בית פורומים בחדרי חרדים

לא צריך לשמוע לגדולי ישראל!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/4/2019 23:21 לינק ישיר 
לא צריך לשמוע לגדולי ישראל!

בשבת האחרונה שהיתי אצל חמי שיחי'. בשחרית פגשתי את ישראל, חברי לישיבה לפני הרבה שנים, שבא להתארח אצל אחיו, אותו לא פגשתי הרבה זמן. ישראל היה בחור בעל כשרון, אהוב על הבריות, לא פלא שנלקח אחר כבוד לחתן אצל יהודי עשיר שסידר אותו כמו שצריך. אחרי כמה שנים בכולל חמיו הוציא אותו מהכולל וצירף אותו כבכיר בעסקיו. לבינתיים סיים תואר אחד וכעת הוא עובד על השני.

מיד שהתחלנו לדבר שמתי לב שזה לא הישראל שאני הכרתי. הלבוש לא אותו לבוש, הסגנון לא אותו סגנון, אבל ככה זה בחיים, אנשים משתנים.

לאחר שיחה קצרה, שנסובה בעיקר על הביזנס של חמיו ושלי (שנינו עוסקים באותו תחום, רק חמיו גדול ממני פי אלף), הוא כמשיח לפי תומו אמר לי שהפעם הוא לא מצביע לג'. שאלתי אותו למה? וענה את הטענות שהחברים מעלים פה. לא קיבלו את הילד שלו לחיידר. הוא לא מרגיש שייך. הוא לא צריך הנחה בארנונה ולא מילגת לימודים. וכו' וכו'. בקיצור, לא צריך לשמוע לרבנים בעניין הזה, כי זו בחירה אישית של כל אחד ואחד.

אמרתי לו, אולי אתה צודק עם הטענות שלך, אבל אני זוכר כשהיית בישיבה היית מעיר לבחורים שקמים מאוחר שק"ש זה מדאורייתא ואיך אפשר לקום מאוחר? והנה אני מבקש שנעזוב את עניין הבחירות, רק אשאל אותך, האם פעם בדקת האם יש חיוב הלכתי לשמוע לקול גדולי ישראל שבכל דור ודור? אם כן, מה יצא לך? אם לא, איך אתה יכול להחליט לפעול כנגדם בלי לבדוק מהי ההלכה? וכי הכל מותר?

אתה יכול אולי לטעון שזה עניינים גשמיים, ועל עניין גשמי כבר כתב הבעל התניא "אהוביי אחיי ורעיי, מאהבה מסותרת תוכחת מגולה, [82] לכו נא ונוכחה, זכרו ימות עולם בינו שנות דור ודור. ההייתה כזאת מימות עולם, ואיה אפוא מצאתם מנהג זה באחד מכל ספרי חכמי ישראל הראשונים והאחרונים להיות מנהג ותיקון לשאול בעצה גשמיות כדת מה לעשות בענייני העולם הגשמי. אף לגדולי חכמי ישראל הראשונים כתנאים ואמוראים, אשר כל רז לא אנס להו ונהירין לון שבילין דרקיע, כ"א לנביאים ממש אשר היו לפנים בישראל כשמואל הרואה אשר הלך אליו שאול לדרוש ה' על דבר האתונות שנאבדו לאביו"

מצד שני, החזון איש כתב לרב קלמן כהנא "השיטה לעשות את התורה לחלקים שונים, הוראה באיסור והיתר חלק אחד והוראה בשוק החיים חלק שני, להיות נכנעים להוראות חכמי הדור בחלק הראשון ולהשאיר לחופש בחירתם בחלק השני - היא השיטה הישנה של המינים בירידת היהדות באשכנז וכו'..".

בכל אופן, אמרתי לו, יש לך היום צהריים ארוכים, לך בדוק את הסוגיא הזו של שמיעה לקוk גדולי ישראל (עי' בחינוך מצוה תצה: ונוהגת מצוה זו בזמן שבית דין הגדול בירושלים בזכרים ונקבות, שהכל מצוין לעשות כל אשר יורו, ובכלל המצוה גם כן לשמע ולעשות בכל זמן וזמן כמצות השופט, כלומר, החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמנינו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה (ר"ה כה ב) ואל השפט אשר יהיה בימים ההם יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר, שמצוה עלינו לשמע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו. והעובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה ככל אשר יורו מבטל עשה זה וענשו גדול מאד, שזהו העמוד החזק, שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת.) ותראה מה יוצא לך ומה הנפק"מ עבורך.

ואם תרשה לי לומר עוד, דע שגם אם איכשהו ייצא לך שאין חיוב של לשמוע בקול גדולי ישראל, ההיסטוריה מוכיחה, ותבדוק את זה, שכל מי שסר ממרותם של גדולי ישראל ופעל כנגדם לא נשאר ממנו דבר. האם יש כיום זכר לשבתאים, לפרנקיסטים, למשכילים? כל מה שיש לנו זה בגלל שאבותינו ואבות אבותינו דבקו בגדולי התורה והלכו בעצתם. לך ראה שכל מדינה שלא היה לה גדול בתורה לא צמחה רוחנית, ולהיפך עד אבדון רוחני. אז אתה מחליט לפעול כנגד גדולי הדור, כי אתה חושב שאתה חכם מהם, אבל דע, זה יתנקם בך חזק, כי הבן שלך רואה אותך שאתה בז לדברי גדולי הדור, ולכן גם הוא יבוז, אבל לא רק לגדולי תורה אלא גם למצוות וגם לתורה, עד שרח"ל לא יישאר זכר יהודי. זה מה שקרה וזה מה שיקרה לאנשים כאלה.

