בית פורומים עצור כאן חושבים

מנורת לד -שימוש בשבת.

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/10/2014 13:27 לינק ישיר 
מנורת לד -שימוש בשבת.

אם קבלת פרס נובל למפתחים את מנורות הלד-(דיודה פולטת אור ), ולאחר עיון בצורת הפצת האור שלה.

נשאלת השאלה האם יש מישהו מהפסקים שבדק את הונשא  לאיסור? או להתיר שימושו בשבת!
כזכור איסור השימוש בחשמל בשבת, נשענה על בלי מה.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 13:41 לינק ישיר 

.

את אותה השאלה יכולתה לשאול לפני שנות דור, גם על נורת הפלואורוסצנט.

ואת התשובה אתה יודע, שהואיל ופשט האיסור - פשט.  ואין מדובר כבר מזמן על גחלת מתכת, אלא על מוליד, או בונה, או כל דבר אחר שיאפשר לנו להמשיך באיסור שפשט.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 13:44 לינק ישיר 

מואדיב - אבל כאן הוא עוד לא פשט.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/10/2014 13:51 לינק ישיר 

לכן עדיפה השתיקה כדי שיפשוט בשקט בשקט...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/10/2014 14:33 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
מואדיב - אבל כאן הוא עוד לא פשט.



על כגון דא אמר החכם מכל אדם:

פשטתי כותנתי, איככה אלבשנה?





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 14:45 לינק ישיר 

אין שביתת כלים בשבת אבל רעיונית יש שביתת כלים בשבת כך שאין להתיר להפעיל כלים בשבת.
יש הרבה מה להסביר בנושא, אבל ברור שהרבנים יאסרו הפעלת כלים בשבת וימצאו אסמכתאות לכך.

הסבר הפשוט ביותר להבין לעומק אייך הפסיקה עובדת, היא שחייבים להבין שהתורה היא לא בידי חוקים דטרמיניסטיים כמו מתמטיקה ולוגיקה וכללי דרשות וכו' וכו', כך שמי שרוצה לפסוק על פי כללים לוגיים וכדומה ?! פשוט ייכשל ולא יבין למה הפוסקים לא מתייחסים לכללי לימוד ולכללי פסיקה ורק מביאים אסמכתאות רחוקות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 14:49 לינק ישיר 

מואדיב
על הראשונים אנחנו מצטערים ואתה מוסיף עליהם.  האיסור שחשמל דומה לכף של סיידים- החז"א.
אבל יש שוני בין מנורת הפלורוסנט. ובין הדיודה המאירה לד. בפלורוסנט קיימים בשני קצותיה -חוטי להט- והמשנק- סטארטר בלעז. יש ללא מתירים במה להתלות. אבל במנורת הלד?
לגילוי נאות -אני יודע כי זה לא יעזור להתיר, אבל חובת המחאה של קיימת. מהקלות הבלתי מובנת לאסור, מצד הפוסקים? מי בדיוק פוסק אי פעם להתיר?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 15:08 לינק ישיר 

1  על פלואורסצנט העידו בשם החזו"א שאסור לקרוא לאורה בליל שבת

2  הטעם השני של החזו"א שלא כתבה בספרו רק במכתבו לפי מה שמקובל להבינו הוא שהעברת זרם בחוט היא הפיכתו ממוות לחיים והיא יצירת דבר (כלי).וזה שייך גם בלד 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/10/2014 16:41 לינק ישיר 

בערו
כך באמת עובדת השיטה  העידו- מי מתי ואיפה, האם זו השיטה לקביעת הלכה.

מעיד אני על עצמי ולא מפי אחרים ראיתי את החז"א נהנה הנאה רבה מאור הפלורסנט, חסידיו השוטים חשבו שהוא לא יודע שזה היה מח"ח ולא מהגנרטור.

הטעם השני- נו באמת כך קובעים הלכות? הוליכו או החז"א בעצמו הוליך את עצמו במידע לא מדויק על חשמל,
ר' שלמה זלמן ניסה לשכנע אותו ולהעמיד אותו על טעותו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 16:44 לינק ישיר 

ירוחם היקר, אשמח לשמוע הרחבה מפיך (או לכה"פ מפי מקלדתך) על הסיפור המעניין בנוגע לחזו"א ולפלורוסנט



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 19:37 לינק ישיר 

בזמנו למדתי בישיבת פונוביץ ,בחרוי הישיבה היו קשורים  לחז"א בביקורים שיחות ולימוד. בחגים בעיקר בשמחת תורה היו יורדים ומעלים  ונושאיםאת החז"א על כסא להיכל הישיבה, שיתתף בשמחת התורה, האמיתית- עדיין אז היתה בישיבה שמחה אמיתית, ריקודים שירה וכו'
באותו זמן החלו בהתקנת גנראטורים בישיבה בגדי לא להשתמש בחשמל של ח"ח היהודית. אבל הישיבה לא רכשה מספיק גנראטורים ולכן חלק נכבד מהמנורות היו מחוברות, לחשמל מח"ח,  והחסידים השוטים דאגו לא בהצלחה מלאה לכסות מנורות אלו בסדינים ושמיכות. שעינו של החז"א לא ינזק מהאור של ח"ח, עמדי ליד החז"א ושמעתי אותו ממלמל בלעג על
הנסיונות הנואלים. כי השמיכות נפלו חזור ונפול.
העיקר בסיפור כי רוב הנורות בהיכל הישיבה היו פלורסנטים. ולכן העדות הזו מפוקפקת ביותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 19:49 לינק ישיר 

ר' ירוחם, לא הבנתי, מתחילה כתבת שנהנה הנאה רבה מהפלוסורנטים של ח"ח, ועכשיו כתבת שהוא קילל מתחת לשפמו..
אגב, בער ולא אדע התכוין בכלל לדין של 'שמא יטה' ואולי בגלל שהיטו את הנושא שלו הוא התאבד, חכמים היזהרו בדבריכם! מי יתן לנו תמורתו?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 19:50 לינק ישיר 


אותה שאלה תהיה על הרבה כלי חשמל שאין בהם ממש מבעיר.
ושל מי הסיפור הזה? בהודעה למעלה?  ומה הפקפוק בזה? מה הקשר בין הסיפור לעובדת היות המנורנ פלורוסנט שגם זה אסר הרי החזו"א כאמור מטעם בונה וכו'.  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/10/2014 20:56 לינק ישיר 

.

אין בנור פלורסצנט שום חוטי להט. בסטארטר יש קבל, אין שום ניצוץ או משהו שאפשר אפילו לדמיין שקשור לאיסור מבעיר או גחלת.

אלא שפשט המנהג לאסור.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 21:45 לינק ישיר 

ישיבי
חלילה הוא לא קילל הוא גיחך בחיוך קטן. רוב האור בהיכל היו מנורות פלורסנט, בשבת ויו"ט חלקן דלקו מגנרטור, והיו והגנרטור היה קטן יחסית באותו זמו השתמשו בלית ברירה גם בח"ח,

תלמיד
איזה בונה? הנוסח שלו היה כף סיידים.

מואדיב
יש לך טעות כפי שכתבתי בשני הקצוות של הנורה יש חוט להט- שהם מתחממים ולוהטים לזמן קצר ביותר ומדליקים את הגז.
בדוק בפלורסנו מקולקל- שבור אותו ותגלה את חןטי הלהט. כנל במשנק  סטארטר- יש בה נורית להט הנדלק וכבה 50 פעם בדקה. הקבל משמש למניעת ניצוצות, גם זאת אתה יכול לבדוק
כמובן מדובר על נורות הארוכות ולא עם בית נורה הרגיל החדש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/10/2014 21:56 לינק ישיר 

בס"ד בענין איסור חשמל בשבת, יש פוסקים האוסרים משום בונה או מכה בפטיש. ברוב המקרים ע"י סגירת מעגל חשמלי נוצרים ניצוצות, ואז יש לחוש לאיסור מבעיר אף שהניצוץ לא מתקיים ואין צריך לו ואדרבא הוא מזיק עם זמן השימוש. יש הדנים גם לאסור משום הדלק שנשרף בתחנת הכוח בשל הפעלת המכשיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מנורת לד -שימוש בשבת.
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.