בית פורומים עצור כאן חושבים

על הקשר בין דת ודם

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-22/7/2017 23:40 לינק ישיר 
על הקשר בין דת ודם

אחרי הכותרת הפרובוקטיבית, בעצם רק תהיתי למה באתרים דתיים וחרדיים יש יותר נטייה לפרסם תמונות קשות מלאות בדם. היום זה בקשר לפיגוע בנווה צוף, אבל אחרי הר נוף גם היה כך. אני מתקשה להבין למה זה ככה, אבל נראה לי שזה המצב באופן די ברור. אני דווקא הייתי מצפה ליכולת גבוהה יותר לשמור על דברים צנועים ולא לפרסם כל דבר.
מה לדעתכם ההסבר לתופעה? (או שבכלל יש מי שכופר בקיומה של התופעה)



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/7/2017 23:53 לינק ישיר 

להגביר שנאה נגד ערבים.
יש לאתרים ימניים ולאומניים נטייה כזו.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/7/2017 07:04 לינק ישיר 

כי הדם הוא הנפש



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/7/2017 09:37 לינק ישיר 

קירטון כתב:
להגביר שנאה נגד ערבים.
יש לאתרים ימניים ולאומניים נטייה כזו.


נשלח מהאנדרואיד שלי



https://youtu.be/_ZiJehMXBpQ




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/7/2017 09:49 לינק ישיר 

זהירות: הפורום אינו עוסק בפוליטיקה.

יש העלה טענה לגבי תדירות פירסום צילומים של אירועים אלימים באתרים חרדיים - או עם זיהוי חרדי - מאשר באחרים.

זה מחייב, קודם כל, בדיקה אמפירית האם זה באמת כך. האם יש רשימה של אתרים להשוואה? האם מדובר בארץ ישראל או בכלל העולם?

האם ניתן לאפיין אתר חרדי?

איזו אוכלוסיה מגיעה אליו?

ועוד שאלות מתבקשות:

מה התגובות הטבעיות לצילומי אלימות? סקרנות, זעזוע, מיאוס? הסקרנות מושכת אותנו להציץ. המיאוס גורם לנו להסתייג ואף למחות. אולי אף להחרים את האתר, גם בגלל שאנו נגד פלישה לרשות הפרט (לפעמים), גם בגלל שזה הרגל רע ואנו מתביישים בו.

מה הם השיקולים ההלכתיים, המוסריים והחינוכיים נגד תמונות כאלו?

מה הם השיקולים בעד פירסום כזה? (התרעה, למען יראו וידעו). כוונתי לשיקולים תועלתניים ולא לסיפוק סקרנות בלבד.

כמדומה שתשובות לשאלות אלו יכולות לכוון אותנו להעלאת תיאוריות לגבי טיבם של אתרים אלו, של המשתתפים בהם והמעלים תמונות, ושל הצופים בהם.

אמנם תהיה זו טעות מחמיאה לחלק את הציבור או האנושות לשנים, אלו שמסתכלים על תמונות קשות ואלו שמסתייגים מכך. דומה שברבים מאיתנו יש את היצר, אם אבחר במינוח הזה (באופן מטאפורי, איני רוצה להתחייב לאמירות אונטולוגיות לגבי מבנה הנפש האנושית), לראות דברים מזעזעים. אולי זה טבוע כולנו. ואולי יש לכך גם ערך מבחינה אבולוציונית? ולכן קשה מאד להתאפק?

כמה השערות שניתן להציע אם אכן מוצדקת טענת היסוד של יש, שיש אתרים חרדיים שנכשלים (אמירה ערכית!) בכך יותר.

א. סוג הציבור המגיע לאתרים מסוג זה מעדיף צילומים כאלו. מצד המשתמשים זה מה שהם ישמחו לראות. מצד האתר זה מבטיח צפיות.

כלומר, המגיעים לאתר כזה אינם מן המעלה הראשונה במגזר החרדי. אולי להפך. (לא כולם, אבל אלו הצופים כן).

ב. החינוך החרדי, מתוך הדגש שהוא שם על תורה ורק תורה, עלול להוות מכשול בפני פיתוח חוש מוסרי שאינו תורני.

אולם חוששני שלמרות שההשערות שכתבתי כאן מתבקשות (ולגבי האחרונה אני סבור שזה למרבה הצער תיאור נכון), יש בכך הסכמה להנחות היסוד של השאלה, והנחות אלו מהוות, בינתים, רק ניסוח של גישה שעלולה להיות מתנשאת. הם כאלו, אני לא. (אם כבר ביקורת אז למה לא ביקורת עצמית).

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/7/2017 09:50 לינק ישיר 

סליחה.

ראו איך הנחות היסוד שלי השפיעו עלי. התעלמתי מן ההסבר הסביר מאד של קירטון... ואיקון ירוק לו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/7/2017 12:48 לינק ישיר 

יש לי עוד תיאוריה.
באתרים כלליים, מפרסמים הרבה אייטמים שמעוררים עניין בציבור, כמו אייטמים עם דוגמניות שלבושות בגדי ים או מאמרי רכילות על ידוענים.
אתרים חרדיים לא יכולים להתחרות עם פרסומים בעלי תוכן מיני או צהוב בוטה ולכן, כדי לגרום לציבור לגלות עניין באתר החרדי, מוסיפים איפה שמותר להם, זאת אומרת דם ורצח ופיגועים וכן הלאה


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/7/2017 13:34 לינק ישיר 

הסבר נוסף
פרימיטיביות



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/7/2017 14:40 לינק ישיר 

יש אולי פן נוסף . נכלי התקשורת המושמצים בפרימיטיבות ומחפשי הרייטינג. משום מה לא ר5איתי אותם נוהגים בפצועי ת.ד או נפגעי עבודה. יש להניח כי לא בדיוק כצעקתכם.
תפקידם לעורר את ישראל על דם עבדיך השפוך. זה לא דם רגיל. זה דם הקרבנות היהודים שנטבחים על ישוב הארץ.וכל יהודי עם רגש יהודי חייב להשתתף כמה שיותר ברגש ובהרגשה של הקרבנות של היום.
זה אמנם לא מוצא חן בעייני התמהונים והנאורים. שמבכים יותר את דם האויב מדם אחיהם
גילוי נאות גם לי זה לא עשה טוב. אבל אולי המסר הוא ירוחם כשנשפך דם זה לא טוב.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/7/2017 20:29 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:

יש אולי פן נוסף . נכלי התקשורת המושמצים בפרימיטיבות ומחפשי הרייטינג. משום מה לא ר5איתי אותם נוהגים בפצועי ת.ד או נפגעי עבודה. יש להניח כי לא בדיוק כצעקתכם.
תפקידם לעורר את ישראל על דם עבדיך השפוך. זה לא דם רגיל. זה דם הקרבנות היהודים שנטבחים על ישוב הארץ.וכל יהודי עם רגש יהודי חייב להשתתף כמה שיותר ברגש ובהרגשה של הקרבנות של היום.
זה אמנם לא מוצא חן בעייני התמהונים והנאורים. שמבכים יותר את דם האויב מדם אחיהם
גילוי נאות גם לי זה לא עשה טוב. אבל אולי המסר הוא ירוחם כשנשפך דם זה לא טוב.


אמרתי שעושים זאת כדי להגדיל את שנאת הערבים.
לכן אין טעם שיתייחסו להרוג תאונות


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/7/2017 21:44 לינק ישיר 
דרכי דיון?

הדיון כמובן חשוב, אבל אני רואה כאן מקום לדון בדרכי הדיון.

אמנם זה יכול להוות אשכול לעצמו, אבל מכיוון שלא ברור לי איך זה יתפתח, אני משאיר זאת למנהלים.

א. מיימוני טוען שההסבר של קירטון - כלשונו - "מאוד סביר". סביר עד כדי כך, שמיימוני רואה צורך לקבול על הנחות היסוד של עצמו, שגרמו לו להתעלם מההסבר ה"מאוד סביר" של קירטון. 

אבל מיימוני, האם התעלמת? הרי אתה שאלת - אתה כן שאלת - "מהם השיקולים בעד פירסום כזה?" .

אתה גם נתת הסבר - למען יראו וידעו. האם זה לא הסבר "מאוד סביר"?

אתה גם ציינת, שישנם שאלות נוספות, כמו מהו אתר חרדי, מי נכנס אליו, מה תדירות הפירסום בו של אירועים אלימים, (ויש לזכור שזה צריך להימדד ביחס לאתרים אחרים). האם כל השאלות החשובות האלו נדחות מפני ההסבר ה"מאוד סביר" של קירטון?

וכמובן, גם תשובתו של תלמיד "פרימיטיביות", היא תשובה שמסתמא עשויה לזכות לציון דומה לציון שמגיע לקירטון, ולדיון בכך.

ב. קירטון מציין בדבריו לירוחם, ששאלותיו של ירוחם - עשויות לקבל תשובה על פי תשובתו של קירטון, ו#על כן# - בעצם יש לשאול - ואני (אליקים) - שואל - #על כן מה?# - קירטון כותב "אמרתי ש... לכן..." - האם זה שהוא אמר, אומר שזה ההסבר שהיחיד? האם אין טעם שירוחם יוסיף הסבר משלו? ואם תאמר שקירטון רק ענה לשאלות של ירוחם - אבל קירטון עצמו מודה שהשאלה שאלתית, אלא שהוא טוען שעל ידי תשובת קירטון לשאלת האשכול אז גם שאלות אלו יכולות להיענות. ואם השאלה היא שאלתית - אז מדוע לא להעלותה במפורש, גם אם היא לכאורה נענתה? 

