בית פורומים עצור כאן חושבים

על גיוס החרדים לצה"ל - מענייני דיומא

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/2/2014 19:57 לינק ישיר 
על גיוס החרדים לצה"ל - מענייני דיומא

באשכול הקישורים לכתבות התפתח דיון על גיוס החרדים לצה"ל, מענייני דיומא. דברי הכותבים הנכבדים הועתקו הנה, לאשכול דנן. בין לבין נמחקו הערות עריכה ועוד, אבל ההקשר נשמר ככל הניתן. בשעה נשגבת זו של פתיחת האשכול החדש, מוזהרים בעלי הקולמוסין שהדיון צריך להשאר בתוואי שהוחל בו, היינו – הדיון הוא בנושאי גיוס, מעמד תלמידי הישיבות, הסוציולוגיה החרדית והחברה הישראלית וכו' וכד' וכיו"ב. מנגד, אין לערבב בין הדיון הזה לדיונים פוליטיים, למשל אלה שעוסקים ביהדותם של מצביעי מפלגות אחרות, בדירוגם של עסקנים, ובטיעונים בנוסח [הרבי] שלי יותר גדול. התדרדרות לשם תביא למחיקה.

ובחיאתכום – תקצרו!!!

מ. משנה

 

Maxmen  כתב:

אייך זה שרק בדור שלנו (במאה האחרון) התפקחנו (או אולי ההפך) פתאום לאחוז בחרב ? אייך זה שאלפי שנות גלות אבותינו לא חשבו על כך ? האם חשבתם על זה אי פעם ? לאלה מכם שחשבו על כך, כנראה אינטואיטיבית השיבו לעצמם, "נווו אנו הרי נאורים" והם היו רח"ל פנאטים, אנו בני הקידמה והם בני החושך וכו' וכו'. ובכן מיותר לומר שזה ממש חשיבה שטחית מאוד ותראו בהמשך.

שבע שבועות תמימות (ספירת העומר) בכל שנה החרדים אבלים על 24 אלף תלמידי רבי עקיבא שנהרגו במרד לפני אלפי שנים. לא מתחתנים ולא חוגגים ולא שרים ועוד ועוד. והשאלה הנשאלת היא האם זה היית האסון יותר גרוע מכל אסון אחר שהיהודים עברו בהיסטוריה ? מה פתאום דווקא האסון הזה מול אסונות הרבה יותר חמורים שקרה לנו בהיסטוריה ? מדובר על עונה שלימה בכל שנה (מאביב עד קציר) חלק גדול מהשנה בכל שנה.

ובכן, אבלות יש לה שני משמעויות, 1, אבלות כשמו כן הוא = להתאבל על מכרים שלא רלוונטית במקרה שלנו. 2, לזכור למען שלא נחזור על טעיות העבר, שזה מאוד רלוונטית לדורי דורות.

רבי עקיבא קיבל 24 אלף ילדים"בחורים כפיקדון מהוריהם בשביל ללמד אותם תורה ומוסר וערכים = ישיבה. אחרי שנהרגו במרד, רבי עקיבא לא היה מסוגל לעמוד מול ההורים ולומר להם מה ? שנהרגו על קידוש השם ? את זה אולי יכולים למכור לנאורים מודרניים, אבל לא להורים שרמת המשכל שלהם היית קצת יותר טובה משלנו.

מאז החכמים גזרו אבלות לכל השנים שנזכור, ההורים לא מפקידים את ילדיהם בידינו בשביל להקריב אותם למולך אפי' שהמולך הוא הראש ישיבה בעצמו ומשיחו (= רבי עקיבא ומשיחו ).

מכאן נבין היסטורית למה אלפי שנים לא אחזנו בחרב. עמלינו שהם הבנים"ות לא מיועדות להרפתקאות שכאלה לטוב ולרע, אנו לא עמלים בלהקים משפחות מרובות ילדים בכדי להקריב אותם למולך אפי' המולך הוא האלוהים בעצמו. כי התורה מלמדת אותנו עם סיפור עקידת יצחק שהאלוהים לא רוצה שנקריב לו את עמלינו, ק"ו שלא נקריב את עמלינו על הרפתקאות משיחיות למיניהם.

יש עוד הרבה מעבר לאי תשובה שלא היית לרבי עקיבא מול ההורים. הניסיון ההיסטורי המר של שפיכות דמים בין אחים מאז קרע המלכות בבית ראשון ועד חורבן בית שני הוכיח לנו שמשה רבינו צדק שממשל"שילטון היא עבדות (ראו שמואל א' פרק ח' פסוק יא') ועבדות מביא להפיכות חברתיות ולשפיכות דמים נצחית. אין הבדל אם השילטון הוא של מלך או של חוק יבש שנחקק על ידי רוב דמוקרטי, בשניהם הפרט מול הכלל הוא עבד והוא מתקומם לבסוף וכך יש לנו שפיכות דמים נצחית. אם נאמר שבאי שילטון עצמאי נהרגו יותר ?! אוקיי לא אנו שהורגים רק אחרים הורגים בנו, כלומר יש הבדל גדול בין זה שאני אוחז בחרב לבין שאני הכבש התמידי שרוצחים אותו, זאת גם הסיבה שאנו לא נעשה אבלות לשואה לדורי דורות כמו שעשינו למקרה של תלמידי רבי עקיבא. כי השואה היית מצדם של הרוצחים ולא מצידינו מה שאין כן במקרה של רבי עקיבא שהילדים נהרגו בגלל ההרפתקה המשיחית של רבי עקיבא על גבם של הילדים"הבחורים.

עד כאן הסברנו למה אבותינו זה אלפי שנים לא חשבו לאחוז בחרב. מכאן נעבור לימינו אנו, במאות האחרונות.

הרבה משיחיזם ולאומניות היית במאות האחרונות בכל האומות, הרבה ילדים מבני עמינו הלכו אחריהם כעיוורים ונפלו קורבן על מזבח (הפסד מעל 90% מהאומה לטובת ההשכלה וההתבוללות). אבל ראשי הישיבות לא נפלו לפח ולא הפקירו את הפיקדון כי למדו והבינו למה אנו אבלים שבע שבועות תמימות כל שנה. אבל בכל זאת אחרי שחלק גדול  מהאומה כן אחזו בחרב וכן הצליחו להקים משטר"ממשל בארץ ישראל (בשנת 1948) אז אולי עכשיו לאחוז בחרב זה לא המקרה ההיא של רבי עקיבא ? למה שהרבנים והראשי הישיבות לא יראו את ההבדל הגדול ? מה עם מצוות ישוב ארץ ישראל ? מה עם להגן על ישוב ארץ ישראל ? בקיצור כל השאלות הידועות לכולנו.

בכדי שנבין לעומק את העניין אנו צריכים לחזור אחורה בזמן ולנסות להבין למה באמת לדת היהודית יש ארץ מה שאין כן לשאר הדתות אין ארץ ואין מחפשים ארץ. מה פתאום אנו צריכים ארץ ? למה באמת יש מצוות ישוב ארץ ישראל מה שאין כן לאף דת אין כזו מצווה כלל.

ובכן, אחרי שדור המבול עסקו בגזל ונכחדו משום כך, (סיפור המבול היא מטפורה כמובן כידוע ליודעי דעת ותורה)  נח ומשפחתו הבינו שחייבים לחלק את האדמה בגורל בין הבנים כך שלכל אומה תהיה ארץ משלה והם נשבעו לא לכבוש אחד את השני ולגזול אחד את השני. אז תהיה טעם בכל עמלו של האדם בנחלתו ולצמוח כלכלית. מה שאין כן לפני המבול כל עמל היית לריק כי אף אחד לא הכיר בקניינים שלך ולכן גנבו לך את עמלך בטבע. וזה הביא לאנדרלמוסיה ואנרכיה חברתית ולהכחדתם.  למעשה חוקי הקניין והירושה הומצאה על ידי החלוקה ההיא של נח ובניו. (אגב: התורה לא מבקשת ממך להאמין בסיפור ההיא, כי מצד התורה, תעשה את החלוקה עכשיו, והבינו זאת לעמוק)

קם גיבור מבני בניו של נח ושמו "נמרוד" ואמר בואו נקים ממשל כך שכל הפרטים עמלים לכלל כך שרוב הפרטים מרוויחים מיזה. ובאמת הצליח להקים את מגדלי בבל (המציא את ההנדסה והמציא את הלבינה והחימר ועוד ועוד), אבל לא הבין את הכשל הבסיסי של עבדות האדם שהיא הגורם לכל ההפיכות החברתיות מאז נמרוד עד ימינו אנו. התורה במטפורה שלה מסבירה שאז נפרדו השפות והעמים. אבל מאז כל בני האומות ממשיכים לעמול למען הדגל (ביהדות זה נקרא "עבודה זרה") כך שהפרט עמל למען הכלל הדמיוני. כלומר מקריב את חייו ועמלו למולך. (שוב אין הבדל בין מלך לבין חוק יבש שנחקק על ידי מאה עשרים ליצניים בכנסת)

אברהם אבינו שהיה חלק באימפריה של נמרוד השכיל להבין את הבעיה ולכן עזב את האימפריה והלך לחפש ארץ שנפל בגורל נח לבניו כלומר חיפש את הארץ ששייך לו מכוח החלוקה ההיא ומכוח חוקי הירושה שהומצאה יחד עם החלוקה. ובכדי שלא נהפוך את עמו"זרעו עצמו (= האומה) לדגל לעבודה זרה ?! הוא המציא את ברית המילה. כלומר אברהם לא רצה שבהמשך הדורות יבואו בניו ויהיו עמלים למען האומה על חשבון הפרט, הרי מה ההבדל בין נמרוד היום לבין האומה בעתיד הרי בשניהם אנו עמלים למשהו דמיוני = אלילות. ברית המילה היית תשובה מושלמת נגד כל דגל חברתי, ברית המילה אומרת לכל אדם מיד שנולד שאין לך דגל אחר שאתה עמל לה חוץ מהדגל האישי שלך שהם הבנים"ות שלך לנצח נצחים. בפשטות אומר אברהם שהכל אמצעי לך ובשבילך נברא העולם ולא ההפך שאתה הוא זה שמקריב את חייך למען דגל דמיוני.

שמשה רבינו רוצה להחזיר את בני ישראל לארץ ירושתם, הוא מיד מצווה שחייבים לחלק את הארץ בגורל לכל נולד. ואפי' אחרי שחילקנו את הארץ אין קניין באמת כי "לי" הארץ אומרת התורה. מה פירוש לי הארץ הרי חילקת אותה ? התשובה היא שאין באמת קניין אם יש כאלה שלא צלחו להם השנה בחקלאות ובעסקים כלומר מתנות עניים ומעשר לעבדי ולפילוסופי החברה ?! לוקחים אפי' בכוח כלומר לא מכירים בקניינים. בקיצור, זה עומק מצוות שמיטה ויובלות ושמיטת כספים, "אפס כי לא יהיה בך אביון" היא יסוד פשוט בתבונה של התורה, זה לא מיסטיקה או מה, זה תבונה בסיסית של התורה שטוענת שאם יש עניים אז סימן שמישהו גזל ממנו את הטבע והעני בסוף יתקומם ואז הפיכות חברתיות וכו' וכו'. תשימו לב שכל התוכחה וקללות התורה שנצא לגלות, נאמר אך ורק על עוון שמיטה ועבודה זרה (= ממשל"דגל חברתי בניגוד לדגל אישי = ברית מילה). שום עוון אחר לא מביא גלות האומה מארצו אך ורק העוון הזה, ולמה ? כי התורה דיברה תובנות ולא מיסטיקה של דת ח"ו. והתובנות הן פשוטות ומניסיון היסטורי חברתית ארוך.

ובכן, היהודי דורש את ארץ ישראל מכוח החלוקה ההיא של נח ובניו ומכוח הירושה כמובן. תסכימו לחלוקה ההיא או לא ? זה לא כל כך משנה ! כי מתי שהוא תצטרכו לחלק את האדמות. חז"ל אומרים "שעתידה ארץ ישראל להתפשט לכל הארצות" בעצם הם אומרים שמתי שהוא נצטרך לחלק את האדמות לעמים"למשפחות, העמים"המשפחות ישכילו לבסוף להבין מה שמשה רבינו הבין שבלי שלכל פרט בתוך החברה עצמה יש את הטבע ?! אז תתפרק החברה"האומה !! כלומר ביטול העבודה זרה היא חוק אבולוציונית של התפתחות התבונה האנושית וכל בני אנוש יבינו לבסוף את הבסיס של החשיבה של תורת משה ואברהם ונח וכו'.

וב"ה שאפשר לומר שבני אנוש כבר הגיעו להרבה מהתובנות האלה אבל הם לא מספיקים ונראה בהמשך. ניקח לדוגמא מה אומר הניאו ליברל  "מילטון פרידמן" הנודע בספרו בעיני בן חורין, המדינה היא אוסף של בני אדם ולא ישות שמעל ומעבר להם, הוא רואה את השלטון כאמצעי, כמכשיר, ולא כמי שמעניק חסדים, כאדון או כאל שיש להעריצו ולשרתו בצורה עיוורת. אין הוא מכיר בשאיפה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה בין השאיפות שלהגשמתן פועלים האזרחים כל אחד לחוד. אין הוא מכיר במטרה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה לגבי המטרות שלמענן נאבקים האזרחים כל אחד לחוד (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן).

אנו רואים שהם כבר הגיעו ב"ה להבין לעומק מהי עבודה זרה, הוא מסביר בטוב טעם בספרו מהי הגרעין הבסיסי של החברה ואומר שגרעין החברה הוא האדם ומשפחתו כלומר גם ברית מילה הצליח להשפיע עליו. אבל העיקר חסר בו והיא שאין באמת חירות האדם בלי הטבע. אי אפשר להסכים לחוקי הקניין בלי שיש כאלה שאין להם קניינים, (ראו בדפים קודמים שלי "קניין - הצו הקטגורי של קאנט") בעצם האדם המודרני נולד לטבע בלי הטבע שאפי' מים ומי גשם אסור לו לאגור על פי החוק. ולכן לא פלא שנמשיך לראות הפיכות חברתיות בכל אומה ואומה.

ובכן היהודי מחפש את ארץ ישראל כי בלי הטבע אין באמת חירות ואין אנו באמת בני חורין, אנו תחת שילטון הקניינים ותחת הכסף וזה לעומק גלות. גלות האדם = אדם בלי הטבע. (הסברתי ביתר הרחבה את הפרדוקס היהודי של מילטון פרידמן בדפים קודמים. ראו הפרדוקס היהודי של מילטון פרידמן)

עכשיו הגיע הזמן לחזור למציאות הקיומית שלנו בארצינו.

ובכן, אם באמת ארץ ישראל שייך לנו מכוח הירושה אז למה שלא נילחם עליה ? התשובה היא שאין טעם להילחם על הארץ כל זמן שלא נחלק אותה לכל פרט. כלומר אם אנו מקבלים את הניאו ליברל כדרך נכונה אנו מיד מסכימים לחוקי הקניין ושלטון הכסף ואומרים בעצם שלא צריכים ארץ משלנו, פשוט כל פרט קונה קניינים ואיפה שיותר זול כמובן כמו שמילטון פרידמן בעצמו עשה ובנה את הקן המשפחתי שלו בארה"ב. כלומר באיזה כוח שכנוע אתה משכנע את היהודי להילחם על הארץ ? לא עדיף לו לחפש קניינים איפה שיותר זול ? בלי שפיכות דמים של עמלינו אנו ? הרי אמרנו שאין משהו דמיוני שאנו מוכנים להקריב עליו את עמלינו שהם צאצאינו האישיים שלנו. אין לנו עניין באומה יהודית דמיונית אם לא הצלחנו אישית בשרידות אבולוציונית. הרי הסברנו לעיל מהי ברית המילה וראו מה חז"ל אומרים אם לא יינתן לנו לעשות ברית מילה, "דין הוא שנגזור על עצמנו שלא לישא אשה ולהוליד בנים, ונמצא זרעו של אברהם אבינו כלה מאליו" כלומר אין טעם בזרע אברהם כאישיות בפני עצמה ומצדינו עדיף הכחדת זרע אברהם אם אין זרעינו בני חורין ומוקרבים למולך. ולכן לריק יהיה הדמגוגיה הזולה של הלאומניים כלפי החרדים כאילו אחים אנחנו ולכן אנו חייבים להקריב את עמלינו בשביל אחים. מה הכוונה ב"אחים" שאנו בני אברהם ? אוקיי גם הערבים הם בני אברהם וכל הגויים הם בני אדם הראשון וכל האורגניזמים הם בני התא הראשון. אם לא נכיר בברית המילה ולא נכיר שהאדם חייב להיוולד לטבע ?! אז מהי הקשקשת הזו של "אחים אנחנו" ? בשביל מה אני צריך אח אם בני ימותו במלחמה ואני יישאר בלי זרע ? בואו שנינו (האחים) נברח מארץ הזאת ונחיה בשלום בארץ קפיטליסטית אחרת יותר זולה ובלי הקרבת דם יקירינו כמו שמילטון פרידמן עשה ודיי בצדק.

ובכן בקום המדינה באמת החרדים משום מה סמכו על הבטחת מנהיגי האומה שהם לא מתגייסים והם לא חלק בעניין הלאומניות. והם הקימו את קן המשפחה שלהם והקימו את מוסדותיהם בארץ ישראל. בלי ההבטחה הפשוטה והמובנת הזאת אף חרדי לא היה מקים את קן המשפחתי שלו בארץ ישראל, כלומר הישיבות היו מתפתחות בחוץ לארץ ואחריהם ולידיהם היו מקימים את קן המשפחה שלהם כמו שקרה בזמן הרס"ג בבבל שנפסקה ישוב ארץ ישראל לגמרי. כלומר איפה שהישיבות מצליחות שם מתיישבים החרדים. (מי שרוצה להבין מה יקרה בארץ בהמשך, צריך פשוט לבדוק אייך זה פעל בכל ימי הגלות, היהדות פרחה איפה שהישיבות פרחו וביום שהישיבות יעזבו ?! אפשר לומר שנגמרה ישוב החרדי בארץ ישראל)

וכאן אנו מגיעים לעוד תובנה בסיסית שרוב הנאורים לא שמים לב אליו. אייך זה שמנהיגי האומה בקום המדינה הסכימו לדבר מטורף שכזה ? ואייך זה שהיום לא מבינים את זה ומבטלים את זה ? ואייך הגענו למצב המטורף הזה היום ?

התשובה לכך היא אחד ויחידה שאין לחברה בארץ "חוקה". שאין לחברה חוקה אז אין באמת ממשל ואין באמת דמוקרטיה והכל אחיזת עיניים. החברה מתנהלת באנרכיה טוטלית וזה מה שקורה היום בארצינו הקטנה מאז הקמתה.

חוקה צריכים דבר ראשון על גבולות הארץ, איפה לעזאזל גבולות ארצינו ? האם עזה היא חלק מגבולות ארצינו בחוקה ? ואם כן אז אי אפשר לעולמים להחזיר אותה כמו שאי אפשר להחזיר את תל אביב. אם עזה לא מגבולות ארצינו בחוקה ? אז לעולם לא מתיישבים בה ! אבל שאין חוקה ?! אז כובשים ומתיישבים ומגדלים שם כמה דורות ונלחמים עליה שלושים שנה ומקריבים דם יקירינו על עזה במשך שלושים שנה ולבסוף מחזירים אותה ומגרשים את יושביה שנולדו בה כמו שאחרים נולדו בתל אביב.

אותו דבר לגבי גיוס האזרחים, אם יש חוקה שכל אזרח חייב להתגייס לצבא אז החרדים מתחילה לא מקימים את קן המשפחה שלהם (וכל המשתמע מכך) בארץ ישראל. אבל שאין חוקה ועוד מבטיחים להם שלא נגייס אותם, אז לא פלא שאחרי כמה דורות קמים הלפידים למיניהם ורוצים לגזול מהם את ילדיהם מהחצר האחורי של הבית. (כך באמת אמר"זעק לפיד כלפי חברי הכנסת החרדיים "אנו נגזול את ילדיכם מהחצר האחורי שלכם")

שאין חוקה המנהיגות החרדית סגרו עניינים עם השליט המופקר (הנהגה בלי חוקה היא הנהגה מופקרת על פי כל בר דעת ומשכיל) וסמכו עליו. עכשיו לבוא לומר להם להתגייס ?! האם נפלתם על הראש ? למה שתחשבו לרגע שהם יתנו את היקר להם בשביל דבר שלא מאמינים בו ? הצחיק אותי דברי ליפיד שהוא דורש מהחרדי בדיוק מה שהוא דורש מבנו, הרי למה שהחרדי ידרוש מבנו מה שאתה דורש מבנך ? אתה דורש מבנך להקריב את חייו למען עזה שלושים שנה לריק והחרדי לא דורש דבר שכזה מבנו ולכן הרי עשה לו ברית מילה. החרדי לעולם לא ידרוש מבנו להקריב את חייו למען דגל חברתי על חשבונו האישית. אם תיקח את בנו בכוח ? אז הוא יברח מארץ !! שוב, במילים פשוטות החרדי לא טיפש כמוך ולא יקריב את בניו לחברה שאין לה אפי' חוקה על גבולות ארצו.

(יש המאשימים את החרדים בזה שאין חוקה. אבל זאת שטות מוחלטת הרי יש לחרדים חוקה ברורה שהיא התורה כמובן, אז אתה רוצה שהוא ייוותר על החוקה שלו למען החוקה הבריטית ? או למען דת הקפיטליזם ?)

כל המלחמה המיותרת בין הימין לשמאל היא אך ורק כי אין חוקה לחברה בארצינו. תעזבו חוקת התורה, חוקה חילונית אין ולכן אנו מתנהלים כמו חברה מופקרת שאין כמוהו בשום אומה וחברה ביקום. אני אתן דוגמא שלאו דווקא קשור לחרדים (גם לחרדים אבל לאו דווקא). בתרגיל פוליטי אצליח מישהו להגדיל את קצבת הילדים, המשפחות (חילוניות ודתיות וחרדיות וערבים) חישבו את הילודה שלהם על פי הקצבה, אחרי כמה שנים, אחרי משחק דמוקרטי דבילי הורידו את הקצבה לכמעט לאפס. ואני שואל אתכם מזה לעזאזל ? אחרי שהולידו אותם אתה גוזל מהם את לחמם ? הרי את מי בדיוק אתם גוזלים ? את ההורים ? אתם גוזלים את הילדים ולא את ההורים. וכל זה בגלל שאין לנו חוקה. שיש חוקה אז או שאפשר להגדיל את הקצבה אז אי אפשר להוריד וכן ההפך. אבל שאין חוקה אז הכל משחק טיפשי וחוסר אחריות והפקרות לשמה. בכל אופן אחרי שהולידו כלפיהם אי אפשר להוריד הרי זה הפקרות לשמה.

אני חושב שאין תחום חברתי אחת שחוסר חוקה חברתית לא מביא במוכרח להפקרות לשמה. בכל תחום ונושא שתבדקו ? תמצאו הפקרות לשמה שלא ראינו בשום אומה אחרת. אפי' המושג דמוקרטיה לא רלוונטית שאין חוקה לחברה. ולמעשה הדמוקרטיה היא אחיזת עיניים ובאמת בעלי ההון או הבעל כוח משפטית או חברתית, שולט בנו ולא הרוב הדמוקרטי.

ובכן נשאר לנו לסיום נושא אחד לטפל בה והיא כמובן הטיעון הדבילי כאילו החרדי חיי על חשבון מישהו.

כאמור לעיל החרדי טוען שהארץ וכל משאביה שייך לו מכוח הירושה ומכוח המצאת הקניין בזמן נח ובניו. הקופה הציבורית שייך לכם כמו ששייך להם, ולכן אין לו בכלל בעיה מוסרית או הלכתית לקחת כמה שהוא צריך. כמובן הוא משחק במשחק לפי הכללים של המשחק הדבילית שלנו. החרדי לא מכיר באמת בצמיחה ובנטל של הצמיחה ולכן הוא לא חושב לרגע להיות חלק במשחק הקפיטליסטית. הוא דורש את חלקו בארץ ירושתו וזה פשוט מאוד צודק לגמרי. זה גם ההסבר למה בחוץ לארץ החרדים עובדים כי שם בגלות זה כללי המשחק (= דת הקפיטליזם), ודווקא בארץ ישראל הוא לא חלק מהקפיטליזם (והסברתי את הפרדוקס של פרידמן בדפים קודמים.) כי ארץ ישראל הוא הקניין והירושה שלו, הגז הטבעי שייך לו ואי אפשר למכור אותה לתשובה ולשאר הנוכלים, ועל זו הדרך כלפי כל משאבי ארץ ישראל.

לסיכום:

1, החרדי לא מוליד למען החברה רק לעצמו ולשרידותו האישית וזה תוקף מצוות ברית מילה. אין לו דגל חברתי אחר חוץ מדגל ההולדה = ברית המילה.

 2, ארץ ישראל רלוונטית לחרדי אך ורק שהיא מחולקת לכל פרט כך שהבן חורין נולד לטבע. אין שום רלוונטיות למצוות ישוב ארץ ישראל במצב הנוכחי שהחברה מאמצת את דת הקפיטליזם. ולכן אין לחרדי מצד התורה מצווה להילחם בעד ארץ ישראל.

 3, אין לחברה בארצינו חוקה (אפי' חוקה חילונית) לפחות לגבי גבולות הארץ במילא כל הדם שנשפך למענה היא למעשה נשפכת לריק רח"ל. וכיבוש עזה וגירוש יושביה אחרי כמה דורות, תוכיח.

 4, החרדים מראש לא היו מקימים את קן המשפחתי שלהם בארץ ישראל וכל המשתמע בכך, אילולי ההבטחה של הנהגת המדינה כבר בתחילתו. ולכן אי אפשר עכשיו לבוא ולומר להם שאנו גוזלים מהם את צאצאיהם למען המולך. אז מה שנעשה צריך להיות  ברור לכולנו שישוב ארץ ישראל תיפסק במקרה של גיוסם לצבא, ויש לנו מקרה היסטורי כזה בזמן הרס"ג שנפסקה ישוב ארץ ישראל לגמרי אחרי שהרס"ג ביטל את סמכות הפסק של חכמי ארץ ישראל. (לא יצאנו לגלות באמת אחרי חורבן הבית, הרי חיברנו את המשנה ואת התלמודים ואת רוב הספרות בארץ ישראל ולמעשה אילולי הרס"ג ?! עוד יכולנו לצמוח שוב בארץ ישראל ולא היית גלות לעולם)

 5, תוציאו את החרדים מהחשבון הקפיטליסטי כי פשוט הם לא חושבים לרגע לקחת חלק במשחק הקפיטליסטי הטיפשי הזה. הם יולידו הרבה ילדים והם יהיו נטל לעולמים עד שנשכיל להחזיר להם את ארץ ירושתם. ומצד שני, לעולמים נצטרך לפרנס אותם במשחק הקפיטליסטי. מי שלא רוצה להבין זאת ? הוא מכניס את ראשו בחול כמו הבת יענה !! אתם רוצים משחק קפיטליסטי בארץ ישראל ? אוקיי זה המחיר !!! לעולם לא יהיה אצלם שני מפרנסים למשפחה ולעולם הם יביאו הרבה ילדים. ולחכמולוגי האוצר אני אומר, גזירות כלכליות לא תצליח לעולם להביא צמיחה. תחזרו לספרות שלכם ותראו כמה אני צודק.

 6, החרדים לעולם לא יחזיקו בחרב. החשיבה אומרת שהיום אתה גיבור ומחר אתה מזדקן והלך כל עמלך לריק. החשיבה אומרת שאנו נשרוד ונסבול עד שבני אנוש יבינו כמה שמשה רבינו והתורה צדקו שבלי הטבע אין חירות האדם באמת. בוודאי שלא יחזיקו בחרב למען דגל דמיוני שלעומק זאת העבודה זרה של התורה.

 

בברכה

 Max maxmen

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=665035126876766&set=a.533521163361497.1073741830.522159337831013&type=1

 

 

mdabraham כתב:

מקסי, אתה באמת הולך ומשתפר.
גם אני מציע להשאיר את בחורי הישיבה בלי "גויים" שיחזיקו את החרב עבורם (ושיחזיקו אותם כלכלית). אני בטוח שזה יוכיח את עצמו כמו שהיה תמיד (למשל לפני 70 שנה). אכן, שמיטת החרב לים היא הדרך הנכונה לשרוד. כך היה תמיד, ואני מקווה שסו"ס כולנו נשכיל להבין זאת.
מקסי, כמה טוב שיש כמה אידיוטים שעדיין לא קלטו את המסר העמוק שלך, וברוב טיפשותם ממשיכים להחזיק אותך ושכמותך (כלכלית וביטחונית, ומכל הבחינות האחרות) שיפטפטו את עצמם למוות באתרי אינטרנט.
בעצם, במחשבה שנייה לדעתי זה לא כל כך טוב. אני הייתי משאיר את כל הפטפטנים מסוגך לחיות בלי רפואה שתינתן להם, בלי ביטוח לאומי, בלי עזרה סוציאלית, בלי פסיכולוגים, בלי תקציבים, בלי חיילים ומשטרה שיגנו עליהם (גם מפני עצמם), בלי דואר ותחבורה, בלי כבישים. אולי אז מצבנו באמת יהיה טוב יותר.
בחזרה לישוב הישן! כספי החלוקה היום!
פעם חשבתי שיש גבול לטמטום. היום אני כבר לא משוכנע בזה...

...

בעל,
אין כאן קשר לאידיאולוגיה כלשהי, ציונית, חרדית, או אחרת. זה קשור אך ורק לאוטיזם (ניתוק מהמציאות). אידיאולוגיה חרדית אינה בהכרח ניתוק מהמציאות והזיות, אלא ערכים שונים (גם אם ניתן להתווכח עליהם כמובן). אתה עושה לעצמך חיים קלים מדיי.

 

בעלבעמיו כתב:

הרב מיכי
במה אני עושה לעצמי חיים קלים מדי, אנא הסבר.

 

mdabraham כתב:

אתה מעמיד את החרדיות על דברים הזויים כמו אלו שנכתבו כאן. אבל חרדיות היא אידיאולוגיה ולא בהכרח ניתוק מהמציאות. לדוגמה, ניתן להיות חרדי ולהאמין בחשיבות לימוד התורה, בלי להכחיש את תרומת המשרתים בצבא ושאר התרומות שמסייעות להחזיק את החברה כולה והחרדים בכלל. נכון שרבים מהם לוקים בהזייתיות הזאת (אם כי לא ברמה הקיצונית שבוטאה כאן), אבל זו לא החרדיות כשהיא לעצמה. להציג את מתנגדיך האידיאולוגיים כמנותקים מהמציאות זו עשיית חיים קלים.

 

אשכולות קשורים:

ציקלה: גיוס חובה,דמוקרטיה או דיקטטורה?

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=1168936&forum_id=1364

1yakovw: השקפת התורה על עניין גיוס תלמידי ישיבה לצבא

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2915627&forum_id=1364

מיימוני: החזו"א: גיוס לצבא, "רק תורה" והשימוש בשמו

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2970365&forum_id=1364

אריה שואג: גיוס חרדים - חשיבה מחודשת

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2970566&forum_id=1364

 

ועכשיו, Let the game




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/2/2014 20:05 לינק ישיר 

אין הוכחה חזקה לאא"ס של רג"ס מהדיונים האלו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/2/2014 20:46 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
אין הוכחה חזקה לאא"ס של רג"ס מהדיונים האלו.



אין הוכחה חזקה לכך ששימוש לא מבוקר בסמי הזיה יכול להיות, המממ,  לא משנה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/2/2014 21:32 לינק ישיר 

לזכותו של יאיר לפיד אפשר להגיד-כי -הוא עושה את רצונו של אביו שבשמיים!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/2/2014 21:52 לינק ישיר 

לכולם

דברי מקסמן מציגים כמה תזות. וקשה לסכמן כאחת. אנסה בכל זאת.

יש בין התזות שמעוררות אי הסכמה, לפחות אצלי (ושמחתי לגלות שלחלקן מצאתי שותף גדול, הלא הוא מיכי). רק חוששני מפוליטיזציה, אבל אולי זה אפשרי, אם יהיה מי שלא יהסס להשתמש במספרים.

אז ככה.

קודם כל איקון ירוק על האבחנה: מדוע עם ישראל מציין את מותם של תלמידי רבי עקיבא בסממני אבלות מסויימים (שהולכים ומתרבים... סמיילי עצוב - וזה ראוי לדיון בפני עצמו כשיטתי נגד מנהגים). ובכן, לפי מקסמן, יש כאן תגלית. ראשית, הטענה ההיסטורית: תלמידי רבי עקיבא הסתבכו בהרפתקה מיותרת נגד השלטון הרומאי (כך לפחות זה נשמע באזני, אמנם מקסמן לא כתב זאת במפורש) ולכן נהרגו. ולכן זה ראוי לציון יותר משאר טרגדיות המוניות ואפילו השואה. שם לא אנו סיבכנו את עצמנו ולא גדול הדור התורני טעה והכשיל כפי שעשה ר"ע (כמובן לשם שמים).

ואת זה כאמור ראוי לציין כדי שנלמד לקח.

התזה הזו אכן ראויה לשבח. החלק ההיסטורי שלה רעוע. רוצה לומר, גם אם נסכים (אני מוכן להסכים) שהרקע האמיתי למות תלמידי רבי עקיבא היה המרד נגד הרומאים ולא מוות מסתורי, והסיבה שזה לא נאמר במפורש זו צנזורה פנימית בימי המסורת הראשונים - עדיין: האם היתה זו טעות של ר"ע? אנו יודעים על מרידות נוספות של יהודים, שגם הן עלו במחיר יקר, ואפילו אני, החלש כל כך בהיסטוריה, יודע על מרידות בארץ ישראל ועל מרידות של כלל היהודים בגולה. הרומאים ניצחו תמיד, אבל בקושי. במבט לאחור, היה כנראה עדיף לא למרוד. אבל רק ראיה לאחור היא שש שש, כמו בפתגם שאני מצטט.

ועתה לתזה השניה: מדינה וממשל וצדק

אני מסכים עם מקסמן (ועם מילטון פרידמן) שהפרט קודם לכלל, ואין בכלל אלא אוסף של פרטים. ולכן המדינה קיימת עבור האזרח או האדם ולא האדם עבור המדינה.

אולם כאן מופיעות שתי תזות חדשות שמקסמן מציע, ואיתן איני מסכים. הן, בין השאר, תמימות מדי.

א. אין מדינה מתוקנת אלא כך שלכל אחד רכוש. (אולי צריך להגיע שלכל אחד רכוש שווה?).

וממילא אין טעם להילחם על מדינה שאינה עומדת בתנאי הזה.

ב. החרדים חכמים מכדי להסתבך עם סעיף א. לכן הם בדלים מהמדינה.

לגבי הטענה הראשונה, אני סבור כאמור שהיא לוקה בחסר. לא רק שמדינה אידיאלית לדעתי אינה חייבת לחלק רכוש בין אזרחיה (זה סוג מקצין של סוציאליזם אם עוסקים באיזמים). אבל גם הטענה שמריבות נמנעות אינה נכונה. פשוט: כדי לריב לא צריך שנים, מספיק אחד. אם מישהו רוצה את השטח שלי, בין דירתי הפרטית, בין מדינתי, יש לי ברירה לברוח או לוותר - או להגן על עצמי, או על עמי ומדינתי. זו המציאות ההיסטורית העגומה שתיפתר כנראה רק בזמן האידיאלי של ימות המשיח.

לגבי החרדים, שאני מוצא את עצמי בתוכם, אז קודם כל צריך להבהיר מה ומי הם החרדים. האם אנו עוסקים במצוי (וזה יותר קרוב לפוליטיקה... או לרכילות) או בראוי, מה החרדיות האידיאלית בעיני עצמה. כפי שכתב מיכי, ניתן להציע הגדרות שונות, ואין הן שוללות השתתפות במדינה, כולל בצבא.

ביתר קיצור: שותפות עם העול הבטחוני ושירות בצבא (או שירות חליפי) אינם שטות ואינם כשלון כפי שהיה במעשה של תלמידי ר"ע בתיאור (הלא היסטורי או המוערך באופן חד צדדי לדעתי) של מקסמן. וזאת גם בגלל שיש טעם מפורסם בשם "אין ברירה" והוא עדיין בתוקף וכנראה תמיד יהיה בתוקף. ושנית, החרדיות אינה סותרת שותפות בחיי המדינה ואינה מחייבת הסתגרות, אלא אם כן נגדיר את החרדיות, סוציולוגית, כהסתגרות.

האם הוספתי משהו על דברי מיכי? אולי קצת פירוט. והיה זה שכרי.

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/2/2014 00:06 לינק ישיר 

רבי יהודה נשיאה רמא דשורא אדרבנן אמר ריש לקיש רבנן לא צריכי נטירותא דכתיב (תהלים קלט, יח) אספרם מחול ירבון אספרם למאן אילימא לצדיקים דנפישי מחלא השתא כולהו ישראל כתיב בהו (בראשית כב, יז) כחול אשר על שפת הים צדיקים עצמם מחול ירבון אלא הכי קאמר אספרם למעשיהם של צדיקים מחול ירבון וק"ו ומה חול שמועט מגין על הים מעשיהם של צדיקים שהם מרובים לא כל שכן שמגינים עליהם כי אתא לקמיה דרבי יוחנן אמר ליה מאי טעמא לא תימא ליה מהא (שיר השירים ח, י) אני חומה ושדי כמגדלות אני חומה זו תורה ושדי כמגדלותאלו ת"ח ור"ל סבר לה כדדרש רבא (שיר השירים ח, י) אני חומה זו כנסת ישראל ושדי כמגדלות אלו בתי כנסיות ובתי מדרשות (בבא בתרא ז,ב ח,א)אמר רב יהודה הכל לאגלי גפא אפילו מיתמי אבל רבנן לא צריכי נטירותא הכל לכריא פתיא אפי' מרבנן ולא אמרן אלא דלא נפקי באכלוזא אבל נפקי באכלוזא רבנן לאו בני מיפק באכלוזא נינהו:(שם)וא"ר אסי אמר ר' יוחנן הכל לפסי העיר ואפי' מיתמי אבל רבנן לא דרבנן לא צריכי נטירותא אמר רב פפא לשורא ולפרשאה ולטרזינא אפילו מיתמי אבל רבנן לא צריכי נטירותא (שם)

תוקן על ידי אריאל73 ב- 21/02/2014 00:23:40




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/2/2014 00:23 לינק ישיר 

ולטובת אלו שאין לשון ארמי שגור בפיהם: ר׳ יהודה הנשיא (נכדו של רבי) הטיל החומה על ת״ח (רש״י: הטיל יציאת חומת העיר על החכמים כמו שאר בני אדם) אמר ר״ל: תלמידי חכמים לא צריכים שמירה. שנאמר ׳אספרם כחול ירבון׳ אספרם למי? אם נאמר לצדיקים. הרי כל ישראל כתוב בהם ׳כחול אשר על שפת הים׳ צדיקים עצמם, מחול ירבון? אלא למעשיהם של צדיקים. וק״ו: ומה חול שהוא מועט מגן על הים, מעשיהם של צדיקים לא כל שכן שמגנים עליהם? כשהגיע לפני ר׳ יוחנן אמר לו למה לא תאמר לו מהפסוק הזה ׳אני חומה ושדי כמגדלות׳ אני חומה זו תורה ושדי כמגדלות אלו ת״ח...אמר רב יהודה: הכל חיבים להשתתף בבניית דלתות לחומות העיר, אפילו יתומים. אבל ת״ח לא. שתלמידי חכמים לא צריכים שמירה. הכל חיבים להשתתף בחפירת בור המים אפילו ת״ח ולא נאמר דין זה אלא כשאינם חיבים לצאת לעבוד בעצמם, אבל לצאת לעבוד בעצמם לא. שת״ח לא אמורים לעבוד בעצמם...אמר רב פפא: לחומה, לחיל משמר ולנשק אפילו מיתומים אבל ת״ח לא שת״ח לא צריכים שמירה.

תוקן על ידי אריאל73 ב- 21/02/2014 00:26:28




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/2/2014 00:47 לינק ישיר 

אני סבור כי למקסמן יש דרשות יפות, אבל פעמים הרבה אינן תואמות את המציאות.
מה היתה המציאות המדינית והגאופוליטית שבתוכה חי ר' עקיבא? על כך כתבתי כאן שיחה נפרדת: 'בין חנוכה לל'ג בעומר - הערות על הרקע הגאופוליטי'.

מן הסיכום ההוא עולה המסקנה כי החשמונאים למדו והבינו יפה את המציאות שבה נמצאו, פעלו בהתאם והצליחו במעשיהם. שלשת ההתנגשויות הבאות ארעו משום שההנהגות היהודיות התעלמו מן המציאות, ויצרו להם מציאות מדומה ופעלו בתוכה. התוצאות היו איומות. מרד בר כוכבא - רבי עקיבא גרם לאסון הגדול ביותר שנפל בגורלנו עד למאה ה 20. אותם מנהיגים נושאים באשמה על התוצאות של התיחסותם למציאות מדומה במקום זו הראלית.

לאחר שואת מרד בר כוכבא חל מהפך ביחס להבנתה של הנהגת העם את המציאות שבה העם נמצא. כותרתו של מהפך זה היא בהכרת מציאותה של 'שעה חצופה'. [ראו שם בשתי הפיסקאות האחרונות]. הבנה זו השתנתה שוב אצל חלק מן הציבור היהודי עקב התהליכים ההיסטוריים של שתי המאות האחרונות ושינויים פנימיים בחברה היהודית.

אשמה מוטלת על ההנהגה הרוחנית בעת העתיקה שהעלימה את ההבנות השגויות והמהלכים השגויים. נמנע מדורות של יהודים לדעת את המציאות ההיסטורית והמעשים שגרמו למצבם.

הקצף על ההשכלה ואסונותיה גם הוא מעוות. לא כאן המקום להרחיב בדבר מלבד הערה קצרה. משבר המשיחיות בסוף המאה ה 17 הביא למשבר עמוק שעם ישראל נתון בו עד היום. מי שקרויים היום חרדים הם צאצאי אותם אנשים אשר כתוצאה מהשבר ההוא נעלו את הדלתות, הגיפו את התריסים ואמרו 'אין עולם בחוץ'. זה ביטוי של חולשה נוראה, וטעות חריפה היא להאשים את האחר בחולשתך הפנימית שלך הנובעת מתפיסתך השגויה את המציאות. למרבה ביש המזל, המאות ה 17-20 הם פרק זמן שבו החברה האנושית עברה מהפכה מקיפה ועמוקה ביותר בתולדות המין האנושי. כמובן, איש לא המתין עד שהחרדים יפתחו את הדלתות ויתערו בנעשה, כדרך שעשו בעבר.

אלו שבחרו שלא להסתגר, ואלהם הצטרפו רבים במהלך הזמן, לקחו חלק באותה מהפכה גדולה. בעקבות תהליכים היסטוריים אירופיים בהם השתתפו, חלקם נטשו את הגישה הנדרשת מתפיסת ה'שעה החצופה', והצליחו להקים מדינה יהודית בארץ ישראל.

אי אפשר שלא להזכיר חלקים מן ההנהגה החרדית אשר מנעו מאנשיהם להתישב בארץ גם בשנות השלשים המאוחרות כשהמציאות באירופה הפכה ברורה וקודרת ביותר. [בזמן שהספר הלבן היה תקף ואשרות הכניסה (סרטיפיקטים) מצומצמות, נחשב אדם בעל אלף לי'ש לבעל הון שממשלת המנדט מעוניינת בו, והוא קיבל אשרת כניסה ואזרחות מחוץ למכסה. רבים באו לכאן, רכשו קרקעות וחזרו לאירופה שם נספו]. מספר מסוים של רבנים ממתנגדי הציונות הצליחו למלט את נפשם כשהם משאירים מאחור את צאן מרעיתם הנבגד.

אני אזרח במדינת ישראל. דורות ארוכים של אבותי יכלו רק לחלום על כך. הייתי שמח לו המדינה שלי היתה מספקת לי את כל מחסורי כשאני פטור מכל טירחה. אבל מדינה, כל מדינה, אינה יצור אידאלי המצוי בגן העדן, אלא גוף ממשי המצוי במציאות ממשית. כל מדינה, אם ברצונה להתקיים, - תמיד מצויים שכנים המוכנים לטרוף אותה, - עליה להיות בעלת הגיון מעשי, 'ראזון ד'טה', המכתיב לה מעשים ומהלכים מחויבי מציאות שאינם כתובים בתורה [ר'ל בתאוריה]. אחד מהם הוא אחזקת צבא. מדינה ניטראלית כשוויץ, אשר לא נלחמה מאות שנים, מחזיקה צבא מאומן היטב. נהוג בה גיוס חובה כללי לשרות סדיר ושרות מלואים. זאבים יגורו באהבה עם כבשים לפני שאנחנו נוכל להרשות לעצמנו לחלום להיות כשוויץ. מדינת ישראל הכירה בראשית דרכה בצורך לקיים לחדש את עולם הישיבות שחרב, והסכימה לפטור של כ 400 תלמידים מן הגיוס [אם אינני טועה]. מאז התפתחה כאן מציאות שונה לחלוטין ומעוותת לגמרי, אשר באמת אינו נוגעת כלל ללימוד התורה, ולא לסכנת ההשפעות הזרות [חשש המעיד על חולשת החינוך במגזר]. כאמור, מדינה אינה יצור אידיאלי, הרחק מכך, אבל אני מעדיף להיות אזרח חופשי במדינה שלי, ולא נתון לשלטון אחרים. אינני טיפוס של איש צבא, אבל השרות בצבא הוא זכותו ולא רק חובתו של האזרח, ואני אינני מוכן לחיות על דמו של אחר. עודד




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/2/2014 05:47 לינק ישיר 

וואלה, תודה תודה, לא חשבתי לעשות מזה אשכול לדיון, שוב תודה רבה לכם.

אני כתבתי מאמר ברשת כתשובה לדיון שהיית לי כאן

 http://news.walla.co.il/?w=%2F4993%2F2719766 (לצערי צינזרו הרבה מדברי אבל אפשר לראות חלק גדול של הדיון שם)

החברים ברשת בקשו ממני לסכם בדף אחד את כל החשיבה הבסיסית של חרדים (כמובן אייך שאני מבין אותו משימוש רבותי הרבה שנים) ולכן כתבתי את המאמר המתמצת מאוד ובטבעיות חשבתי שאפשר לשים לינק למאמר באשכול המיועד לכך.

עכשיו אני רואה שעשו מיזה אשכול מיוחד ועל כך תודה לכם מכל הלב.

 

(האמת היא שאף אחד לא יכתוב את מה שכתבתי בציבור מהרבה סיבות, יש לי ויכוח מר כבר הרבה שנים האם בתקופתינו אפשר להמשיך לשקר בזמן שיש רשת והכל מונח בפני כולם. כלומר דעות מחשבת ישראל בכל תחום היית מוסתרת מההמונים וכן על זו הדרך ההשקפה של הגדוילים.הפורום היקר שלנו מוכיח שאפר לדבר על הכל באופן פתוח בלי שמישהו יינזק באמת כך שלפחות ההמונים ידעו שיש חשיבה מאחורי זה וזה לא סתם מיסטיקה וכדומה, כמו בכל תחום כך גם בתחום אחיזת החרב, אני חושב שהגיע הזמן לפתוח את הנושא ולא לשקר בשם התורה כאילו לימוד התורה יותר חשוב מהגנת הארץ ושאר השקרים שאנו מוכרים להמונים. מילא זה היה עובד, אבל זה לא עובד וזה רק מביא למלחמה מיותרת.)

 

ובכן, לא הספקתי לראות את כל תגובות של החברים כאן, אבל לא יכולתי לפספס את הרב מימוני היקר שטרח להעמיק בדברי ולהשיב.

 

ובכן הרב מימוני היקר.

 

שמתי לב שהרב (ועוד) מעררים בעובדות ההיסטוריות האם היו או לא היו.

זה מזכיר לי את הביקורות שלי כלפי ביקורת המקרא. הם אומרים, כן היה מבול או לא היה מבול, כן היה קריעת ים סוף או לא היה וכן על זו הדרך ומכך כביכול בוטל סמכות התורה הרי שום דבר לא היה.

ואני מסביר להם כבר שנים כאן בפורום ובכל מקום שאני אשמח אם המבול לא היה באמת וכן כלפי כל סיפור מוזר בתורה.

אם לא נהרגו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא ? אז אנו צריכים לשמוח על כך. אבל זה משנה ולו במשהו את התבונה היוצא מהסיפור ? אם הרס"ג לא אשם בהפסקת ישוב ארץ ישראל, אוקיי אז תמצא קרבן אחר, מה זה משנה מי גרם לזה אבל חייב להיות ברור שאחרי חורבן הבית לא יצאנו לגלות וגלות שני עשינו בעצמינו, והסיבות לזה הן הישיבות הפופולריות שהיו בחול. ולכן זה מאוד רלוונטית לנו להיום שביום שהישיבות יצמחו ויפרחו בחול ? אז יפסק הישוב בדיוק כמו אז.

 

כך כתבתי בזמנו למישהו בנושא הביקורת המקרא ואמיתות סיפורים היסטוריים

 

לגבי אמיתות הסיפורים: העבר מת במילא והעיקר היא מסקנות הנכונות לנו בהווה ולעתיד ולכן לא כל כך משנה מה היה, העיקר המסר של מספר הסיפור. אם המסר התבוני נכון לא מעניינת אותנו הסיפור עצמו. ניתן משל: אני הראשון בבני אנוש שראה שלנחש יש רעל שהורג בעלי החיים, באתי בימי קדם לספר שהנחש ממית עם רעל בני אנוש (דבר שלא ראיתי כמובן רק חשבתי זאת מסברה, אבל רציתי שיקבלו את דברי בחומרה אז המצאתי שראיתי שהרעל הרג בני אנוש), היו שם חוקרי המקרא והתחילו לחקור ולספור מי בני אנוש חסרים והצליחו לגלות את השקר שלי. ואז כל בני השבט לא קיבלו את הסיפור שלי ולא נזהרו עד שביום בהיר נחש המית אדם, אז זה נהפך להיות מדעי. כך בדיוק אנו טועים לגבי סיפורי התנ"ך, צריך לבדוק את המסר ולא קיומו של הסיפור. שהחכמים ראו שמסר כל שהיא לא נכון אז פירשו והפכו ממש את הסיפור שראו שהסיפור לא רלוונטי לזמנם אז שוב הפכו את משמעות הסיפור או הוסיפו לסיפור או הורידו וכדומה. זה נקרא אצלינו "דרשה" אגדה וכדומה.

לסיכום הנושא של תלמידי רבי עקיבא:

 

הלוואי שלא היה, אבל עובדה שאנו אבלים כל שנה שבע שבועות על אגדה כזו. והמטרה היא ברורה בדיוק כמו תענית צום גדליה, הרי ממתי צמים אלפי דורות על רצח ? למה עשו מרצח רבין רעש גדול מול שאר נפגעי הטרור.

התשובה היא פשוטה שכל אלה הם לצורך חינוך ולדורי דורות. המסר החינוכי של סיפור תלמידי רבי עקיבא היא בדיוק מה שאני אמרתי במאמר שלי (והאמת שזה לא חידוש שלי כלל וכלל, שמעתי אותו עשרות פעמים בנעורי בישיבה), מאז סיפור רבי עקיבא אף ראש ישיבה בהיסטוריה לא נתן לבחורים להשתתף בהרפתקאות שכאלה מכל סוג שהיא. הרי ההורים לא מפקידים את יקיריהם בידם בשביל הרפתקאות שכאלה.

 

לגבי האמצעי לפרט שהיא החברה והמדינה הקניינים והמצאת הכסף:

 

הרב היקר אמר שזה לימות המשיח. אני מסכים גם כן שזה לימות המשיח ועד אז לא נכנסים להרפתקאות.

בכל אופן אני הסברתי את הבסיס החשיבה למה לעומק הגדוילים לא היו חלק בהרפתקה הזו. ובאמת מחכים למשיח.

אגב משיח = מצב חברתי תבוני מוסרי ברמה גבוה כפי שהתורה דורשת והסברתי מהי במאמר ואנו כנראה דיי קרובים לכך.

 

הרב מימוני היקר, לא התייחסתם לעיקר של המאמר והיא כמובן חוסר "חוקה" במיוחד לגבי גבולות ארצינו. אבל מי אני שאבקש להטריח אותכם להתייחס למאמרי.

 

בכל אופן, שוב תודה מקרב לב למנהל ולחברים היקרים.

בברכה

max



תוקן על ידי maxmen ב- 21/02/2014 05:54:45




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/2/2014 06:28 לינק ישיר 

מי מוגדר כחרדי?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/2/2014 06:41 לינק ישיר 

נישטאיך כתב:
מי מוגדר כחרדי?


מי שאימא שלו חרדית.
זה לדעתי התשובה הפשוטה ביותר.
אבל ברור שהיהדות מתחיל מהאדם עצמו (הרי לכן כל גר נקרא אברהם) הרי כל תוקף ההשקפה של תורה היא שאדם נברא יחידי כי חייב כל אדם לומר שכל העולם נברא בשבילו כלומר במציאות של הטבע והיקום כל העבר מת ואתה אדם ראשון לכל צאצאיך בעתיד, זה תוקף ברית המילה היהודית. ולכן יהודי לעומק הוא האדם עצמו שמאמץ את החשיבה של אברהם ומשה וכו'

תוקן על ידי maxmen ב- 21/02/2014 06:42:38




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/2/2014 07:58 לינק ישיר 

עודד
הייתי שמח להסכים לדבריך, אולם הטענה החרדית היא שאלו ששרדו כיהודים הם דווקא אלו שנעלו חזק את הדלתות. שילובים למיניהם, לא הצליחו לשמור המשכיות.

האם זה נכון, ואם כן מה זה אומר לנו, בפרט לגולשים בתרא קדישא הדין.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/2/2014 10:19 לינק ישיר 

אריאל, אמנם כתוב בגמרא (החביבה כל כך על האפולוגטיקנים החרדים) רבנן לא צריכי נטירותא, אבל כבר כתב הרמ"א שהאידנא אין דין ת"ח. יתר על כן, אם אותם "רבנן" לא יזדקקו גם לשאר צרכי העולם ניחא. אבל להיזקק לכל צרכי העולם, ובכל זאת לקחת פריבילגיות של שבט לוי שלא צריכים נטירותא, זו סיסמא בעלמא. וכשהקריטריון ל'רבנן' הללו הוא לבישת מעיל שחור, ותו לא מידי, זה עוד הרבה יותר בעייתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/2/2014 10:46 לינק ישיר 

.


מיימוני,

חסד גדול עשית עם מקס מקסמן היקר, בכך שניסית לכתוב בלשון בני אדם את מה שהוא כותב.

אך גדול חסדך האחרון מן הראשון, שצינזרת כמה מהתפישות היותר-הזויות שבדבריו, ביחוד בנושא חלוקת הקרקע לכל אחד - והואיל וכבר ראינו שדברים אלו יוכלו להיות רק כשהמציאות תהפוך לנס - ודלא כדברי הרמב"ם על ימות המשיח - גדול עד מאד חסדך.

אוסיף רק, בלשוני, רעיון שדומני שמיכי כבר כתבו, אך בוער בעצמותי לחדדו קמעא:

לכת האמיש בארה"ב, יש תפיסה אידאולוגית קיצונית בנושא הפעלת אלימות - והם אוסרים לנקוט באלימות אפילו לצורך הגנה עצמית.
כמובן, האמיש יכולים לעשות כך, רק משום שהמשטרה בארה"ב נוקטת אמצעי אכיפה, לפעמים גם קיצוניים, כנגד מי שמפעיל אלימות - ובכך מגינה על האמיש.
והנמשל ברור. אפשר להביע תפיסה של 'לעולם לא נישא חרב' - רק משום שיש אחרים, שדמם סמוק לא פחות, שמוכנים לחרף נפשם למות, גם כדי להגן על אותם פרזיטים שאפילו לא מוכנים להתפלל לשלומם, שלא לומר לשאת עימם בעול.

ואם כבר צוטט רבי יוחנן לעיל, הרי שהוא אביה של הדרשה שאלמלא עלו בני ישראל מבבל כחומה - לא היה בית המקדש חרב, ואכמ"ל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/2/2014 11:03 לינק ישיר 

מואדיב



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/2/2014 11:50 לינק ישיר 

בעל בעמיו, גם רעמסס השני שרד לא רע. אתה יכול לנסוע אליו ולהפגש אתו בשעות הביקור. העובדה כי מישהו טוען טענה אינה מעניקה לה תוקף, אפילו אם גדול בתורה הוא בעל הטענה. מספרים לנו על 'צבא השם', זה שחיליו ממיתים עצמם כל יום באוהלה של תורה כדי להציל את ישראל, ומקבלים כל ערב, בקביעות, 'פס' כדי לישון במיטה החמה שלהם, ואין להם חלק בבתי הקברות הצבאיים. למנגינת הלב, הצבא הזה לא הציל את חייליו ומפקדיו, להוציא את המפקדים שברחו והפקירו את חילייהם. אני מעריך את השכלתו התורנית של רבי עקיבא ותרומתו למשנה, אבל מאשים אותו כמנהיג על שהיה בור בהבנת המציאות והוליך את עמו לאסון נורא ואיום, כיוון שדימין דימיונות שוא ולא רצה לדעת דבר על קרב חרן, 188 שנים קודם זמנו, קרב שחרץ בהכרח את גורל המרידות של היהודים בארץ. לא רק הוא התעלם, אלא כל הבאים אחריו. בדוק אם יש מי, בין תלמידי צבא השם היודע דבר על הקרב הזה. ודאי, על חרן העיר כולנו קראנו. כמה סמלי.

חובה לציין כי יש גם בעלי דעות רציניים הקוראים לאדם לעבוד. פשוט נבלה בשוק ואל תעקם את האף שלך משום שאתה כהן או מחשיב עצמך לאדם חשוב. עבודה היא המכבדת את בעליה. יש גם איזה רב ידוע החושב שלימוד תורה בלי עבודה לצורך פרנסה הוא חילול השם. אבל מה הוא ומה העסקונה החרדית. עודד




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > על גיוס החרדים לצה"ל - מענייני דיומא
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 15 16 17 לדף הבא סך הכל 17 דפים.