בית פורומים בחדרי חרדים

מה אתם חושבים על השירה בהלוויה של הקדושה הי"ד

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/7/2016 01:01 לינק ישיר 
מה אתם חושבים על השירה בהלוויה של הקדושה הי"ד

ראיתי מצמרר איך היה ממש סדר ניגונים אחרי סתימת הגולל - שחולת אהבה אני , כי לא יטוש ה' עמו , מתי תמלוך . והכל באיפוק ובשקט כאילו יושבים בסעודה שלישית ורק ברקע יש קול בכיות . 
זה נראה נורמלי ? 




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 01:04 לינק ישיר 

הילדה שנרצחה היום בקרית ארבע ?
איפוא יש לינק לראות  ?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 01:16 לינק ישיר 

www.facebook.com/attali.ami/videos/1328885437141208/



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 01:32 לינק ישיר 

מצמרר 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 07:14 לינק ישיר 

עניין השירה והניגונים בלוויות היה ידוע ומוכר מקדמת דנא אלא שבדור האחרון נשתכח העניין ופסק, עד שלאחרונה רואים שאט אט חוזר המנהג הזה.
וידוע שאצל לוויות חילונים לא הפסיקו עם זה ומידי פעם שומעים על ניגון או שירה בלוויה, אלא שאין להשוות כלל, הניגון אצל הקדושים והטהורים הוא ניגון טהור וקדוש מפיוטי תפילות ועד ניגונים באבות קדושים שחוברו ע"י צדיקים.
בקישור המצורף יש מאמר מקיף בעניין זה
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=82367



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2016 07:23 לינק ישיר 

זה שהילדה נרצחה בביתה,בתוך שנתה-זה נורמלי.
ושיהודים נדקרים ונדרסים כל יום-נורמלי,בהחלט.
רק השירה בהלויה-לא נורמלי.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 07:50 לינק ישיר 

פייביש כתב:
מה אתם חושבים על השירה בהלוויה של הקדושה הי"ד

ראיתי מצמרר איך היה ממש סדר ניגונים אחרי סתימת הגולל - שחולת אהבה אני , כי לא יטוש ה' עמו , מתי תמלוך . והכל באיפוק ובשקט כאילו יושבים בסעודה שלישית ורק ברקע יש קול בכיות . 
זה נראה נורמלי ? 



קטנות מוחין.

שלא תדע שכול ואיך מתמודדים איתו.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2016 08:44 לינק ישיר 

לי זה נראה לא נורמלי.
לי גם היה נראה לא נורמלי השירים בעת גירוש גוש קטיף.
לא נראה לי שבעבר ביטאו כך רגשות וודאי לא רגשות אבל. יכול להיות שאני טועה ויכול להיות שהיום יודעים יותר טוב מפעם. אבל לי זה נראה הזוי. אם זה עוזר להם, יהי להם אשר להם, מי אנו שנאמר לזולתנו איך לחוות את אבלו.
לדעתי זו נשורת של נוער הפרחים משנות השישים. אבל למאי נפק"מ כי כפי שכתבתי, אם זה מקל על היגון שיהיה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 09:19 לינק ישיר 

טעותסופר כתב:
לי זה נראה לא נורמלי.
לי גם היה נראה לא נורמלי השירים בעת גירוש גוש קטיף.
לא נראה לי שבעבר ביטאו כך רגשות וודאי לא רגשות אבל. יכול להיות שאני טועה ויכול להיות שהיום יודעים יותר טוב מפעם. אבל לי זה נראה הזוי. אם זה עוזר להם, יהי להם אשר להם, מי אנו שנאמר לזולתנו איך לחוות את אבלו.
לדעתי זו נשורת של נוער הפרחים משנות השישים. אבל למאי נפק"מ כי כפי שכתבתי, אם זה מקל על היגון שיהיה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




ראשית, בעבר היו מביאים חלילם ללויה, כפי שמבואר בגמ'.

מה שכן, יש כמה הבדלים בין סוגי המנגינות בלויות.

החלילים, וכן המקוננות שהיו מביאים ללוויה, ומבואר בגמ' שזה לכל לוויה, נועדו לגרום לאנשים צער ועצב.
ככל הנראה, יחד עם המקוננות זה השמיע מנגינות הגורמות לבכי, וכפי שכתבתי זה היה נהוג בכל לוויה.

כיום, יש המנגנים ניגוני דבקות בלוויה. לא מדובר בניגונים הגורמים בהכרח לבכי, אלא לרגשי התעוררות, ולכן הם נפוצים בלוויות שהן אירוע קדוש ומרומם, כמו לווית צדיקים, קדושים שנרצחו או ילדים שנפטרו, ולא שומעים זאת בהלוויה של יהודי 'רגיל' בגיל 90.
אצל החילונים מקובל במקרים רבים להשמיע שירים שהמנוח אהב, וזה כמין זכרון והתיחדות אתו, כמו אנשים ששמים על קברו סמל של קבוצת הכדורגל שאהב וכו'.

גם בהלוויות בהן משמיעים שירי רגש, בעיקר בציבור הדת"ל, שרים שירים שהנפטר אהב, וכך מרגישים יחד עם הדבקות גם התחברות רגשית אתו.

ויה"ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה' דמעה מעל כל פנים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 10:17 לינק ישיר 

מאוד מעניין שכל הצדקנים המזוייפים שכל כך כואב
להם על שינוי מנהגי ישראל בהלוויות,
לא פתחו את האשכול בשבוע שעבר,
יש הבדל בין עשיר לעני?!



תוקן על ידי גלאגוזים ב- 01/07/2016 10:21:48




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 11:07 לינק ישיר 

yeshivish כתב:

ראשית, בעבר היו מביאים חלילם ללויה, כפי שמבואר בגמ'.

מה שכן, יש כמה הבדלים בין סוגי המנגינות בלויות.

החלילים, וכן המקוננות שהיו מביאים ללוויה, ומבואר בגמ' שזה לכל לוויה, נועדו לגרום לאנשים צער ועצב.
ככל הנראה, יחד עם המקוננות זה השמיע מנגינות הגורמות לבכי, וכפי שכתבתי זה היה נהוג בכל לוויה.

כיום, יש המנגנים ניגוני דבקות בלוויה. לא מדובר בניגונים הגורמים בהכרח לבכי, אלא לרגשי התעוררות, ולכן הם נפוצים בלוויות שהן אירוע קדוש ומרומם, כמו לווית צדיקים, קדושים שנרצחו או ילדים שנפטרו, ולא שומעים זאת בהלוויה של יהודי 'רגיל' בגיל 90.
אצל החילונים מקובל במקרים רבים להשמיע שירים שהמנוח אהב, וזה כמין זכרון והתיחדות אתו, כמו אנשים ששמים על קברו סמל של קבוצת הכדורגל שאהב וכו'.

גם בהלוויות בהן משמיעים שירי רגש, בעיקר בציבור הדת"ל, שרים שירים שהנפטר אהב, וכך מרגישים יחד עם הדבקות גם התחברות רגשית אתו.

ויה"ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה' דמעה מעל כל פנים.


יפה כתבתה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2016 13:00 לינק ישיר 

האם גם זה נשורת של נוער הפרחים?


הוכן ע"י מייצר הקוד של הניו_יורקר
קישור לוידאו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 13:09 לינק ישיר 

גם בלוויה של אסתר (מי שלא יודע מי זאת שיחפש בפורום) שרו בקבורה "וזכני לגדל בנים" בהבהרה חסידית 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 15:51 לינק ישיר 

כשאומרים 'השתפכות הנפש' אפשר שהכוונה שהנפש פשוט מעצמה משתפכת, בלי כוונות יתרות והתחשבויות במה יגידו.
זה נקרא: אמת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 17:03 לינק ישיר 

עם הארץ מדאורייתא ודרבנן שלח לי את התגובה הבאה באישישירה בהלוויה היא בגדר חוקת הגוי שמקורה בנצרות ועובדי אלילים," דבר שהשתרש במגזר החילוני ואומץ ע"י רבים מהמגזר הד"לי. כבר נוכחתי בהלוויות בהם הביאו כלי נגינה ע"פ מיטב מסורת הנצרות "וכיו"ב שהיו מוליכים לקבורה מכובדים ובעלי מעמד עם תזמורת. אוייל משריש אשר מוכיח לא בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2016 17:26 לינק ישיר 

פייביש כתב:
עם הארץ מדאורייתא ודרבנן שלח לי את התגובה הבאה באישישירה בהלוויה היא בגדר חוקת הגוי שמקורה בנצרות ועובדי אלילים," דבר שהשתרש במגזר החילוני ואומץ ע"י רבים מהמגזר הד"לי. כבר נוכחתי בהלוויות בהם הביאו כלי נגינה ע"פ מיטב מסורת הנצרות "וכיו"ב שהיו מוליכים לקבורה מכובדים ובעלי מעמד עם תזמורת. אוייל משריש אשר מוכיח לא בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד


אם הוא היה מעיין במאמר של הקישור שהבאתי היה משנה דעתו אך יש שמתעצלים לעבור לקישור אז הנה חלק מהדברים הכתובים שם.

וכמעשה כ''ק אדמו''ר הגה''ק רבי משה לייב מסאסוב זצוק''ל בזכות מצוות הכנסת כלה שהיה נוהג בהקפדה כל ימיו, ביום הלוויה שלו בד' שבט תקס''ז נסעו נגני התזמורת בעגלתם בדרכם לחתונה בעיר ברודי ולפתע הסוסים רצו בפראות והגיעו סמוך לבית העלמין ובאותו זמן עת הלוויה של הגה''ק מסאסוב זצוק''ל נזכרו שהצדיק ביקש שישירו בעת לוויתו ניגון שמחה, באותו רגע הושיבו בית דין ופסקו כי מאחר ומפיו הקדוש יצאה הבקשה ומצווה לקיים דברי הנפטר ועוד היה סימן מהשמיים שהסוסים הביאו את הנגנים מראה כי גם בי''ד של מעלה מסכים שינגנו וישירו ניגון שמחה. והרי גם כאן התמים שנ''ז ז''ל ביקש זאת לפני פטירתו, ובמיוחד מעלת ניגון הרביים וניגון ד' בבות ארבעה שערים מכוונים לארבעת העולמות העליונים אבי''ע. וב''ה דבריי התקבלו בהבנה ובנחת ונתנו החב''ק להמשיך את הניגונים של רבותינו נשיאנו. רק אמרו שלא ראו כך במנהג ירושלים.

וכשחזרתי מהלוויה אחרי חיפוש מצאתי שמנהג ירושלים הקדמון בעניני חברה קדישא לוויה וקבורה היא שאדרבא ראו ענין גדול וחשוב בשיר וניגון בשעת הלוויה ובשעת ההספד והביאו הגאון המקובל האלקי רבי יצחק אלפייה זצוק''ל ראש המקובלים וראש החו''ק בעיה''ק ירושלם ת''ו והביאו בספרו הק' קונטרס היחיאלי (בית עולמים פרק טו סי'מ) שהוא מקור מנהגי הסוד ודברי האר''י הק' ותלמידיו בעניני קבורה ולחשיבות הענין נביא לכאן את לשונו הק': ''יש שמצווים לקרוא, בדרך כשמוליכים את מטתם לבית העלמין שיר השירים בניגון, ובנחת, ולשיר אותה כהוגן, ויש שמצווים לשיר לפני מיטתם שירים ותשבחות לה?, ויש שמצווים להוליכם בכלי זמר, ומגגנים לפניהם כל הדרך, או פייטנים וחזנים משוררים.

