בית פורומים בחדרי חרדים

ישראל מדינת דמיקולו? למה לא אוסרים שימוש במטוס ה'737 מקס'?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-12/3/2019 20:06 לינק ישיר 
ישראל מדינת דמיקולו? למה לא אוסרים שימוש במטוס ה'737 מקס'?

עשרות מדינות כבר אסרו לעת עתה כניסה לשטח אווירי של דגם ה'737 מקס' שהתרסק באתיופיה, 
אך ישראל שותקת...

לא רק זאת, ראיתי כותבים שהטיסה של אתיופיאן איירליינס אתמול מישראל לאדיס אבבה, בוצעה במטוס מדגם זה.

טיפשות, או שחיתות?




תוקן על ידי דבריחכמים ב- 12/03/2019 18:07:46




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 20:09 לינק ישיר 

לרעיונוביץ פתרונים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2019 20:12 לינק ישיר 

ישראל רעיונוביץ כץ, אייכה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 20:23 לינק ישיר 

זה עניין פוליטי בעיקר, בואינג היא חברה אמריקאית..
עדיין מוקדם מדי לקבוע שזה קשור לבעיה במטוס.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2019 20:29 לינק ישיר 
דבריחכמים

אדם_ה1 כתב:
זה עניין פוליטי בעיקר, בואינג היא חברה אמריקאית..
עדיין מוקדם מדי לקבוע שזה קשור לבעיה במטוס.



א. יש כבר מידע מסוים. יודעים כבר שיש קשר מסוים למערכת השליטה של המטוס. 
ב. בכל הנוגע לתעופה, כשיש ספק, אין ספק.
ג. אני גם חושב שיש כאן עניין פוליטי, אבל חיי אדם?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 21:21 לינק ישיר 



נא להירגע !

תחום התעופה בארץ מנוהל באחריות רבה,

יש בארץ הרבה מאוד אנשים המבינים בתעופה,

והם מנהלים באחריות רבה את ענף התעופה בארץ.


לאל על יש צי מטוסים חדש יחסית,

רובם מטוסי 737  שטסים בעיקר לאירופה,

ומיעוטם מטוסי 777-200ER  והמטוסים החדשים 787 הדרימליינר שטסים לאמריקה ולמזרח הרחוק,


 צי מטוסי ה737 של אל על,  רובו מדגם 800 ומיעוטו מדגם 900ER (ה900 גדול קצת יותר מה800)

אולם צי מטוסי 737 הוא ממה שמוגדר "הדור הבא"

שזה הדור השלישי של מטוסי 737 

ובו לא היו הרבה בעיות, והוא מטוס מאוד מאוד אמין ויעיל.


המטוס 737MAX    הוא חדיש יותר ושייך לדור הרביעי שהוא חסכוני בדלק יותר מקודמיו,

והוא חדיש יותר, ונוח יותר, וגם יעיל יותר,

לאל על אין מטוסים מהדגם הזה, ולכן אין כל בעיה במטוסי אל על.


אגב: לישראייר יש מטוסי איירבוס


מה בעצם קרה שם? 

אינני יודע,

צריך לחכות לתשובה רשמית,

ומכיוון שיש לצערנו לישראל בתאונה הזאת שני קורבנות,

מדינת ישראל היא בין המדינות שחוקרות את התאונה הזאת,

וכשיהיו תשובות, כולנו נדע יחסית מהר, מה קרה שם.


יש אומרים שנכנסו ציפורים למנוע, ויש אומרים ששנה בעיה בטייס האוטומטי

כל אחד וההשערות שלו, אף אחד לא נותן הסבר הגיוני מה קרה שם.

ואגב, לפני יומיים מטוס שטס לארץ פגע בצפור שנקראת שקנאי 

שהיא ציפור גדולה וכבידה, כ20 ק"מ מחופי הארץ,

והמטוס נחת בשלום ללא כל בעיות.









דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 21:37 לינק ישיר 

דבריחכמים כתב:
דבריחכמים

אדם_ה1 כתב:
זה עניין פוליטי בעיקר, בואינג היא חברה אמריקאית..
עדיין מוקדם מדי לקבוע שזה קשור לבעיה במטוס.