אם תטען לי שנהיית חסיד סאטמער וככה נוהגים שם אזי זה בגדר מחלוקת לשם שמים וכל אחד עושה כפי שהורו לו רבותיו, אבל סתם לקום כנגד כל גדולי הדור שהחליטו שחובה להצביע למפלגה חרדית זה לא מתקבל על הדעת היהודית - תורנית.

וככה נפרדתי מישראל חברי משכבר הימים, ואני כמעט בטוח שהוא התחרט שפגש אותי...



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/4/2019 23:34 לינק ישיר 

יש לך פאות אחרי האוזניים
שעון יד
ממתי הצבעה הפכה למצווה החשובה בתורה.
ולמה צריך לשמוע לרב קנייבסקי פתאום כשאין לך גנרטור בשבת ועוד אין ספור נושאים שהרב קנייבסקי והרב אדלשטיין חושבים שצריך להתנהל בשונה ממה שאתה מתנהל.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2019 23:42 לינק ישיר 

אצל נחתום והערל, מעולם לא שמעו לחזו"א, כי הרי לא לכולם יש גנרטור ולהרבה יש שעון.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/4/2019 23:47 לינק ישיר 

נחתום כתב:
יש לך פאות אחרי האוזניים
שעון יד
ממתי הצבעה הפכה למצווה החשובה בתורה.
ולמה צריך לשמוע לרב קנייבסקי פתאום כשאין לך גנרטור בשבת ועוד אין ספור נושאים שהרב קנייבסקי והרב אדלשטיין חושבים שצריך להתנהל בשונה ממה שאתה מתנהל.


נשלח מהאנדרואיד שלי



מכיוון שנשאלתי כאן כבר מוקדם יותר את אותה שאלה, הפעם אגיב אע"פ שאני חושב שהתשובה פשוטה.

כשיש מחלוקת הלכתית למשל בין שש"כ לבין ארחות שבת, בין הגרש"ז לבין הגרי"ש, אתה יכול לנהוג או כפי שזה הורה או כפי שהשני הורה, אבל אתה לא יכול חמש דקות לעשות כמו צד' א ובחמש דקות לאחר מכן לנהוג הפוך. 

לגבי שעון ופאות או גנרטור, הדברים האלה מצויים במח', וכל אחד נוהג כפי שנהגו אצלו בבית או כפי שהורה לו רבו.

כאן לגבי הבחירות בארץ, היו תמיד 2 אסכולות, שיטת החזון איש ועמו רוב אדמו"רי אגו"י להצביע למפלגה חרדית ושיטת הויואל משה להימנע מהצבעה. רוב החרדים בארץ נהגו שלא כהאדמו"ר מסאטמער אלא הלכו להצביע.

לכן לא מתקבל על הדעת התורנית שיקום איזה בעלבת חרדי ויגיד שיקפצו לי גדולי הדור, אני חכם מהם, אני עושה מה שבא לי. וכפי שכתבתי באשכול סמוך, היהדות החרדית תסתדר גם בלי הקול של החכם הזה, אך מי שיפסיד הוא בעיקר הוא עצמו, כפי שכתבתי למעלה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2019 00:01 לינק ישיר 

סקופער כתב:

נחתום כתב:
יש לך פאות אחרי האוזניים
שעון יד
ממתי הצבעה הפכה למצווה החשובה בתורה.
ולמה צריך לשמוע לרב קנייבסקי פתאום כשאין לך גנרטור בשבת ועוד אין ספור נושאים שהרב קנייבסקי והרב אדלשטיין חושבים שצריך להתנהל בשונה ממה שאתה מתנהל.


נשלח מהאנדרואיד שלי



מכיוון שנשאלתי כאן כבר מוקדם יותר את אותה שאלה, הפעם אגיב אע"פ שאני חושב שהתשובה פשוטה.

כשיש מחלוקת הלכתית למשל בין שש"כ לבין ארחות שבת, בין הגרש"ז לבין הגרי"ש, אתה יכול לנהוג או כפי שזה הורה או כפי שהשני הורה, אבל אתה לא יכול חמש דקות לעשות כמו צד' א ובחמש דקות לאחר מכן לנהוג הפוך. 

לגבי שעון ופאות או גנרטור, הדברים האלה מצויים במח', וכל אחד נוהג כפי שנהגו אצלו בבית או כפי שהורה לו רבו.

כאן לגבי הבחירות בארץ, היו תמיד 2 אסכולות, שיטת החזון איש ועמו רוב אדמו"רי אגו"י להצביע למפלגה חרדית ושיטת הויואל משה להימנע מהצבעה. רוב החרדים בארץ נהגו שלא כהאדמו"ר מסאטמער אלא הלכו להצביע.

לכן לא מתקבל על הדעת התורנית שיקום איזה בעלבת חרדי ויגיד שיקפצו לי גדולי הדור, אני חכם מהם, אני עושה מה שבא לי. וכפי שכתבתי באשכול סמוך, היהדות החרדית תסתדר גם בלי הקול של החכם הזה, אך מי שיפסיד הוא בעיקר הוא עצמו, כפי שכתבתי למעלה...


כל האשכולות המדוברות כמובן לא לקחו בחשבון מפלגה שבראש מעיינה יותר ממה שחשוב לה הדאגה למוסדותיה זה הרס מוסדות ובתי כנסת של הרבנים שחושבים אחרת מפלגה שבריש גלי משסה חילונים באחיהם החרדים רק בגלל שהם נשמעים לרב אחר.
וכמובן גם בעבר רוב רובו של הציבור שנשמע לפסקי החזון איש והרב מבריסק לא הצביע למפלגה שבה הם תמכו בבחירות שקיבלה פחות מ3000 קולות ובכל זאת המשיך להעריץ אותם ולהעריך אותם מתוך ההבנה שגם הם יודעים שזה לא עיקרי הדת.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 06:52 לינק ישיר 

על זה נאמר כל הפוסל במומו פוסל.
המפלגה שלכם היא היחידה שכל מטרתה להזיק לכלל החרדים. כמו למשל אחרי פטירת הרב לנדא, הנציגים שלכם צעקו ומחו על מינוי שני הרבנים המוסכמים, וניסו להזיק. כפי שתמיד ניסו להזיק למוסדות של החרדים (כמו ההתנגדות להוסיף קומה לארחות תורה, סתם כי בא להם להזיק).

והאמת הרבה יותר עמוקה. המצע של המפלגה שלכם, המסר שלכם, כל התעמולה שלכם, אינה משהו חיובי כלשהו. אלא רק אמירה נגד כל המפלגות החרדיות. כל אדם שיאמין שהמפלגות החרדיות לא שינו את דרכם, לא יהיה לו מה לחפש אצלכם.

והנה לנו דוגמא יפה לדברי חז"ל - כל הפוסל במומו פוסל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2019 07:07 לינק ישיר 
אשכול מכובד עם טענות ברמה

מגיעים העציצים להרוס כל חלקה טובה 

אין צורך להתייחס אליהם 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 09:38 לינק ישיר 

אני לא רוצה לחזור שוב לענייני הפלג, אבל זה ברור שאם היו נותנים להם נציג אזי הם היו מצביעים לרשימה שעושה הכל כדי להכחידם כלשונך.

בכל אופן, גם הפלג וגם החסידויות שלא מצביעות לכנסת, מרשות לעצמן לא להצביע, כי הם יודעים שתמיד הנציגים החרדים יהיו שם לעזור להם בבירוקרטיה הישראלית. כמה פעמים פרוש נקרא לאדמו"רים אלו לעזור? לא פעם ולא פעמיים. גם אנשי הפלג נעזרים לא פעם ע"י הנציגות החרדית מהצד השני. אבל מכיוון שהוזזו מההגה הם עושים ברוגז ולא מצביעים. או יותר נכון, כי הם יכולים להרשות לעצמם לרקוד על שתי החתונות, גם לקבל תקציבים מהמדינה הישראלית ציונית וגם ללכת לסאטמער ביום הבחירות ולקבל כסף על אי הצבעה.

מעניין לעניין באותו עניין. תרשה לי לשתף אותך במה ששמעתי מעצניק אחד כשלקחתי אותו טרמפ לביתו. הוא אמר לי, "בסופו של דבר, רוב הציבור שלנו יצא מובס וטיפש, ללא שום תועלת. הרי בסוף בסוף רק כמה אנשים שפתחו מוסדות לאנשי הפלג הם אלה שהרוויחו ג'ובים וכספים, והאנשים הפשוטים כמוני שהעבירו את הילדים למוסדות של הפלג לא הרוויחו דבר. אני מאד מוגבל לאיזה ישיבות לשלוח (לא רוצה אף אחת מהן), וגם לאיזה סמינר לשלוח, הבן שלי בישיבה קטנה לא היה שקוע כ"כ בלימוד אלא יותר בהפגנות, הבן שלי הגדול בשידוכים וזה לא קל בכלל כי אנחנו מתויגים כעצניקים כך שהשוק שלו קטן מאד, להנהגה כבר לא נחזור אחרי פטירת ר' שמואל. בקיצור, המצב על הפנים. והאמת היא, שאנחנו לא באמת משפיעים, לא על החוק הגיוס ולא על ענייני החינוך. רק נהפכנו עם הזמן לכביכול קנאי מאה שערים. אם היה לי שכל, הייתי נשאר ניטרלי ולא הייתי מפסיד כלום".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2019 10:53 לינק ישיר 
מצדרביעי

סקופער כתב:
בשבת האחרונה שהיתי אצל חמי שיחי'. בשחרית פגשתי את ישראל, חברי לישיבה לפני הרבה שנים, שבא להתארח אצל אחיו, אותו לא פגשתי הרבה זמן. ישראל היה בחור בעל כשרון, אהוב על הבריות, לא פלא שנלקח אחר כבוד לחתן אצל יהודי עשיר שסידר אותו כמו שצריך. אחרי כמה שנים בכולל חמיו הוציא אותו מהכולל וצירף אותו כבכיר בעסקיו. לבינתיים סיים תואר אחד וכעת הוא עובד על השני.

מיד שהתחלנו לדבר שמתי לב שזה לא הישראל שאני הכרתי. הלבוש לא אותו לבוש, הסגנון לא אותו סגנון, אבל ככה זה בחיים, אנשים משתנים.

לאחר שיחה קצרה, שנסובה בעיקר על הביזנס של חמיו ושלי (שנינו עוסקים באותו תחום, רק חמיו גדול ממני פי אלף), הוא כמשיח לפי תומו אמר לי שהפעם הוא לא מצביע לג'. שאלתי אותו למה? וענה את הטענות שהחברים מעלים פה. לא קיבלו את הילד שלו לחיידר. הוא לא מרגיש שייך. הוא לא צריך הנחה בארנונה ולא מילגת לימודים. וכו' וכו'. בקיצור, לא צריך לשמוע לרבנים בעניין הזה, כי זו בחירה אישית של כל אחד ואחד.

אמרתי לו, אולי אתה צודק עם הטענות שלך, אבל אני זוכר כשהיית בישיבה היית מעיר לבחורים שקמים מאוחר שק"ש זה מדאורייתא ואיך אפשר לקום מאוחר? והנה אני מבקש שנעזוב את עניין הבחירות, רק אשאל אותך, האם פעם בדקת האם יש חיוב הלכתי לשמוע לקול גדולי ישראל שבכל דור ודור? אם כן, מה יצא לך? אם לא, איך אתה יכול להחליט לפעול כנגדם בלי לבדוק מהי ההלכה? וכי הכל מותר?

אתה יכול אולי לטעון שזה עניינים גשמיים, ועל עניין גשמי כבר כתב הבעל התניא "אהוביי אחיי ורעיי, מאהבה מסותרת תוכחת מגולה, [82] לכו נא ונוכחה, זכרו ימות עולם בינו שנות דור ודור. ההייתה כזאת מימות עולם, ואיה אפוא מצאתם מנהג זה באחד מכל ספרי חכמי ישראל הראשונים והאחרונים להיות מנהג ותיקון לשאול בעצה גשמיות כדת מה לעשות בענייני העולם הגשמי. אף לגדולי חכמי ישראל הראשונים כתנאים ואמוראים, אשר כל רז לא אנס להו ונהירין לון שבילין דרקיע, כ"א לנביאים ממש אשר היו לפנים בישראל כשמואל הרואה אשר הלך אליו שאול לדרוש ה' על דבר האתונות שנאבדו לאביו"

מצד שני, החזון איש כתב לרב קלמן כהנא "השיטה לעשות את התורה לחלקים שונים, הוראה באיסור והיתר חלק אחד והוראה בשוק החיים חלק שני, להיות נכנעים להוראות חכמי הדור בחלק הראשון ולהשאיר לחופש בחירתם בחלק השני - היא השיטה הישנה של המינים בירידת היהדות באשכנז וכו'..".

בכל אופן, אמרתי לו, יש לך היום צהריים ארוכים, לך בדוק את הסוגיא הזו של שמיעה לקוk גדולי ישראל (עי' בחינוך מצוה תצה: ונוהגת מצוה זו בזמן שבית דין הגדול בירושלים בזכרים ונקבות, שהכל מצוין לעשות כל אשר יורו, ובכלל המצוה גם כן לשמע ולעשות בכל זמן וזמן כמצות השופט, כלומר, החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמנינו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה (ר"ה כה ב) ואל השפט אשר יהיה בימים ההם יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר, שמצוה עלינו לשמע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו. והעובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה ככל אשר יורו מבטל עשה זה וענשו גדול מאד, שזהו העמוד החזק, שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת.) ותראה מה יוצא לך ומה הנפק"מ עבורך.

ואם תרשה לי לומר עוד, דע שגם אם איכשהו ייצא לך שאין חיוב של לשמוע בקול גדולי ישראל, ההיסטוריה מוכיחה, ותבדוק את זה, שכל מי שסר ממרותם של גדולי ישראל ופעל כנגדם לא נשאר ממנו דבר. האם יש כיום זכר לשבתאים, לפרנקיסטים, למשכילים? כל מה שיש לנו זה בגלל שאבותינו ואבות אבותינו דבקו בגדולי התורה והלכו בעצתם. לך ראה שכל מדינה שלא היה לה גדול בתורה לא צמחה רוחנית, ולהיפך עד אבדון רוחני. אז אתה מחליט לפעול כנגד גדולי הדור, כי אתה חושב שאתה חכם מהם, אבל דע, זה יתנקם בך חזק, כי הבן שלך רואה אותך שאתה בז לדברי גדולי הדור, ולכן גם הוא יבוז, אבל לא רק לגדולי תורה אלא גם למצוות וגם לתורה, עד שרח"ל לא יישאר זכר יהודי. זה מה שקרה וזה מה שיקרה לאנשים כאלה.

אם תטען לי שנהיית חסיד סאטמער וככה נוהגים שם אזי זה בגדר מחלוקת לשם שמים וכל אחד עושה כפי שהורו לו רבותיו, אבל סתם לקום כנגד כל גדולי הדור שהחליטו שחובה להצביע למפלגה חרדית זה לא מתקבל על הדעת היהודית - תורנית.

וככה נפרדתי מישראל חברי משכבר הימים, ואני כמעט בטוח שהוא התחרט שפגש אותי...

מניח פה את דברי השיעורי דעת מטלז [שאולי קשורים לסוגייה:]


תוקן על ידי מצדרביעי ב- 08/04/2019 pasting08:56:33



תוקן על ידי מצדרביעי ב- 08/04/2019 08:57:11



תוקן על ידי מצדרביעי ב- 08/04/2019 08:57:34



תוקן על ידי מצדרביעי ב- 08/04/2019 08:59:17



תוקן על ידי מצדרביעי ב- 08/04/2019 09:00:08




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 11:39 לינק ישיר 

מילה על ג' וברגע האמת..

כל מערכת בחירות עוד חוזר הניגון, וג' מוציאה את התותחים הכבדים את הרבנים, ואת 'ועשית ככל אשר יורוך' ואת הניגון על הרגש 'החרדי' והשבטי וזה עובד להם יופי יופי.

הדבר הזה מדהים אותי כל פעם מחדש ? ואסביר.

בואו נדבר רגע מהי ג' ומה הדרך שלה ?

ג' הינה מפלגה שכבר 30 שנה יש לה דרך ברורה בה היא לא מתיימרת כלל לדאוג 'לתיקונו של עולם' אלא לתיקונו של הציבור שלה, ליתר דיוק לציבור המאוד ספציפי שלה בסדר הזה: העסקנים, מנהלי המוסדות, הרבנים, וציבור האברכים. הדבר הכי חשוב למפלגה הזו היא לקבל את התקציבים לעולם הישיבות, ושמנהלי הסמינרים יוכלו להמשיך להפלות על בסיס גזע, ושמוקדי הכח וההשפעה על הציבור יישארו אנשיה.

לג' מטרה נוספת והיא, לכפות את אורח חייה על המגזר החילוני. לצעוק שבעס במקומות שחרדי לא דורך, ולדאוג תמיד לתחושת 'הרדיפה' הדמיונית של המגזר החרדי - כך שאלו יחסו כנפיה המגינות המדומיינות.

ג' מעולם לא ניסתה ללחום נגד אפליה, או לדאוג למוסדות שאינם בשליטה ישירה של אנ"ש. ליתר דיוק, היא נלחמת במוסדות כאלו בכל תוקף כי היא מפחדת פחד נוראי שהשליטה תצא מתחת ידיה

ג' מעולם לא ניסתה לדאוג לפרנסתם של עשרות אלפי נשים וגברים חרדיים. יתרה מכך, היא נלחמה כנגדם. כל עולם הפרנסה החרדי האלטרנטיבי כולל קרנות קמח וידידות טורנטו והמכללות הרבות לנשים ולגברים קמו למורת רוחם הרבה של ראשיה.

ג' מעולם לא ניסתה לדאוג לזכויות העובדים והעובדות בציבור שלהם לא ראיתי את הנציגים החרדיים ולו במאבק אחד לעזרת תנאיהם של הנשים החרדיות שמתפרנסות חצי ורבע ממה שמתפרנסות מקבילותיהן בעולם החופשי לעומת בעלי העמותות אשר כיסיהן מרופדות היטיב. (ראו ערך עושק הגננות החרדיות).

ג' מעולם לא ניסתה לדאוג לחיילים החרדיים ששמם נרמס בראש חוצות, לא היה ח"כ אחד שהתייצב למענם.

ג' כבר הרבה שנים לא דאגה לפתרון דיור הוגן לאנשיה.

בואו נאמר את האמת הפשוטה ג' איננה מפלגה המרגישה 'ישראלית' ולכן היא לא תדאג לעולם לתיקונו של עולם לחוקים המבטיחים צדק, אתיקה, הגינות, שיוויון, כלכלה או רווחה - שיקוליה יצטמצמו אך ורק איך להשאיר את המגזר החרדי בעולם 'הבערות', וכמה כסף ניתן לקבל בכדי להמשיך לתדלק את הבערות.

אז אם בעולם מתוקן עסקינןן ציבור המצביעים שלהם היה אולי ציבור האברכים, למרות שגם אותו הם דופקים בעקיפין.

אבל איך מצביעים להם בכמויות עצמות עשרות אלפי חרדים עובדים, שאין להם דבר וחצי דבר עם השקפת העולם הזו.

