בית פורומים בחדרי חרדים

האם יש חולקים על הפסיקה של הגרמ"מ???

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/11/2014 12:23 לינק ישיר 
האם יש חולקים על הפסיקה של הגרמ"מ???

רבה של רמות ד': לצאת בשבת עם טלפון נייד

הגרמ"מ פוקס בשורה של הוראות לרגל המצב: גם בשבת יש לצאת עם טלפון נייד ולהתקשר למשטרה ללא שהיות




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 12:28 לינק ישיר 

3 נידונים.
מוקצה, הוצאה, והשיחה למשטרה.

השיחה עצמה בזמן סכנה, ודאי מצווה.

מוקצה, הוי כלי שמלאכתו לאיסור לצורך גופו. אא"כ נאמר שהוא מוקצה מחמת חסרון כיס. ומ"מ אם יש חשש סכנה, הרי מלאכתו להיתר ואינו מוקצה כלל.

הוצאה, תלוי בעירוב השכונתי.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/11/2014 12:45 לינק ישיר 

לענ"ד טלפון נייד יכול לשמש גם כשעון מעורר ואיננו מוקצה מחמת חסרון כיס, כי אין מייחדים לו מקום.
אמנם הגר"ש אוירבך מחמיר בזה "בארחות שבת", ולא הבנתי למה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 12:50 לינק ישיר 

לדעתי אם היו כותבים היום את הספר, לא היו כותבים שזה מוקצה מחמת חסרון כיס.

בעבר פלאפון היה משהו יקר ויוקרתי. היום לא.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/11/2014 12:53 לינק ישיר 

ובכל מקרה, אם יש בו צורך משום פיקו"נ, לכאו' הוא כלי שמלאכתו להיתר.
(אמנם אם היה בו חסרון כיס, יל"ד אם לדמותו לסכין של מילה. ואין הספרים תח"י כלל, ואכמ"ל)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/11/2014 13:01 לינק ישיר 

ברוב המכשירים, השעון אינו פועל לאחר זמן מה, והמסך מחשיך, כך שבכדי לראות את השעה יש להדליק את המסך, כך שלא צריך להגיע לפסקו של הגרש"א (שלדעתי, הוא דווקא מובן ביותר) של עובדין דחול.

לגבי מוקצה מחמת חסרון כיס, כידוע נושא זה מורכב, ונחלקו רבים בהגדרתו.
לעניינינו, מכשיר סלולארי הוא מכשיר יקר, בעיקר סמארטפונים, ואנשים מקפידים עליהם בד"כ.
מנגד, זה לא דבר שמייחד לו מקום, ואדם מטלטל אותם איתו כמעל לכל מקום.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 13:41 לינק ישיר 

האם יהיו רבנים נוספים שיצאו עם ההוראה הזו.
מדוע נראה לי שבדברים האלו, ההלכה לחוד והפסיקה לחוד.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 13:43 לינק ישיר 

אם באמת חוששים מהסכנה אז יש היתר לצאת לתפילה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 13:47 לינק ישיר 

יש גם בעיה עם הקליטה. שגורמים למכשיר להתחבר ולהתנתק לאנטנות שונות. וכשהמסך דולק גם משתנה התצוגה של עוצמת הקליטה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 13:49 לינק ישיר 

זיבולי שכל.
ממ"נ אם מדובר במקום סכנה שלא יצאו מפתח הבית ואם לא אז תנו לחיים להמשיך כהרגלם.
מה שכן כל מי שיש לו אקדח שישתדל ללכת עמו בקביעות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/11/2014 14:02 לינק ישיר 

yeshivish כתב:
ברוב המכשירים, השעון אינו פועל לאחר זמן מה, והמסך מחשיך, כך שבכדי לראות את השעה יש להדליק את המסך, כך שלא צריך להגיע לפסקו של הגרש"א (שלדעתי, הוא דווקא מובן ביותר) של עובדין דחול.

לא הבנת, הנושא בארחות שבת, הוא לגבי שימוש כשעון מעורר ובמכשיר כבוי. (גם כשהוא כבוי, ברוב המכשירים כשמגיעה השעה הוא מצלצל)




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/11/2014 14:06 לינק ישיר 

בכל מקרה גם למי שמקבל את פסקו של הרב פוקס צריך כדאי לקחת טלפון בלי לחצנים חיצוניים כדי שלא ילחץ בטעות או לחילופין לקחת את המכשיר כשהוא כבוי



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 14:23 לינק ישיר 

סגן כתב:
ובכל מקרה, אם יש בו צורך משום פיקו"נ, לכאו' הוא כלי שמלאכתו להיתר.
(אמנם אם היה בו חסרון כיס, יל"ד אם לדמותו לסכין של מילה. ואין הספרים תח"י כלל, ואכמ"ל)


גם אם משתמשים בו לצורך פיקוח נפש הכלל במוקצה דאזלינן בתר רב תשמישו וודאי אין זה עיקר השימוש כ"כ לא יועיל הטעם של שעון מעורר אפילו בפלאפון כשר בטח ובטח בשאר מכשירין

כמובן שכל הנידון הוא תאורטי כי אם נחשב זה כפיקוח נפש אז הכל מותר  אך אתמהה על הפסק האם מותר ללכת עם פלאפון קבוע כי אולי נפגוש חולה ל"ע שיצטרך לכך. האם מספר הפיגועים שהיו כבר מצדיקים בסטיסטיקה  שכל מקום בירושלים הוא בגדר ספק פיקוח נפש 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 14:57 לינק ישיר 

מוישה_וחצי כתב:
יש גם בעיה עם הקליטה. שגורמים למכשיר להתחבר ולהתנתק לאנטנות שונות. 




מוישה צודק, והנידון אינו רק משום מוקצה.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 15:08 לינק ישיר 

שאלת שינויי הקליטה וההתחברות לאנטנות היא במחלוקת באחד מקבצי "ישורון" האחרונים.
הרי"מ רובין חושש לזה, ור' אשר ווייס מתיר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/11/2014 15:12 לינק ישיר 

ליטאישעבר כתב:
ובכל מקרה, אם יש בו צורך משום פיקו"נ, לכאו' הוא כלי שמלאכתו להיתר.
(אמנם אם היה בו חסרון כיס, יל"ד אם לדמותו לסכין של מילה. ואין הספרים תח"י כלל, ואכמ"ל)

גם אם משתמשים בו לצורך פיקוח נפש הכלל במוקצה דאזלינן בתר רב תשמישו וודאי אין זה עיקר השימוש כ"כ לא יועיל הטעם של שעון מעורר אפילו בפלאפון כשר בטח ובטח בשאר מכשירין

כמובן שכל הנידון הוא תאורטי כי אם נחשב זה כפיקוח נפש אז הכל מותר  אך אתמהה על הפסק האם מותר ללכת עם פלאפון קבוע כי אולי נפגוש חולה ל"ע שיצטרך לכך. האם מספר הפיגועים שהיו כבר מצדיקים בסטיסטיקה  שכל מקום בירושלים הוא בגדר ספק פיקוח נפש 


הכלל הזה שאתה מציין שאזלינן בתר רוב תשמישיהו, מגדיר שזה כלי שמלאכתו לאיסור, אבל עדיין שימוש השעון הוא מלאכת היתר והווי לצורך גופו..

לגבי האנטנות, אינני יודע אם יש שינוי חשמלי במכשיר. להגיד שזה שאתה הולך וכרגע נמצא בקליטת אנטנה אחרת יש בזה משום בונה, נשמע לי מעט רחוק, אך בהחלט זה מצריך דיון של גדולי הפוסקים.


בלי שום קשר, אני חושב שראוי שיהיה באופן קבוע, לא רק בשעת חירום, מכשיר זמין בבתי הכנסת שיוכלו להיתקשר בשעת פיקו"נ.

לא פעם לוקחת דקות קריטיות עד שמגיעים לטלפון הקרוב , כאשר אדם מתמוטט, ל"ע, בשבת בביהכ"נ.

תוקן על ידי yeshivish ב- 19/11/2014 15:22:41




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > האם יש חולקים על הפסיקה של הגרמ"מ???
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.