א. יש כבר מידע מסוים. יודעים כבר שיש קשר מסוים למערכת השליטה של המטוס. 
ב. בכל הנוגע לתעופה, כשיש ספק, אין ספק.
ג. אני גם חושב שיש כאן עניין פוליטי, אבל חיי אדם?


ממש לא בטוח, ולפי מה שנשמע מעדי ראיה זה יכול להיות משהו אחר.
בדקת כמה שעות טיסה מטוסים אלה עשו עד היום? אני לא אומר שלא יכול להיות שהבעיה היא זאת שאמרת, אבל אם עד היום היו אלפי טיסות שעברו בשלום אז צריך לקחת את זה בפרופורציות.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2019 21:40 לינק ישיר 
דבריחכמים

רעיונוביץ, שמת לב שאחרי כל המלל הגדול שכתבת, לא ענית תשובה בכלל?

למה ישראל אינה מונעת טיסה בשטחה במטוס מהדגם החדש, לפחות עד שיתברר מה קרה בדיוק במטוס שהתרסק?
וכמו שעשרות מדינות בעולם כבר הודיעו. 

יתירה מזו, כפי שראיתי שנכתב, גם טיסת האתמול של אתיופיאן בוצעה באותו מטוס בדיוק. האם המדינה אינה אחראית לחיי אזרחיה? 

תוקן על ידי דבריחכמים ב- 12/03/2019 19:49:52




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 21:48 לינק ישיר 
דבריחכמים

אדם_ה1 כתב:
דבריחכמים כתב:
א. יש כבר מידע מסוים. יודעים כבר שיש קשר מסוים למערכת השליטה של המטוס. 
ב. בכל הנוגע לתעופה, כשיש ספק, אין ספק.
ג. אני גם חושב שיש כאן עניין פוליטי, אבל חיי אדם?


ממש לא בטוח, ולפי מה שנשמע מעדי ראיה זה יכול להיות משהו אחר.
בדקת כמה שעות טיסה מטוסים אלה עשו עד היום? אני לא אומר שלא יכול להיות שהבעיה היא זאת שאמרת, אבל אם עד היום היו אלפי טיסות שעברו בשלום אז צריך לקחת את זה בפרופורציות.


א. אני בטוח מאוד במה שאני כותב. והעתיד יוכיח. 
ב. המטוס מהדגם הנ"ל הוא ממש חדש, ויש ממנו רק כמה מאות מטוסים פעילים. 
ג. בוצעו בו מאות אלפי שעות טיסה בסך הכל, שזה ממש לא הרבה, כמובן יחסית.
ד. מאחר ולפני מספר חודשים התרסק בדיוק מטוס מאותו הדגם, זה אומר דרשני. 
ה. בעקבות האסון הנ"ל, (שלפני מספר חדשים) למרות שעדיין לא יצאו תוצאות רשמיות מהחקירה, בואינג משדרגת את בקרת השליטה של המטוס. העדכון בתוכנה אמור להיות מעודכן במטוסים עד אפריל. 
ו. הסטטיסטיקה של תאונות תעופה עומדת על 1 ל-4.7 מיליון טיסות. כאשר מדובר על שתי תאונות דומות באותו דגם מטוס חדש, תוך זמן קצר כל כך, זה מחייב בדיקה מעמיקה וחשש רציני מאוד. 
ז. רוב המדינות המערביות קרקעו את המטוס. אז למה ישראל לא?






דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 22:07 לינק ישיר 

המטוסים האלו קורקעו ע"י המדינות בהם יש אותם 2 המדינות בהם יש הכי הרבה מטוסים כאלו זה אתיופיה וסין לכן רוב המטוסים האלו קורקעו
לא שמעתי על מדינה שאסרה טיסה של המטוס הזה בשיטחה תן קישור למדינה אחת שאסרה זאת לא של אחת שקרקעה אותו זה ישראל לא יכולה לעשות כי אין לחברות הישראליות את המטוס הזה


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2019 22:10 לינק ישיר 

דבריחכמים כתב:
שמת לב שאחרי כל המלל הגדול שכתבת, לא ענית תשובה בכלל?

למה ישראל אינה מונעת טיסה בשטחה במטוס מהדגם החדש, לפחות עד שיתברר מה קרה בדיוק במטוס שהתרסק?
וכמו שעשרות מדינות בעולם כבר הודיעו. 

יתירה מזו, כפי שראיתי שנכתב, גם טיסת האתמול של אתיופיאן בוצעה באותו מטוס בדיוק. האם המדינה אינה אחראית לחיי אזרחיה? 


למדינת ישראל יש קשר טוב והדוק עם חברת בואינג !

לא רק במטוסים האזרחיים, אלא גם במטוסי הקרב מדגם F15

התעשייה האווירית עושה הסבות של מטוסי נוסעים מדגם 767 מדגם נוסעים לדגם מטען כבר כמה שנים,

ברישיון של חברת בואינג,

ולכן יש אמון רב בהנהלה של חברת בואינג, 


ההחלטות לאסור את הטיסות בדגם הזה באו מאירופה,

והם כרגיל באירופה, (למי שמכיר קצת את אירופה) החלטות שכאלה לא חפות מרגשות פוליטיים,

וגם מניסיון להפוך את איירבוס לחברה היצרנית של מטוסי נוסעים הגדולה בעולם.

(הם מאוד מאוד פגועים שהם נאלצו להפסיק לייצר את מטוס הנוסעים הגדול בעולם -  איירבוס 380 - תוך הפסדים רבים)


רוב המדינות בעולם לא אסרו את הטיסות במטוס הזה,

ולכן למדינת ישראל שהיא מדינה ידידה של ארה"ב,

לא נכנסים לפאניקה בגלל שני תאונות לא ברורות.


ולי ולרבים יש תחושה שאם היו במטוס טייסים טובים, זה לא היה קורה.


בנתיים בואינג שחררה עדכוני תוכנה למטוסים הללו,

מה שקצת אומר שאם היו שם טייסים טובים הם היו משתלטים על המטוס, ומצילים אותו.


אגב: לא מזמן, קרתה תקלה במטוס אל על, וחלק ממערכות הניהול שלו טעו,

הטייס שהבין שיש תקלה, מיד העביר את המטוס לשליטה ידנית,

דיווח ארצה מידית, וקיבל אישור להטיס את המטוס ידנית, (ולא לנחות בנמל התעופה הקרוב)

וכך הוא הטיס את המטוס ארצה בצורה ידנית ארצה, (מאוד מאוד נדיר) כמה שעות !

זה היה קצת פחות נוח, (המחשב מטיס את המטוס הרבה יותר טוב ונוח מטייס אנושי) אבל היה בטוח יותר.



אני יסביר משהו,

רוב רובם של שעות הטיסה עוברות על הטייסים במנוחה גמורה,

הם רק משגיחים על המטוס ותו לא,

הם מטיסים אותו בעיקר בשעת הנחיתה, שהיא מורכבת מאוד,

והיא הזמן הכי מסוכן בטיסה (בניגוד למה שחושבים)


לרוב כמה עשרות שניות לאחר ההמראה,

הטייסים מעבירים את המטוס לשליטה של הטייס האוטומטי וזהו,

עד לנחיתה הם רק מדברים בקשר עם מגדלי הפיקוח שבדרך ותו לא.

מה קרה בתאונה , צריך לחכות כמה ימים או שבועות ונדע מה בעצם קרה שם.


מי שרוצה לקרוא קצת יותר,

הנה כתבה מישראל היום








תוקן על ידי רעיונוביץ ב- 12/03/2019 20:15:44




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 22:22 לינק ישיר 

א. אתה בעצם שם דגש על הקשר הטוב של ישראל עם חברת בואינג. זאת אומרת, שבגלל הקשר הטוב, ישראל נוטלת כאן סיכונים לחיי אדם. 

ב. רוב המדינות המערביות אסרו. אם יהיה לי כוח, אביא רשימה. 

ג. מצד אחד אתה אומר שעדיין לא יודעים כלום. מאידך גיסא, אתה שופך כאן את תחושותיך, כאילו הטייס אשם. 

ד. הטייס היה בעל וותק של 8000 שעות טיסה, שזה הרבה מאוד. אגב, נראה שהטיסה התרסקה תוך כדקה מאז גילוי התקלה, כך שהרבה זמן לא היתה לטייס, מומחה ככל שיהיה. 

ה. הזמן הכי מסוכן הוא ההמראה. בפרט בדקות הראשונות. 

