בית פורומים עצור כאן חושבים

אויבינו אוהבים את החיים ואנחנו את המוות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/8/2014 17:28 לינק ישיר 
אויבינו אוהבים את החיים ואנחנו את המוות

כך צוטטו ראשי חמאס.

הצהרה כזאת מבוססת על אמונה בעולם הבא, עולם שעדיף מעולמנו.

מדוע אנחנו אוהבים יותר את החיים?
אם העולם הזה דומה לפרוזדור והעולם הבא דומה לטרקלין, מדוע כדאי להתעכב בפרוזדור? וק"ו מדוע לעכב בפרוזדור מי שרק מתיסר או שכבר אין לו שום הכרה?
מדוע מאבד עצמו לדעת הוא איסור כ"כ חמור? הרי בסה"כ המתאבד העדיף עולם נצחי על פני עולם חולף?
לדעת הרמב"ם מי שנאמר בו יעבר ואל ייהרג ונהרג ולא עבר הרי זה מאבד עצמו לדעת? מדוע, הרי הוא הראה מהו הערך האמיתי לגביו?
הרמב"ם בשמונה פרקים שמשה רבנו קרע את כל המחיצות ולא נותרה לו אלא מחיצה אחת, החומר, מדוע משה כ"כ התחנן להמשיך לחיות?




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 19:01 לינק ישיר 

תגדיר קודם מה זה הטרקלין - עולם הבא



בהגיון הפשוט, יש חיים א' שזה עולם הזה. אח"כ מוות שזה חידלון כמעט מוחלט, אח"כ תחיית המתים, חיים ב' שזה עולם הבא.


אם כן - הטרקלין הזה שאתה מדבר עליו הוא בסך הכל חיים משודרגים, אבל המוות עצמו - אין בו דבר נחמד כלל.


"כי אין במוות זכרך, בשאול מי יודה לך".

המוות הוא מעבר בלבד, אין בו תכלית עצמית.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 19:06 לינק ישיר 

אני כבר מפחד להגיב. אבל ראיתי שעבר שעה וחצי מאז שפתחת את האשכול ואף אחד לא מתייחס, אז אני כן הגיב. ומאיתך הסליחה.

ובכן, לכן באמת דת מקסמן טוען שהאמונה בחיים אחרי המוות היא אלילות ונגד התורה. ומליצת חז"ל הנ"ל מדברים על העתיד ולא על עולם מקביל. כלומר כל הווה הוא פרוזדור לעתיד, כל שטרח בערב שבת יאכל בשבת.

אין שום משמעות לשום פסוק ולשום נבואה ולשום מצווה בתורה, אם יש עולם מקביל אחרי המוות. ודת מקסמן הוכיח זאת לכל אורך הדרך באשכולות הארוכים ובתגובות הארוכות והעילגות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/8/2014 19:07 לינק ישיר 

ואכן יש מצב של "טוב מותי מחיי". ועיין בשו"ע הלכות אבילות (בפסקי תשובה שם) אופנים שאיבוד עצמו לדעת הוא כמעט לגיטימי. כגון מי שסובל מאד


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 19:21 לינק ישיר 

פתיאמי כתב:
תגדיר קודם מה זה הטרקלין - עולם הבא
בהגיון הפשוט, יש חיים א' שזה עולם הזה. אח"כ מוות שזה חידלון כמעט מוחלט, אח"כ תחיית המתים, חיים ב' שזה עולם הבא.
אם כן - הטרקלין הזה שאתה מדבר עליו הוא בסך הכל חיים משודרגים, אבל המוות עצמו - אין בו דבר נחמד כלל.
"כי אין במוות זכרך, בשאול מי יודה לך".
המוות הוא מעבר בלבד, אין בו תכלית עצמית.


תחיית המתים היית תשובה לצדיק ורע לו לפני שהמציאו את העולם אחרי המוות. אחרי שהמציאו את החיים אחרי המוות, אין טעם יותר לתחיית המתים.
שהחיים אחרי המוות לא הצליח להסביר את הילדים הסובלים, אז המציאו את הגילגולים כך שהגילגולים מבטלים את החיים אחרי המוות.