איך אנשים שפויים שמרגישים 'ישראלים' והם רוצים תורה עם דרך ארץ, הם אינם רוצים בשיסוי המגזר החרדי והחילוני, הם רוצים מדינה מתוקנת בה אין אפליה בין צבע לצבע, אלו רוצים צדק, אתיקה, הגינות, שיוויון וכלכלה חזקה - איך הם מצביעים ג' ?

מדוע כאשר מתחילים עם ר' חיים קנייבסקי הם מתייצבים דום ?

הרי אנשים אלו אינם רוצים מדינה אייתוליסטית, בה המנהיג הרוחני הוא קובע כל, הרי הם יודעים שסביב אדם רוחני שכזה נוצרים מוקדי כח שהם שחיתות טהורה והכל כשר בהכשר המנהיג הנערץ.

מבחינתי, הדבר הוא בגדר פלא שאינני מצליח להבין את פשרו.

אני מרגיש בוז עמוק לאנשים מסויימים בקמפיין שלה, שדבר וחצי דבר אין להם עם השקפת העולם של ג' בכל המובנים, ורק מרגשי נחיתות עמוקה ומרצון להרגיש כחלק מהקולקטיב החרדי, הם משמשים כפרזנטורים שלה.

נ.ב. ולא התחלתי לדבר על מפלגת ש"ס שהיא מבחינתי כלל איננה ראויה לדיבור- מפלגה שכל כולה בנויה על טהרת הגזע, מפלגה שחיה ומתדלקת את 'האפליה המזרחית', והכי גרוע מפלגה מושחתת שאין לה שום אתיקה וכבוד. מפלגה ששמה בראשה עבריין מורשע ומצעד העבריינים שהיו בה הוא אסטרונומי.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 11:49 לינק ישיר 
hhaavv

ג' - יש לה מטרה אחת בלבד - לשמוע בקול גדולי הדור. אגודת ישראל (ודגל וגם ש"ס במתכונתה) קמה על ידי הח"ח והאמרי אמת וכו' - כדי שיצייתו לגדולי הדור ויעשו את הוראותיהם בכל תחום. מטרת הנציגים בכנסת היא בפירוש לא כדי לדאוג לרווחתם של החרדים ובטח שלא לכפות על החילונים קיום מצוות - אלא לבצע את ההוראות שקבלו.
ואגב, אפילו נתי גרוסמן טען כך עד שפיטרו אותו...

תוקן על ידי hhaavv ב- 08/04/2019 09:49:53




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2019 11:54 לינק ישיר 
מצדרביעי

בהמשך לתגובה היפה של לומד1, לי מפריעה עוד נקודה:

כמפלגה המתיימרת לשים את התורה וההלכה מעל הכול, האם לא נראה לכם טעם לפגם שבמקום לשים דגש גם על סוגיות במדיניות ציבורית לפי התורה:
כמו- "איך לפי התורה צריך/ראוי לגבות מיסים/לחלק קצבאות",

במקום זה- כל הזמן מספרים כמה דואגים למגזר-ואפילו לא מתביישים בחילול ה' שזה עושה??? 

תוקן על ידי מצדרביעי ב- 08/04/2019 09:53:59




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 11:59 לינק ישיר 

לומד1 כתב:

- איך הם מצביעים ג' ?

מדוע כאשר מתחילים עם ר' חיים קנייבסקי הם מתייצבים דום ?

הרי אנשים אלו אינם רוצים מדינה אייתוליסטית, בה המנהיג הרוחני הוא קובע כל, הרי הם יודעים שסביב אדם רוחני שכזה נוצרים מוקדי כח שהם שחיתות טהורה והכל כשר בהכשר המנהיג הנערץ.

מבחינתי, הדבר הוא בגדר פלא שאינני מצליח להבין את פשרו.



מודה שזה שנהפוך למדינה סטייל קוריאה הצפונית-איראן מטריד אותי מאוד מאוד.
לדעתי בעוד כמה שנים יגיע הרגע שהציבור החרדי יהיה גדול מאוד.
וכבר רבים מהת"ח יתחילו לראות את הנזקים שנגרם בגלל מעורבות הדת בפוליטיקה.
וציבור גדול של ת"ח יילחמו להפריד את הדת מהפוליטיקה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/4/2019 16:46 לינק ישיר 

סקופער כתב:

אני לא רוצה לחזור שוב לענייני הפלג, אבל זה ברור שאם היו נותנים להם נציג אזי הם היו מצביעים לרשימה שעושה הכל כדי להכחידם כלשונך.

בכל אופן, גם הפלג וגם החסידויות שלא מצביעות לכנסת, מרשות לעצמן לא להצביע, כי הם יודעים שתמיד הנציגים החרדים יהיו שם לעזור להם בבירוקרטיה הישראלית. כמה פעמים פרוש נקרא לאדמו"רים אלו לעזור? לא פעם ולא פעמיים. גם אנשי הפלג נעזרים לא פעם ע"י הנציגות החרדית מהצד השני. אבל מכיוון שהוזזו מההגה הם עושים ברוגז ולא מצביעים. או יותר נכון, כי הם יכולים להרשות לעצמם לרקוד על שתי החתונות, גם לקבל תקציבים מהמדינה הישראלית ציונית וגם ללכת לסאטמער ביום הבחירות ולקבל כסף על אי הצבעה.

