בית פורומים בחדרי חרדים

העיירה בוערת

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/5/2018 13:18 לינק ישיר 
העיירה בוערת

מעשה בעיירה קטנה ויהודים בה מעט, שהייתה בה מאפיה מהודרת למצות. המאפייה הייתה ממוקמת בשולי הישוב, וחלק מתושבי העיירה עבדו לפרנסתם במאפייה.
במהלך השנים גדל הביקוש למצות מאותה מאפייה, ולשם כך הוסיפו תנור חדש לצד הישן. אלא שהפעם לא טרחו מספיק לבנותו באופן מקצועי, ובשל מגבלות המקום תנאי הבטיחות גם הם לא היו מספיק טובים. כמה פעמים פרצה שריפה במקום וגרמה לנזקים, למרות שהמקום לא נשרף כליל. בשל כך, החליטו פרנסי הישוב להקים בו נקודת כיבוי אש, שתהיה זמינה לכל צרה שלא תבוא.
הישוב עצמו גדל והתפתח והפך לעיר ואם בישראל, נוספו בו בתים חדשים, הוא התרחב לכל הכיוונים והמאפייה כבר לא נותרה בשוליים. עם הזמן, החליטו תושבים נוספים לפתוח מאפיות מתחרות, וחלקם עשו זאת בתוך ביתם הפרטי. כל מאפיה התהדרה בכשרות מיוחדת משל עצמה, בחומרות והידורים שאין במאפיות האחרות. כעת כבר התרחשו יותר אירועים של שרפות, והנזקים היו גדולים יותר, בשל ריבוי המאפיות וקרבת הבתים.
לנוכח הנסיבות, התרחבו מאוד שירותי הכבאות בעיר, הוקמו נקודות נוספות והוכשרו כבאים נוספים. קופות החולים בעיר נדרשו לטפל בכוויות קטנות וגדולות, וקבלני בניין שיפצו דירות ובתים שנפגעו בשרפות הרבות.
פרנסי העיר השיגו תקציב ממשלתי מיוחד לטיפול בנפגעי השרפות שניזוקו בנפשם, בגופם ובממונם, ותושבי העיר התמחו בהענקת טיפולים מקצועיים שונים.
עם השנים התגלעו ויכוחים קשים סביב דרכי הטיפול המתאימים לנפגעי הכוויות, וכן בנוגע לטיפול בטראומה של משפחות שביתם נשרף ועוד כיו"ב. הוויכוחים הללו פילגו את העיר לכמה מחנות שונים, כשכל צד טוען ליתרונה של שיטתו וחסרונותיהן של השיטות האחרות.
כשהגיע לעיר אורח והעלה הצעה לסגור חלק מהמאפיות ובפרט את כל אלו שהיו בבתים פרטיים, לרכוש למאפיות הנותרות ציוד חדש ובטיחותי, להעביר את כל עובדי המאפיות הכשרות מתאימות לשמירת הבטיחות, להתקין במאפיות אמצעי הגנה וכיבוי, ועוד הצעות ייעול מסוג זה, נרעשו כל תושבי העיר על היהודי המבקש לפגוע במנהג אבותיהם ולקפח את פרנסתם של האופים, הכבאים, החובשים, הקבלנים ועוד בעלי אומנות רבים מתושבי העיר, ויגרשוהו משם בחרפה.



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/5/2018 13:26 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/5/2018 14:16 לינק ישיר 

חבל שלא חיפשו בספרי היסטוריה לראות את כל מתקני העוולות של העבר.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/5/2018 15:43 לינק ישיר 

שכחת לספר על כך שהאורח גם סבר שכמה מהחומרות שנהגו במאפיות למיניהן, מיותרות לחלוטין, אי לכך המקם בעיר, ופתח מאפיה שבה יהיו מצות טעימות, לא שרופות, וללא "חומרות מיותרות".  אלא שכולם התייחסו אליו בשל כך כאל "שייגעץ" של העיירה.
וכך, בתחכום לא מבוטל, על ידי סגירת שאר המאפיות או רובן מטעמי "בטיחות", והכללה של כולן כמי שאחראיות למחדלים כאלו ואחרים, ניסה ליצור מצב שבו תקבל המאפיה שלו נתח שוק גדול יותר וההתנגדות אליו תדעך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/5/2018 16:00 לינק ישיר 

תודה לכל המגיבים שהוסיפו פרטים חשובים ששכחתי או שהשמטתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/5/2018 16:30 לינק ישיר 

משל פתטי
הנמשל מסביר את עצמו טוב יותר



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/5/2018 17:49 לינק ישיר 

asaf2000 כתב:

חבל שלא חיפשו בספרי היסטוריה לראות את כל מתקני העוולות של העבר.







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/5/2018 17:53 לינק ישיר 

אכן המשל תפור ככפפה ליד לחוליים המודרניים כגון סמארטפון נט ועוד,
ונסיונו לקרב את הציבור החרדי ל"קידמה" החולנית שהוא היטיב לתאר במשלו מעצימה את התמיהה על עוורונו הסלקטיבי כמיטב משכילי\"מתקני" עם ישראל לדורותיו.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/5/2018 23:16 לינק ישיר 

אורח לרגע - רואה כל פגע



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2018 00:01 לינק ישיר 

אולי הרמז הכי עבה שמנסה בצ"כ לתת, זה שעיקר הוויכוח הוא סביב שאלת הכוויות ולא סביב שאלת המצות. כוונתו שהשאלה היא לא הדברים הטובים והעקרוניים אלא השאלות של הייעול ושאלות של טיפול בבעיות ולא בשינויים עקרוניים בתלם עצמו. אז שתי הערות לבצ"כ: א. אם באת לדון ביחס בין סור מרע לישה טוב, הרי שאתה טוען "סה"כ כולם מודים שלימוד תורה זה חשוב ואני בעיקר פתחתי ישיבה". אז אתה צודק ותמשיך בזה, אבל כמו שאתה עושה טוב ואסור לבוא אליך בטענות כך גם אל תבוא בטענות לאחרים. ב. אם אתה מתייחס לשאלות של ייעול כדברים של מה בכך אז מצבנו לא טוב. הרי אתה מבין שבחינוך כל דבר יכול להיות עקרוני. אם אתה שןב מבקש "תבינו גם אותי שיש לי פתרונות", אז יתווכחו איתך על היחס לפתרונות עצמם אבל אם אתה מרגיש שיש לך הצלחות יהי לך אשר לך. מה אתה רוצה מהציבור/המוסדות/ הקהילה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2018 09:37 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:

אכן המשל תפור ככפפה ליד לחוליים המודרניים כגון סמארטפון נט ועוד,
ונסיונו לקרב את הציבור החרדי ל"קידמה" החולנית שהוא היטיב לתאר במשלו מעצימה את התמיהה על עוורונו הסלקטיבי כמיטב משכילי\"מתקני" עם ישראל לדורותיו.



באמת מעניין לשמוע את עצתך בנדון, בתור חולה מודרני עם סמרטפון ונט. מה אתה אומר על קידמה חולנית ועל עיוורון סלקטיבי?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2018 15:50 לינק ישיר 

כשיש משל טוב כל אחד יכול להבין אותו כרצונו ולמצוא לו נמשל כהבנתו, אין צורך לחשוב "מה הייתה כוונתו של הכותב?". אני התכוונתי במשל למציאות מסוימת כפי שאני רואה אותה, אבל כל אחד יכול להשתמש במשל לענייניו וכמובן ניתן לחלוק עלי בקריאת המציאות.

לשאלותיו של "הדיבוק" לגבי כוונותיי, ברצוני להתייחס בקצרה.
אין לי שום בעיה עם ההתנגדות לי ולדרכי ולישיבה שהקמתי ולדברים נוספים שאני אומר כותב ועושה. כל עוד המתנגדים לי כוונתם לשמיים אני מכבד ומעריך אותם, ואם אין כוונתם לשמיים אלא לאינטרסים כאלו ואחרים מה אכפת לי מהם.
הדבר שמפריע לי הוא שאנשים עושים מעשים בלי להתבונן עליהם ועל משמעותם, ושהם מאמצים תפיסת עולם ודעות בלי לבחון אותם לעומק. זוהי הסיבה שמביאה אותי להשמיע את קולי בנושאים שונים, בשביל לנסות לגרום לאנשים לחשוב על הדברים ולבחון אותם. זו הייתה מטרת המשל, והוא גם בא להצביע על האופן שלדעתי צריך לחשוב על דברים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2018 17:14 לינק ישיר 

בנציון, אני אוהב אנשים כמוך שעושים הכל לשם שמים בלי שום אנטרסים.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2018 19:17 לינק ישיר 

גם יצחק הספרן כוונתו טהורה לשם שמים, אל תזלזל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2018 20:21 לינק ישיר 

אינני חושב שאדם מן השורה נדרש שכל מעשיו יהיו לשם שמיים ולא לשום אינטרס אישי, וזוהי בעיקר מעלה של חסידים ואנשי מעשה.
הדבר שנדרש מכל אדם ישר הוא להיות הגון וישר וכשהוא עושה משהו בגלל אינטרסים שונים שלא יאמר שהוא עושה זאת לשם שמים, ואם הוא נאבק בדבר בטענה של כבוד שמיים שיהיו פיו וליבו שווים ושאכן זו תהיה כוונתו.
הנאבקים בי טוענים שהם עושים זאת לכבוד שמיים, ולכן הגיוני מאוד לצפות מהם שאכן יעשו זאת לשם שמיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2018 22:56 לינק ישיר 

בןציוןכהנא, יש לי שאלה: האם יש לך גדול בתורה מהמגזר החרדי  שתומך בך? כלומר האם אתה פועל לבד בלי להתייעץ עם גדול בישראל? 
אני מקווה לקבל ממך תשובה הוגנת.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > העיירה בוערת
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.