ו. אתה לא מתכוון לומר שנעשה שימוש במטוס בעייתי, מבחינת מערכת שליטה, ונסמוך על הטייס המומחה. נכון?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 22:23 לינק ישיר 
דבריחכמים

אל_קפונה כתב:
המטוסים האלו קורקעו ע"י המדינות בהם יש אותם 2 המדינות בהם יש הכי הרבה מטוסים כאלו זה אתיופיה וסין לכן רוב המטוסים האלו קורקעו
לא שמעתי על מדינה שאסרה טיסה של המטוס הזה בשיטחה תן קישור למדינה אחת שאסרה זאת לא של אחת שקרקעה אותו זה ישראל לא יכולה לעשות כי אין לחברות הישראליות את המטוס הזה



אירופה ובריטניה אסרו טיסה בשטחם. כך גם סין. תתעדכן בחדשות. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 22:33 לינק ישיר 

בעקבות תאונת המטוס באתיופיה, הסינים היו הראשונים שקירקעו את מטוס הבואינג המסויים.

האירופים אחריהם.

דווקא רשות התעופה האמריקאית שנחשבת להכי קשוחה, לא.

ואז מתחילה ההתלבטות, האם הסינים והאירופים כל כך שומרים על חיי אדם יותר מרשות התעופה האמריקאית, למשל או שמא, לסינים ולאירופים יש מלחמה כלכלית עם האמריקאים ובואינג...

לך תדע.

©יצחק חרמון


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 22:33 לינק ישיר 

רעיונוביץ, הכתבה לה הבאת קישור, אומרת בעצם ברור מאוד כי כבר ידוע שמדובר בבעיית תוכנה, 
ובתיקונים שמבצע המחשב אוטומטית לכיוון חרטום המטוס, מה שעלול לגרום בנסיבות מסוימות להתרסקות. 
החברה בעצם מודיעה, שהיא תערוך הכשרות נוספות לטייסים בעניין מערכת השליטה הזו, מה שאומר שלטייסים רבים אין הכשרה מספקת בהתמודדות עם תקלות שגורמת המערכת. 

איך שאני הק' מבין את הכתבה הזו, כבר יודעים בדיוק ממה נגרמה ההתרסקות, ורק בואינג עדיין לא לקחה על עצמה רשמית אחריות לתאונה. כנראה שיקולי פיצויים וכדו'. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 22:45 לינק ישיר 

דבריחכמים כתב:
א. אתה בעצם שם דגש על הקשר הטוב של ישראל עם חברת בואינג. זאת אומרת, שבגלל הקשר הטוב, ישראל נוטלת כאן סיכונים לחיי אדם. 

ב. רוב המדינות המערביות אסרו. אם יהיה לי כוח, אביא רשימה. 

ג. מצד אחד אתה אומר שעדיין לא יודעים כלום. מאידך גיסא, אתה שופך כאן את תחושותיך, כאילו הטייס אשם. 

ד. הטייס היה בעל וותק של 8000 שעות טיסה, שזה הרבה מאוד. אגב, נראה שהטיסה התרסקה תוך כדקה מאז גילוי התקלה, כך שהרבה זמן לא היתה לטייס, מומחה ככל שיהיה. 

ה. הזמן הכי מסוכן הוא ההמראה. בפרט בדקות הראשונות. 

ו. אתה לא מתכוון לומר שנעשה שימוש במטוס בעייתי, מבחינת מערכת שליטה, ונסמוך על הטייס המומחה. נכון?



א. כתבתי שיש בארץ הרבה אנשים שמבינים בתעופה אזרחים, והם אנשים אחראים,

וככלל אני סומך על אנשים אחראים ולא על אנשים נמהרים.

ב. אדרבא, תביא רשימה שכזו.

ג. אני אכן לא יודע כלום, מצד שני יש לי תחושות.

ד. לא ראיתי  בשום אתר חדשות מידע על הטייסים (אשמח לראות מהיכן לקחת את העובדות הללו)

ה. ממש לא נכון !

ו. אני אומר שגם למטוס הכי משוכלל צריך שיהיה בו טייס שיודע לקחת אותו לידיים כשיש תקלה,

ולא מחפש שמערכות המטוס המשוכללות מאוד יצילו אותו.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ישראל מדינת דמיקולו? למה לא אוסרים שימוש במטוס ה'737 מקס'?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.