וידוע שאין דבר שכורת הקליפות כמו השיר והניגון, שהוא מסיר רוח הדאגה והעצבון ורוח רעה שבאדם, ומשרה בו השמחה והחדווה ורוח האלקים מפעמת בקרבו ולכן אומרים אותו לפני הנפטר, לדחות הקליפות והמקטרגים. והמשטינים מעליו בכל דרך הילוכו. וכחתן היוצא לקראת כלה, כן הנשמה שמחה מרוב חדוה, ומפעמת בלב האדם על אותו התוספת הבא לה, וכן היא נשמת האדם הצדיק הנלב?'ע שמחה היא, לגילוי הארת השכינה שנראית לה בעת המיתה, ושכמה מלאכים יוצאים לקראתה להקבילה, ממש כיציאת חתן לקראת כלה באשר כמה תוספת ועילוי יהיה לה בעולמות העליונים, לזאת מעוררת החשק והאהבה והתדבקותה בא-ל ית"ש, כי זה כל ותשבחות לה', והטעם למצווים לעשות לפני מטתם שירים ותשבחות לה' הואיל וידוע שע''י שבח וקילוס לה' ית"ש, נכנעים כל הקלי' ויען שע"י ציווי האדם הזה, בשיר היה כח ביחוד שם האל, ותגבורת סטרא דקדושה על הסטרא אחרא הנכפפת מפניה, ונעשה נחת רוח לפניו ית"ש, לזה, גם הקב?ה במדה, כנגד מדה, עושה לה לנשמתו של זה הנלב"ע נחת רוח וכופה מפניה כל הקלי' והמקטרגים, ומרימה למעלה ליהנות מזיו השכינה אספקלריא המאירה, ורמז וסמך לאלו המצווים להוציאם בכלי זמר, ומנגנים לפניהם כל הדרך, או בפייטנים וחזנים משוררים, הוא ממה שראינו בחבל הנביאים, כשהיו הולכים ומתנבאים כתיב בהו ''ולפניהם תבל וכנור'', והחבל הוא המנעים את הזמרה בפה, כדאיתא בצוערי הלוים המשוררים, והכנור הוא כלי שיר וזמרה כידוע, וזהו לרמוז על הנשמה שביציאתה מלבוש הגוף ונרתיקה מזה העולם, זוכה להבין עמקי סודות התורה, שעסקה בהם בזה העולם, ע"י גילוי אליה מאורות העליונים.

וסופר לי מפי מגידי אמת ועדי ראיה שכך היה מעשה בארם צובא כשנתבש"מ הח"ר משה דוויך בן הרב הגדול ראש על ארץ רבא יעקב דוויך זלה"ה בחיי אביו לעת זקנתו פייטו לפני מטתו בביהכ"נ הגדולה אשר שם בעירק כשתי שעות לפני הדרשה וכך היה מעשה בירושת"ו שאחד ציוה והוציאוהו בכלי זמר כך סופר לי מפי מגידי אמת, עכלה''ק.

וכך עשו ראשוני לציון בעת הלוויה בירושלים ת''ו בעת פטירת הראשל''צ הגאון הרב יצחק ניסים זצ''ל בט' באב תשמ''א אשר שרו הפיוט של ליל יום כיפור ''לך א-לי''. וכך זוכר אני בפטירתו של מו''ר הגה''ק המקובל האלקי הראשל''צ הרב מרדכי אליהו זצ''ל שלפני ההספדים בהיותנו בבית הכנסת מול ארונו של קודש קודשים עמדו המקובלים ר' יעקב עדס ור' דוד בצרי ושרו מתפלות יום כיפור, וכל העם שרו אחריהם וראו התרגשות גדולה. ובכך טוב עשו בפטירתו של התמים שנ''ז פעווזנער ז''ל אשר שרו ניגוני רבותינו נשיאנו והוא כמנהג ירושלם וכמנהג החב''ק מקדמת דנא כמנהג המקובלים רבני ירושלים.






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > מה אתם חושבים על השירה בהלוויה של הקדושה הי"ד
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר