בית פורומים בחדרי חרדים

בחירת נשם במבט הלכתי

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/12/2014 15:22 לינק ישיר 
בחירת נשם במבט הלכתי

בחירת נשים,על רקע הכתבה הזו
http://www.kikarhashabat.co.il/158149.html

כדרכנו בקודש,נפריד את שכבות הדיון.השקפתית,חברתית והלכתית.

השקפתית – יבואו הטוענים ויטענו "כל כבודה בת מלך פנימה!" ומאידך גיסא תקום הטענה "לפרנס אברכים-אנחנו טובות,ורק להיבחר לכנסת אסור לנו?"

חברתית – ישנה טענה "הפמיניזם הרס החברה" (ויש רגליים חזקות לטענה זו!) ומאידך לא ניתן להתעלם מהעובדה שהעולם אינו עומד באותו מקום שבו עמד לפני מאה ומאתיים שנה.ופורום זה יוכיח.

אעיר בזה,כי מורנו הרב וולבה זצ"ל,כמחנך אמיתי,היה ער לנקודות אלו ("קונטרס הדרכה לחתנים") וצר לי על כי לא הקשבנו לו מספיק.

"אתה יכול לרמות את כל העולם,אך לא את הקב"ה ולא את אשתך"-אומר הפתגם.אשה יכולה לעבוד במשכורת גבוהה,להשכים בבוקר ולטרוח בערב,ולא תרגיש שום קיפוח,בתנאי שבעלה אכן לומד תורה ברצינות ובכובד ראש ועובד את השם באמת.אבל אוי ואבוי לו ולה אם הוא "מחפף" בתפקודו הרוחני,ואכזבתה-נוראה.

וכעת-לעניין ההלכתי ,שבעיניי-הוא "קודש הקודשים" של הדיון.

פסק הרמב"ם:"וכן כל משימות שבישראל אין ממנין בהן אשה".וכאן הבן שואל.

1.      מה לגבי אשה המנהלת בית ספר לבנות? ומה דינה של מפקחת? הרי יש להן סמכויות עד כדי פיטורי מורה!

2.      האם ישנו איסור למנות אשה לניהול מחלקה בעירייה? יקומו ראשי העיריות החרדיים ויעידו.

3.      ומה לגבי אשה המנהלת סניף בנק? צאו וראו את סניפי בנק פאג"י,לדוגמה.

אינני רב פוסק הלכות,אבל נראה לי כאן פירוש מחודש :

היה היה מלך בימי קדם,מלך טוב וישר,הוא התמנה לתפקידו בידי הנביא על פי השם.והעם הנבחר,בני אברהם יצחק ויעקב,קיבלו מלכותו ברצון עליהם.הוא מלך על העם כל ימי חייו ומינה את כל השרים על פי רצונו.והמלכות היא ירושה לו ולבניו עד עולם.הוא זכה בשלושים דברים שהמלכות נקנית בהם.וממילא-גם כל המינויים שהוא קבע,נשארו ירושה לאותם שרים ויועצים ולבני בניהם עד עולם. "ואפילו ריש גרגותא".

כיום-המצב העובדתי שונה לחלוטין! נדיר מאד שיהיה אדם בעל תפקיד שאינו נתון לפיטורין,או לפרישה עקב גילו,או-גרוע מזה-העמדה לדין בגלל עבירות כאלו ואחרות.ויוכיחו משה קצב,אהוד אולמרט,השופט דן כהן ועוד רבים ולא טובים.

כל אחד מהם העפיל לגדולתו במשך שנים לא מעטות,מתפקיד לתפקיד,נתון לחסדי בוחריו.בין אם זוהי הוועדה למינוי שופטים (דן כהן),תושבי קרית מלאכי (משה קצב),או כלל תושבי המדינה (אולמרט).זמן כהונתם נקצב מראש,ולאף אחד מהם אין טענת ירושה ואינם מתיימרים להוריש את תפקידם לבניהם (והדירות של אולמרט לא נחשבות...).

