בית פורומים עצור כאן חושבים

הכוונות מחליפות את המעשים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/8/2013 13:01 לינק ישיר 
הכוונות מחליפות את המעשים

נקודה למחשבה.

אנו מתבשרים שהרב שטיינמן מורה לכוין בקריאת פרשת כי תצא בשבת הקרובה במחיית עמלק על יאיר לפיד:
http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=57952
לא, אינני מתכוין לדבר על הסתה. זו לא נראית לי הסתה, אלא פטפוט בעלמא. אין כאן שום חשש קרוב שמישהו יעשה משהו, כפי שיתבאר.

מה שיש כאן הוא לכל היותר דוגמה נוספת לאימפוטנטיות החרדית. שום דבר אינו רלוונטי לביצוע מעשי, והכל הוא בעצם סיסמאות, כוונות בתפילה ובקריאת התורה, ובעיקר זעקות שבר על כל עכבר כאילו היה פיל ("אבן מקיר תזעק", "לב מי לא ייקרע", "זעקת הכלה האומללה והיתומים הנאנקים").
הרי בפרשת כי תצא אין על מה לכוין, שכן זו לא קריאת פרשת זכור אלא סתם פרשת השבוע. יתר על כן, גם בפרשת זכור מה שהציבור החרדי עושה הוא אך ורק קריאות וכוונות (ולפעמים פולסא דנורא). אה, שכחתי, גם ויכוח סוער האם זייייכר בציר"ה או בסגו"ל. זו מהות מחיית עמלק בעולם התורה. חיים בסרט. אף אחד לא מעלה בדעתו שמדובר כאן בציווי שגם אמור להתממש בצורה כלשהי. גם "כי תצא למלחמה על אויבך" זוהי לכל היותר כוונה בקריאת התורה, וכמה דרשות בסעודת שבת. "ונתנם ה' אלוקיך בידיך" זו תקווה לביאת המשיח. מסירות נפש או עול מלכות שמים הם כוונות וחובות קריאה בק"ש. דינא דמלכותא זו סוגיא לסברות כרס בלימוד עיון. למה לי קרא סברא היא - זה עיקרון שנלמד אותו בהתלהבות אבל ח"ו לא ניישם. כל חידוש הלכתי נאמר להלכה אבל לא למעשה. תוס' לומד על כוכבי השמים מפסוק במקום לצאת החוצה להסתכל. מדע זה נפ"מ לשאלה האם מותר או אסור ללמוד אותו, והאם הוא מתאים לתורה. דין תכלת או דיני הר הבית יילמדו ממדרשי חז"ל, אבל ח"ו לא מתצפיות וממצאים ארכיאולוגיים. דיבורים, דיבורים, דיבורים...
בתפיסה המצחיקה והילדותית הזאת, הכוונות כולן בידינו, אבל המעשים, ובעצם המציאות המעשית כולה, נותרים כולם לקב"ה, או לחילונים שלוחיו. אנו מזדנבים אחריהם, מבקרים אותם (או את הבבואה והסטראוטיפים שלהם שנוצרים בהכרתנו הסלקטיבית, שהרי אסור להיזון ממידע ישיר) על רשעותם, חולבים אותם ככל שאפשר, ומפרשנים את המשמעות של מה שהם עושים. החרדים, ובעצם רוב ככל 'בני תורה', אומנותם (המפוקפקת) רק בפיהם. מדברים, מדברים, מדברים, ולא עושים מאומה. כדרכנו מאז  ומעולם.
האמת, טוב שכך (אם הם היו מתחילים גם לעשות, או לקחת את עצמם ברצינות, היינו בצרות אמיתיות)...

הסיסמאות הפסאודו-הלכתיות הופכות בתמונה הזאת לצורה לומר דעות או להביע עמדות. הפסוקים איבדו את תכניהם המעשיים הלכתיים והפכו לכוונות ולבסיס לדרושים. הרב שטיינמן רוצה לומר שיאיר לפיד הוא מזיק, אז הוא אומר זאת בצורה פסאודו-הלכתית: יש לכוין בקריאת פ' כי תצא עליו. ברור לו שאף אחד לא יעשה מאומה פרט לכוונות ותפילות, כך שהכל בסדר. לכן דומני שבאמת אין כאן הסתה, או אפילו בדל שמץ סכנה. יש כאן אך ורק ביטוי לניוון הגדול והרמייה העצמית שבהם נמצאת החברה הזאת. אין לנו על מי להישען רק על אבינו שבשמים. רחמנות ממש.
אם בכל זאת יש חשש שמישהו יעשה משהו, הרי זה אותו ילד שחושב בתמימותו שהמלך הוא עירום, כלומר שאם הרב שטיינמן אומר משהו הוא באמת מתכוין לזה. כולם יצחקו עליו ויגנו אותו כמובן, כי הוא לא מבין את כללי המשחק. הוא לא מבין ש"הכל דיבורים" עבר משלי יחימוביץ להגשתו של הרב שטיינמן. 




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 13:12 לינק ישיר 

מיכי
הזכרתני נושנות

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2591291&forum_id=1364

וחוץ מזה העדת בעצמך שאתה ציוני ואם כן  אין שום צורך להתיחס לדבריך.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 13:17 לינק ישיר 

ברור שחרדים נורמליים לא יקומו ויעשו מעשה בעקבות דבריו של הרב שטיינמן אבל גם דתיים לאומיים נורמלים לא רצחו את רבין בעקבות ההסתה.

הסתה תמיד מסוכנת כי יש הרבה מטורפים (לא ממש אנשים מטורפים קלינית אלא אידאליסטים קיצוניים)כדוגמת יגאל עמיר שיעשו מעשה ולכן הרב שטיינמן צריך להעצר בגלל הסתה.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 13:19 לינק ישיר 

הקול קול יעקב והידים ידי עשיו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 13:34 לינק ישיר 

צופר, אייקון מלא פרחים.
נפלא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 13:52 לינק ישיר 

"הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו" 

צופר התכוון למה שהתכוון אבל אם נתבונן במילים האלה נראה שהן מבטאות הן את ההסטוריה והן את ההווה: היהודים מאז ומעולם כוחם היה בפיהם ואילו הגויים כוחם בידיים-הם שקידמו את העולם.
גם היום -החרדים תורמים תפילות והסתות והחילוניים בנו ובונים את המדינה.

תוקן על ידי אפריםבן ב- 13/08/2013 13:58:10




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 13:59 לינק ישיר 

אפרים
התקדמות מדעית היא קול או ידים?

זכורה האימרה צפתית מתש"ח שצפת החזיקה מעמד בדרך הטבע ובדרך הנס: בדרך הטבע, כי זקני צפת לא חדלו מאמירת פרקי תהילים; בדרך הנס כי כוחות הפלמ"ח הגיעו בזמן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 14:02 לינק ישיר 

התקדמות מדעית היא קול שמביא לידיים:התעמקות במדע שמביאה לתוצאות בשטח.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 14:12 לינק ישיר 

אפרים, צופר אמר זאת בשלוש מילים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 14:21 לינק ישיר 

אמר זאת?כוונתו היתה אחרת לגמרי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 14:32 לינק ישיר 

מוזר שאף אחד לא ציטט גמרא מפורשת על הפסוק:
"דבר אחר הקול קול יעקב אין לך תפלה שמועלת שאין בה מזרעו של יעקב והידים ידי עשו אין לך מלחמה שנוצחת שאין בה מזרעו של עשו" (גיטין נז:)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 15:02 לינק ישיר 

אולי לא הבנתי את דבריו, והם נכתבו כהצהרה אידיאולוגית רצינית. אני הבנתי שכוונתו לאירוניה. אם זה כך, אז פעם שנייה שאני נופל בטעות כזאת.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 15:47 לינק ישיר 

שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו .

הרב שטיינמן זועק מקירות ליבו וכואב את בזיון התורה ולומדיה .

ואנו תפילה שהמפלגה שחרטה על דגלה שנאה לדת תיעלם כמו מפלגת האב .

כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2013 16:11 לינק ישיר 

עמלק הוא הדיוטא התחתונה שביצורי אנוש , לא בכדי כונו כך הנאצים ימ"ש ועד והוא העיקר הרי אם היה לפיד ערירי חובה היתה ליבם אישתו - מהתורה- בכדי שלא יכרת שם המת וכאן באה בקשה למחותו התמהה. ועוד לכנות עמלק יהודי יהיה מי שיהיה?!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 16:42 לינק ישיר 

חלמישצור,אצל הנאצים היתה אידאולוגיה שהיהודים הם בבחינת עמלק שצריך להשמידם מתחת פני השמים. התוצאה ידועה.
עם שמקבל מסר מאלוהים שעמלק הוא העם שחייב להימחות מעל פני האדמה אין כל פלא שקם הרב שטיינמן ומחליט מיהו עמלק. ויבוא יהודי תמים ויעשה את המלאכה בפועל.
 עצם הרעיון להכריז על השמדת עם על תינוקותיו ובהמותיו , גורם לתוצאות קשות  כדוגמת ההסתה הנוכחית של הרב שטיינמן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2013 17:02 לינק ישיר 

מיכי
אני מניח שהרב שטיינמן לא מייעץ לשלוחא דרבנן שלו בכנסת או בכל עמדה של פעילות ציבורית להסתפק בכוונה בקראת התורה, אלא מייעץ אותם גם על צעדים מעשיים, וגישתו נחשבת פרגמטית ביותר. אז כל הדרשה הזו זה רק להמון עם שאין לו באמת הרבה לעשות , אבל רצונו לעורר בהם הזדהות עם הנושא, אז הוא מדבר בצורה כזאת. האם כוונה בכי תצא שונה בעצם מזעקת סיסמאות בכיכר? כל מקום והתרבות שלו, ממציא לו דרכים לשלהב בהם את ההמון שידמיין כאילו הוא חלק מן הפעילות הציבורית בעוד שהפעילות האמיתתיות נעשים על ידי כמה אנשים העוסקים באמת בעשייה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הכוונות מחליפות את המעשים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.