בית פורומים בחדרי חרדים

האם יש מצווה בתורה להיות תלמיד חכם?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/11/2016 19:35 לינק ישיר 
האם יש מצווה בתורה להיות תלמיד חכם?

מתוך עלון קרוב אליך-המשיב הוא הרב יהושע שפירא ר"י ר"ג
תשובה כזאת מן הסתם לא תמצא במוסף ש"ק של יתד נאמן.

איך הופכים לתלמיד חכם?
אין מצווה בתורה להפוך לתלמיד חכם. יש גם 
סכנה בהגדרה הזו, מפני שתלמיד חכם זקוק 
לא רק למאמצים מודעים של האדם אלא גם 
למתנת שמיים. יש אנשים שמשקיעים את כל 
ימיהם בעמל תורה ולא זוכים להיקרא תלמידי 
חכמים, מפני שכישרונם לא מתאים לכך, אף 
ששכרם גדול. ואפשר שלעתים מעלתם, מצד 
עבודת ה' שלהם, גדולה אף מתלמידי חכמים 
שלא הוציאו לפועל את כישרונותיהם לפי 
הכוחות שנתן להם ה' יתברך.
המטרה האמיתית היא להיות שקוע בלימוד 
התורה כפי כוחך ויכולתך, בהתמדה שנמשכת 
כל החיים. ואם יזכה אותך ה' להבין את 
עומק עניינה של תורה ולשאת ולתת בדרכה 
בכישרון ובישרות, תזכה גם להיות תלמיד 
חכם. ואם לא, לא הפסדת - מפני שהמוטל 
עלינו הוא להשתדל להיות דבוקים בתורה, 
כל אחד לפי מידתו ולפי עניינו.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 20:17 לינק ישיר 

קבל את האמת ממי שאמרה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 20:24 לינק ישיר 

למה אתה חושב שצריך לכתוב במוסף ש"ק של יתד כאלו דברים פשוטים?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 20:32 לינק ישיר 

כי_הוא_זה כתב:
למה אתה חושב שצריך לכתוב במוסף ש"ק של יתד כאלו דברים פשוטים?


כתבת כנראה בציניות, פעם כתבו מאמר "השקפה" אחרי שהרגו את קדאפי וזה הלך בערך ככה: אתם חושבים שקדאפי יתן דין על זה שהיה רוצח וגנב וכו' הוא יתן דין על זה שלא עמל בתורה!! (היה יהודי על פי הלכה כידוע)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 21:05 לינק ישיר 

זוכר את המבט שנתן בי אחד ממלמדיי לאחר ששאלתי אותו מה המקור לכך שכל אחד צריך לשאוף להיות רבי עקיבא אייגר, או לגדל לכך את בנו.
בינתיים עוד לא שמעתי על מקור כלשהו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2016 21:13 לינק ישיר 

פשוט, כתוב ושננתם וכו', עד שיהיו דברי תורה מחודדין בפיך. זוהי מצווה מהתורה.
אם כי, לא כל אחד מצליח לבצע אותה.
כמו פרו ורבו, לא כל אחד מצליח לבצע.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 21:29 לינק ישיר 

הדברים פשוטים.
אין מצווה על התוצאה, יש מצווה על ההשתדלות.
יש מצווה לשאוף ולהשתדל להיות רע"א, אין מצווה להיות רע"א.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2016 22:04 לינק ישיר 

אור שמח הלכות תלמוד תורה פרק א 

ונמצא מצוות ת"ת אשר בוודאי אם יבקש האדם טרף ומזון בכ"ז אינו נחשב למפריע מצוות ת"ת, ואספת דגניך כתיב (דברים יא, יד), וכן למשל אדם חלוש המזג, וכן כל אחד לפי ההכרחיות שלפי הרגלו, וכן לפי טוהר נפשו של אדם, כי אינו דומה בחיוב ת"ת האיש אשר נפשו מרגשת בשכלה הזך ונקשרה בעבותות אהבה לתלמוד תורה, לאיש אשר כוחות נפשו נרפים ועצלים, לכן איך היה מחוק הבורא לחוק חיוב ת"ת לכל ישראל, ונתן תורת כ"א בידו, ואין לאל יד האנושי ליתן המדה האמיתית לזה, לכן באו חכמים ופירשו לנו גדר מרכזן האמיתי של ת"ת, ק"ש בשחרית, ק"ש בערבית, קים והגית בה יומם ולילה (מנחות צט, ב), כיון שלומד קבלת המצווה ואזהרתה בשחרית ובערבית כבר קיים מצוותה, אולם יתר מזה הוא בכללי המצוות אשר נבדלו ונפרדו בזה כל איש לפי ערכו ומהותו, והיא כמו הסר מן המדות המגונות אשר נפרדו זה מזה, ובוודאי צריך להתעצם בה האדם בכל יכלתו, כי כפלה התורה הרבה פעמים ענין למודה, וצריך האדם להלהיב נפשו לשקוד על דלתותיה, כאשר הרבו לדבר בזה הספרים הקדושים, ולכן אמר (שמות יח, כ) והזהרת אתהם את החוקים ואת התורות, ודבר השווה לכולם והודעת כו' ילכו בה ואת כו' אשר יעשון, שבזה אינו שוה, רק כל אחד לפי מה שהוא אדם.

ובל נשכח דברי אבן האזל בהלכות מלכים שאסור לכותבו  מפני העמיארצים שמסתובבים פה בפורום...



תוקן על ידי פינטשיב ב- 13/11/2016 22:10:36




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 22:07 לינק ישיר 

רמב"ם הלכות תשובה פרק ט':

ו  נמצא פירוש כל אותן הברכות והקללות, על דרך זו:  כלומר אם עבדתם את ה' בשמחה, ושמרתם דרכומשפיע לכם הברכות האלו ומרחיק הקללות, עד שתהיו פנויים להתחכם בתורה ולעסוק בה, כדי שתזכו לחיי העולם הבא, וייטב לך לעולם שכולו טוב ותאריך ימים לעולם שכולו ארוך.  ונמצאתם זוכין לשני העולמות, לחיים טובים בעולם הזה המביאין לחיי העולם הבא:  שאם לא יקנה הנה חכמה ומעשים טוביםאין לו במה יזכה, שנאמר "כי אין מעשה וחשבון, ודעת וחכמה, בשאול . . ." (קוהלת ט,י).




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 22:45 לינק ישיר 

yeshivish כתב:
הדברים פשוטים.
אין מצווה על התוצאה, יש מצווה על ההשתדלות.
יש מצווה לשאוף ולהשתדל להיות רע"א, אין מצווה להיות רע"א.

אין גם שום מצוה לשאוף או להשתדל להיות כך וכך.
יש מצוה ללמוד תורה ולעמול בתורה, ויש מצוה לדעת את התורה. אין מצוה "להיות" משהו.
הלומד כדי להיות רעק"א, או מתוך שאיפתו להיות רעק"א, לומד תורה שלא לשמה.

ואם תטען שזה אותו הדבר, אז לא, זה לא אותו הדבר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 23:10 לינק ישיר 

אם כך, מדוע הגמרא ממליצה להתפלל למי שהחכמה שלו?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 23:42 לינק ישיר 

עובדתי כתוב גם כן להתפלל למי שהעושר שלו, כלום יש חיוב להיות עשיר? 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2016 23:46 לינק ישיר 

ונהיה אנחנו וצאצאינו כולנו יודעי שמך...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2016 10:40 לינק ישיר 

הרב שך התנגד לשוטנשטיין וכששאלו אותו הרי הרבה יהודים בלי זה לא יפתחו דף גמרא? ענה להם, ומה בכך, אצלינו בשטעטעל היה חברה ש"ס, משניות, חיי אדם, חומש, מי אמר שכולם צריכים ללמוד דווקא גמרא!!?? 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > האם יש מצווה בתורה להיות תלמיד חכם?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר