בית פורומים בחדרי חרדים

איפה כתוב בשו"ע שאסור לטייל עם האשה ברחוב?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/8/2017 02:13 לינק ישיר 
איפה כתוב בשו"ע שאסור לטייל עם האשה ברחוב?

אמר האדמו"ר בעלז - מחנובקה שאסור לטייל עם האשה ברחוב,

כי כך כתוב בשו"ע, איפה זה כתוב?


הרבי הזהיר: אסור לטייל עם האשה ברחוב
במהלך סעודת יארצייט שערך האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא, הורה לחסידיו "לטייל יחד עם האשה ברחוב הוא דבר האסור על פי שו"ע"
משה ויסברג 21:05 20/08/2017

במהלך סעודת יארצייט שערך האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא, לאדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א - במלאת שישים שנה להסתלקותו עמד על כך שהחסידים לא צריכים ללכת עם נשותיהם ברחוב.

בדבריו אמר הרבי "היום הוא יומא דהילולא של כ"ק דודי זי"ע, מה שייך לחדש, כבר עבר שישים שנה ונראה כמו שזה קרה היום, בפרט שיש כאלה שעדיין זוכרים, ומה שייך לחדש כאן, אלא השבוע למדנו בפרקי אבות כל מי שיש בידו שלשה דברים הללו, מתלמידיו של אברהם אבינו, עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה, מתלמידיו של אברהם אבינו".

בדבריו הרחיב על גודל מעלת המידות של האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זיע"א שהיה קודש קודשים.

בסיום דבריו סיפר הרבי: "שמעתי השבוע שבעת החתונה של האדמו"ר מפתח תקוה (הרבי מבערגזעס) זצ"ל הדריך אותו כ"ק דודי זי"ע לקראת החתונה, ובימי השבע ברכות קרא לו כ"ק דודי זי"ע שיכנס יחד עם הכלה, ואמר להם בתוך ההדרכות, שלטייל יחד עם האשה ברחוב הוא דבר האסור על פי שו"ע.

הוסיף הרבי "ודבר זה הוא גם כן שאפשר לנו ללמוד מזה הוראה עבורנו שללכת יחד עם הבני בית ברחוב זהו אסור ע"פ שולחן ערוך, ואם כן יש לנו כבר ענין שיכולים להתחזק בזה, זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל".


תוקן על ידי רעיונוביץ ב- 21/08/2017 02:14:25




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 02:19 לינק ישיר 

כנראה איפה שכתוב שמותר להתפלל אחרי הזמן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/8/2017 03:17 לינק ישיר 

זה כתוב באותה מקום שכתוב שזה שאמר את זה הוא אדמור מבלז מכנובקה


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 03:44 לינק ישיר 

אני לא מבין אותך רעיונוביץ
כשאתה הולך לפתוח אשכול על נושא שקרה אתמול, אתה לא הולך לבדוק אם אין אשכול נוסף?

הנה באשכול השכן כבר ציטטו את המקור
תבדוק לפני שאתה פותח אשכולות

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=3137840&forum_id=771

לומזה כתב:

הרי הוא אומר איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו (שם ו). מכאן אמרו: אל יתייחד אדם עם כל הנשים בפונדק, אפילו עם אחותו ועם בתו [וחמותו], מפני דעת הבריות. לא יספר עם האשה בשוק ואפילו היא אשתו, ואין צ"ל עם אשה אחרת, מפני טענת הבריות. לא ילך אדם אחר האשה בשוק ואפילו אחר אשתו ואין צ"ל אשה אחרת מפני טענת הבריות. נאמר כאן לא תקרבו ונאמר להלן לא תקרב – לדבר המביא לידי עבירה לא תקרב, הרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור. לפיכך אמרו חכמים: הרחק מחטא הקל שמא יביאך לחטא חמור; הוי רץ למצוה קלה שיביאך למצוה רבה.

 





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 07:42 לינק ישיר 

אכן מי שכותב שכזה דבר כתוב בשולחן ערוך אינו רפורמי אלא סתם שקרן.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 10:41 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:
אני לא מבין אותך רעיונוביץ
כשאתה הולך לפתוח אשכול על נושא שקרה אתמול, אתה לא הולך לבדוק אם אין אשכול נוסף?

הנה באשכול השכן כבר ציטטו את המקור
תבדוק לפני שאתה פותח אשכולות

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=3137840&forum_id=771

לומזה כתב:

הרי הוא אומר איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו (שם ו). מכאן אמרו: אל יתייחד אדם עם כל הנשים בפונדק, אפילו עם אחותו ועם בתו [וחמותו], מפני דעת הבריות. לא יספר עם האשה בשוק ואפילו היא אשתו, ואין צ"ל עם אשה אחרת, מפני טענת הבריות. לא ילך אדם אחר האשה בשוק ואפילו אחר אשתו ואין צ"ל אשה אחרת מפני טענת הבריות. נאמר כאן לא תקרבו ונאמר להלן לא תקרב – לדבר המביא לידי עבירה לא תקרב, הרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור. לפיכך אמרו חכמים: הרחק מחטא הקל שמא יביאך לחטא חמור; הוי רץ למצוה קלה שיביאך למצוה רבה.

 






ואם כבר באשכולות אחרים עסקינן
זכור לי אשכול מאד נוגע ללב שפתחת

לשיטתך -
לא עדיף שגברים יהלכו עם נשותיהם (= שמתנאות ביוצאן !) ברשות הרבים ?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/8/2017 10:46 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:
אני לא מבין אותך רעיונוביץ
כשאתה הולך לפתוח אשכול על נושא שקרה אתמול, אתה לא הולך לבדוק אם אין אשכול נוסף?

הנה באשכול השכן כבר ציטטו את המקור
תבדוק לפני שאתה פותח אשכולות

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=3137840&forum_id=771

לומזה כתב:

הרי הוא אומר איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו (שם ו). מכאן אמרו: אל יתייחד אדם עם כל הנשים בפונדק, אפילו עם אחותו ועם בתו [וחמותו], מפני דעת הבריות. לא יספר עם האשה בשוק ואפילו היא אשתו, ואין צ"ל עם אשה אחרת, מפני טענת הבריות. לא ילך אדם אחר האשה בשוק ואפילו אחר אשתו ואין צ"ל אשה אחרת מפני טענת הבריות. נאמר כאן לא תקרבו ונאמר להלן לא תקרב – לדבר המביא לידי עבירה לא תקרב, הרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור. לפיכך אמרו חכמים: הרחק מחטא הקל שמא יביאך לחטא חמור; הוי רץ למצוה קלה שיביאך למצוה רבה.

 





ראשית לא ציטטו שום מקור !

דבר כזה לא כתוב בשום מקום בשו"ע ! ככל מה שידוע לי.


וכל מה שכתוב בהרבה ספרים ולא רק באבות דרבי נתן פרק ב' הוא שאסור ללכת מאחורי אשה בשוק !

משום שהוא חייב להסתכל בה כדי להתקדם בהליכתו, וזה אסור,

וגם באשתו זה מגונה ביותר.

וזה מה שכתוב באבות דרבי נתן.


ואגב : רציתי לבדוק האם אולי זיכרוני היטעני ויש לכך מקור הלכתי !

אולי יש לכך, אני עדיין לא מצאתי.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 12:55 לינק ישיר 

רעיונוביץ כתב:

ראשית לא ציטטו שום מקור !

דבר כזה לא כתוב בשום מקום בשו"ע ! ככל מה שידוע לי.


וכל מה שכתוב בהרבה ספרים ולא רק באבות דרבי נתן פרק ב' הוא שאסור ללכת מאחורי אשה בשוק !

משום שהוא חייב להסתכל בה כדי להתקדם בהליכתו, וזה אסור,

וגם באשתו זה מגונה ביותר.

וזה מה שכתוב באבות דרבי נתן.


ואגב : רציתי לבדוק האם אולי זיכרוני היטעני ויש לכך מקור הלכתי !

אולי יש לכך, אני עדיין לא מצאתי.



יש לכך מקור.
גרסת הגר"א באבות דרבי נתן פ"ב הלכה ב הוא "לא ילך אדם עם אשה בשוק ואפילו עם אשתו מפני טענת הבריות"
אמנם מוזר שדווקא החסידים מעדיפים את גרסת הגר"א המתנגד הגדול לדרך החסידות על פני הגרסא המקובלת.
למעשה גם גדולי תלמידי הגר"א לא ראיתי שנזהרים בזה, וכנראה משום שהטעם הוא "מפני טענת הבריות" וענין זה תלוי במציאות, ובימינו אף אחד לא יחשוד ביהודי של צורה שהולך עם אשה שאינה אשתו... עכ"פ ע"פ רוב.
אולי האדמו"ר יודע שחסידיו חשודים על זה ולכן שייך בהם טענת הבריות, לא יודע למה בחר לו דוקא את גרסת הגר"א...




תוקן על ידי שמעו_נא ב- 21/08/2017 12:57:35




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 13:04 לינק ישיר 

עמ_קנית כתבה:

איש_חשוב כתב:
אני לא מבין אותך רעיונוביץ
כשאתה הולך לפתוח אשכול על נושא שקרה אתמול, אתה לא הולך לבדוק אם אין אשכול נוסף?

הנה באשכול השכן כבר ציטטו את המקור
תבדוק לפני שאתה פותח אשכולות

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=3137840&forum_id=771

לומזה כתב:

הרי הוא אומר איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו (שם ו). מכאן אמרו: אל יתייחד אדם עם כל הנשים בפונדק, אפילו עם אחותו ועם בתו [וחמותו], מפני דעת הבריות. לא יספר עם האשה בשוק ואפילו היא אשתו, ואין צ"ל עם אשה אחרת, מפני טענת הבריות. לא ילך אדם אחר האשה בשוק ואפילו אחר אשתו ואין צ"ל אשה אחרת מפני טענת הבריות. נאמר כאן לא תקרבו ונאמר להלן לא תקרב – לדבר המביא לידי עבירה לא תקרב, הרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור. לפיכך אמרו חכמים: הרחק מחטא הקל שמא יביאך לחטא חמור; הוי רץ למצוה קלה שיביאך למצוה רבה.

 






ואם כבר באשכולות אחרים עסקינן
זכור לי אשכול מאד נוגע ללב שפתחת

לשיטתך -
לא עדיף שגברים יהלכו עם נשותיהם (= שמתנאות ביוצאן !) ברשות הרבים ?






דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 17:56 לינק ישיר 

עמ_קנית כתב:


ואם כבר באשכולות אחרים עסקינן
זכור לי אשכול מאד נוגע ללב שפתחת

לשיטתך -
לא עדיף שגברים יהלכו עם נשותיהם (= שמתנאות ביוצאן !) ברשות הרבים ?



לא הבנתי
למה בדיוק צריכה אשה להתנאות ולצאת החוצה? כדי שעוד גברים יסתכלו?
לא עדיף שתתנאה בבית לבעלה?
בכל מקרה אם כמו שהבאתי בציטוט, אסור ללכת עם אשתו, ההלכה קובעת ולא דעת עם הארץ



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/8/2017 18:03 לינק ישיר 

רעיונוביץ כתב:



וכל מה שכתוב בהרבה ספרים ולא רק באבות דרבי נתן פרק ב' הוא שאסור ללכת מאחורי אשה בשוק !

משום שהוא חייב להסתכל בה כדי להתקדם בהליכתו, וזה אסור,

וגם באשתו זה מגונה ביותר.

וזה מה שכתוב באבות דרבי נתן.



אז אולי תסביר לנו בבקשה את כל הפיסקה, לפי הרעיון הגאוני שלך..

לא ילך אדם אחר האשה בשוק ואפילו אחר אשתו ואין צ"ל אשה אחרת מפני טענת הבריות

למה התכון הכתוב "מפני טענת הבריות"???
האם התכוון שהבריות יבואו עליו בטענה על כך שהוא צריך להתקדם ולראות אותה בהליכתו?
או שמא טענת הבריות היא כי לא כל אחד יודע שמדובר באשתו?
ועוד לא נגענו בסיפור המוזר שאתה אומר שזה שאסור ללכת אחרי אשתו היא כי הוא מסתכל בה, מה הבעיה בזה? מה זה איסור תורה חדש?? תמהני



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/8/2017 10:08 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:



לא הבנתי
למה בדיוק צריכה אשה להתנאות ולצאת החוצה? כדי שעוד גברים יסתכלו?
לא עדיף שתתנאה בבית לבעלה?
בכל מקרה אם כמו שהבאתי בציטוט, אסור ללכת עם אשתו, ההלכה קובעת ולא דעת עם הארץ



1. 
אסביר למה התכוונתי:

אני לא אמרתי שהאשה צריכה לצאת לרשות הרבים, להתנאות וכו'.
המציאות אומרת את זה .

אם אתה רוצה להחזיר את המצב מאות שנים אחורה, תגיד זאת בצורה ברורה:
לא מקובל עלי כלל שנשים יוצאות לרחוב, הרחוב הוא רשות גברית. שאשה תשב בבית !
יכול להיות שהדרישה שלך הגיונית ומוצדקת, 
ויכול להיות שזה גם האידיאל מבחינה יהודית. (כדברי הרמב"ם ועוד)

אבל - 
מה לעשות שהמציאות היא לא כך. 
היום המציאות לא כך. נקודה.
האם צריך לחזור על עובדה פשוטה זו שוב?
גם בחוגים המחמירים ביותר לא לצאת עם נשותיהם לרחובה של עיר.
עדיין נשותיהם יוצאות. 
ואין צורך לתאר גם באיזו צורה מהודרת.
זו המציאות.
אם תצליח לשנות אותה, תפתח על כך אשכול. 
אך בינתיים, ולאור שזו המציאות,   
ולאור האשכול הכאוב שפתחת -

האם לא הגיוני, רצוי, ומוסרי שהגבר הנשוי כדת משה וישראל ילך עם אשתו הנאה - ולא עם נשים נאות אחרות ?
זה הרי מה שכאב לך, שהמצב בנושא לא פשוט, ויראי ה' צריכים להתמודד בהתמודדויות בלתי אפשריות, 
על כך הרי פתחת אשכול: על הצורך הנחוץ לקבל מענה מושלם במסגרת הנישואין.

2.
למה אתה קובע עובדה: אסור ללכת עם אשתו, ההלכה קובעת ולא דעת עם הארץ
הרי בכל מצב לא מדובר באיסור, גם אם זה התקבל הלכתית, המשמעות של זה שיש לנוהגים כך על מי לסמוך.
אבל.....גם לנוהגים אחרת יש על מי לסמוך. 
למה איסור ? 

3.
המקור באבות דרבי נתן בא להדגיש ענין שמשום מה נזנח אצל כל ה"מחמירים" למיניהם.
ובמקום להקפיד עליו - אותו מתירים.  
ואוסרים מכל וכל - דווקא את הנושא הפחות בעייתי. 


ההבנה הפשוטה היא שכאילו אין לדבר עם אשתו ברחוב משום הטענה וכו'.
אבל בעצם אם תשימו לב, כתוב משהו אחר:
לא לדבר עם שום אשה וגם לא עם אשתו משום הטענה.
כלומר: בעבר שום אשה לא הסתובבה ברחוב, ולכן גם שיחה עם אשתו (שהיא מותרת) הייתה בעיתית כי יכלה להיות טענה, ובצדק, כי סביר להניח שזו לא אשתו (=לאור המקובל), אז מי היא ?....

למעשה, המקור באבות דרבי נתן התיחס ל2 ענינים
א. איסור לספר עם שום אשה
ב. אפילו עם אשתו - מפני הטענה.

איזה ענין הוא חמור יותר?
ממש בבחינת: את אשר התרת אסרתי. את אשר אסרת התרתי. 

משום מה, בחוגים בהם "מחמירים" לא ללכת עם האשה המותרת, משוחחים רבות עם נשים, לעיתים גם בקלות דעת.
לא אחת ראיתי מנהל סניף רשת מזון מדבר, ואף מתבדח ועוד - עם פקידות, קופאיות, ואין צורך להרחיב על רמתן הצניעותית.. 
ולא מדובר במקרה יחידני, אלא מדיניות נהוגה של קבוצה/ות שלמה/ות 
(מילתא דבדיחותא: גבר "חסוד" כזה, הסתובב עם אשה ברשות הרבים, ונזעק - "אל תדאגו, זו לא אשתי..."    כמה עצוב)
זה בהחלט: טענה ! 
לטענה הזאת בדיוק כוונת האיסור על שיחה / סיפור עם האשה.
ובניגוד למקרים שזו טענת חשד בלבד. והשיחה / טיול וכו' הוא עם האשה המותרת להם
מה לגבי אותם "מחמירים" לגביהם: לא מדובר בחשד. אלא בטענה: עם מי אתם מדברים ?!
אז קודם כל יש להקפיד שלא תהיה טענה. ובזה בודאי שכל אותם מחמירים חסודים - צריכים להתחזק.
לא להפוך את סדר החשיבות!



תוקן על ידי עמ_קנית ב- 22/08/2017 10:13:26




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/8/2017 14:31 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:






אז אולי תסביר לנו בבקשה את כל הפיסקה, לפי הרעיון הגאוני שלך..

לא ילך אדם אחר האשה בשוק ואפילו אחר אשתו ואין צ"ל אשה אחרת מפני טענת הבריות

למה התכון הכתוב "מפני טענת הבריות"???
האם התכוון שהבריות יבואו עליו בטענה על כך שהוא צריך להתקדם ולראות אותה בהליכתו?
או שמא טענת הבריות היא כי לא כל אחד יודע שמדובר באשתו?
ועוד לא נגענו בסיפור המוזר שאתה אומר שזה שאסור ללכת אחרי אשתו היא כי הוא מסתכל בה, מה הבעיה בזה? מה זה איסור תורה חדש?? תמהני



למה התכוון הכתוב "מפני טענת הבריות"

שיחשדו בו שהוא מתכוון לעבור אתה עבירה.

וגם לא באשתו לא כי זה אסור,

אלא בגלל שזה מגונה שכשאדם הולך הוא מביט באשתו כל זמן הליכתו.

באם הוא רוצה להביט בה שיעשה את זה בביתו ולא בשוק.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/8/2017 15:17 לינק ישיר 

חדשים לבקרים
תופסים כאן
איזה נקודה לוהטת
ומתפלפלים בה


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/8/2017 15:46 לינק ישיר 

רעיונוביץ
למה התכוון הכתוב "מפני טענת הבריות"
שיחשדו בו שהוא מתכוון לעבור אתה עבירה.
וגם לא באשתו לא כי זה אסור,

אלא בגלל שזה מגונה שכשאדם הולך הוא מביט באשתו כל זמן הליכתו. להיפך בהליכתו הוא לא רואה אותה.
באם הוא רוצה להביט בה שיעשה את זה בביתו ולא בשוק. בביתו שהיא תלך איך שהיא רוצה עם בגדים או בלי בגדים  זה לא מפריע לאף אחד




תוקן על ידי מוצש ב- 22/08/2017 15:47:47




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/8/2017 16:44 לינק ישיר 

רעיונוביץ כתב:


למה התכוון הכתוב "מפני טענת הבריות"

שיחשדו בו שהוא מתכוון לעבור אתה עבירה.

וגם לא באשתו לא כי זה אסור,

אלא בגלל שזה מגונה שכשאדם הולך הוא מביט באשתו כל זמן הליכתו.

באם הוא רוצה להביט בה שיעשה את זה בביתו ולא בשוק.


אז שוב חזרנו לטענתך המוזרה, ש"טענת הבריות" היא על כך שאדם מסתכל אחורי אשתו, תוך כדי שהם יודעים שהיא אשתו...
אני לא מוצא טעם להתווכח עם אחד שאלו טענותיו...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > איפה כתוב בשו"ע שאסור לטייל עם האשה ברחוב?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.