בנוסף, אני רוצה להעלות פן נוסף של השיח. גם שיח אינטלקטואלי - לפחות זה שנעשה כאן - נעשה על ידי בני אדם. בהנחה שאיננו מאמינים בצלחות ספגטי מעופפות, ולא באף עב"ם אחר, סביר להניח שכל מי שמשתתף פה הוא בן אדם , ומודע לצדדים רגשיים של נושאי הדיון. אם כן, ראוי גם לייחס מקום - כמובן לא לערבבו עם הדיון האינטלקטואלי, אבל בצידו - להוסיף מקום לנושא הרגשי - שהוא שייך לכולם - וגם לאינטלקטואל (=התכוונתי ל"שכל". לא התכוונתי ל"משכיל"). אינטלקטואל ("שכל") אמיתי, כולל גם את השיקולים הרגשיים במכלול השיקולים המשתקללים. הרי השיקולים הרגשיים קיימים. ואם כן, הרי שהם מציאות. האם למשל שאלת "מה נאכל בשנה השביעית" - האם שאלה זו איננה ראויה להיות חלק מדיון אינטלקטואלי? אם היא כן ראויה, מדוע נושאים רגשיים אינם ראויים להיות חלק מדיון אינטלקטואלי? אני מעיר את תשומת לב המשתתפים לנקודה זו, משום שגם כאן וגם באשכול אחר, עלה הנושא הזה - איך לאזכר ולהעלות טיעוני בעד ונגד בדברים טעונים רגשית. ובכלל, ראוי שפורום שמכבד את עצמו (ולא רק מאנטלקטאל את עצמו), יזכור להתייחס לזה בכבוד.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/7/2017 08:09 לינק ישיר 

ממש לא הבנתי את הערתו של אליקים.
ייתכן שהייתה אינטלקטואלית מדי בשבילי.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/7/2017 11:31 לינק ישיר 

אתה לא הבנת כי  אתה לא רוצה להבין. שיש יהודים שחושבים אחרת מהפוליטיקל קורקט. אתה חושב שדעתך הליברלית היא האמת ואין בלתה
.מה שאני רציתי להגיד כי טוב שמשתפים את עם ישראל בשפיכת הדמים של העם. העם חייב להיות מודע ולהרגיש את הכאב יחד עם המשפחה וכל עםישראל.
מסיבות פוליטיות את מדגיש את השנאה לערבים כמטרה. ולא היא. השנאה לערבים היא סרח עודף של התחושות שהם גורמים לנו להרגיש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/7/2017 14:57 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:

אתה לא הבנת כי  אתה לא רוצה להבין. שיש יהודים שחושבים אחרת מהפוליטיקל קורקט. אתה חושב שדעתך הליברלית היא האמת ואין בלתה
.מה שאני רציתי להגיד כי טוב שמשתפים את עם ישראל בשפיכת הדמים של העם. העם חייב להיות מודע ולהרגיש את הכאב יחד עם המשפחה וכל עםישראל.
מסיבות פוליטיות את מדגיש את השנאה לערבים כמטרה. ולא היא. השנאה לערבים היא סרח עודף של התחושות שהם גורמים לנו להרגיש.


זה לא קשור לליבראליות ולא קשור לחוסר ליבראליות .
אני ליבראל ואני לא מסתיר את זה. אני לא מסתיר את זה גם בחיי האמיתיים בציבור.
עם כל זה אני חולק עליך.
יכול להיות שאנשים מסוימים פועלים מתוך המניעים שאתה מציין.
זה לגמרי אפשרי.
יכול להיות שאני מכיר אנשים כאלו אפילו.
אבל אנחנו לא מדברים כאן על אנשים פרטיים אלא על אתרי אינטרנט מגזריים, והאתרים האלו חיים מפרסומות ומה שחשוב להם זה הדירוג האינטרנטי שלהם.
לפי זה הם עושים כסף.
אז יש שני מרכיבים, מרכיב אחד שהוא אידאולוגי ברובו, ששייך בעיקר לכותבי טורים ובלוגרים.
המרכיב השני הוא חדשותי והוא מביא את עיקר הרייטינג ושם פונים אל המכנה המשותף הכי נמוך של הקהל המגזרי.
במקרה הזה מדובר בשנאת ערבים.
זה כל הסיפור, ואלו גם התגובות שהצילומים האלו מביאים. תגובות של איבה קיצונית נגד ערבים.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > על הקשר בין דת ודם
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר