות בסיסיות לקיומם בארץ ישראל.

1.         הארץ נחלקת לכל פרט בגורל, כך שלכל פרט יש בית ומקור פרנסה.

2.         אי אפשר למכור את הנחלה לצמיתות. והיא עוברת בירושה לנצח.

3.         שמיטת הארץ והכסף כל שבע שנים.

4.         איסור ריבית באופן מוחלט.

5.         אין מלך\מלכות. כל אב ואם הם הממלכה הפרטית שלהם עם שרידות אבולוציונית נצחית.

6.         אין מסים אך ורק מסים אישיים לעובדי החברה ישירות.

במצב כזה טוען משה רבינו. לעולם אף אימפריה לא תוכל לכבוש אותכם. שאין מלך ואין חברה אייך אפשר לכבוש אומה כזה ? והבינו זאת לעומק, כי שאין מערכת כלכלית ואוצר החברה ואין מסים ?! אייך יכבשו אותכם ?

בכדי שאימפריה תצליח לכבוש אותכם, היא חייבת שתקבלו את החוקה שלהם, חוקי החברה חוקי הקניין (= שלילת הכול מהפרט וזכות הפרט אך ורק עם קניין). כמו שהבריטים עשו בכל הארצות שכבשו, בהודו ועוד ועוד.

על כן מזהיר אותם משה שבשום אופן לא לקבל את החוקה שלהם, הוא קורא לזה מטפורי "עבודה זרה" "אלילות" וכדומה.

שאר שלבי האבולוציה מוכר כבר לכל מלומד. הישראלים מבקשים מלכות ומלך.

קרע המלכות (מלכות שלמה) היה תוצאה של מסים כבדים.

גלות עשרת השבטים והכחדתם.

גלות יהודה ושובו. אבל לא מקיים את המודל של משה ושוב חוזר לגלות.

 

עד כאן בקיצור נמרץ:

עכשיו זה ממש לא משנה לי האם היה או בערך היה. אני פשוט מקבל את תובנות התורה ולא את הטקסט בדיוק כמו התרגיל של מתן תורה בהר סיני לעיל.

חג מתן תורה שמח

בברכה

max



תוקן על ידי maxmen ב- 14/05/2013 01:19:41




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2013 09:13 לינק ישיר 

שכחתי לסכם:

ובכן:

1.      כל אדם כפרט בכל זמן נתון בהיסטוריה הוא אדם הראשון לצאצאיו לדורי דורות לנצח עד ניצחון המוות.

2.      כל אדם כפרט בכל זמן נתון בהיסטוריה הוא אברהם אבינו שממציא את ברית המילה כדגל וסמל טבעי לשרידותו האישית באבולוציה. (כלומר כל אדם רגיל עובד לסמל דמיוני = חברה\מדינה\אומה. במילא שרידותו הפרטית לא מובטחת כלל. מה שאין אנו כאברהם בזמנו כיצחק בזמנו אנו עובדים בשביל עצמינו, בשביל שרידותינו האישית לנצח)

3.      לא האמינו במעמד הר סיני מפני שעינינו ראו ואזנינו שמעו, שהמאמין לעיניים ולאוזניים יש בלבו דופי שאפשר שאמר ש1+1=7 ותקבל זאת כאמת ?! הם קיבלו את תכנו כאמת כי הבינו זאת בלעדיו מעצם הבינה שנטע בנו מתחילת הבריאה. ולכן בכל שנה ושנה או בכל יום ויום אפשר לקבל את התורה מחדש. על דרך כל יום יוצא בת קול מחורב וכו'

4.      יוצא לפי סעיף 3 ששוב כל אדם כפרט בכל זמן נתון בהיסטוריה הוא האדם שעומד עכשיו במעמד הר סיני ושומע ובעיקר מבין ומקבל מתוך הבנה עצמית את התורה שוב ושוב.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2013 11:04 לינק ישיר 

מקס היקר , אתה אוהב לצטט את עניין תורה מגילות מגילות ניתנו, אולי תאמץ את הרעיון לכתוב קצר באהבה,ביליצר ,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2013 12:50 לינק ישיר 

לא אמרת שאתה פורש?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2013 13:39 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
מקס היקר , אתה אוהב לצטט את עניין תורה מגילות מגילות ניתנו, אולי תאמץ את הרעיון לכתוב קצר באהבה,ביליצר ,
קיבלתי צדיק.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2013 13:41 לינק ישיר 

דייר כתב:
לא אמרת שאתה פורש?
מבקר מידי פעם את החברים היקרים כאן. אני מקווה שזה לא מפריע לך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2013 14:23 לינק ישיר 

חס וחלילה צדיק.
אחד האנשים היקרים והמקוריים פה בפורום.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2013 14:45 לינק ישיר 

.



תובנות יפות, אך אין אלו תובנות התורה, אלא גרסתו של מקס.

למשל:

מהיכן בתורה אתה מוצא שכל אדם הוא כאדם הראשון כלפי צאצאיו?


האם הארץ נחלקת לכל פרט? גם לנשים? גם ללוויים?  גם לגרים?

ויש עוד.

חג שמח לך



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2013 15:02 לינק ישיר 

מואדיב,תסביר בבקשה לכולנו איזה תובנות יפות מצאת ובמה מתבטא יופין של התובנות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2013 15:22 לינק ישיר 

מקס כתבת 

"שהאלוקים רוצה לומר לנו משהו, הוא חייב שזה לא יסתור את בינתינו שהוא בעצמו נטע בנו. ולכן לעולם לא יכול האלוקים לומר לנו ש1+1=5"

תראה, בנתינו "שהוא נטע בנו" חשובים אך ורק לגבינו.  כלומר אני בבינתי מבין שאין מחשבותי כמחשבותיכם ולכן הרבה דברים שכתובים בתורה, גם אם לפי ההיגיון לא ברורים לי, אך בחשבון ברור לי שהוא יודע מה הוא עושה וזה כמו 1+1=2

מה שכן אם בבינתי היה ברור לי שאין אלוקים, אזי מתן תורה(מעמד הר סיני) לא היה מזיז לי בגלל הסיבה שכתבת. 





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/5/2013 01:28 לינק ישיר 

מואדיב כתב:
.



תובנות יפות, אך אין אלו תובנות התורה, אלא גרסתו של מקס.

תודה מקרב לב צדיק. וזה לא הגרסה שלי רק של תורתינו הקדושה, אם יש עקרי התורה אז זה תהיה העיקר הראשון.

למשל:

מהיכן בתורה אתה מוצא שכל אדם הוא כאדם הראשון כלפי צאצאיו?

אני הביא לך דוגמא אחת מיני אלפים, והנה.

תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף לז עמוד א 

הוו יודעין שלא כדיני ממונות דיני נפשות. דיני ממונות - אדם נותן ממון ומתכפר לו, דיני נפשות - דמו ודם זרעותיו תלויין בו עד סוף העולם, שכן מצינו בקין שהרג את אחיו, שנאמר +בראשית ד'+ דמי אחיך צעקים, אינו אומר דם אחיך אלא דמי אחיך - דמו ודם זרעותיו.  ........ לפיכך נברא אדם יחידי, ללמדך שכל המאבד נפש אחת מישראל - מעלה עליו הכתוב כאילו איבד עולם מלא, וכל המקיים נפש אחת מישראל - מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם מלא. ומפני שלום הבריות, שלא יאמר אדם לחבירו אבא גדול מאביך, ושלא יהו המינים אומרים: הרבה רשויות בשמים. ולהגיד גדולתו של הקדוש ברוך הוא, שאדם טובע כמה מטבעות בחותם אחד - כולן דומין זה לזה, ומלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון - ואין אחד מהן דומה לחבירו. לפיכך כל אחד ואחד חייב לומר: בשבילי נברא העולם. 


האם הארץ נחלקת לכל פרט? גם לנשים? גם ללוויים?  גם לגרים?

בוודאי לכל פרט רק כמובן שאין צורך לנחלה כפרט רק כמשפחה במילא כל זוג מקבל נחלה ביחד. לווים קיבלו נחלה לגור ולא להתפרנס מהסיבה הפשוטה שהם עובדי החברה ומתפרנסים מהציבור. הרי למדנו שאין דגל ללויים בגלל שהם עובדי דגלי השבטים. בתחילה כל משפחה היה מפריש בן אחד להיות עובד החברה = הבכור. אבל שלא צלח למשה אז לקח שבט שלם במקום הבכורים ולכן אנו עושים פדיון הבן בבכור.

לגבי גרים: רות קיבלה נחלה למדנו היום. בכל אופן כל גר בדור שני זוכה לנחלה. 
אגב: ידוע לך ההלכה שכופים צדקה בכוח. מתנות עניים העניים לוקחים בכוח. עוברי דרכים אוכלים ארעי בשדות.
כל אלה מספיק לנו להבין שהתורה לא מכיר בקניין באופן מוחלט כפי שאנו חושבים במחשה ראשונה ולא עמוקה.

ויש עוד.

מה עוד ואני הנסה להשיב בעזרת השם יתברך

חג שמח לך



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/5/2013 03:21 לינק ישיר 

תוההה כתב:

מקס כתבת 

"שהאלוקים רוצה לומר לנו משהו, הוא חייב שזה לא יסתור את בינתינו שהוא בעצמו נטע בנו. ולכן לעולם לא יכול האלוקים לומר לנו ש1+1=5"

תראה, בנתינו "שהוא נטע בנו" חשובים אך ורק לגבינו.  כלומר אני בבינתי מבין שאין מחשבותי כמחשבותיכם ולכן הרבה דברים שכתובים בתורה, גם אם לפי ההיגיון לא ברורים לי, אך בחשבון ברור לי שהוא יודע מה הוא עושה וזה כמו 1+1=2

מה שכן אם בבינתי היה ברור לי שאין אלוקים, אזי מתן תורה(מעמד הר סיני) לא היה מזיז לי בגלל הסיבה שכתבת. 




עברתי כמה פעמים על דבריך ולא הצלחתי לדרת לסוף דעתך.

השפה היא המצאה אנושית ולא ממש המצאה מוצלחת אבסולוטית. כלומר. יש הרבה חורים בשפה וק"ו בכתב, ובן בנו של ק"ו בכתב שהכותב לא חיי איתנו היום (כלומר אי אפשר לשאול אותו שוב  ושוב עד שנבין).

עכשיו: אתה רוצה לשכנע אותי שהאלוקים (מיהו ומהו ?) דיבר אלי ? אייך ? בשפה האנושית ? הרי אמרנו שיש חורים בשפה אז אייך האלוקים משתמש עם כלי דפוק שכזה ? 
ועוד: בגריל שלא הבנתי מה אמרתה או בערך הבנתי אני יכול לחזור אליך שתסביר לי שוב. כאן מול האלוקים אין לך את האפשרות הזאת.

ועוד: אייך אפשר לדבר איתנו על כיבוד אב, שלא קיבלנו קודם את חוקי המשפחה הרי מנין לי מי אבי ?
אייך אפשר לומר לנו לא תגנוב, לפני שקיבלנו קודם את חוקי הקניין ?
אייך אפשר לומר לא תנאף, לפני שקיבלנו קודם את הסכם הנישואין ?
אייך אפשר לומר לא תענה ברעך עד שקר לפני שיש בית דין ואחת מהראיות לצדק ומשפט הם עדים ?
אייך אפשר לא תחמוד לפני שקיבלנו את זכותי הקניין כנ"ל ?

ואם תשיב לי שקיבלנו במרה ומצוות בני נח וכו' וכו' ?! אז מה קרה פתאום שצריך מעמד הר סיני ? מה התחדש לנו במעמד שלא ידענו קודם ? ואם אמר ליחידים כמו לאדם ונח ולמשה במרה ?! אז למה פתאום צריך מעמד הר סיני ?

ובעיקר תבין שאין שום סיבה להתגלות האלוקים כל זמן שנטע בנו מראש את הבינה.
וכמובן אין טעם בהתגלותו שכל לץ יכול לומר שהוא התגלה לו בחלום או בהקיץ. אין טעם בנביא שאפשר נביא שקר.
כלומר כל הכלים\האמצעים האלה לא כלים מוצלחים בכלל אז אייך האלוקים משתמש עם כלי כזה לא יוצלח ?

ועוד: התורה אוסרת אלילות וע"ז למה ? ואייך נדע מהי אלילות ומה אמת ?
מעמד הר סיני הוא כלי שכל האלילים השתמשו אז למה גם הוא משתמש עם זה ?

משה רבינו הבין טוב טוב את השאלות האלה. ולכן נתן לנו יותר מרמז אחד שהכל הצגה גדולה לעבדים מוכי רוח.
דבר ראשון אומר אונכי השם אלוקיך ובאותו נשימה אומר מיד לא תשא את שמי לשווא. כי ידע שאפשר לעשות את אותו טריק ולדבר בשמו. כמו הנוצרים והאיסלם למשל.
ועוד רמז חזק, כל הסיפור של האיסור לעלות להר. פן יפרוץ האלוקים ?! מה ? הוא לא שולט על עצמו ? מזה פן יפרוץ ?
משה כתב זאת לנו שנבין שיש כאן משהו מוסתר.
ומיד אחרי זה באמת מספר שאצילי ישראל ראו את רגליו. ומיהם ? נדב ואביהוא שגם במשכן היו חכמולגים ורצו להראות לכולם שהם גם יכולים להוריד אש משמים כלומר ידוע את הטריקים של משה מול מוכי הרוח של עבדי מצרים.
חז"ל אומרים שנדב ואביהוא אמרו על משה ואהרן מתי ימותו הם ואנו נהיה מנהיגי האומה."אימתי ימותו שני זקנים הללו" (סנהדרין נב ע"א)
 מנין לקחו חז"ל להאשים אותם בכזה אשמה שלא כתוב בתורה ?
התשובה שחז"ל לא לקחו את הסיפור כפשוטו. הם הבינו דבר מתוך דבר שמישהו הרג אותם על מרידה ועל ניסיון הפיכה.

לסיכום:
עוון אלילות היא בדיוק זאת, שמישהו בא אלי בשם סמכות עליונה במקום לבוא עם הבינה והשכל.
כלל גדול אומר לנו חז"ל. מי שלא חס על כבוד קונו ?! טוב לו שלא נברא !! ומיהו כבוד קונו ? מפרש הרמב"ם במקום, כבוד קונו = שכלו של אדם.
כלומר הדרך אייך האלוקים מדבר איתנו היא אך ורק השכל והבינה. כל מי שבא אלינו בעקיפין ?! אנו נדע שזה אלילות לשמה !!

לגבי האם מישהו מסתפק האם יש אלוקים ?! אמרו כבר חז"ל "הלוואי אותי עזבו ותורתי שמורו" כלומר אתה יכול לוותר על אלוקים העיקר תלך אחרי התורה = התבונה = הבינה\השכל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2013 05:15 לינק ישיר 

מואדיב היקר:

גמרתה לי לעיין שוב בסוגיה בעניין נחלה לגרים.
ובכן לכאורה הגר קיבל נחלה כאמור ביחזקאל יחזקאל פרק מז 


(כג) וְהָיָה בַשֵּׁבֶט אֲשֶׁר גָּר הַגֵּר אִתּוֹ שָׁם תִּתְּנוּ נַחֲלָתוֹ נְאֻם אֲדֹנָי יְקֹוִק: 

חז"ל אומרים שזה יהיה בעתיד (מתי זה עתיד ? שתחזור המלכות, לא ? ק"ו יהודים !!)

בכל אופן גר  בדור שני שיורש מאמו שהיא בת יחידה
גיורת אין בעיה פשוט מתחתנת עם יהודי.

אגב כל זה תוך כדי עיון בסוגיה, הבזיק לי משהו מעניין מאוד שאני עוד לא סגור על זה ואני חושב לפתוח אשכול מיוחד.
ותשמע בינתיים מה עלה לי בראש.
כידוע יהודי נקבע אחרי האם (האם יהודיה אז הוא יהודי. אב יהודי ואם גויה אז הבן גוי) וחז"ל דורשים זאת מפסוק. כלומר כביכול טוענים שזה היית כך מאז ומעולם = מסיני.
לכאורה יש לי ראיה מסוגיית הנחלות, שזה לא נכון, זה פשוט תקנה מאוחרת.
כי אם האם קובעת את היהדותו של הבן ?! אז יוצא בתיאוריה שלהרבה יהודים כשרים לא היית נחלה בארץ ישראל.
מצד שני. שישראל שוכב עם גויה אז הבן גוי והוא יורש נחלת אביו בארץ ישראל. הרי ההלכה היא שיהודי שהמיר יורש את אביו.  אז יוצא שיש לגויים נחלה בארץ ישראל וליהודים כשרים לא. 

מה דעתך  ?


תוקן על ידי maxmen ב- 28/05/2013 05:46:21




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2013 07:40 לינק ישיר 

.


מקס,
אתה מתחיל על העוקם.

גר אינו נוחל. הנוחלים ננקבו בשמות כולם.

רות לא נחלה, היא קיבלה מחמותה את הזכות להיגאל יחד עם גאולת הקרקע. הקרקע היתה בחזקת נעמי - ככתוב במפורש במגילה. נעמי היא שויתרה על זכותה למכור סתם את הקרקע, ו"הצמידה" את גאולת הקרקע לגאולתה של רות.

"

בכל אופן גר  בדור שני שיורש מאמו שהיא בת יחידה
גיורת אין בעיה פשוט מתחתנת עם יהודי.
"

הגר שאתה כתבת כאן שהוא נוחל - אינו נוחל, משום שזה שבדור השני אינו גר - הוא ישראל, והוא יורש את אמו, רק אם היא עצמה ירשה - היתה בת שאין לה אחים.

וכך גם לגבי נשים, שהרי אלו אינן נוחלות אם יש אחים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2013 07:57 לינק ישיר 

מואדיב כתב:
.מקס,
אתה מתחיל על העוקם.

גר אינו נוחל. הנוחלים ננקבו בשמות כולם.

אמרתי לך שלפי יחזקאל הגר נוחל ואין שום סיבה למה בעתיד כן ואז לא. 
חז"ל דורשים שרק זרע אברהם נוחל. ועל פי חז"ל אמרתי אפשר שדור שני של גר נוחל (שזה שהוא יהודי נכון בכל מקרה אם אחרי האם ואם אחרי האב שהתגייר)

רות לא נחלה, היא קיבלה מחמותה את הזכות להיגאל יחד עם גאולת הקרקע. הקרקע היתה בחזקת נעמי - ככתוב במפורש במגילה. נעמי היא שויתרה על זכותה למכור סתם את הקרקע, ו"הצמידה" את גאולת הקרקע לגאולתה של רות.

בתכלס כל גיורת היא כמו כל הנשים הנשואות שיש להם נחלה אצל הבעל. ולא נשואות נהנים מנחלת אבותם.
"
בכל אופן גר  בדור שני שיורש מאמו שהיא בת יחידה
גיורת אין בעיה פשוט מתחתנת עם יהודי.
"

הגר שאתה כתבת כאן שהוא נוחל - אינו נוחל, משום שזה שבדור השני אינו גר - הוא ישראל, והוא יורש את אמו, רק אם היא עצמה ירשה - היתה בת שאין לה אחים.

בוודאי הרי זה העניין של נחלה ירושה לדורות. ולכן גר בסוף כל סוף צאצאיו יש להם נחלה ככל יהודי.

וכך גם לגבי נשים, שהרי אלו אינן נוחלות אם יש אחים.

כל זמן שלא נשואות נהנים מנחלת אביהם.




בכל מקרה לא רציתי לחזור לדיון הזה. בעיקר רציתי לשמוע ממך מה דעתך  על העניין השני שכתבתי לך.




תוקן על ידי maxmen ב- 28/05/2013 07:58:12




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2013 08:20 לינק ישיר 

נזכרתי שבעצם בן גוי לא פוטרת את אחי אביו מייבום שזה אומר שהבן גוי לא נחשב  כבן כלל. במילא לכאורה לא יורש נחלה בארץ ישראל
אבל על יהודי כשרים שאין להם נחלה נשאר קשה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > קבלת התורה כהלכתו (לכבוד חג מתן תורה)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר