בית פורומים עצור כאן חושבים

במה תכעיסיני השבת ?!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/12/2013 19:07 לינק ישיר 
במה תכעיסיני השבת ?!

התארחתי אצל רבי מורי השבת, ונכנס בסעודה שלישית (ביתו פתוח לרווחה) יהודי תלמיד חכם וקבליסט ושאל את רבי. במה תכעיסיני השבת ?! (זה מין ברכת "שבת שלום" כזה)

ובכן באמצע הסעודה רבי מצטט את החז"ל הזה.

כתוב במדרשי ההלכה (ספרי דברים פרשת ואתחנן) וגם מוזכר במדרש תנאים במסכת קטנות ומדרשי אגדות ועוד.  

ואת הנפש אשר עשו בחרן: והלא אם מתכנסים כל באי העולם לבראות יתוש אחד ולהכניס בו נשמה אינם יכולים אלא מלמד שהיה אברהם אבינו מגיירם ומכניסם תחת כנפי השכינה.

והקבליסט הגיב בשמחה על החז"ל הזה ואמר נווו צריך לספר את זה לחסידים שוטים של המדע.

ואני לא מאמין לשמוע אוזניי. הרי ביקש מהרבי שיכעיס אותו אז אייך הוא חושב לרגע שהרבי יצטט חז"ל שישמח אותו ?

בתכלס נראה לי שלעולם לא יתפוס מה רצה הרבי לומר. (רק אם הוא יגלוש בעצכ"ח)

אייך לדעתכם רצה רבי מורי להכעיס אותו עם החז"ל הנ"ל ??




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/12/2013 19:28 לינק ישיר 

נוסח מקס ,
אדרבה ,כשכל באי עולם באים לברוא יתוש וכל אחד יגיד את דעתו בניגוד לכל העולם כולו יווצר מחלוק ורצח ,
א ב ל  כשמכניסים את כולם לאוירת הרמוניה ומוסר אפשר אכן לברוא עולם ,
נכון מקס??אויביי

תוקן על ידי ביליצר ב- 28/12/2013 19:47:32




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/12/2013 22:42 לינק ישיר 

משמע מזה שאי אפשר לברוא גולם?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/12/2013 23:00 לינק ישיר 

אליקים7241 כתב:
משמע מזה שאי אפשר לברוא גולם?





ובעיקר משמע שלא הכירו בספר היצירה ((תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף סה עמוד ב) רב חנינא ורב אושעיא הוו יתבי כל מעלי שבתא ועסקי בספר יצירה, ומיברו להו עיגלא תילתא, ואכלי ליה. ) וכמובן לדעת החז"ל הנ"ל לא אברהם חיבר אותו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/12/2013 08:53 לינק ישיר 

.

נו, גוילם!

ביתוש, אין מקום להכניס בפה שלו קלף עם השם המפורש!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/12/2013 17:12 לינק ישיר 

האם הגולם הוא רובוט או חיה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/12/2013 17:22 לינק ישיר 

מקס

אהרן הכהן הפך מקל לתנין ,כך דינו של הגולם ואין כאן סתירה למדרש,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/12/2013 03:37 לינק ישיר 

<משמע מזה שאי אפשר לברוא גולם?>

הרבה לא ניסו ועלה בידם.

מי גדול ממי? זה שהופך מקל לתנין, או זה שהופך אנשים לבהמות?


תוקן על ידי נישטאיך ב- 30/12/2013 03:55:34




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2013 04:52 לינק ישיר 

עצור כאן חושבים - הגולם מפראג – בחדרי חרדים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2013 12:05 לינק ישיר 

נישטאיך כתב:
<משמע מזה שאי אפשר לברוא גולם?>

הרבה לא ניסו ועלה בידם.

מי גדול ממי? זה שהופך מקל לתנין, או זה שהופך אנשים לבהמות?


תוקן על ידי נישטאיך ב- 30/12/2013 03:55:34



 דע למרות הזלזול-הגדולים הללו הם יותר גדולים ממלאכים,
למלאך יש  רק -   רגלי עגל         לאלו הראש של עגל



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2013 21:50 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
מקס

אהרן הכהן הפך מקל לתנין ,כך דינו של הגולם ואין כאן סתירה למדרש,


סתם ולא פירש.

אוקיי נתחיל מהתחלה שוב:

כתוב "ואת הנפש אשר עשו בחרן". אפשר כפשוטו ? שהם עשו וידעו לעשות נפשות ?

לשיטתך כן, כי הנה אהרן וכל חרטומי מצרים (אפי' הילדים במצרים) יכלו וידעו ועשו ממקל\מעץ תנין\נחש. כלומר יכלו לעשות נפשות\חיים מדומם.

אבל מה לעשות שהחז"ל הנ"ל בוודאות מוחלטת טוענת שאי אפשר ולכן היא מפרשת את הפסוק לא כפשוטו רק מפרשת שעשית נפש = לקרב את הנפש להקב"ה.

לכאורה החז"ל הזה גם לא מפרש את מעשה אהרן וחרטומי מצריים כפשוטו וכנראה זה רק אחיזת עיניים לדעתם.

אבל לא את זה רבי מורי רצה לומר. הוא רצה לומר לו שעל פי דברי חז"ל הנ"ל, משמע שאי אפשר על ידי ספר היצירה ליצור חיים. ואם כן אפשר על ידי ספר היצירה ליצור חיים ? אז לפחות אברהם אבינו לא הכיר את הספר לדעתם אחרת היו מפרשים את הפסוק כפשוטו. יוצא לדעתם שלא אברהם אבינו חיבר את ספר היצירה, ואי אפשר ליצור חיים עם הספר.

עכשיו נשאל על החז"ל הנ"ל הרי כתוב בתלמוד שיצרו חיים על ידי ספר היצירה ((תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף סה עמוד ב) רב חנינא ורב אושעיא הוו יתבי כל מעלי שבתא ועסקי בספר יצירה, ומיברו להו עיגלא תילתא, ואכלי ליה.) ???

אפשר להשיב בדוחק שבזמן אמוראים כבר ידעו לעשות חיים על ידי ספר היצירה שהיא (הספר) בעצמה מאוחרת. ולא אברהם חיבר אותם ועד זמן התנאים לא הכירו כזה ספר וכזו יכולת.

הסברה אומרת שגם אמוראים לא ידעו לעשות חיים, והגמ' הנ"ל לא כפשוטו. ולמה ? כי אם ידעו אז למה אנו לא יודעים ? לומר שנשכח, זה צריך להיות טירוף של ממש וכי אייך נשכח כזה דבר מדעי ענק ? מי שמבין איזה כוח יש לאדם שביכולתו לברוא חיים מבין שהאדם הזה יכול לחיות לנצח. הרי יכול לחדש את כל תאיו המתים ולא להזדקן לעולם.

בחיידר סיפרו לנו שהחזו"א ידע את כל חכמת הרפואה יותר מהמדע, ששאלתי אם כך למה לא מגלה את התרופות לכל המחלות ? ענו לי שלא נותנים לו משמים. שאלתי אם כך אין רשות לרופא לרפות והגמ' פוסקת שיש רשות לרופא לרפות ואז אייך אתה אומר שלא נותנים לחזו"א משמים לרפות ? הרי תורה לא בשמים היא וחכמינו פסקו שיש רשות לרופא לרפות. אם החזו"א לא מגלה ? הוא לכאורה רח"ל רוצח ח"ו שנותן לחולים למות ממחלתם.

ובכן ידידי. אם מישהו איי פעם ידע לעשות חיים ? אז בני אנוש היו כבר בגאולה שנביאינו השתוקקו כל כך שיבוא כבר היום הזה. וזה יבוא כמובן. אבל לומר שידעו פעם ? אז אין לי רק לומר שהם היו רוצחים ומנוולים כי יכלו להציל את האנושות ולא הצילו. תחשוב על רופא שיודע להציל ולא מציל.

לסיכום:

רבי מורי רצה לומר לו, שלא אברהם חיבר את ספר היצירה ואי אפשר ליצור על ידיו חיים.

בברכה

max




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2013 22:42 לינק ישיר 

מקס 
הרי האות שהראה אהרן בבליעות היתה להוכיח שאין כאן אחיזת עיניים ,
כונת המדרש הוא שאי אפשר על ידי נתוני הפיזיקה לברוא בריה ,
גולם אינו מן הברואים שנמצאים בחוקי הפיזיקה  וגם אין איסור רציחה או צער בעלי חיים בכדי לקוראו בעל חי,
טענה קלושה על אמוראים שידעו ליצור לעומת התנאים שידעו אף להחיות מתים בכדי להגיד שלא ידעו ליצור גולם,
להבדיל על ישו כבר מספרים שעשה מופתים על ידי שמות ואין צ,ל המדרש הידוע על משה רבינו שהרגו בשם המפורש,
יש עדות של רב חיים מוולוזין על כונת הגרא ליצור גולם,
אם תקבל שהכול אגדות אורבניות מקובל עלי ,אך לקבל ובכל זאת לחלק בין הדורות נשמע תלוש,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/12/2013 23:22 לינק ישיר 

חוסר הבנת הנקרא.

חז"ל מתמקדים בעניין הנפש אשר עשו בחרן, כלומר מה שייך להוסיף חלק רוחני באנשים (וע"ז מביאים דוגמא שא"א לעשות יתוש עם נשמה) אלא ודאי הכוונה שאברהם גייר אותם וכו'.
אין כאן שום התייחסות לבריאה גופנית חומרית, כמו עגלה משולשת או גולם כזה או אחר.

ונפל כל הבניין.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2013 23:26 לינק ישיר 

הגר"א רק רצה. הוא למד רק קבלה עיונית, הסיפור על הגולם מפראג הוא סיפור, שהיתי השנה בפראג זמן מה ונברתי,
זה לא מתאים למהר"ל, זה מתאים ליהודים בסוף מאה ה19 .
לפי  המשנה  הגמרא  וראשונים, אין בעולם תופעות מעל הטבע. עשרה דברים היו והם נבראו בין השמשות ביום השישי הראשון, אחר כך ויכולו ה' שוב לא שינה מאומה מדרך הטבע.
הכל סיפורים והמצאות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/12/2013 00:53 לינק ישיר 

שותף כתב:
חוסר הבנת הנקרא.

חז"ל מתמקדים בעניין הנפש אשר עשו בחרן, כלומר מה שייך להוסיף חלק רוחני באנשים (וע"ז מביאים דוגמא שא"א לעשות יתוש עם נשמה) אלא ודאי הכוונה שאברהם גייר אותם וכו'.
אין כאן שום התייחסות לבריאה גופנית חומרית, כמו עגלה משולשת או גולם כזה או אחר.

ונפל כל הבניין.



לא כתוב שהוסיפו "חלק". כתוב את הנפש אשר "עשו"  וחז"ל שואלים בצדק שאי אפשר אפי' לעשות יתוש, אפי' אם כל בני אנוש יקבצו יחד לעשות נפש הכי פשוט כמו יתוש ?! אי אפשר. אז אייך כתוב שעשו נפש כמו האדם ?
משיבים חז"ל שהמילה"עשיית נפש" מושאלת להפיכת אדם (בהמי ובלי שכל או ילד) לאדם יודע דעת עליון = דבוק באלוהים.
אגב דברי חז"ל אלה משמע שאי אפשר ליצור חיים ואברהם לא ידע ליצור חיים.

(אגב: לפני שאתה אומר "חוסר הבנת הנקרא" לפחות תלמד קודם מה כן אמרו וכתבו. כי לדעתי לא למדת את החז"ל לפני שהגבת. מילים כמו "חוסר הבנה" "נפל הבניין" יכול גם רובוט לומר בלי כיסוי כמובן)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/12/2013 01:02 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
מקס 
הרי האות שהראה אהרן בבליעות היתה להוכיח שאין כאן אחיזת עיניים ,
כונת המדרש הוא שאי אפשר על ידי נתוני הפיזיקה לברוא בריה ,
גולם אינו מן הברואים שנמצאים בחוקי הפיזיקה  וגם אין איסור רציחה או צער בעלי חיים בכדי לקוראו בעל חי,
טענה קלושה על אמוראים שידעו ליצור לעומת התנאים שידעו אף להחיות מתים בכדי להגיד שלא ידעו ליצור גולם,
להבדיל על ישו כבר מספרים שעשה מופתים על ידי שמות ואין צ,ל המדרש הידוע על משה רבינו שהרגו בשם המפורש,
יש עדות של רב חיים מוולוזין על כונת הגרא ליצור גולם,
אם תקבל שהכול אגדות אורבניות מקובל עלי ,אך לקבל ובכל זאת לחלק בין הדורות נשמע תלוש,


הסברתי הכל לעיל ולא צריכים לחזור על כך. לא הגר"א ולא חז"ל ולא אברהם אבינו יכלו ליצור אפי' יתוש. כי אם כן ידעו אז למה לא הביאו תרופה לסרטן ? ואם לא רצו כי משמים לא רצו כביכול ? אז הם יותר גרועים מהיטלר.

זה ההיקשים שיוצא מהחשיבה המטופשת הזו.

אגב: יצאו ידי חובתם לאכול בשבת בשר עם בשר של העגלא תילתא ? הרי לדעתך זה לא פיזיקה = לא בשר באמת.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > במה תכעיסיני השבת ?!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.