מבחינה חברתית-השוק יעשה את שלו,באלעד כבר היתה רשימה של נשים חרדיות והיא זכתה רק ב-275 פתקי הצבעה מתוך מאגר של 15,000 בוחרים.(מקווה שלא טעיתי הרבה במספרים)

לכל טועני טענת הצניעות:הח"כית מחברון, אורית סטרוק,מלובשת בצניעות הרבה הרבה יותר מ-50%  מנשות בני ברק.ואין זה בא על חשבון פעילותה.

יקומו בעלי הלכה,גדולים וטובים ממני,ויכתבו תשובות מנומקות כיד השם הטובה עליהם.אדרבה ואדרבה! אבל נא לא לערבב את רמות הדיון!

לדעתי הלא קובעת,אין שום איסור הלכתי על נשים להיבחר.והאומר על בת ישראל "תצא בלא כתובה" מבלי ביסוס הלכתי-מוטב לו שייצא מביתו ללא נעליים ויבקש מחילה.

 

 




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2014 15:26 לינק ישיר 

"וּדְבוֹרָה אִשָּׁה נְבִיאָה אֵשֶׁת לַפִּידוֹת הִיא שֹׁפְטָה אֶת יִשְׂרָאֵל בָּעֵת הַהִיא" (שופטים 4,ד')



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/12/2014 15:27 לינק ישיר 

אדם_ה1 כתב:
"וּדְבוֹרָה אִשָּׁה נְבִיאָה אֵשֶׁת לַפִּידוֹת הִיא שֹׁפְטָה אֶת יִשְׂרָאֵל בָּעֵת הַהִיא" (שופטים 4,ד')
אינו ראיה של ממש:"הוראת שעה היתה".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2014 15:28 לינק ישיר 

וגם שלומציון המלכה היתה הוראת שעה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/12/2014 15:37 לינק ישיר 

אדם_ה1 כתב:
וגם שלומציון המלכה היתה הוראת שעה?
לא,אלא שממילא בית חשמונאי לא היו צייתי דינא.וזו היתה תוצאה של מות בעלה.ולא מינוי לכתחילה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2014 15:42 לינק ישיר 

להיות חבר כנסת זאת שררה ?
מישהו משווה את זה לשופט על עם ישראל.
זה חרטה ברטה
בשלטון הכופרים איננו מאמינים.
לא איש לא אשה, מדובר בדאגה על אינטרסים, גברים עושים זאת לא פחות טוב מנשים ואין סיבה לשנות זאת לעת עתה.
אם מישהו יוכל להוכיח שנשים תעשינה זאת יותר טוב, לעניות דעתי יש לתת להם לנהל את המערכה.

אין שום בעיה שאשה תהיה חברת כנסת, זה לא פוגם בחרדיות שלה, ולא גרע משאר מקצועות שאף שהנפש היפה סולדת מהם, ההכרח לא יגונה.

אבל לעלות על בריגדות בשביל הטיפשות ששמה כנסת ישראל ?
כאילו מדובר בהלכה, השקפה, נפלתם על המוח.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/12/2014 15:49 לינק ישיר 

בזמן כתב:
להיות חבר כנסת זאת שררה ?
מישהו משווה את זה לשופט על עם ישראל.
זה חרטה ברטה
בשלטון הכופרים איננו מאמינים.
לא איש לא אשה, מדובר בדאגה על אינטרסים, גברים עושים זאת לא פחות טוב מנשים ואין סיבה לשנות זאת לעת עתה.
אם מישהו יוכל להוכיח שנשים תעשינה זאת יותר טוב, לעניות דעתי יש לתת להם לנהל את המערכה.

אין שום בעיה שאשה תהיה חברת כנסת, זה לא פוגם בחרדיות שלה, ולא גרע משאר מקצועות שאף שהנפש היפה סולדת מהם, ההכרח לא יגונה.