בקיצור השוטים האלה (אני לא מבקר את הצורך החינוכי כמובן) חייבים להחליט או תחיית המתים אז לא צריך עולם מקביל אחרי המוות, או אם יש חיים אחרי המוות, אז לא צריך תחיית המתים, או שיש גילגולים כך שלא צריך את שניהם, לא את תחיית המתים ולא את החיים אחרי המוות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/8/2014 19:21 לינק ישיר 

לכאורה העולם הזה הוא עולם המעשה, ויש בו הכרח בבחינת 'נהמא דכיסופא' הידוע. ולכן לענ"ד ההגדרה המושלמת היא דברי רז"ל 'יפה שעה אחת של קורת רוח בעוה"ב מכל חיי העוה"ז, ויפה שעה אחת בתומ"ט בעוה"ז מכל חיי העוה"ב'.

לגבי המשפט שהבאת, נדמה לי שבדומה לזה שמעתי מהאוטובוס בשם מו"ר מוחמד דף (אישית אני מרגיש תלמיד של טרוריסטים נכבדים כמוהו. הם מלמדים אותי על טקטיקה של לוחמה פיזית ופסיכולוגית, וגם על פסיכו-פטלוגיה מהזן המקורי והמרתק) "לא תנצחו, כי מולכם עומד צבא של אנשים שאוהבים את המוות יותר מאהבתכם לחיים".
לדענ"ד המשפט כמו שהצגת אותו מגונה ובעייתי, כי גם מבחינה טקטית אם כדבריו, היו פשוט כל ראשי החמאס (כולל הוא בעצמו, ומעניין מדוע 5 פעמים הוא בחר בחיים) עומדים על גג בעזה ומפציצים באופן הבולט והגלוי ביותר ע"מ למות. גם מבחינה דתית זה משפט שאומר שחלק ממערכת המעשים האלוהיים היא שגיה או מחוסרת תועלת. וזה קרוב לאפיקורסות (בלי קשר לדת היהודית).
סבורני שכוונת מו"ר היא שהלוחמים מעדיפים איכות מתה מכמות חיה, כלומר, אם ישנה אפשרות לירות 1,000 טילים ולמות או לירות 500 ולחיות, הם יעדיפו את ה1,000 למרות המוות, כי המוות הוא חלק ממטרה מבחינתם.
ובזה יכולה להיות מחלוקת עם היהדות, אינני בקי באיסלם אבל היהדות רואה את החיים כמטרה ולא את המטרה בחיים [ובאיזשהו מובן נכנס לנושא של מקס].



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 19:37 לינק ישיר 

תחיית המתים היא נבואה ביחזקאל.

אתה כמובן יכול לפרש אותה כמשל וכו'

אבל למה לך?

אנו קרובים למצב מדעי בו נוכל לשחזר מכל תא של גופה אדם חדש


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 19:43 לינק ישיר 

הרב קוק כבר פירש את תחיית המתים כהתקדמות מדעית שתאפשר לנו להאריך את חיי האדם עד לנצח, ואולי אפילו להחיות מתים ממש.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 19:51 לינק ישיר 

פתיאמי כתב:
תחיית המתים היא נבואה ביחזקאל.
אתה כמובן יכול לפרש אותה כמשל וכו'
אבל למה לך?
אנו קרובים למצב מדעי בו נוכל לשחזר מכל תא של גופה אדם חדש

נכון שלגבי יחזקאל זה משל וכך אומר יחזקאל עצמו.

לגבי המדע:
אמרתי בהרבה הזדמנויות  שבאמת אפשר לא לעבור על אמונת חכמים בכך שנאמין שהמדע תוכל איי פעם להחיות מתים.
בכל אופן תחיית מתים מדעית לא פותר את בעיית צדיק ורע לו, כי אי אפשר להעניש אדם שהחיו אותו כי הוא כתינוק חדש. הרי לא מענישים אדם שאיבד את הזיכרון שלו. האם אפשר להעניש אדם בכך שנספר לו שפעם הרג מישהו ? אותו דבר כל מי שנחייה אותו הוא יהיה בלי הזיכרון, כי זיכרון היא רוח ולא פיזי, אפשר להחיות את הפיזי ולא את הרוח. ההוכחה לכך היא השכחה, עצם שאפשר לשכוח והמוח הפיזי שלם, אומר לנו שהזיכרון היא לא פיזי. (לפחות במערכת 1 של המוח)

עקרונית טוענים המדענים שאפשר כבר היום לקחת די אן איי של אדם קדמון ולהחליף את הדיי אן איי של עובר ברחם אמו לדי אן איי של הקדמון וכך יש לנו תחיית המתים. (זה רק בעיה אתית וכלכלית)

לחלשי דעת שלא רצו לקבל את התזה של התורה מהי שכר ועונש (התרופה לסרטן שתמצא מחר ?! יכולנו למצוא לפני מיליון שנה !! כך פועל השכר ועונש בתורה בכל תחום ותחום, טבעי וחברתי), וחיפשו תשובות לצדיק ורע לו ורשע וטוב לו. וכך התגלגלנו עד הלום עם סתירות זוועתיות  בין התשובות עצמן (תחיית המתים וחיים אחרי המוות וגלגולים), ובין השכר ועונש של התורה לבין משמעות כל המצוות של התורה.

תוקן על ידי maxmen ב- 06/08/2014 20:01:23




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/8/2014 20:04 לינק ישיר 

בטח שזכרון זה פיזי, אלו קשרים עצביים במוח.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 20:09 לינק ישיר 

orelzion כתב:
בטח שזכרון זה פיזי, אלו קשרים עצביים במוח.


ולכן אמרתי בסוגרים לגבי מערכת 1 במוח ששם הזיכרון זמני ולא נחקק בפיזי.
בכל אופן אפי' חקיקה בפיזי, לא נראה לי שאפשר לשחזר את זה. ואפי' אם נגיד שאפשר לשחזר, אז אי אפשר להעניש אדם על כך. כי באותו דרך אפשר לשחזר במזיד למישהו משהו שלא עשה. ולכן על פי הדין והמשפט אי אפשר להעניש אדם אחרי שחזור.

רציתי להוסיף שלעונש יש מטרה 1, להרתיעה את הזולת 2, לחנך את האדם עצמו. 
כאן מדובר אך ורק בנקמה, הרי אין הרתעה בזה שנעניש מתים שהחיו יותר מלהעניש חיים. ואין צורך לחנך מת. כך שכל כולו של תחיית המתים היא נקמה זולה ולא מועיל לאף אחד.
אגב: הרמב"ם באמת מתרץ את הבעיה הזו ( מה הטעם להעניש שאין הרתעה וחינוך) בכך שמניח שנקמה היא משהו נכון לעשות, ואומר שזה אחד מהמידות של האלוהים = אל נקמות השם.
לדעתי המושג אל נקמות השם היא מושג בטבע, כפי שאמרתי לעיל שכל זמן שלא מצאנו תרופה לסרטן אז נסבול ממנו, וזאת הנקמה של האלוהים. אבל ח"ו לחשוב שהוא רוצה באמת לנקום לשם נקמה.

תוקן על ידי maxmen ב- 06/08/2014 20:20:22




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/8/2014 20:46 לינק ישיר 

אינני סבור שהעולם הבא עיקר ולו רק בשל העובדה שהוא לא מוזכר אפילו פעם אחת בתורה ושאם אכן היה העולם הבא עיקר, לא היה טעם לבחור בעם מסוים בעולם הזה שישמש אור לעמים אחרים. ראה גם בשיעור זה, בעיקר בדעת הרב שרלו עצמו(ע״פ הכוזרי): http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4515713,00.html



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 22:53 לינק ישיר 

גושניק1 כתב:

אינני סבור שהעולם הבא עיקר ....ושאם אכן היה העולם הבא עיקר, לא היה טעם לבחור בעם מסוים בעולם הזה שישמש אור לעמים אחרים.


לא הבנתי את הטיעון.


תוכל אולי להרחיב?


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/8/2014 23:56 לינק ישיר 

א.
החיים כאן, על האדמה הזו, יש להם משמעות משלהם. הם נתפסים כבעלי ערך רב, 'קדושת החיים'. עבור שמירת החיים מוכנים לשלם מחיר גבוה, ונטילת חיי אחר היא פשע חמור. כל האמור כאן עומד בפני עצמו ללא הקשר אחר.

ב.
תהליכי החיים של יצורים מורכבים מסתימים בהכרח במוות. [חיידקים מתחלקים]. חיי נצח אינם אפשריים מבחינה ביולוגית ואינם רצויים.

ג.
השאיפה החזקה לשמור על החיים מאפינת את כל היצורים החיים, וכולם עושים כיכולתם לקיים אותם. אצל בעלי תודעה קימת מודעות עמוקה להיות החיים חד פעמיים, וקץ החיים הוא הדבר הוודאי והמוחלט המצפה לכל יצור חי.

ד.
יש לאדם הכרה עמוקה בסופיותו ומוגבלותו, ונטיה חזקה ביותר לפרוץ את הגבול ולעבור אל מה שמעבר לו. אחת התוצרים של נטיה זו הוא האמונה בחיים שלאחר המוות, בגלגול נפשות, ובקיום עולמות שמעבר. אמונה זו אינה עומדת בפני הביקורת, במה שהיא מגלה כי היא נשענת כולה על צורך עמוק של הנפש כשהיא חורגת מגבולותיה.
דעתו של הרמב'ם, כשהיא מופנת אל המשכיל היודע דבר, שוללת חיים שלאחר המוות וקיומם של עולמות המיועדים לחיים אלו. אין בכך כדי לזלזל באמונות אלו ובתפקיד החשוב שהן ממלאות בחיי האדם.
עודד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/8/2014 00:34 לינק ישיר 

מזמן מסקרן אותי החלוקה הזאת הנשמעת מפי פוליטיקאים משני צדדי המתרס. ישראל אוהבת חיים וחמאס/פלסטינאים אוהבים מוות. האם זו בכלל חלוקה שיש בה משהו מעבר לדמגוגיה שמשמשת את שני הצדדים, כאשר משום מה כרגע נוח לישראל לטעון שהם מקדשי החיים ולחמאס שהם לא מפחדים מהמוות?

האם לכל גבורה בקרב שיכולה להיות מוערכת בכל העולם- הערך הקרוי אומץ- אין אותו מאפיין של חוסר פחד מהמוות? האם זה בהכרח סותר את קדושת החיים?

יש מרטיריזם הוא במוצהר עבור מטרה שמיימית, כמו הרוגים עקד"ה במובן המקורי של לא לעבור על הדת, שהוא בחירה בעוה"ב על פני עוה"ז. דווקא השהידים של החמאס הם עבור מטרה פוליטית ארצית מוצהרת, לא עבור עוה"ב, אם כן האין זה קריאה לאומץ בלבד? האם סנטימנטים כמו טוב למות בעד ארצנו אינם שווים לזה?
למה כולם מסכימים שיש מקדשי החיים מול מקדשי המוות?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/8/2014 08:05 לינק ישיר 

בגדול אם אני מבין נכון, מקס לא דן בשאלה האם תתכן תחיית המתים. גם לדעתי זו שאלה אוילית מעט, כי חוקי הטבע אינם הכרח הכפוי על הבורא, אלא להיפך, ולכן הוא יכול לשנות אותם באופנים שונים ומגוונים.
טענתו של מקס היא שרעיונות השארות הנפש הם דמגוגיות שבאו לפתור את השאלות הפשוטות והבסיסיות על הדת, כמו צדיק ורע לו.
יתכן שעקרונית דבריו אפשריים מבחינה דתית, הבעיה שלי היא הלקיחה של כמה מדברי חז"ל והשארת כמה אחרים. מבחינתי זה לא אפשרי.

יהי - כתבת רעיונות יפים, אנא הסבר כיצד מובילה הפיסקה האחרונה בדבריך למשפט האחרון



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > אויבינו אוהבים את החיים ואנחנו את המוות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.