מעניין לעניין באותו עניין. תרשה לי לשתף אותך במה ששמעתי מעצניק אחד כשלקחתי אותו טרמפ לביתו. הוא אמר לי, "בסופו של דבר, רוב הציבור שלנו יצא מובס וטיפש, ללא שום תועלת. הרי בסוף בסוף רק כמה אנשים שפתחו מוסדות לאנשי הפלג הם אלה שהרוויחו ג'ובים וכספים, והאנשים הפשוטים כמוני שהעבירו את הילדים למוסדות של הפלג לא הרוויחו דבר. אני מאד מוגבל לאיזה ישיבות לשלוח (לא רוצה אף אחת מהן), וגם לאיזה סמינר לשלוח, הבן שלי בישיבה קטנה לא היה שקוע כ"כ בלימוד אלא יותר בהפגנות, הבן שלי הגדול בשידוכים וזה לא קל בכלל כי אנחנו מתויגים כעצניקים כך שהשוק שלו קטן מאד, להנהגה כבר לא נחזור אחרי פטירת ר' שמואל. בקיצור, המצב על הפנים. והאמת היא, שאנחנו לא באמת משפיעים, לא על החוק הגיוס ולא על ענייני החינוך. רק נהפכנו עם הזמן לכביכול קנאי מאה שערים. אם היה לי שכל, הייתי נשאר ניטרלי ולא הייתי מפסיד כלום".


א.אין שום קשר בדיוק כמו שהרב אפשטיין בהייותו סגן ראש העיר עזר לכל הפונים אליו בלי קשר להשתייכות מפלגתית חברי כנסת מקבלים שכר מכלל הציבור ועליהם לעזור לכלל הציבור המוזר והפושע הוא אמירות של רדיפה ציבורית כמו סגירת בית הכנסת של תלמידי הגר"ש בקרית ספר ובני ברק ואמירה לראש עיריית פתח תקווה להציק לתלמידי הגר"ש.
ב.כמובן שיש מחירים שהעצניקים משלמים אני באופן אישי לא הייתי מוכן לשלם מחירים וגם מעוד כמה סיבות ונסיבות אבל מהכרות ומבני משפחה שכן שילמו מחירים עד פיטורין מעבודה אני לא מכיר ציבור כל כך אידיאולוגי ונאמן לרבותיו. ולמטרותיו כמו ציבור תלמידי הגר"ש שמוכן להקריב תמורת האידואלגיה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 19:55 לינק ישיר 

סקופער
למרות שכבר הגבתי בקצרה באשכול אחר, אגיב כאן בארוכה:

א. לגבי הנושא ה"הלכתי" והמקור שאתה הבאת מספר החינוך, להווי ידוע שאין שום קשר בין דברי החינוך והמשמעות שלהם ובין הדרישה להצביע בבחירות למפלגה פלונית או אלמונית.

עצם דברי החינוך הם חידוש והרכבה של רעיון על מצווה. לא מדובר בחובה ואפילו לא במשהו כתוב, אלא בהשלכה הגיונית - שכמו שיש לשמוע לסנהדרין, מסתבר שכדאי לשמוע לחכמי כל דור (הקשר הוא ש"יפתח בדורו כשמואל בדורו", ההבדל הוא שרק לסנהדרין יש מצוה לשמוע).

אולם גם לדברי החינוך, אין מדובר אלא בהלכה. לדוגמה, מסתבר שהבנת חז"ל או הראשונים או פרשנים כמו הגר"א או נחמה לייבוביץ, צודקים בהבנת התורה יותר מאיתנו, כי הם למדו המון תנ"ך ודברי תורה הלכה. כמו כן, מסתבר שבאופן כללי חכמים כמו רש"י ותוס' על הגמרא או הש"ך והט"ז על השולחן ערוך, מבינים יותר טוב מאיתנו בכוונת המחברים, כי הם עמלו ולמדו הרבה תורה בחריפות ובקיאות.

אבל מה הקשר בין זה להנהגות טובות ונכונות? האם יש הלכה שצריך או לא צריך להצביע בבחירות? האם יש איסור לא להצביע בבחירות? מקסימום יכולים להגיד שמי שמצביע לפלוני עובר איסור מסיבה אחרת, כמו מי שמדליק אור בשבת שיש מצווה של שבת שחלה על חלק מהסיטואציות המוכרות לנו. אבל זו סיבה שמתחדשת בכל סיטואציה וכל מפלגה (וזה גם לא נכון).

ב. כהערת אגב, חשוב לדבר על הקלות של הפנטזיות ההלכתיות בהקשר של הבחירות.

רק לדוגמה, הובא באשכול סמוך קישור לקונטרס "ובחרת בחיים". לא עברתי על כל הקונטרס, אבל ראיתי במפתחות טענה מעניינת: רוב גדולי ישראל סבורים שצריך להצביע - אבל יש בעיה, הם לא ישבו ודנו ביחד אז אין כאן "אחרי רבים להטות"; אז התשובה היא שלא צריך שידונו ביחד, והראיה שגם השולחן ערוך פסק לפי הרוב מבין שלושת עמודי הוראה, למרות שהם לא דנו ביחד.

אז דבר ראשון, לפני שבכלל דנים בזה, לפי פשוטו מדובר בשטויות בריבוע. המקור המפורסם של אחרי רבים להטות כשלא דנו ביחד, הוא הרשב"א בחלק א סימן רנג שהביא הרמ"א חו"מ סימן כה. אבל מדובר באמירה כללית, כאשר הרשב"א בעצמו כתב מפורשות אחרת, בחלק ב סימן קב (הובא בבית יוסף בכמה מקומות) ופעמיים בחלק ה (כמדומני סימנים שכה ו-שכט). אני מדגיש שדברי הרשב"א אינם המקורות היחידים, אבל הם מוקדי הדיון בספרי האחרונים.

דברי הרשב"א האחרונים מובאים בעשרות ספרים, החל מקונטרס סמיכה למהרלנ"ח, כפי שציינו רבי חיים פלאג'י בהערותיו על הרשב"א חלק ה ומרן הרב עובדיה בכמה מקומות. למעשה החקרי לב (בכמה מקומות) והסבא קדישא (חלק ב סימן א בהערה) טוענים, שאין כל סתירה בדברי הרשב"א. ברור שאם הרבה מאוד פוסקים כותבים משהו, המשקל שלו שונה ממחלוקת שקולה, אבל זה לא אומר שחייבים לפסוק לפי הרוב.

החזון איש באגרותיו, כותב באופן פשוט שלהלכה אין עניין של רוב ומיעוט בספרי הפוסקים. לעניינינו מה שחדוב זו הטענה שלו בהקשר זה - שבעיקרון מוטל על הלומד להבין מה האמת לפי שכלו! כמובן שכשמדברים על נושאים מטא-הלכתיים, דברי החסון איש מקבלים משנה תוקף והם יותר חשובים אפילו מההכרעה ההלכתית בשאלה העקרונית. כי כל הרעיון של מטא-הלכה זה "מה כדאי", ואין כל עניין לבדוק כדאיות בכלים הלכתיים!

ג. לעצם הנושא, אני אומר בהסתייגות מסוימת שאתה צודק שיש מקשל משמעותי לדברי גדולי הדור, מהסיבות דלהלן:

1. תלמידי חכמים זוכים לחכמה יתרה והקב"ה לא מביא תקלה על ידם (לפי הריטב"א שבת יז. זה נכון לכל נושא, לא רק לענייני מאכלות אסורות). לכן כדאי להתחשב בדעתם. בנוסף, הרבה פעמים אנו לא מודעים בדיוק לשאלות העיוניות וההלכתיות כי איננו בקיאים מספיק בתורה ובהלכה, אז כדאי להקשיב להם גם בנושאים של אמונה ומטא-הלכתיים.

2. גם בדורינו, עדיין הרבנים שהם למעשה תלמידי חכמים, משמשים במציאות בתור מגשרים, פסיכולוגים, סוכני ידע ויועצים במגוון תחומים. כך שבמציאות המידע שבידם מאוד גדול וראוי לסמוך עליהם, כמו שרובינו מבינים שאין מקום לוויכוח עם גנרלים בתפקיד על אופן התגובה של צה"ל לחמאס.

לכן, לדעתי יש להתחשב בדעת הרבנים ופוסקי ההלכה. אבל אין לקבוע בזה מסמרות, ולו בשל העובדה שכל מיני גדולי ישראל סבורים שיש להצביע למפלגות שונות ויש שסבורים שכלל אין להצביע... אז מי אנחנו שנכפה מישהו לנהוג כמו 13/50 רבנים...




נשלח מהאנדרואיד שלי

תוקן על ידי הדיבוק ב- 08/04/2019 17:58:48




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2019 21:41 לינק ישיר 

hhaavv כתב:
hhaavv

ג' - יש לה מטרה אחת בלבד - לשמוע בקול גדולי הדור. אגודת ישראל (ודגל וגם ש"ס במתכונתה) קמה על ידי הח"ח והאמרי אמת וכו' - כדי שיצייתו לגדולי הדור ויעשו את הוראותיהם בכל תחום. מטרת הנציגים בכנסת היא בפירוש לא כדי לדאוג לרווחתם של החרדים ובטח שלא לכפות על החילונים קיום מצוות - אלא לבצע את ההוראות שקבלו.
ואגב, אפילו נתי גרוסמן טען כך עד שפיטרו אותו...

תוקן על ידי hhaavv ב- 08/04/2019 09:49:53



עם כול הכבוד!
אין היום רבנים הרעבים ללחם!

ועם כל הכבוד!
אין להם בעיות עם ביטוח לאומי!

אז שיתכבדו מקורביהם לחלק את מעשרותם
לנצרכים...

ולא רק למכור אוויר!


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________

כשאדם גדול טועה טעות קטנה. אצלו היא טעות קטנה!
אך אצל האחרים היא
טעות גדולה!




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > לא צריך לשמוע לגדולי ישראל!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.