אבל לעלות על בריגדות בשביל הטיפשות ששמה כנסת ישראל ?
כאילו מדובר בהלכה, השקפה, נפלתם על המוח.
אז אתה מסכים איתי שמבחינה הלכתית-אין בעיה.
ואני מסכים איתך שהשוק יעשה את שלו.רוצות לרוץ? רוצו.רוצות להימנע? זכותכן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2014 17:50 לינק ישיר 

ואם כבר מחפשים סיבה למה לא לתת לנשים להיבחר-הנה
http://www.kikarhashabat.co.il/158148.html 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/12/2014 02:21 לינק ישיר 

שחור_כתום כתב:
בחירת נשם במבט הלכתי

בחירת נשים,על רקע הכתבה הזו
http://www.kikarhashabat.co.il/158149.html

כדרכנו בקודש,נפריד את שכבות הדיון.השקפתית,חברתית והלכתית.

השקפתית – יבואו הטוענים ויטענו "כל כבודה בת מלך פנימה!" ומאידך גיסא תקום הטענה "לפרנס אברכים-אנחנו טובות,ורק להיבחר לכנסת אסור לנו?"

חברתית – ישנה טענה "הפמיניזם הרס החברה" (ויש רגליים חזקות לטענה זו!) ומאידך לא ניתן להתעלם מהעובדה שהעולם אינו עומד באותו מקום שבו עמד לפני מאה ומאתיים שנה.ופורום זה יוכיח.

אעיר בזה,כי מורנו הרב וולבה זצ"ל,כמחנך אמיתי,היה ער לנקודות אלו ("קונטרס הדרכה לחתנים") וצר לי על כי לא הקשבנו לו מספיק.

"אתה יכול לרמות את כל העולם,אך לא את הקב"ה ולא את אשתך"-אומר הפתגם.אשה יכולה לעבוד במשכורת גבוהה,להשכים בבוקר ולטרוח בערב,ולא תרגיש שום קיפוח,בתנאי שבעלה אכן לומד תורה ברצינות ובכובד ראש ועובד את השם באמת.אבל אוי ואבוי לו ולה אם הוא "מחפף" בתפקודו הרוחני,ואכזבתה-נוראה.

וכעת-לעניין ההלכתי ,שבעיניי-הוא "קודש הקודשים" של הדיון.

פסק הרמב"ם:"וכן כל משימות שבישראל אין ממנין בהן אשה".וכאן הבן שואל.

1.      מה לגבי אשה המנהלת בית ספר לבנות? ומה דינה של מפקחת? הרי יש להן סמכויות עד כדי פיטורי מורה!

2.      האם ישנו איסור למנות אשה לניהול מחלקה בעירייה? יקומו ראשי העיריות החרדיים ויעידו.

3.      ומה לגבי אשה המנהלת סניף בנק? צאו וראו את סניפי בנק פאג"י,לדוגמה.

אינני רב פוסק הלכות,אבל נראה לי כאן פירוש מחודש :

היה היה מלך בימי קדם,מלך טוב וישר,הוא התמנה לתפקידו בידי הנביא על פי השם.והעם הנבחר,בני אברהם יצחק ויעקב,קיבלו מלכותו ברצון עליהם.הוא מלך על העם כל ימי חייו ומינה את כל השרים על פי רצונו.והמלכות היא ירושה לו ולבניו עד עולם.הוא זכה בשלושים דברים שהמלכות נקנית בהם.וממילא-גם כל המינויים שהוא קבע,נשארו ירושה לאותם שרים ויועצים ולבני בניהם עד עולם. "ואפילו ריש גרגותא".

כיום-המצב העובדתי שונה לחלוטין! נדיר מאד שיהיה אדם בעל תפקיד שאינו נתון לפיטורין,או לפרישה עקב גילו,או-גרוע מזה-העמדה לדין בגלל עבירות כאלו ואחרות.ויוכיחו משה קצב,אהוד אולמרט,השופט דן כהן ועוד רבים ולא טובים.

כל אחד מהם העפיל לגדולתו במשך שנים לא מעטות,מתפקיד לתפקיד,נתון לחסדי בוחריו.בין אם זוהי הוועדה למינוי שופטים (דן כהן),תושבי קרית מלאכי (משה קצב),או כלל תושבי המדינה (אולמרט).זמן כהונתם נקצב מראש,ולאף אחד מהם אין טענת ירושה ואינם מתיימרים להוריש את תפקידם לבניהם (והדירות של אולמרט לא נחשבות...).

מבחינה חברתית-השוק יעשה את שלו,באלעד כבר היתה רשימה של נשים חרדיות והיא זכתה רק ב-275 פתקי הצבעה מתוך מאגר של 15,000 בוחרים.(מקווה שלא טעיתי הרבה במספרים)

לכל טועני טענת הצניעות:הח"כית מחברון, אורית סטרוק,מלובשת בצניעות הרבה הרבה יותר מ-50%  מנשות בני ברק.ואין זה בא על חשבון פעילותה.

יקומו בעלי הלכה,גדולים וטובים ממני,ויכתבו תשובות מנומקות כיד השם הטובה עליהם.אדרבה ואדרבה! אבל נא לא לערבב את רמות הדיון!

לדעתי הלא קובעת,אין שום איסור הלכתי על נשים להיבחר.והאומר על בת ישראל "תצא בלא כתובה" מבלי ביסוס הלכתי-מוטב לו שייצא מביתו ללא נעליים ויבקש מחילה.

 

 



צודק בכל מילה!!
מוטקה בלוי הוא דמגוג חולה צומי עם אייפון!!
ושלא יודע הלכה בכלל!!
אחרת הוא היה כותב את השטות הטיפשית שאישה שנבחרת לכנסת יוצאת ללא כתובה!!
סביר בהחלט שבעלה תומך בה ולא יגרש אותה!!
כי ככה מוטקה בלוי אמר שטות הזויה!!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/12/2014 03:14 לינק ישיר 

יפה הבאת את דברי הרמב"ם "וכן כל משימות שבישראל אין ממנין בהן אשה"
זוהי ההלכה, וכל היבט אחר חברתי פמיניסטי או מה שלא יהיה, אינו רלוונטי.
יהודים חייבים ללכת לפי ההלכה.
לא צריך את מוטקה בלוי כדי לנהוג לפי ההלכה.
די לנו בכך שגדולי ישראל בדורינו החליטו שנשים לא תיבחרנה לכנסת. ואין להרהר אחר דבריהם.

(הצעקנית שכתבה לפני, אינה שוה כקליפת השום מול גדולי הדור, ו"צעקות נוסח שיכונים" כמובן לא ישנו את דעתינו.

אני מאוד מתפלא על שאלתך המצחיקה והמוזרה, על משרות שנושאות נשים כיום.
קודם כל, מה אתה מנסה לומר בזה? שהן לא נוהגות לפי ההלכה, ולכן גם נשלח אשה לכנסת שלא לפי ההלכה?
ושנית, בי"ס לבנות, הכי מתאים שאשה תנהל, כי זה מוסד לבנות, וכבר היו קלקולים במוסדות לבנות אותן ניהלו גברים.
אתה גם מוסיף להשוות לעבודה ופרנסה, כל דבר שהוא עיסוק ואפילו ניהול בנק, אינו מינוי על עם ישראל, הגזמת לגמרי בהשוואה, לזה התכוון הרמב"ם "משימות בישראל"?? ניהול בנק? 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/12/2014 04:27 לינק ישיר 

איש חשוב.
אני סבור שבימים שהיתה מלוכה בישראל על פי נביא.ממילא היו כל המינויים על פי המלך.והיה דין ירושה במינויים."ואפילו ריש גרגותא".
האידנא לא קיים כל המצב הזה.
כל המינויים קצובים בזמן.ולא על פי נביא.אלא על פי וועדה או בחירות-מה שלא יהיה.
ולכן אין בהם דין ירושה,ואינם מתמנים על פי המלך.ולכן אינם בכלל הדין של "כל משימות שבישראל".
כל זה מצד הלכה גרידא.לא מצד השקפה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > בחירת נשם במבט הלכתי
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר