בית פורומים בחדרי חרדים

מה שהכי הציק לי בעת אמירת הקינות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-14/8/2016 20:33 לינק ישיר 
מה שהכי הציק לי בעת אמירת הקינות

איך ייתכן שאין אנו אומרים קינה על השואה? יש משהו יותר מתבקש מזה?
ומה שהכי מעניין. כל גדולי הדור הסכימו בפה מלא לקבוע קינה על השואה.
מי שהצליח להוריד את זה מעל הפרק היה הרב שך, כאשר הצטרף אליו באופן יוצא דופן האדמו"ר מחב"ד.




נשלח מהאנדרואיד שלי

תוקן על ידי תובלקין ב- 14/08/2016 21:27:58




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 20:52 לינק ישיר 

החזו"א, האבן האזל והגרי"ז מבריסק נפטרו לפני השואה?
הבית ישראל ומהר"א מבעלזא נפטרו לפני השואה?

מה ההגיון שהרב שך שהתחיל להנהיג עשרות שנים אחרי השואה, יחדש מה שגדולי ישראל הללו וכל שאר גדולי ישראל בדור השואה לא ראו לנכון לחדש???

תוקן על ידי עובדתי ב- 14/08/2016 20:54:49




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2016 21:11 לינק ישיר 

לא ממציאים היום תפילות חדשות כי איננו מספיק מוסמכים לכך גם אם הסיבה ראויה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2016 21:13 לינק ישיר 

כל 1 והרגשתו!
השנה אמרתי...


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 21:23 לינק ישיר 

זה באמת מוזר.
לא מדובר בתפילה חדשה אלא בהוספת קינות.
זה מוזר להגיד קינות על פרעות ולהתעלם מהשואה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 21:26 לינק ישיר 

עובדתי כתב:
החזו"א, האבן האזל והגרי"ז מבריסק נפטרו לפני השואה?
הבית ישראל ומהר"א מבעלזא נפטרו לפני השואה?

מה ההגיון שהרב שך שהתחיל להנהיג עשרות שנים אחרי השואה, יחדש מה שגדולי ישראל הללו וכל שאר גדולי ישראל בדור השואה לא ראו לנכון לחדש???
אגב, באותה מידה אין מצב שהאדמו"ר מחב"ד היה מחדש מה שחמיו בחר שלא לעשות, כאשר חמיו נפטר מס' שנים אחרי השואה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2016 21:27 לינק ישיר 

אני אומר כל שנה.
קשה להביא ראיה מהגדולים שהשואה היתה בסוף ימיהם.
בדרך כל לא עושים תקנות מיד אחרי המאורע.
אין לי ממש הוכחות מסודרות אבל ברור שרוב הקינות לא נכתבו מיד אחר החורבן,ומסתבר שגם הקינות אחרי מסע הצלב וכדומה נכתבו בהמשך הזמן.

ויש הבדל בין לתקן תפילה לבין קינה על מאורע. מאורע השואה הוא יוצא דופן גם בהשוואה לרוב האירועים המתוארים בקינות שלנו, וזה ממש צורם להתעלם מזה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 21:28 לינק ישיר 

מי שקורא את הקינות כמו תהילים יכול להוסיף קינה על השואה ללא בעיה.
מי שקצת מתעמק מבין שאין בדורנו מי שיכול לכתוב קינה שתוכל להיכרך יחד עם הקינות הקיימות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 21:29 לינק ישיר 

הנושא (קינות ושאר רעיונות יפים) עלה כבר בשנים הללו, ונדחה על ידיהם.

יש איזה אימרה של החזו"א בעניין, לא זוכר מה בדיוק. אך שאלו אותם, והם התנגדו.

אתה יכול לדון אם בצדק או לא. אך ודאי שרבני הדור השני לא יחדשו מה שהדור הראשון החליט להתנגד לו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2016 21:32 לינק ישיר 

תובל

לידיעה האדמו"ר מבאבוב תיקן קינה על השואה שלמיטב ידיעתי אומרים אותו בבאבוב.
האדמו"ר מערלוי גם היה אומר איזה קינה. איני יודע איזה ואולי חסידי ערלוי יאירו את עינינו.
בבעלזא התחילו לומר לפני כמה שנים תפילת "קל מלא רחמים" שהותקן לזכר נספי השואה ביום כ' סיון בסיום הסליחות.

אם היית רוצה שבזמנינו אנו (עני) כולם יאמרו קינה אחידה אז במצב הזה משיח כבר היה בא.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2016 21:34 לינק ישיר 

השאלה לא למה הרב שלך לא חידש.
ברור שזה לא היה תחום התמחות שלו...
השאלה היא לשם מה הוא נלחם מלחמת חורמה נגד אלו שביקשו לעשות זאת שהיו ממש קשת רחבה שכל גדולי הדור
הרב וואזנר הרב אלישיב הגרשז ר משה פיינשטיין רי קמינצקי ועוד רבים.

אילו רשימת הגדולים מדור החזוא היתה מתנגדת לזה זה היה מובן. העובדה היא שזה לא עלה בדורם.
גם הנושא של הכחשת השואה התחיל רק בדור השני.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 22:03 לינק ישיר 

מי יכתוב קינה כזאת? רבנים ליטאים יחשבו שזה פאסטנישט ובזיונות, חסידים יודעים רק אידיש מקולקלת, וספרדים יודעים שאין מצב שאשכנזים יקנו מהם משהו. פני הדור.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 22:13 לינק ישיר 

קשה לומר שאיש לא חשב על זה בשנים שאחרי השואה. הרי היה פולמוס אדיר עוד לפני קום המדינה, בעניין קביעת תענית לזכר השואה. והחזו"א הביע התנגדות נחרצת. היו גם חכמים שונים שכתבו קינות.
האם יש הגיון לומר שאיש לא חשב על הוספת קטע בקינות של תשעה באב?

אגב, ר"ש דיכובסקי כתב שהגרש"ז התנגד להוספת קינות, בטיעון שאין אפשרות שיהיה נוסח אחיד שכולם יקבלו עליהם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/8/2016 22:15 לינק ישיר 

חבוט_רמי כתב:

מי יכתוב קינה כזאת? רבנים ליטאים יחשבו שזה פאסטנישט ובזיונות, חסידים יודעים רק אידיש מקולקלת, וספרדים יודעים שאין מצב שאשכנזים יקנו מהם משהו. פני הדור.



אתה טועה.
דווקא הרבנים החסידים כתבו קינות מרגשות. ומי שרק הסכימו על ידם היו הרבנים הליטאים כמעט כולם.
כנראה הם חלקו על החזון איש...
הרב וואזנר כתב קינה מרטיטה, ונראה לי שלא היה קשה מידי לקבל קונצנזוס עליו.
מי שאומר קינה כמו תהילים ליר משנה לו על מה זה נאמר.
מי שמתעמק צורם לו מאד שהשואה לא מוזכרת. זה פשוט לא מסתדר.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 22:18 לינק ישיר 

יש קינה של האדמו''ר מבאבוב ויש של מרן הרב ואזנר
והרבה אומרים אותם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/8/2016 22:18 לינק ישיר 

הגרש"ז דוקא הסכים עם חבוט רמי...
(ראה בהודעה מעליו, הבאתי דברי הרב דיכובסקי בשמו).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > מה שהכי הציק לי בעת אמירת הקינות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 5 6 7 לדף הבא סך הכל 7 דפים.